نتایج جستجو...
اجرای طرح استانداردسازی مراکز اقامتی استان اردبیل

اجرای طرح استانداردسازی مراکز اقامتی استان اردبیل

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اردبیل، اظهار داشت: به منظور کیفی‌سازی خدمات در نظر داریم نسبت به استانداردسازی مراکز اقامتی اقدام کرده و نظارت جامع بر تمامی تاسیسات گردشگری داشته باشیم. "صغری فرشی" با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساماندهی تمامی واحدها و تاسیسات گردشگری از شمال تا جنوب استان، ابراز داشت: در راستای توسعه خدمات اقامتی از فعالیت خانه‌مسافرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در قالب ضوابط، استقبال می‌شود. به گزارش هتل‌نیوز ، وی با اشاره به اعطای تسهیلات با نرخ چهار درصد در مناطق مرزی و عشایر نشین نیز گفت: این تسهیلات به منظور راه‌اندازی اقامتگاه‌‌های بوم‌گردی اعطا می‌شود زیرا رونق بوم‌گردی می‌تواند مانع از مهاجرت روستاییان شود و نسبت به تقویت ایمنی و اقتصاد در مرز نیز اثرات قابل توجهی به دنبال داشته باشد. وی در پایان گفت: فراهم نمودن زمینه لازم برای استفاده از مراکز گردشگری، می‌تواند مدت زمان ماندگاری مسافران را افزایش داده و منجر به ثروت‌آفرینی شود.

ایجاد شده: 27/آبان/1397       آخرین ویرایش: 27/آبان/1397     اخبار داخلی
قانون واگذاری اقامتگاه‌های دولتی به بخش خصوصی شبیه به کاغذ پاره است / هتلداران بایستی دولت را تحت فشار بگذارند

قانون واگذاری اقامتگاه‌های دولتی به بخش خصوصی شبیه به کاغذ پاره است / هتلداران بایستی دولت را تحت فشار بگذارند

"حمایت میرزاده" عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بارها در خصوص قوانینی که آئین‌نامه اجرایی دارند ولیکن اجرا نمی‌شوند، انتقاد کرده‌ام و گفته‌ام این آئین‌نامه‌ها بیشتر شبیه به کاغذ پاره هستند. "حمایت میرزاده" ابراز داشت: قانون واگذاری اقامتگاه‌های دولتی به بخش خصوصی نیز از این قاعده مستثنی نست و اجرایی نمی‌شود. به گزارش هتل‌نیوز ، نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تا زمانی که برای قانون ارزشی قائل نشوند هر روز به تعداد قوانینی که اجرایی نمی‌شوند، اضافه خواهد شد. البته در شرایط موجود بخش خصوصی و هتلداری باید شخصا در زمینه این قانون اقدام کنند. وی افزود: هتلداران و صنوف وابسته بایستی دولت را در خصوص موضوع عدم فعالیت اقامتگاه‌های دولتی، تحت فشار بگذارند.  عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت اگر می‌خواهد در زمینه اقامتی فعالیت داشته باشد، بهتر است در نقاطی از کشور اقامتگاه راه‌اندازی کند که بخش خصوصی در آنجا ورود پیدا نکرده است زیرا با این کار هم به رونق گردشگری کمک خواهد کرد و هم به بخش خصوصی، ضربه‌ای وارد نخواهد شد. وی در پایان گفت: وجود اقامتگاه‌های دولتی در استان‌های شمالی، مشهد و ... تفکری جز سودجویی و نگاه اقتصادی ندارد.

ایجاد شده: 26/آبان/1397       آخرین ویرایش: 26/آبان/1397     اخبار داخلی
 اظهارات جنجالی رئیس جامعه تورگردانان علیه هتلداران در رابطه با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها

اظهارات جنجالی رئیس جامعه تورگردانان علیه هتلداران در رابطه با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها

به گزارش هتل‌نیوز  و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس جامعه تورگردانان ایران در رابطه با موضوع دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور، اظهار داشت: اگر به کشورهای مختلف جهان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چنین موضوعی اصلا نمی‌تواند روی دهد زیرا همه در تلاش هستند تا با واحد پول خودشان معامله کنند. برای مثال اگر در هتل‌های دبی اقامت داشته باشید، بایستی نرح اقامت را به درهم بپردازید و یا اینکه پول خود را به درهم تبدیل کنید. "ابراهیم پورفرج" ابراز داشت: با دو نرخی کردن قیمت هتل‌ها برای گردشگران خارجی، واحد پول خودمان را نابود و دلار آمریکا را رونق خواهیم داد و این بر خلاف گفته‌های رئیس‌جمهور مبنی بر جنگ اقتصادی با غرب و آمریکاست زیرا اسلحه در جنگ اقتصادی، واحد پول کشورهاست. "پورفرج" با تاکید مجدد بر استفاده از واحد پول ملی، گفت: اگر قانون دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها عملیاتی شود، آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی با مشکل جدی مواجه می‌شوند زیرا هزینه گردشگران خارجی که توسط آنها به ایران می‌آیند، به صورت نقدی پرداخت نشده و طبعا بهای دلاری مورد تقضای هتلداران، موجود نیست. بنابراین اگر هتلداران توقع گرفتن دلار از گردشگران خارجی را داشته باشند قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد. وی افزود: متاسفانه هتلداران متوجه نیستند که با این کار همه چیز را تعطیل می‌کنند زیرا سایر فعالان صنعت گردشگری از جمله رستوران‌ها، موسسات حمل و نقل و ... نیز از گردشگران خارجی دلار طلب خواهند کرد و بایستی به تدریج با واحد پول ملی خود، خداحافظی کنیم و به دستور هتلداران واحد پول خودمان را به دلار تبدیل کنیم. رئیس جامعه تورگردانان ایران، تصریح کرد: این حرف‌ها بی‌ربط و بی‌مورد است زیرا همین الان نیز نرخ هتل‌ها به شدت گران است و هتل‌ها هر سال نرخ خود را 20 تا 30 درصد افزایش می‌دهند. وی افزود: هتل‌ها به طور کلی دو بار در سال نرخ‌های خود را افزایش می‌دهند و بر همین اساس قیمت‌ها از سه سال گذشته بین 50 تا 60 درصد افزایش داشته و حتی تخفیف‌ها نیز قطع شده است. اگر دوستان از هتلداری منفعتی نمی‌برند باید مدیریت خود را درست کنند و ببینند که چرا منافع ندارند. رئیس جامعه تورگردانان ادامه داد: چرا کسانی که می‌گویند از هتلداری سودی نمی‎بریم، چندمین هتل‌های خود را افتتاح کرده‌اند؟ این عزیران با چه پولی اقدام به ساخت هتل‌های دیگر می‌کنند؟ قسط بانک‌های خود را چگونه می‌پردازند؟ وی گفت: بسیاری از هتلداران با دو نرخی شدن قیمت‌ها مخالف هستند و ارز گرفتن را درست نمی‌دانند. در حقیقت این جو سازی از سوی یکی از عزیزان است که می‌خواهد از این طریق خود را به هتلداران اثبات کند وگرنه سیاست پولی کشور این اجازه را نمی‌دهد.

ایجاد شده: 24/آبان/1397       آخرین ویرایش: 24/آبان/1397     اخبار داخلی
روند احداث هتل "ملیا" در ایران متوقف نخواهد شد

روند احداث هتل "ملیا" در ایران متوقف نخواهد شد

مدیر پروژه هتل "ملیا" در ایران ابراز امیدواری کرد که تحریم‌های اعمالی آمریکا تاثیری بر روند احداث اولین هتل پنج ستاره این گروه هتلداری بین‌المللی در ایران نخواهد گذاشت. به گزارش هتل‌نیوز ، گروه هتلداری بین‌المللی "ملیا" به عنوان یک شرکت اسپانیایی در سال 2016 میلادی پروژه ساخت اولین هتل پنج ستاره خود در ایران را معرفی کرد. هتل "ملیا" که در سلمان‌شهر استان مازندران در حال احداث است یک ساختمان 130 متری دارای 319 اتاق لوکس، یک سوئیت 500 متری، 7 رستوران، دو استخر، فضاهای تجاری و بیش از 1300 متر مربع فضا برای برگزاری جلسات و مراسمات مختلف خواهد بود. به گفته رئیس این شرکت، مشکلات اقتصادی باعث وقفه و تاخیر احداث این هتل در ایران شده است اما آنها همچنان به افتتاح این هتل در آینده‌ای نزدیک امیدوارند. پیش از این قرار بود هتل "ملیا" در سال جاری میلادی به بهره‌برداری برسد. "گابریل اسکار جولیا" گفت: ما همواره از پیشگامان توسعه بازارهای جدید در صنعت گردشگری بوده‌ایم و با قاطعیت به پتانسیل گردشگری ایران، ایمان داریم.

ایجاد شده: 21/آبان/1397       آخرین ویرایش: 21/آبان/1397     اخبار داخلی
تحلیل نظرسنجی - دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها ( جواد عباسی؛ مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان )

تحلیل نظرسنجی - دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها ( جواد عباسی؛ مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان )

با توجه به گران شدن نرخ دلار نسبت به ریال و ارائه راهکارهای جبرانی برای کاهش این شکاف و همچنین انتشار مصاحبه‌هایی از جانب برخی از صنوف گردشگری در خصوص آثار دو نرخی شدن نرخ هتل‌ها و موضع‌گیری‌هایی که مسئولین محترم دولتی و خصوصی در روزهای اخیر داشته‌اند به نظر می‌رسد که می‌شود مطابق قاعده "الجمع مهما امکن اولی من الطرح" با این موضوع رفتار کرد یعنی مدیران محترم هتل‌ها بدون آنکه به بحث دو نرخی شدن قیمت اتاق‌ها برای ایرانی‌ها و خارجی‌ها وارد شوند، می‌بایست موضوع تعیین نرخ دلاری خدمات اقامتی را پیگیری نمایند. لازم است هنگامی که نرخ‌نامه ریالی هتل‌ها در سال 96 اعلام می‌شد، نرخ دلاری اتاق‌ها نیز تعیین می‌شد زیرا که خدمات هتلداری هم برای ایرانی‌ها و هم برای خارجی‌ها ارائه می‌شود. به فرض مثال نرخ ریالی اتاق دو ستاره در استان گیلان حدودا 250000 تومان بود که با نرخ دلار 4200 تومانی، اتاق دو تخته برای میهمان خارجی 60 دلار اعلام می‌شد که البته به دلیل شمول قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ممنوعیت اخذ دلار، معادل ریالی آن که همان 250000 تومان بود از میهمان خارجی اخذ می‌شد اما در ابتدای سال 97 که نرخ دلار نسبت به ریال افزایش و از طرف دیگر قدرت خرید مردم کاهش یافت این امر بدین معنا نبود که قیمت ریالی یا  دلاری اتاق کاهش یافته است. تعیین نرخ ریالی و نرخ دلاری برای اتاق‌ها، مشابه قیمت‌گذاری برای تمامی کالاها و خدماتی که هم به مصرف داخلی می‌رسند و هم با قیمت دلاری به خارج از کشور صادر می‌شوند، واجب و ضروری است. به نظر می‌رسد طرح موضوع دو نرخی کردن قیمت‌ها از جایی نشات می‌گیرد که در سال‌های قبل امکان اخذ عین ارز از میهمان خارجی وجود نداشت و هتل‌ها ناچار بودند دلار را به ریال تبدیل کنند اما خوشبختانه با سیاست‌های جدید ارزی دولت این محدودیت برداشته شده و بنا به بخشنامه اخیر بانک مرکزی تحت عنوان بسته جدید سیاست‌های ارزی دولت که اتفاقا مردم و بنگاه‌های اقتصادی تشویق به دریافت ارز شده‌اند، هتل‌ها نیز می‌توانند برای هر معامله تا سقف 10000 دلار عین دلار را دریافت کنند. بنابراین با بخشنامه اخیر بانک مرکزی، موضوع دو نرخی کردن قیمت اتاق‌ها موضوعیت ندارد و تشکل‌ها باید با توجه به ماهیت صادراتی بودن خدمات هتلداری علاوه بر تعیین قیمت ریالی اتاق‌ها، موضوع تعیین قیمت دلاری یا قیمت جهانی اتاق‌ها را نیز پیگیری نمایند و در نرخ‌نامه درج نمایند. مضاف بر اینکه این منطقی و عاقلانه نیست که گردشگران خارجی از یارانه‌هایی که دولت برای ارزان‌سازی سفرهای داخلی برای ایرانی‌ها پرداخت می‌کند، بهره‌مند شوند زیرا ایران به اندازه کافی مقصد ارزان برای خارجی‌ها می‌باشد. بنابراین عدالت اقتصادی نیست درحالیکه خارجی‌ها از توان اقتصادی بالایی برخوردارند از یارانه‌ای که برای اقشار کم درآمد جامعه و شهروندان ایرانی و توسعه گردشگری داخلی در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند. در غیر اینصورت پیشنهاد می‌نمایم بر روی تابلوی هتل‌ها که بنگاه اقتصادی هستند به انگلیسی نوشته شود "بنگاه خیریه" تا شاید دغدغه مسئولان محترم دفاتر خدمات مسافرتی نیز رفع گردد.

ایجاد شده: 19/آبان/1397       آخرین ویرایش: 1/آذر/1397     مقالات و یادداشت ها
انتقادات شدید مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران از نحوه عملکرد سازمان میراث فرهنگی در حمایت از هتلداران

انتقادات شدید مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران از نحوه عملکرد سازمان میراث فرهنگی در حمایت از هتلداران

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران در رابطه با تاکید هتلداران بر دو نرخی شدن قیمت‌ها با وجود مخالفان زیاد حتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: مدیریت هتل در ایران به دلیل افزایش و غیر عادی شدن هزینه‌ها سخت شده است. از سوی دیگر نرخ‌گذاری هتل در ایران آزاد نیست و اختیار آن با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. "عباس بیدگلی" با اشاره به دستورالعمل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دریافت کرایه اتاق از میهمانان خارجی به نرخ ارزی، گفت: میهمانان برای این معادل ارزی بایستی به نرخ سامانه "نیما" توجه کنند که اختلاف قابل توجهی با بازار آزاد دارد در حالیکه تمامی حاضرین در هتل از پرسنل آن گرفته تا راننده تاکسی به او وعده می‌دهند که اگر پول خود را به آنها بفروشد از هتل تخفیف بگیرند. وی تصریج کرد: تنها پیشنهاد جامعه هتلداران ایران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دریافت کرایه اتاق به نرخ ارزی و قیمت مشخص از میهمانان خارجی است که بدون تور و به صورت شخصی به ایران سفر می‌کنند. اگر قرار نیست این الزام اجرا شود حداقل به هتل‌ها اجازه بدهند تا پایه تبدیل ارز را از نرخ محاسبات نیما، خارج و آزاد کنند. "بیدگلی" ابراز داشت: با دو نرخی شدن قیمت‌ها، علاوه بر هتلداران به آژانس‌ها نیز کمک می‌شود زیرا هدف این طرح فقط مسافران شخصی است که خارج از آژانس و تور به ایران سفر می‌کنند و آژانس‌ها همانند گذشته می‌توانند خدمات هتلی را به پول ملی دریافت کنند. از سوی دیگر وقتی قیمت رزرو هتل‌های ایران در آژانس ارزان شود، مسافر خارجی نیز به این نتیجه می‌رسد که از طریق آژانس ایرانی رزرو خود را انجام دهد تا هزینه سفرش ارزان‌‌تر شود. معاون بهره‌برداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران در ادامه گفت: هزینه کالاهای مصرفی و حامل‌های انرژی از جمله آب در هتل‌ها چندین برابر شده است ولیکن هتلداران نمی‌خواهد این افزایش هزینه را با افزایش نرخ جبران کنند. مساله ما این است که چرا باید به گردشگران خارجی که با انگیزه تجارت و تفریح به ایران سفر می‌کنند، یارانه بدهیم. وی در واکنش به مخالفت‌های صورت گرفته با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها نیز گفت: نگرانی‌های آژانس‌ها را درک می‌کنیم زیرا نمی‌خواهند تناقضی در نرخ‌هایی که به همکاران خارجی خود داده‌اند، ایجاد شود ولیکن متاسفانه در این میان هر کسی به منافع خود فکر می‌کند. مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران ادامه داد: یکی دیگر از نگرانی‌های آژانس‌ها این است که سایر فعالان حوزه گردشگری مانند راهنما، رستوران، راننده و ... نیز دستمزد و حقوق خود را به نرخ ارزی طلب کنند که البته طرح پیشنهادی ما اینگونه نیست و قرار است هزینه گردشگرانی که از طریق آژانس و تور به ایران سفر می‌کنند به واحد پول ملی کشور دریافت شود. وی افزود: تمامی تلاش ما این است که هتلداران از مابه‌التفاوت ارز نیما و آزاد، منتفع شود و گرنه مانند آژانس‌ها معتقدیم که ارزش پول ملی باید حفظ شود و برای همین نیز نخستین مطالبه و تاکید بر آزادسازی نرخ بوده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آن مخالف است. "عباس بیدگلی" در رابطه با دریافت نرخ ارزی در برخی هتل‌ها و تبدیل آن با قیمت آزاد، گفت: در حال حاضر تکلیف هتل‌ها مشخص نیست و اتفاقا رسمی شدن این مطالبه به ساماندهی منجر خواهد شد. اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستورالعملی در این خصوص صادر کند که منافع هتل و هتلداران به عنوان سرمایه‌گذار در آن حفظ شود، همگی مجبورند به آن متعهد باشند. وی افزود: در حال حاضر نظارت دقیقی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موضوع نرخ هتل‌ها وجود ندارد و برای همین جامعه هتلداران از این سازمان خواسته تا نرخ‌گذاری را آزاد کنند زیرا تداوم شرایط فعلی که ماحصل تعداد کم واحدهای اقامتی در گذشته بود دیگر پاسخگو نیست. عضو جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نه ابزار نظارتی دارد و نه پاسخگوی مشکلات هتلداری و افزایش قیمت‌هاست. وقتی این سازمان آزادسازی نرخ را اجرا نمی‌کند در نتیجه این مردم کشور هستند که متضرر می‌شوند. وی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید سریع به جریان گرانی و نوسانات ارزی واکنش و قیمت هتل‌ را تغییر می‌داد. معاون بهره‌برداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران ، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیشتر از آنکه متولی و حامی تاسیسات گردشگری باشد به صورت عام خود را متولی سفر برای همه اقشار جامعه می‌داند در شرایطی که اگر تاسیسات گردشگری وجود نداشته باشند، مردم هم نمی‌توانند به سفر بروند. وی در پایان گفت: چرا همیشه مسائل یک طرفه بوده است و از ما خواسته‌اند پاسخگوی مردمی باشیم که مشکلات اقتصادی اجازه نمی‌دهد به سفر بروند؟ این سازمان تا این لحظه چقدر تلاش کرده تا مشکلات تاسیسات گردشگری را حل کند؟ چرا این سازمان به عنوان متولی سفر در کشور برای حل مشکلات ریشه‌ای وارد عمل نمی‌شود؟

ایجاد شده: 19/آبان/1397       آخرین ویرایش: 19/آبان/1397     اخبار داخلی
جزئیات نخستین نشست اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با معاون جدید گردشگری کشور + گزارش تصویری

جزئیات نخستین نشست اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با معاون جدید گردشگری کشور + گزارش تصویری

نخستین نشست اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با جناب آقای "ولی تیموری" معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، ظهر روز یکشنبه مورخ 13 آبان‌ماه در محل هتل پارسیان انقلاب تهران، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز در این نشست، اظهارات ذیل از سوی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران مطرح شد. حسن سیادتان؛ خزانه‌دار، عضو هیات مدیره جامعه هتلداران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس هتلداران در بحث دو نرخی شدن قیمت‌ها به هیچ عنوان کوتاه نخواهند آمد. در شرایط فعلی که تمامی تشکل‌های گردشگری علیه هتلداران جبهه‌‌گیری کرده‌اند، نیازمند وحدت و اتحاد بیشتری میان هتلداران هستیم. کامیار اسکندریون؛ دبیر، عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان زنجان هجمه همه‌جانبه، هماهنگ‌شده و با متن نامه‌های یکسان این سوال را به وجود می‌آورد که چرا دیگران قصد دارند برای سرمایه هتلداران تصمیم بگیرند؟ چرا زمانی که گردشگران از کشور خارج می‌شوند بحث خروج ارز از کشور و کاهش ارزش پول ملی مطرح نمی‌شود؟ هدف اصلی این اقدامات این است که هتلداران را در مقابل معاونت گردشگری، سازمان میراث فرهنگی و در نهایت حاکمیت قرار دهند. با حضور آقای "تیموری" در راس معاونت گردشگری دیگر بهانه عدم وجود افراد کارشناس و متخصص وجود ندارد. جعفر بذری؛ بارزس، عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل تمامی تشکل‌های هتلداری سراسر کشور به صورت متحد در مقابل قانون نظام صنفی قرار گرفته‌اند و اساسنامه تیپ نیز ماه‌هاست که تهیه شده است. متاسفانه در برخی استان‌ها، مدیران در پی تضعیف تشکل‌های هتلداری هستند به شکلی که برخی هتلداران مجددا در پی قرار گرفتن ذیل قانون نظام صنفی هستند. تشکل‌های هتلداری بازوی اجرایی ادارت کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان‌ها هستند و بسیاری از امور توسط این تشکل‌ها انجام می‌شود. هم‌اکنون در شهری مانند سرعین بیش از 1200 خانه‌مسافر مشغول به فعالیت است در صورتی که دستورالعمل ساماندهی خانه‌های مسافر در سال 95 صادر شده است. عبدالحمید حرمتی؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان خوزستان به دلیل سیاست‌های غلط سازمان میراث فرهنگی در برخی موضوعات مانند خانه‌مسافر، بسیاری از هتل‌های استان خوزستان در معرض ورشکستگی قرار گرفته‌اند. هم‌اکنون در استان خوزستان فقط 70 خانه‌مسافر به صورت مجاز و در مقابل بیش از 5000 خانه‌مسافر به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم، گردشگران و هتلداران شده است. نرخ برخی اقلام در هتل‌ها بیش از 300 درصد افزایش داشته و این در شرایطی است که تمامی این اقلام با نرخ ارز آزاد تهیه می‌شوند. محمد قانعی؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با توجه به شرایط اقتصادی موجود و عدم کشش بازار، هیچ یک از هتلداران استان خراسان رضوی تمایلی به افزایش نرخ ریالی خود ندارند. در خصوص نرخ ارزی، بخشنامه‌ای از سال‌ها پیش وجود دارد که در صورت عمل به آن تمامی مشکلات حل خواهد شد.

ایجاد شده: 14/آبان/1397       آخرین ویرایش: 14/آبان/1397     اخبار داخلی
نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، میدانی است برای عرضه آثار و پیشینه کهن تمدن ایران

نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، میدانی است برای عرضه آثار و پیشینه کهن تمدن ایران

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس در مراسم رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه گردشگری پارس، اظهار داشت: گردشگری در دنیای امروزی به عنوان یک صنعت مهم در چرخه اقتصادی کشورها به حساب می‌آید. به گزارش هتل‌نیوز "مشتاقی لاری" با اشاره به برخی جزئیات نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در دوره گذشته، ابراز داشت: دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس با پیشینه برگزاری موفق طی سال‌های گذشته، علی‌الخصوص دوره قبلی که در فضایی مجموعا به مساحت 10200 متر مربع شامل 7200 متر سالن و 3000 متر فضای باز برگزار شد، صحنه و میدانی است برای عرضه آثار ملی و پیشینه کهن ایران و استان فارس که مهد تمدن، ارزش، هنر و میراص ملی است. "مشتاقی لاری" تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس دارای ویژگی‌های بسیار ارزشمندی است و امیدواریم بتوانیم با همکاری و همراهی مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایشگاهی بهتر از سال‌های گذشته و با بازخوردی در سطح ملی، برگزار کنیم. وی افزود: نمایشگاه امسال در حوزه‌های مختلفی مانند گردشگری سلامت، هتل‌ها و مراکز اقامتی، آموزش‌های هتلداری، شرکت‌های تجهیزات هتلداری و دیگر موضوعات مرتبط با صنعت گردشگری برگزار خواهد شد و انشاالله بتوانیم در کنار هم نمایشگاهی موثر در عرصه اقتصاد کشور را شاهد باشیم. مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس در پایان گفت: در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس آئین ثبت ملی محور ساسانی و هنر صنایع دستی "منبت" آباده را نیز شاهد خواهیم بود.

ایجاد شده: 14/آبان/1397       آخرین ویرایش: 14/آبان/1397     اخبار داخلی
نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس فرصتی است برای تبدیل میراث ملی به ثروت

نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس فرصتی است برای تبدیل میراث ملی به ثروت

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های بزرگ ما در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تبدیل میراث ملی به ثروت است زیرا معتقدیم اگر این میراث تبدیل به ثروت نشود به شکل واقعی در این رقابت جهانی، شکست خورده‌ایم. به گزارش هتل‌نیوز ، دکتر "حسین اربابی" ابراز داشت: برگزاری رویدادهای نمایشگاهی از جمله نمایشگاه‌های گردشگری، فرصت بسیار مناسبی است تا با استفاده از آن بتوانیم میراث ملی خود را تبدیل به ثروت کنیم زیرا کشور ایران با برخورداری از اقلیم چهار فصل از پتانسیل بی‌نظیری در این زمینه برخوردار است. "اربابی" به نقش و اهمیت صنعت گردشگری در دنیای امروزی اشاره کرد و گفت: در دنیای امروزی، میراث فرهنگی و گردشگری یک کشور به جز هویت فرهنگی، ملی، دینی و ادیانی از هویت مالی نیز برخوردار است و به شخصه معتقدم در شرایط فعلی، اقتصاد و حیات کشور ایران به صنعت گردشگری و ورود گردشگران وابسته است. وی افزود: برخی از کشورهای بزرگ و توسعه یافته دنیا بیش از دو سوم اقتصاد خود را از طریق برگزاری رویداد و نمایشگاه در حوزه‌های مختلف تامین می‌کنند پس در نتیجه بایستی بحث رویدادمحوری و برگزاری نمایشگاه را در کشور جا بیاندازیم و با یک برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت درست، کشور را تبدیل به نمایشگاه کنیم زیرا بسیار کم هزینه و در مقابل سودآور است. معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه تصریح کرد: سعی داریم تا با استفاده از سیاست عدم تمرکز، رویداد محوری را از پایتخت خارج کنیم زیرا امروزه در اکثر شهرهای کشور نمایشگاه داریم و فقط بایستی با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب از این ظرفیت استفاده کنیم. وی در پایان گفت: اقدام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در واگذاری یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کشور در حوزه گردشگری به بخش نیمه دولتی و خصوصی مانند سازمان همیاری‌های شهرداری که از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کند قابل تحسین است.

ایجاد شده: 14/آبان/1397       آخرین ویرایش: 14/آبان/1397     اخبار داخلی
انصاری لاری: حرف سرمایه‌گذار خارجی در کیش را نزنید؛ هیچگاه حضور نداشته و الان هم نیست

انصاری لاری: حرف سرمایه‌گذار خارجی در کیش را نزنید؛ هیچگاه حضور نداشته و الان هم نیست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران خارجی در گذشته نیز در جزیره کیش حضور نداشتند و الان نیز نیستند ولیکن با این وجود در تابستان امسال، تعداد گردشگران 12.5 و ضریب اشغال هتل‌ها نیز 4.5 درصد افزایش داشته است. "محمد ابراهیم انصاری لاری" ابراز داشت: نسبت به شرایط اقتصادی کشور در جذب سرمایه‌گذاران داخلی موفق بودیم و عملیات اجرایی چند پروژه با حضور بخش خصوصی و با حجم سرمایه‌گذاری حدود 2 هزار میلیارد تومان به زودی آغاز خواهد شد. به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با جذب سرمایه‌گذاران خارجی، گفت: حرف سرمایه‌گذار خارجی را نزنید. سرمایه‌گذار خارجی هیچگاه در منطقه حضور نداشته و الان هم نیست. البته اجرای یک پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی مطرح است که ممکن است به نتیجه برسد و ممکن است نرسد. "انصاری لاری" در رابطه با میزان ورود گردشگر به جزیره کیش با توجه افزایش هزینه‌ها گفت: با وجود تمام تحولات اقتصادی، میزان ورود گردشگران 13.5 درصد و ضریب اشغال هتل‌ها نیز 4.5 درصد افزایش یافته است. وی در پایان گفت: در طول این مدت با ارائه مشوق‌هایی مانند کارت هدیه به مسافران، کنترل قیمت بلیت هواپیما و همکاری هتل‌ها، نه تنها کاهشی در ورود گردشگر نداشتیم بلکه این میزان افزایش نیز یافته است.  

ایجاد شده: 9/آبان/1397       آخرین ویرایش: 9/آبان/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...