نتایج جستجو...
برگزاری نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

برگزاری نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی صبح امروز سه‌شنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری، " پویا محمودیان " معاون صنایع‌دستی در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد. شالبافیان با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن بیان کرد: «با وجودتوفیقات حاصل شده در حوزه واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات ناشی از کرونا، هنوز نگرانی‌ها درباره سویه جدید اُمیکرون برطرف نشده است و این موضوع از ابتدای برنامه‌ریزی برای نمایشگاه مدنظر ما بود. در همین راستا نیز نمایشگاه با رعایت چارچوب‌های ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.» او با اشاره به آسیب‌های وارد شده به دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این نمایشگاه با رویکرد حمایتی و تخصصی برنامه‌ریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «تلاشمان بر این بوده نمایشگاه محل ملاقات ذینفعان گردشگری و هم‌افزایی و انسجام بین استان‌ها و انواع گردشگری‌ باشد.» او با اشاره به حضور شهرداری‌ها و اتاق‌های بازرگانی در غرفه استان‌ها، افزود: «بروز ایده‌ها از جمله فعالیت‌های زیست محیطی از دیگر نکات مورد توجه در این دوره بوده است. » حضور جامعه دانشگاهی و رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری از دیگر نکات مورد اشاره معاون گردشگری بود و افزود: «تاکیدمان بر این است که ایام نمایشگاه محلی برای ایجاد هماهنگی بین ذی‌نفعان این حوزه باشد.» او با اشاره به تخصیص فضایی برای برگزاری نشست‌های B۲B افزود: «در این ایام میزبان هیئت‌های بازرگانی از کشورهای همسایه به صورت فیزیکی و مجازی هستیم.» معاون گردشگری در پایان به برگزاری سه دسته نشست تحت عنوان، کارگاه‌های آموزشی با محوریت افراد خلاق، نشست‌های تشریک مساعی و اشتراک‌گذاری تجربه‌ها همچنین پنل‌های تخصص با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی اشاره کرد. شالبافیان در پاسخ به انتقادی درخصوص نحوه اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام در نمایشگاه گفت: «تعداد مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی نشانگر این است که مشکل اساسی در این مورد وجود نداشته است.»  او درباره ادغام همیشگی نمایشگاه دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: «سیاست قطعی وزارتخانه هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک حوزه‌هاست. برگزاری توامان نمایشگاه این دو حوزه، زیرساخت مناسبی برای ایجاد این هم‌افزایی است. تصمیم قطعی برای ادغام همیشگی نیز پس از بررسی و ارزیابی‌ها در پایان برگزاری نمایشگاه گرفته می‌شود.»  معاون گردشگری درباره حمایت‌های انجام شده از کسب‌وکارهای گردشگری توضیح داد: «در این دوره حضور کسب‌وکارهای گردشگری در نمایشگاه تسهیل شده و همچنین امکان حضور تشکل‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای به صورت رایگان مهیا شده است. ارتباط و طرح مشکلات بخش خصوصی با بخش‌های دولتی ذیربط نیز از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده است.»  شالبافیان تصریح کرد: «سیاست اصلی وزارتخانه تسهیل‌گیری، رفع موانع کسب و کارها و هماهنگی‌های بین‌بخشی است. این سیاست را نیز طی این مدت با برگزاری نشست‌های تجاری و فم‌تورها به میزبانی هشت استان انجام داده‌ایم. همچنین تمام تلاشمان این است که بین کسب و کارهای داخلی با شرکای خارجی پیوند ایجاد کنیم.»  معاون گردشگری با تاکید بر ادامه این سیاست افزود: «حضور در قالب نمایشگاه تخصصی در کشورهای همسایه در حوزه گردشگری سلامت و زیارتی همچنین هماهنگی با رایزنان اقتصادی و فرهنگی برای حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی از دیگر اقدامات در این راستاست.»  شالبافیان درباره بخش بین‌المللی نمایشگاه توضیح داد: «هیئت‌های تجاری از کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و عمان در نمایشگاه حضور دارند. همچنین برگزاری نشست‌های b۲b نیز با حضور شرکت‌هایی از چین و برخی کشورهای اروپایی به‌خصوص در حوزه گردشگری سلامت برنامه‌ریزی شده است.»  او همچنین در ارتباط با حمایت برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه بیان کرد: «تمام ادارات کل استانی موظف شده‌اند که امکان حضور آسیب‌دیدگان از کرونا را در نمایشگاه فراهم کنند.»  معاون گردشگری همچنین به برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های منطقه‌ای در راستای توسعه و رونق گردشگری داخلی اشاره کرد و گفت: «صرفا برگزاری نمایشگاه تهران آسیب کرونا را جبران نمی‌کند، به همین دلیل برای تسهیل گردشگری داخلی رویدادهای منطقه‌ای تدارک دیده شده و از تقویم این رویدادها در نمایشگاه رونمایی می‌شود.»  او با اشاره به تاکید به ادارات کل استانی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها افزود: «تلاشمان در چهارماه گذشته رفع موانع بوده است. ما استارت‌آپ‌ها را رقیب کسب و کارهای سنتی نمی‌دانیم بلکه آن‌ها را مکمل و هم‌یار آن‌ها می‌بینیم.»  معاون گردشگری تصریح کرد: «در این زمینه نیز در حوزه صدور مجوز و پیگیری از سایر دستگاه‌ها اقدام کرده‌ایم. همچنین در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت‌های مالی از استارت‌آپ‌های نوپا انجام گرفته است. تاکید مهندس ضرغامی نیز ورود استارت‌آپ‌ها برای ارائه راه حل‌های جدید در این حوزه است.»  او درباره مدیریت برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی توضیح داد: «ستاد خدمات سفر استان‌ها به جز پنج استان به ریاست استانداران تشکیل شده است. همچنین طی هماهنگی با وزارت کشور تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است. گردهمایی مدیران کل استانی و حضور برخی استانداران به‌عنوان هماهنگ‌کنندگان دولتی سفرها نیز در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.»  او با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی افزود: «به طور حتم بین واژه تخصصی و خصوصی تفاوت قائل هستیم. قائل به این نکته‌ایم که اقدامات به نمایش درآمده در نمایشگاه‌ شأن گردشگری بین مردم را کاهش ندهد، به همین دلیل تمامی برنامه‌ریزی‌ها از جمله ارائه خوراک استان‌ها با رویکرد تخصصی انجام شده است.»  شالبافیان درباره بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری بیان کرد: «۲۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه جنگل‌ها با هماهنگی و پیشنهاد سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت از محیط‌زیست آماده کرده‌ایم و در نمایشگاه در قالب دفترچه‌ای رونمایی می‌شود.»  معاون گردشگری نبود مشکلات محیط‌زیستی و مسائل بین‌بخشی را به‌عنوان ویژگی اصلی این بسته‌ها اعلام کرد و افزود: «در سطح استانی نیز مدیران کل استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و در نمایشگاه ارائه می‌دهند. همچنین استفاده از منابع تبصره ۱۸ حدود ۶۰۰ طرح گردشگری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد شناسایی و معرفی شده‌اند.»  شالبافیان ادامه داد: «با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه تاکنون در جذب منابع مالی تبصره ۱۸ موفق عمل کردیم. در صورتیکه اعتبارات موجود تماما جذب شود، می‌توان از دولت برای اختصاص منابع مالی در بازسازی تاسیسات گردشگری نیز درخواست‌هایی را مطرح کنیم.»  شالبافیان همچنین به ۲۸۳ پروژه قابل افتتاح در ۳۱ استان در دهه فجر اشاره کرد و افرود: «بیمه راهنمایان گردشگری محمل قانونی پیدا کرده است و امیدواریم این حداقل خواسته آن‌ها استمرار پیدا کند.»  او همچنین ساعت برگزاری نمایشگاه را از ساعت ۸ تا ۱۷ اعلام کرد و در پاسخ به انتقادات در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: «نگرانی‌های ستاد کرونا برای ازدحام جمعیت موجب شد روزهای پنجشنبه، جمعه و ساعات شلوغ برای نمایشگاه در نظر گرفته نشود. رعایت دقیق پروتکل‌ها موضوع مهمی است که مد نظر قرار دارد. از عموم کسانی که به نمایشگاه می‌آیند نیز درخواست داریم پروتکل‌ها را رعایت کنند.»  او ابراز امیدواری کرد نمایشگاه سال آینده با در نظر گرفتن تمامی پیشنهادها و مرتفع شدن کرونا در شرایط بهتری برگزار شود.

ایجاد شده: 5/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 5/بهمن/1400     اخبار داخلی
افتتاح فیتور ۲۰۲۲ با حضور معمولی ایران

افتتاح فیتور ۲۰۲۲ با حضور معمولی ایران

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، چهل و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری (فیتور)، امروز با حضور ۱۰۷ کشور و حدود ۷هزار شرکت، در مادرید، پایتخت اسپانیا، افتتاح شد. ;این نمایشگاه که تا ۲۳ ژانویه (برابر با ۳ بهمن ۱۴۰۰) ادامه دارد، به دنبال کمک به بازیابی صنعت گردشگری و افزایش تعداد بازدیدکنندگان، تقریباً دو سال پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا است. پادشاه اسپانیا، فیلیپ ششم و ملکه لتیزیا، چهل و دومین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری، فیتور ۲۰۲۲، را در محل برگزاری نمایشگاه‌های مادرید، (IFEMA) با همراهی وزیر صنعت، بازرگانی و گردشگری، ریس مارو، افتتاح کردند. رئیس انجمن مادرید، ایزابه دیاز آیوسو، و شهردار پایتخت، خوزه لوئیس مارتینز آلمیدا نیز آن‌ها در این افتتاح همراهی می‌کردند. اگرچه مسئولان این بخش انتظار ندارند که گردشگری تا سال ۲۰۲۳ به سطح قبل از همه‌گیری بازگردد، کارشناسان بر این باورند که ارقام اقتصاد گردشگری در سال ۲۰۲۲ نزدیک به سال ۲۰۱۹ خواهد بود. فیتور با هدف رهبری این بهبود و راه‌اندازی مجدد گردشگری، امسال مشارکت حضوری را برای نمایشگاه انتخاب کرد، اما قالب آنلاینی را که در نسخه ۲۰۲۱ پذیرفته شده بود نیز حفظ کرده است. مادرید قرار است در طول دوره پنج‌روزه این نمایشگاه، میزان ۹۰ هزار نفر باشد که ۶۰ هزار نفر از آن‌ها متخصص صنعت گردشگری هستند. همچنین، این نمایشگاه در آخر هفته پذیرای عموم علاقمندان از سراسر دنیا خواهد بود. با حدود ۶۰۰ غرفه‌دار و ۷ هزار شرکت، ارقام نمایشگاه فیتور ۲۰۲۲ هنوز با آمار ثبت‌شده در سال ۲۰۲۰ (که درست قبل از شروع همه‌گیری برگزار شد) فاصله زیادی دارد. در نمایشگاه فیتور ۲۰۲۰، بیش از ۹۰۰ غرفه‌دار، ۱۱ هزار شرکت، ۱۶۵ کشور و ۲۵۰ هزار بازدیدکننده شرکت کرده بودند. چهل و دومین دوره نمایشگاه فیتور اسپانیا ۲۰۲۲ صبح روز چهارشنبه ۱۹ ژانویه برابر با ۲۹ دی‌ماه ماه ۱۴۰۰ با حضور پادشاه اسپانیا برخی از مقامات گردشگری اسپانیا، رئیس سازمان جهانی گردشگری و مسئولین دیگر کشورهای حاضر در نمایشگاه از جمله صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی افتتاح شد. امسال در غرفه ایران ۱۴ شرکت‌کننده ایرانی در حوزه تورهای ورودی، صنایع‌دستی و سوغات ایرانی حضور دارند. 

ایجاد شده: 30/دی/1400       آخرین ویرایش: 30/دی/1400     اخبار داخلی
حکایت عجیب فعال‌سازی شبکه‌ی ۵G در خطوط هواپیمایی

حکایت عجیب فعال‌سازی شبکه‌ی ۵G در خطوط هواپیمایی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکا، مانند American Airlines، Delta Air Lines،United Airlines و Southwest Airlines هشدار داده‌اند که استقرار زودهنگام بازه‌ی فرکانسی (طیف) جدید شبکه‌ی ۵G می‌تواند باعث اختلال فاجعه‌بار در پروازهای سراسر این کشور شود. این هشدار که توسط شرکت‌های حمل‌ونقل از جمله «یوپی‌اس» (UPS) و «فدکس» (FedEx) هم امضا شده است، در نامه‌ای از مدیران اجرایی شرکت‌ها که توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شده، داده شده است و در آن اعلام شده که هم پروازهای تجاری و هم پروازهای باری ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند. این طیف ۵G به‌عنوان باند فرکانسی C یا C-band شناخته می‌شود و استقرار آن پس از چندین بار تأخیر قبلی، سرانجام قرار است در روز چهارشنبه ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) توسط شرکت‌های «ورایزن» (Verizon) و «ای‌تی‌اندتی» (AT&T) اجرایی شود. در هسته‌ی اصلی هشدارها، این نگرانی وجود دارد که امواج هوایی باند C جدید ممکن است با ارتفاع‌سنج‌های حساس راداری در هواپیماهای خاص تداخل ایجاد کند. ارتفاع‌سنج یک ابزار بسیار مهم برای فرود، به‌ویژه در زمانی که دید خلبان محدود است، به‌شمار می‌رود و خرابی در این سامانه می‌تواند عواقب جدی داشته باشد. چنان‌که ایراد سیستم ارتفاع‌سنج در سال ۲۰۰۹ با سقوط مرگبار هواپیمای «ترکیش ایرلاینز» (Turkish Airlines) همراه شد. اگرچه از نظر فنی، ۲۲۰ مگاهرتز فاصله میان طیف فرکانسی استفاده شده توسط تجهیزات هواپیما و طیف جدید ۵G وجود دارد، اما خطوط هوایی نگران هستند که تجهیزات قدیمی‌تر موجود در برخی از هواپیماها همچنان تحت تأثیر قرار بگیرند. نگرانی‌های ایمنی هوانوردی تا کنون باعث شده بود عرضه‌ی باند C اینترنت نسل ۵ از دسامبر گذشته تا این هفته به تعویق بیفتد.

ایجاد شده: 29/دی/1400       آخرین ویرایش: 29/دی/1400     اخبار خارجی
منطقه الفهیدی دبی، تبدیل به مقصد گردشگری می‌شود

منطقه الفهیدی دبی، تبدیل به مقصد گردشگری می‌شود

به‌گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، این استراتژی که بر تغییر محله تاریخی الفهیدی، متعلق به قرن نوزدهم، متمرکز است، یکی از دو حرکتی است که به حفظ میراث فرهنگی محلی در کشور امارات کمک می‌کند.  شیخ حمدان بن‌محمد بن‌راشد آل مکتوم، ولیعهد و رئیس شورای اجرایی دبی، گفت: «بازسازی و احیای راهبرد محله تاریخی الفهیدی میراث اصیل معماری و شهری ملت ما را برجسته خواهد کرد».  این ابتکار در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی، محله الفهیدی را به بستری برای رشد و تعالی جوانان تبدیل می‌کند تا استعدادهای خلاق خود را به نمایش بگذارند و علاوه بر آن، میزبان شرکت‌های استارتاپی در بخش فرهنگی باشد.  همچنین، این پروژه ظاهر کلی و زیرساخت منطقه را بهبود می‌بخشد و در عین حال هویت فرهنگی، هنری، خلاقیت، نوآوری و میراث کشور را ارتقا خواهد داد.  محله الفهیدی، که در گذشته با عنوان منطقه بستکیه شناخته می‌شد، از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های امارات در جوار خور دبی به شمار می‌رود. گفته می‌شود تجار پارچه و مروارید منطقه این محله را در قرن نوزدهم بنا نهاده‌اند و امروزه با ثبت یکی از بناهای آن در فهرست میراث‌فرهنگی جهانی یونسکو، یکی از محله‌های جذاب دبی به شمار می‌رود. وجود بادگیرهایی که بی‌شباهت به بادگیرهای یزد نیستند، نشان از نبوغ معماران این محله دارد. شهرداری دبی در سال ۲۰۰۵ پروژه‌ای را برای احیا و نوسازی این محله شروع کرده است که با موفقیت زیادی همراه بوده است. 

ایجاد شده: 21/دی/1400       آخرین ویرایش: 21/دی/1400     اخبار خارجی
امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران

به گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نمایندگی علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور دستیابی به اهداف توسعه گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های توسعه اقتصادی کشور، برخوردار از ظرفیت‌های توسعه صادرات غیر نفتی، ارزآوری و تجارت خارجی و دستیابی به اهداف مشترک و رفع موانع و مشکلات فعالان حوزه گردشگری در تجارت خارجی عصر امروز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری به امضا رسید. علی‌اصغر شالبافیان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اتفاقات دو سال اخیر در صنعت گردشگری و خسارت‌ها و آسیب‌هایی که طی این مدت به این صنعت وارد شده است، بیان کرد: «صنعت گردشگری به دلیل مشکلات ساختاری که دارد، سال‌هاست رنج می‌برد. یکی از این مشکلات عدم نهادینه شدن گردشگری در جای جای ادارات کشور است.» معاون گردشگری افزود: «اگر حرف از توسعه گردشگری و جایگزین شدن آن با صنعت نفت کشور می‌زنیم، نیازمندیم تا گردشگری به شکل جدی در نظام اداری کشور دیده شود.» او تصریح کرد: «با شیوع ویروس کرونا، آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد شد و مشکلات ساختاری به‌گونه‌ای مضاعف شد. هیچ نهاد تضمین‌کننده برای این شوک‌ها نداریم. به طور تقریبی از سازوکارهای بیمه‌ای بی‌بهره‌ایم.» شالبافیان گفت: «با واکسیناسیون گسترده و عمومی که در سطح کشور اتفاق افتاد و مرزها باز شدند، روزنه‌های امید به صنعت گردشگری بازگشت.» معاون گردشگری بیان کرد: «یکی از دغدغه‌های من این است که چگونه می‌توان قدمی برای این صنعت برداشت. همچنین یکی از دغدغه‌های مهندس ضرغامی در حوزه گردشگری این بود که گردشگری جدی‌تر برای اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کند.» او ادامه داد: «خوشبختانه دولت سیزدهم دغدغه دارد تا در حوزه گردشگری کارهایی انجام دهد، نقش‌آفرینی برای صنعتی که آسیب دیده و ظرفیت بالایی برای اشتغال‌زایی دارد. کمتر حوزه‌ای را می‌توان پیدا کرد که راحت‌ بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. یکی از اصلی‌ترین راهبردهای ما این است که بتوانیم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در حوزه ایجاد کنیم و نقش حمایت‌ گونه‌ای برای کسب‌وکارهای گردشگری داشته باشیم.» معاون گردشگری تاکید کرد: «به دلیل ویژگی‌های ذاتی که حوزه گردشگری دارد حمایت و عدم حمایت از این صنعت سریع نمود می‌کند. اگر بتوانیم حمایت‌های بیرونی نظام‌مند را برای این حوزه تدوین کنیم، اثرات آن را قطعا خواهیم دید.» شالبافیان گفت: «این جلسه ماحصل چندین گفت‌وگو با معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران است. این سازمان با علاقه‌‌ای که به حوزه گردشگری دارد، این‌موضوع رل یکی از اولویت‌های خود قرار داده است.» او با اشاره به اینکه معاونت گردشگری دو هفته پیش میزبان ۴۰ رایزن اقتصادی بود، بیان کرد: «با پیگیری‌ها و مساعدتی که وزیر صمت و وزیر میراث‌فرهنگی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران داشتند، گردشگری به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران مطرح شد و در بخش‌های مختلفی که این سازمان فعالیت دارد، جای گرفته است.» معاون گردشگری گفت: «موضوعات گردشگری با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران در قالب تفاهم‌نامه‌ای نوشته شد و در آن ۲۵ مورد از همکاری‌های مشترک تدقیق و تدوین شده است و امروز نیز به امضا رسید. از روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ به عنوان اولین دستاورد این تفاهم‌نامه، معاونت گردشگری میزبان چهار نفر از رایزنان بازرگانی است که برای بازارهای ترکیه، هندوستان، عراق و پاکستان فعالیت می‌کنند. این گفت‌وگوها و ارتباطاتی که فردا شکل می‌گیرد می‌تواند در بلند‌مدت ثمرات خوبی داشته باشد.» شالبافیان در ادامه افزود: «این رایزن‌های بازرگانی در همکاری با معاوت گردشگری به طور مشخص نسبت به فعالیت‌ها و مراودات گردشگری با کشور محل خدمت خود آشنا خواهند شد و تحقیقات بازاری که معاونت گردشگری برای آن‌ها آماده کرده است در یک روز کاری توضیح داده می‌شود. همچنین بخش خصوصی ذی‌ربط در این جلسات، امکان آشنایی با رایزنان بازرگانی را خواهند داشت. امیدواریم که اهداف مشترک ما با سازمان توسعه تجارت ایران یعنی جای گرفتن گردشگری در دستور کار این سازمان بیش‌ از پیش قرار گیرد و موجب توفیق و توسعه گردشگری کشور شود.» امکانات سازمان توسعه تجارت ایران در خارج از کشور به کمک صنعت گردشگری می‌‌آید علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: «با توجه به امکانات و ابزارهایی که این سازمان در خارج از کشور دارد می‌توانیم به کمک حوزه گردشگری بیاییم. مراکز تجاری و رایزن‌های بازرگانی که در کشورهای مختلف داریم از جمله این ابزارها هستند که به نوعی می‌تواند مجموعه‌های بازاریابی، تبلیغی و ترویجی برای فرصت‌های گردشگری ایران در کشورهای هدف باشد.» او افزود: «در کنار این ابزارها، رویدادها و هیئت‌هایی داریم  که از ایران به همراه مقامات و وزرا اعزام می‌شود یا هیئت‌هایی که از سمت کشورهای مقصد به ایران سفر می‌کنند. در این هیئت‌ها می‌توانیم موضوعات گردشگری را مطرح کنیم و توافق‌هایی در این زمینه انجام شود، همچنین می‌توانیم چالش‌هایی را که بر سر راه توسعه گردشگری در کشورهای هدف وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار دهیم.» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: «یکی از موضوعات دیگر که می‌تواند به صنعت گردشگری کمک کند، کمیسیون‌های مشترک است که بخش قابل توجهی از این کمیسیون‌ها به عهده وزارت صمت است و در کنار آن اکثریت کمیته‌های تجاری کمیسیون‌های مشترک را این وزارتخانه مدیریت و راهبری می‌کند، گردشگری نیز به عنوان موضوع ویژه می‌تواند در این کمیسیون‌ها مورد توجه قرار بگیرد.» پیمان پاک گفت: «با توجه به فرصتی که پیش آمده و نیروهای جوانی که در شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی مستقر شدند، یکی از موضوعات اصلی که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد، مسئله گردشگری چه در قالب فضای مجازی و چه در قالب رویدادهایی است که باید مدیریت کند و چه در قالب فرصت‌های نمایشگاهی در داخل و خارج ایران وجود دارد. می‌توانیم شرکت نمایشگاه‌ها را کمک کنیم تا به سمت ترویج گردشگری برود.» در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران فعالان بخش خصوصی حضور داشتند و مواردی را درباره مشکلات خود در صنعت گردشگری مطرح کردند. موضوع تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران شامل «همکاری، هماهنگی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این معاونت و سازمان توسعه تجارت ایران به منظور افزایش سهم صنعت گردشگری در توسعه تجارت کشور» و «همکاری و مشارکت در حمایت‌های قانونی و اجرای برنامه و پژوهش‌ها در جهت تسهیل فرآیند فعالیت‌های مرتبط با صادرات گردشگری از جمله برند ملی گردشگری ایران» است. همکاری در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور در بازارهای هدف خارجی، توسعه گردشگری خارجی با اولویت گردشگری ورودی به عنوان یکی از مصادیق صادرات غیر نفتی و تشویق فعالان و کسب‌وکارهای گردشگری به منظور توسعه بازار، ارتقای برند ملی گردشگری و رشد ورودی از اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

ایجاد شده: 20/دی/1400       آخرین ویرایش: 20/دی/1400     اخبار داخلی
خودروی پرنده‌ی تک‌نفره‌ی اسکای‌درایو رونمایی شد

خودروی پرنده‌ی تک‌نفره‌ی اسکای‌درایو رونمایی شد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، در نمایشگاه CES 2022 اسکای‌درایو، یک استارت‌آپ فناوری هوایی در توکیو و با پشتیبانی تویوتا، از وسیله‌ی نقلیه‌پرنده‌ی فوق سبک و جمع‌وجور خود، مدل SD-03 که آزمایش پرواز خلبانی را کامل کرده‌، رونمایی کرد. این نخستین بار است که این شرکت SD-03 خود را در مقیاس کامل در کشوری به جز ژاپن به نمایش می‌گذارد. خودروی پرنده‌ی «اسکای‌درایو» (SkyDrive) برای برخاستن و فرود عمودی با پایداری بسیار زیاد طراحی شده است و با آلایندگی صفر، حمل‌ونقل سریع و ایمن را در همه جا، ازجمله برای نجات اضطراری، امکان‌پذیر می‌سازد. این هواگرد عمودپرواز شهری الکتریکی با بیشینه وزن برخاست ۴۰۰ کیلوگرم از ۸ ملخ استفاده می‌کند و دارای حداکثر سرعت ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت است. علاوه بر مدل نمایش داده شده، مدل SD-05 هم‌اکنون در دست توسعه است و به‌عنوان یک تاکسی هوایی برای عرضه در نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ در اوساکا ژاپن درنظر گرفته شده است. اسکای‌درایو اخیرا پس از تأیید گواهینامه‌ی مدل پرنده‌ی خود توسط وزارت حمل‌ونقل ژاپن، به سمت تجاری‌سازی محصول خود حرکت کرده است. نقطه عطفی که هیچ توسعه‌دهنده‌ی وسیله‌ی نقلیه‌ی پرنده‌ی شهری دیگری در ژاپن به آن دست نیافته است. «تاکهیرو ساتو» (Takehiro Sato) مدیر عملیات اسکای‌درایو گفت: «مدل SD-03 نقطه اوج تخصص ما در فناوری‌های ربات‌های پرنده و مهندسی آیرودینامیک است. چیزی که می‌خواهیم در آینده ببینیم این است که وسایل نقلیه‌ی بدون آلایندگی اسکای‌درایو از پارکینگ و پدهای بالگرد در بالای ساختمان‌ها بلند می‌شوند و در آن‌ها فرود می‌آیند و در نهایت سفر هوایی نقطه-به-نقطه را به یک انتخاب واقعی برای حمل‌ونقل روزانه‌ی شهری تبدیل می‌کنند.» او افزود: «ما سخت‌تر و سریع‌تر از همیشه کار می‌کنیم تا این انقلاب حوزه‌ی حمل‌ونقل را که هر قرن یک بار روی می‌دهد، به واقعیت تبدیل کنیم.» شرکت اسکای‌درایو در جولای ۲۰۱۸ با مأموریت راهبری یک انقلاب حمل‌ونقل برای یک بار در قرن، تأسیس شد. از آن زمان این شرکت تحت حمایت تویوتا، توسعه‌ی خود را در زمینه‌ی خودروهای پرنده و پهپادهای باری بیشتر کرده است و با مشارکت دیگران برای ترویج چشم‌انداز مشترک دنیای آینده، که در آن مردم می‌توانند از حمل‌ونقل هوایی به عنوان یک راه دردسترس در جابه‌جایی‌های روزانه استفاده کنند، فعالیت دارد.

ایجاد شده: 18/دی/1400       آخرین ویرایش: 18/دی/1400     اخبار خارجی
بازگشایی غار علیصدر در نوروز سال ۱۴۰۱

بازگشایی غار علیصدر در نوروز سال ۱۴۰۱

به گزارش هتل نیوز، " علی محمد عنایتی اکمل " مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: طبیعتا کرونا عامل اصلی این وضعیت بود، اما نکته اینجاست که در استان نگاه جامع گردشگری از سوی اغلب مسئولان وجود ندارد، کشور ما کمترین درآمد را در صادرات نفتی داشت و گردشگری می‌توانست کمک حال ارزآوری به کشور باشد که با توجه به شیوع ویروس کرونا دردی هم به دردهایمان اضافه شد. عنایتی گفت: کرونا بر پیکره شرکت علیصدر آسیب زیادی وارد کرد. شرکت علیصدر خود درآمدی است و اعتبار دولتی ندارد بنابراین با تعطیلی غار نیز طبیعی است که وضع درآمدی نیز دچار مشکل شد. به گفته او علیصدر چندین بار تعطیل و مجدد بازگشایی شد، اما با توجه به اعمال محدودیت‌های سفر، مسافر چندانی هم نداشتیم و همین بازگشایی و تعداد مسافر کم و هزینه‌های نگهداری غار و ارائه خدماتی که با هزینه‌ها همخوانی نداشت، موجب تحمیل هزینه‌های بیشتری می‌شد به شکلی که هزینه روزانه غار ۵۰ میلیون تومان بود و درآمد ۱۰ میلیون تومان، این وضعیت نه تنها شرکت را یاری نمی‌کرد بلکه هزینه‌هایی را نیز تحمیل می‌کرد در نتیجه بعد از سه ماه و اوج‌گیری کرونا، مصوبه ستاد کرونای استان با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت، دستور بر بسته شدن غار داده شد. بر این اساس شهریورماه طبق مصوبه کرونا که اعلام شد غار تعطیل شود، با توجه به بدهی به تامین اجتماعی، بانک و حقوق کارکنان این بار کل همکاران با بیمه بیکاری به تامین اجتماعی معرفی شدند. عنایتی گفت: ۲۳۰ نفر از همکاران به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند، اما بدهی که به بانک‌ها وجود دارد، برای شرکت همچنان سخت است و حل این مشکل این نیازمند همکاری استانداری است. مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: در حال حاضر بدهی علیصدر ۲۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است که ۱۱ میلیارد تومان آن داخلی و ۱۷ میلیارد تومان دولتی است که بازپرداخت این بدهی در شرایطی که کار عمرانی نداشته باشیم، طی چهار سال قابل پرداخت است. او در ادامه گفت: برای سال جدید با قدرت ورود می‌کنیم تا گردشگری این بخش جانی دوباره بگیرد و بتوانیم نوروز پرشوری داشته باشیم. عنایتی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ در صورت برداشته شدن محدودیت‌های سفر تبلیغات گسترده‌ای خواهیم داشت همچنین بلیت اینترنتی راه‌اندازی می‌شود تا مسافر بتواند از طریق سایت بلیت خریداری و رزرو کند و این موضوع به منظور رعایت نکات بهداشتی و ممانعت از شلوغی در خرید بلیت و در سهولت بازدید مسافران از غار نیز تاثیرگذارخواهد بود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، زمان بازگشایی غار در ایام نوروز مشخص شده، اما از ابتدای بهمن ماه مقدمات بازگشایی انجام می‌شودو قرار است در بیشتر استان‌ها برنامه تبلیغی داشته باشند البته این موضوع میسر نمی‌شود مگر با فروکش کردن تب کرونا به گفته مدیر عامل شرکت علیصدر همدان هم اکنون در حال تعمیر و راه اندازی تجهیزات غار علیصدر هستند تا با آغاز سال جدید آماده پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی باشند.

ایجاد شده: 17/دی/1400       آخرین ویرایش: 17/دی/1400     اخبار داخلی
بخش گردشگری حاشیه سدهای کردستان توسعه می یابد

بخش گردشگری حاشیه سدهای کردستان توسعه می یابد

به گزارش هتل نیوز، " آرمان وطن‌دوست " معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در اولین جلسه کمیته مشترک این اداره‌کل و شرکت آب منطقه‌ای استان، در خصوص استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در حاشیه سدها و رودخانه‌های استان، گفت: منابع آبی استان فرصتی مهم برای تنوع بخشی به جاذبه‌های گردشگری کردستان است. وی اظهار کرد: سدها و رودخانه های کردستان با مناظر بی‌نظیر و جاذبه‌های خاصی كه دارند، ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری استان به‌شمار می‌آیند. معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: تسهیل در امر سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی لازمه توسعه گردشگری سدهای استان است و باید با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی از این پتانسیل در زمینه رونق صنعت گردشگری استفاده کرد. وطن‌دوست بیان کرد: طرح‌های گردشگری و طبیعت‌گردی می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات دستگاه‌های متولی، زمینه توسعه استان را فراهم سازند. وی یادآور شد: امیدوارم با ارائه راهکارهای مناسب توجه بخش خصوصی را برای رونق گردشگری و استفاده از ظرفیت آبی استان در عین رعایت ضوابط کمی و کیفی، جلب کنیم تا مردم بتوانند از این ظرفیت گردشگری به‌درستی استفاده کنند.

ایجاد شده: 17/دی/1400       آخرین ویرایش: 17/دی/1400     اخبار داخلی
اعلام شرایط جدید فروش ارز مسافرتی

اعلام شرایط جدید فروش ارز مسافرتی

به گزارش هتل نیوز، به تازگی بانک مرکزی در روند تخصیص ارز مسافرتی تغییراتی اعمال کرد که براساس آن، سقف مقرر این سهمیه برای کشورهای با ویزا به صورت هوایی معادل ۲۰۰۰ یورو، برای کشورهای بدون ویزا به صورت هوایی ۳۰۰ یورو و مسافرتی به صورت زمینی، ریلی و دریایی نیز ۳۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزهاست. بانک مرکزی هدف خود از این اقدام را ساماندهی وضعیت فروش ارز مسافرتی اعلام کرده است. در این راستا، گزارش‌های میدانی از صرافی‌ها حاکی از آن است که تغییرات در روند تخصیص ارز مسافرتی بر شیشه صرافی‌ها برای اطلاع متقاضیان همراه مدارک مورد نیاز به منظور دریافت هر یک از سرفصل‌های فروش ارز بابت مصارف ارز خدماتی نصب شده است. نکته حائز اهمیت در مشاهده وضعیت فروش ارز مسافرتی در صرافی‌ها این است که صراف‌ها بر اطلاع از کشور مقصد مسافر تاکید می‌کنند و بر نیاز ارزی فرد مبتنی بر کشور مقصد پاسخ می‌دهند که تخصیص ارز برای کشورهای با ویزا در اولویت قرار دارد. همچنین، در مواردی دیده شد که صرافی‌ها به درخواست متقاضیان برای دریافت لیر ترکیه جواب رد می‌دهند و این افراد برای رفع نیاز ارزی خود به دلالان مراجعه می‌کنند. از سوی دیگر، اغلب صرافی‌ها خرید و فروش ارز انجام نمی‌دادند و صرافی‌ها خلوت و صفی مقابل آن‌ها تشکیل نشده بود. علاوه براین، روند کاهشی قیمت‌ها در بازار ارز، قیمت ارز در صرافی‌ها را پس از ۶ ماه به ۲۶ هزار تومان رساند. البته، مدارک مورد نیاز برای خرید ارز مسافرتی با بخشنامه جدید بانک مرکزی تغییری نکرده و بدین منظور مدارکی چون پاسپورت، ویزا ( برای کشورهای شامل دریافت ویزا)، عوارض خروج، اصل بلیت مهر شده توسط آژانس، کارت ملی جدید هوشمند، خط موبایل به نام شخص متقاضی، کارت بانکی به نام شخص خریدار، نشانی کامل کد پستی ۱۰ رقمی متقاضی لازم است. در صورت اینترنتی بودن کد رهگیری و اطلاعات شرکت صادرکننده بلیت، روند اخذ ارز مسافرتی هفت روز مانده به تاریخ پرواز تا روز پرواز قابل انجام است.

ایجاد شده: 17/دی/1400       آخرین ویرایش: 17/دی/1400     اخبار داخلی
برگزاری مسابقه با محوریت گردشگری پایدار از سوی اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند

برگزاری مسابقه با محوریت گردشگری پایدار از سوی اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند

به‌گزارش هتل نیوز، " محمد یزدی " رئیس گروه مطالعات گردشگری دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری با اعلام این خبر گفت: «بنا بر اعلام دبیرخانه اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا)، مسابقه رقابت نویسندگی برای جوانان در حوزه‌های اولویت‌دار آیورا ویژه گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال برگزار می‌شود.»  یزدی افزود: «با توجه به اینکه تمرکز نخستین دوره از مسابقه مورد نظر بر روی زباله‌های دریایی و ماهیگیری غیرقانونی است، علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه باید مقالات خود را در خصوص ارتباط گردشگری پایدار با دو موضوع یاد شده تهیه کنند.»  رئیس گروه مطالعات گردشگری خاطرنشان کرد: «براساس شرایط اعلام شده از سوی دبیرخانه اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا)، مقالات باید به زبان انگلیسی و در ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ کلمه در فرمت Arial ۱۲ Narrow تهیه و حداکثر تا ۲۱ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به پست الکترونیک به نشانی iora. media@iora. int وhq@iora. int ارسال شوند.»  به گفته یزدی و بنابر اعلام دبیرخانه اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) مقالات برتر در نشریه IRON Silver Jubilee Commemorative Magazine منتشر و به سه نفر اول جوایز ۴۰۰.۶۰۰ و ۱۰۰۰ یورویی تعلق خواهد گرفت. برای اطلاعات بیشتر به سایت www. iora. int مراجعه شود.

ایجاد شده: 15/دی/1400       آخرین ویرایش: 15/دی/1400     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...