به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس جامعه تورگردانان ایران در رابطه با موضوع دو نرخی شدن قیمت هتلها و مراکز اقامتی کشور، اظهار داشت: اگر به کشورهای مختلف جهان نگاه کنید، متوجه میشوید که چنین موضوعی اصلا نمیتواند روی دهد زیرا همه در تلاش هستند تا با واحد پول خودشان معامله کنند. برای مثال اگر در هتلهای دبی اقامت داشته باشید، بایستی نرح اقامت را به درهم بپردازید و یا اینکه پول خود را به درهم تبدیل کنید. "ابراهیم پورفرج" ابراز داشت: با دو نرخی کردن قیمت هتلها برای گردشگران خارجی، واحد پول خودمان را نابود و دلار آمریکا را رونق خواهیم داد و این بر خلاف گفتههای رئیسجمهور مبنی بر جنگ اقتصادی با غرب و آمریکاست زیرا اسلحه در جنگ اقتصادی، واحد پول کشورهاست. "پورفرج" با تاکید مجدد بر استفاده از واحد پول ملی، گفت: اگر قانون دو نرخی شدن قیمت هتلها عملیاتی شود، آژانسها و دفاتر خدمات مسافرتی با مشکل جدی مواجه میشوند زیرا هزینه گردشگران خارجی که توسط آنها به ایران میآیند، به صورت نقدی پرداخت نشده و طبعا بهای دلاری مورد تقضای هتلداران، موجود نیست. بنابراین اگر هتلداران توقع گرفتن دلار از گردشگران خارجی را داشته باشند قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد. وی افزود: متاسفانه هتلداران متوجه نیستند که با این کار همه چیز را تعطیل میکنند زیرا سایر فعالان صنعت گردشگری از جمله رستورانها، موسسات حمل و نقل و ... نیز از گردشگران خارجی دلار طلب خواهند کرد و بایستی به تدریج با واحد پول ملی خود، خداحافظی کنیم و به دستور هتلداران واحد پول خودمان را به دلار تبدیل کنیم. رئیس جامعه تورگردانان ایران، تصریح کرد: این حرفها بیربط و بیمورد است زیرا همین الان نیز نرخ هتلها به شدت گران است و هتلها هر سال نرخ خود را 20 تا 30 درصد افزایش میدهند. وی افزود: هتلها به طور کلی دو بار در سال نرخهای خود را افزایش میدهند و بر همین اساس قیمتها از سه سال گذشته بین 50 تا 60 درصد افزایش داشته و حتی تخفیفها نیز قطع شده است. اگر دوستان از هتلداری منفعتی نمیبرند باید مدیریت خود را درست کنند و ببینند که چرا منافع ندارند. رئیس جامعه تورگردانان ادامه داد: چرا کسانی که میگویند از هتلداری سودی نمیبریم، چندمین هتلهای خود را افتتاح کردهاند؟ این عزیران با چه پولی اقدام به ساخت هتلهای دیگر میکنند؟ قسط بانکهای خود را چگونه میپردازند؟ وی گفت: بسیاری از هتلداران با دو نرخی شدن قیمتها مخالف هستند و ارز گرفتن را درست نمیدانند. در حقیقت این جو سازی از سوی یکی از عزیزان است که میخواهد از این طریق خود را به هتلداران اثبات کند وگرنه سیاست پولی کشور این اجازه را نمیدهد.
ایجاد شده: 24/آبان/1397 آخرین ویرایش: 24/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز طی مراسمی با حضور رئیس ارزیابی و درجهبندی گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی، جناب آقای "صادق ایرانینژاد" به سمت سرپرست جدید هتل جهانگردی یاسوج، منصوب شد.
ایجاد شده: 23/آبان/1397 آخرین ویرایش: 25/دی/1397 انتصابات
شرح مشخصات و ضوابط ساخت، بهرهبرداری و درجهبندی اقامتگاههای بومگردی کشور در دی ماه سال 1393 از سوی اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری و دفتر همکاری و توافقهای ملی گردشگری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور تهیه و تدوین شده است. جهت دانلود فایل PDF از طریق لینک زیر اقدام فرمائید. ضوابط ساخت، بهرهبرداری و درجهبندی اقامتگاههای بومگردی کشور
ایجاد شده: 22/آبان/1397 آخرین ویرایش: 12/اسفند/1397 ضوابط
در تمام دنیا پس از بانکها، هتلها و مراکز گردشگری از جمله اماکنی است که به راحتی و حداقل با دو ارز رسمی یعنی دلار و یورو در ارتباط هستند. در واقع زمانی که مراودات بانکی کشور با دنیا برقرار شود در هر دستگاه ویزا کارت و مستر کارت و سایر کارتهای بینالمللی را مشاهده خواهید کرد. زمانی که توراپراتور خارجی قصد همکاری با هتل را داشته باشد، باید با ایشان به دلار و یا یورو قرارداد منعقد کرد و همچنین اگر یک گردشگر خارجی برای رزرو اتاق یک ایمیل ساده به هتل ارسال کند لزوماً بایستی به ارز بینالمللی پاسخ بگیرد که البته این موضوع با رزرو اتاق توسط دفاتر خدمات مسافرتی داخلی متفاوت است که هزینه رزرو اتاق را به دلار و یورو دریافت ولیکن به هتلدار، ریال پرداخت میکنند. در این برهه زمانی و در شرایطی که نوسانات نرخ ارز منجر به سود کلان برخی دفاتر خدمات مسافرتی شده است بایستی این سوال را مطرح کرد، زمانی که گردشگر و زائران را به عراق نیز میکنید با پول رایج کدام کشور با هتلدار کشور میزبان قرارداد منعقد میشود؟ قراردادهای خود با هتلها را به نرخ دلار و یورو منعقد میکنید یا وجه رایج کشور میزبان؟ سوال اینجاست که چگونه دریافت هزینه خدمات گردشگری به نرخهای بینالمللی مانند دلار و یورو توسط دفاتر خدمات مسافرتی، شیرین است ولیکن برای یک هتل پنج ستاره در کشور، حرام و توهین به پول ملی؟!
ایجاد شده: 22/آبان/1397 آخرین ویرایش: 22/آبان/1397 مقالات و یادداشت ها
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور پرونه بهرهبرداری هتلآپارتمانهای این استان بر اساس درجهبندی خبر داد و اظهار داشت: پیش از این معیار ارزیابی کیفی هتلها بر اساس تعداد ستاره بود. "نادر فلاحی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: در یکسال گذشته معیار ارزیابی از ستاره به درجهبندی تغییر یافته است و هتلآپارتمانها این فرصت را داشتند تا با تجهیز و بهسازی، پروانه بهرهبرداری دریافت کنند. به گزارش هتلنیوز ، وی تصریح کرد: در حال حاضر صدور پروانه بر اساس ستاره انجام میشود و در صورتی که از سوی سازمان با این شکل از ارزیابی کیفی موافقت شود، صدور پروانه بلامانع خواهد بود و در غیر این صورت هتلآپارتمانها یک سال فرصت تجهیز به منظور دریافت پروانه بر اساس معیارهای درجهبندی را دارند. وی افزود: در خصوص خانهمسافرها نیز مطابق با تاسیسات گردشگری 16 گانه رفتار میشود و بر اساس مصوبه شورای تامین سرعین، فعالیت خانهمسافرها سازماندهی شده و تعدادی که مجوز فعالیت ندارند، مطابق با مقررات پلمپ خواهند شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین در خصوص انتخابات جامعه هتلداران این استان، گفت: تا پایان هفته اساسنامه مصوب از طرف معاونت گردشگری و امور حقوقی اداره کل برای اعضای جامعه هتلداران ابلاغ میشود و طی دو هفته آتی مقدمات برگزاری انتخابات فراهم خواهد شد.
ایجاد شده: 22/آبان/1397 آخرین ویرایش: 22/آبان/1397 اخبار داخلی
با توجه به گران شدن نرخ دلار نسبت به ریال و ارائه راهکارهای جبرانی برای کاهش این شکاف و همچنین انتشار مصاحبههایی از جانب برخی از صنوف گردشگری در خصوص آثار دو نرخی شدن نرخ هتلها و موضعگیریهایی که مسئولین محترم دولتی و خصوصی در روزهای اخیر داشتهاند به نظر میرسد که میشود مطابق قاعده "الجمع مهما امکن اولی من الطرح" با این موضوع رفتار کرد یعنی مدیران محترم هتلها بدون آنکه به بحث دو نرخی شدن قیمت اتاقها برای ایرانیها و خارجیها وارد شوند، میبایست موضوع تعیین نرخ دلاری خدمات اقامتی را پیگیری نمایند. لازم است هنگامی که نرخنامه ریالی هتلها در سال 96 اعلام میشد، نرخ دلاری اتاقها نیز تعیین میشد زیرا که خدمات هتلداری هم برای ایرانیها و هم برای خارجیها ارائه میشود. به فرض مثال نرخ ریالی اتاق دو ستاره در استان گیلان حدودا 250000 تومان بود که با نرخ دلار 4200 تومانی، اتاق دو تخته برای میهمان خارجی 60 دلار اعلام میشد که البته به دلیل شمول قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ممنوعیت اخذ دلار، معادل ریالی آن که همان 250000 تومان بود از میهمان خارجی اخذ میشد اما در ابتدای سال 97 که نرخ دلار نسبت به ریال افزایش و از طرف دیگر قدرت خرید مردم کاهش یافت این امر بدین معنا نبود که قیمت ریالی یا دلاری اتاق کاهش یافته است. تعیین نرخ ریالی و نرخ دلاری برای اتاقها، مشابه قیمتگذاری برای تمامی کالاها و خدماتی که هم به مصرف داخلی میرسند و هم با قیمت دلاری به خارج از کشور صادر میشوند، واجب و ضروری است. به نظر میرسد طرح موضوع دو نرخی کردن قیمتها از جایی نشات میگیرد که در سالهای قبل امکان اخذ عین ارز از میهمان خارجی وجود نداشت و هتلها ناچار بودند دلار را به ریال تبدیل کنند اما خوشبختانه با سیاستهای جدید ارزی دولت این محدودیت برداشته شده و بنا به بخشنامه اخیر بانک مرکزی تحت عنوان بسته جدید سیاستهای ارزی دولت که اتفاقا مردم و بنگاههای اقتصادی تشویق به دریافت ارز شدهاند، هتلها نیز میتوانند برای هر معامله تا سقف 10000 دلار عین دلار را دریافت کنند. بنابراین با بخشنامه اخیر بانک مرکزی، موضوع دو نرخی کردن قیمت اتاقها موضوعیت ندارد و تشکلها باید با توجه به ماهیت صادراتی بودن خدمات هتلداری علاوه بر تعیین قیمت ریالی اتاقها، موضوع تعیین قیمت دلاری یا قیمت جهانی اتاقها را نیز پیگیری نمایند و در نرخنامه درج نمایند. مضاف بر اینکه این منطقی و عاقلانه نیست که گردشگران خارجی از یارانههایی که دولت برای ارزانسازی سفرهای داخلی برای ایرانیها پرداخت میکند، بهرهمند شوند زیرا ایران به اندازه کافی مقصد ارزان برای خارجیها میباشد. بنابراین عدالت اقتصادی نیست درحالیکه خارجیها از توان اقتصادی بالایی برخوردارند از یارانهای که برای اقشار کم درآمد جامعه و شهروندان ایرانی و توسعه گردشگری داخلی در نظر گرفته شده است، بهرهمند شوند. در غیر اینصورت پیشنهاد مینمایم بر روی تابلوی هتلها که بنگاه اقتصادی هستند به انگلیسی نوشته شود "بنگاه خیریه" تا شاید دغدغه مسئولان محترم دفاتر خدمات مسافرتی نیز رفع گردد.
ایجاد شده: 19/آبان/1397 آخرین ویرایش: 1/آذر/1397 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران در رابطه با تاکید هتلداران بر دو نرخی شدن قیمتها با وجود مخالفان زیاد حتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: مدیریت هتل در ایران به دلیل افزایش و غیر عادی شدن هزینهها سخت شده است. از سوی دیگر نرخگذاری هتل در ایران آزاد نیست و اختیار آن با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. "عباس بیدگلی" با اشاره به دستورالعمل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دریافت کرایه اتاق از میهمانان خارجی به نرخ ارزی، گفت: میهمانان برای این معادل ارزی بایستی به نرخ سامانه "نیما" توجه کنند که اختلاف قابل توجهی با بازار آزاد دارد در حالیکه تمامی حاضرین در هتل از پرسنل آن گرفته تا راننده تاکسی به او وعده میدهند که اگر پول خود را به آنها بفروشد از هتل تخفیف بگیرند. وی تصریج کرد: تنها پیشنهاد جامعه هتلداران ایران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دریافت کرایه اتاق به نرخ ارزی و قیمت مشخص از میهمانان خارجی است که بدون تور و به صورت شخصی به ایران سفر میکنند. اگر قرار نیست این الزام اجرا شود حداقل به هتلها اجازه بدهند تا پایه تبدیل ارز را از نرخ محاسبات نیما، خارج و آزاد کنند. "بیدگلی" ابراز داشت: با دو نرخی شدن قیمتها، علاوه بر هتلداران به آژانسها نیز کمک میشود زیرا هدف این طرح فقط مسافران شخصی است که خارج از آژانس و تور به ایران سفر میکنند و آژانسها همانند گذشته میتوانند خدمات هتلی را به پول ملی دریافت کنند. از سوی دیگر وقتی قیمت رزرو هتلهای ایران در آژانس ارزان شود، مسافر خارجی نیز به این نتیجه میرسد که از طریق آژانس ایرانی رزرو خود را انجام دهد تا هزینه سفرش ارزانتر شود. معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران در ادامه گفت: هزینه کالاهای مصرفی و حاملهای انرژی از جمله آب در هتلها چندین برابر شده است ولیکن هتلداران نمیخواهد این افزایش هزینه را با افزایش نرخ جبران کنند. مساله ما این است که چرا باید به گردشگران خارجی که با انگیزه تجارت و تفریح به ایران سفر میکنند، یارانه بدهیم. وی در واکنش به مخالفتهای صورت گرفته با دو نرخی شدن قیمت هتلها نیز گفت: نگرانیهای آژانسها را درک میکنیم زیرا نمیخواهند تناقضی در نرخهایی که به همکاران خارجی خود دادهاند، ایجاد شود ولیکن متاسفانه در این میان هر کسی به منافع خود فکر میکند. مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران ادامه داد: یکی دیگر از نگرانیهای آژانسها این است که سایر فعالان حوزه گردشگری مانند راهنما، رستوران، راننده و ... نیز دستمزد و حقوق خود را به نرخ ارزی طلب کنند که البته طرح پیشنهادی ما اینگونه نیست و قرار است هزینه گردشگرانی که از طریق آژانس و تور به ایران سفر میکنند به واحد پول ملی کشور دریافت شود. وی افزود: تمامی تلاش ما این است که هتلداران از مابهالتفاوت ارز نیما و آزاد، منتفع شود و گرنه مانند آژانسها معتقدیم که ارزش پول ملی باید حفظ شود و برای همین نیز نخستین مطالبه و تاکید بر آزادسازی نرخ بوده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آن مخالف است. "عباس بیدگلی" در رابطه با دریافت نرخ ارزی در برخی هتلها و تبدیل آن با قیمت آزاد، گفت: در حال حاضر تکلیف هتلها مشخص نیست و اتفاقا رسمی شدن این مطالبه به ساماندهی منجر خواهد شد. اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستورالعملی در این خصوص صادر کند که منافع هتل و هتلداران به عنوان سرمایهگذار در آن حفظ شود، همگی مجبورند به آن متعهد باشند. وی افزود: در حال حاضر نظارت دقیقی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موضوع نرخ هتلها وجود ندارد و برای همین جامعه هتلداران از این سازمان خواسته تا نرخگذاری را آزاد کنند زیرا تداوم شرایط فعلی که ماحصل تعداد کم واحدهای اقامتی در گذشته بود دیگر پاسخگو نیست. عضو جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نه ابزار نظارتی دارد و نه پاسخگوی مشکلات هتلداری و افزایش قیمتهاست. وقتی این سازمان آزادسازی نرخ را اجرا نمیکند در نتیجه این مردم کشور هستند که متضرر میشوند. وی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید سریع به جریان گرانی و نوسانات ارزی واکنش و قیمت هتل را تغییر میداد. معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران ، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیشتر از آنکه متولی و حامی تاسیسات گردشگری باشد به صورت عام خود را متولی سفر برای همه اقشار جامعه میداند در شرایطی که اگر تاسیسات گردشگری وجود نداشته باشند، مردم هم نمیتوانند به سفر بروند. وی در پایان گفت: چرا همیشه مسائل یک طرفه بوده است و از ما خواستهاند پاسخگوی مردمی باشیم که مشکلات اقتصادی اجازه نمیدهد به سفر بروند؟ این سازمان تا این لحظه چقدر تلاش کرده تا مشکلات تاسیسات گردشگری را حل کند؟ چرا این سازمان به عنوان متولی سفر در کشور برای حل مشکلات ریشهای وارد عمل نمیشود؟
ایجاد شده: 19/آبان/1397 آخرین ویرایش: 19/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص دو نرخی شدن قیمت هتلها، اظهار داشت: برای همه صنوف گردشگری در زمینه ایجاد نرخ ارزی تصمیمگیری خواهیم کرد. "ولی تیموری" ابراز داشت: این موضوع ابعادی دارد و وقتی یک صنف درخواست نرخ ارزی داشته باشد، مشخصا اصناف دیگر نیز این درخواست را خواهند داشت. وی افزود: این موضوع بایستی در قالب یک تعامل و با حضور تمامی ذینفعان، بررسی شود. البته هنوز به تصمیمگیری نهایی نرسیده و طی روزهای آینده نهایی میشود. معاون گردشگری کشور با تشریح ابعاد مختلف دو نرخی شدن قیمت هتلها، گفت: بسته سفر ایران بایستی رقابتپذیری خود را حفظ کند و با توجه به کاهش نرخ برابر ریال، ارزان شدن سفر به ایران مشخص باشد.از سوی دیگر در روال بینالمللی این موضوع پذیرفته شده نیست و برای تصمیمگیری بایستی همه این موضوعات را در نظر بگیریم.
ایجاد شده: 15/آبان/1397 آخرین ویرایش: 15/آبان/1397 اخبار داخلی
گروه آموزشی هتلنیوز - مدیریت منابع انسانی در صنعت هتلداری ( Human Resource Management in the Hospitality Industry ) یک راهنمای جامع در زمینه مدیریت منابع انسانی در صنعت هتلداری محسوب میشود. کتاب مدیریت منابع انسانی در صنعت هتلداری به چالشهای خاصی از جمله چگونگی برخورد با کارمندانی با پیشزمینهها و نقشهای متفاوت شغلی، تمرکز همیشگی و مداوم بر ارائه خدمات به میهمان و ساختار سازمانی میپردازد که این سازمانها اغلب ساختاری متفاوت با مدل شرکتهای عمومی دارند. با وجود چنین نگرانیهای خاص در صنعت هتلداری، این کتاب میتواند به عنوان یک راهنمای قطعی و کاربردی برای موفقیت در یک هتل و یا هلدینگ مربوط به هتل استفاده شود. این کتاب به مدیریت منابع انسانی در هتل به عنوان یک تصمیم گیری استراتژیک مینگرد که بر عملکرد، کیفیت و انطباق قانونی کسب و کار هتل، تاثیر بسزایی میگذارد. از جمله مواردی که در این کتاب به آن پرداخته میشود، عبارت است از: مفاهیم پایهای در صنعت هتلداری قوانین پرسنلی جبران خدمات ارزیابی عملکرد نگرانیهای زیستمحیطی و ایمنی اخلاق و مسئولیت اجتماعی قانون استخدام و سیاستهای منابع انسانی در صنعت هتلداری در این کتاب سعی شده است که بر معضلات منحصربفردی در حوزه HR تاکید شود که مدیران این صنعت با آنها درگیر هستند که از این میان میتوان به موارد ذیل اشاره کرد. درک نیازهای گروه گستردهای از کارمندان در تمامی سطوح چگونگی تصمیمگیری موثر و درک عواقب آن توسط مدیران ارشد در حوزه HR و بررسی تاثیرات آن چگونگی کار با اتحادیههای کارگری در صنعت هتلداری با در نظر داشتن قوانین مرتبط با کار موثر در صنعت هتلداری مدیریت کارکنان در یک هتل زنجیرهای بینالمللی جهت دریافت فایل PDF این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید.
ایجاد شده: 14/آبان/1397 آخرین ویرایش: 21/بهمن/1397 کتابخانه بین المللی
نخستین نشست اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران با جناب آقای "ولی تیموری" معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، ظهر روز یکشنبه مورخ 13 آبانماه در محل هتل پارسیان انقلاب تهران، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز در این نشست، اظهارات ذیل از سوی اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران مطرح شد. حسن سیادتان؛ خزانهدار، عضو هیات مدیره جامعه هتلداران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس هتلداران در بحث دو نرخی شدن قیمتها به هیچ عنوان کوتاه نخواهند آمد. در شرایط فعلی که تمامی تشکلهای گردشگری علیه هتلداران جبههگیری کردهاند، نیازمند وحدت و اتحاد بیشتری میان هتلداران هستیم. کامیار اسکندریون؛ دبیر، عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان زنجان هجمه همهجانبه، هماهنگشده و با متن نامههای یکسان این سوال را به وجود میآورد که چرا دیگران قصد دارند برای سرمایه هتلداران تصمیم بگیرند؟ چرا زمانی که گردشگران از کشور خارج میشوند بحث خروج ارز از کشور و کاهش ارزش پول ملی مطرح نمیشود؟ هدف اصلی این اقدامات این است که هتلداران را در مقابل معاونت گردشگری، سازمان میراث فرهنگی و در نهایت حاکمیت قرار دهند. با حضور آقای "تیموری" در راس معاونت گردشگری دیگر بهانه عدم وجود افراد کارشناس و متخصص وجود ندارد. جعفر بذری؛ بارزس، عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل تمامی تشکلهای هتلداری سراسر کشور به صورت متحد در مقابل قانون نظام صنفی قرار گرفتهاند و اساسنامه تیپ نیز ماههاست که تهیه شده است. متاسفانه در برخی استانها، مدیران در پی تضعیف تشکلهای هتلداری هستند به شکلی که برخی هتلداران مجددا در پی قرار گرفتن ذیل قانون نظام صنفی هستند. تشکلهای هتلداری بازوی اجرایی ادارت کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استانها هستند و بسیاری از امور توسط این تشکلها انجام میشود. هماکنون در شهری مانند سرعین بیش از 1200 خانهمسافر مشغول به فعالیت است در صورتی که دستورالعمل ساماندهی خانههای مسافر در سال 95 صادر شده است. عبدالحمید حرمتی؛ عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان خوزستان به دلیل سیاستهای غلط سازمان میراث فرهنگی در برخی موضوعات مانند خانهمسافر، بسیاری از هتلهای استان خوزستان در معرض ورشکستگی قرار گرفتهاند. هماکنون در استان خوزستان فقط 70 خانهمسافر به صورت مجاز و در مقابل بیش از 5000 خانهمسافر به صورت غیرمجاز فعالیت میکنند که باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم، گردشگران و هتلداران شده است. نرخ برخی اقلام در هتلها بیش از 300 درصد افزایش داشته و این در شرایطی است که تمامی این اقلام با نرخ ارز آزاد تهیه میشوند. محمد قانعی؛ عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با توجه به شرایط اقتصادی موجود و عدم کشش بازار، هیچ یک از هتلداران استان خراسان رضوی تمایلی به افزایش نرخ ریالی خود ندارند. در خصوص نرخ ارزی، بخشنامهای از سالها پیش وجود دارد که در صورت عمل به آن تمامی مشکلات حل خواهد شد.
ایجاد شده: 14/آبان/1397 آخرین ویرایش: 14/آبان/1397 اخبار داخلی
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان فارس در مراسم رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه گردشگری پارس، اظهار داشت: گردشگری در دنیای امروزی به عنوان یک صنعت مهم در چرخه اقتصادی کشورها به حساب میآید. به گزارش هتلنیوز "مشتاقی لاری" با اشاره به برخی جزئیات نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در دوره گذشته، ابراز داشت: دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس با پیشینه برگزاری موفق طی سالهای گذشته، علیالخصوص دوره قبلی که در فضایی مجموعا به مساحت 10200 متر مربع شامل 7200 متر سالن و 3000 متر فضای باز برگزار شد، صحنه و میدانی است برای عرضه آثار ملی و پیشینه کهن ایران و استان فارس که مهد تمدن، ارزش، هنر و میراص ملی است. "مشتاقی لاری" تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس دارای ویژگیهای بسیار ارزشمندی است و امیدواریم بتوانیم با همکاری و همراهی مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایشگاهی بهتر از سالهای گذشته و با بازخوردی در سطح ملی، برگزار کنیم. وی افزود: نمایشگاه امسال در حوزههای مختلفی مانند گردشگری سلامت، هتلها و مراکز اقامتی، آموزشهای هتلداری، شرکتهای تجهیزات هتلداری و دیگر موضوعات مرتبط با صنعت گردشگری برگزار خواهد شد و انشاالله بتوانیم در کنار هم نمایشگاهی موثر در عرصه اقتصاد کشور را شاهد باشیم. مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان فارس در پایان گفت: در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس آئین ثبت ملی محور ساسانی و هنر صنایع دستی "منبت" آباده را نیز شاهد خواهیم بود.
ایجاد شده: 14/آبان/1397 آخرین ویرایش: 14/آبان/1397 اخبار داخلی
چهارمین دوره نمایشگاه تکنولوژی و تجهیزات هتل تحت عنوان Saudi Hotel Tech Expo در سال 2018 از روز 31 اُکتبر ( 9 آبانماه ) در مرکز بینالمللی کنوانسیون و نمایشگاههای شهر "ریاض" آغاز و به مدت سه روز تا 2 نوامبر ( 11 آبانماه ) ادامه خواهد یافت. به گزارش هتلنیوز در این رویداد نمایشگاهی، مجموعهای کالا و خدمات ارزشمند مرتبط با صنعت هتلداری و گردشگری نظیر شبکههای ارتباطی، فناوری، تجهیزات، شیوههای امنیتی و اطلاعاتی در کنار جدیدترین پیشرفتها و تغییر و تحولات این حوزه به نمایش گذاشته میشود.
ایجاد شده: 10/آبان/1397 آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398 رویدادها و نمایشگاهها