صفحه اصلی / اخبار داخلی / پشت پرده برگزاری جلسات کمیسیون درجه‌بندی واحدهای اقامتی در استان‌ها چیست؟
پشت پرده برگزاری جلسات کمیسیون درجه‌بندی واحدهای اقامتی در استان‌ها چیست؟ - تصویر 1

پشت پرده برگزاری جلسات کمیسیون درجه‌بندی واحدهای اقامتی در استان‌ها چیست؟

ایجاد شده: 25/تیر/1399       آخرین ویرایش: 25/تیر/1399

به گزارش هتل‌نیوز، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران ترکیب اعضای کمیسیون درجه‌بندی تاسیسات گردشگری را غیرمنطقی دانست و اظهار داشت: با وجود دو نفر از جانب وزارت گردشگری با رویکرد مشابه، رئیس جامعه هتلداران عملاً قدرتی برای اعمال نفوذ ندارد.

"عباس بیدگلی" در مصاحبه با هتل‌نیوز، ابراز داشت: به استناد آئین‌نامه ایجاد، اصلاح و تکمیل، ترکیب کمیسیون درجه‌بندی در هر استان متشکل از سه نفر شامل مدیر کل یا معاون گردشگری، رئیس جامعه هتلداران استان و نماینده اداره کل نظارت و ارزیابی وزارت گردشگری از مرکز است.

وی همچنین گفت: جلسات کمیسیون درجه‌بندی در بسیاری از استان‌ها مدت‌هاست که تشکیل نشده است زیرا حضور نماینده وزارت گردشگری در جلسات الزامی است ولیکن برخی مواقع این جلسات بدون حضور نماینده جامعه هتلداران برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران تاکید کرد: کمیسیون درجه‌بندی دارای وظایف مهمی است ولیکن در حال حاضر فقط به تعیین درجه و صدور گواهینامه استانداردسازی تعیین شده است.

وی تصریح کرد: به جای این آئین‌نامه باید قانون جامع نظام گردشگری، تدوین و مصوب شود زیرا آئین‌نامه که مصوب هیات وزیران است هیچ ضمانت اجرایی ندارد ولیکن قانون، مصوب مجلس شورای اسلامی است و تحت هر شرایطی باید اجرا شود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...