به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، دولت ترکیه اعلام کرده است که با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری، وزارت بهداشت و آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری این کشور را آغاز کرده است. این برنامه در راستای "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" برای استقبال از مسافران خارجی برای فصل گردشگری پیش رو و اطمینان از سلامتی و ایمنی کارکنان و کارمندان حوزه گردشگری در اولویت اصلی قرار گرفته است. از زمان آغاز برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن از ژوئن سال 2020، ترکیه از رعایت نکات بهداشتی و ایمنی سختگیرانه پیروی کرده و تمام اقدامات لازم را برای مصون ماندن صنعت گردشگری انجام داده است. پس از آغاز فصل گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به منظور ایجاد اطمینان در باز نگه داشتن گردشگری این کشور در طول سال اقدامات خود برای وارد کردن کارکنان و کارمندان صنعت گردشگری به برنامه واکسیناسیون کووید–19 را در دستور کار قرار داده است. این برنامه واکسیناسیون با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با دقت دنبال می شود. در این برنامه، ابتدا کارمندان و کارکنان اماکن اقامتی، رستوران ها، راهنماهای تور و آژانس های مسافرتی که تحت برنامه "گواهینامه گردشگری امن" ثبت نام کرده اند، واکسینه می شوند. با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با وزارت بهداشت این کشور اخیراً بستری ایجاد شده است که فعالان حوزه گردشگری می توانند کارمندان و کارکنان خود را برای واکسینه شدن ثبت نام کنند. پلاتفرمی که طراحی شده است تمام بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه را که در برنامه گواهینامه گردشگری امن ثبت نام کرده اند اعم از اماکن اقامتی، رستوران ها، وسایل نقلیه تور و راهنماهای تور را پوشش می دهد. نمایندگان رسمی امکان گردشگری قادر به ثبت نام پرسنل فعلی خود در این برنامه هستند. ترکیه به عنوان بخشی از تلاش های مستمر برای مبارزه با کووید-19 و همچنین ارتقای موقعیت خود به عنوان یکی از امن ترین مقاصد جهان به سرمایه گذاری در "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" که یکی از اولین و موفق ترین نمونه ها در این زمینه می باشد ادامه می دهد. این کشور دامنه برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن را گسترش داده و آن را برای امکان اقامتی با 30 اتاق یا بیشتر اجباری کرده است و تا کنون گواهینامه بیش از 8 هزار مجموعه تأیید شده است. از آنجایی که ترکیه انتظار بهبود V شکل سفرهای توریستی به این کشور را دارد، نیروی کار حوزه گردشگری را در اولویت قرار داده و ابتدا آنان را واکسینه خواهد کرد. ترکیه همه اقدامات خود را برای اطمینان از این که در سال 2021 نیز به عنوان یک مکان سالم و ایمن برای گردشگری باقی بماند، انجام می دهد و یکی از گزینه های برتر به عنوان سفر امن برای مسافران بین المللی خواهد بود. درباره ترکیه ترکیه یک مقصد بی نظیر و قطب تعامل فرهنگی به حساب می آید که در حوزه دریای مدیترانه و اتصال قاره آسیا و قاره اروپا که توسط بسفر معروف از هم جدا می شوند واقع شده است. علاوه بر آب و هوای بی نظیر، با تاریخ، طبیعت و غذاشناسی خود الهام بخش تنوع تمدن های مختلف در طول قرن ها برای گردشگران است. ترکیه واقع در چهارسوی فرهنگ درک متمایزی از هنر و مد دارد که ترکیب سنت و مدرنیته به حساب می آید. همچنین بسترهای مناسب برای خرید و سرگرمی بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترکیه به سایت https://www.goturkiye.com/ مراجعه نمایید. درباره آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) TGA برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع که ترکیه به یک برند شناخته شده در عرصه گردشگری بین المللی و داخلی تبدیل شود، فعالیت می کند. آژانس در راستای ترویج ملموس و انتزاعی ترکیه، میراث فرهنگی، طبیعی، بیولوژیکی، ساخت بشر، ارتباطات / بازاریابی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد ملی و بهبود کیفیت خدمات گردشگری فعالیت می کند. TGA مسئول انجام کلیه فعالیتهای تبلیغاتی ، بازاریابی و ارتباطی برای کمک به ترکیه در رسیدن به اهداف گردشگری خود، ترویج و بازاریابی منابع گردشگری فعلی در سراسر جهان و کشف، توسعه و در دسترس قرار دادن منابع بالقوه گردشگری مطابق با استراتژی ها و سیاست های گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه است. درباره برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن ترکیه برنامه گواهینامه گردشگری امن را برای فصل گردشگری 2020 اجرا کرد. برنامه ای که به سرعت از سوی بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه پذیرفته شده است مجموعه ای از اقدامات را شامل می شود که بایستی در طیف وسیعی از صنعت گردشگری از جمله غذا و نوشیدنی، حمل و نقل، مراکز اقامتی، پرسنل تأسیسات گردشگری و مهمانان داخلی و خارجی برای اطمینان از سلامتی و رفاه افراد اجرا شود. منبع: رایزنی فرهنگی و گردشگری سفارت ترکیه در تهران
ایجاد شده: 24/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 24/اسفند/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، نشست توسعه همکاریهای گردشگری ایران و اسلواکی با حضور محمد قاسمی مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی از بخش دولتی و نمایندگان بخش خصوصی گردشگری دو کشور با هدف ارتقای مبادلات گردشگری بویژه در دوران پساکرونا به صورت وبیناری برگزار شد. این نشست با خوشامد گویی «رادوز دولا» مدیر کل گردشگری اسلواکی و ارائه گزارش وی درخصوص وضعیت گردشگری کشور اسلواکی در دوران شیوع ویروس کرونا آغاز شد. سپس «محمد قاسمی» مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به عنوان رئیس هیئت ایرانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات حمایتی دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با صدمات ناشی از همه¬گیری کرونا بر صنعت گردشگری، به برنامههای ایران برای رونقبخشی به کسب و کارهای گردشگری در دوران پساکرونا از طریق تمرکز بر تداوم روابط گردشگری با بازارهای قبلی و ورود به بازارهای جدید بینالمللی همچون اسلواکی اشاره کرد. وی همچنین با اشاره به ظرفیتها و ویژگیهای منحصر به فرد گردشگری ایران به عنوان مقصدی متفاوت برای گردشگران اسلواک، بر ضرورت ارتقای سطح تعاملات بخش خصوصی دو کشور به منظور توسعه متوازن تبادلات دوجانبه گردشگری تاکید کرد. علاوه بر این، رئیس هیئت ایرانی با تاکید بر برخورداری هر دو کشور از ظرفیت¬های غارنوردی، آب درمانی، اسکی و پارک¬های ملی و طبیعی، تبادل اطلاعات و تجربیات موفق در این زمینه¬ها میان طرفین را بویژه از طریق برگزاری کارگاه¬های آموزشی پیشنهاد کرد. در ادامه نمایندگان «جامعه تور اپراتورها و آژانسهای مسافرتی اسلواکی» (SACKA) و «جامعه تورگردانان ایران» (ITOA) نیز به عنوان بخش خصوصی گردشگری دو کشور ضمن برشمردن انواع محصولات گردشگری قابل ارائه به شهروندان دو کشور، آمادگی خود را برای آغاز روابط گردشگری دوجانبه در ایام پساکرونا اعلام نمودند. در پایان مقرر شد برگزاری تورهای آشناسازی متقابل برای اهالی رسانه و تور اپراتورهای دو کشور و تبادل اطلاعات و بسته های سفر توراپراتورها از طریق بخش خصوصی و تدوین سند تفاهمنامه همکاریهای گردشگری دو کشور از سوی بخش دولتی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " محمداسماعیل خیامی " مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص جایگاه گردشگری سلامت مشهد در کشور اظهار کرد: گردشگری سلامت در مشهد به دلیل وجود مزیتهای بالای رقابتی از جمله بارگاه منور رضوی، مراکز تشخیصی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی مجهز و وجود پزشکان و کادر درمان حاذق با برخورداری از امکانات مناسب گردشگری و اقامتی، رویکرد مطلوبی برای سفر بیماران خارجی به مشهد و انجام امور تشخیصی و درمانی خود ایجاد کرده است؛ تا جایی که در حال حاضر مشهد یکی از قطبهای گردشگری سلامت در کشور محسوب میشود.وی در پاسخ به این سوال که در سال ۹۹ چه تعداد بیمار خارجی در مشهد بستری شدهاند، گفت: در طول یک سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا و ممانعت از ورود گردشگران خارجی و عدم صدور روادید برای ورود به کشور، گردشگری سلامت مشهد اثرات منفی زیادی را متحمل شده است.مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ بیمار خارجی در مشهد بستری شده بودند و در سال جاری با توجه به افت شدید ورود بیماران، این میزان تا اوایل اسفند به ۴۳۳۰ نفر تنزل داشته است؛ عمده این آمار مربوط به ابتدای سال ۹۹ بوده که گردشگران سلامت مشهد پیش از شیوع کرونا وارد کشور شده بودند.خیامی ادامه داد: امیدوارم پس از رهایی از این بیماری مجددا رویکرد مناسبی جهت مراجعه توریسم پزشکی به شهر مشهد ایجاد شود که با توجه به درخواستها و تقاضاهای انباشته شده برای دریافت ویزای درمانی از سوی اتباع سایر کشورها برای سفر به ایران، این مهم محقق شود.وی خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونایی، مدیریت گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت ورود بیماران اورژانس خارجی، پروتکلهای ویژهای را مصوب کرد تا از سلامت اتباع خارجی در خصوص کووید-۱۹، پیش از ورود به کشور و پس از انجام امور درمانی در مشهد و بازگشت به کشور خود، اطمینان حاصل کند.مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص این که چه کشورهایی بیشترین بستری و خدمات درمانی را در مشهد داشتهاند، تشریح کرد: با توجه به آمارهای ثبت شده در سامانههای وزارتی، ۹ کشور افغانستان، عراق، عربستان، بحرین، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، الجزایر و آنگولا بیشترین مراجعه به مراکز درمانی مشهد را داشتهاند.خیامی در مورد مقایسه عملکرد ایران به خصوص شهر مشهد نسبت به کشورهای همسایه همچون ترکیه تصریح کرد: امکانات و تجهیزات مراکز تشخیصی و درمانی، دانش و تبحر پزشکان و کادر درمانی مشهد در سطح منطقه کمنظیر است. تمام سعی و تلاش همکاران ما در مطبها، موسسات تشخیصی و مراکز درمانی ارائه خدمات مطلوب و منطبق با استاندارهای لازم به بیماران بوده و خواهد بود؛ از همین رو حضور بیماران خارجی در مشهد و درخواست بالای آنان برای سفر به این شهر، نشاندهنده وضعیت مطلوب و عملکرد مثبت نظام درمانی در این زمینه است.وی همچنین در خصوص تعامل و همکاری سایر ارگانهای مشهدی گفت: گردشگری سلامت و ارائه خدمات مطلوب در این زمینه یک مقوله چند بعدی است که شامل ارائه خدمات در کلیه ابعاد گردشگری و سلامت نیز میشود. این خدمات شامل اخذ و تمدید ویزا، تهیه بلیت رفتوآمد، برنامهریزی برای اقامت، برنامههای زیارتی و سیاحتی، مشاورههای پزشکی، انجام امور تشخیصی و درمانی، پیگیری وضعیت بیمار در دوران نقاهت و... میشود.مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در این مسیر علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دستگاههای مختلفی از جمله استانداری خراسان رضوی، ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان نظام پزشکی، وزارت امور خارجه، پلیس گذرنامه، دستگاههای امنیتی، انتظامی و قضایی در ارائه خدمات از مبدا تا مقصد به ایفای نقش میپردازند.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
گروه آموزشی هتلنیوز - کتاب " مدیریت بازاریابی در صنعت گردشگری " توسط سرکار خانم زهره دهدشتیشاهرخ و آقای مرتضی فیاضی، تالیف شده است. این کتاب حاوی چهارده فصل است. نگارندگان پس از پیشگفتار در فصل اول به کلیات بحث یعنی بازاریابی، انواع آن و کارکردهای آن پرداخته سپس در فصلهای بعدی بحثهای مرتبط با جهانگردی و بازاریابی را مطرح کردهاند. لازم به ذکر است که هر فصل دارای مقدمه جداگانه است که هدف آن فصل را بیان میکند. همچنین برای درک بیشتر مباحث از جداول، نمودارها و موارد عملی و مطالعات موردی استفاده شده است. در پایان کتاب نیز منابع به زبان انگلیسی ارائه شده است. برخی از عنوانهای فصلهای کتاب عبارتاند از؛ 1. درک رفتار مصرفکنندگان در صنعت مهمانپذیری 2. بخشبندی بازار و موقعیتیابی 3. تدوین برنامه بازاریابی 4. مدیریت محصولات و خدمات 5. کانالهای بازاریابی 6. فروش شخصی 7. استراتژی قیمتگذاری جهت خرید آنلاین و دریافت این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید. لازم به ذکر است، قیمت این کتاب با در نظر گرفتن هزینه پستی و ارسال درب منزل سفارش دهنده، محاسبه شده است.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 1/مرداد/1401 کتابخانه داخلی
به گزارش هتل نیوز ، "حمید یزدانی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم امروز در گفت وگویی با خبرنگار فارس در قم با بیان این که نظارت و بازدیدهای مشترک اداره کل متبوع خود بر اماکن اقامتی و گردشگری بر اساس جدول نظارت روزانه پیگیری می شود اظهار کرد: پایش آمار گردشگران خارجی و داخلی در دستور این اداره کل قرار دارد. وی اضافه کرد: تأمین اقلام بهداشتی اماکن اقامتی تحت نظر یکی دیگر از برنامه های این اداره کل در روزهای پایانی سال جاری و آغاز سال جدید است، ضمن آن که نصب بنرها و پلاکاردهای هُشداردهنده درباره کرونا نیز در این اماکن ادامه خواهد یافت. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم همچنین یادآور شد: نظارت ها و بازدیدهای مشترک مربوط به سفرهای نوروزی که از امروز بیستم اسفند ماه آغاز شده است، تا بیستم فروردین ماه سال آینده تداوم دارد، ضمن آن که لیست کشیک های این اداره کل نیز در این موضوع به همه سازمان ها و نهادهای استان اعلام خواهد شد. وی درباره اتباع خارجی ساکن اماکن اقامتی تحت نظر قم نیز گفت: دو هفته قبل حدود 360 نفر از اتباع در این اماکن پذیرش شده بودند که حدود 260 نفر از آن ها عراقی بودند، ضمن آن که این آمار در هفته اخیر به حدود 250 نفر کاهش داشته که از این تعداد، حدود 180 نفر از اتباع عراقی هستند. یزدانی با اشاره به این که باید پرسید آیا واحدهای اقامتی در ایام نوروز پذیرش دارند یا خیر بیان داشت: این مسئله باید مشخص شود تا بتوان بر اساس آن برنامه ریزی های لازم را صورت داد. وی سپس به برخی مشکلات در زمینه نظارت ها و بازرسی توجه داد و خاطر نشان کرد: نوع هماهنگی با واحدهای مسؤول باید مشخص باشد، ضمن آن که گاهی برخی اتباع خارجی از پذیرش مسؤولیت های تست مثبت کرونا خود سر باز می زنند که در این باره نیز باید تدبیر لازم صورت گیرد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در عین حال گفت: خوشبختانه طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، هیچ یک از برگه های سلامت گردشگران مقیم در قم جعلی نیست، ضمن آن که طبق دستور این دانشگاه و مرکز بهداشت، هر یک از گردشگران خارجی که دارای علامت بیماری کرونا باشند به مراکز بهداشتی معرفی می شوند.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، در ایام نوروز امسال با وجود اعلام نظر وزارت بهداشت مبنی بر عدم انجام سفرهای نوروزی و ممنوعیت سفر به پنج کلانشهر و کلیه شهرهای قرمز و نارنجی، تاکنون دستورالعملی برای منع تردد وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری صادر نشده است. البته وزارت راه وشهرسازی نیز پیش از این اعلام کرده بود که افزایش ناوگان و برنامه های فوق العاده سفر در نوروز ۱۴۰۰ نداریم و ظرفیت های جابه جایی در این ایام افزایش نیافته است. اما نکتهای که در این زمینه وجود دارد اینکه طی روزهای گذشته زمزمههایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت در بخشهای هواپیمایی، ریلی و جادهای به گوش میرسد و تشکلها و صنوف تخصصی حملونقل برای آن درخواست خود را مطرح کردهاند. محمد رجبی - رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی- پیش از این اعلام کرده بود: با توجه به حجم مشکلاتی که این صنعت با آن در سالهای گذشته درگیر بوده، کرونا بر شدت این معضلات افزوده و دولت نیز هیچ گونه کمکی به ما نکرده است، درخواست داریم برای سال آینده قیمت بلیت قطار افزایش یابد. وی افزود: در شرایطی که قیمت تمام شده و هزینههای صنعت عدد مشخصی را نشان میدهد و بسیاری از نیازهای ما مانند روغن موتور داخلی بیش از ۳ برابر افزایش یافته است و کالاهایی که وارداتی بوده و با دلار رابطه مستقیمی دارد نیز به همین میزان رشد کردهاند، نمی توان قیمت بلیت قطار را افزایش نداد، چرا که تنها منبع درآمد صنعت ریلی فروش بلیت است. البته میتوان برای افزایش نیافتن قیمت بلیت قطار تسهیلاتی برای آن قائل شد تا صنایع ریلی که در دوران شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیدهاند و بارها از سوی مراجع ذیصلاح بابت اجرای دقیق پروتکلهای بهداشتی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتهاند، به آستانه توقف فعالیت کشانده نشوند. وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا مردم باید سفرهای نوروزی خود را لغو کنند، در این باره اظهار کرد: به هبچ وجه افزایش قیمتی برای بلیت قطار و هواپیما نداریم اما برای اتوبوس در طول سالیان گذشته با توجه به اینکه در ایام نوروز سفرهایشان عمدتا به صورت یکسر خالی انجام میشود، درصدی را اعمال میکردیم و پس از ایام نوروز آن را به حالت قبل بازمیگرداندیم. البته درباره افزایش موقت بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی هنوز تصمیمی گرفته نشده و در حال بررسی است. وی افزود: مردم در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و با توجه به هشدارها و توصیههای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهتر است از انجام سفرهای نوروزی و غیر ضروری در ایام باقی مانده امسال خودداری کنند. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ضوابط، مقررات و پروتکلهای بهداشتی برای همه حوزههای حمل و نقل برنامهریزی و ابلاغ شده است و اگر هر کسی در اجرای این مصوبات ابلاغی کوتاهی کند، قطعا با او برخورد خواهد شد.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا صبح امروز سه شنبه نوزدهم اسفند ۹۹، در برنامه نوروزی تشدید گام چهارم بسیج ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت. وی با اشاره به ممنوعیتهای سفر در شهرهای قرمز و نارنجی، گفت: برای سفرهای ضروری با قطار و هواپیما و…، فقط با داشتن تست منفی امکان پذیر است. رئیسی با عنوان این مطلب که هنوز در ایزوله و قرنطینه بیماران ضعف داریم، افزود: متأسفانه یکی از چالشهای اساسی ما در کنترل بیماری کرونا، موضوع ایزوله سازی و قرنطینه بیماران است. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه به برنامههای تشدید مقابله با کرونا در گام چهارم اشاره کرد و گفت: بیماران باید حداکثر ظرف ۴۸ ساعت شناسایی شوند. وی با اشاره به اقدامات خوبی که تا کنون در زمینه کنترل بیماری کرونا در کشور انجام شده است، افزود: یکی از برنامههای موفق در زمینه کنترل بیماری کووید ۱۹ در کشور، پوشش حمایتی و مراقبتی از سالمندان است. رئیسی ادامه داد: تمامی گروههای سالمندان به تفکیک آسیب پذیری، شناسایی شدهاند و شرایط حمایتی و مراقبتی از آنها فراهم شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته در کشور، بر ضرورت بازآرایی جدید برای مقابله با رفتار بیماری تاکید کرد و گفت: قطعاً برای کنترل بیماری، نیاز به بازآرایی جدید داریم. وی با اشاره به سرعت انتقال ویروس جهش یافته، افزود: اهمیت دارد که بتوانیم در شناسایی و قرنطینه بیماران با سرعت عمل بیشتری گام برداریم.
ایجاد شده: 19/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " ولی تیموری " معاون گردشگری کشور درباره تمهیداتی کرونایی برای سفرهای نوروزی اعلام کرد؛ مصوبهای را در جلسه 55 ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم. قرار شد تا اگر شرایط به حالت قرنطینه نرسید با اعمال محدودیتهایی سفرها به شکل کنترل شده و محدود انجام شود. این مصوبه در جلسه 55 مصوب شده است. قرار بر این بود که دستورالعمل اجرایی صورت گیرد. او افزود: در کمیته انتظامی و امنیتی با هماهنگی بین دستگاههای اصلی همچون وزارت کشور، کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی قرارگاه کرونا، وزارت بهداشت و ... دستورالعمل آماده شد. این دستورالعمل اجرایی به تصویب رسیده است. تیموری تصریح کرد: هدف تشویق همکاران در صنعت گردشگری و مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی است. مسائل بهداشتی مردم از اهمیت برخوردار است. فعالان گردشگری بیشترین آسیب را از کرونا دیدهاند. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد: با رعایت نکات بهداشتی سفرهایی به شکل تور از طریق شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری برنامهریزی میشود. در برخی مواقع افراد تمایلی به انجام سفر در قالب تور ندارند. هرچند می توانند با داشتن رزرو و تاییدیه از مرکز مجاز گردشگری برنامهریزی کنند. این مقام مسئول افزود: برای شهرهای زرد و آبی میتوان در قالب شهرها برنامهریزی کرد تا مردم با تورهای مجاز بتوانند اقدام کنند. تیموری تاکید کرد: در مراکز اقامتی و هتلها شهرهای قرمز و نارنجی باز است و اگر فردی از طریق حمل و نقل عمومی همچون قطار، هواپیما و ... سفر کند امکان اقامت ایمن با رعایت پروتکلهای در مراکز اقامتی و هتلها وجود دارد. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: همکاران ما در صنعت گردشگری میتوانند فعالیت داشته باشند. محدودیتها برای ورود خودروها با پلاک شخصی وجود دارد. این پلاکهای شخصی برای ورود به شهرهای نارنجی و قرمز محدودیت دارند. تیموری ادامه داد: با اینکه پروتکلهای بهداشتی در حوزههای حمل و نقل، دفاتر خدماتی، مراکز اقامتی مجاز بوم گردیها و تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی رصد می شود اما مجدد اطلاعرسانی شده و این دستورالعمل ها در تمامی پورتالها در سطح ملی و استانی قرار گرفتهاند. او تصریح کرد: اقدامات آموزشی به شکل آنلاین در 7 منطقه کشور انجام شده است تا کارمندان و مدیران واحدهای گردشگری با پروتکلها آشنا شوند. او درباره انجام تستهای کرونا برای مسافران با تور گفت: بر اساس دستورالعملهای نوشته شده برای ثبت نام در تورهای خدمات مسافرتی الزامی برای انجام تستهای پی سی آر وجود ندارد. اگر کسی قبلا سابقه تست پی سی آر داشته باشد در سامانه ماسک وزارت بهداشت تحت کنترل قرار گرفته میشود. ارائه تست پی سی آر برای هتل یا تورها الزامی نیست. تیموری درباره نظارتها بر سفرهای خارجی افزود: بر اساس پروتکلهای وزارت بهداشت با سفرهای خارجی ورودی به کشور برخورد میشود. برای مثال اجازه سفرهای توریستی وجود ندارد. هرچند برای سفرهایی با هدف دیدار از خویشاوندان بر اساس فرآیند موجود انجام میشود. هرچند تحت عنوان سفرهای توریستی برای ورود، مجوزی از سوی ستاد کرونا ارسال نشده است. سفرهای ایرانیان به خارج از کشور باید بر اساس مقررات کشور مقصد اعمال شود. به گفته او سفرهای خروجی باید بر اساس قوانین کشور مقصد مورد بررسی قرار بگیرد. تیموری درباره مدیریت سفرها از خارج تصریح کرد: مدیریت سفرها بر عهده وزارت راه است اما نظارتها و محدودیت برای ورود اتباع خارجی مطابق با تمهیدات صورت می گیرد ولی بر اساس مصوبات ستاد کرونا در این شرایط کنترلها انجام میشود.
ایجاد شده: 18/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت "رولز-رویس" که در زمینه تولید موتورهای هواگرد در جهان فعالیت میکند اخیراً یک هواپیمای کاملاً الکتریکی و سریع را ساخته است که اولین آزمایش خود را به عنوان سریعترین هواپیمای الکتریکی جهان انجام داده است. "رولز-رویس" یک شرکت معروف و مطرح در حوزه انرژی، هوافضا و صنایع دفاعی بریتانیایی و چندملیتی است که در زمینه طراحی، ساخت و عرضه سامانههای تولید برق، انتقال و توزیع برق و همچنین مهندسی و تولید تجهیزات دفاعی، ساخت جنگافزار و فناوری هوافضا فعالیت میکند. دفتر مرکزی شرکت رولز-رویس در شهر وستمینستر و در حومه شهر لندن قرار داد و این شرکت سومین تولیدکننده موتورهای هواگرد در جهان است و در رتبه 16 از فهرست بزرگترین پیمانکاران پروژههای نظامی جهان قرار دارد. به نظر میرسد این هواپیما با هواپیمای قبلی که در سال 2019 توسط زیمنس و با سرعت 338 کیلومتر در ساعت طراحی شده بود، رقابت خواهد کرد؛ این برنامه به عنوان بخشی از برنامه تسریع در برقرسانیِ پروازهای الکتریکی که توسط دولت انگلیس تامین میکند، محسوب میشود و توسط یک باتری 6000 سلوله تامین خواهد شد و این شرکت ادعا کرده است که هواپیمای جدید دارای بیشترین انرژی در جهان است. در واقع پیشرانه تمام الکتریکی 500 اسب بخار (400 کیلووات) به گونهای طراحی شده است که این هواپیمای برقی را به سرعتی بیش از 300 مایل در ساعت (482 کیلومتر در ساعت) رسانده و رکورد جدیدی برای پرواز الکتریکی در این روند به اثبات برساند.
ایجاد شده: 18/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، هدایت الله جمالی پور در شصتو پنجمین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که عصر امروز(شنبه) در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تغییر رویکرد مردم در مواجهه با کرونا مشکل جدی در مدیریت ایجاد میکند، اظهار کرد: به صورت شبانه روزی همه برای مقابله با کرونا تلاش میکنند، اما هنوز بسیاری از افراد باور ندارند که خطر در کمین آنهاست و ما به شدت نگران هستیم که دورهمیهای خانوادگی در عید بدون توجه به کرونا برگزار شود.وی افزود: نگرانیم که دیدوبازدیدها منتهی به افزایش آمار مبتلایان و فوتیها در استان قزوین شود؛ از طرفی هم طبق اعلام وزارت بهداشت نیز ویروس جدید مرگ و میر به شدت تصاعدی دارد که شرایط را پیچیدهتر میکند، لذا باید برای ایام عید باید برنامهریزی کنیم و برای وقوع هر گونه تجمعی اجازه ندهیم. استاندار قزوین با اشاره به لزوم رویکرد کاهش اجتماع ابراز کرد: رنگبندیهای استان قزوین هم نباید به صورت کنونی اعلام شود چون باعث عادی انگاری مردم خواهد شد؛ درست است که وضعیت استان قزوین زرد است اما نباید اجازه دهیم که ترددهای بین شهری خارج از عرف و بدون برنامه و نظارت اتفاق بیفتد. جمالی پور یادآور شد: امسال هم مانند سال گذشته هیچ برنامهای در استان برای عید نوروز نداریم و هیچکدام از مراکز تفریحی و فرهنگی ما باز نخواهد بود و به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل است و تمامی آرامستانهای استان قزوین تعطیل است. منوچهر حبیبی در ادامه این جلسه اظهار کرد: طرح ضربتی شهید سلیمانی در استان قزوین طی دو هفته پایانی سال اجرا خواهد شد که براساس آن بیماریابی صوت میگیرد و تمامی ادارات و واحدهای تولیدی باید تست رپیت انجام دهند و گزارش تک به تک واحدها به صورت روزانه داده شود تا بتوانیم ارزیابی کنیم. معاون سیاسی_امنیتی استاندار قزوین ابراز کرد: از آنجایی که به ایام نوروز نزدیک میشویم هیچگونه تبلیغ برای پذیرایی از مسافران در استان قزوین نداریم و هیچگونه جشنواره و همایش که مستلزم تجمع است را در استان نخواهیم داشت. وی یادآور شد: نحوه کار هتلها و میهمانسراها را پس از اعلام ستاد ملی اطلاع رسانی خواهیم کرد؛ اکنون وضعیت بازارها بسیار نگرانکننده شده چون مملو از جمعیت است و بیشتر هم خانمهای خانهدار تردد دارند که طبق اعلام علوم پزشکی درصدر مبتلایان هستند. این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه آرامستانها تعطیل است، تصریح کرد: همچنان تردد بعد از ۹ شب ممنوع است که نسبت به هفتههای قبل تعداد جرایم بیشتر شده است، لذا کنترل ترددها و تعطیلی بازار از ساعات ۹ شب مورد تاکید است.
ایجاد شده: 17/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 17/اسفند/1399 اخبار داخلی
گروه آموزشی هتلنیوز - کتاب "تجزیه و تحلیل صورت های مالی شرکت ها (هتل ها)" توسط جناب آقای علی یعقوبی از اساتید دانشگاه، تالیف شده است. این کتاب به آموزش نظری و کاربردی مفاهیم و معانی مدیریت مالی همراه با نکات عملیاتی و حائز اهمیت در این خصوص برای دانشجویان رشته های مدیریت (مدیریت هتلداری) همچنین رشته های حسابداری می باشد، که در توان و ضرورت تلاش شده از مطالب به صورت ساده و عملیاتی برای کسانی که در زمینه مباحث مالی و تصمیم گیری مالی نقش دارند، استفاده گردد. سر فصل های کتاب عبارتند از: فصل 1: صورت های مالی فصل 2: مدیریت مالی در هتل یا تجزیه و تحلیل صورت های مالی فصل 3: تجزیه و تحلیل صورت های مالی بر اسای نسبت های مالی فصل4 : نقطه تعادل فصل 5: نقطه سر به سر فصل 6: پیش بینی و برنامه ریزی مالی فصل 7: ریسک جهت خرید آنلاین و دریافت این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید. لازم به ذکر است، قیمت این کتاب با در نظر گرفتن هزینه پستی و ارسال درب منزل سفارش دهنده، محاسبه شده است.
ایجاد شده: 17/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 1/مرداد/1401 کتابخانه داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، فریدون فعالی عصر امروز ۱۲ اسفندماه در آیین افتتاح موزه نفت سوزها در کرمان با اشاره به اینکه با افتتاح موزه نفت سوزها شانزدهمین موزه استان کرمان شروع به کار می کند، گفت: این موزه توسط وزارت نفت و با همکاری دستگاه های مرتبط در کرمان به بهره برداری می رسد. وی با بیان اینکه شعار میراث فرهنگی، "کرمان سرزمین شگفتی های پنهان" است، اظهار کرد: با گردش در کرمان می توان شگفتی های جدیدی را در این استان مشاهده کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان دارای 7000 اثر شناخته شده، ۷۰۰ اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی است که کویر آن تجربه جدیدی از اکوتوریسم را برای گردشگران به نمایش می گذارد. وی به راه اندازی گردشگری معدن و سرمایه گذاری در این نوع گردشگری اشاره کرد و گفت: استان کرمان دارای جاذبه های بی بدیلی است که خوشبختانه جزو دو استان پرجاذبه کشور شناخته می شود و با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزیر گردشگری کشور ونزوئلا گردشگران خارجی به این استان وارد می شوند. فعالی به ظرفیت بالای رسانه ها برای معرفی جاذبه های گردشگری کرمان اشاره کرد و افزود: این استان قابلیت اینکه به محور گردشگری مقاومت تبدیل شود را به سبب مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی دارد که باید از طریق رسانه ها معرفی شود. وی تاکید کرد: باید همه ما نسبت به جایگاه گردشگری کرمان با وجود آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی منحصربه فرد آن مطالبه گر باشیم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: از مدیر کل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی درخواست داریم که موزه منطقه ای جیرفت را در اولویت برنامه های خود بگنجاند تا بتوانیم موزه ای از اشیا کشف شده چند هزار ساله داشته باشیم.
ایجاد شده: 13/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 13/اسفند/1399 اخبار داخلی