رئیس جامعه هتلداران ایران، تاکید کرد: تحریم ایران در Booking با توجه به حجم رزروهایی که از طریق این وبسایت انجام میشد، صادرات گردشگری کشورمان را به مخاطره نمیاندازد و تاثیری بر روی آن ندارد. به گزارش هتلنیوز ، دکتر “جمشید حمزهزاده” اظهار داشت: هتلهای ایران هیچ وقت نتوانستند با این شرکت مستقیم کار کنند چون اصلیترین مشکل، نقل و انتقال پول بود که هرگز حل نشد. در واقع رزرواسیون هتلهای ایران در بویکنگ نیمهآنلاین و از طریق واسطه انجام میشد و مسافر خارجی نمیتوانست پرداخت و یا رزرو خود را کامل انجام دهد. وی افزود: هر چنداضافه کردن نام ایران به این وبسایت، مزیتهایی برای هتلها داشت ولیکن سیستم رزرواسیون آنلاین زمانی در گردشگری ما معنا پیدا میکند که تمام فرایند آن کامل انجام شود. رئیس جامعه هتلداران ایران در پایان، گفت: درحال حاضر هیچ سامانهی رزرواسیونی نیست که مسافران خارجی از طریق آن مستقیم پول واریز کنند و رزرو مورد نیاز خود را در ایران کامل انجام دهند.
ایجاد شده: 5/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 5/خرداد/1397 اخبار داخلی
مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع معاونت سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی در خصوص روند ورود سرمایهگذاران خارجی به صنعت گردشگری ایران، اظهار داشت: اکثر سرمایهگذارهای خارجی پس از برجام با ایران در حال مذاکره بودند و بسیاری از آنها به قرارداد نهایی نرسیدند و ممکن است اتفاقات اخیر موجب شود تا تردید این سرمایهگذاران بیشتر شود. به گزارش هتلنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد “حسین رازقی” گفت: بسیاری از سرمایهگذارهای اروپایی، آسیایی و کشورهای همسایه علاقهمند بودند تا در زمینه هتلداری در کشور سرمایهگذاری کنند. مذاکرات سال اول پس از برجام خوب بود؛ اما به مرور ریزش کرد و خروج ترامپ از برجام نیز آنها را بیشتر در حال دو به شک نگه داشت. وی تصریح کرد: کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه، کرهجنوبی، چین و… علاقهمند به سرمایهگذاری در ایران هستند. با این حال هنوز آنطور که باید به طور جدی ورود نکردهاند. مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه افزود: در یک سال گذشته یعنی آغاز دولت دوازدهم، حدود 300 میلیون دلار در هیات سرمایهگذاری خارجی تصویب شده است و در مجموع نیز از سال 92، یک میلیارد و 200 میلیون دلار در این هیات مصوب شده است. “رازقی” همچنین گفت: ورود نکردن سرمایهگذار خارجی مربوط به 10 روز اخیر نمیشود چون یک سرمایهگذار خارجی برای ورود سرمایهاش به یک کشور دیگر چندین سال تحقیق و مطالعه میکند و سپس تصمیم به این کار میگیرد و تصمیم او در این زمان آنقدر جدی است که احتمال ورود نکردنش بسیار کم است. وی در خصوص راهحل پیشنهادی و جایگزین جذب گردشگران خارجی نیز گفت: بیشتر بر گردشگری داخلی تاکید میکنیم و روی کشورهای همسایه و آسیایی برنامهریزی خواهیمکرد.
ایجاد شده: 1/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، تغییرات رخ داده در عرصه سیاست بینالمللی که تاثیر مستقیم روی گردشگری ایران داشت، باعث شد تا مدت کوتاه حضور مستقیم سامانه booking.com در ایران کوتاهتر شود و عملا این سامانه رزرواسیون، هتلهای ایرانی را مسدود نماید. “حسن زارعی” کارشناس هتلداری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز در رابطه با این تغییر و تحولات، اظهار داشت: نکته کلیدی در تصمیم قطع همکاری یک جانبه از سوی booking.com این است که عملا ورود این سامانه بدون آگاهی دقیق و عمیق جامعه هتلداری ایران بود و اکنون رفتن آن نیز در خلا چنین آگاهی صورت گرفته است. چنین سامانههایی به عنوان بخشی از زنجیره جهانی توزیع هتلها که لایههای متعدد و پیچیدهای را در بر میگیرند، نیازمند بسترسازی دقیق و جامع جهت فعالیت در هر بازاری هستند. “حسن زارعی” ابراز داشت: booking.com در مقطعی وارد کشورمان شد که جامعه هتلداری کشور همچنان درگیر نحوه فعالیت سامانههای فروش آنلاین داخلی و آشنایی با چنین ساختارهایی بود. ساختارهایی که نیازمند شناخت دقیق نحوه نرخگذاری، نحوه توزیع، نحوه فروش، نحوه کنترل بازار و نحوه ایجاد رقابت در بازار در بخشهای مختلف و پرهیز از فروش تخفیف هتلهاست. وی تصریح کرد: نکته ظریف در این قطع همکاری این است که سامانه booking.com و سایر سامانههای جهانی همانند HRS از سالیان متمادی پیش در بازار ایران وجود داشتهاند و به صورت غیر مستقیم و از طریق آژانسها و سامانههای واسطه نسبت به توزیع و فروش هتلهای ایران اقدام مینمودهاند. بدیهی است که این روند همچنان و علیرغم بازگشت تحریمها ادامه پیدا خواهد کرد. این کارشناس صنعت هتلداری کشور، گفت: یکی از دلایل کلیدی در ایجاد انگیزه booking.com برای ورود مستقیم به بازار ایران، گشایشهای رخ داده پس از سال 2015 به ویژه در حوزه بانکداری بود زیرا نحوه فروش آنلاین و پرداختهای ارزی، نقشی اساسی در فعالیت سامانههای آنلاین جهانی دارد. وی افزود: حتی در مقطعی و در بدو ورود، این سامانه تعدادی از هتلهای تهران را به صورت آزمایشی و بدون دریافت کمیسیون فروش به روی سامانه خود قرار داد تا بسترهای لازم فراهم شود. مدیران فروش این سامانه شهرهای مختلف ایران را طی نمودند تا با ارتباط مستقیم با هتلها به تسریع این روند کمک نمایند. آخرین تلاش این سامانه برای حضور پر رنگ در بازار هتلداری ایران، شرکت مستقیم در یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و هتلداری ایران بود که علیرغم استقرار در غرفهای کوچک، دستاوردهای بزرگی داشت و با استقبال چشمگیری مواجه شد. “زارعی” بیان داشت: برای اولین بار و توسط Booking بود که extranet تخصصی هتلها فعال شد تا با حذف واسطهها، هر هتلی بتواند تعداد اتاق دلخواه خویش را با قیمت و تنوع مورد نظر خود در بازار داخلی و جهانی بفروشد و هر لحظه آن را مدیریت نماید. این امر کمک شایانی به هتلداران ما نمود تا بهتر از پیش و به صورت مستقیم و عملیاتی با جزئیات فروش آنلاین استاندارد و جهانی آشنا شوند. هر چند بخش دیگری از هتلداران هم عملا رقابتی نا آگاهانه صرفا برای ورود به این سامانه جهانی و عقب نماندن از کارزار تبلیغات مجازی و بنرهای تلگرامی و پوسترها داشتند! “حسن زارعی” تاکید کرد: در طی مدت فعالیت booking.com در ایران ساختارهای بانکی آنچنان که باید آماده نبود و حتی هتلهای ایران مجبور بودند فروش ریالی اتاقهای خود را با تبدیل ناعادلانه به یورو با نرخ تبدیل حدود 4200 تومان برای هر یورو به بانکی در ایران پرداخت نمایند که چالشها و اعتراضات فراوانی به همراه داشت. در همان مقطع نیز نوشتههای اعتراضی صورت گرفت که متاسفانه هیچ یک نگاهی دقیقی به جزئیات این مساله نداشت. بسترسازی بانکی و انتقال ارزی بر عهده بازار بومی است و عملا سامانه های فروش جهانی مانند booking.com نقشی در این زمینه ندارند. اگر واقعا هتلها مایل به فروش عادلانه ارزی و قاعدتا پرداخت کمیسیون فروش ( 15 درصد که در عرف جهانی بسیار عادلانه است) به ارز بودند به سادگی میشد از متخصصان و سایر روشهای همکاری بهره برد که متاسفانه غفلت شد و عملا سود آن از کف هتلها رفت. اما شکی نیست تاثیری که این سامانه در تبلیغات جهانی هتلهای ایران با استفاده از پتانسیل جهانی خویش داشت، نباید مورد غفلت واقع شود. وی ادامه داد: این قطع همکاری یک شبه نشان دهنده ضعف عمیق هتلداری ما در زیرساختهای بنیادین این صنعت و موازین حقوقی و مالی مورد نیاز است. در پیام قطع همکاری این سامانه به بند “فورس ماژور” قرارداد استناد شده است که عملا در ایران رخ نداده است و دلیلی مبهم و گنگ است. Booking متعلق به شرکت امریکایی BOOKING HOLDINGS است که پیش از این و تا اوایل سال 2018 تحت عنوان Priceline فعالیت مینمود و در سطح گستردهای از انواع خدمات جهانی سفر حضور دارد. هرچند قرارداد هتلهای ایران با دفتر هلند و آمستردام Booking و تبادلات مالی و صورتحساب با این کشور بوده است. وی در ادامه گفت: رفتن چنین سامانهای که خود ویترین جهانی و عنصری موثر درمارکتینگ جهانی گردشگری ایران بود، شوکی بزرگ برای کسانی که آگاهی از ساز و کار چنین سامانههایی دارند، محسوب میشود اما فرصتی است تا کمی به داشتههای خویش بیاندیشیم که تا چه اندازه به سمت بسترسازی دقیق و کافی و شفاف برای توسعه گردشگری حرکت کردهایم؟ آیا اگر فردا روزی دوباره امثال Booking به کشور بازگردند، بسترهای حقوقی، مالی و دانش بومی به ویژه بانکداری برای فعالیت وجود دارد؟ آیا در شرایط فعلی در بازار توزیع آنلاین ایران نظم و ثبات وجود دارد و منافع طرفین هتلها و سامانهها رعایت میشود؟ کارشناس هتلداری کشورمان در پایان گفت: هتلداری ایران فرای چنین سامانههای جهانی نیازمند ساختارهای شفاف و دقیق عملیاتی و دقت به جزئیات این صنعت پیچیده است که مرزی نمیشناسد و همواره راه خویش را پیدا مینماید.
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، آئین افتتاح رسمی رویداد گردشگری “تبریز 2018” صبح روز چهارشنبه پنجم اردیبهشتماه با حضور “حسن روحانی” رئیس جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد. “حسن روحانی” در بخشی از اظهارات خود در این مراسم، افرادی از جمله هتلداران، رانندگان تاکسی و … که در شهر به گردشگران خدمات ارائه میکنند را آبروی شهر دانست و گفت: یک گردشگر زمانی که وارد تبریز میشود با این افراد مواجه میشود و زمانی که به وطن خود باز میگردد، نحوه برخوردها در خاطرش باقی خواهد ماند. رئیسجمهور با اشاره به افتتاح هتل “یام” و تبدیل یک کاروانسرای قدیمی به هتل، آن را اقدامی خوب و در راستای احیای آثار تاریخی دانست و گفت: تنها نباید به دنبال جذب گردشگران خارجی باشیم بلکه مردم ایران نیز ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری در کشور هستند. معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد گردشگری “تبریز 2018” به نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به صنعت گردشگری اشاره و اظهار داشت: در کلیت این صنعت نسبت به پنج سال گذشته اتفاقات چشمگیری رخ داده است به گونهای که در آغاز دولت تدبیر و امید فقط 125 هتل چهار و پنج ستاره در کشور وجود داشت و هماکنون این عدد به 158 هتل رسیده است. “علیاصغر مونسان” ضمن تاکید به ادامه به روند ساخت و ساز هتلهای جدید در کشور، ابراز داشت: تلاش تمامی همکاران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سراسر کشور این است که تعداد هتلهای چهار و پنج ستاره در کشور را به عدد 280 هتل برسانند. وی در خصوص ظرفیتهای اقامتی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: در حال حاضر استان آذربایجان شرقی دارای 67 هتل، هتلآپارتمان و 73 میهمانپذیر و در مجموع 8400 تخت اقامتی است که با توجه به تعداد هتلهای در حال ساخت، پیشبینی میشود تا پایان دولت دوازدهم تعداد تختهای این استان به بیش از 13 هزار تخت برسد. وی در پایان گفت: در نوروز امسال نیز شاهد افزایش 40 درصدی اقامت گردشگران داخلی و 17 درصدی اقامت گردشگران خارجی در این استان بودیم.
ایجاد شده: 6/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 6/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، همایش سالیانه مدیران گروه هتلهای پارسیان از ساعت 8 صبح الی 17 عصر روز سه شنبه مورخ 22 اسفندماه به میزبانی هتل پارسیان استقلال تهران و با حضور مدیرعامل هلدینگ سیاحتی، تفریحی و حمل و نقل پارسیان و همچنین مدیران واحدهای تابعه گروه هتلهای پارسیان، برگزار شد. در ابتدای این مراسم، مهندس “پوراکبریان” مدیرعامل هلدینگ سیاحتی و تفریحی پارسیان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران، اعضای هیاتمدیره و کلیه پرسنل گروه هتلهای پارسیان، برای تمامی اعضای خانواده بزرگ گروه هتلهای پارسیان آرزوی موفقیت و سلامتی کرد. مهندس پوراکبریان در ادامه با تاکید بر نقش و اهمیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی هلدینگ سیاحتی پارسیان، اظهار داشت: آموزش و ارتقای سطح علمی و تئانمندیهای تمامی مدیران و کارشناسان با استفاده از محتواهای اصیل بایستی در الویت قرار گیرد. مدیرعامل هلدینگ تفریحی و سیاحتی پارسیان همچنین ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به ویژه در حوزه غذا و نوشابه را از جمله مهمترین اهداف و برنامههای گروه هتلهای پارسیان در سال 97 معرفی کرد. ارائه گزارش عملکرد مالی گروه هتلهای پارسیان در دوره یازده ماهه سال 96، ارائه گزارش عملکرد کارگروه منابع انسانی، بحث در خصوص جایگاه راهبردی غذا و نوشابه در زمینه فروش، اقدامات در زمینه ایمنی در برابر حوادث، آاقدامات نوروزی کمیته بهداشت و بررسی وضعیت رزرواسیون آنلاین، باشگاه مشتریان و تشکیل ستاد نوروزی از دیگر موضوعات مطرح در این همایش بود.
ایجاد شده: 24/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 24/اسفند/1396 اخبار داخلی
نشست مشترک اعضای هیاترئیسه جامعه هتلدارن ایران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شب گذشته به میزبانی هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، در این نشست علاوه بر رئیس، نایبرئیس، مدیر اجرایی و دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور و همچنین جمعی از مدیران عامل گروههای هتلداری کشور نیز حضور داشتند. در ابتدای این نشست، دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن اشاره به مهمترین موانع و مشکلات جاری در صنعت هتلداری کشور، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی، هتلداری کشور در اوضاع نامساعدی قرار دارد به شکلی که میانگین ضریب اشغال هتلهای سراسر کشور طی سه سال گذشته، 30 درصد کاهش یافته است. رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر اهمیت موضوع اقامت به عنوان یکی از ارکان اصلی در صنعت گردشگری، ابراز داشت: اخذ مالیاتهای سنگین از هتلداران، عدم حمایت دولت از طریق اعطای تسهیلات، فعالیت میهمانسراهای دولتی، ورود رسمی وزارت آموزش و پرورش به موضوع اسکان مسافران و فعالیت خانههای مسافر، مهمترین مشکلات فعلی صنعت هتلداری در ایران است. وی افزود: بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان گردشگران خارجی ورودی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال 95، پنج درصد کاهش یافته است. شهرام شیروانی؛ نایبرئیس جامعه هتلداران ایران نیز با تکمیل صحبتهای حمزهزاده، گفت: بحث امنیت گردشگران علیالخصوص گردشگران خارجی که وارد ایران میشوند بسیار دارای اهمیت است و به همین دلیل از نهادهای انتظامی و امنیتی تقاضا داریم به طور جدی وارد موضوع خانهمسافرها شوند و برخورد جدی با اماکن اقامتی غیرمجاز، داشته باشند. نایبرئیس جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: صنعت گردشگری بسیار وابسته به مسائل و موضوعات سیاسی است تا جایی که با کوچکترین اظهارنظر مقامات در سراسر جهان، گردشگری و اجزای آن دچار تاثیر میشود. “شهرام شیروانی” افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا در موضوعاتی مانند مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تشکیل وزارت گردشگری، نگاه ویژه و حمایتی به صنعت گردشگری داشته باشند. مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی نیز از دیگر افرای بود که در این نشست اظهاراتی را مطرح کرد. وی با اشاره به مظلومیت صنعت گردشگری و هتلداری در ایران، گفت: مساله اصلی در مباحث امنیتی در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری، تفاوت در دستورالعملهاست تا جایی که در این حوزه نیاز به یک سند جامع مرتبط با مسائل امنیتی و انتظامی داریم. قلیچخانی؛ مدیرعامل گروه هتلهای “سورینت” نیز در اظهارتی کوتاه، گفت: یکی از مشکلات اصلی صنعت هتلداری در کشور پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. در هتلها حتی برای خرید کالاهای ایرانی نیز بایستی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرد که این مخالف سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است. در ادامه و پس از ورود مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به جمع حاضرین، مباحث شکل چالشیتری به خود گرفت. معاون گردشگری کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری ایران از یک سو دارای ظرفیتها و پتانسیلهای فوقالعاده و از سوی دیگر دارای ضوابط و محدودیتهایی است. محمد محبخدایی با ارائه آماری از وضعیت هتلهای کشور، گفت: هتلداری ایران از بخش دولتی به شبه دولتی منتقل شده است و از سوی دیگر بین 60 تا 70 درصد هتلهای اصلی و بزرگ ما که توانایی ارزآوری دارند، وابسته به بخش دولتی و شبه دولتی است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با ترسیم فضای کلی حاکم بر صنعت گردشگری کشور، تصریح کرد: در صنعت گردشگری ابتدا باید جامعه هدف خود را شناسایی و در مرحله بعدی به سمت “محصول محوری” حرکت کنیم. این در شرایطی است که یکی از مهمترین مشکلات و محدودیتهای صنعت گردشگری در ایران عدم وجود امکانات لازم جهت تبلیغات و اطلاعرسانی حتی از طریق رسانه ملی است. وی در ادامه افزود: امروزه در سراسر دنیا صنعت گردشگری جایگزین اقتصاد نفتی شده است در حالیکه کشور ایران با پتانسیل فوقالعاده از این امکان بیبهره است و متاسفانه نوع نگاه به گردشگری و گردشگران خارجی، امنیتی است در شرایطی که در کشورهای همسایه مانند ترکیه چنین مسائلی وجود ندارد. دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، آخرین نماینده هتلداران بود که شفاف و صریح به بیان دغدغههای فعالان این صنف پرداخت. “سید مهدی حسینی” در ابتدا عنوان کرد: این جلسه، تخصصیترین نشست سال صنعت هتلداری کشور است زیرا به مقوله امنیت و آرامش پرداخته است. دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، اظهارات خود را با یک سوال از حاضرین در این نشست آغاز کرد؛ علت استقبال از خانهمسافرها چیست؟ عضو هیاتمدیره گروه هتلهای کوثر و مدیرکل هتل هویزه تهران، تصریح کرد: گردشگران داخلی و خارجی در خانههای اجارهای دارای آزادیهایی هستند که در هتلها به دلیل برخی محدودیتهای قانونی چنین امکانی وجود ندارد. وی در ادامه ابراز داشت: بخش دولتی و شبه دولتی نباید وارد صنعت گردشگری و هتلداری شود و صرفا بایستی نگاه حمایتی داشته باشد. از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم تقاضا داریم به صورت جدی بحث خصوصیسازی هتلها که مورد تاکید ریاست محترم جمهور نیز قرار گرفته است را در دستور کار خود قرار دهند. “سید مهدی حسینی” افزود: بر اساس آمار وارقام موجود، عملکرد بخش خصوصی در تمامی بخشهای صنعت گردشگری از جمله هتلها، آژانسها، ایرلاینها و … بهتر و موفقتر از بخش دولتی بوده است که دلیل اصلی آن عدم وجود برخی محدودیتهاست. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری به طور مستقیم به روابط بینالملل وابسته است. برای مثال به دلیل مسائل پیش آمده در سفارت عربستان، بسیاری از هتلهای شهر مشهد ورشکسته شدند. اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، پایان بخش این نشست دو ساعته بود. علاءالدین بروجردی ضمن تائید مشکلات موجود در مسیر توسعه گردشگری کشور، اظهار داشت: برگزاری چنین جلسات بیواسطهای با حضور فعالان صنعت گردشگری و مسئولین امر، بهترین راهکار برای رفع موانع و مشکلات است. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صنعت گردشگری، هتلداری و میهماننوازی ایران بایستی از مبدا تا مقصد، کالبدشکافی شود تا جایی که با بازنگری در برخی از قوانین به راحتی میتوان حجم عظیمی از گردشگران خارجی را وارد کشور کرد. وی در پایان گفت: در صنعت گردشگری بایستی مطابق با واقعیتهای موجود در سطح دنیا عمل کنیم. برای مثال حمایت از سرمایهگذاران این بخش علیالخصوص سرمایهگذاران خارجی، الزامی است.
ایجاد شده: 21/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از روابطعمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیویکمین نشست اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر امروز یکشنبه 20 اسفند 96 با حضور “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کشور، مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری، استانداران، معاونان استانداران و نمایندگان دستگاههای عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در محل سالن “فجر” ساختمان سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد. “محمد محبخدایی” معاون گردشگری کشور با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد، اظهار داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با عضویت 20 دستگاه به تصویب هیات وزیران رسیده و سیاستگذاری، برنامهریزی و ساماندهی سفر در کل کشور بر عهده این ستاد گذاشته شده است. معاون گردشگری کشور در تشریح اقدامات و مهمترین برنامههای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در کشور، ابراز داشت: سازماندهی تمام اعضا در سیستم یکپارچه، ایجاد پنجره واحد برای ارائه خدمات، استفاده از توانمندیهای دستگاههای مختلف برای ارائه خدمات بهتر، آسیبشناسی عملکرد ستاد سالهای گذشته، بررسی و ارائه خدمات تسهیلات سفر در تمام کشور، برنامهریزی و توسعه سفر به مناطق کمتر شناخته شده، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیتهای بخش خصوصی، برگزاری جشنوارههای مختلف، نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاهها با تاکید رئیس سازمان و ایجاد سامانه نظارت، ایجاد فضای رقابتی برای استانها، برنامهریزی برای انجام اقدامات مشترک، تشکیل کارگروه مشترک برای تجمیع هزینهها، تهیه برنامه جامع آمار به طوری که تمام اعضای ستاد میتوانند آمار سفر را در سامانهای مشترک وارد کنند، برگزاری شش جلسه و 30 مصوبه از مرداد امسال، ابلاغ دستورالعمل به استانها، تشکیل جلسات استانی ستاد و پیگیری وظایف با محوریت پنجره واحد از جمله مهمترین اقدامات است که برای ایام نوروز برنامهریزی شده است. “محبخدایی” افزود: جشنواره نوروزگاه، رالی تور، جشنواره گردشگری ایران کودک، ایستگاههای فعال در نوروزگاهها، استقبال از اولین میهمانان نوروزی، برگزاری جشنوارههای فضای محلی و برنامههای اختصاصی استانها بر اساس ظرفیتهای موجود در دستور کار این ستاد قرار دارد. وی در پایان افزود: تولید سفری مفرح و شاد با تاکید بر ایمنی، معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی، برپایی کمپها و چادرهای عشایری در تمام نقاط کشور با همکاری معاونت امور عشایری، جشنواره خرید نوروزی، معرفی غذاهای سنتی کشور با کمک هتلداران و رستورانداران، اهدای جوایز به برندگان و افرادی که مشارکت اجتماعی بیشتری در حوزه سفر خواهد داشت و … از جمله مهترین برنامههایی است که در دستور کار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرهای کشور، قرار دارد.
ایجاد شده: 20/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1396 اخبار داخلی
عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی معتقد است تصمیم خروج مدارس از چرخه اسکان نوروزی شتابزده است و منجر به بروز مشکلاتی برای سفر اقشار کمدرآمد خواهد شد. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری خانه ملت،علیرضا سلیمی اظهار داشت: در کشور به اندازه کافی هتل، مسافرخانه و سوئیتهای اقامتی جهت اسکان تمامی مسافران نوروزی وجود ندارد و در این شرایط ناچار به استفاده از موارد جایگزین خواهد بود. نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: آیا شایسته است مردم را در گوشه خیابانها و پارکها اسکان دهیم؟ مدارس جایگزین مناسبی برای اسکان مسافران است و نباید این تصمیم اتخاذ میشد. “سلیمی” تصریح کرد: خروج مدارس از چرخه اسکان نوروزی باعث بالا رفتن قیمت هتلها و سوئیتهای اقامتی خواهد شد و در کم شدن تعداد گردشگر تأثیر خواهد گذاشت و همچنین با بالا رفتن قیمت هتلها، اقامت خیابانی افزایش خواهد یافت. وی تاکید کرد: مدارس برای خانودههای بیبضاعت و کمدرآمد مکان مناسبی جهت اسکان نوروزی بود و اغلب فرهنگیان نیز از همین مدارس استفاده میکردند. بطور قطع تبعات و اثرات روانی این تصمیم بر روی اذهان اقشار کمدرآمد تاثیر منفی خواهد داشت و حتی برخی از آنها را از رفتن به مسافرت منصرف خواهد کرد.
ایجاد شده: 9/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص موضوع خدماتدهی مدارس در نوروز، اظهار داشت: چالش اصلی این بود که مدارس گاهی خارج از خانواده آموزش و پرورش، خدمات ارائه میدادند. “محمد محبخدایی” تصریح کرد: امسال و بر اساس هماهنگی با مقامات آموزش و پرورش روی این موضوع تاکید شد که این ارگان خارج از دایره خود عمل نکند. در عین حال هتلدارها نیز پیشگام شدند و پیشنهاد اقامت فرهنگیان با تخفیف 50 درصدی را ارائه دادهاند. وی افزود: ارائه خدمات اقامتی توسط مدارس به هیچ عنوان عمومی نخواهد بود و در جلسه ستاد هماهنگی سفر نیز روی این موضوع توافق و تاکید شد که اگر چنانچه این کار انجام شود، تخلف صورت گرفته و قابل رسیدگی است.
ایجاد شده: 6/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از روابطعمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در راستای انسجامبخشی به تشکلهای رسمی تاسیسات گردشگری کشور و با هدف فراهم آوردن امکان تشکیل جوامع استانی و همچنین لزوم همافزایی کلیه تشکلهای استانی و کشوری، نشستی با حضور نمایندگان هیات موسس انجمن حرفهای هتلداران خراسان رضوی و رئیس و هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، برگزار شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این جلسه ضمن اشاره به تعداد زیاد هتلهای این استان، بر حفظ جایگاه خراسان رضوی به عنوان قطب صنعت هتلداری کشور و همچنین لزوم انسجام و همدلی کلیه تشکلهای استانی و کشوری، تاکید کرد. “ابوالفضل مکرمیفر” ضمن بر شمردن راههای تقویت تشکلهای رسمی گردشگری، اظهار داشت: انسجام و همدلی تشکلها، کلید توسعه صنعت گردشگری کشور است و در این میان تشکلهای قوی میتوانند ضمن پیشبرد برنامهها و تامین منافع اعضای خود، همچون بازوان توانمند یاریرسان این سازمان در تحقق اهداف مورد نظر باشند. جمشید حمزهزاده، رئیس جامعه هتلداران ایران نیز در این جلسه آمادگی این تشکل را برای همراهی در جهت ایجاد یک تشکل قوی در استان خراسان رضوی با توجه به قدمت و کثرت واحدهای اقامتی موجود، اعلام نمود. در ادامه این نشست آقایان “سزاوار” و “مادرشاهیان” به عنوان نمایندگان هیات موسس تشکل هتلداری استان خراسان رضوی ضمن بیان دیدگاهها و دغدغههای هتلداران استان در مورد ضرورت ایجاد یک تشکل استانی قوی و منسجم، آمادگی خود را برای همکاری با اداره کل میراث فرهنگی استان و دیگر جوامع کشوری اعلام نمودند.
ایجاد شده: 5/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 5/اسفند/1396 اخبار داخلی