زیمنس و شرکت ملی راهآهن آلمان (دویچه بان) این هفته نخستین قطار بدون راننده و تمام خودکار جهان را در شهر هامبورگ معرفی کردند. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دیجی کالا مگ، " ریچارد لوتز " (Richard Lutz) مدیرعامل دویچه بان (DB) گفت: «با عملیات ریلی خودکار، میتوانیم به مسافران خود خدمات گستردهتر، قابل اطمینانتر و درنتیجه بهتری ارائه کنیم بدون آنکه نیاز به حتی یک کیلومتر خط آهن جدید داشته باشیم.» اگرچه چندین فرودگاه در سراسر جهان دارای پایانههای مونوریل بدون راننده هستند و پاریس هم متروی بدون راننده دارد، اما قطار جدید زیمنس و شرکت راهآهن آلمان، اولین قطار تمام خودکار است که میتواند بهطور ایمن در همان زیرساختهایی خدماترسانی کند که رانندههای انسانی فعالیت میکنند. به گفتهی زیمنس این قطار جدید به علت استفاده از هوش مصنوعی (AI) کارآمدتر است و به قطار کمک میکند تا برنامهریزی کرده و تقاضای سفر را با بازدهی بیشتری نسبت به رانندهی انسانی پوشش دهد. قرار است از ماه سپتامبر چهار قطار خودران در شبکهی راهآهن شهری تندروی S-Bahn در هامبورگ فعالیت داشته باشند. این قطار بهعنوان بخشی از پروژهی نوسازی راهآهن آلمان که یک پروژهی ۷۰ میلیون دلاری با نام پروژهی راهآهن دیجیتال آلمان است، توسعه یافته است. هوشمندسازی حملونقل ریلی هرچند زمانی که مسافران سوار میشوند، یک اپراتور انسانی برای اطمینان از ایمنی حضور خواهد داشت، اما قطار جدید تمام خودکار خواهد بود و مانورهای قطار، مانند مانور دور زدن قطار، میتواند بدون حضور هیچ شخصی در لوکوموتیو انجام شود. «رولاند بوش» (Roland Busch) مدیرعامل زیمنس با اشاره به هوشمندتر کردن حملونقل ریلی، برآورد کرد که قطارهای خودران تا ۳۰ درصد مسافر بیشتر حمل کنند، دقت عمل ناوگان ریلی را افزایش داده و باعث بیش از ۳۰ درصد صرفهجویی در مصرف انرژی شوند. زیمنس همچنین برنامههایی برای دیجیتالی شدن کل سیستم S-Bahn تا پایان دههی جاری میلادی دارد و میخواهد فناوری جدید قطار خودران را در نهایت به سراسر آلمان برای سامانههای ریلی منطقهای و اصلی گسترش دهد. حملونقل با قطار در ماهها و سالهای اخیر افزایش یافته است. زیرا یک روش سفر تمیز و قابل اعتماد است. برای نمونه انتشار آلایندگی در ۱.۶ کیلومتر پیمایش ریلی (۱ مایل) بهطور متوسط ۸۰ درصد کمتر از حملونقل جادهای در همان مسافت است. از سوی دیگر در اوج چالشهای باربری دریایی و هوایی به دلیل همهگیری کرونا، باربری ریلی با ثابت ماندن نسبی کارایی، به فعالیت ادامه داد. نوآوریهای تازه در سفر ریلی خودکار و خطوط راهآهن سریعالسیر به تقویت بیشتر حملونقل ریلی هم کمک خواهد کرد و متناسب با اهداف آبوهوایی و تغییر شیوهی زندگی مردم پس از همهگیری کووید-۱۹ هم هست.
ایجاد شده: 30/مهر/1400 آخرین ویرایش: 30/مهر/1400 اخبار خارجی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، " عزتالله ضرغامی " در بازدید از آبدرمانی قهوهسویی سرعین با انتقاد از نبود زیرساختهای لازم نظیر راه در شهر توریستی سرعین بیان کرد: «متاسفانه نبود چنین زیرساختهایی سبب شده تا سرعین در ایام حضور بالای گردشگران در این شهر به یک پارکینگ بزرگ تبدیل شود و این یکی از مشکلات جدی است.» او با اشاره به آسیبهای کرونا در بخش گردشگری افزود: «حال گردشگری کشور متاثر از کرونا خوب نیست اما در شهر گردشگری سرعین که سرمایهگذاریهای کلان در بخش گردشگری آن انجام شده باید حمایتهای لازم انجام شود.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی عنوان کرد: «با توضیحات ارائه شده و موافقت رئیس جمهوری و براساس تصویب ستاد ملی کرونا، مجوز استمهال بدهیها در بخش گردشگری تصویب شد و حتی مفاصا حسابهای مالیاتی به دلیل نبود درآمد این مراکز تا پایان آذرماه به تاخیر میافتد.» مهندس ضرغامی با قول مساعدت در مورد حمایت سیستم بانکی کشور از مراکز اقامتی به ویژه در شهر سرعین عنوان کرد: «سرعین یکی از قطبهای مهم گردشگری کشور به ویژه گردشگری سلامت بوده که باید این بخش با توجه به ظرفیتهای موجود در سرعین تقویت شود تا شاهد جذب گردشگران خارجی و داخلی در این قطب گردشگری باشیم.» او تاکید کرد: «این امر مستلزم تامین زیرساختهای مورد نیاز است و باید با توجه به موقعیت توریستی سرعین توجه ویژه به آن شود.» مهندس ضرغامی در مورد ظرفیتهای سرعین برای جذب گردشگر در حوزه ورزش تصریح کرد: «دو قهرمان ورزشی ویژه بینالمللی در اردبیل، استاد حسین رضازاده و علی دایی افتخار کشور هستند. سرعین ظرفیت سرویس دادن به بخشهای مختلف گردشگری را دارد و باید برای میزبانی از رویدادهای ورزشی و کمپینهای ملی مهیا شود.» او در مورد تاثیرات پیمان شانگهای بر بخش گردشگری گفت: «به دنبال این پیمان در تاجیکستان، برای کشورهای مختلف بستههای متنوع گردشگری تهیه و با وزیر میراثفرهنگی تاجیکستان به عنوان نخستین کشور در این زمینه صحبتهای اولیه انجام شده است و در مورد چارچوب همکاری با بقیه کشورها در حال تحقیق هستیم.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی افزود: «پیمان شانگهای و ارتباط در حوزه گردشگری با کشورهای عضو به طور قطع در ارتقای جایگاه گردشگری کشور موثر خواهد بود که نتایج آن در آینده مشخص خواهد شد.»
ایجاد شده: 30/مهر/1400 آخرین ویرایش: 30/مهر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا،۱۳ مورد از این پروژهها مربوط به پایگاه جهانی شیخ صفیالدین اردبیلی شامل ساماندهی و ایجاد صحن قزلباشلار، مرمت کاشی ساقه گنبد شاه اسماعیل، مرمت و ساماندهی مدرسه پورسینا عمارت دارالارشاد، ساماندهی قبرستان مطهر شهیدگاه، نورپردازی حیاط باغ، یکسانسازی کاشی سردرهای مغازه میدان عالیقاپو، نوسازی حفاظت الکترونیکی مجموعه با دوربینهای مداربسته به تعداد ۷۰ عدد و سیستم دزدگیر، راهاندازی موزه سکه، موزه اسناد، موزه کتیبههای سنگی٬ موزه قطعات سفال، موزه سفال و موزه عکسهای قدیمی است. تکمیل روشنایی منطقه نمونه گردشگری سردابه، فاز اول مسیر دسترسی به تلهکابین حیران، تکمیل زیرساختهای گردشگری گیلارلو شامل روشنایی مسیر، مرمت و ساماندهی بقعه شیخ کشفالدین انصاری خلخال، المان صنایعدستی عنبران نمین(شهر ملی گلیم)، مرمت و ساماندهی قبرستان تاریخی اونار مشگینشهر، مرمت راسته اصلی بازار زرگران اردبیل، اجرای صحن فرهنگی جمعه مسجد اردبیل، مرمت و بازسازی قبرستان تاریخی اودلو بیلهسوار و مرمت فاز اول مدرسه تاریخی جعفری اسلامی اردبیل از جمله طرحهای افتتاحی در این برنامه بود. از دیگر طرحهای افتتاح شده در استان یادمان شهدای گمنام بیلهسوار، مستندسازی و مرمت کاروانسرای سنگی شاه عباسی صائین نیر(ثبت جهانی)، مرمت و احیای فاز اول حمام تاریخی سولا، تکمیل فاز اول زیرساختهای منطقه نمونه گردشگری گیلارلو گرمی٬، موزه صنایعدستی در شهرستانهای کوثر، بیلهسوار و پارسآباد، تملک خانه خاندان موذنزاده اردبیلی برای ایجاد موزه خاندان موذنزاده است. افتتاح زیپلاین مجتمع گردشگری شرکت مکانشهر دربند هیر، محوطه گردشگری قصر چوبی ازناو خلخال، اقامتگاه بومگردی حسن قهرمانزاده، هتل یکستاره محمد عیسیزاده، محوطه گردشگری همرنگ و اقامتگاه بومگردی آرامان نیز انجام و برای خدمترسانی به شهروندان و گردشگران راهاندازی شد.
ایجاد شده: 29/مهر/1400 آخرین ویرایش: 29/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، عربستان سعودی در صدد است با تبدیل یک سکوی نفتی عظیم در خلیج فارس به یک پارک تفریحی، بر جاذبههای گردشگری خود بیفزاید. قرار است این پارک تفریحی که «دکل» نام دارد، در سال ۲۰۲۵ افتتاح شود؛ هرچند هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است. شهر بازی دکل، در مساحتی بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع، با سه هتل و ۱۱ رستوران، مجموعه متنوعی از بازیهای تفریحی و ورزشهای آبی از جمله غواصی را ارائه میکند. عربستان سعودی امیدوار است که با راهاندازی اولین مجموعه تفریحی ساخته شده بر یک سکوی نفتی، سالانه تا یک میلیون توریست را جذب کند و به رقابت با امارات متحده عربی، که طیف متنوعی از جاذبههای گردشگری را به گردشگران پیشنهاد میکند، بپردازد. راهاندازی پارک تفریحی دکل، بخشی از برنامههای بلندمدت عربستان سعودی برای جذب توریست بیشتر و کاهش وابستگی این کشور به نفت است و بودجه آن از محل صندوق عمومی سرمایهگذاری پادشاهی عربستان سعودی تامین میشود. صندوق سرمایهگذاری عربستان سعودی، در بیانیهای اعلام کرد که این پروژه، یک جاذبه گردشگری منحصربهفرد برای گردشگران از سراسر جهان و از جمله کشورهای منطقه خلیج فارس خواهد بود. اولین پروژه تبدیل یک سکوی نفتی به مقصدی برای گردشگران، در راستای برنامه استراتژیک ۲۰۳۰ عربستان سعودی برای تبدیل این کشور به یکی از اصلیترین مقاصد گردشگری جهان و ایجاد تنوع در منابع درآمدی ریاض طراحی شده است. عربستان سعودی امیدوار است با اجرای این برنامه، سالانه یک صد میلیون توریست را تا پایان دهه ۲۰۳۰ جذب کند. سی ان ان، در گزارشی در همین زمینه نوشته است با آنکه عربستان سعودی سالانه میزبان میلیونها زائر است، اما قوانین برخی محافظهکارانه، باعث شده که این کشور کار دسواری برای جذب گردشگردان سراسر جهان داشته باشد. شاهزاده محمد بن بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در سالهای اخیر طرحهای متعددی را برای تغییر این وضعیت به مرحله اجرا درآورده و از شدت سختگیریها بهویژه برای زنان کاسته است. خبر احداث پارک تفریحی دکل، تنها چند ماه پس از اعلام ساخت پارک شش پرچم در القدیه، در حومه ریاض، پایتخت عربستان سعودی، منتشر شده است. این پارک، بخشی از پروژه احداث یک شهر جدید در نزدیکی ریاض است و قرار است در سال ۲۰۲۳ افتتاح شود. پارک شش پرچم، از جمله دارای سریعترین رولر کاستر جهان خواهد بود.
ایجاد شده: 28/مهر/1400 آخرین ویرایش: 28/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، در روزهای اخیر حضور محمود احمدینژاد در اکسپوی دبی و انتشار عکسهایش در شبکههای مجازی باعث شد تا نام این رویداد بارها تکرار شود. اکسپو یک رویداد مهم جهانی است که بعد از جامجهانی فوتبال و المپیک از آن بهعنوان سومین رویداد مهم بینالمللی دنیا نام میبرند. اکسپو هر پنجسال یکبار برپا میشود و به مدت ۶ماه میزبان گردشگران علاقهمند بسیاری است. آخرین اکسپو در سال ۲۰۱۷ در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد و حالا بعد از پنج سال این رویداد در دبی رقم خورده و جدیدترین دستاوردها، خلاقیتها و اختراعات بشری کشورهای شرکتکننده به نمایش درآمدهاند. اکسپوی دبی به مدت ۶ماه از نهم مهرماه ۱۴۰۰ تا یازدهم فروردین ۱۴۰۱میزبان کشورهای جهان است؛ رویدادی که قرار بود سال گذشته برگزار شود، اما بهدلیل شیوع کرونا به امسال موکول شد. موضوع و تِم اصلی اکسپوی ۲۰۲۰ دبی «ارتباط ذهنها، خلق آینده» انتخاب شده است و رشد و مطرح شدن ایدههای خلاقانه را دنبال میکند. یکی از نکات جالب توجه که بیانگر اهمیت اکسپوهای جهانی است، معرفی خلاقیتها، ایدهها، اختراعات و سازههای مشهور و مهم بشری است. هزینه بازدید از اکسپوی دبی بازدید از فضای ۴کیلومتر مربعی و همه غرفههای حاضر در اکسپوی دبی یک هفته زمان میبرد. همچنین بازدیدکنندگان ۱۸ تا ۵۹ سال باید بلیت ۹۵ درهمی (معادل ۴۳/ ۲۷دلار) تهیه کنند. اما بازدید از اکسپو برای افراد ۶ تا ۱۷ سال و همچنین شهروندان بالای ۶۰ سال و دانشجویان رایگان است. البته باید توجه داشت محل برپایی اکسپوی دبی از شهر فاصله زیادی دارد و اگر بازدیدکنندهای قصد داشته باشد خود را با تاکسی به اکسپو برساند، باید حدود ۲۷۰ درهم (معادل ۲میلیون تومان) هزینه کند.بنابراین بهتر است از مترو استفاده کند و با هزینه ۱۵درهمی و پس از حدود ۹۰دقیقه، خود را مقابل اکسپو ببیند. با توجه به شیوع ویروس کرونا، بازدید از نمایشگاه منوط به داشتن تست PCR منفی است که بازدیدکنندگان در صورتی که کمتر از ۴۸ ساعت از ورودشان به دبی گذشته باشد، میتوانند جواب تست رایگان گرفتهشده در فرودگاه را ارائه کنند. بازدیدکنندگان پس از ورود به نمایشگاه بهتر است برنامهریزی دقیقی داشته باشند تا از غرفههای بیشتری بتوانند بازدید کنند. ضمن اینکه در این میان برخی غرفههای کشورها مانند روسیه و کره جنوبی، پروتکلهای بهداشتی سختگیرانهای دارند و تعداد افراد محدودی را بهطور همزمان به داخل غرفه (پاویون) هدایت میکنند. بنابراین برای بازدید باید داخل صف ایستاد. وضعیت غرفه ایران؛ خوب یا بد؟ برسی کارنامه حضور ایران در نمایشگاههای مهم گذشته بیانگر این مهم است که هیچگاه به درستی و به شکل حرفهای شاهد معرفی داشتههای غنی و متنوع کشورمان نبودهایم. اساسا بخش خصوصی به تنهایی عهدهدار این مسوولیت بوده و بهدلیل نبود حمایتهای دولت، در حد و اندازه ایران ظاهر نشده است. معرفی ایران و جلبتوجه جهانی کار بخش خصوصی نیست و در تمام کشورهای موفق دنیا این رسالت را دولتها برعهده میگیرند. کار بخش خصوصی بهرهگیری از فرصتهای خلقشده برای حضور گردشگران خارجی است. در اکسپوی دبی مساحت پاویون ایران ۲۰۱۴متر است که در همسایگی فرانسه و شیلی واقع شده است. شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران که عضو اتحادیه جهانی نمایشگاهها BIE است، در بهمن ماه ۱۳۹۷ بهعنوان مسوول سازماندهی، اجرا و بهرهبرداری پاویون جمهوری اسلامی ایران تعیین شد. سال ۱۳۹۸ گامهای احداث پاویون ایران در اکسپوی دبی با برگزاری مسابقه بین طراحان، معماران و شرکتهای طراحی در کشور برداشته شد و در مردادماه همان سال از میان ۳۰ شرکت راهیافته به مرحله اول این مسابقه و ۱۰ شرکت راهیافته به دور دوم این مسابقه، طرح یک شرکت به عنوان برنده مسابقه اعلام شد. در گام دوم، ۳ پیمانکار طراح، مشاور طرح و پیمانکار ساخت پاویون ایران انتخاب شدند و اجرا را هم یک شرکت انجام داد. آنطور که مجله «آرشیتکچرال دایجست» نوشته، غرفه ایران با الهام از قصههای هزار و یک شب ساخته شده و شامل فضاهای جداگانه در یک محوطه بهجای ساختمانی یکپارچه است. هر فضا با پردهای از مهرههای برنزیرنگ تعیین شده که به گفته سازندهاش، استعارهای از تضاد بین آسمان و زمین است. در توضیحات سازنده آمده: «پاویون ایران بهجای یک ساختار محکم، یک شبکه ریزوماتیک از ارتباطات است که روایتهای متفاوتی از تاریخ معاصر ایران ارائه میدهد. با اینحال، روایت مبهم است، از جهاتی مانند تاریخ پرتلاطم خود این کشور. این بستگی به مسیر خاصی دارد که بازدیدکنندگان تصمیم میگیرند در پیش بگیرند که نشاندهنده نسخه خاص خودشان از تاریخ معاصر ایران است.» سردر غرفه ایران عبارت «ایران، تمدنی کهن و استوار، تنوع اقوام و میزبان ملتها» نقش بسته است؛ اما برخلاف دیگر کشورها که روی موضوعاتی نظیر آینده، دانش و هوش مصنوعی تمرکز کردهاند، غرفه ایران برای جذب مخاطب روی سنتها نظیر قالی، ظروف تاریخی و عروسکهای محلی تمرکز دارد. ضمن اینکه همزمان با افتتاحیه، بافت فرش «همدلی برای صلح» هم در غرفه ایران آغاز شده است و بازدیدکنندگان زیر نظر یک استادکار، در بافت این فرش مشارکت میکنند تا پس از تکمیل طی ۶ ماه آتی به موزه اکسپو اهدا شود. به گفته برخی بازدیدکنندگان اکسپوی دبی، طراحی و خلاقیت غرفه کشورهای قطر، تاجیکستان و ایران نسبت به دیگر کشورها ضعیفتر است و بازدیدکننده چندانی ندارند. در شبکههای مجازی نیز انتقادهای فراوانی درباره چگونگی حضور ایران در این رویداد مطرح شده است. اهداف اکسپوی دبی مسوولان اکسپوی دبی پیشبینی کردهاند طی ۶ ماه برپایی این رویداد، حدود ۲۵میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کنند. چراکه نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی با جشنهای کریسمس، دیوالی هند، سال نو چینی، شب سال نو و روز ملی امارات متحده عربی همزمان است و برای هر یک از این رویدادها، برنامههای ویژهای را تدارک دیده است. طبق برنامهریزیها صورتگرفته توسط امارات، قرار است ۸۰درصد زیرساخت نمایشگاه اکسپوی دبی بعد از این رویداد هم قابل استفاده باشد. بهعنوان نمونه، شرکت زیمنس اعلام کرده است که مقر تجهیزات خود را در این منطقه مستقر خواهد کرد. گفته میشود امارات طی پنج سال اخیر ۱۵میلیادر درهم برای بیش از ۱۵ پروژه زیربنایی که به نمایشگاه دبی خدمات میدهند، هزینه کرده است. تقویت روابط بینالملل در یک موضوع مشترک، به اشتراکگذاشتن تجارب آموزنده و فرهنگی در یک موضوع جهانی، نمایش توانمندیها، تاریخ، تمدن، آداب و رسوم یک کشور حول یک موضوع خاص، تقویت و حمایت از اکسپوها به عنوان آزمایشگاههای تجارب آتی، افزایش و ارتقای رشد تبادلات اقتصادی و بینالمللی، ایجاد رونق اقتصادی و بازسازی شهر میزبان و ایجاد درآمد و ثروت برای کشورها مشارکتکننده» از جمله اهداف برگزاری اکسپوها عنوان شدهاند و جشنهای مختلف هم بخشی از این هدف است. همچنین انتهای هر غرفه هم رستوران غذای مخصوص آن کشور برپاست تا بازدیدکنندگان در صورت تمایل بتوانند با بیش از ۵۰ غذای متنوع از سراسر جهان آشنا شوند.
ایجاد شده: 28/مهر/1400 آخرین ویرایش: 28/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، «سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران» با حضور " عزتالله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، " محمدحسین ایمانی خوشخو " دبیر کل این سمپوزیوم و رییس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی و " سیدسعید هاشمی " رییس دانشگاه علم و فرهنگ سهشنبه بیست و هفتم مهر ماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. در این مراسم " سیداحمد محیط طباطبایی " رییس کمیته ملی ایکوم ایران، " محمد بهرامزاده " معاون پژوهشی بنیاد ایرانشناسی و " ابراهیم پورفرج " رییس جامعه تورگردانان ایران به سخنرانی پرداختند. همچنین " عباس بیدگلی " مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران و مدیر کارگروه هتل، مراکز اقامتی و تجهیزات و "فرید جواهرزاده " رییس انجمن علمی طبیعتگردی ایران و مدیر کارگروه گردشگری فرهنگی، زیارتی، تاریخی، طبیعتگردی و ورزشی به ارائه مقاله پژوهشی خود پرداختند، درحالیکه پس از پایان سخنرانی ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بسیاری از شرکتکنندگان سالن همایش را ترک کردند که باعث گله سخنرانها شد. در جریان این سمپوزیوم، از کتاب «سیر تاریخ و نقش کلانشهرها در یکصد سال گردشگری ایران» رونمایی شد.
ایجاد شده: 28/مهر/1400 آخرین ویرایش: 28/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " فریدون رییسی دهكردی " بازرس جامعه حرفهای هتلداران ایران عنوان كرد: وضعیت گردشگری كشور به خاطر مشكلات سالهای گذشته بسیار وخیم است و برونرفت از این وضعیت وخیم ملاحظاتی دارد كه پیشتر خودم و همكارانم به آنها اشاره كردیم. خود من در همان روز اولی كه وزیر محترم گردشگری كارش را شروع كرد، در قالب یادداشتی ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان نوشتم كه دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نیست. نوشتم ایشان به عنوان مدیری باسابقه در عرصههای دیگر، حالا كه به وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمدهاند، لااقل معاون و مدیران مرتبط با گردشگری را از افرادی انتخاب كنند كه متعلق به همین حوزه باشند؛ یعنی از دل صنعت گردشگری آمده باشند. البته نمیخواهم بگویم آقای مهندس ضرغامی در انتخابها به این مهم بیتوجه بودند اما بدون رودربایستی ما افراد قویتر و دردآشناتری در صنعت گردشگری داشتیم كه میتوانستند كمكهای زیادی به جناب وزیر و به طور كلی به صنعت گردشگری بكنند. او افزود: به هر حال امیدوارم این دوران اولیه –كه من اسمش را میگذارم «دوران كارآموزی»- زودتر تمام بشود؛ اما تا اینجای كار متاسفانه دیدیم خیلی از مدیرانی كه انتخاب شدند، افراد نزدیك به خودشان بودند؛ یعنی ملاك انگار این نزدیكی بوده تا چیز دیگر. بازرس جامعه هتلداران ایران در اشاره به ظرفیتهای دولت قبل در بخش گردشگری گفت: ما در دو لت قبل مدیران خوبی هم داشتیم كه هم آلودگی مالی نداشتند و هم از كولهباری از تجربه برخوردار بودند. میشد از تجربه آن مدیران استفادههای بسیار خوبی كرد. خیلی از آن مدیرانِ باتجربه هنوز در بدنه مدیریت گردشگری كشور حضور دارند و ترس من از این است كه به مرور همه آنها كنار بروند و افراد تازهكار و ناآشنایی سر كار بیایند كه سالها طول میكشد تا از تجربه لازم برخوردار شوند. ریسی دهكردی كه ریاست جامعه حرفهای هتلداران چهارمحال و بختیاری را بر عهدهدارد، در پاسخ به پرسشی دربار واكسیناسیون كاركنان هتلهای آن استان از واكسینه شدن بیش از 90 درصد از آنها خبر داد. او همچنین به سفر گروهی از اعضای كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان چهارمحال و بختیاری به دعوت نماینده شهركرد اشاره كرد و توضیح داد: اگرچه خوشحالم كه یكی از مهمترین دغدغههای این نمایندگان، مسایل مربوط به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود اما راستش را بخواهید چندان خوشبین نیستم؛ چون برنامههایشان هم خیلی كوتاه بود و هم آنطور كه شایسته بود به عمق كار نمیپرداخت؛ البته ما پیشنهادهایی نوشتیم و به این دوستان دادیم و امیدواریم بتوانند آن برنامهها را در صحن مجلس مطرح كنند تا شاید بخشی از مشكلاتی كه گردشگری و به طور اخص صنعت هتلداری با آنها دست به گریبان است، حل شود.
ایجاد شده: 28/مهر/1400 آخرین ویرایش: 28/مهر/1400 اخبار داخلی
وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی از سفر ۲۵۰ هزار نفر از شهروندان این رژیم به امارات متحده عربی پس از امضای توافقنامه عادیسازی روابط خبر داده است. به گزارش هتل نیوز و به نقل از العهد، این اظهارات در دیدار بین یوئیل رازوزوف و رئیس شورای گردشگری امارات، احمد الفلاسی و در حاشیه افتتاح غرفه رژیم صهیونیستی، در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی بیان شد. خبرگزاری امارات اعلام کرده است که الفلاسی و وزیر رژیم صهیونیستی در مورد اقدامات عملی مشترک برای حمایت از تبادل گردشگری و افزایش پروازهای مستقیم بین شهرهای دو کشور با هدف حمایت از رشد اقتصادی هر دو طرف در همه زمینهها توافق کردهاند. وی تصریح کرد که دو طرف بر توسعه بخش گردشگری تأکید دارند. دولت امارات متحده عربی با وجود انتقادات فراوان زمینه حضور رژیم صهیونیستی در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ را فراهم آورد و برخی از وزرای کابینه این رژیم نیز علیرغم اظهارات تروریستی و جنایتکارانِ علیه فلسطینیان در این نمایشگاه حضور یافتند و مورد استقبال مقامات اماراتی قرار گرفتند. نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ با هدف ایجاد تحولی در اقتصاد امارات متحده عربی راهاندازی و انتظار داشت با سرمایهگذاریهای انجام شده تأثیر اقتصادی آن از ۱,۵ درصد تولید ناخالص داخلی فراتر رود. بااینحال کارشناسان معتقدند که این اهداف با توجه به شرایط شکننده اقتصاد جهانی در نتیجه کرونا و همچنین محدودیتهای سفر در تعداد زیادی از کشورهای جهان دور از دسترس هستند. پارلمان اروپا نیز در اقدامی که میتوان آن را ضربهای بزرگ به تلاش دبی برای جذب میلیونها بازدیدکننده از نمایشگاه توصیف کرد، از کشورهای عضو و شرکتهای خود خواست در اعتراض به سابقه حقوق بشر در امارات متحده عربی نمایشگاه را تحریم کنند. پارلمان اروپا تصریح کرده است که امارات متحده عربی سابقه بدی از سرکوب سیستماتیک مدافعان حقوق بشر روزنامهنگاران، وکلا و معلمانی دارد که مورد مسائل سیاسی و حقوق بشر در امارات صحبت میکنند. همچنین از شیوهای غیرانسانی در عامل با بسیاری از کارگران مهاجر نیز انتقاد شده است.
ایجاد شده: 27/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار خارجی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، نشست مشترک مهندس سیدعزتالله ضرغامی وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، و بهرام عیناللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰ در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه برگزار شد. مهندس ضرغامی در این نشست گفت: «در هفتههای گذشته واکسیناسیون عوامل مرتبط با گردشگری کلید زده شد و این روند بهسرعت رو به اتمام است.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی افزود: «حدود ۲۰ ماه است صدور ویزای گردشگری متوقف شده است و با توجه به اهمیت گردشگری، انشاءالله با رعایت پروتکلها بتوانیم گردشگری را در کشور از سر بگیریم.» او تصریح کرد: «صدور ارزشهای فرهنگی ما از طریق گردشگری انجام میشود. اگر زمینههای لازم در کشور به درستی فراهم شود در آینده نزدیک شاهد از سرگیری صدور روادید گردشگری در همه حوزهها خواهیم بود.» توسعه گردشگری از برنامههای مهم دولت سیزدهم است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: «از برنامههای مهم دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی توسعه گردشگری در عرصههای مختلف از جمله گردشگری سلامت، گردشگری زیارتی، گردشگری عام و دیگر حوزهها است.» او افزود: «ما در این جلسه جمع شدهایم که در مورد تقویت گردشگری در کشور و رفع موانع آن رایزنی و گفتوگو کنیم. رونق گردشگری در کشور علاوه بر ارزآوری یک اقدام ماندگار فرهنگی است و ان شاءالله بتوانیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم.» امیرعبداللهیان تصریح کرد: «در این زمینه رایزنیهای مشترک با آقایان ضرغامی و عیناللهی از روز اخذ رای اعتماد آغاز شده است که چگونه میتوانیم ظرفیت سه وزارتخانه را در این حوزه تجمیع کنیم.» وزیر امورخارجه با بیان اینکه در دولت گفتوگوهای خوبی در این زمینه انجام شده و هماهنگیهای مناسبی وجود دارد، بیان کرد: «امیدواریم بتوانیم حوزههای مختلف گردشگری در کشور از جمله گردشگری سلامت، زیارتی و گردشگری به معنای عام را تقویت کنیم و با برگزاری این گونه نشستها بتوانیم یک ریلگذاری جدید در این حوزه در دولت سیزدهم داشته باشیم.» زمینه برای ورود مهمانان خارجی به کشور فراهم شده همچنین در این نشست بهرام عیناللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند واکسیناسیون انجام شده در کشور گفت: «در حال حاضر زمینه برای ورود مهمانان خارجی به کشور فراهم شده و در این خصوص نگرانی وجود ندارد و افراد میتوانند به کشور ما سفر کنند و از خدمات پزشکی بهرهمند شوند.» او افزود: «لازم است یک سازماندهی بین وزارت امور خارجه و وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی انجام دهیم تا ورود این میهمانان با تسهیلات بهتری انجام شود و خدمات پزشکی بهتری به آنها داده شود.» عین اللهی تصریح کرد: «توافقاتی قبلا انجام شده که باید بازنگری شود. در هر کشوری خدمات پزشکی طبقهبندی شده است و دوست داریم افرادی که به ایران سفر میکنند از خدمات پزشکی بهرهمند شوند.» وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: «در شهرهای بزرگ هم با توجه به وضعیت ترددهای هوایی میتوانیم پذیرای گردشگر خارجی از کل دنیا باشیم.»
ایجاد شده: 26/مهر/1400 آخرین ویرایش: 26/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزهزاده " رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتوگو با ابراز خوشحالی از صدور مجدد روادید و ورود گردشگر از آبانماه، بیان کرد: «با پیگیریهای انجامشده از سوی وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی پس از حدود یک سال و نیم شاهد ورود گردشگر خواهیم بود، مقاصد گردشگران خارجی که به ایران سفر میکنند به شهرهای خاص از جمله مشهد، قم، تبریز، شیراز، یزد، اصفهان و در درجه دوم تبریز و اهواز است، و برای برگشتن به رقم ۸میلیون و ۸۷۰هزار گردشگر ورودی پیش از کرونا، نیاز به برنامهریزی جدی داریم.» رئیس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: «پس از باز شدن مرزها با سرعت شاهد ورود گردشگر از عراق خواهیم بود، اما جذب گردشگران اروپایی با توجه به اینکه آنها از قبل برنامهریزی میکنند نیاز به زمان بیشتری دارد. همچنین باید تبلیغات خارج از کشور در رسانهها و مطبوعات خارجی، فضای مجازی و استفاده از بلاگرهای مطرح بینالمللی با برنامه و جدیت انجام شود.» الزام برای چک کردن تأییدیه رزرو هتل و سایر مراکز اقامتی گردشگران انفرادی در مرز یکی از پیشنهادهای مطرح شده از سوی رئیس جامعه هتلداران ایران بود. حمزهزاده با اشاره به واکسیناسیون ۹۰درصدی کارمندان هتلها، افزود: «۱۰درصد باقی مانده هم به دلایل شخصی واکسن نزدهاند که البته تا پایان مهرماه برای کارکنان هتلهای زنجیرهای فرصت معین شده است و در صورت رعایت نشدن، عذرشان خواسته میشود.» رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر به حداقل رساندن دغدغه گردشگران، تصریح کرد: «برای اعتمادسازی تمام پروتکلهای بهداشتی در هتلها رعایت میشود و هزینههای سنگینی برای خرید مواد ضدعفونی صرف میشود.» او همچنین با اشاره به اینکه در کنار گردشگری خارجی نباید از گردشگری داخلی غافل شد، گفت: «در تعطیلات اخیر با افزایش ۱۰درصدی، میانگین ضریب اشغال هتلها از ۱۵ به ۲۵درصد افزایش پیدا کرد.»
ایجاد شده: 26/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " بهرام عیناللهی " وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در نشست مشترک وزیران امور خارجه، میراث فرهنگی و گردشگری و بهداشت و درمان که در محل وزارت خارجه با محوریت گردشگری برگزار شد، با ارائه آماری از میزان واکسیناسیون صورت گرفته در کشور در دو دوز اول و دوم گفت: علیرغم واکسیناسیون صورت گرفته و ادامه آن، مردم همچنان باید پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا روند شیوع ویروس در کشور کند شود. وی با بیان اینکه هر کسی که میخواهد وارد کشور شود باید حتما دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشد، گفت: ما تلاشمان این است که با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت گردشگری موضوع دیپلماسی سلامت را تقویت کنیم و بتوانیم خدمات بیشتری را به کسانی که به کشورمان برای دریافت تسهیلات بهداشتی مراجعه میکنند، ارائه کنیم. عیناللهی با بیان اینکه ارائه مناسب خدمات بهداشتی به گردشگران سلامت باعث تبلیغ در مورد خدمات بهداشتی ایران خواهد بود و این موضوع منافع خوبی را برای کشور به همراه دارد، گفت: ما به تمام دانشکدههای علوم پزشکی در مرزها اعلام کردهایم که موضوع گردشگری سلامت را راه بیاندازند. در شهرهای بزرگ نیز ظرفیتهای خوبی برای گردشگری سلامت وجود دارد و میتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم. وی گفت: امیدواریم در این جلسه بتوانیم تصمیمات خوبی در عرصه گردشگری و توسعه آن از جمله گردشگری سلامت با در نظر گرفتن پروتکلهای بهداشتی و آییننامههای مربوطه در این زمینه اخذ کنیم.
ایجاد شده: 26/مهر/1400 آخرین ویرایش: 26/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، پورشه از طریق شرکت طراحی خود «پورشه دیزاین» (Porsche Design) و با همکاری یک گروه بزرگ هتلداری در آلمان قصد دارد 15 هتل را در شهرهای بزرگ دنیا افتتاح کند. گروه پورشه دیزاین برای تأسیس یک برند جدید هتلداری با شرکت «Deutsche Hospitality» آلمان وارد همکاری شده است. این برند جدید «Steigenberger Porsche Design Hotels» نام دارد که تحت آن 15 هتل در شهرهای مختلف دنیا از جمله لندن، سنگاپور، دبی و شانگهای افتتاح خواهد شد. گروه پورشه دیزاین یک برند تولیدکننده کالاهای مختلف از جمله پوشاک، کفش، ساعت، عینک، چمدان، عطر، جواهر و ... است که در مالکیت شرکت خودروسازی پورشه قرار دارد. این گروه در سال 1972 توسط فردیناند الکساندر پورشه تأسیس شد. هرچند زمان افتتاح این هتل ها هنوز مشخص نیست اما شرکای پروژه جزئیات مربوط به امکانات این هتل ها را ارائه داده اند. این هتل ها هر یک دارای 150 اتاق، سوئیت، پنت هاوس و یک رستوران و بار «دیدنی»، یک مرکز بهداشتی و زیبایی و سالن بدنسازی در فضایی به وسعت دست کم هزار متر مربع خواهند بود. «Deutsche Hospitality» شرکت مادر هتل های معروف «Steigenberger Hotels and Resorts» است که در حال حاضر 160 هتل را در سه قاره دنیا تحت برند «Steigenberger» اداره می کند. این گروه آلمانی سال گذشته توسط « Huazhu Group» چین خریداری شد.
ایجاد شده: 25/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار خارجی