صفحه اصلی / اخبار داخلی / موقعیت جغرافیایی و وضعیت فعلی بیلان آب کشور، اهمیت مبحث مدیریت آب در گردشگری را دوچندان کرده است
موقعیت جغرافیایی و وضعیت فعلی بیلان آب کشور، اهمیت مبحث مدیریت آب در گردشگری را دوچندان کرده است - تصویر 1

موقعیت جغرافیایی و وضعیت فعلی بیلان آب کشور، اهمیت مبحث مدیریت آب در گردشگری را دوچندان کرده است

ایجاد شده: 2/اسفند/1400       آخرین ویرایش: 2/اسفند/1400

به گزارش هتل نیوز، نشست تخصصی " آب و گردشگری در ایران " با همکاری گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی و «گروه دانش بنیاد آشیان» روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فضای مجازی برگزار می شود.

«جغرافیای آب»، «مدیریت آب» و همچنین «گردشگری و آب در ایران» از محورهای اصلی بحث شرکت‌کنندگان در نشست خواهد بود.

" محمود ضیائی " دبیر این رویداد علمی، در تشریح دلیل برگزاری این نشست گفت: توسعۀ گردشگری به طور مستقیم با منابع آب سطحی و زیرزمینی کشور ارتباط دارد. امروزه گردشگری یکی از مصرف کنندگان اصلی منابع آبی است، لذا استفاده بهینه از این منابع مشترک، لازمۀ توسعه پایدار گردشگری در ایران است و بدین سبب حکمروایی آب، به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران مقصدهای گردشگری تبدیل شده است.

" ضیائی " با تأکید بر اینکه با توجه به قرار گرفتن ایران در کمربند بیابانی جهان و وضعیت فعلی بیلان آب کشور، مدیریت آب در گردشگری اهمیت دوچندانی یافته است، ابراز امیدواری کرد نکته نظرات علمی، تجربی و سخنان شرکت کنندگان این نشست به شناخت هرچه بیشتر مسئله و ارائه راهکارهای عملیاتی برای مدیریت بهتر مصرف منابع آبی در گردشگری کشور بینجامد.

" مجید لباف خانیکی " عضو هیئت علمی دانشگاه نزوی عمان و پژوهشگر حوزه نظام های بومی مدیریت منابع آب، " مصطفی طالشی " عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران و پژوهشگر حوزه برنامه ریزی و مدیریت یکپارچه منابع آبی، " علی رحیم پور " عضو هیات مدیره هگتا و عضو انجمن متخصصان گردشگری ایران و " آرمین نوربخش " موسس و مدیرعامل خانه آب ایران، دیگر سخنرانان این نشست تخصصی خواهند بود.

این نشست روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت: ۱۶ الی ۱۸ در آدرس https://www.skyroom.online/ch/ashiaan_2022/water-tourism  برگزار می شود.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...