صفحه اصلی / اخبار خارجی / نسل پرسفر گردشگری در سال ۲۰۲۳
 نسل پرسفر گردشگری در سال ۲۰۲۳ - تصویر 1

نسل پرسفر گردشگری در سال ۲۰۲۳

ایجاد شده: 24/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 24/بهمن/1401

به گزارش هتل نیوز و بر اساس بررسی‌‌‌های پلتفرم تحقیق بازار QuMind ؛ نسل Y و Z قرار است صنعت گردشگری را نجات دهند، چرا که بیش از ۴۲‌درصد از آنها در برنامه‌‌‌ریزی خود قصد افزایش هزینه‌‌‌های سفر و گردشگری در مقایسه با سال ۲۰۲۲ را دارند. ۴۲‌درصد از افراد رده سنی بین ۱۸ تا ۳۴ سال به‌‌‌رغم نگرانی‌های بسیار درباره بحران هزینه‌‌‌های زندگی، قصد دارند در سال‌جاری هزینه بیشتری را برای سفر و گردشگری اختصاص دهند اما گروه سنی میانسال نسبت به بحران هزینه‌‌‌های زندگی بر تصمیمات آنها درباره سفر نگرانی‌های بیشتری دارند و بر تصمیمات آنها بر سفر تاثیر گذاشته است.

بسیاری از مصرف‌کنندگان بریتانیایی در حال کاهش جدی هزینه‌‌‌های تعطیلات خود هستند تا راهی برای صرفه‌‌‌جویی در هزینه‌‌‌های سفر خود در این دوران دشوار پیدا کنند.  با این حال، افراد جوان‌‌‌تری که ممکن است احساس کنند تجربه سفر در طول کووید را از دست داده‌‌‌اند، به‌‌‌رغم افزایش نگرانی‌ها در مورد بحران هزینه زندگی، همچنان هزینه‌‌‌های سفر خود را افزایش می‌دهند.

این پژوهش نشان می‌دهد که شرکت‌ها به‌‌‌منظور جذاب‌‌‌تر کردن تعطیلات برای افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله، سه پیشنهاد برتر سفری این گروه یعنی لغو رایگان، وعده‌‌‌های غذایی و ارتقای رایگان هتل را دنبال می‌کنند.

بر اساس این گزارش، حدود ۷۰درصد از افراد این دو نسل لغو رایگان را در اولویت قرار می‌دهد، ۶۲درصد وعده‌‌‌هایی غذایی سفر و ۵۸‌درصد ارتقای رایگان هتل را در سفرها مدنظر قرار می‌دهند. روش‌های بازاریابی این معاملات سفر برای شرکت‌های مسافرتی برای افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله به طور قابل‌توجهی با نسل‌‌‌های قدیمی متفاوت است.


در حالی که تا چند سال پیش، منبع اصلی ارتباطات بازاریابی سفر در تمام گروه‌های سنی برای معاملات و مبادلات سفر استفاده از «ایمیل» بوده و اطلاعات مربوط به خطوط هوایی و هتل‌‌‌ها از این وسیله ارتباطی در اختیار مشتریان قرار می‌‌‌گرفت، اما امروزه این شیوه تبلیغاتی برای نسل جوان تغییر کرده و تبلیغات رسانه‌‌‌های اجتماعی و پست‌‌‌های اینفلوئنسرها برای افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله بسیار تاثیرگذارتر از افراد بالای ۵۵ سال بوده است.

۳۲‌درصد از افراد نسل جوان سفرهای خود را بر اساس تبلیغات شبکه‌‌‌های مجازی انتخاب می‌کنند این در حالی است که این رقم برای نسل قدیمی بالای ۵۵ سال تنها یک‌درصد است.

با نگاهی گسترده‌‌‌تر، صنعت سفر و گردشگری سال سختی را در پیش خواهد داشت، زیرا بیش از نیمی از بریتانیایی‌‌‌ها افزایش هزینه سفر، نرخ انرژی و بحران هزینه‌‌‌های زندگی را به عنوان عامل اصلی وتاثیر مستقیم بر برنامه‌‌‌ریزی تعطیلات برای سال ۲۰۲۳ عنوان کرده‌‌‌اند.

تقریبا یک‌سوم از بریتانیایی‌‌‌ها (۳۱درصد) قیمت کلی سفر را مهم‌ترین عامل در انتخاب مقاصد برای گذران تعطیلات می‌‌‌دانند. این نشان‌دهنده کاهش هزینه‌‌‌های سفر در سال ۲۰۲۲ است. حدود ۴۲درصد از مصرف‌کنندگان بریتانیا گزارش کردند که در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر برای سفر و گردشگری هزینه کرده‌‌‌اند. حتی هزینه تعطیلات در طول سال برای ۳۹‌درصد از افراد به‌‌‌طور میانگین ۵۰۰ پوند یا کمتر بوده است.

در سال ۲۰۲۳، پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌‌‌های کلی کاهش بیشتری را تجربه کند. در حالی که ۳۹‌درصد از بریتانیایی‌‌‌ها انتظار دارند هزینه‌‌‌های کلی خود را حفظ کنند، ۳۳‌درصد پیش‌بینی می‌کنند هزینه‌‌‌ها کاهش بیشتری داشته باشد.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...