صفحه اصلی / اخبار داخلی / دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ؛ شرکت‌های هواپیمایی نگران کاهش مشتری نیستند
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ؛ شرکت‌های هواپیمایی نگران کاهش مشتری نیستند - تصویر 1

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ؛ شرکت‌های هواپیمایی نگران کاهش مشتری نیستند

ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1402       آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1402

به گزارش فلای نیوز ؛" مقصود اسعدی سامانی " دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت :  مهمترین مولفه‌ای که براساس آن شرکت‌های هواپیمایی درخواست افزایش بلیت را دادند، افزایش قیمت ارز است.

او گفت : سال گذشته زمانی که درخواست افزایش بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی تصویب شد، نرخ ارز  ۲۵ هزار تومان بود اما امروز اگر دولت ارز حواله‌ای به ایرلاین‌ها بدهد نرخ آن ۴٠ هزار تومان است و نرخ دلار در بازار آزاد هم بالای ۵٠ هزار تومان است. 

وی افزود : شرکت‌های هواپیمایی با افزایش ١٠٠ درصدی قیمت بلیت هواپیما نگران از دست دادن مشتری و مسافر نیستند.

" اسعدی " تاکید کرد : باید توجه داشته باشیم که سقف درخواست افزایش ١٠٠ درصد اما در بازار قیمت‌ها شناور خواهد بود و عرضه و تقاضای بلیت در مسیرهای مختلف، قیمت را تنظیم می‌کند و در ایام غیر پیک قیمت بلیت هم به دلیل کاهش تقاضا کاهش پیدا می‌کند. 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص تاسیس شرکت‌های هواپیمایی جدید ضمن اعلام اینکه هر چند در ابتدا درخواست تاسیس ایرلاین‌ها زیاد است اما به نتیجه نمی‌رسند و نمی‌توانند موافقت اصولی بگیرند گفت : سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی بسیار سنگین و ورود به این صنعت سخت و خروج از این صنعت سخت‌تر است و هر کسی که وارد این صنعت شود نمی‌تواند به دلیل تعهدات موجود به راحتی از صنعت خارج شود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...