صفحه اصلی / اخبار خارجی / حکایت عجیب فعال‌سازی شبکه‌ی ۵G در خطوط هواپیمایی
حکایت عجیب فعال‌سازی شبکه‌ی ۵G در خطوط هواپیمایی - تصویر 1

حکایت عجیب فعال‌سازی شبکه‌ی ۵G در خطوط هواپیمایی

ایجاد شده: 29/دی/1400       آخرین ویرایش: 29/دی/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکا، مانند American Airlines، Delta Air Lines،United Airlines و Southwest Airlines هشدار داده‌اند که استقرار زودهنگام بازه‌ی فرکانسی (طیف) جدید شبکه‌ی ۵G می‌تواند باعث اختلال فاجعه‌بار در پروازهای سراسر این کشور شود.

این هشدار که توسط شرکت‌های حمل‌ونقل از جمله «یوپی‌اس» (UPS) و «فدکس» (FedEx) هم امضا شده است، در نامه‌ای از مدیران اجرایی شرکت‌ها که توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شده، داده شده است و در آن اعلام شده که هم پروازهای تجاری و هم پروازهای باری ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند.

این طیف ۵G به‌عنوان باند فرکانسی C یا C-band شناخته می‌شود و استقرار آن پس از چندین بار تأخیر قبلی، سرانجام قرار است در روز چهارشنبه ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) توسط شرکت‌های «ورایزن» (Verizon) و «ای‌تی‌اندتی» (AT&T) اجرایی شود.

در هسته‌ی اصلی هشدارها، این نگرانی وجود دارد که امواج هوایی باند C جدید ممکن است با ارتفاع‌سنج‌های حساس راداری در هواپیماهای خاص تداخل ایجاد کند. ارتفاع‌سنج یک ابزار بسیار مهم برای فرود، به‌ویژه در زمانی که دید خلبان محدود است، به‌شمار می‌رود و خرابی در این سامانه می‌تواند عواقب جدی داشته باشد. چنان‌که ایراد سیستم ارتفاع‌سنج در سال ۲۰۰۹ با سقوط مرگبار هواپیمای «ترکیش ایرلاینز» (Turkish Airlines) همراه شد.

اگرچه از نظر فنی، ۲۲۰ مگاهرتز فاصله میان طیف فرکانسی استفاده شده توسط تجهیزات هواپیما و طیف جدید ۵G وجود دارد، اما خطوط هوایی نگران هستند که تجهیزات قدیمی‌تر موجود در برخی از هواپیماها همچنان تحت تأثیر قرار بگیرند. نگرانی‌های ایمنی هوانوردی تا کنون باعث شده بود عرضه‌ی باند C اینترنت نسل ۵ از دسامبر گذشته تا این هفته به تعویق بیفتد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...