صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / بازاریابی دیجیتال، اعجازی در صنعت هتلداری - قسمت دوم
بازاریابی دیجیتال، اعجازی در صنعت هتلداری - قسمت دوم - تصویر 1

بازاریابی دیجیتال، اعجازی در صنعت هتلداری - قسمت دوم

ایجاد شده: 30/مهر/1402       آخرین ویرایش: 30/مهر/1402

در طراحی وب سایت هتل، آنچه ضرورت دارد؛ ویژگی ها و امکاناتی است که حتماً باید گنجانده شود تا تمامی نیازها و سؤالات ذهنی مشتریان بالقوه شما، به واسطه این تمهيدات پاسخ داده شوند.

بی شک وب سایت هایی که ناقص باشند، با اطلاعات ناکافی یا مبهم، در بهترین حالت، مجموعه را با تماس های پی در پی مسافران برای درک مطلب بیشتر و بهتر، مواجه می سازند؛ که این امر مشکلات جانبی زیادی را برای پرسنل هتل، مخصوصاً در دوران شلوغی و بازار داغ سفر ایجاد نموده و چه بسا، منتج به ریزش مهمانان نیز خواهد شد؛ زیرا عدم شفافیت  یا پیچیدگی در فرآیند رزرو و عدم پاسخگویی به موقع، مخاطبین را ناگزیر به یافتن راهی دیگر، برای دستیابی به نتیجه دلخواه خواهد نمود.

بنابراین، سایت هتل شما همانند ایستگاهی که دارای یک تابلو نئونی چشمک زن است، به کمک شما خواهد آمد تا مانع از آن شود که در امتداد این بزرگراه اطلاعاتی، مسافرانی که به دنبال اقامت در هتل هستند؛ بدون آنکه متوجه حضور شما در این مسیر باشند، سرعت بگیرند و از شما عبور کنند.

برای درخشش صد چندان این تابلو و برای اینکه مشتریان به این واسطه، به هتل شما راهنمایی شوند؛ کافیست با ترفندهای افزایش ترافیک سایت، بازدید خود را بالا ببرید تا از  رقیبان خود متمایز شوید .

حال به این دغدغه که چه مواردی باید در طراحی سایت هتل لحاظ شوند تا مسافران به راحتی تمام روند گزینش را انجام داده و بدون تکمیل فرایند رزرو سایت را ترک نکنند، پاسخ خواهیم داد.

الف) در نظر گرفتن آیکونی برای تغییر زبان سایت (حداقل به سه زبان انگلیسی، عربی، فارسی)

ب) معرفی هتل، دستاوردها، افتخارات و اشاره به آمار و ارقام موثق در قسمت "درباره ما"

ج) طراحی بخشی برای نمایش روزهای خالی در هفته یا ماه (برای هر اتاق) به صورت جداگانه، که هم منتج به صرفه جویی در وقت مخاطبین می شود و هم رضایت بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت. 

د) توجه به وجود گالری تصاویر جامع از بخش های مختلف و علی الخصوص از هر اتاق، شامل چندین عکس از زوایای گوناگون و درج نمودن اطلاعات کامل مربوط به هر اتاق از قبیل تعداد و نوع تخت (توئین یا دبل)، امکانات و view(سوئیت رو به جنگل،VIP، کانکت رو به دریا و...)

ه) تخصیص بخشی برای ارائه اطلاعات به مسافران در خصوص فاصله هتل تا مراکز دیدنی و گردشگری و موارد مشابه

و) قید کردن آدرس دقیق هتل با نمایش آن بر روی نقشه گوگل

ز) قراردادن لیست قیمت هر واحد اتاق و همچنین امکان تعیین تعداد  نفرات و مدت زمان اقامت به صورت جداگانه

ح) درج شماره تماس های معتبر و قابل دسترس در قسمت "تماس با ما"

ط) لحاظ نمودن آیکون "رزرو آنلاین" تا در هر زمان امکان ثبت درخواست و رزرو اتاق ها را فراهم آورد

ی) اهمیت دادن به ثبت نظرات مهمانان و ایجاد امکان امتیازدهی به اتاق ها، پرسنل، کیفیت خدمات دهی، کیفیت غذا و غیره به صورت آنلاین و پس از اقامت، توسط مهمانان 

ک) قراردادن لینک شبکه های اجتماعی در انتهای صفحات برای ارتباط دائمی با مسافرین و اطلاع رسانی در خصوص آخرین اخبار

توصیه می شود؛ در طراحی سایت هتل، برای بخش باشگاه مشتریان، با در نظر گرفتن تخفیف های دائمی در خصوص مهمانانی که عضو ثابت هستند و مراجعات مکرر داشته و تبدیل به مشتریان دائم شده اند، برای رضایت بیشتر آنها و همچنین ترغیب سایر مسافران به رزرو اتاق، جلب توجه نموده و ایجاد فرصت نمایید.

اکنون که سایتی دارید، باید به دنبال راهی برای دریافت بازدید بیشتر و افزایش فروش باشید، بهره گیری از "سئو سایت هتل"، هوشمندانه ترین تصمیمی است که باید بگیرید.

سئو ( SEO ) مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت است.

همانطور که می دانید، در هر صفحه از گوگل ۱۰ سایت، نمایش داده می شود؛ طبق آمارهای به دست آمده، بیش از ۷۵% کاربران فقط سایت های صفحه اول گوگل را می بینند و از بین این ۷۵% نیز اکثر آنها روی سایت اول کلیک می کنند، درصد کمتری روی سایت دوم و به همین ترتیب تا سایت دهم، تعداد کلیک ها رفته رفته، کمتر می شود.

بنابراین حتی در همان صفحه اول، باز هم رتبه های بالاتر کلیک بیشتری می گیرند.

سئو، سایت شما را در معرض دید تعدد بسیار کاربرانی قرار می دهد که در موتورهای جست و جو به دنبال رزرو هتل هستند.

آنها برند شما را در رتبه های برتر می بینند، کلیک می کنند و اگر خدمات باکیفیتی داشته باشید، مهمان هتل شما خواهند شد.

سئو، شامل یک سری قوانین و تکنیک های متنوع است که موتورهای جست و جو آن ها را تعیین می کنند و  متخصصین سئو این قوانین را متناسب با هدف شما روی سایت هتل پیاده می کنند تا سایت مجموعه، در رتبه های بالاتر و به خصوص در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

نتیجه این امر، دریافت ترافیک هدفمند از موتورهای جست و جوست که از ارزشمندترین دستاوردهای دنیای دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود و تنها عاملی که یک سایت را در صدر صفحه اول (و حتی صفحه دوم) موتورهای جست و جو می نشاند، همانا سئو است و بدون آگاهی و پیاده سازی قواعد سئو نمی توان به رتبه بالایی رسید.

در این راستا، نخست آشنایی و پس از آن به کارگیری عوامل موفقیت در سئو، بی نهایت حائز اهمیت است که متعاقباً به آن ها پرداخته خواهد شد.

✍️ ملیکا قاضی، فعال گردشگری


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...