صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / عزل و نصب به روش تامین اجتماعی
عزل و نصب به روش تامین اجتماعی - تصویر 1

عزل و نصب به روش تامین اجتماعی

ایجاد شده: 23/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 23/بهمن/1400

در روزهای واپسین قرن چهاردهم و در شرایطی که پس از گذشت بیش از دو سال از آغاز بحران کرونا و به شماره افتادن نفس‌های گردشگری ایران می گذرد، در انتظار شنیدن خبرهای امید بخش در جهت رونق گردشگری بودیم که در کمال تعجب شاهد رفتار قرون وسطائی و غیر حرفه ای یک سازمان عریض و طویل به نام تامین اجتماعی در عزل و نصب متصدی بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور را شاهد بودیم.

ارزش، جایگاه، توانمندی، تخصص و قدرت مدیریت و رهبری مدیران با سابقه در بخش‌های دولتی و خصوصی صنعت گردشگری و هتلداری بر هیچکس پوشیده نیست و از سوی دیگر همه ما می‌دانیم که صندلی مدیریت در ایران عمر چندانی ندارد و بیش از آنکه تابع تخصص و شایسته سالاری باشد، تحت تاثیر سیاست، تصمیمات ناگهانی و روابط خاص افراد قرار دارد.

بدون شک جایگاه شخصیتی همچون "علی رحیم‌پور" در بدنه صنعت گردشگری و هتلداری کشور آنقدر والاست که اگر چه امروز او را از راس یکی از  بزرگترین هلدینگ¬های گردشگری کشور عزل کردند ولی به زودی و در آینده‌ای نه چندان دور با توجه به نیاز صنعت، در جایگاهی بالاتر و تاثیرگذارتر، آن را خواهیم دید.

درست است که از دست دادن فرصت بهره‌گیری از تجارب سرمایه ارزشمندی نظیر " علی رحیم‌پور ها" برای خانواده صنعت گردشگری و هتلداری، ماهیتاً ناراحت‌کننده و تاسف‌بار است، اما آنچه دردناک‌تر است و  غیر قابل قبول، شکل اجرای این اقدام و انتشار این خبر بود که به دور از هرگونه اخلاقیات و شئونات، رعایت پروتکل‌های اداری، تشریفات رسمی و اصول اخلاق حرفه‌ای صورت گرفت که اگر امروز با آن مقابله نگردد می بایست منتظر این رفتارهای سطح پایین برای رحیم پور¬های این صنعت باشیم.

عزل مدیری توانمند، متخصص و با سابقه‌ای همچون دکتر "علی رحیم‌پور" طی یک نامه غیر رسمی و دست نویس بدون شماره، مُهر و امضا و تنها بر روی سربرگ تامین اجتماعی، انتشار گسترده این نامه در فضای مجازی و اشاره به دلایلی غیر واقعی و غیر کارشناسی برای برکناری ایشان، معنایی جز آشفتگی، سیستم اداری غرض ورزی و بی درایتی ندارد و باید با آن مقابله نمود.

تعریف مقام معظم رهبری ( مدظله‌العالی ) از مفهوم مدیریت جهادی در آئین تنفید حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ؛ مدیریت جهادی به معنای بی‌انضباطی نیست. پُرکاری، با تدبیر حرکت کردن، شب‌ و روز نشناختن و دنبال کار را گرفتن، این معنای مدیریت جهادی است.

نه عزل و نصب هیجانی و بی منطق !

گروه جامع و تخصصی هتل‌نیوز، به عنوان مجموعه‌ای با فعالیت تخصصی در همه ارکان گردشگری، سوای هر گونه اقدام حقوقی و قانونی از سوی شخص علی رحیم‌پور در راستای احقاق حقوق خود، وظیفه خود می‌داند از اعتبار، آبرو و حیثیت خانواده هتلداری و گردشگری کشور دفاع نموده و با ایفای رسالت خود، حامی و پشتیبان معنوی اهالی این خانواده باشد.

لذا ضمن محکوم نمودن این اقدام به واسطه عدم رعایت حرفه¬ای گری در برکناری یکی از مدیران با دانش، دلسوز، متعهد و علاقه‌مند عرصه گردشگری، از همه فعالان محترم حوزه گردشگری و هتلداری کشور نیز دعوت بعمل می‌آورد تا با حمایت از این موضوع و پیوستن به این پویش سراسری، مانع از تکرار چنین اقداماتی در قبال  مدیران، زحمت¬کشان و فعالان این عرصه شوند.

لطفاً بازنشر دهید



برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...