صفحه اصلی / اخبار داخلی / ضرر ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومانی کرونا به هتلداران خراسان رضوی
ضرر ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومانی کرونا به هتلداران خراسان رضوی - تصویر 1

ضرر ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومانی کرونا به هتلداران خراسان رضوی

ایجاد شده: 18/مهر/1400       آخرین ویرایش: 18/مهر/1400

به گزارش هتل نیوز " امیر سزاوار " رئیس هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتل داران خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هتل‌های استان ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده اند، گفت: باتوجه به اینکه بیشتر هتل‌های خراسان رضوی در مشهد مستقر هستند، هتل داران این شهر بیشترین خسارت را از شیوع کرونا متحمل شده اند.

امیر سزاوار افزود: ضریب اشغال ناچیز هتل‌ها سبب شده است برخی از آن‌ها برای جذب مسافر و تامین هزینه‌های جاری، اقدام به قیمت شکنی کنند و درنتیجه هزینه اقامت در برخی هتل‌های مشهد حتی از هزینه اجاره بهای یک واحد مسکونی هم کمتر باشد.

وی ادامه داد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که اکنون نرخ اقامت در هتل‌های مشهد بسیار کمتر از نرخ اقامت در سایر جا‌ها مانند کیش، شیراز و اصفهان است. به عنوان نمونه هفته گذشته که چند روز کشور تعطیل بود، نرخ اقامت در هتل‌های سایر شهر‌ها زیاد بود، اما در مشهد هتل‌ها با نرخ کمتر از نرخ رسمی خدمات می‌دادند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه هتل‌ها ضریب اشغال کمی دارند، هزینه‌های جاری آن‌ها در ۶ ماه اول امسال افزایش یافته و همین مسئله فشار بر آن‌ها را بیشتر کرده است.

سزاوار با بیان اینکه صنعت هتل داری برای احیا نیازمند حمایت است، گفت: در مشهد میلیارد‌ها تومان در بخش هتل داری سرمایه گذاری شده و این بخش فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد مختلف فراهم کرده است. بر این اساس انتظار می‌رود که مسئولان مربوط به منظور جبران خسارت‌های واردشده بر این بخش، اقدامات حمایتی جدی را انجام دهند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...