صفحه اصلی / اخبار داخلی / توریست‌‌هایی که برای ژانویه به ایران سفر می‌کنند زیاد نیستند
توریست‌‌هایی که برای ژانویه به ایران سفر می‌کنند زیاد نیستند - تصویر 1

توریست‌‌هایی که برای ژانویه به ایران سفر می‌کنند زیاد نیستند

ایجاد شده: 23/آذر/1400       آخرین ویرایش: 23/آذر/1400

به گزارش هتل نیوز، " ابراهیم پورفرج " رئیس جامعه تورگردانان می‌گوید تورهایی که برای این بازه زمانی جهت سفر به ایران طراحی شده‌‌اند هر کدام کمتر از ۱۰ نفر گردشگر دارند در حالی که قبلا تعدادشان بالای ۲۵ نفر بود. او می‌‌افزاید: با رایزنی‌‌های صورت گرفته توسط متولیان گردشگری، ویزا برای گردشگران خارجی صادر شد و همکاران ما شروع به صحبت با همتایان خود در کشورهای خارجی کردند. همین موضوع سبب شده رفت‌‌وآمدها و گردشگری آغاز شود و تعدادی از گروه‌ها نیز به کشورمان وارد شوند.

رئیس جامعه تورگردانان در عین حال تاکید می‌کند گروه‌هایی که تاکنون وارد ایران شده‌‌اند در تعداد اندک بوده و مشابه وضعیت پیش از کرونا نیستند. او می‌گوید: توریست‌‌هایی که برای ژانویه به ایران سفر می‌کنند زیاد نیستند با این حال امیدواریم شرایط تا بهار که یکی از فصل‌‌های داغ برای سفر گردشگران خارجی به ایران است بهتر شده و تا پاییز بتوانیم به وضع قابل قبولی برسیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود به توافق وین و تاثیر آن بر گردشگری می‌‌‌‌پردازد و اضافه می‌کند: اگر توافق حاصل شود طبیعی است که رفت وآمد هم بیشتر شده و تقاضا برای ورود به کشورمان افزایش خواهد یافت. در غیر این صورت به شکل محدود و با همین وضعیت کنونی شاهد حضور گردشگران هستیم.

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به اینکه ایران کشوری صاحب تاریخ، تمدن، فرهنگ و دارای مردمانی ‌میهمان‌نواز است، می‌گوید: این در حالی است که به واسطه برخی محدودیت‌‌ها ما نمی‌توانیم مبادلات مالی و... داشته باشیم که امیدواریم با توافق این چالش‌‌ها برطرف شوند.

پورفرج در این باره که با صدور روادید سفر گردشگران کدام کشورها بیشترین سفر را به ایران داشته‌‌اند می‌گوید: ما از کشورهای اروپایی در کنار چین و ژاپن توریست داشته‌‌ایم. همچنین برخی توریست‌‌ها را داریم که از مرز ترکیه با ماشین شخصی به ایران سفر می‌کنند و از سوی دیگر مرز خارج می‌شوند. نمونه این مورد اخیر را درباره چند گردشگر آلمانی داشتیم که در قالب یک گروه به ایران سفر کردند. تعداد محدود گردشگران به ایران در حالی است که گردشگری به عنوان سومین صنعت پردرآمد جهان پس از مواد شیمیایی و سوخت، منجر به رشد و رونق اقتصادی بسیاری از کشورها شده، به گونه‌‌ای که درآمد حاصل از گردشگری اسپانیا دو برابر درآمد نفتی ایران است. ترکیه با تمرکز ویژه بر بخش گردشگری خود توانست ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور خود را به صنعت گردشگری اختصاص دهد و کشورهای بیابانی امارات و عربستان که تنها متکی بر درآمدهای نفتی بودند، طی چند سال اخیر با ساخت مراکز گردشگری مصنوعی، به مقاصد هدف گردشگری در جهان تبدیل شدند. شاید بتوان عمده توفیق کشورهای منطقه‌‌ای در امر گردشگری را جا ماندن ایران از این بازار به دلایل اقتصادی و تنش‌‌های بین‌المللی همچون تحریم‌های حداکثری علیه ایران و تضعیف اقتصاد ایران دانست.

براساس گفته‌های این فعال گردشگری توافقات وین می‌تواند محرکی برای احیای بازار گردشگری بین‌المللی ایران باشد و فرصتی را برای بازگشت گردشگران خارجی به ایران با توجه به چهار عامل ایجاد کند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...