نتایج جستجو...
رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران ؛ ایرانیان از سفر به خارج از کشور محروم شده‌اند

رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران ؛ ایرانیان از سفر به خارج از کشور محروم شده‌اند

به گزارش هتل نیوز " فرید جواهرزاده " رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران گفت ؛ با نگاهی به وضعیت گردشگری موجود در ایران مطابق آمار مرکز آمار ایران، می‌توان گفت که ایرانی‌ها توان مالی و امکان سفر به خارج از کشور را ندارند و خواسته یا ناخواسته از گردشگری در عرصه بین‌المللی محروم شده‌اند. او ادامه داد؛  اگر کشوری می‌خواهد در صنعت گردشگری وضعیت مناسب، پویا و فعالی داشته باشد و مردم آن بتوانند از خدمات در این حوزه به‌درستی بهره‌مند شوند، لازم است که علاوه بر وجود توان مالی لازم، مردم نیز تمایل به استفاده از خدمات حوزه سفر و گردشگری را داشته باشند.  " جواهر زاده " افزود ؛ اقبال کم مردم به استفاده از خدمات تورلیدری و کم‌توجهی به آژانس‌های مسافرتی عملا موجب شده است رونق اقتصادی در صنعت گردشگری شکل نگیرد. رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران تاکید کرد ؛ وضعیت موجود به نظر بیش از هر چیزی به وضعیت اقتصادی نامناسب مردم و در مرحله بعد به نبود فرهنگ صحیح در زمینه سفر و بی‌توجهی به امر آموزش از سوی متولیان امر بازمی‌گردد.

ایجاد شده: 26/آذر/1401       آخرین ویرایش: 26/آذر/1401     اخبار داخلی
این قافله نجیب

این قافله نجیب

✍️ علی معین زاده - فعال و کارشناس گردشگری و هتلداری آخ که چه قدر دلم سوخت اصلاً آتیش ! گرفتم !! از اظهار نظر معاون محترم وزارتخانه در خصوص رفتار نجیبانه هتلها شب یلدا نزدیک و زمان هندوانه خوردن است امّا این بدان معنا نیست که معاون عزیز ، هندوانه زیر بغل هتلها بگذارید !! نزدیک هفتاد سال قبل برادران امیدوار با دو تا موتور سیکلت سفر دور دنیا را آغاز کردند ! کار نداریم مارکوپولو در قرن هفتم قمری سفر خود به شرق و ایران را با اسب و الاغ و شتر آغاز کرد حالا وزارتخانه محبت می کنند و می خواهند اجازه دهند گردشگران با اتومبیل خودشان به ایران سفر کنند چه پیشنهاد جالب و باور نکردنی !! البته فکر کنم پیشنهاد سفر با موتور و دوچرخه را در جلسات آینده ارائه خواهند داد ! جناب آقای شالبافیان از تلاش و کوشش شما در مجلس به حقیقت سپاسگزاریم و نمی توانیم این حقیقت را کتمان کنیم امّا واقعیت امر ، حامل های انرژی نبود بلکه فقط یک حامل بود آن هم گاز ، سال 1400 به اندازه چندین سال تخفیفی که بابت صنعتی بودن آبونمان خود را ،کمتر پرداخت کرده بودیم ، مجبور شدیم به شرکت محترم گاز پرداخت کنیم و در انتها چون به مجلس محترم گفته بودیم : ما از طلا گشتن پشیمان گشته و ما را مس کنید ! با پی گیری های فراوان مورد قبول واقع شد و ما را به خدماتی و تجاری نزول دادند و حالا چشممان روشن شده به آبونمان برق  ،که این بار با همان رفتار نجیبانه باید بگوئیم : ما از مس بودن هم پشیمان شدیم ما را به خاکه ذغال تبدیل کنید !! امان از دست دولت فخیمه و وزارتخانه کریمه !! چند سال برنامه ریزی و کلی آموزش کارشناس و تدوین انواع و اقسام شیوه نامه ها و دستورات و بخشنامه که تاسیسات باید استاندارد شوند و خوب این نجبا ! منظور همان تاسیسات نجیب است با کلی هزینه و رعایت مفاد تطبیق استاندارد ، الزامی و یا غیر الزامی تا بالاخره استاندارد می شوند با امید به اینکه از نرخ گذاری آزاد شوند حالا یک نیم نگاهی به آخرین مصوبه و دستورالعمل نرخگذاری بیاندازید ! ماحصل آن اینکه هتل هائی که استاندارد شدند مدیر هتل می تواند تقاضای نرخ کند تا اینجا باریکلا داره ! و در ادامه با توجه به نرخ تورم که بانک مرکزی ارسال کرده تا حداکثر 30 درصد !! تا اینجا هم ، کمی سخت است امّا نجیبانه تحمل می کنیم ! قسمت آخرش خیلی سخت است ! باید تقاضای خود را بفرستند برای تشکل حرفه ای وابسته و در نهایت با تائید اداره کل !! قابل اجرا است ، ؟آخی ، حالا اگر مدیرکل استانی تائید نکرد و یا معاونت گردشگری امضاء نکرد تمام کارها یعنی کشک !! حتی حاضر نشدند به جای واژه تائید مرقوم بفرمایند : با اطلاع اداره کل قابل اجرا است !! جناب آقای ضرغامی قربان آن مصاحبه ها و سخنرانی های جنجالی حضرتعالی ،  حالا ، بالا غیرتاً بفرمائید : نجیبانه زیر میز چه کسی باید زد ؟!   

ایجاد شده: 23/آذر/1401       آخرین ویرایش: 23/آذر/1401     مقالات و یادداشت ها
 رفتار نجیبانه فعالان گردشگری علی‌رغم ضررهای تحمیلی کرونا

رفتار نجیبانه فعالان گردشگری علی‌رغم ضررهای تحمیلی کرونا

به گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در جمع هتلداران از عملکرد وزارت گردشگری در خصوص پیگیری موضوعات و مشکلات این صنعت و برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌ها و نهادهای متولی و مرتبط با بخش گردشگری در جهت مرتفع نمودن مشکلات اهالی این بخش تعریف کرد و عنوان نمود برخی از این مشکلات بزودی در مسیر بهبودی قرار خواهند گرفت. وی گفت ؛ وظیفه خود می‌دانیم که مشکلات حوزه گردشگری را به صورت جدی پیگیری کنیم و صدای رسای فعالان این صنعت باشیم. رفتار فعالان حوزه گردشگری نسبت به ضررهایی که به این بخش وارد شده رفتار نجیبانه‌ای بوده است. او ادامه داد ؛ موضوع لغو روادید از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع را به صورت جدی دنبال می‌کنیم. با رئیس‌جمهوری نیز پیشتر در این باره رایزنی انجام شده که ایشان نیز موارد مطرح شده را به وزارت امورخارجه ارجاع و دستورات لازم را داده است. " شالبافیان " گفت ؛ در یک سال گذشته خوشبختانه مصوبات بسیار خوبی در مجلس در حوزه حامل‌های انرژی داشتیم. تلاش ما این است که در برگزاری نمایشگاه‌های خارجی تغییر رویکرد داشته باشیم. معاون گردشگری کشور ضمن اعلام اینکه ورود گردشگر با خودرو به ایران یکی از ایده‌هایی است که آن را در دست اقدام داریم گفت ؛ گردشگران از کشورهای مختلف از جمله عراق این امکان را خواهند داشت تا با خودرو به ایران سفر کنند و یا برای سفر به سایر کشورها نیز از ایران با خودروی شخصی عبور کنند.

ایجاد شده: 22/آذر/1401       آخرین ویرایش: 22/آذر/1401     اخبار داخلی
لغو ۸۵ درصدی سفر گردشگران خارجی به ایران

لغو ۸۵ درصدی سفر گردشگران خارجی به ایران

به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران گفت ؛  جریانات و رخداد‌های اخیر در کشور باعث شد که بیش از ۸۵ درصد از گردشگران خارجی از کشور‌های اروپایی، آمریکایی و آسیایی سفر خود را به ایران کنسل کردند. او ادامه داد ؛  تعداد قابل توجهی از آن‌ها در نظر داشتند بعد از اقامت در قطر چند روزی را در ایران بگذرانند که حوادث اخیر باعث شد از اقامت در ایران منصرف و رزرو‌های خود را لغو کنند. "حمزه‌زاده " ضمن اعلام اینکه میانگین ضریب اشغال هتل‌ها به زیر ۲۰ درصد رسیده است گفت : اکثر هتلداران توان تامین هزینه‌های خود را ندارند. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در پایان افزود : بیشتر هتل‌ها در ایران گواهی استاندارد را دارند و بخش دیگر از آن‌ها در مرحله کسب اخذ استاندارد هستند و از لحاظ استاندارد هتل‌های ایران مشکلی ندارند.

ایجاد شده: 19/آذر/1401       آخرین ویرایش: 19/آذر/1401     اخبار داخلی
ژئوپارک طبس ثبت جهانی شد

ژئوپارک طبس ثبت جهانی شد

به گزارش هتل نیوز، " علیرضا امری کاظمی " ارزیاب و عضو شورای عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو گفت ؛  ژئوپارک طبس به عنوان سومین ژئوپارک جهانی ایران، رأی مثبت شورای عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو را دریافت کرد. او ادامه داد ؛ در آذرماه سال ۱۴۰۰ پرونده درخواست عضویت ژئوپارک طبس در شبکه‌های ژئوپارک‌های جهانی یونسکو پس از چهار سال آماده‌سازی زیرساخت‌های ژئوسایت‌ها و آموزش، پرونده این ژئوپارک ارسال شده بود. ارزیاب و عضو شورای عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو تاکید کرد ؛ حکم تنفیذ ژئوپارک طبس پس از تایید هیات اجرایی یونسکو در بهار صادر می‌شود. ژئوپارک طبس در شمال غربی استان خراسان جنوبی و در مسیر ارتباطی جنوب و غرب به شرق و شمال شرق ایران، در منطقه‌ای با اقلیم بیابانی همراه با آب و هوای گرم و خشک قرار دارد.  این ژئوپارک سه بخش مرکزی، دیهوک و دستگردان را در بر می‌گیرد. تنوع بالای پدیده‌های کم‌نظیر زمین‌شناسی موجب شده تا این منطقه در میان زمین‌شناسان به «بهشت زمین‌شناسی ایران» مشهور شود.

ایجاد شده: 17/آذر/1401       آخرین ویرایش: 17/آذر/1401     اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران ؛ دو استاندارد شدن داخلی و بین‌المللی هتل‌ها ضروریست

رئیس جامعه هتلداران ؛ دو استاندارد شدن داخلی و بین‌المللی هتل‌ها ضروریست

به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در  نشست تخصصی معاونان گردشگری ادارات کل استانی وزارت گردشگری که صبح امروز به میزبانی وزارت گردشگری برگزار شد گفت  ؛ جامعه هتلداران ایران که از سال ۷۷ تشکیل شده، در تمامی استان‌ها و مناطق آزاد تشکل حرفه‌ای دارد و وظیفه‌اش حفاظت از منافع تاسیسات گردشگری است. او افزود ؛ با این تغییر نگاه مدیران به حوزه گردشگری، تفویض اختیارها نمود بیشتری پیدا می‌کند. " حمزه زاده " گفت ؛ با توجه به اینکه بسیاری از هتل‌های کشور قدیمی هستند و امکان بروزرسانی با استانداردهای جهانی برایشان ممکن ‌نیست باید به مانند ترکیه به سمت دو استاندارد شدن داخلی و بین‌المللی برویم. وی گفت ؛ با توجه به نیاز ارتقای سطح کیفیت خدمات و آموزش پرسنل باید ابزارهای تشویقی برای این امر تعریف شود. ئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران تاکید کرد ؛ زمانی به سمت ارتقای کیفیت خدمات و‌ توسعه گردشگری گام برخواهیم داشت که همگی هم‌راستا و هم‌دل پیش برویم.

ایجاد شده: 13/آذر/1401       آخرین ویرایش: 13/آذر/1401     اخبار داخلی
فرصت خدمت به گردشگران جام جهانی به تماشای ان منجرشد

فرصت خدمت به گردشگران جام جهانی به تماشای ان منجرشد

از سالهای گذشته همه می دانستند که قطر در ۲۰۲۲میزبان بزرگترین رویداد فوتبال است،و این فرصت مناسبی است تا ظرفیت های گردشگری مان را به نمایش بگذاریم.اما؛این دانستن در حد دانستن باقی ماند و هیچ یک از مسئولان با وجود سفرهاو تشکیل جلسات مختلف و کارگروه های ویژه نتیجه ای دربرنداشت و فرصت استفاده از جام جهانی برای ایران به هدر رفت. از یکسال پیش منطقه آزاد کیش و قشم به عنوان دو قطب برای میزبانی ایران از جام جهانی انتخاب شدند و ابتدا با نشست های مختلف وزارت ورزش تصمیم گرفته شد که زمین های چمن مناسب واستاندارد احداث شود و اردوی تیم ملی ایران در این مناطق انجام شود و به دنبال آن دیگر تیم ها و گردشگران به کیش بیایند و تخت ها پر شود و رستوران پرشود و با گردش پول انها، ارزآوری برای کشور صورت گیرد. سومین بازی ایران به عنوان یکی از ۳۲تیم شرکت کننده در این رویداد بزرگ انجام می شود و مرحله نخست جام جهانی رو به پایان است و حتی یک تخت از گردشکری کیش و قشم  رزرو نشد و نا امیدی بر زمین و آسمان آبی این مناطق رخت بربست. قرار بود لغو روادید انجام شود و زیرساخت های آن تامین شود،کشتی های تفریحی و کروز پهلو بگیرند ،تعداد پروازها افزایش یابدو…که فقط در همان طرح اولیه ماندند. بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی به امید جبران خسارت های ناشی از کرونا سعی برطراحی برگزاری تورهای جام جهانی کردند،اما هزینه های زیاد اقامت و پرواز اجازه مانور به اژانس ها را نداد،دفاتر خدمات مسافرتی امید داشتند که از طرف دولت حمایت و سوبسیدی در جهت کاهش هزینه بسته سفر به جام جهانی بر اساس وعده های سال گذشته تا یکماه قبل از جام جهانی انجام شود اما،این کمک انجام نشد و تورهای مسافرتی قسطی هم نتوانست دل هواداران و دوستداران فوتبال ایرانی را برای سفر به قطر گرم کند والبته نا آرامی های بوجودامده نیز موجب بی انگیزه شدن برخی ازمسافران شد،  شرایط سخت و طولانی دریافت هیا کارت،سبب شد که بلیت پروازی به مقصد قطر هم با استقبال روبرو نشود و بدین ترتیب ایران در سفر خروجی و سفر ورودی به جام جهانی قطر جا ماند و بسیاری ازدفاتر خدمات مسافرتی باتوجه به هزینه کرد برای تبلیغات و ..با زیان مواجه شدند. ✍️ محسن قادری - کارشناس گردشگری و مدیرعامل گروه گردشگری ژیوار

ایجاد شده: 6/آذر/1401       آخرین ویرایش: 6/آذر/1401     مقالات و یادداشت ها
کاهش ۱۵ درصدی ضریب اشغال هتل‌های اصفهان

کاهش ۱۵ درصدی ضریب اشغال هتل‌های اصفهان

به گزارش هتل نیوز، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران اصفهان گفت ؛ بالغ‌بر ۸۰ درصد گردشگران خارجی که به‌صورت تورهای گردشگری در مهر و آبان ماه هرسال به ایران و اصفهان سفر می‌کردند، امسال و با توجه به شرایط پیش‌آمده تورهای آن‌ها لغو شد. او ادامه داد ؛ متأسفانه علاوه بر شرایط موجود، تصویب برخی قوانین ازجمله افزایش نرخ برق مصرفی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها از سوی مجلس باعث شده که قیمت برق برای این مراکز حدود ۶ و نیم برابر افزایش پیدا کند که با توجه به شرایط موجود، این مراکز را به آستانه ورشکستگی رسانده است. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران اصفهان تاکید کرد ؛ خوشبختانه مصوبه اجرای افزایش قیمت برق هنوز ابلاغ نشده، لذا می‌کوشیم تا با همکاری وزارت گردشگری و همچنین نمایندگان اصفهان در مجلس این مصوبه را اصلاح کنیم که متأسفانه تا این لحظه به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

ایجاد شده: 5/آذر/1401       آخرین ویرایش: 5/آذر/1401     اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران کیش : دولت‌ها فقط وعده دادند و به هیچ کدام عمل نکردند

رئیس جامعه هتلداران کیش : دولت‌ها فقط وعده دادند و به هیچ کدام عمل نکردند

به گزارش هتل نیوز، " مسیح الله صفا " رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش گفت ؛ دولتمردان تنها به ما وعده دادند و به هیچ کدام عمل نکردند، از سال ۹۷ من به عضویت ستاد برگزاری جام جهانی درآمدم،۳۰ دفعه جلسه تشکیل شده ۳۰ بار وعده دادند ولی هیچ کدام عملی نشد. او ادامه داد ؛ قرار بود به ما پرواز هواپیما از کیش به قطر بدهند و ما هتل‌های خود را آماده کردیم ولی هیچ کدام عملی نشد و هیچ پروازی داده نشد. ما تصمیم داشتیم قیمت سفر رفت و برگشت به قطر را به یک پنجم رقم فعلی برسانیم ولی از آنجایی که باند بازی و رابطه جریان دارد به جزیره کیش چیزی نرسید. " صفا " گفت؛ ما ۱۲ میلیارد تومان در ۳ سال هزینه تبلیغ داشتیم به امید ۲ تا ۳ ماه پربار ولی دست ما خالی ماند، اگر به ما روزانه ۴ یا حتی ۲ پرواز می‌دادند یا می‌گذاشتند کشتی کروز فعالیت کند برای آینده صنعت گردشگری کیش و حتی ایران بسیار خوب بود.  رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش افزود ؛ وقتی نماینده قطر به کیش آمد، گفت: شما هیچ کاری انجام نداده‌اید.

ایجاد شده: 2/آذر/1401       آخرین ویرایش: 2/آذر/1401     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...