نتایج جستجو...
برگزاری مجمع عمومی فوق العاده جامعه هتلداران ایران

برگزاری مجمع عمومی فوق العاده جامعه هتلداران ایران

به گزارش هتل نیوز،  مجمع عمومی فوق‌العاده این جامعه صبح امروز یکشنبه  ۵ دی ماه در جزیره قشم برگزار شد. این جلسه که با حضور اکثریت اعضا و نمایندگانی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با انتخابات تکمیلی هیئت مدیره و انتخاب بازرسان جدید همراه بود. طبق مصوبه هیات مدیره، می بایست دو نفر به اعضای هیات مدیره افزوده می‌شدند تا تعداد اعضا از ۷ به ۹ نفر برسد. طی رای‌گیری صورت گرفته، آقایان " حسن سیادتان " و " مهدی رودبارکی " به ترتیب با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای جدید به جمع هیئت مدیره پیوستند. همچنین آقایان " مهدی کردان "  و " علی بهرامی " نیز به عنوان اعضای علی‌البدل شناخته شدند. در بخش بازرسان نیز آقایان " جعفر بذری " و " سیروس گل‌عنبر " با کسب بیشترین رای به عنوان بازرس انتخاب و  آقای " فریدون رییسی دهکردی " نیز به عنوان بازرس علی‌البدل معرفی شدند.

ایجاد شده: 5/دی/1400       آخرین ویرایش: 5/دی/1400     اخبار داخلی
آغاز پرواز از فرودگاه کاشان به مشهد

آغاز پرواز از فرودگاه کاشان به مشهد

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا؛ " مهران‌سرمدیان " رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان امروز ۵ دی ماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: پروازهای مسافرتی از کاشان به مشهد و بالعکس از امروز آغاز شد و در طول هفته روزهای یکشنبه و چهارشنبه برقرار است.» رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: «از سرگیری پروازهای فرودگاه کاشان با انعقاد قرارداد شهرداری کاشان با هواپیمایی معراج آغاز شد و از این پس تمامی پروازها برقرار خواهد بود.» سرمدیان با اشاره به فعالیت ۳۰ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، از تصمیم‌گیری برای برداشتن انحصار برخی دفاتر و فروش تور و بلیط توسط تمامی دفاتر و شرکت‌های مجاز و معتبر در تورگردانی خبر داد و افزود: «با همکاری و تلاش دفاتر مذکور و همچنین پیگیری مدیریت فرودگاه در آینده نزدیک شاهد پروازهای متنوعی به مقاصد جدید خصوصا در تورهای ورودی و در کشورهای حوزه خلیج فارس با‌ عنوان تورهای فرهنگی و مذهبی هستیم.» حجت ناصحی‌پور معاون گردشگری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان نیز در این نشست گفت: «برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده اشخاص حقیقی و حقوقی غیرمجاز و خرید تورهای بی‌کیفیت و خارج از نرخ‌های مصوب و بدون بیمه و سایر خدمات، شهروندان کاشان و آران‌وبیدگل بسته‌های مسافرتی خود را، خصوصا تورهای هوایی را از دفاتر و شرکت‌های معتبر و دارای مجوز بند "ب" خریداری کنند. همچنین همشهریان می‌توانند به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از اسامی دفاتر مجاز در شهرستان به سایت رسمی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان به آدرس www.kashancht.ir مراجعه کنند.»

ایجاد شده: 5/دی/1400       آخرین ویرایش: 5/دی/1400     اخبار داخلی
تعرفه گاز واحدهای گردشگری مازندران ۳ تا ۴ برابر شده است

تعرفه گاز واحدهای گردشگری مازندران ۳ تا ۴ برابر شده است

به گزارش هتل نیوز ؛ " علی محمدی " فعال صنعت گردشگری و هتلداری استان مازندران با اظهار اینکه تعرفه گاز، برق و آب واحدهای گردشگری و هتل ها چند برابر شده است، گفت: آذرماه سال قبل قبض گاز با مصرف حدود ۳۷ هزار مترمکعب بیش از سه میلیون تومان شده بود، این درحالیست که امسال میزان مصرف ۱۱ هزار مترمکعب کمتر شد، اما قبض گاز به ۱۶ میلیون تومان رسیده است. وی افزود: آن چه که مایه تعجب است اینکه در قبض گاز، موردی به عنوان تعرفه گازرسانی به روستاها وجود دارد که در این بخش بیش از یک میلیون تومان مبلغ درج شده است. وی با اظهار اینکه هزینه آب و برق واحدهای گردشگری و هتلداری هم سرسام آور شده است، ادامه داد: افزایش هزینه ها، بهای هزینه تمام شده واحدهای گردشگری و تولیدی را افزایش می دهد و نتیجه آن تعدیل نیرو و کارگران خواهد شد. این فعال حوزه گردشگری مازندران با اظهار اینکه در حال حاضر تعرفه انرژی واحدهای گردشگری و غیرصنعتی نیز صنعتی و فولادی محسوب می شود، گفت: با تداوم این رویه چاره ای جز تعطیلی باقی نمی ماند. وی به حمایت های صورت گرفته از فعالان گردشگری در دوره کرونا اشاره کرد و گفت: برای تسهیلات کرونایی درنظرگرفته شده بین ۱۸ تا ۲۴ درصد سود گرفته می شود و به صرف نیست.  

ایجاد شده: 4/دی/1400       آخرین ویرایش: 4/دی/1400     اخبار داخلی
سفر هیات انجمن دفاتر مسافرتی به تونس

سفر هیات انجمن دفاتر مسافرتی به تونس

سفر بی‌نتیجه هیات سه نفره انجمن دفاتر مسافرتی ایران به تونس به گزارش هتل نیوز و به نقل از صدای میراث، مقامات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران هفته آخر آذرماه به مدت ۶ روز در قالب برگزاری فم‌تور آشناسازی به تونس سفر کردند. در این سفر رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، دبیر این انجمن و یک عضو انجمن ایران حضور داشتند. اما پیگیری‌های صدای میراث از دستاوردهای این سفر مشخص کرد که سفر به تونس هیچ دستاوردی برای فعالان گردشگری ایران و آژانس های گردشگری نداشته است. ماجرای این سفر اینگونه آغاز شده است که اعضای هیات مدیره انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در تماس با سفارتخانه تونس در تهران درخواست ملاقات با سفیر آن کشور را به عنوان اعضای انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که تعداد ۱۱۳۰ عضو دارد و در روزهای پیش از درخواست ۸۵۰ عضو آن در تصمیم یکجانبه هیات مدیره انجمن به بهانه نپرداختن حق عضویت در شرایط کرونایی اخراج شده بودند. سفیر تونس در ایران اما با توجه به درخواست ملاقات با انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران ملاقات با اعضای هیات مدیره را می‌پذیرد. یکی از اعضای هیات مدیره ایران پیشتر سابقه فعالیت گردشگری در مسیر تونس داشت و با اطلاع از وضعیت آن کشور در این ملاقات حاضر بود. سفیر تونس سرانجام به برگزاری فم‌تور آشناسازی فعالان گردشگری کشور و سفر آن‌ها به تونس پاسخ مثبت داد. اما نمی‌دانست که این سفر تنها قرار است با حضور دو عضو هیات مدیره این انجمن و یک عضو رسمی این انجمن برگزار شود. همزمان با این موافقت، حرمت‌الله رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به همراه مرتضی قربانی از فعالان پیشین مسیر گردشگری تونس در ایران و البته عضو سابق هواپیمایی آتا که به دلایلی از همکاری با این شرکت کناره گرفت و سعیدی یک عضو رسمی انجمن ایران و آژانس‌دار خود را برای سفر به تونس آماده کردند. این سفر درست همزمان با بالا گرفتن صدای اعتراض اعضای خلع عضویت شده از عضویت در انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران برگزار شد که اعضای هیات مدیره را متهم به تلاش برای برگزاری انتخابات مهندسی شده با برون راندن ۸۵۰ عضو دیگر می‌کردند. بدین ترتیب رییس هیات مدیره و دبیر انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به همراه یک عضو رسمی این انجمن و آژانسدار عازم تونس شدند. تمام هزینه‌های این سفر برعهده وزارت گردشگری تونس بود و مسافران این فم‌تور ملزم به خرید بلیت سفر به تونس بودند. بلیط این پرواز بیش از ۱۶ میلیون تومان است که هنوز مشخص نیست آیا این هزینه از مبلغ ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی که علی‌اصغر مونسان وزیر سابق گردشگری به این انجمن بابت برگزاری فم‌تورهای آشناسازی اهداء کرد پرداخت شده یا از محل اعتباری که آژانس‌های گردشگری دارند بلیط با هزینه کمتر یا رایگان برای این سفر اختصاص یافته است. پرواز با هواپیمایی ترکیش ایر از مقصد تهران به استانبول و از آنجا به تونس انجام شده است. اما دستاورد این سفر چه بود؟ صدای میراث اطلاع یافته است که قرار بود وزیر گردشگری تونس دیداری با این هیات سه نفره داشته باشد که روز دیدار رییس جمهور تونس وزیر گردشگری آن کشور را به مراسم دیدار با رییس‌جمهوری الجزایر که به تونس سفر کرده بود دعوت می کند و به جای وزیر یکی از مدیران کل وزارت گردشگری تونس با هیات سه فره ایرانی دیدار می‌کند تا هرچه مطرح می شود را در فرصت مناسب به وزیر گردشگری آن کشور منتقل کند. هیات سه نفره تلاش کرد تا با رییس هواپیمایی دولتی تونس (تونس ایر) نیز دیدار داشته باشد که با در بسته مواجه شد و این دیدار نیز برای برقراری پرواز ایران – تونس برگزار نشد. دیدار دیگر اما با هواپیمای نوول ایر تونس هماهنگ شده بود که طرف مقابل پس از اصرار هیات سه نفره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران برای برقراری پرواز مستقیم بین ایران و تونس حاضر به ملاقات نشد. چون اصرار نوول ایر بر برنامه‌ریزی برای برقراری پروازهای چارتری از ایران به مقصد تونس متمرکز بود و بدین ترتیب دست هیات سه نفره انجمن صفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که به نمایندگی از آژانس های گردشگری کشور و در قالب اعضای هیات مدیره این انجمن به تونس سفر کرده بود خالی ماند. براساس پیگیری‌ها یکی دیگر از برنامه‌های رییس و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به همراه عضو رسمی این انجمن و آژانسدار بازدید روزانه از ۱۵ هتل در ۴ شهر این کشور بود که هیات سه نفره را در قالب فم‌تور آشناسازی پذیرفته بودند. بازدیدهایی که به هیچ قرارداد یا تفاهمی منتج نشده است. صدای میراث اطلاع یافته است که تنها مدیران کل استانی گردشگری در ۴ شهر تونس که میزبانی از هیات سه نفره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را برعهده داشتند حاضر به ملاقات با این هیات شده‌اند که آن هم تنها به حرف و سخن گذاشته و هیچ توافقنامه و تفاهمی برای توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و تونس دراین جلسات نیز به امضاء نرسیده است. ملاقات دیگری که رییس و دبیر و عضو رسمی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران داشتند دیدار با چند شرکت گردشگری کشور تونس و سخنرانی و … بود که تنها دستاورد آن توزیع کارت ویزیت شخصی رییس و دبیر انجمن ایران با عنوان رسمی خود بین حاضرین بود و به هیچ توافق مکتوبی منتج نشده است. تنها دیدار موفق این هیات سه نفره که به نمایندگی از آژانس‌های گردشگری ایران البته پس از اخراج ۸۵۰ عضو خود از این مجموعه داشته است، دیدار با محمدرضا شیبانی، سفیر سابق ایران در لبنان و سوریه و سفیر فعلی ایران در کشور تونس بود که هیات سه نفره را به صرف ناهار در سفارت ایران دعوت کرد. محمدرضا شیبانی در این دیدار اعلام کرده است که سفارت ایران در تونس حاضر است تلاش خود را برای برقراری مسیر گردشگری ایران و تونس آن هم در قالب تسریع در صدور ویزای تونس برای گردشگران ایرانی و چانه‌زنی برای کاهش قیمت این ویزا انجام دهد. سفیر تونس در ایران نیز در دیداری که با رییس و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران داشته است به آن‌ها گفته است که در آینده گروهی از دفاتر خدمات گردشگری تونس را به ایران دعوت می کند تا این گروه بتواند با آژانس‌های گردشگری کشور برای برقراری مسیر گردشگری بین دو کشور به توافق برسد.

ایجاد شده: 4/دی/1400       آخرین ویرایش: 4/دی/1400     اخبار داخلی
قوانین جدید ممنوعیت سفر به ایران

قوانین جدید ممنوعیت سفر به ایران

به گزارش هتل نیوز، با توجه به شیوع «اُمیکرون»، سویه جدید کرونا، برای کنترل مسافران در مبادی ورودی کشور، وزارت کشور در دستورالعملی مطابق با مصوبات جلسه فوق‌العاده ستاد ملی مدیریت کرونا در ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰، ابلاغ کرد که ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافر از هشت کشور آفریقایی از جمله بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، زیمبابوه، مالاوی و آفریقای جنوبی به مدت ۱۵ روز ممنوع است. همچنین ورود مسافران غیرایرانی از کشورهای انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مدت ۱۵ روز ممنوع است. این ممنوعیت شامل دیپلمات‌های خارجی نمی‌شود. همچنین ورود اتباع خارجی (غیر از کشورهای با خطر بالا) از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از روز شنبه چهارم دی‌ماه ۱۴۰۰ فقط برای دارندگان پروانه اقامت معتبر جمهوری اسلامی، روادید تحصیلی، روادید ورود (شامل بازرگانان و تجار)، روادید با حق کار، روادید درمانی (گردشگری سلامت)، روادید سرمایه‌گذاری و دارندگان مُهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه مجاز است. ورود اتباع ایرانی حاضر در کشورهای همسایه به داخل کشور از مرزهای زمینی با رعایت الزامات بهداشتی، همچون کارت واکسن دو دُز، ارائه تست PCR منفی و انجام دوباره تست کووید در مبادی مرزی، امکان‌پذیر شده است. خروج اتباع خارجی حاضر در کشور، از مرزهای زمینی بدون مانع است. همچنین اتباع و مسافران مجاز به ورود، باید گواهی دو دُز واکسن کووید و گواهی منفی تست PCR را در فاصله ۴۸ تا ۷۲ ساعت مانده به ورود، ارائه دهند. همچنین برای تشدید کنترل‌ها اعلام‌ شده است از مسافران در مبادی ورودی مرزهای هوایی به هزینه خودشان، دوباره تست PCR گرفته می‌شود. افرادی  که نتیجه این تست آن‌ها مثبت شود باید قرنطینه خانگی شوند و شبکه‌های بهداشت شهری مسؤول نظارت بر مقررات قرنطینه خواهند بود. از استانداران نیز خواسته شده در هماهنگی با قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، هیأت نظارت تشکیل داده و ارزیابی میدانی کنترل روند مراقبت بهداشتی مرزی و اعمال مقررات قرنطینه برابر دستورالعمل مصوب ستاد ملی کرونا در مرزهای پرتردد را انجام دهند. همچنین از وزارت بهداشت هم خواسته شده تجهیزات تشخیصی سویه اُمیکرون را به تعداد کافی در اختیار استان‌ها قرار دهند تا امکان شناسایی و رهگیری مبتلایان به سویه جدید فراهم شود. از وزارت خارجه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز خواسته شده که این مقررات اطلاع‌رسانی شود تا از بروز مشکل در مرزها جلوگیری شود. اجرای این محدودیت‌ها در آستانه سفر شماری از گردشگران خارجی به ایران با این احتمال که در مبادی ورودی کشور دچار سرگردانی و بلاتکلیفی شوند، نگرانی‌های فعالان گردشگری در کشور را تشدید کرده است و خواستار تدبیر وزارت کشور، خارجه و گردشگری در وضعیت موجود شده‌اند. محدودیت و ممنوعیت سفر به ایران در شرایطی دوباره به اجرا گذاشته شده که صدور ویزای توریستی و سفر گردشگران خارجی حدود دو ماه است از سرگرفته شده. صدور این ویزا نزدیک به ۲۰ ماه با دستور ستاد ملی کرونا متوقف بود که به اعتقاد تورگردان‌ها سبب از دست رفتن بخشی از بازار گردشگری ایران شد. ویزای گردشگری ایران از پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۰ با دستور رییس‌جمهور دوباره صادر شد که اینک، براساس تصمیم ستاد ملی کرونا به مدت ۱۵ روز متوقف شده است. صنعت گردشگری ایران از سال ۱۳۹۸ نخست تحت تاثیر بحران‌های سیاسی و بعد، متأثر از عالم‌گیری کرونا با رکود مواجه و متحمل خسارت سنگینی شده است. پیش‌بینی‌ها بر این بود که با از سرگیری سفرها تا بهار و پاییز سال ۲۰۲۲ جان تازه‌ای به صنعت گردشگری ایران دمیده شود.

ایجاد شده: 3/دی/1400       آخرین ویرایش: 3/دی/1400     اخبار داخلی
مسافرت به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بدون گذرنامه معتبر واکسیناسیون ناممکن می‌شود

مسافرت به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بدون گذرنامه معتبر واکسیناسیون ناممکن می‌شود

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز کمیسیون اتحادیه اروپا قانونی را به اجرا می‌گذارد که بر اساس آن مسافرت به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپایی تنها با ارائه گذرنامه واکسیناسیون کامل در برابر کووید-۱۹ که ۹ ماه (۲۷۰ روز) بیشتر از زمان صدور آن نگذشته باشد، میسر خواهد بود. قانون جدید کمیسیون اروپا در حالی به اجرا گذاشته می‌شود که سویه جدید کرونا، اومیکرون، به سرعت در قاره سبز در حال گسترش است. دیدیه رندر، کمیسر بلژیکی دادگستری اتحادیه اروپا چهارشنبه گفت که اجرای قوانین جدید از اول فوریه برای تمامی کشور‌های عضواجباری خواهد شد. البته ۲۷ کشور عضو در حد و حدود سرزمین خود می‌توانند تصمیم به اجرای این قانون بگیرند و یا آن را به اجرا نگذارند. با این حال به نظر نمی‌رسد، با توجه به اراده رهبران و نمایندگان پارلمان‌های کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سطح ملی مخالفتی با این قانون صورت گیرد. به این ترتیب، پس از اجرایی شدن این قانون از اول فوریه، کشور‌های اتحادیه اروپا موظف خواهند بود به مسافرانی که کاملا واکسینه شده و دارای گذرنامه معتبر هستند اجازه دسترسی به قلمرو خود را بدهند. هفت کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا در حال حاضر از مسافران می‌خواهند که به جز گذرنامه واکسیناسیون، تست منفی نیز را در بدو ورود نشان دهند. به جز ایتالیا، یونان، ایرلند، پرتغال، لتونی، قبرس و اتریش در این فهرست هستند.

ایجاد شده: 2/دی/1400       آخرین ویرایش: 2/دی/1400     اخبار خارجی
بوئینگ و ایرباس خواستار تعویق راه‌اندازی شبکه‌ی پرسرعت ۵G شدند

بوئینگ و ایرباس خواستار تعویق راه‌اندازی شبکه‌ی پرسرعت ۵G شدند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، رؤسای بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هواپیماهای تجاری، بوئینگ و ایرباس از دولت بایدن خواسته‌اند تا عرضه‌ی سرویس شبکه‌ی سلولی ۵G را در آمریکا به تعویق بیندازد. درخواست دو شرکت بزرگ هواپیماسازی در پی افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی تجهیزات حیاتی ایمنی پرواز صورت می‌گیرد. نسل بعدی اینترنت بی‌سیم، اگرچه سریع‌تر از نسل‌های قبلی است و مزایایی مانند تأخیر کمتر، اتصال بهتر و ارتباط آسان‌تر را به همراه دارد، اما هم‌اکنون یک آشفتگی سراسری برای صنعت هوانوردی ایجاد کرده است. حالا غول‌های سازنده‌ی هواپیما، بوئینگ و ایرباس نگرانی‌هایی را درباره‌ی فناوری جدید مطرح کرده‌اند. «دیوید کالهون» (David Calhoun) مدیرعامل بوئینگ و «جفری نیتل» (Jeffery Knittel) مدیرعامل ایرباس آمریکا، نامه‌ای مشترک به وزیر ترابری این کشور «پیت بودجج» (Pete Buttigieg) نوشتند و اعلام کردند که عرضه‌ی نزدیک ۵G در ۵ ژانویه (۱۵ دی) می‌تواند باعث ایجاد تداخلی شود که ممکن است بر توانایی هواپیماها و عملکرد ایمن آن‌ها اثر بگذارد. نگرانی آن‌ها درباره‌ی ارتفاع‌سنج‌های راداری است که خلبانان خطوط هوایی تجاری از آن برای فرود ایمن در شرایط دید کم استفاده می‌کنند. یک تحلیل ادعا می‌کند که تداخل ۵G می‌تواند صدها هزار پرواز در سال را تحت تأثیر قرار دهد و باعث تأخیر یا تغییر مسیر آن‌ها شود. مدیران عامل این شرکت‌ها اضافه کردند که تأثیرات اجازه دادن به ۵G برای استقرار «بسیار گسترده است و زمانی رخ می‌دهد که صنعت هوانوردی هنوز در حال مبارزه با شرایط ایجاد شده پس از بحران سلامت است.» پیشنهاد تازه مطرح شده‌ی آن‌ها خواستار محدود کردن قدرت انتقال شبکه‌ی ۵G در نزدیکی فرودگاه‌ها است و از دولت بایدن می‌خواهد با کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) برای تصویب طرحی مشابه همکاری کند. گفتنی است چندی پیش اداره‌ی هوانوردی فدرال (FAA) پرواز هواپیماها را در پی خطر تداخل با شبکه‌ی ۵G محدود کرد. در این بیانیه‌ی مشترک آمده است: «ما با مقامات هوانوردی، رهبران دولتی، خطوط هوایی و گروه‌های صنعتی برای اطمینان از ایمنی عملیاتی پیوسته‌ی هواپیماها در کل سیستم هوانوردی در سراسر جهان همکاری می‌کنیم.» اپراتورهای بزرگ مخابراتی مانند «ای‌تی‌اندتی» (AT&T) و «ورایزن» (Verizon) امیدوار بودند پس از دریافت مجوزهای میلیاردی در ماه فوریه، استفاده از شبکه‌ی سلولی ۵G را به‌طور رسمی در ۵ دسامبر (۱۴ آذر) آغاز کنند. آن‌ها چندین بار راه‌اندازی این شبکه را به تعویق انداختند و در ماه نوامبر از برنامه‌ی خود برای استقرار ۵G در ۵ ژانویه خبر دادند.

ایجاد شده: 2/دی/1400       آخرین ویرایش: 2/دی/1400     اخبار خارجی
دعوت از بخش خصوصی استان‌ها برای حضور در نشست‌های B2B اکسپو دبی

دعوت از بخش خصوصی استان‌ها برای حضور در نشست‌های B2B اکسپو دبی

به گزارش هتل نیوز، " خشایار نیکزادفر " مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی در گفت‌وگویی بیان کرد: «بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت اکسپو در راستای تعامل بخش خصوصی فعال در رسته‌های گردشگری و‌صنعتگران حوزه صنایع‌دستی ایران با افراد و شرکت‌های متناظرشان در حوزه‌های مرتبط در سایر کشورهای جهان به‌خصوص کشورهای هدف از وظایف اولویت‌ داری‌‌ است که شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی بر خود واجب می‌داند و در دستور کار خود قرار داده است.» او تصریح کرد: «بر همین اساس مذاکراتی با مجری برگزارکننده صورت گرفت و در این راستا به توافقات نهایی رسیده‌ایم.» نیکزادفر با اشاره به ابلاغ جدولی به ادارات کل استانی، افزود: «جدولی برای نیازسنجی ‌بخش خصوصی فعال در رسته‌های گردشگری و‌ صنایع‌دستی طراحی شده که به ادارات کل استانی ابلاغ خواهد شد.» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی ادامه داد: «ادارات کل استانی به نحو مقتضی موضوع امکان حضور فعالان حوزه‌های کردشگری و‌صنایع‌دستی در جلسات B۲B در محل نمایشگاه اکسپو را به اطلاع بخش‌ خصوصی رسانده و جدول مورد نظر که شامل رسته فعالیت، نام شرکت، نام کشور هدف برای مذاکره با شرکت متناظر و زمان پیشنهادی برای برگزاری جلسه  است، تکمیل و برای برنامه‌ریزی به مجری منتخب ابلاغ خواهند کرد.» او افزود: «مجری منتخب نیز نسبت به هماهنگی با شرکت‌های متناظر در کشورهای تعیین‌شده اقدام و نتیجه را به متقاضی اعلام خواهد کرد تا در موعد مقرر برای شرکت در جلسه در محل رویداد اکسپو حضور یابند.» نیکزادفر به اهمیت حضور بخش خصوصی در این رویداد بین‌المللی تاکید کرد و گفت: «این موقعیت فرصت مناسبی برای تعامل و همکاری با بخش خصوصی کشورهای مورد هدف گردشگری و‌ صنایع‌دستی است و باید از آن‌ بهره‌برداری حداکثری شود.» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی از بخش خصوصی فعال در حوزه‌های گردشگری و‌ صنایع‌دستی درخواست کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات کل میراث‌فرهنگی استان خود مراجعه کنند.

ایجاد شده: 1/دی/1400       آخرین ویرایش: 1/دی/1400     اخبار داخلی
برنامه‌ریزی برای افزایش تبادل گردشگر میان  ایران و کشورهای همسایه

برنامه‌ریزی برای افزایش تبادل گردشگر میان ایران و کشورهای همسایه

به‌گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست با " حمد عبیدالله " معاون بازرگانی هواپیمایی «فلای دبی» از تجمیع ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی به منظور گسترش روابط گردشگری میان ایران با کشورهای همسایه خبر داد.  با توجه به اینکه خطوط هوایی «فلای دبی» با دارا بودن پروازهای کانکشن یا دارای نقطه اتصال از اهمیت قابل‌توجهی برای ارتباط کشورهای مختلف با ایران دارا است؛ از این رو معاون گردشگری پیرو تقاضای گردشگران ورودی از لاهور پاکستان، حیدرآباد هند، بحرین، کویت و عمان در نظر دارد ظرفیت‌های موجود از جمله شبکه فعال پروازی ایران و امارات را به خدمت بگیرد.  همچنین در این دیدار، حمد عبیدالله معاون بازرگانی هواپیمایی «فلای‌دبی» نیز پیرو اطلاعات اخذ شده از برگزاری همایش فعالان گردشگری ایران و عراق که ماه گذشته با هدف افزایش تبادلات گردشگری در شهر مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت رویداد مذکور، فراهم آوردن ارتباط بخش خصوصی کشورها را در توسعه روابط گردشگری موثر دانست.  همچنین او با تاکید بر اینکه هم‌اکنون تعداد ۳۰ پرواز به صورت هفتگی از طریق خطوط هوایی فلای‌دبی به ایران برقرار است و این ظرفیت تا آینده نزدیک به ۵۰ پرواز افزایش خواهد یافت، تکیه بر این ظرفیت را در هدایت گردشگران به سوی مقاصد گردشگری ایران موثر دانست.  حمد عبیدالله با اشاره به اینکه پروازهای فلای‌دبی به صورت هفتگی به شهرهای شیراز، بندرعباس، تهران، اصفهان و مشهد در حال انجام است؛ به بهره‌مندی از پروازهای دارای نقطه اتصال از پاکستان و عمان به ایران تاکید کرد و فراهم آوردن ارتباط بخش خصوصی این دو کشور را در برنامه‌ریزی و دستیابی به استراتژی‌های اجرایی دارای اهمیت خواند.

ایجاد شده: 29/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/دی/1400     اخبار داخلی
تحویل آخرین هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس به امارات

تحویل آخرین هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس به امارات

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز؛ با تحویل آخرین هواپیمای ایرباس A380 ساخته شده به خطوط هوایی امارات، خط تولید این غول آسمان‌ها به پایان راه رسید.آخرین هواپیمای «ایرباس ای۳۸۰» (Airbus A380) هم به هواپیمایی امارات به‌عنوان اصلی‌ترین مشتری آن تحویل داده شد و بدین ترتیب تولید این هواپیمای پهن‌پیکر متوقف شد. پایان دوره‌ای برای این هواپیمای سوپرجامبو که زمانی به‌عنوان آینده‌ی هوانوردی مطرح می‌شد تا سرانجام خطوط هوایی برای استفاده از هواپیماهای کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر آن را کنار گذاشتند. آخرین نسخه از این هواپیمای عظیم دو طبقه که شمار هواپیماهای A380 تولید شده را به ۲۵۱ می‌رساند، با رجیستر A6-EVS روز پنج‌شنبه وارد لندن شد و به‌زودی در ناوگان هواپیمایی «امارات» (Emirates) فعالیت خواهد کرد. در حالی که A380 مورد علاقه‌ی بسیاری از خلبانان و مسافران است، اما دوران آن از سال ۲۰۱۹ به پایان رسیده است، زمانی که ایرباس اعلام کرد قصد دارد تولید آن را با توجه به تقاضای ناامیدکننده برای هواپیمای پرچم‌دار خود متوقف کند. با این وجود، دوران این غول آسمان، به‌طور کامل پایان نیافته است و آخرین A380 اکنون صدوبیست‌وسومین فروند از این نوع هواپیما در ناوگان امارات است. دیگر خطوط هوایی هم مانند «بریتیش ایرویز» (British Airways) و «سنگاپور ایرلاینز» (Singapore Airlines) همچنان این پرنده را در ناوگان فعال خود دارند. A380 بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری تولید انبوه است که تا کنون ساخته شده است. ابعاد عظیم آن می‌تواند تا ۸۵۳ مسافر را در محیط جادار خود جای دهد و تجربه‌ی آرام در هنگام پرواز، ازجمله دلایل محبوبیت آن بین مسافران است. با این وجود، این هواپیما هرگز آن‌طور که ایرباس امیدوار بود، مورد بهره‌برداری خطوط هوایی قرار نگرفت. A380 معمولا فقط در مسیرهای طولانی قابل استفاده است. همچنین نسبت به مدل‌های مدرن‌تر و کوچک‌تر، کم‌تر دوستدار محیط زیست است. در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، تأثیر همه‌گیری بر صنعت هوانوردی باعث شد که بیشتر ناوگان A380 جهان زمین‌گیر شوند. تصمیم «لوفت‌هانزا» (Lufthansa) برای توقف پرواز A380 خود، باعث شد تا این خط هواپیمایی ناوگان سوپرجامبو جت‌های خود را برای همیشه بازنشسته کند، در همین حال «ایرفرانس» (AirFrance) هم آخرین A380 خود را بازنشسته کرد. هرچند به‌نظر می‌رسد که خطوط هوایی محبوبیت پایدار A380 را درک می‌کنند و به همین دلیل به آرامی پس از کنترل همه‌گیری کرونا، به برنامه‌های پرواز برخی از شرکت‌های هواپیمایی بازگردانده شده است. آن‌طور که «سیوا گووینداسامی» (Siva Govindasamy) رئیس امور جهانی خطوط هوایی سنگاپور هنگام اعلام برنامه‌های این شرکت در ماه‌های گذشته گفت: «برخی افراد فقط A380 را برای پرواز رزرو می‌کنند.» و در حالی که ایرباس دیگر سوپرجامبو نمی‌سازد و حتی امارات هم نخستین هواپیمای A380 خود را بازنشسته کرده است، مسافران در سال‌های آینده همچنان می‌توانند از تجربه‌ی سفر با A380 لذت ببرند. پس از تحویل هواپیمای جدید به امارات در لندن، «تیم کلارک» (Tim Clark) رئیس این خط هوایی اعلام کرد که A380 ستون حیاتی برنامه‌های پروازی شبکه‌ی هوایی این شرکت است و محصول شاخص امارات برای سال‌های آینده باقی خواهد ماند.

ایجاد شده: 27/آذر/1400       آخرین ویرایش: 4/دی/1400     اخبار خارجی
لغو برگزاری نمایشگاه گردشگری ITB آلمان

لغو برگزاری نمایشگاه گردشگری ITB آلمان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، آغاز موج پنجم کرونا در جهان و شیوع گونه «امیکرون»، آلمان را بر آن داشت تا برای سومین سال متوالی، برگزاری مهمترین نمایشگاه گردشگری جهان را لغو و آن را به یک رویداد مجازی محدود کند. مسؤولان نمایشگاه برلین در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که "نمایشگاه گردشگری ITB را همسو با آخرین تحولات تنظیم می‌کنند و از آن‌جا که تحولات پیرامون همه‌گیری ویروس کرونا مانع از برنامه‌ریزی قابل اعتماد برای یک رویداد بزرگ حضوری می‌شود، نسخه حضوری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۲ طبق برنامه‌ریزی اولیه برگزار نخواهد شد و "مس برلین" با توجه به آخرین دستورالعمل همه‌گیری ویروس کرونا، نمی‌تواند به غرفه‌داران و شرکای خود اطمینان لازم را برای برگزاری حضوری در ماه مارس بدهد، بنابراین نسخه مجازی این نمایشگاه در یک پلتفرم آن‌لاین برای سال ۲۰۲۲ اجرا خواهد شد. وضعیت کنونی پیرامون همه‌گیری و همچنین تشدید دوباره محدودیت‌های مسافرتی و تجمع‌ها، مس برلین را وادار به این اقدام کرد. البته امکان به تعویق انداختن ITB برلین تا تابستان بررسی شده، اما با توجه به این آن‌که تابستان فصل سفر است، این تصمیم منتفی شد.  مسؤولان نمایشگاه ITB برلین در اطلاعیه‌ای مجزا ابراز امیدواری کرده‌اند هشتم مارس سال ۲۰۲۳ این نمایشگاه به صورت حضوری برگزار شود. نمایشگاه گردشگری آلمان که به عنوان بورس گردشگری جهان شناخته می‌شود، از سال ۲۰۲۰ به صورت حضوری برگزار نشده است و فقط نسخه مجازی آن برای چند روز محدود در سال ۲۰۲۱ برگزار شد. تا پیش از این، حدود ۱۸۰ کشور از جمله ایران در این نمایشگاه حضور پیوسته داشته‌اند. این نمایشگاه از سال ۱۹۶۶ تا سال ۲۰۱۹ میلادی پیوسته برگزار شده است. یکی از اعضای مرکز نمایشگاهی برلین، تعطیلی این مرکز و نمایشگاه گردشگری ITB را در نیم قرن سابقه، اقدامی بی‌سابقه دانسته بود.

ایجاد شده: 26/آذر/1400       آخرین ویرایش: 26/آذر/1400     اخبار خارجی
مشهد باید شهر فرودگاهی داشته باشد

مشهد باید شهر فرودگاهی داشته باشد

به گزارش هتل نیوز، " سیدعبدالله ارجائی " شهردار مشهد گفت: به دلیل آلودگی هوای ناشی از صعود و فرود هواپیماها که از روی شهر انجام می‌ شود دچار مشکل هستیم بنابراین شهر فرودگاهی باید در این کلانشهر ایجاد شود. سیدعبدالله ارجائی امروز در نشست شورای معاونان شهرداری مشهد افزود: هر هواپیما به اندازه ۴۰۰خودرو فرسوده، آلایندگی ایجاد می‌کند، این در حالی است که در بیشتر شهرها فرودگاه به اندازه مشهد نزدیک شهر نیست. وی ادامه داد: در کنار فرودگاه ایستگاه راه آهن را نیز داریم که شهر را به دو بخش تقسیم کرده و این امر باعث توسعه نامتوازن شهر شده است، همچنین مشهد یک میدان بار مرکزی مناسب ندارد لذا نیازمند یک میدان بار مرکزی هستیم. شهردار مشهد گفت: نمایشگاه بین‌ المللی نیز بهترین اراضی با بهترین کاربری‌ ها را تصاحب کرده‌ است و بهره‌ وری کافی را ندارد و اگر این زمین را اجاره بدهیم درآمد بیشتری نصیب شهرداری خواهد شد. وی افزود: به یک شهرک فرودگاهی و بندر خشک با حداقل هزار هکتار زمین نیاز است تا بتوان فرودگاه، راه آهن، نمایشگاه و میدان بار مرکزی شهر را به آنجا منتقل کرد. ارجائی ادامه داد: برای ایجاد شهرک فرودگاهی یا بندرخشک کنسرسیوم بانکی تشکیل شده، بانکها نیز از این پیشنهاد استقبال کرده‌ اند و آماده مدیریت کار هستند. وی گفت: ساماندهی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حاشیه شهر مشهد نیز به عنوان کارویژه دنبال می‌ شود و جلساتی نیز با امام جمعه مشهد و استاندار خراسان رضوی برای گرفتن تصمیم مناسب در این زمینه برگزار شده‌ است. شهردار مشهد افزود: کارگروه سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی نیز باید تاکنون تشکیل می‌شد که این اقدام صورت نگرفته و تا ۱۰روز آینده این کارگروه باید تشکیل شود. وی ادامه داد: طراحی و ایجاد الگوی زیست رضوی بر مبنای سه گانه خادم، زائر و مجاور و طراحی ایجاد الگوی شهر تراز انقلاب اسلامی هم از دیگر اقدامات ویژه مدیریت شهری می‌باشد که یک الگوی مترقی در سبک زندگی رضوی است. شهردار مشهد ادامه داد: هوشمند سازی فعالیت‌ها ثمرات بسیار از جمله شفافیت در کار دارد و در کنار آن بوروکراسی را کاهش خواهد داد، برهمین اساس شهرداری منطقه ۱۱ مشهد باید تا پایان سال هوشمند شود و سایر مناطق نیز به سرعت درسال آینده هوشمند گردند. وی در خصوص بودجه سال آینده شهرداری نیز گفت: بودجه ۱۴۰۱ که اولین بودجه در این دوره خواهد بود، نشان دهنده سیاست ها و آینه تمام نمای مدل فکری مدیریت شهری دوره ششم است. ارجائی افزود: ۳۰درصد کل بودجه سال آینده شهرداری به حاشیه شهر اختصاص داده می‌شود که این اقدام بی نظیر است.

ایجاد شده: 25/آذر/1400       آخرین ویرایش: 25/آذر/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...