صفحه اصلی / اخبار داخلی / آیا آمار‌ گردشگران خارجی معتبر و قابل استناد است؟
آیا آمار‌ گردشگران خارجی معتبر و قابل استناد است؟ - تصویر 1

آیا آمار‌ گردشگران خارجی معتبر و قابل استناد است؟

ایجاد شده: 6/مرداد/1402       آخرین ویرایش: 6/مرداد/1402

به گزارش هتل نیوز و به نقل از شعار سال ؛ براساس آمار‌های رسمی که از سوی معاونت گردشگری کشور اعلام شده، در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد ایران شده‌اند این یعنی رشد بیش از ۱۳۷ درصدی گردشگران ورودی به ایران نسبت به سال ۱۴۰۰.

طبق آمار‌های موجود در بخش سری زمانی گردشگران ورودی به ایران در وب‌سایت رسمی وزارت گردشگری، تعداد گردشگران ورودی به ایران در سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۷۵۸ هزار و ۲۹۰ نفر بوده و در سال ۱۳۹۹ (سال اول همه‌گیری کرونا) تنها حدود ۵۵۸ هزار خارجی وارد ایران شده‌اند.

عجیب‌تر اینکه طبق همین آمار، در سال ۱۳۹۸، سالی که رخداد‌های متعددی مانند حوادث آبان‌ماه، سرنگونی هواپیمای اوکراینی و آغاز شیوع کرونا در آن اتفاق افتاد، ۸ میلیون و ۸۳۲ هزار گردشگر به ایران سفر کرده‌اند.

در حالی که در سال‌های برجام، زمانی که سفر به کشورمان مورد استقبال ویژه گردشگران خارجی قرار گرفته بود، در بهترین حالت ورود حدود ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار گردشگر ثبت شده است.

آیا آمار‌هایی که اعلام می‌شود، معتبر و قابل استناد است یا صرفا ابزاری برای تبلیغات کشوری است که چالش‌های آن در سیاست خارجی و روابط با دیگر کشورها، تورم و مشکلات متعدد اقتصادی، تیشه به ریشه گردشگری آن زده؟


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...