صفحه اصلی / اخبار داخلی / مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حمایت از بخش گردشگری شکل ظاهری و فانتزی دارد
مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حمایت از بخش گردشگری شکل ظاهری و فانتزی دارد - تصویر 1

مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حمایت از بخش گردشگری شکل ظاهری و فانتزی دارد

ایجاد شده: 2/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 2/فروردین/1400

به گزارش هتل نیوز، " جعفر بذری " بازرس جامعه هتلداران ایران، اظهار کرد: از سال گذشته و با شیوع کرونا و کاهش سفرها صاحبان تأسیسات اقامتی و گردشگری به ویژه در شهر سرعین با رکود و درآمد ناچیزی روبه‌رو شدند که بزرگترین ضربه بر پیکره گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه وارد شده است.

وی تصریح کرد: در شهر سرعین که اقتصاد آن تک قطبی است و متکی به فعالیت‌های گردشگری است، این رکود آثار زیانباری را به همراه داشته به طوریکه تعدیل نیرو و مستهلک شدن سرمایه صاحبان تأسیسات اقامتی و هتل‌ها شرایط دردناکی را در قطب گردشگری کشور به وجود آورده است.

بازرس  جامعه هتل‌داران کشور با بیان اینکه دولت برنامه جدی برای حمایت از صنف فعالان صنعت گردشگری ندارد گفت: متاسفانه اظهارات برخی مسئولان در خصوص ممنوعیت سفر نیز قابل تامل است.

وی با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت در خصوص همکاری مردم برای لغو سفرها بویژه در ایام نوروز اظهار کرد: قرنطینه کردن مردم در شرایط فعلی چاره کار نیست.

وظیفه دولت این بود که تمام مردم نسبت به ویروس کرونا، واکسینه شوند.

رئیس جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی استان اردبیل گفت: به رغم حاکم شدن این شرایط فعالان بخش گردشگری چندان تمایلی به اخراج نیرو و حتی تعدیل آنها نداشتند و با همه سختی‌ها و مرارت‌ها تلاش کردند تا نیروهای مجموعه‌های گردشگری خود را حفظ کنند اما در این یک سال با بی‌توجهی و بی‌مهری مسئولان صنعت گردشگری روزهای غریبانه‌ای را سپری می‌کند.

بذری در ادامه افزود: در ۴۰ سال گذشته همواره فعالان بخش گردشگری در کنار دولت بوده و با پرداخت مالیات، بیمه و سایر عوارض سعی کردند تا کمک‌کار دولت باشند و انتظار می‌رود در یک سالی که گرفتاری گریبانگیر بخش گردشگری شده دولت نیز یک سال حامی فعالان این بخش باشد.

رئیس جامعه هتلداران و مراکز اقامتی استان اردبیل امتناع برخی از مسئولان استانی را از پرداخت تسهیلات و کمک‌های حمایتی به این بخش یادآور شد و خاطر نشان کرد:‌

به نظر می‌رسد مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حمایت از بخش گردشگری شکل ظاهری و فانتزی دارد و هیچ حمایت عملی در ماه‌های اخیر از فعالان بخش گردشگری انجام نشده است.

بذری با بیان اینکه برای فعالان حوزه گردشگری برای دریافت تسهیلات کرونایی، باید هفت خوان را طی کنند اظهار کرد: متاسفانه در پرداخت ها نیز بدسلیقگی و نابسامانی مشهود است.

وی ادامه داد: البته این پرداختی‌ها کفاف یک ماه هزینه آب، برق، گاز و سایر هزینه‌کردهای تأسیساتی و زیربنایی را نمی‌کند و انتظار می‌رود بیشترین حمایت‌ها به صورت بلاعوض و در قالب بسته‌های حمایتی به مانند سایر کشورها باشد.

در هر حال سال ۱۴۰۰ هم به مانند سال گذشته با کابوس کرونا ویروس برای صنعت گردشگری آغاز شد؛ صنعتی که می توانست درآمد هنگفتی را برای استان محرومی همچون اردبیل که قسمت اعظم اقتصادش، بر گردشگری استوار است به همراه داشته باشد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...