نتایج جستجو...
آخرین وضعیت هتل‌ها و مراکز اقامتی فارس از زبان رئیس جامعه هتلداران استان

آخرین وضعیت هتل‌ها و مراکز اقامتی فارس از زبان رئیس جامعه هتلداران استان

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به کاهش 18 درصدی اقامت گردشگران در هتل‌های این استان طی 9 ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی منجر به کاهش سفر و یا حذف آن از سبد خانوار شده است. "حسن سیادتان" با تاکید بر نقش و اهمیت بسزای بسته‌های تشویقی دولت برای تامین بخشی از هزینه‌های گزاف هتل‌ها و تکمیل ظرفیت‌های موجود، ابراز داشت: رزرو هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس برای نوروز 98 از اویل بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا پایان اسفندماه ادامه دارد. وی تصریح کرد: ضریب اشغال هتل‌های استان در 9 ماه نخست سال جاری بین 15 تا 20 درصد بوده است. رئیس جامعه هتلداران استان فارس در پایان گفت: هم‌اکنون 19 هتل در استان فارس در حال احداث است که پس از بهره‌برداری به ظرفیت هتلینگ فارس اضافه خواهد شد.

ایجاد شده: 24/دی/1397       آخرین ویرایش: 25/دی/1397     اخبار داخلی
رونمایی از پورتال جامع، کتاب راهنما و شبکه تلویزیونی گردشگری ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

رونمایی از پورتال جامع، کتاب راهنما و شبکه تلویزیونی گردشگری ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در آئین رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که صبح روز سه‌شنبه 18 دی‌ماه در هتل "لاله" تهران، برگزار شد ضمن اشاره به نقاط ضعف و قدرت این نمایشگاه در سال‌های گذشته، اظهار داشت: همزمان با آغاز بکار این نمایشگاه از پورتال جامع گردشگری ایران، کتاب راهنمای گردشگری ایران و همچنین شبکه تلویزیونی گردشگری ایران که با همکاری شبکه شما راه‌اندازی شده است، رونمایی خواهد شد. "محمد ابراهیم لاریجانی" ابراز داشت: با کمک یک تیم کاملا علمی و کارشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی به تحلیل و ارزیابی دوره گذشته نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته پرداختیم و نقاط ضعف را مورد بررسی قرار دادیم. لاریجانی تصریح کرد: در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در پی رفع نواقص و نقاط ضعف دوره‌های پیشین هستیم. مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هر چه بهتر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، گفت: در نمایشگاه امسال بالغ بر 40 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در نظر گرفته شده که در این میان 22 هزار متر فضای مفید برای غرفه‌سازی وجود دارد. وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی شرکت نمایشگاهی، سال گذشته بالغ بر 400 هزار نفر از نمایشگاه بازدید بعمل آورده‌اند و در حال حاضر با توجه به استقبال بی‌نظیر شرکت‌ها، بزرگترین نگرانی ما عدم وجود فضای کافی برای بخش خصوصی است. این مقام مسئول در ادامه افزود: تا این لحظه به میزان 31 هزار و 500 متر مربع درخواست کتبی برای شرکت و غرفه‌سازی در نمایشگاه داریم و در نتیجه مجبوریم تا در جانمایی و ابعاد غرفه و سالن‌ها تغییراتی به وجود آوریم. مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به دعوت از وزرای گردشگری و هیات همراه 32 کشور بازار هدف ایران، گفت: در این دوره از نمایشگاه 4 کشور نیز به عنوان میهمان ویژه حضور دارند که همایش‌ها و سمینارهایی را برگزار خواهند کرد. وی در پایان گفت: از بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور به ویژه تشکل‌های این حوزه مانند جامعه هتلداران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، جامعه تورگردانان و جامعه راهنمایان گردشگری به عنوان لیدرهای بخش خصوصی به جهت کمک در برگزاری و برپایی هر چه بهتر و با شکوه‌تر این رویداد بین‌المللی، تشکر و قدردانی می‌نمائیم. دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران طی روزهای 23 تا 26 بهمن‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی، برگزار خواهد شد.

ایجاد شده: 19/دی/1397       آخرین ویرایش: 22/دی/1397     اخبار داخلی
برگزاری همایش سراسری دست‌اندرکاران صنعت گردشگری کشور + جزئیات

برگزاری همایش سراسری دست‌اندرکاران صنعت گردشگری کشور + جزئیات

دبیر جامعه هتلداران ایران در گفتگوی اختصاصی با هتل‌نیوز از برگزاری همایش سراسری دست‌اندرکاران صنعت گردشگری کشور به همت جامعه هتلداران ایران، خبر داد. "کامیار اسکندریون" دبیر جامعه هتلداران ایران، اظهار داشت: همایش سراسری دست‌اندرکاران صنعت گردشگری تحت عنوان "از خزر تا خلیج فارس" با حضور روسا و اعضای هیات‌مدیره تشکل‌های مرتبط، مدیران و بهره‌برداران هتل‌ها و واحدهای اقامتی و همچنین اعضای هیات‌مدیره جوامع هتلداری استان‌های سراسر کشور طی روزهای 10 تا 12 بهمن‌ماه به میزبانی هتل "هرمز" بندرعباس، برگزار خواهد شد. دبیر جامعه هتلداران ایران، تصریح کرد: بررسی راهکارهای برون‌رفت از وضعیت رکود فعلی در صنعت گردشگری، ایجاد انگیزه، رفع موانع و تسهیل موضوع سفرهای داخلی توسط گردشگران ایرانی از جمله مهمترین محورهای این همایش خواهد بود. وی ضمن اشاره به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده جامعه هتلداران در حاشیه این همایش، ابراز داشت: در این نشست، اصلاح اساسنامه جامعه هتلداران ایران در دستور کار قرار خواهد گرفت. دبیر جامعه هتلداران ایران در پایان از روسای جوامع و تشکل‌های هتلداری استان‌های سراسر کشور دعوت کرد تا نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری این همایش را به صورت کتبی به دفتر مرکزی جامعه هتلداران ایران ارسال نمایند.

ایجاد شده: 18/دی/1397       آخرین ویرایش: 18/دی/1397     اخبار داخلی
آخرین وضعیت بازسازی هتل "هما" بندرعباس

آخرین وضعیت بازسازی هتل "هما" بندرعباس

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه واحدهای اقامتی استان هرمزگان در بازدید از هتل "هما" بندرعباس از نزدیک در جریان آخرین اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی این هتل قرار گرفتند. رئیس جامعه واحدهای اقامتی استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بازسازی بخش‌هایی از ساختمان هتل "هما" پس از سال‌ها معطلی به دلیل سختی و پیچیدگی‌های کار، بالاخره توسط مدیریت هتل آغاز شده است. "محمدرضا چرسی‌زاده" ابراز داشت: بازسازی بخش‌‌های اقامتی و پذیرایی هتل "هما" بندرعباس، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در حال اجراست و امیدواریم تا پایان سال، تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. وی در پایان با اشاره به اهمیت ویژه بازسازی مراکز اقامتی در کشور از سرعت عمل، ساخت با کیفیت، استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد و نوآوری را از مهمترین ویژگی‌های فرایند بازسازی هتل "هما" دانست و از مدیریت و کادر اجرایی این هتل تقدیر و تشکل بعمل آورد.

ایجاد شده: 16/دی/1397       آخرین ویرایش: 16/دی/1397     اخبار داخلی
وضعیت تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت هتلداری ایران ( قسمت اول )

وضعیت تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت هتلداری ایران ( قسمت اول )

چندی پیش وارد یک هتل بسیار مجهز شدم که مملو از تکنولوژی‌های جدید بود. بر خلاف تغییرات بسیار اندکی که در هتل‌های کشور می‌بینیم، اگر برای مرتبه دوم به یکی از هتل‌های خارج از ایران سفر کنید، تغییرات بسیار زیادی را مشاهده خواهید کرد.  چیزی که من در سفر دوم خود و مراجعه مجدد به یکی از هتل‌های زنجیره‌ای مشاهده کردم واقعا باور نکردنی بود. شاید کمتر از یک سال پیش در همین هتل اقامت داشتم ولیکن فضای آن کاملا متفاوت با چند ماه پیش بود. البته چهره‌ها و فضای کلی هتل، صمیمیت و فرم کلی خود را حفظ کرده بودند اما در سایر موارد اینگونه نبود. چیزی که در این هتل مجلل توجه مرا به خود جلب کرد، این بود که همه چیز دیجیتالی شده بود. احساس کردم دلم برای دنیای آنالوگ تنگ شده است. در حقیقت به یاد گفته یکی از دوستانم افتادم که معتقد بود ابزارهای دیجیتال نمی‌توانند "صمیمیت" و "واقعیت" یک شی را بروز دهند. به شخصه معتقدم که دنیای آنالوگ به پایان رسیده و باید پا به عرصه دیجیتال و فناوری‌های بسیار قدرتمند آن گذاشت. گاهی حتی نمی‌توان دقت دیجیتال را با آنالوگ مقایسه کرد!!! من طرفدار تکنولوژی روز هستم. تکنولوژی‌هایی مانند IPTV که امروزه بسیار رواج دارند و جزو یکی از حلقه‌های مهم و مفقوده هتل‌های کشور به شمار می‌روند. دلایل این عقب‌ماندگی از دنیای روز ممکن است متفاوت باشد که تحلیل آن نیاز به زمان بیشتری دارد. پیشتر مقاله‌ای نظر مرا به خود جلب کرده بود با این مضمون که چه موانعی بر سر راه هتلداران ایرانی در توجه به فناوری هوشمند و استفاده از آن در هتل‌ها وجود دارد. در آن مقاله سه دلیل عمده ذکر شده بود که عبارت بود از: هزینه‌بر بودن و ترس سرمایه‌گذاران از برگشت سرمایه، مشکلات بین‌المللی از جمله تحریم‌ها و ناتوانی در تامین زیرساخت‌ها و در نهایت عدم فرهنگ استفاده از فناوری هوشمند در میان هتلداران و مردم. شاید هم یکی از دلایل این معضل، عدم اطمینان به ابزار دیجیتال و اعتماد بیشتر به ابزار قدیمی باشد. نظر شما در این رابطه چیست؟ مدیر بخش آموزش و روابط بین‌الملل هتل‌نیوز  برای مشاهده قسمت دوم این یادداشت از طریق لینک زیر اقدام فرمائید. وضعیت تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت هتلداری ایران ( قسمت دوم )

ایجاد شده: 12/دی/1397       آخرین ویرایش: 10/بهمن/1397     مقالات و یادداشت ها
در موضوع هتل "آسمان" شیراز حق با سرمایه‌گذار است / صادرکنندگان مجوز باید مجازات شوند

در موضوع هتل "آسمان" شیراز حق با سرمایه‌گذار است / صادرکنندگان مجوز باید مجازات شوند

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص آخرین وضعیت هتل "آسمان" شیراز" اظهار داشت: چنانچه ضرر سرمایه‌گذار هتل را جبران کنند، وی بلافاصله طبقات هتل را کم خواهد کرد. "جمشید حمزه‌زاده" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: متاسفانه در کشور ما افرادی که مجوزها را صادر می‌کنند بعد از مدتی در جایی پنهان می‌شوند و سرمایه‌گذار که به سختی هزینه خود را فراهم کرده، تنها می‌ماند. رئیس جامعه هتلداران ایران تاکید کرد: زمانی که مجوز می‌دهند و امضا می‌کنند بایستی همه موارد را در نظر بگیرند تا چنین مشکلاتی ایجاد نشود. وی افزود: هتل "آسمان" شیراز قبل از ساخت، تمام مجوزهای لازم را دریافت کرده است و اگر در حال حاضر دوستان به این نتیجه رسیده‌اند که اشتباهی در کار بوده، مراجعی که مجوز را صادر کرده‌‍اند بایستی تاوان آن را پس دهند. وی تصریح کرد: از نظر بنده وقتی سرمایه‌گذاری مجوزها را گرفته، بایستی امنیت سرمایه او نیز حفظ شود و متولیانی که مجوز می‌دهند باید در این موارد دقت لازم را داشته باشند. رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه افزود: در این موضوع، حق با سرمایه‌گذار است و اگر کسی خلاف این را می‌گوید، حرف زور است. در واقع وقتی شما مجوزی دارید که به تائید تمام سازمان‌های ذی‌ربط رسیده، کار شما کاملا درست است. وی در پایان گفت: اگر مسئولان قبول کنند که ضرر هتل جبران شود، سرمایه‌گذار با این موضوع کنار می‌آید و بلافاصله طبقات هتل را کم خواهد کرد ولیکن متاسفانه می‌خواهند از جیب سرمایه‌گذار هزینه کنند.

ایجاد شده: 9/دی/1397       آخرین ویرایش: 9/دی/1397     اخبار داخلی
آغاز بکار رسمی نخستین مدرسه هتلداری کشور با همکاری شرکت توسعه گردشگری ایران در استان اردبیل

آغاز بکار رسمی نخستین مدرسه هتلداری کشور با همکاری شرکت توسعه گردشگری ایران در استان اردبیل

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی گردشگری استان از آغاز بکار رسمی مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) در شهرستان سرعین از 15 بهمن‌‎ماه سال جاری، خبر داد. "نادر فلاحی" ضمن اشاره به این نکته که اکثر فعالان حوزه گردشگری استان اردبیل از رفتارهای به روز عملی در این زمینه بهره‌مند نیستند و نیاز به آموزش دارند، اظهار داشت: مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) به منظور ارائه آموزش به هتلداران و میهمانداران از 15 بهمن‌ماه به صورت رسمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد "سرعین" آغاز بکار خواهد نمود. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز ضمن تائید این خبر، گفت: فاز مطالعاتی راه‌اندازی نخستین مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) کشور به پایان رسیده و با مشارکت شرکت توسعه گردشگری، وارد فاز اجرای این طرح شده‌ایم. "اسحاق رسولی" ابراز داشت: برنامه‌های آموزشی این مدرسه هتلداری در دو بخش در نظر گرفته شده که در فاز نخست آموزش‌هایی برای فعالان گردشگری و مدیران مراکز اقامتی و در صورت استقبال برای زیرمجموعه‌ها و کارکنان نیز ارائه خواهد شد. وی با تاکید بر ضرورت ارتقای آموزش‌ها در بخش میهمان‌نوازی و استقبال از گردشگران، افزود: آموزش‌ها می‌تواند منجر به تغییر در رفتار شده و فرهنگ میهمان‌نوازی را تقویت کند. استاندار اردبیل نیز در این نشست، اظهار داشت: آموزش‌ها در حوزه گردشگری بایستی ساماندهی و به صورت حرفه‌ای اعمال شوند. "اکبر بهنام‌جو" افزود: برنامه‌های آموزشی مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) که به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان راه‌اندازی شده بایستی حمایت شود و سایر دستگاه‌ها نیز باید نسبت به این موضوع مهم توجه داشته باشند. وی گفت: در صورتی که خروجی مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) مطلوب باشد، می‌توان از استان‌های دیگر نیز گروه‌ها و افرادی را جهت آموزش جذب کرد.

ایجاد شده: 8/دی/1397       آخرین ویرایش: 8/دی/1397     اخبار داخلی
تصویب اساسنامه جدید جامعه هتلداران استان اردبیل با رویکرد آموزش، پژوهش و ارتقای سطح کیفی خدمات

تصویب اساسنامه جدید جامعه هتلداران استان اردبیل با رویکرد آموزش، پژوهش و ارتقای سطح کیفی خدمات

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تصویب اساسنامه جدید هتل‌ها و مراکز اقامتی در جلسه مجمع عمومی جامعه صنفی تاسیسات اقامتی به منظور تشکیل جامعه حرفه‌ای هتلداران استان، خبر داد. به گزارش هتل‌نیوز ، سرپرست معاونت گردشگری استان اردبیل توجه به آموزش، پژوهش و ارتقای سطح کیفی خدمات را از جمله ویژگی‌های اساسنامه جدید معرفی کرد. وی بروزرسانی و ارتقای سطح کیفی خدمات را ضرورتی انکارناپذیر دانست و ابراز داشت: در اساسنامه جدید به این مهم نیز توجه شده است. "صغری فرشی" با اشاره به منطقه‌بندی ترکیب هیات‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران در اساسنامه جدید، گفت: این رویکرد می‌تواند منجر به جلب مشارکت و توسعه متوازن شهرستان‌ها شود. وی افزود: در اساسنامه جدید و بر خلاف گذشته، چهار منطقه در ترکیب هیات‌مدیره تعریف شده است. سرپرست معاونت گردشگری استان اردبیل در خصوص تمدید پروانه فعالیت مراکز اقامتی نیز گفت: با توجه به مراجعات مکرر هتلداران و مدیران مراکز اقامتی استان، معاونت گردشگری نسبت به صدور و تمدید پروانه‌های بهره‌برداری اقدام می‌کند. وی در پایان گفت: بهره‌برداران می‌توانند با مراجعه به معاونت گردشگری استان نسبت به تمدید و صدور پروانه بهره‌برداری و فعالیت، اقدام نمایند.

ایجاد شده: 8/دی/1397       آخرین ویرایش: 8/دی/1397     اخبار داخلی
نشست هم‌اندیشی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرکزی با اعضای جامعه هتلداران استان

نشست هم‌اندیشی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرکزی با اعضای جامعه هتلداران استان

نشست هم‌اندیشی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اعضای جامعه هتلداران استان، روز پنجشنبه مورخ 29 آذرماه 1397 برگزار شد و برخی از مهمترین مسائل و مشکلات صنعت هتلداری استان مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این نشست با اشاره به ارائه خدمات مطلوب از سوی هتلداران به گردشگران، اظهار داشت: هتل‌های استان از حیث خدمات‌دهی در وضعیت مناسبی قرار دارند ولیکن برای توسعه گردشگری بایستی با برنامه‌ریزی جرکت کرد و از هر گردشگر در هتل‌ها به عنوان یک فرصت برای استان، بهره گرفت. "علیرضا ایزدی" ابراز داشت: حفظ شأن و جایگاه هتل‌ها یک اصل در گردشگری است زیرا هر گردشگر، مقدار زیادی از تصور، امنیت و رفاه و خدماتی را که به عنوان یک مبلغ به استان‌های دیگر می‌برد را هتل‌ها می‌گیرد و آن را تسری می‌بخشد. "ایزدی" افزود: اجرای برنامه‌های کیفی کوتاه و بلندمدت در راستای خدمات، تبلیغات و تورهای منسجم، یک اصل اساسی در این حوزه است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در ادامه با تشریح وضعیت فعلی صنعت گردشگری کشور، گفت: متاسفانه در این حوزه به شعار دادن دلخوش کرده‌ایم در حالیکه برای برای بزرگ شدن در گردشگری باید بزرگ فکر کرد نه اینکه شعار بزرگ داد. وی در ادامه بیان کرد: با تمام قوا، حامی و پشتیبان هتل‌ها و دیگر تاسیسات گردشگری استان هستیم اما این به معنای نادیده گرفتن قوانین، مقررات و عدم نظارت نیست. "ایزدی" در پایان گفت: جامعه هتلداران به عناون جامعه‌ای هدفمند و قانونی بایستی برای تقویت، استواری و هدفمندی بیشتر خود تلاش کند و بازوی اجرایی سازمان میراث فرهنگی در این حوزه باشد.

ایجاد شده: 1/دی/1397       آخرین ویرایش: 1/دی/1397     اخبار داخلی
کاهش 10 درصدی میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور در مقایسه با سال گذشته

کاهش 10 درصدی میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور در مقایسه با سال گذشته

رئیس جامعه هتلداران ایران از کاهش 10 درصدی میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: آمار ارائه شده از گردشگران توسط سازمان میراث فرهنگی، کلی است و اقامت بخشی از آن را شامل می‌شود. به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس جامعه هتلداران به افزایش ورود مسافران عراقی به کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اگر چه سفر عراقی‌ها به ایران افزایش داشته ولی آنها مسافران هتلی نیستند و اقامت در خانه‌های شخصی را ترجیح می‌دهند. "جمشید حمزه‌زاده" در ادامه آمار ارائه شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص افزایش 50 درصدی ورود گردشگران به کشور در 7 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را بسیار کلی معرفی کرد و ابراز داشت: اقامت بخشی از این آمار را شامل می‌شود و بنابراین ما نمی‌توانیم در تائید یا رد آمار گردشگری ایران صحبت کنیم. "حمزه‌زاده" افزود: بررسی‌ها و گزارش‌ها هتل نشان می‌دهد که آمار اقامت از ابتدای سال تاکنون در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته، 10 درصد کاهش داشته است. وی ادامه داد: البته ممکن است برخی شهرها در زمانی خاص با رشد این آمار مواجه شده باشند اما میانگین کلی، گویای کاهش آمار اقامت و ماندگاری مسافران در هتل‌های کشور است.

ایجاد شده: 28/آذر/1397       آخرین ویرایش: 28/آذر/1397     اخبار داخلی
روال نرخ‌گذاری هتل‌ها مانند گذشته است / آزادسازی و ارزی شدن نرخ در هتل‌های ایران وجود ندارد

روال نرخ‌گذاری هتل‌ها مانند گذشته است / آزادسازی و ارزی شدن نرخ در هتل‌های ایران وجود ندارد

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس جامعه هتلداران ایران با تائید اظهارات "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در رابطه با موضوع نرخ‌گذاری هتل‌ها و واحدهای اقامتی، گفت: چیزی با عنوان آزادسازی نرخ در هتل‌های ایران وجود ندارد. "جمشید حمزه‌زاده" اظهار داشت: پیشنهاد آزادسازی نرخ از سوی جامعه هتلدارا ن ایران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ارائه شده است ولیکن هنوز اقدامی در این رابطه، صورت نگرفته است. وی تصریح کرد: مقرر شده است تا طبق روال سابق، نرخ‌ها به صورت استانی و به شکل مشترک میان اداره کل میراث فرهنگی و تشکل استانی، تنظیم و ابلاغ شود. رئیس جامعه هتلداران ایران همچنین افزود: نرخ ارزی در هتل‌ها وجود ندارد و مبنای محاسبه، پول ملی است. برای گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند نیز همان نعرفه مصوب به نرخ رسمی ارز که بانک مرکزی اعلام کرده، تبدیل می‌شود. وی در پایان گفت: قوانین در خصوص شاخص محاسبه تعرفه هتل‌ها و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری از قدیم وجود داشته و چیزی تغییر نکرده است.

ایجاد شده: 27/آذر/1397       آخرین ویرایش: 27/آذر/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...