صفحه اصلی / اخبار خارجی / درآمد گردشگری جهان به یک تریلیون دلار رسید
درآمد گردشگری جهان به یک تریلیون دلار رسید - تصویر 1

درآمد گردشگری جهان به یک تریلیون دلار رسید

ایجاد شده: 20/اردیبهشت/1402       آخرین ویرایش: 20/اردیبهشت/1402

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ؛ سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد : در سه‌ ماه نخست سال ۲۰۲۳، ورودی گردشگران بین‌المللی به ۸۰ درصد سطح قبل از همه‌گیری کرونا رسیده است. تخمین زده می‌شود در سه ماه نخست سال جاری، ۲۳۵ میلیون گردشگر به خارج از کشور سفر کرده‌اند که بیش از دو برابر مدت زمان مشابه سال ۲۰۲۲ است.

داده‌های اصلاح شده برای سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که بیش از ۹۶۰ میلیون گردشگر در سال گذشته به خارج از کشور سفر خود کرده‌اند، به این معنی که دو سوم (۶۶درصد) از آمار قبل از همه‌گیری کرونا بهبود یافته است.

خاورمیانه تنها منطقه‌ای است که از آمار سال ۲۰۱۹ (+ ۱۵ درصد) فراتر رفته و نخستین منطقه‌ای است که آمار قبل از همه‌گیری کرونا را در طول سه ماه کامل بازیابی می‌کند.

همچنین گردشگری اروپا به ۹۰ درصد سطوح قبل از همه‌گیری رسیده که ناشی از تقاضای قوی درون منطقه‌ای است. آفریقا به ۸۸ درصد و قاره آمریکا حدود ۸۵ درصد از سطوح ۲۰۱۹ رسیده است.

آسیا و اقیانوسیه با رسیدن به ۵۴ درصد از سطوح قبل از همه‌گیری کرونا سرعت بهبود خود را تسریع کرده، اما این روند صعودی قرار است با بازگشایی بیشتر مقاصد به ویژه چین، شتاب بیشتری بگیرد.


برچسب‌ها:    درآمد گردشگری جهان دلار
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...