به گزارش هتلنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، بنگاهداری نهادها و دستگاههای دولتی در حوزه اقامت گردشگران وارد فاز جدیدی شده است. پس از اعلام استاندار مازندران مبنی بر ارائه خدمات ویلاهای دولتی حاشیه ساحل خزر به عموم مردم، مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز از آمادهسازی 21 مدرسه و 184 کلاس برای اسکان مسافران فرهنگی این شهرستان در تعطیلات تابستانی، خبر داده است. بررسیها حاکی از آن است که بالغ بر 20 میلیون نفر، واجد شرایط استفاده از امکانات اسکان تابستانی آموزش و پرورش خواهند بود. این موضوع از یک سو به نگرانی فعالان بخش خصوصی در مراکز اقامتی، افزوده و به آنها یادآوری کرده که در این زمینه اختیار کافی ندارند و از سوی دیگر، انگیزه برای سرمایهگذاری در حوزه اقامت گردشگران از بین رفته و فرار سرمایه را به دنبال داشته است. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان در این خصوص، اظهار داشت: اگر چه هتل یا مرکز اقامتی به طور رسمی تعطیل نشده ولیکن آنچه هتلهای استان گیلان با آن مواجه هستند، نوعی فروپاشی از درون است. "حسن مهرور اصلی" در رابطه با وضعیت فعلی هتلها و مراکز اقامتی استان گیلان، ابراز داشت: این استان دارای 280 هتل و هتلآپارتمان است که در سال جاری تنها در تعطیلات خردادماه، شاهد ضریب اشغال 100 درصدی بودهاند و این میزان پس از تعطیلات به 10 الی 20 درصد کاهش یافته است. "مهرور اصلی" علت اصلی کاهش ضریب اشغال هتلها را ورود غیر اخلاقی نهادهای دولتی مانند آموزش و پرورش، نهادهای حاکمیتی و نظامی، بانکهای دولتی و ... به حوزه صنعت هتلداری معرفی کرد و افزود: اعتراضهای ما به این موضوع موثر نیست و حمایتهای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از بخش خصوصی نیز نتوانسته تغییری در این تصمیم ایجاد کند. وی ادامه داد: متاسفانه تیغ مسئولان گردشگری کشور آنگونه که باید بُرنده نیست. معاون گردشگری کشور پیش از تعطیلات نوروز و در جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر گفته بود، شکل اسکان مسافران در مدارس شایسته گردشگران نیست. اگر قرار بود این صحبتها شنیده شود، خبری از بنگاهداری آشکار مدارس در تعطیلات تابستان نبود. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان با انتقاد از عدم اجرای قانون خصوصیسازی و حمایت از بخش خصوصی در کشور، گفت: برخی از مراکز اقامتی و میهمانسراهای دولتی و نظامی، تابلوی اردوگاه آموزشی و نظایر آن را در ورودی خود نصب میکنند تا از زیر قانون شانه خالی کنند اما عمل، بسیاری از اقامتگاههای خصوصی را به ورطه نابودی کشاندهاند. این فعال صنعت گردشگری در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش، برای هر شب اقامت یک خانواده چهار نفره، هزینهای در حدود 21 هزار تومان دریافت میکند. اگر این نهاد مجبور بود مانند بخش خصوصی هزینههای متعددی را پرداخت کند، هیچگاه کلاسهای خود را با چنین رقمی به گردشگران نمیداد. "حسن مهرور اصلی" همچنین گفت: تا زمانی که ارگانهای دولتی از تسهیلات دولتی استفاده کنند و در مقابل، خدمات خود را به صورت آزاد بفروشند، بخش خصوصی در ضعف خواهد بود. جایگاه این صنعت و نقشآفرینان آن باید به درستی و به صورت اصولی، تعریف شود. وی افزود: در حال حاضر هر کدام از مراکز اقامتی خصوصی که بتوانند از رانت و رابطه با بخش دولتی استفاده کند، قادر به ادامه راه خود خواهد بود و در غیر این صورت، محکوم به ورشکستگی است. فعالان بخش خصوصی صنعت هتلداری، این شکل از پذیرش را بیاحترامی به گردشگران میدانند و معتقدند، عدم رعایت بهداشت و نبود حداقل نیازهای گردشگران از جمله موضوعاتی است که کیفیت سفرها را با کاهش قابل ملاحظهای مواجه میکند. به گفته فعالان و کارشناسان گردشگری به این نکته تاکید دارند که اگر چه استفاده از مدارس در ایام تعطیلات در برخی از مقاصد که با کمبود اقامتگاه مواجه هستند، یک نوآوری در شرایط بحرانی مانند ایام پیک است و شرایط بهتری از کمپ دارد ولیکن کشور بایستی از این شرایط خارج شود زیرا در صورت ادامه این شرایط، گردشگران به اسکان در مدارس عادت داده میشوند. پیشنهاد فعالان گردشگری این است که وزارت آموزش و پرورش اگر میخواهد به کمک گردشگری کشور بیاید، بهتر است به جای ورود به حوزه اقامت، تعطیلات خود در طول سال را توزیع و ساماندهی کند و به آموزش گردشگری پایدار در مدارس بپردازد.
ایجاد شده: 2/تیر/1398 آخرین ویرایش: 2/تیر/1398 اخبار داخلی
رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا در نشست فصلی اتحادیه میهمانپذیرهای استان تهران به تشریح ضوابط پذیرش زنان و کودکان بدون همراه، اتباع خارجی و زوجهای دارای صیغهنامه در مراکز اقامتی، پرداخت و توضیحاتی در خصوص پلمپ هاستلها و واحدهای غیرمجاز را ارائه کرد. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا در این نشست با استناد به ماده 17 قانون نظام صنفی، برخی از ضوابط مربوط به اماکن اقامتی را تشریح کرد و اظهار داشت: اصناف مکلفند تا ضوابط انتظامی را رعایت کنند. یک سری قوانین مربوط به قبل از گرفتن پروانه کسب است و یک سری ضوابط هم به دوران پس از افتتاح اقامتگاه بر میگردد که البته بیشترین مشکلات در این هنگام بروز میکند. سرهنگ "داوود افتخاری" ابراز داشت: این ضوابط سالهاست به مجموعههای ایرانگردی و جهانگردی ابلاغ شده ولیکن اطلاعرسانی نادرست، باعث برخوردهایی شده که حتی امروز در سریالها همان اطلاعات غلط را منتشر میکنند. برای مثال سالهاست مشکل اقامت زنان و دختران بدون همراه و دارای مدرک هویتی، حل شده اما هنوز شاهدیم آنها را در اقامتگاهها نمیپذیرند و حتی شبانه به اداره اماکن برای گرفتن نامه و تائیدیه ارجاع میدهند. این کار لازم نیست. سرهنگ "افتخاری" افزود: صاحبان مراکز اقامتی موظفند در صورت مواجهه با افراد فاقد مدرک مانند زنان و کودکان بدون سرپرست، آنها را پذیرش کنند و بلافاصله مراتب را به پلیس اماکن عمومی اطلاع دهند. وی با توضیح در خصوص برخی ضوابط پذیرش زنان و دختران در مراکز اقامتی، گفت: پذیرش زنان بدون همراه و دارای مدارک هویتی در اماکن اقامتی بلامانع است. به نامه اماکن ناجا نیاز نیست. زنان و کودکان بدون همراه و زوجهای فاقد مدارک هویتی معتبر در اماکن اقامتی، نخست پذیرش شوند، سپس مراتب به اماکن ناجا اطلاع داده شود. پذیرش زوجها با برگه صیغهنامه یا ازدواج موقت بلامانع است. اتباع خارجی بدون مدرک معتبر هم پذیرش شوند، سپس مراتب به اماکن اطلاع داده شود. رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا همچنین گفت: این شرایط برای زوجهای فاقد مدرک معتبر نیز صادق است. اگر چنین افرادی به اقامتگاه مراجعه کردند، حتماً پذیرش شوند ولیکن بلافاصله و به هر طریق، مراتب به پلیس اداره اماکن ناجا اطلاع داده شود. نیاز نیست تا زوجها یا زن و مردی را که مدرک معتبر ندارند، نیمه شب راهی اداره پلیس کنید که نامه بیاورند. نخست آنها را اقامت دهید و سپس مورد را اطلاعرسانی کنید. وی ادامه داد: پذیرش زوجهای دارای برگه عکسدارِ ازدواج موقت، مُمهور به مُهر دفاتر رسمی ازدواج یا امام جماعت، بلامانع است. اگر روحانی ( امام جمعه ) صیغهنامه جاری کرده، مورد تأیید است. کانون وکلا تلاش زیادی کرد که فقط اسناد مربوط به آنها مورد تائید باشد ولیکن از نظر پلیس اماکن ناجا، برگه صیغهنامه، مدرک تائید شدهای است. سرهنگ "داوود افتخاری" با تاکید بر پذیرش اتباع خارجی فاقد مدرک معتبر، گفت: مراتب بایستی بلافاصله به پلیس اماکن ناجا اطلاع داده شود. حتماً کارمندان شیفت شب نسبت به این قوانین آگاه و توجیه شوند. اگر تبعه خارجی را شب در خیابان رها کنید و مورد زورگویی قرار گرفت، این شما هستید که زیر سوال میروید. "افتخاری" افزود: پذیرش و اسکان وابستگان سفارتخانههای خارجی که دارای کارت شناسایی از اداره کل تشریفات وزارت خارجه هستند، نیز بلامانع است. این مقام مسئول با اشاره به اینکه پذیرش متولدان تهران در مراکز اقامتی بلامانع است، در خصوص پذیرش مدارک هویتی مانند گواهینامه یا دفترچه بیمه، گفت: در قانون صراحتاً مشخص شده است از مسافر فقط کارت ملی یا شناسنامه گرفته شود. وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: اتحادیهها موظفند این ضوابط را ابلاغ کنند. همچنین حضور صاحب پروانه کسب یا مباشر را در اقامتگاه، الزامی است و حضور مدیر داخلی در مجموعه کفایت نمیکند. افتخاری همچنین درباره برخورد با اماکن غیرمجاز توضیح داد: این موارد را باید به اداره اماکن استان اطلاع داد اگر آنها برخورد نکردند، به ما در مرکز اطلاع دهید تا پیگیری کنیم.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی
دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور در حاشیه برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) و در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز ، اظهار داشت: شورای راهبردی گردشگری سلامت از پنج عضو شامل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه، سازمان نظام پزشکی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تشکیل شده است. "امین حقیقت" سطح برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در اردبیل را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: کشور ایران از یک سو به دلیل سطح بالای علوم پزشکی و تخصصی در حوزه سلامت و از سوی دیگر وجود ظرفیتها و توانمندیهای بالای گردشگری که آن را جزو 10 کشور برتر دنیا از این حیث قرار داده، تبدیل به محور و قطب اصلی گردشگری سلامت در منطقه شده است. به گزارش هتلنیوز ، وی افزود: انتخاب اردبیل به عنوان میزبان این رویداد بینالمللی، هوشمندانه صورت گرفته است زیرا این استان با امکانات بالای خود در زمینه گردشگری به ویژه در حوزه سلامت و تندرستی، میتواند نقش عمدهای در گردشگری سلامت کشور، ایفا کند. "امین حقیقت" در ادامه گفت: امیدواریم برگزاری این کنفرانس و نمایشگاه، دستاوردهای خوبی در زمینه توسعه اقتصادی کشور علیالخصوص در حوزه گردشگری داشته باشد. "حقیقت" ادامه داد: در زمینههای زیرساختهای گردشگری سلامت نظیر مراکز اقامتی دارای کمبودهایی هستیم. مراکز اقامتی میتوانند نقشی خاص و متفاوت را در این حوزه ایفا کنند. نیازمند احداث هتل بیمارستان و همچنین هتلها و مراکز اقامتی هستیم که بتوانند طبقات یا بخشهایی از خود را به ارائه خدمات سلامت و تندرستی، اختصاص دهند. دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور، بیان داشت: صنعت هتلداری و اقامت کشور بایستی به سمتی حرکت کند که بتوانیم به صورت تخصصی در حوزه گردشگری سلامت به ارائه خدمات بپردازیم و در این زمینه با رقبای قدرتمند خود نظیر کشورهای ترکیه، تایلند و هندوستان، رقابت کنیم. وی در پایان گفت: گردشگری به عنوان سومین اقتصاد برتر جهان، میتواند در برونرفت از رکود اقتصادی، مقابله با تحریم و ایران هراسی، نقش عمدهای را ایفا کند.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی
دومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان بینالمللی همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) صبح روز سهشنبه مورخ 28 خردادماه در اردبیل و با حضور مقامات، مسئولان، میهمانان و مدعوین داخلی و خارجی به طور رسمی افتتاح شد. بازدید مسئولان و میهمانان داخلی و خارجی از بقعه شیخ صفیالدین اردبیلی از جمله برنامههایی بود که پیش از افتتاح و آغاز بکار رسمی این رویداد بینالمللی، برگزار و پس از آن حاضرین برای شرکت در مراسم افتتاحیه، عازم دانشگاه محقق اردبیلی شدند. به گزارش هتلنیوز ، دبیر کل سازمان بینالمللی همکاریهای اقتصادی، استاندار اردبیل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، قائم مقام وزیر بهداشت، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل و بیش از 250 نفر از شرکتکنندگان، نمایندگان و هیاتهای اعزامی داخلی و خارجی از 17 کشور مختلف جهان از جمله حاضرین در مراسم افتتاحیه بودند. "ایرج حریرچی" قائممقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در خصوص آخرین وضعیت حوزه گردشگری سلامت در کشور، گفت: توسعه زیرساختهای گردشگری سلامت نظیر راهاندازی شبکه سلامت از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است. "حریرچی" در رابطه با اهداف ایران در زمینه گردشگری سلامت نیز اظهار داشت: بر اساس سند چشمانداز ۲۰ ساله ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بایستی به مرکز و قدرت اول منطقه در زمینه گردشگری سلامت تبدیل شویم. مهمترین هدف ما جذب ۲۰ میلیون توریست سلامت تا سال ۲۰۲۵ است. وی در پایان گفت: بر اساس آمار، کشورهای عراق و افغانستان بیشترین توریست سلامت ورودی به کشور و شهرهای مشهد، قم و افغانستان نیز بیشترین میزان جذب توریست سلامت را در اختیار دارند. "حسین پیرموذن" رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل از دیگر سخنرانان حاضر در مراسم افتتاحیه بود که در اظهاراتی کوتاه، گفت: در دنیای بد عهدیها، برگزاری این رویداد برای تحکیم روابط موجود، ایجاد روابط جدید، همکاری و همفکری میان کشورهای عضو سازمان بینالمللی اِکو، فرصت مغتنمی است که باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره جست. "محمد جهانگیری" دبیر علمی کنفرانس و رئیس انجمن خدمات بینالمللی سلامت ایران با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری سلامت در میان تمامی دولتها و ملتهای جهان، ابراز داشت: سلامت، فرهنگ مشترک میان کشورها و ملتها و دغدغه تمامی انسانهاست. در واقع هر کشوری که در حوزه گردشگری سلامت پیشرفت میکند، دغدغه سلامت کشورهای دیگر را دارد. اظهارات "محمدرضا کرباسی" دبیر اجرایی دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو، پایان بخش مراسم افتتاحیه بود. وی ابراز داشت: میهمانان کشورهای عضو اِکو برای بحث درمان به سایر کشورهای غیر عضو این سازمان مراجعه میکنند و در نتیجه با هزینههای گزاف و مشکلات فرهنگی مواجه میشوند. "محمدرضا کرباسی" افزود: خدمات گردشگری سلامت در کشورهای عضو سازمان اِکو به راحتی و با بالاترین کیفیت و قیمت رقابتی در دسترس است. وی در پایان تصریح کرد: برگزاری این همایش برای شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای علمی به دولتمردان جهت تصمیمسازی، فرصت مناسبی است. افتتاح نمایشگاه جانبی تخصصی با موضوع گردشگری سلامت با حضور 73 شرکتکننده و همچنین برگزاری نشست تخصصی سرمایهگذاری و توسعه مقاصد گردشگری سلامت از دیگر برنامههای روز نخست دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) بود. لازم به ذکر است، این رویداد بینالمللی تا روز پنجشنبه 30 خردادماه در شهر اردبیل برپا خواهد بود. گزارش تصویری اختصاصی هتلنیوز از برگزاری روز نخست این رویداد را در ادامه مشاهده میفرمائید.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، یازدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت گردشگری و صنایع دستی اصفهان توسط شرکت "کیان فرتاک هستی" از شرکتهای تابعه "هلدینگ کافل" برگزار میشود و میزبان شرکتکنندگان داخلی و خارجی، شهرهای خواهرخوانده اصفهان، اساتید و فعالان داخلی و خارجی حوزه گردشگری و صنایع دستی خواهد بود. دبیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان در حصوص ضرورت و دلایل برگزاری این رویداد، گفت: اصفهان یکی از توریستپذیرترین شهرهای دنیاست و به همین دلیل برگزاری این نمایشگاه، فرصت بسیار مغتنمی برای توسعه اقتصادی و فرهنگی این شهر به حساب میآید. "ستار کیانپور" اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، بهترین بستر برای توسعه صنعت توریسم در شهر اصفهان در تمامی ابعاد است. از سوی دیگر در برگزاری این نمایشگاه سعی شده تا تمام استانداردهای بینالمللی رعایت شود تا بتوان این نمایشگاه را در سراسر جهان معرفی کرد. وی تصریح کرد: حضور شهرهای خواهرخوانده و اساتید بینالمللی حوزه گردشگری و صنایع دستی مانند خانم "غدا هیجاوی" از جمله مصادیق رعایت اصول و استانداردهای بینالمللی در برگزاری این نمایشگاه است. "ستار کیانپور" در ادامه گفت: در بخش داخلی نیز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، استانداری اصفهان، شهرداری و شورای شهر اصفهان و همچنین دفتر وزارت امور خارجه در اصفهان، حمایتهای قابل توجهی برای برگزاری هر چه حرفهای تر این نمایشگاه داشتهاند. "کیانپور" افزود: با هدف ارتقای سطح سواد عمومی در زمینه گردشگری و صنایع دستی و همچنین بسترسازی برای ارتباط بهتر شرکتها با یکدیگر، تعداد 36 رویداد جانبی از جمله نشست تخصصی استفاده از ظرفیتهای سفارتخانهها برای توسعه گردشگری و صنایع دستی و نشست تحول بزرگ گردشگری ایران با روابطعمومی آنلاین برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان طی روزهای 28 لغایت 31 خردادماه 1395 در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان، برگزار خواهد شد.
ایجاد شده: 27/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 27/خرداد/1398 اخبار داخلی
نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان با حضور خبرنگاران، اصحاب رسانه و همچنین جمعی از مقامات استانی و گردشگری و مسئولین برگزاری این رویداد در محل نمایشگاه بینالمللی اصفهان، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز در این نشست خبری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان، مدیر نمایشگاه بینالمللی اصفهان، رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان و تنی چند از مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، حضور داشتند. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ضمن عرض تبریک به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، فرصتی مناسب در راستای ارتقای توانمندیها و کیفیت خدمات رسانی و انتقال تجارب در دو حوزه گردشگری و صنایع دستی، محسوب میشود. "فریدون الهیاری" ابراز داشت: بدون شک حوزه حساس ما در صنعت گردشگری، تبلیغات و بازایابی است لذا این نمایشگاه فرصت مناسبی در راستای تمرین، آموزش و بازاریابی و تبلیغات مناسب در جهت معرفی محصولات صنایع دستی و گردشگری به حساب میآید. "الهیاری" در ادامه به ادغام دو نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه امسال با قدرت بیشتر و با عنوان "اصفهان؛ دومین شهر جهانی صنایع دستی" برگزار میشود و همچنین حضور هنرمندان صنایع دستی فرصتی مناسب برای معرفی رشتههای صنایع دستی و هنرهای سنتی اصفهان، خواهد بود. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در پایان با تاکید بر تلاش برای نمایش قابلیتهای استان در قالب 30 گونه گردشگری در این نمایشگاه، ابراز داشت: سعی کردهایم تا سفرای خارجی مقیم تهران، مسئولان گردشگری، خواهر خواندههای اصفهان و همچنین مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی به عنوان میهمانان ویژه در این نمایشگاه، حضور داشته باشند. در ادامه این نشست، مدیرعامل نمایشگاههای بینالمللی اصفهان با اشاره به برگزاری این رویداد بینالمللی طی روزهای 28 تا 31 خردادماه، اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی قابلیتهای بخش خصوصی، دولتی و جاذبههای گردشگری 31 استان کشور است. "علی یار محمدیان" ابراز داشت" یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان با حضور 300 شرکتکننده و در فضایی بالغ بر 9 هزار متر مربع، برگزار میشود. وی در ادامه با اشاره به ادغام دو حوزه صنایع دستی و گردشگری و نگاه ویژه به صنایع دستی استان اصفهان در این نمایشگاه، گفت: حضور فعال شرکتهای حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی، هتلها و اقامتگاههای بومگردی، مراکز علمی و استارتآپها و همچنین تشکلها و سازمانهای مردم نهاد حوزه گردشگری در این نمایشگاه، باهث رونق گردشگری میشود. مدیر اجرایی و رئیس شورای سیاستگذاری یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان نیز با تاکید بر اهمیت این رویداد در سطح بینالمللی، بیان داشت: برای 8 هزار مجموعه جهانی گردشگری، دعوتنامه شرکت در این نمایشگاه ارسال شده که با استقبال قابل توجهی نیز همراه بوده است. "ستار کیانپور" اظهار داشت: 36 برنامه جانبی برای این نمایشگاه، پیشبینی شده که مهمترین آنها راهاندازی کسب و کارهای مرتبط با گردشگری، رونمایی از ماکت تاریخی منارجنبان، کارگه تخصصی برندینگ و نمایشگاه توانمندیهای روستاهای ملی و جهانی است.
ایجاد شده: 20/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 20/خرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در رابطه با وضعیت این روزهای صنعت گردشگری کشور، اظهار داشت: در حال حاضر از صنعتی صحبت میکنیم که شکنندهترین صنعت در مقابل ناملایمات داخلی اعم از زلزله و سیل از یک سو و پیمان شکنیهای بینالمللی از سوی دیگر است. "محمدعلی فرخمهر" ابراز داشت: نوسانات قدرت خرید پول ملی کشور در مقابل ارزهای خارجی نیز بنیاد متزلزلی را برای هتلداری ایجاد کرده است. صنعت هتلداری پایدارترین مشتری خرید کالاهای مصرفی اعم از مواد غذایی و ... است و لذا نوسان قیمتها در مدیریت اقتصادی و پایداری هتلها بسیار موثر است. "فرخمهر" افزود: شرایط خوبی در هتلها حاکم نیست و سیاستگذاران حوزه داخلی و خارجی بایستی برای گذر از بحرانها و ساماندهی گردشگری به عنوان قطب سوم صنعت کشور، چارهای بیاندیشند. وی در خصوص نقش و فعالیتهای اتحادیه هتلداران تهران نیز گفت: میتوانیم بگوییم که تشکلی منسجم و همدل هستیم و تلاش تمامی اعضا در مسیر پایداری اتحادیه هتلداران، باعث شده تا نهادهای حاکمیتی ناظر بر صنعت گردشگری و صنعت هتلداری ما را به عنوان مشاور و بازوی ارزشمند خود در اجرای اوامر به حساب بیاورد. رئیس اتحادیه هتلداران تهران با اشاره به اقدامات انجام گرفته، گفت: با کمک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صدور پروانه آموزش، توانستیم بیش از پنج هزار نفر از پرسنل واحدهای تحت پوشش خود را در حوزههای عمومی و تخصصی آموزش دهیم. همکاری خوب و صمیمانه با شهرداری، سازمان آتشنشانی و همچنین وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، نشان از پویایی، بالندگی، همدلی، همراهی و تعامل در گفتار و کردار اعضای اتحادیه هتلداران تهران بوده است. "محمدعلی فرخمهر" با تاکید بر نقش صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی کشور در شرایط تحریم، بیان داشت: متاسفانه در وهله اول به دلیل عدم اجماع عمومی و جزیرهای فکر کردن سیاستگذاران، صنعت گردشگری ایران نتوانسته به رشد و بلوغ کامل برسد. صنعت گردشگری صنعتی فرابخشی است و برای رسیدن به وضعیت مطلوب در کوتاه مدت نیازمند برنامه مدون در زمینه جذب گردشگر و ارائه تسهیلات لازم جهت پایداری در بخشهای مختلف از جمله صنعت هتلداری است. وی تصریح کرد: در بلندمدت با گذر از روزمرگی و تدوین شیوههای نوین بازاریابی برای جذب گردشگران به تناسب فرهنگهای گوناگون، کشف جاذبههای متفاوت با هدف ایجاد انگیزه برای سفر به ایران، بهرهگیری از تمهیدات لازم جهت انعکاس امنیت و آرامش و در نهایت تغییر در استراتژی گردشگری، خواهیم توانست از چالشهایی که این تحریمها ایجاد کردهاند، گذر کنیم. این فعال صنعت هتلداری کشور، تاکید کرد: با به نمایش گذاشتن فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و توصیف میراث ملموس و ناملموس خود با استفاده از روشهای نوین، جایگاه اول توسعه گردشگری را به دست خواهیم آورد به شکلی که تحریمها در مقابل آن زانو خواهند زد. رئیس تشکل هتلداران پایتخت همچنین گفت: با توجه به افزایش قدرت خرید ارزهای خارجی در برابر کاهش ارزش پول ملی کشور، انتظار میرفت تا رشد حضور گردشگران خارجی را شاهد باشیم ولیکن این امر محقق نشد. در شرایطی که کشور ترکیه توانست با استفاده از همین موضوع، شرایط متفاوتی را در صنعت گردشگری خود تجربه کند. وی افزود: عوامل متعددی نظیر کاهش ارزش پول ملی در رشد گردشگری تاثیرگذار است ولیکن مواردی مانند حذف مالیات ارزش افزوده برای ورود گردشگران خارجی که توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ گردیده صرفا مشوق ورود اولیه گردشگر خواهد بود و سایر دستاندرکاران صنعت گردشگری همچنان ملزم به پرداخت آن هستند. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در پایان گفت: بخشی از گرانی سفر به مالیاتهای جاری و ارزش افزوده مرتبط است و بخشی دیگر نیز به دلیل نوسان قیمتها و همچنین رشد قیمت کالاها و خدمات است.
ایجاد شده: 19/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 19/خرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر بر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص آخرین وضعیت تشکیل وزارت گردشگری، اظهار داشت: مجلس قرار بود سه هفته پیش رایگیری نهایی در خصوص رفع ایرادات شورای نگهبان را در صحن علنی به سرانجام برساند ولیکن به نظر میرسد در گام آخر و برای آمدن به صحن علنی، مقاومتهایی در حال انجام است. "پروانه سلحشوری" ابراز داشت: دولت از همان ابتدا مخالف تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی بوده است و هماکنون برخی نمایندگان در مجلس نیز همین موضع را اتخاذ کردهاند. "سلحشوری" افزود: بنده دو هفته پیش موضوع رایگیری نهایی برای رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی در صحن علنی را پیگیری کردم و مجددا نیز این موضوع را پیگیری میکنم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علاوه بر مقاومتهای صورت گرفته، طرحهای یک فوریتی و دو فوریتی به همراه تعطیلات و جلسات غیرعلنی، مانع ورود این دستور به صحن علنی و تاخیر در رایگیری نهایی برای تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی شد.
ایجاد شده: 19/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 19/خرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون گردشگری کشور در واکنش به انتقادهای صورت گرفته از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ماجرای سد لفور، اظهار داشت: حوزه گردشگری اخلاقمدار است و نه تنها در ایران بلکه در سطح بینالمللی نیز برای آن کدهای اخلاقی تعریف شده که بر این اساس به جامعه محلی سفارش میکند تا خدمات شایسته به گردشگر بدهد و در عین حال گردشگر را ملزم میکند به قوانین، عرف و هنجارهای جامعه محلی و میزبان، احترام بگذارد. "ولی تیموری" با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همواره به کدهای اخلاقی گردشگری پایبند بوده و از جامعه میزبان و میهمان نیز خواسته که متعهد باشند، گفت: گردشگری هنجارشکن نیست و عرف، قوانین و باورهای محلی را نادیده نمیگیرد. معاون گردشگری کشور، تصریح کرد: زمانی که این اتفاق در سد لفور رخ داد، قطعا مقامات قضایی موضوع را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدهاند که محل وقوع آن ناهنجاری در حوزه اختیار و نفوذ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نبوده و مسئولیت آن از اختیار عمل و نظارت این سازمان خارج بوده است. وی افزود: از سوی دیگر آن افراد نیز در قالب تور گردشگری به این سد سفر نکرده و یا راهنمای تور همراه نداشته که از این نظر مسئولیتی متوجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای برخورد با خاطیان باشد. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: انتظار از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای پاسخگویی در این حادثه مانند آن است که در جاده چالوس که اتفاقا محور گردشگری کشور است، تصادفی رخ بدهد اما از این سازمان انتظار داشته باشند تا پاسخگوی تصادف رخ داده باشد. هر دستگاهی مسئولیتی دارد و مطابق با آن بایستی انتظار داشت. لازم به ذکر است در تعطیلات اخیر تصاویری از تعدادی مسافر با پوشش نامتعارف در حال قایقسواری در سد لفور واقع در منطقه سوادکوه استان مازندران منتشر شد که نخست با واکنش امام جمعه بابل و سپس مقامات دادستانی استان مازندران، همراه و از احضار برخی مسئولان منطقه و دستگیری یکی از عوامل این اتفاق، خبر داده شد. این ماجرا همچنین واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز در پی داشت تا جایی که "علی مطهری" در یک پیام توئیتری از وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواسته بود تا به این قانونشکنی پاسخگو دهند.
ایجاد شده: 19/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 19/خرداد/1398 اخبار داخلی
ایجاد شده: 17/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 1/تیر/1398 TV
شرکت پرک نرم افزار در سال 1373 هجری شمسی با هدف تولید و صادرات نرم افزار و ارائه خدمات سخت افزاری و پشتیبانی تاسیس و ثبت گردید. آغاز فعالیت این شرکت عمدتا در خصوص طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای مالتی مدیا، تولید بانک اطلاعاتی و تولید ابزارهای برنامه نویسی بوده که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود: مالتی مدیا ارائه شده جهت کنفرانس بین المللی WTO به سفارش سازمان هواشناسی کشور تولید نرم افزار چند رسانه ای نمایه به سفارشوزارت محترم ارشاد اسلامی تولید بانک اطلاعاتی پرک تولید ابزار برنامه نویسی فارسی لیندا پس از آن در سال 1378 و با توجه به امکانات ساخته شده در مجموعه شرکت پرک، طبق درخواست شرکت گسترش ارتباطات تامین (از زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) و به سفارش هتل فجر اهواز (هتل پارس اهواز)، شرکت پرک نرم افزار اراده بر تولید نرم افزار جامع هتلداری پرک نمود. تولید این نرم افزار، بازاری را فراروی این شرکت قرار داد که اولا، در زمینه مکانیزاسیون بسیار مورد اجحاف قرار گرفته و ثانیا بسیار گسترده بود و این شد زمینه ای برای ورود این شرکت به صنعت هتلداری .استراتژی کلی شرکت پرک نرم افزار را می توان در سه مورد خلاصه نمود: ارائه با کیفیت تولیدات به روز و همگام با پیشرفت تکنولوژی هدف قراردادن رضایت مشتریان در بالاترین سطح ممکن بهینه سازی و ارتقاء نرم افزارها به نسبت و در حد ابزارهای روز در حال حاضر شرکت پرک نرم افزار با استفاده از کارشناس مجرب، مشاورین با تجربه و استفاده از ابزار و تکنولوژیهای روز دنیا، عمده فعالیتهای خود را به بخشهای ذیل اختصاص داده است: ارائه دیدگاه نوین در پیاده سازی راه حل ها. یکپارچه سازی ساختار IT سازمانها و هتل ها ارائه راه حل های جامع و یکپارچه در خصوص مکانیزاسیون آژانسهای هواپیمایی ارائه سیستمهای یکپارچه مالی و اداری جهت مراکز مختلف تولیدی، بازرگانی، خدماتی و... طراحی و تولید نرم افزارهای اختصاصی طراحی و پیاده سازی شبکه های کامپیوتری(Lan) در سازمانها، هتل ها و دفاتر مرکزی ارائه خدمات متناسب در خصوص تعریف و راهبری پروژه مکانیزاسیون و خدمات پشتیبانی راههای ارتباطی ParakSoftware.com Sales@ParakSoftware.com 02122385920
ایجاد شده: 7/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 22/دی/1398 نرم افزارهای مدیریت هتلداری داخلی
به نظر من قبل از پرداختن به این سوال و یافتن راه حل، ابتدا بایستی به تحلیل صورت مسئله بپردازیم. همچنین قبل از مشخص نمودن سازمانی برای سرپرستی و صدور مجوز خانهمسافر به این موضوع بپردازیم که آیا اساساً صدور مجوز فعالیت برای چنین کسب و کارهایی لازم است یا خیر! موضوع مطرح شده قرار است پاسخگوی چه نیازی باشد، چه عارضه یا معضلی از خانههای مسافر یا سایر اقامتگاههای گردشگری را مرتفع خواهد کرد و صدور مجوز، کنترل، نظارت و قرار گرفتن تحت تکفل یک سازمان بر اساس کدام الگوی موفق و برنامه کارشناسی شده، انجام خواهد شد؟ آیا اهداف یاد شده قرار است به بهبود عملکرد و بالا رفتن کیفیت خدمات و کارایی خانههای مسافر کمک کند یا فعالیت آنها را محدود نماید؟ آیا اهداف یاد شده سهولت در شروع به کسب و کار را برای خانههای مسافر تسهیل میکند یا فرایند آن را پیچیدهتر و محدود میسازد؟ لزوم اخذ مجوز برای کسب و کارهایی که در حوزه خدمات عمومی فعالیت میکنند، چیست؟ مجوزهای صادر شده توسط سازمانها و وزارتخانههای مختلف طی چهار دهه گذشته تا چه حد در ساماندهی، تثبیت و رشد ضابطهمند مشاغل در حوزههای مختلف، مفید بودهاند؟ نقش و نتیجه عملکرد نظارتی اینگونه سازمانها در رشد، توسعه و ایجاد فضای رقابت سالم اقتصادی مبتنی بر اقتصاد آزاد، چگونه بوده است؟ تصدیگری در صدور مجوز، فراهم آورنده فضای رانت و محدودیت در رقابت سالم است. نمونههای متعددی را میتوان مثال زد که سازمان مطبوع به بهانههای مختلف مانع صدور مجوز برای سرمایهگذاری جدید شده است که فارغ از دلیل آن، مغایر با شرایط فعالیت در اقتصاد آزاد است. کشورهای موفق در صنعت توریسم با اقامتگاههایی در این سطح چگونه رفتار میکنند؟ خاطرنشان میسازم که شروع چنین فعالیتهایی در کشورهایی که در رتبهبندی سهولت کسب و کار جهانی “Ease of Business” در سطوح بالا قرار دارند از جمله گرجستان، نیاز به کسب مجوز از هیچ سازمانی ندارد و کارآفرین و سرمایهگذار تنها ملزم به اخذ کد اقتصادی یا ثبت شرکت و رعایت الزامات و استانداردهای تعریف شده از طرف سازمانهای ناظر بر عملکرد مانند سازمان بهداشت میباشند. حتی تائید هویت اینگونه اقامتگاهها توسط مراجعی مانند TripAdvisor و Airbnb صورت میگیرد که هیچگونه وابستگی دولتی و رسمی ندارند و به مرور اعتبار خود را در جامعه کسب کردهاند. چنانچه مطلع هستید، ارزیابی عملکرد و خدمات در اینگونه مراجع به بهترین نحو و به صورت خودجوش از طریق نظرسنجی و اشتراکگذاری تجربه گردشگران و استفادهکنندگان خدمات در سایتها و شبکههای اجتماعی و تخصصی صورت میگیرد. آخرین و مهمترین سوال اینکه نقش صاحبان مشاغل خانه مسافر در نظرسنجی و تصمیمگیری چیست؟ پیشنهاد بنده این است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جای صدور مجوز، نظارت و کنترل، سامانهای ایجاد کند تا صاحبان مشاغل و فعالان حوزه خانهمسافر اطلاعات خود را به صورت داوطلبانه برای احراز هویت و صحهگذاری و ثبت سابقه جهت ارزیابی و اعتبارسنجی در آن قرار دهند. در این صورت گردشگران در صورت نیاز میتوانند برای اطمینان و آگاهی از سوابق به آن مراجعه نمایند. از سوی دیگر این سازمان برای بالابردن سطح کیفی خدمات اقامتگاههای کوچک و خانههای مسافر، مسئولیت کارشناسی، تحقیق، عارضهیابی، ارائه راهکار و آموزش را بر عهده گیرد و امکان گردش آزاد اطلاعات، ارائه آمار و اطلاعات دقیق از وقایع و فعالیتهای انجام شده در این حوزه را برای فعالان و سرمایهگذاران این بخش فراهم آورد. داریوش وطنپور - فعال اقتصادی
ایجاد شده: 1/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1398 مقالات و یادداشت ها