نتایج جستجو...
صنعت گردشگری آسیب دیده است و نیاز به حمایت ملی دارد

صنعت گردشگری آسیب دیده است و نیاز به حمایت ملی دارد

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در دیدار و گفتگو با رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: صنعت گردشگری آسیب‌دیده از بحران کرونا برای بقا و حیات دوباره نیازمند حمایت ملی است.  "ولی تیموری" در این دیدار، ابراز داشت: به دنبال حوادث و اتفاقات ناخوشایند نیمه دوم سال گذشته که منجر به لغو سفر گردشگران بین‌المللی از ابتدای سال جاری میلادی به کشورمان شد و پس از آن شیوع بیماری کرونا که عملاً صنعت گردشگری کشور را با چالش‌های اساسی مواجه ساخت، شاهد افول در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی بوده‌ایم. "تیموری" همچنین گفت: به منظور احیای دوباره این حوزه نیاز به اتخاذ تدابیر مختلف از جمله بخشودگی مالیات و هزینه‌های تاسیسات گردشگری آسیب‌دیده از شیوع کرونا وجود دارد که برای تحقق آن اهمیت حمایت ملی و یاری تمامی نهادهای فرابخشی مرتبط با موضوع سفر، نمود پیدا می‌کند.    وی افزود: عدم قطعیت موجود و نبود امکان ترسیم دورنمای کلی برای خروج از این وضعیت، فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌ دستی کشور را به شدت مستاصل کرده است و بیم آن می‌رود روند تعدیل و اخراج کارکنان و کارشناسان این حوزه، فضای کسب و کار‌های موجود را بیش از پیش متلاطم کند.  معاون گردشگری کشور ادامه داد: متاسفانه تاکنون حمایت قابل توجهی از بخش گردشگری و صنایع ‌دستی صورت نگرفته و علی‌رغم مکاتبات و گزارش‌های ارسالی به مراجع مختلف، هیچگونه تمایزی به فعالان این حوزه نسبت به سایر حوزه‌ها که زمان بسیار کوتاهی را با این بحران مواجه بودند، قائل نشده‌اند. "ولی تیموری" تصریح کرد: عدم امکان ذخیره یا نگهداشت خدمات گردشگری، آسیب‌پذیر بودن فعالان این حوزه به دلیل نو پا بودن، کوچک و متوسط بودن نوع کسب و‌کار، سیال بودن ماهیت صنعت گردشگری کشور و نیز تاثیرپذیری از پیامدهای محیطی از جمله ویژگی‌هایی است که این حوزه را نیازمند یاری و نگاه متفاوت می‌کند. "تیموری" در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این جلسه، پیشنهاد کرد: تخصیص تسهیلاتی با نرخ کارمزد تک رقمی و دوره تنفس یکساله، برخورداری افراد حقیقی و حقوقی دارای مجوز فعالیت گردشگری و صنایع دستی از تسهیلات سرمایه در گردش، امهال یکساله باز‌پرداخت تسهیلات دریافتی و بخشودگی کامل مالیات، عوارض و سایر هزینه‌های فعالان این حوزه در طول سال جاری می‌تواند جانی دوباره به صنعت گردشگری کشور ببخشد.   معاون گردشگری کشور در پایان گفت: نیاز است با توجه به رکود صنعت گردشگری و زیان‌های وارد شده به فعالان این صنعت، خصوصاً در اثر بحران کرونا با ارائه راهکارهای مناسب جهت عبور از این بحران به مسائل و مشکلات این صنعت در فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری شود. "محمدرضا دشتی اردکانی" رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری کشور و رسیدگی به مشکلات فعالان این حوزه، تاکید کرد: صنعت گردشگری می‌تواند برای کشور ارز‌آور باشد لذا باید این حوزه را جدای از مسائل سیاسی دانست و اولویت اصلی نظام باید به این سمت سوق پیدا کند. رئیس فراکسیون گردشگری همچنین به رویکرد مثبت مجلس نسبت به مقوله گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: در بودجه سال آینده باید بخشی جهت کمک بلاعوض به فعالان آسیب‌دیده گردشگری در نظر گرفته شود که شخصاً این موضوع و پیشنهادات معاونت گردشگری را از طریق فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهم کرد. 

ایجاد شده: 21/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 21/مرداد/1399     اخبار داخلی
ارسال پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به ستاد ملی مقابله با کرونا

ارسال پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به ستاد ملی مقابله با کرونا

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری از تدوین پیش‌نویس پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور پس از تائید نهایی ارگان‌های فرابخشی و ارسال آن به ستاد ملی مقابله با کرونا جهت ورود به مرحله اجرا و عملیاتی شدن طی هفته جاری خبر داد. "محمد قاسمی" ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور طی چند ماه گذشته در دستور کار معاون گردشگری کشور و مسئولین ارشد نهادهای فرابخشی مرتبط قرار گرفته بود و در آخرین نشست نیز تصمیم بر آن شد تا پس از تائید نهایی نمایندگان، متن نهایی شده پروتکل در ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوب و پس از آن به شکل رسمی و از طریق مجاری ذی‌ربط در کشورهای مختلف اطلاع‌رسانی شود.   "قاسمی" با اشاره به اینکه سایر کشورهای دنیا نیز روندی مشابه برای تهیه و تدوین پروتکل‌ ورود گردشگران بین‌المللی را در پیش گرفته‌اند، ابراز داشت: کشورهای مختلف جهت کاهش اثرات منفی اقتصادی و همچنین اجتماعی ناشی از همه‌گیری این بیماری، رویکرد همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا را در پیش گرفته‌اند و ضمن حفاظت از سلامت جامعه در چنین شرایطی تاب‌آوری اقتصادی را نیز افزایش داده و در این مسیر اقدام به تعریف و تعیین پروتکل‌های پذیرش گردشگران خارجی کرده‌اند.  وی تصریح کرد: در واقع کشورهای مختلف با تهیه پروتکل مربوطه، بستری مطمئن برای ورود گردشگران خارجی فراهم می‌آورند و در بلند‌مدت به این معتقد هستند که روند جابه‌جایی گردشگران در چارچوب ضابطه‌مند امکان‌پذیر خواهد شد. مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری، تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور را تضمین‌کننده سفر ایمن به ایران خواند و گفت: ساختار تهیه شده می‌تواند به عنوان عامل شفافیت و اعتمادساز بین‌المللی، مشوق و محرک تقاضا برای گردشگران ورودی به کشور باشد.  "محمد قاسمی" در رابطه با فرایند تهیه و تدوین پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور نیز گفت: این پروتکل با حضور و همفکری مشارکت‌جویانه، مستمر، مجدّانه و دلسوزانه نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط شامل وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و درمان، وزارت صمت، وزارت اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی، بیمه مرکزی و پلیس مهاجرت با محوریت دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری، تهیه و تدوین شده است. وی افزود: در ابتدای نشست‌های مشترک برگزار شده، تلاش کردیم با مطالعه و الگوبرداری از نمونه‌های انجام شده خارجی و بومی‌سازی آنها و بهره‌گیری از اقدامات مشابه داخلی، پیش‌نویس پروتکل مورد نظر را تهیه و سپس به صورت جز به جز در جلسات کارشناسی مورد بررسی، مداقه، بحث و تبادل نظر کاملا تخصصی و انطباق با ملاحظات موجود در هر دستگاه و نهاد قرار دهیم تا بالاخره با برآوردن انتظارات تمامی اعضاء پیش‎نویس مذکور نهایی شد.  مدیر کل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری در ادامه گفت: تمام تلاش بر آن بوده تا پروتکل مذکور به صورت جامع تهیه شود. به گونه‌ای که کلیه ملاحظات در دو مرحله قبل و بعد از ورود گردشگران مدنظر قرار گیرد. در این پروتکل منظور از گردشگر بین‌المللی ورودی هم گردشگران خارجی ورودی به ایران است و هم ایرانیانی است که از سفر خارجی به کشور بر می‌گردند. وی تاکید کرد: پروتکل ورود گردشگران قرار است در تمامی مرزها و ترمینال‌های ورودی اعم از فرودگاه‌ها، بنادر و پایانه‌های زمینی اعمال شود و بدین منظور پیوست اجرایی برای آن تدوین شده است که ناظر و مجریان هر یک از  وظایف در آن مشخص می‌شوند.

ایجاد شده: 19/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 19/مرداد/1399     اخبار داخلی
انتقاد مدیر کل سابق وزارت گردشگری نسبت به سند راهبردی توسعه گردشگری کشور

انتقاد مدیر کل سابق وزارت گردشگری نسبت به سند راهبردی توسعه گردشگری کشور

به گزارش هتل‌نیوز ، پژوهشگر حوزه گردشگری و مدیر کل سابق آموزش گردشگری کشور در رابطه با تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری کشور، اظهار داشت: این سند هیچ چشم‌انداز و آینده‌ای برای صنعت گردشگری ندارد و صرفاً قوانین و احکام موجود را ذکر کرده است. "محمدرضا اکبری" ابراز داشت: استراتژی شفافی برای توسعه گردشگری در این سند به چشم نمی‌خورد و بندهای آن صرفاً تشریح وظایف دستگاه‌هاست که از قبل هم بوده و انجام داده‌اند. این سند باید زوایای دیگری از توسعه صنعت گردشگری نظیر بهبود محیط کسب و کار، تسهیل انجام مربوطه، کسب و کارهای نو و تازه در صنعت را هدف قرار می‌داد. وی تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای برای جذب گردشگران مسلمان در این سند وجود ندارد و به طور کلی باید ساختار مدیریت بحران در سند راهبردی مشخص باشد. سند در نهایت به چند حکم منتهی می‌شود که این احکام در حال حاضر نیز در قوانین دیگر مانند قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی، موجود است.

ایجاد شده: 5/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 5/مرداد/1399     اخبار داخلی
تصویب سند راهبردی توسعه گردشگری

تصویب سند راهبردی توسعه گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز در جلسه روز گذشته هیات وزیران با حضور رئیس‌جمهور، سند راهبردی توسعه گردشگری به تصویب رسید. این سند با چشم‌انداز ایجاد یک چارچوب هماهنگ سیاستی برای اتخاذ رویکردی بین بخشی و یکپارچه برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری با همکاری دستگاه‌های اجرایی، اساتید دانشگاهی و فعالان بخش خصوصی، تهیه و تدوین شده است. در تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری، مدل سیاست‌گذاری فرایندی مورد استفاده قرار گرفته است. رویکردهای سند راهبردی توسعه گردشگری؛ مدیریت گردشگری مسائل فضای کسب و کار این حوزه زیرساخت‌های گردشگری نیروی انسانی و فرهنگ‌سازی  مشکلات مربوط به اتباع خارجی  تبلیغات و بازاریابی اهداف کلی سند راهبردی توسعه گردشگری؛ مشخص نمودن خطوط کلان سیاستی براساس گلوگاه های اصلی حوزه گردشگری کشور ایجاد زمینه تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری پیاده سازی اهداف در پویاترین حالت ممکن و منطبق با هدف افزایش بهره‌وری و توسعه  دستیابی به شاخص‌های رقابت‌پذیری سفر و گردشگری توانمندسازی محیط، سیاست‌های سفر و گردشگری و منابع طبیعی و فرهنگی مزیت‌های اصلی سند راهبردی توسعه گردشگری؛ جامع‌نگری در حوزه گردشگری از مسائل زیست‌محیطی تا شبکه گردشگری کشور توجه به اسناد بالادستی و تجارب قبلی کشور در حوزه گردشگری در ۱۰۰ سال اخیر

ایجاد شده: 30/تیر/1399       آخرین ویرایش: 30/تیر/1399     اخبار داخلی
ابلاغ دوره آموزش تکمیلی کارشناس ارزیابی اقامتگاه بوم‌گردی

ابلاغ دوره آموزش تکمیلی کارشناس ارزیابی اقامتگاه بوم‌گردی

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل دفتر مطالعات آموزش گردشگری وزارت گردشگری از ابلاغ دوره آموزش تکمیلی کارشناس ارزیابی اقامتگاه بوم‌گردی از سوی وزیر گردشگری خبر داد و اظهار داشت: هدف از طراحی این دوره آموزشی، تسلط کامل کارشناسان ارزیابی تاسیسات گردشگری نسبت به ضوابط و ویژگی‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی است. "زاهد شفیعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: از این پس کارشناسان ارزیابی تاسیسات گردشگری برای دریافت مجوز ارزیابی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ملزم به گذراندن دوره آموزشی تکمیلی کارشناسی ارزیابی اقامتگاه بوم‌گردی هستند. "شفیعی" تصریح کرد: این دوره آموزشی به صورت کارگاه‌های عملی و به مدت ۱۲ ساعت توسط موسسات آموزشی گردشگری واجد شرایط در سراسر کشور برگزار می‌شود. وی افزود: تشریح ضوابط ساختمان و تاسیسات، تجهیزات و ملزومات، خدمات به میهمان، منابع انسانی و آموزش، ایمنی و بهداشت، توسعه پایدار و دسترسی، محتوای این دوره آموزشی است.

ایجاد شده: 24/تیر/1399       آخرین ویرایش: 24/تیر/1399     اخبار داخلی
برای روزهای بعد از کرونا

برای روزهای بعد از کرونا

فعلا دغدغه همه ما سلامتی است و آنچه ارزش اندیشه و غم خوردن ندارد، اموال و دارایی و مایملک اندک ماست. این حال و احوال ما در روزهای ناخوشی است و به اصطلاح هنوز "گرمیم و حالی مان نمى شود". فردا که انشاالله از پس امروز خواهد آمد و ما قوم و خویش صنعت گردشگری کشور از بلیه "کرونا" به عافیت عبور کردیم، نیک متوجه خواهیم شد که در "دوران انهدام" چه بر ما گذشته است. اگر پيش‌بينى و پيش‌گويى‌ها در بقای "کرونا" تا اواخر فصل بهار به صحّت قریب واقع شود ( که انشاالله چنین مباد ... ) قلمرو کسب و کار سوخته ما باقی مى‌ماند که کمتر از آسیب و تخریب ایّام دفاع مقدس نخواهد بود.  بخشی از غزل سعدی رحمه‌الله علیه کنون وصف حال ما را دارد: عشق در دل ماند و یار از دست رفت دوستان دَستى که کار از دست رفت بخت و راى و زور و زر بودم دریغ کاندر این غم هر چهار از دست رفت بیم جان کاین بار خونم می‌خورد ور نه این دل چند بار از دست رفت در دو سال اخیر به واقع هر آنچه در جهازیه گردشگری کشور بود به چندباره به تاراج رفت و غنائم و اندوخته‌هاى نهانخانه‌هاى هم‌كيشان ما و به مانند ما به اتمام رسید.  همه در پی این وهم و خیال بودیم که به نسیم صبحگاهی نوروز، روز نو شود و دل، لباس عافیت بَرِ دلدار بپوشاند و سیم و زر از دست رفته را بازستانیم. اما زهی خیال باطل. چاره چون کنیم که آن نشد و این شد کار و بار ما. حال ما خواهیم ماند و دولت و دولت‌یار و کرور کرور عایله مستحق نه از باب كم‌كارى بلکه از بلیه وارداتی و خودساخته. از باب توصیه و هدایت به سبیل مدار و جبران مافات و خُسران مکافات به مصداق، فرض می‌دانم که دولت کریمه در راستای تدبیر و امید اسباب رحمت فراهم کند، آنان را که به اضرار رسيده‌اند. و خوان نعمت فراهم کند از "صندوق توسعه ملی" به رسم جوانمردی "قرض دهد به حد و انصاف و بر شیوه حسنه" تا این جمعیت دل آزرده و مال از کف داده، پیشه خود دوباره از سرگیرند و به منّت و افتخار به استقبال و بدرقه روند میهمانان سیاحت و زیارت این سرزمین را. مهرتان فزون و عزت مدام. دکتر علی رحیم‌پور - مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی ( هگتا )

ایجاد شده: 23/تیر/1399       آخرین ویرایش: 23/تیر/1399     مقالات و یادداشت ها
هتل‌ها در مسیر ورشکستگی

هتل‌ها در مسیر ورشکستگی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان مرکزی در تشریح آخرین وضعیت هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان گفت: هتل‌ها در موج دوم کرونا از نظر اقامتی وضعیت خوبی ندارند و از سوی دیگر تمامی مراسم‌هایی که برای تابستان رزرو شده بود یا کنسل شده و یا در آستانه کنسلی است. "مهرداد سمیعی" ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: هتل‌ها در حال حاضر نیمه تعطیل هستند و اکثر آنها به سمت ورشکستگی حرکت می‌کنند. با شکل‌گیری موج دوم بیماری و ضرری که هتل‌ها متحمل خواهند شد، احتمال تعطیلی کامل هتل‌های استان مرکزی بالاست. وی ابراز داشت: در حال حاضر تعدیل نیرو در هتل‌های استان به ۵۰ درصد رسیده و عملاً این شرایط به معضل بیکاری و از دست رفتن شغل‌های ایجاد شده توسط تاسیسات گردشگری کمک می‌کند. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز با اشاره به خسارات وارد شده به صنعت گردشگری استان، بیان داشت: پنج ماه است که با شیوع کرونا در کشور هتل‌ها از رونق افتاده‌اند و عملا به ساختمان‌هایی شیک و خوش و رنگ و لعاب خالی تبدیل شده‌اند و مشخص نیست سوت و کور بودنشان تا چه زمانی ادامه داشته باشد. "مصطفی مرزبان" تصریح کرد: تا پایان خردادماه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به تاسیسات گردشگری شامل هتل‌ها، میهمانپذیرها، هتل‌آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خسارت وارد شده است. در حال حاضر نیز سطح اشغال هتل‌های استان بین ۵ تا ۸ درصد است.

ایجاد شده: 23/تیر/1399       آخرین ویرایش: 23/تیر/1399     اخبار داخلی
کفگیر هتلداران به ته دیگ خورده است

کفگیر هتلداران به ته دیگ خورده است

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش با اشاره به بحران به وجود آمده برای هتل‌ها و مراکز اقامتی جزیره در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: از اول خرداد که هتل‌ها را باز کرده‌ایم در مجموع ۱۰ روز خوش بیشتر نداشتیم و در حال حاضر میانگین ضریب اشغال هتل‌های کیش کمتر از ۳۰ درصد است. "مسیح‌الله صفا" ابراز داشت: به علت فصلی بودن، شرایط اقلیمی و زمان شیوع این بیماری، صنعت گردشگری کیش بیشترین لطمه را در ایران دیده است. فعالان صنعت گردشگری جزیره کیش از ۱۵ اسفندماه تا پایان فروردین امسال حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند. "صفا" با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاری در جزیره کیش، گفت: سرمایه‌گذاری که چند سال پیش با دلار ۳۰۰۰ تومانی ساخت هتل خود را آغاز کرده است، فکر می‌کرد به عنوان مثال با ۱۰۰ میلیارد تومان هتلش ساخته خواهد شد. وی افزود: ولی همان سرمایه‌گذار تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است و برآورد می‌کند که اگر بخواهد با دلار ۲۰ هزار تومانی هتلش را تکمیل کند، باید ۲۰۰ میلیارد دیگر هم هزینه کند‌. رئیس جامعه هتلداران کیش در پایان گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ هتل در حال ساخت در جزیره کیش داریم که بین ۲۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت کار دارند.

ایجاد شده: 15/تیر/1399       آخرین ویرایش: 15/تیر/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...