به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت توتال اعلام کرد کار تولید سوخت هواپیما با استفاده از پسماند روغن خوراکی مصرف شده را در دو کارخانه در فرانسه آغاز کرده است. این تصمیم بخشی از سیاستگذاری عمده برای کاهش آلایندههای سوختهای فسیلی، بهویژه ذرات کربن و جلوگیری از گرمایش بیشتر زمین به شمار میرود. براساس بیانیه شرکت توتال که یکی از غولهای صنعت انرژی و نفت و گاز جهان به شمار میرود، اینگونه سوخت ماندگار و بیولوژیک از همین ماه در اختیار فرودگاههای فرانسه قرار خواهد گرفت. بنابر این بیانیه، سوخت جدید که با نام اختصاری SAF معرفی شده تنها از منبع چربیهای طبیعی نظیر پسماند روغن خوراکی و چربیهای حیوانانی تولید خواهد شد و توتال در این پروژه بههیچ وجه سراغ روغن گیاهی نخواهد رفت. دو کارخانه شرکت توتال در جنوب شرق و جنوب غرب فرانسه، ویژه تولید حلّال و مایعات پاککننده، از این پس کار تولید سوخت هواپیما از پسماند روغن خوراکی را انجام خواهند داد. شرکت توتال، معمولا یکی از اهداف انتقادها و حملات سازمانهای حمایت از محیط زیست و بهویژه صلح سبز است. براساس اهداف جهانی تصویب شده از در پیمانهای مقابله با گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی، صنعت هوانوری باید تا سال ۲۰۱۵ میزان تولید ذرات کربن را ۵۰ درصد نسبت به سال ۲۰۰۵ کاهش دهد. استفاده از سوختهای جایگزین و پاک، راهکار اصلی دستیابی به این هدف است. شرکت توتال متعهد شده است که از سال ۲۰۲۴ سالانه ۱۷۰ هزار تن سوخت پاک هواپیما در پالایشگاه گراندپوییت در نزدیکی پاریس تولید کند. این غول انرژی جهان برای تغییر کاربری این سایت ۵۰۰ میلیون یورو سرمایهگذاری کرده است. در حال حاضر سوخت ماندگار و پاک هواپیما به نسبت ۵۰ درصد با نفت سفید مخلوط و استفاده میشود. قرار است تا پایان دهه جاری، استفاده از نفت سفید در صنعت هوانوردی فرانسه به صفر برسد. سازمان ملل متحد هشدار داده است که اگر جلوی روند کنونی گرمایش گرفته نشود، بسیاری از بخشهای کره زمین تا کمتر از دو قرن دیگر قابلیت زیست را از دست خواهند داد.
ایجاد شده: 21/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 21/فروردین/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، " حرمت الله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: تاکنون هیچ بخشنامه و دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر گردشگری و مراکز اقامتی به انجمن ابلاغ نشده است. وی درباره مصوبه ممنوعیت برگزاری تورهای خارجی مقصد کشور ترکیه افزود: بر اساس مصوبه برگزاری تورهای گردشگری کشور ترکیه ممنوع است این مصوبه در حالی است که هیچ کدام از پروازها به مقصد ترکیه لغو نشده و این مصوبه تنها مربوط به تورهای گردشگری است. آقای رفیعی تصریح کرد: چطور ممکن است پرواز و سفر انجام شود، اما تور برگزار نشود هر پرواز و هر مسافری که به مقصد ترکیه میرود مرکز اقامت و هتل میخواهد پس از کجا میتوان تشخیص داد که گردشگر است یا خیر. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری از مصوبه وزارت کشور انتقاد کرد و گفت: یک وزارتخانه غیر مرتبط مصوبهای را اعلام کرده است که در اصل باید این مصوبه توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ میشد. آقای رفیعی افزود: متأسفانه در هیچکدام از مصوبات ستاد ملی کرونا از دیدگاهها و نظرات بخش خصوصی کمکی گرفته نشده است. وی ادامه داد: چگونه ممکن است که با ممنوعیت تورهای گردشگری به مقصد ترکیه با وجود باز بودن پروازها انتظار داشت که شیوع بیماری از این مسیر کنترل شود. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری افزود: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی هیچ مصوبهای مبنی بر ممنوعیت سفر به انجمن و مسؤولان مرتبط با گردشگری ابلاغ نشد. آقای رفیعی گفت: معتقدم چنان چه سفر در سبد گردشگری با رعایت دستورالعملها و نظارت حوزه گردشگری انجام شود نقشی در شیوع بیماری ندارد چنان که شاهدیم شهرهایی قرمز شد که هیچکدام مقاصد گردشگری نبود و بسیاری از شهرهای استانهای شمالی که مقصد گردشگری نبود امروز درگیر شیوع کرونا است. وی افزود: مصوبه اخیر وزارت کشور در خصوص ممنوعیت برگزاری تورهای گردشگری به مقصد ترکیه سبب سردرگمی مردم و دفاتر خدماتی شده است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری گفت: تا زمانی که پروازها به مقصد کشور ترکیه انجام میشود نمیتوان از کشور مورد نظر انتظار داشت که پول دفاتر و گردشگران را بازگرداند. آقای رفیعی تصریح کرد: دفاتر خدماتی هتلها و مراکز اقامتی را برای گردشگران رزرو کرده اند و تا زمانی که پروازها به مقصد این کشور برگزار میشود و مصوبه روشن و دقیقی مبنی بر ممنوعیت کامل پروازها صادر نشود پس گرفتن پول از هتلها و مراکز اقامتی ترکیه مقدور نیست. وی ادامه داد: هم اکنون پول مردم سرگردان است چطور ممکن است که به دفاتر گردشگری اعلام کنند بلیت برای تور نفروشند، اما برای سفر به ترکیه بلیت هواپیما بفروشند این سردرگمی سبب میشود تا مانند سال گذشته مبالغ سنگین مردم تا مدتها پرداخت نشود. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری تأکید کرد: مصوبه ممنوعیت برگزاری تورهای گردشگری به مقصد ترکیه غیر کارشناسی است چطور میشود که پرواز به مقصد ترکیه انجام شود، اما تور برگزار نشود شرکتهای هواپیمایی در پاسخ به دفاتر گردشگری میگویند پروازها انجام میشود پس دلیلی ندارد که پول بلیت را برگردانیم بنابراین پول را نمیدهند. آقای رفیعی گفت: در مصوبه باید تمام جوانب را در نظر گرفت اگر گردشگری عامل شیوع کرونا است باید تمام مسیرهای سفر را ببندید. وی افزود: دفاتر خدماتی در کشور ترکیه هتل رزرو کردیم بلیت پرواز با هواپیمایی ترکیه را گرفتیم بدون بستن مرز هوایی بازپس گیری پول و هزینه گردشگران و دفاتر خدماتی امکان پذیر نیست. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری تأکید کرد: از تمام گردشگران طبق دستورالعملهای بهداشتی آزمایشهای پی سی آر برای تشخیص بیماری کرونا در خروج و ورود به کشور ترکیه انجام شده است. آقای رفیعی گفت: قبول داریم که رفت و آمدها به هر حال باعث شیوع بیماری میشود، اما امروز شاهدیم که تهران در شرایط قرمز قرار گرفته مگر تهران مقصد گردشگری است. وی تصریح کرد: تا پیش از تعطیلات نوروز در بازارها و مراکز خرید شاهد حضور و حجم زیادی از مردم بودیم بنابراین میتوان نتیجه گرفت آنچه که امروز در تهران شاهدیم نتیجه اتفاقات پیش از تعطیلات است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری افزود: به هر صورت منافع ملی و منافع مردم بر هر چیز اولویت دارد و چنان چه در مصوبات ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر در نظر باشد حتما باید رعایت میکنیم.
ایجاد شده: 19/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از اقتصاد 24، سید علیرضا علوی رضوی در خصوص وضعیت گردشگری نوروز امسال نسبت به سال گذشته اظهار داشت: نوروز ۹۹، به دلیل وضعیت خاصی که کشور در آغاز فراگیری کرونا داشت، سفر به کیش به طور کامل ممنوع شد و همه اموردر تعلیق و رکود بود. امسال، گذشت زمان و آگاهی بیشتر در خصوص کرونا، شرایط سفر با رعایت کامل ضوابط را امکان پذیر کرد و جزیره به لحاظ اقامتی و خدماتی، در رونق خوبی بود. هر چند این میزان همچنان نصف آمار گردشگران کیش در نوروز ۱۳۹۸ است. سخنگوی ستاد نوروزی و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در بازه زمانی ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، نزدیک به ۱۰۰ هزار گردشگر وارد جزیره کیش شدهاند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۷۷۷ نفر آنها از مسیرهای هوایی وارد جزیره شدند. همچنین ورود خودرو در ایام نوروز به جزیره کیش به دلیل شرایط کرونایی و ظرفیت تحمل جزیره ممنوع بوده است. علوی در ادامه گفت: همچنین ۷ هزار و ۱۷۵ نفر از مسیر دریایی به وسیله اتوبوسهای دریایی و بدون خودرو به جزیره آمدند. بر این اساس، با کاهش ورود مسافر به جزیره کیش، ظرفیت تحمل و تاب آوری جزیره رعایت شده واکثر تاسیسات گردشگری جزیره با همان ۵۰ یا ۶۰ درصد ظرفیتی که طبق وضعیت " رنگ بندی مناطق " به آنها ابلاغ شده بود، پر شدند. وی با اشاره به اینکه نوروز امسال در مجموع نوروز خوبی به لحاظ اقتصادی برای جزیره کیش بود، به میزان اشغال تختهای اقامتی اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی در تعطیلات نوروز امسال بطور میانگین به ۷۳ درصد رسید. البته در یک یا دو روز، پیک ضریب اشغال هتلها به ۹۸ درصد نیز رسید. به گفته علوی رضوی، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد گردشگران که نتوانستند از امکانات هتلها استفاده کنند از خانههای اقامتی دوستان و آشنایان و خانههای مسافری استفاده کردند. سخنگوی ستاد نوروزی کیش تصریح کرد: حداکثر تعداد گردشگر در نوروز، مربوط به روز ششم بازه زمانی مورد اشاره (سوم فروردین) است که به حدود 30 هزار نفر در آن روز رسید که نسبت به پیک سالهای قبل کماکان کاهش داشت. در روز سوم فروردین ۷ هزار و ۶۳۹ نفر ورودی گردشگر داشتیم. بیشترین میزان گردشگر مقیم هتل در روز چهارم فروردین ۱۲ هزار و ۷۶۵ نفر بوده است و ۹۴ درصد ضریب اشغال هتلها در این روز بود. وی در ادامه گفت: گردشگر غیرهتلی در روز چهارم فروردین به ۱۷ هزار و ۲۳۹ نفر رسید و کماکان با پیک سالهای قبل اختلاف داشته است. سخنگوی ستاد نوروزی کیش افزود: در مجموع ۳۶ درصد از گردشگرانی که وارد جزیره شدند، از رستوران ها، خدمات و موزیک زنده استفاده کردند. حدود ۷.۶ درصد آنها از کلوپهای تفریحات دریایی استفاده کردند. همچنین از جنگهای شبانه ۷.۴ درصد، از کشتیهای تفریحی ۵.۹ درصد استفاده شد. علیرضا علوی رضوی با تاکید بر اینکه نزدیک به ۹۲ هزار نفر از گردشگران از رستورانهای با موزیک زنده استفاده کرده اند، گفت: این آمار بالا نشان میدهد تقریبا همه گردشگران از این خدمت نشاط آور، استقبال کره اند. وی افزود: همچنین ۱۹ هزار و ۱۸۵ نفر به کلوپهای تفریحات دریایی مراجعه کرده که هر نفر به طور متوسط ۲.۵ خدمت را دریافت کرده است. در واقع حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار بلیت خدمات دریایی فروخته شده است. 16 هزار و 41 نفر از کشتیهای تفریحی و ۲۷ هزار و ۸۴۲ نفر نیز به جنگهای شبانه رفتهاند. 23 هزار و 89 نفر در این ایام از کنسرتها استفاده کردند که در مجموعه رو باز آوای خلیج فارس برگزار میشد. این مجموعه با رعایت کامل پروتکلها و ظرفیت ۵۰ درصد پر شد و بولینگ مریم و مجموعه ساحلی مارینا هم در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. علوی بیان داشت: آمار استفاده کنندگان از ورزشهای تفریحی عملا با سال ۹۸ تفاوت چندانی ندارد و این خود نشان دهنده این است که پذیرش این تعداد مسافر به جزیره کیش از نظر اقتصادی مناسبتر است. او در پایان خاطرنشان کرد: در سراسر نوروز، کیش در وضعیت زرد باقی ماند و از نظر رنگبندی تغییری نکرد. وی همچنین در خصوص نظارتهای بهداشتی برای مقابله با کرونا گفت: در بحث کنترل بهداشتی، تیمهای نظارتی چند برابر شد و بر بحث نظارت متمرکز بودیم. همین باعث شد که امسال تقریباً شرایط خوبی را پشت سر بگذاریم و بدون مساله یا بحران خاص، با طراوت و سلامت از تعطیلات عبور کنیم.
ایجاد شده: 16/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، حدود یک سال از واردات هتلهای کپسولی به ایران میگذرد، اما از آنها نه در فرودگاهها اثری دیده میشود و نه در شهرهایی که قرار بود مستقر شوند. حالا مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی میگوید: هتلهای کپسولی (وارداتی) به انبار فرستاده شدهاند. ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۹ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رونمایی اولین نمونۀ هتل کپسولی وارداتی به ایران خبر داد و اعلام کرد که این کپسولها به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استانهای مختلف کشور بهعنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی استفاده شود. در همان خبر از هادی سجادیراد، مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نقل شده بود که در فاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتلهای کپسولی در شهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راهاندازی شود تا بهعنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاهمدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد. علیاصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در مراسم رونمایی خصوصی از نمونه این هتلها گفته بود: یکی از مزایای این اماکن اقامتی این است که باعث تحول در اکو کمپها خواهد شد و بهعنوان یک محل اقامتی مناسب و بصرفه میتواند در اماکنی مانند کمپهای مختلف، فرودگاهها، پایانههای مسافربری، راهآهن و… در اختیار گردشگران قرار گیرد.واردات این هتلهای کپسولی در شرایطی که صنعت گردشگری با همهگیری ویروس کرونا دچار چالشهای اقتصادی بسیار شده و تا آن وقت از حمایت مالی بهرهمند نشده بود، انتقادهای زیادی را متوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرد. واردکنندگان این هتلها معتقدند بودند استفاده از این کپسولها برای گردشگری مزیت اقتصادی است و به محیط زیست کمک خواهد کرد. برنامه کانون جهانگردی و اتومبیلراتی طبق آنچه در مراسم رونمایی این کپسولها اعلام شد تولید پنجهزار کپسول در داخل کشور در فاصله شش ماه تا دو سال با الگوگیری از نمونههای وارداتی و استقرار آنها در بیش از ۸۰ نقطه شناساییشده بود.آن زمان حواشی زیادی درباره هزینه ارزی که برای واردات انبوه این محصول صرف شده ایجاد شد، با این وجود نه از تعداد هتلهای کپسولی وارداتی آماری داده شد و نه از هزینه ارزی که صرف خرید آنها شده بود. در مردادماه ۹۹ حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ در مصاحبهای واردات گسترده هتل کپسولی به ایران را تکذیب کرد و گفت که حدود ۱۰ مورد از این هتلها توسط بخش خصوصی به کشور وارد و رونمایی شده است. اما در شهریورماه ۹۹ سجادیراد، مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره تعداد هتلهای کپسولی واردشده به کشور گفت: فقط پنج کپسول وارد شده و قرار است در فرودگاه استفاده شوند. سوای اینکه هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه تعداد از هتلهای کپسولی به کشور وارد شده و چه میزان ارز برای آنها هزینه شده است، اکنون سرنوشت نامعلوم کپسولهای واردشده و خط تولید داخلی وعده دادهشده مساله است.حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ درباره سرنوشت هتلهای کپسولی اطلاعات زیادی نمیدهد؛ فقط در گفتوگویی کوتاه با ایسنا به چنین جملاتی بسنده میکند: هر چیز جدیدی را برای مردم و مسؤولان بخواهید جا بیاندازید، آنقدر سختی و مشقت دارد که حد و حساب ندارد. مثلا آخرین رفت و برگشتهای ما با جامعه هدف فرودگاهها به بیش از ۵۰ جلسه رسید.هادی سجادیراد ـ مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ نیز درباره سرانجام کپسولهای واردشده به ایسنا میگوید: پنج یونیت در وزارت گردشگری نمایش داده شد که ظرفیت ۱۰ نفر را داشت. ما از ابتدا هم بنای واردات نداشتیم. آن پنج یونیت هم حالا در انبار هستند. او گِره کار هتلهای کپسولی را که قرار بود خط تولید داخلی داشته باشند و در کمپهای کویری، فرودگاه و بیمارستان مستقر شوند در خارج از این کانون میبیند و توضیح میدهد: بنا به درخواست شرکت فرودگاهها، نمونهای از محصول واردشده را در ساختمان اداری آن مستقر کردیم، چون خیلی از رؤسای فرودگاهها هفتگی در آن مکان حضور دارند و به این شکل، کپسولها در معرض دید آنها قرار میگرفت. بسیاری از رؤسای فرودگاهها کار را دیدهاند و بسیار مشتاقاند. اگر موانع را در سیستم خودمان برطرف کنیم آمادگی داریم حداقل در پنج فرودگاهی که از ابتدای امر مدنظرمان بود آنها را مستقر کنیم، اما بروکراسی اداری که وجود دارد، متاسفانه اذیت میکند. او یادآوری میکند: نگاهمان درباره هتل کپسولی ارائه سرویس لاکچریِ گرانقیمت نبوده است. از روز اول هم گفتهایم در تمام دنیا زیرساخت اقامتی ارزانقیمت وجود دارد. سجادیراد اضافه میکند: وقتی میخواهید سرویسی را با قیمت اقتصادی در اختیار مخاطبان قرار دهید، طبیعتا چارچوبهای اقتصادی پروژه متفاوت میشود. مثلا در طرح توجیهی هتلهای کپسولی، هزینهای که در نظر گرفته شده برای اقامت مصرفکننده در ساعت اول ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بود که مبلغ آن با افزایش ساعت اقامت به صورت پلکانی کاهش پیدا میکرد، به طوری که بعد از چهار ساعت، هزینه به پنجهزار تومان به ازای هر ساعت اقامت میرسید.او درباره اینکه چرا با وجود بروکراسی فرودگاهها، این پروژه ـ همانطور که در روز رونمایی گفته شده بود ـ از طریق مراکز و یا اماکن دیگر پیگیری نشد، میگوید: ما با بیمارستانها هم مذاکراتی داشتیم، با وجود اینکه در ابتدای امر خیلی استقبال کردند؛ چرا که برای ساماندهی همراهان بیماران خیلی میتوانست موثر باشد، ولی وقتی وارد کار شدیم با عدم همکاری این بخشها مواجه شدیم. سجادیراد تاکید میکند: نگاه ما تسهیلگرانه است. این کار را به عنوان منبع درآمد درنظر نگرفتهایم. هدف این است باگهایی که در سیستم اقامتگاهی کشور وجود دارد با نگاه حمایتی وزارتخانه برطرف شود، ولی از نظر دستگاههای دیگر اگر پروژهای سودآوری داشته باشد وارد آن میشوند. دغدغه خدماتدهی وجود ندارد. اگر منافع زیادی داشته باشد همراهی میکنند.او ادامه میدهد: دغدغه خدماتدهی باید وجود داشته باشد، چون درحال حاضر ۱۵ سرویس خدماتی اقامتی نسبت به استاندارد جهانی عقبیم. باید این سرویسها در فرودگاهها و حتی به مراکز درمانی اضافه شود. در کشورهای دیگر معمولا مشکل اقامت کمتر وجود دارد، ولی در ایران حتی اقامت همراه بیمار مساله است. مسؤولان یکی از بیمارستانها اذعان میکردند از ساعت ۱۲ شب به بعد باید از بین درختها همراهان بیمار را پیدا و از محوطه بیمارستان خارج کنند. حتی وقتی در بیمارستان را میبندند صبح میبینند همان افراد از دیوار وارد محوطه بیمارستان شدهاند، چون جایی برای اقامت ندارند. وقتی با همان مجموعه درمانی برای استقرار این سیستم اقامتی ارزان صحبت میکنیم میگویند بودجه نداریم، بعد که ما وارد عمل میشویم و میخواهیم زیرساخت این اقامت را برای آنها تامین کنیم، متوجه میشویم مشکل اصلا بودجه نبوده است. این پروژه فعلا در چنین گیر و دارهایی گرفتار است. مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این سوال که چطور یک وزارتخانه (میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) قدرت و نفوذ برای استقرار این چند کپسول و یا راهاندازی خط تولید آن را ندارد؟ اظهار میکند: در اکثر شئونات کشور زمانی که موضوع بین دو شخصیت حقوقی مستقل مطرح میشود، حتی زمانی که منافع مشترک دارند و همسو هستند، این امکان همچنان مطرح است که دغدغه مشترک نداشته باشند.سجادیراد درباره اینکه درحال حاضر روی تولید چه تعداد هتل کپسولی برنامهریزی شده است؟ میگوید: هتل کپسولی مثل تولیدات دیگر نیست، براساس پروژهای که تعریف میشود این آمادگی وجود دارد تعداد مورد نظر تولید و در اختیار گذاشته شود. مثلا طی مذاکراتی که با شرکت فرودگاهها داشتیم قرار شد در پنج فرودگاه، ۱۰ هتل کپسولی مستقر شود. او درباره شرکتهایی که ساخت را باید انجام دهند نیز توضیح میدهد: در همان روزهای نخست از طریق معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری برای تولید این محصول در داخل اطلاعرسانی انجام دادیم. چند شرکت دانشبنیان مراجعه کردند و گفتند دو ماه دیگر نمونههایی را ارائه میدهند، اما بیشتر در حد حرف بود، چون بعد تلفنشان را هم جواب ندادند. شرکتهای دیگر اما مطالعاتی را انجام دادند و حتی کارخانههایی را که میتوانند مواد اولیه تولید کنند نیز شناسایی کردهاند. الان تمام اجزای خط تولید در داخل فراهم است، ولی آن شرکت دانشبنیان یک عدد مشخص برای تولید نیاز دارد تا کار را شروع کند، اینکه محصولی تولید شود و مستقیم به انبار برود که منطقی نیست.مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از واردات چنین محصولی، مطالعه و نیازسنجی در داخل انجام شده بوده و اگر اینطور بوده چرا هنوز سایر بخشها متقاعد نشدهاند و چرا هنوز بعد از یک سال در هیچ کجا این هتلهای کپسولی مستقر نشده است؟ میگوید: برای این که نگاهمان متفاوت است. نیاز نبود قبل از واردات صحبت شود. لازم بود ابتدا تلنگر وارد شود. البته آن تلنگر به بدنه جامعه یا ذینفعان وارد شد، اما نگاهمان با آنهایی که باید همراه میشدند، متفاوت است. ما فکر میکنیم آنها توجیه هستند و حتی نمونههایی را در کشورهای دیگر دیدهاند، اما وقتی میخواهیم کار را با هم شروع کنیم، توقع دارند مطابق استانداردهای آنها عمل کنیم و مواردی مثل حقالارض و حقالسهم طلب میکنند. سجادیراد در پاسخ به اینکه آیا میتوان نتیجه گرفت که این پروژه به لحاظ اقتصادی جذاب نبوده است؟ اظهار میکند: پروژه زمانی که تعریف میشود جدولهای اقتصادی دارد که میزان سرمایهگذاری اولیه، هزینه بهرهبرداری سالانه و درصد سود برای سرمایهگذاری در آن مشخص است. به هر حال باید کاری کنیم که شرکت دانشبنیان در انتها متضرر نشود. مثلا در پروژههای عمرانی یا شهرداریها برای ترغیب بخش خصوصی حداقل باید ۴۰ درصد سود درنظر گرفته شود که سرمایهگذار را وارد کار کند. اما نظر شرکت فرودگاهها این بود که حداقل سود ۲۵ درصد باشد. با این شرایط هیچ سرمایهگذاری وارد نمیشد. با این حال، شرکتهای دانشبنیان را متقاعد کردیم که هر پروژه دانشبنیانی لزوما به تولید حجم زیادی پول ختم نمیشود و در واقع قرار است یک خدمات جدید ارائه شود. تمام اهتماممان را گذاشتیم که این شرکت دانشبنیان را همراهی کنیم اما فضای کلی همراه نیست و طرفهای مقابل علیرغم اینکه در نامههایشان ابراز تمایل میکنند، اما در مذاکره و عمل به نقطه مشترک نرسیدهایم.
ایجاد شده: 16/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ در روزهای پایانی سال 1399 یکی از مسائل مهم روز موضوع سفرهای نوروزی است و آنچه که در این روزهای کرونایی بسیاری از شهروندان را نگران کرده است، موضوع بهداشت و سلامت هتلها و مراکز اقامتی است. اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به وضعیت سفر در ایام نوروز 1400 به خبرنگار برنا گفت: تلاش ما این است که در کنار وضعیت سلامت جامعه در سفرهای نوروزی، نشاط مردم تامین شده و کسب و کارهای فعالان گردشگری هم تحت تاثیر قرار نگیرد. او افزود: در همین راستا با تلاشها و پیگیری های وزیر گردشگری و میراث فرهنگی و به ویژه معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر، موضوع نشاط مردم و همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی فعالان و تاسیسات گردشگری به عنوان یک دغدغه مهم در دولت مطرح شد و با این تلاشها و فشارها بود که موضوع انجام سفرهای ایمن و مسئولانه به نتیجه رسید و وزیر بهداشت اعلام کرد در هیات دولت تنها وزارت بهداشت نیست که تصمیم میگیرد. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تاکید کرد: به دنبال این تصمیمات از جانب رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا نتایج اعلام شد که شامل یک دستورالعمل 12 صفحهای است. رنگبندی شهرها هم از جانب وزارت بهداشت و درمان اعلام شد که شامل 38 شهر قرمز و نارنجی میشود. 8 شهر قرمز در استان خوزستان و یک شهر قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد است. 30 شهر نارنجی هم داریم که در استانهای مختلف پراکنده هستند. بنابراین بخش عظیمی از کشور در وضعیت زرد و آبی قرار دارد که هموطنان میتوانند با رعایت سفر مسئولانه در سراسر این نقاط سفر کنند. برات ادامه داد: در شهرهای قرمز و نارنجی هم امکان سفر با وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد. بنابر مراکز گردشگری و اقامتی ما در شهرهای قرمز و نارنجی باز هستند تا اگر افرادی به اضطرار مجبور به سفر به این شهرها هستند بتوانند از این امکانات استفاده کنند. به گفته او این اقدام در این راستا انجام میشود تا محیطی ایمن برای افراد فراهم شود و مجددا دچار مشکل نشوند. برات ادامه داد: بنابراین لازم است مردم در سایر شهرها هم فقط در مراکز مجاز و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقامت داشته باشند. بنابراین مردم نباید در مراکز غیر مجاز مانند مدارس، باشگاهها و خانههای شخصی اقامت داشته باشند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر متشکل از نمایندگان بیش از 20 دستگاه اجرایی و حاکمیتی است، گفت: مسئولیت ستاد مرکزی بر عهده وزارت گردشگری و متناظر آن در استان به عهده استاندار در هر استان است. برات با بیان این در طول تعطیلات نوروز نظارت جدی بر گردشگری انجام میگیرد، افزود: ناظران وزارت گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیروی انتظامی از جمله دستگاه ناظر هستند. اگر مردم در طول سفر متوجه تخلف شدند میتواند با شماره ۰۹۶۲۹ تماس و تخلف را به مراجع اعلام کنند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در خصوص وضعیت نظارت ها افزود: از ابتدای سال 1399 تا دی سالجاری، تعداد 48هزار 986 بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری صورت گرفته است که در این میانه 5 هزار و 280 تذکر، 918 اخطار، 208 مورد مجوزهای آنها تعلیق شده و 385 مورد از این مراکز به صورت دائمی تعطیل شدند. او افزود: تعداد 5 هزار و 852 مورد شکایت از تاسیسات گردشگری در سطح کشور مطرح شده که پرونده آنها در کمیته فنی رسیدگی به شکایات در ادارات کل استان ها مورد رسیدگی قرار گرفته است. برات با اشاره به ظرفیتهای ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان ها گفت: وضعیت ایمنی و بهداشت در اماکن گردشگری خط قرمز ماست و با کوچکترین سهلانگاری در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی، بهداشت محیط و مواد غذایی، بهداشت فردی و... برخورد میکنیم. تیمهای بازرسی مشترک با استفاده از ظرفیت تشکلهای حرفهای بخش خصوصی بهصورت مداوم و مستمر فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها، مراکز پذیرایی و... را مورد بازدید قرار می دهند. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سالجاری در مجموع 361 گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری برای واحدهای گردشگری کشور صادر کردهایم که از این میان 173 مورد برای نخستین بار گواهینامه دریافت کردهاند. برات درباره کمکهای انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی به فعالین گردشگری اظهار کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال محوری، تعداد 19 هزار و 374فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان در مجموع 26/10325 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 82/5569 میلیارد ریال وام پرداخت شده است که این پروندهها 51 هزار و 449 اشتغال به نفر را شامل میشود. او افزود: حوزه تسهیلات بنگاه محوری، نیز تعداد 11 هزا و 398 فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان مجموعاً 23/8386 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 94/4270 میلیارد ریال وام پرداخت شده است. برات در پایان با اشاره به بازدیدهای ویژه بهداشتی در یک ماه گذشته گفت: ما به صورت هفتگی از استانها گزارش بازدیدها از مراکز و تاسیسات گردشگری در حوزه بهداشت و رعایت پروتکل های ابلاغی را اخذ می کنیم که از مجموع 9 هزار و 881 مورد واحد بازدید شده در چهار هفته منتهی به پایان سال، بیش از 90 درصد استانداردهای ایمنی و بهداشتی را رعایت کردهاند.
ایجاد شده: 30/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، "امیرپویان رفیعیشاد" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران؛ وضعیت تورهای ورودی، خروجی و داخلی را در آستانه پایان سال و فرارسیدن تعطیلات نوروز شرح داد و اظهار کرد: سفر به خارج از کشور برای تعطیلات نوروز با کمترین استقبال مواجه شده است. اگرچه همهگیری ویروس کرونا در کاهش تقاضا بیتاثیر نبوده، اما شرایط اقتصادی و معیشت مردم عامل اثرگذارتری به شمار میآید. وی ادامه داد: دفاتر خدمات مسافرتی برای تعطیلات نوروز کشورهای کمی را میتوانند تبلیغ کنند؛ محدودیت ویزا در دوران همهگیری کرونا شرایط متفاوتی را برای سفرهای خارجی رقم زده است. جز چند کشور همسایه، گرایش انگشتشمار آژانسها به تبلیغ و اجرای تورهای افریقا در تعطیلات نوروز نیز به همین دلیل است؛ چرا که کشورهای افریقایی در مقایسه با سایر کشورها مقررات آسانتر و محدودیتهای کمتری برای صدور ویزا دارند، اما هزینههای هنگفت این تورها با توجه به نرخ ارز و افزایش هزینههای معیشت باعث شده سفر افریقا نیز با اقبال چندانی مواجه نشود. تعداد متقاضیان این تورها بسیار کم است. رفیعیشاد اضافه کرد: در بین کشورهای همسایه با توجه به مقررات ویزا، درحال حاضر سفر به ترکیه و ارمنستان راحتتر است که شرایط اقتصادی باعث شده استقبال از تورهای این مقاصد نیز پایین باشد. او درباره محدودیتهای مرزیِ کشورهای همسایه برای اجرای تور زمینی و اتوبوسی که برای مقرون به صرفهتر شدن هزینهها برای نوروز ١۴٠٠ بیشتر آگهی و تبلیغ شدهاند، اظهار کرد: هنوز محدودیتی برای سفر زمینی به کشورهایی مثل ارمنستان و ترکیه اعلام نشده است. رییس هیأتمدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران درباره وضعیت تورهای داخلی، به بلاتکلیفی و اظهارات متناقض متولیان که برای آژانسهای مسافرتی و مردم مشکلآفرین شد، اشاره کرد و گفت: برای ما سوال بود که هماهنگی در هیأت دولت و بین وزرای گردشگری، بهداشت و ... تا این حد سخت بود!؟ آژانسها تا همین یکی دو روز قبل نمیدانستند پیشپرداخت تور و خدمات را از مسافر دریافت کنند، هزینه هتلها را واریز کنند، تور بفروشند، چه کار کنند؟ همه ما در یک بلاتکلیفی به سفر میبردیم. تکلیف سفرهای نوروزی نباید ۲۵ اسفند مشخص میشد، باید از یک ماه قبل تعیین تکلیف میشدیم. او افزود: این بلاتکلیفی باعث شد آمار ثبتنام در تورهای امسال حدود ۱۰ درصد تورهای نوروز ۹۸ باشد. چه سالی را سراغ دارید که برای ۲۸ اسفندماه قطار یا پرواز تهران ـ مشهد صندلی خالی داشته باشد؟ وضعیت امسال واقعا متفاوت بود. حتی با وجود اینکه تعداد پروازها و قطارها محدود شده است، اما چالش زیادی وجود ندارد. قطعا این اقبال کم فقط به خاطر ویروس کرونا نیست؛ مساله اقتصاد و هزینهها عامل اثرگذارتری است. او درباره محدودیت سفر تورها به مناطق قرمز و نارنجی نیز گفت: قبلا اعلام کرده بودند سفر با تور و رزرو هتل محدودیتی ندارد. هنوز بخشنامه جدیدی خلاف آن به دست دفاتر خدمات مسافرتی نرسیده است. رفیعیشاد نگاهی هم داشت به وضعیت تورهای ورودی و اظهار کرد: تعداد محدودی ویزا با عنوان درمان برای اتباع خارجی صادر میشود، اما با توجه به سرعت واکسیناسیون در برخی کشورها، وزارت بهداشت و وزارت خارجه در پذیرش گردشگران خارجی میتوانند رویه را تغییر دهند، درحالی که این مطالبه تا کنون مسکوت مانده است. رییس هیأتمدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران به حال بحرانی صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: شرکتها و دفاتر خدمات مسافرتی که نوروز ١۴٠٠ را از دست دادند، ما همچنان امیدواریم حمایت شویم. بحثمان صدقه گرفتن نیست، ولی تسهیلات و تهمیدات برای روی پا ماندن این صنعت میخواهیم. با معافیتهای مالیاتی و تامین اجتماعی کمک کنند این صنعت حداقل وضعیت اورژانسی موجود را حفظ کند و بقایی داشته باشد.
ایجاد شده: 29/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 29/اسفند/1399 اخبار داخلی
⭕️ نامه شديدالحن دبير جامعه هتلداران ايران خطاب به وزير بهداشت🔸 آقاى وزير راه حل فقط در تامين و توليد واكسن است و بس !🔸 بيراهه نرويد🔸 بازى رنگ بندى را تمام كنيد ! جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی سلام با احترام قصد برآن دارم حقایقی را به عرض برسانم و تمامی سعی و تلاش خودم را در این مکتوب به کار می برم که عفت کلام را حفظ کنم و آن هم نه به دلیل رفتار و گفتار و عملکرد شما بلکه فقط به احترام نیروهای جان بر کفی که در این یک سال و سالهای قبل با جان و دل در خدمت مردم عزیز ایران بوده اند و شما در وزارتخانه متبوع به هرحال نماینده آنها محسوب می شود . جناب آقای وزیر ، تا به کجا می خواهید با شعار و سخنرانی و ارائه آمارهای آنچنانی ، مشکل این ویروس منحوس را حل کنید ؟! دقیقا در همین روزها در سال گذشته با شروع پاندومی و با کمال قدرت ، اعلام فرمودید ، به این مضنون که : ویروسی در کار نیست !! تا اینکه خود مبتلا شدید ! و این آغاز یک فرآیند آزمون و خطا بود . با یک بررسی اجمالی و نگاهی گذرا بر عملکرد یک ساله جنابعالی ، به واقع چه می بینیم ؟ به جز اینکه بی اعتمادی مردم را نسبت به توصیه های خود با بالاترین درجه رساندید ! با یک آمارگیری میدانی و ساده خود متوجه میشوید که مردم عزیز در جای جای این مملکت دیگر به شما امیدی ندارند و دیگر شما را باور ندارند ، برای جلب توجه و برگشت اعتماد مردم حتی حاضر می شوید به بدترین صورت ممکن اعلام فرمایید واکسن ایرانی که هنوز تائید خود را نگرفته جهت آزمایش بالینی به فرزند و جگر گوشه یکی از مسئولین تزریق شد!! با توجه به در اختیار داشتن بالاترین کرسی در ستاد کرونا و در اختیار قرار داشتن کلیه ابزار سخت افزاری و نرم افزاری حتی نتوانستید دو استان شمالی کشور را کنترل نمائید تا چه رسد به سایر شهرها و استانهای این کشور پهناور و در طول تمام این مدت و در این سال طولانی و زجرآور ، انگشت اتهام شما فقط به مردم اشاره داشت و لاغیر . حتی برای یکبار و در یک مورد کوچک نیز اعتراف نکردید که اشتباه می کنید و اگر معاونین و مشاورین جنابعالی نیز نقدی داشتند خط بطلانی بر نظر آنها کشیده و خود را مبرا از هر اشتباهی دانستند ، فقط هر روزه رقم و اعداد اعلام فرمودید و خوشحال از اینکه شتابش کند شده و یا شیب آن رو به کاهش است ، وزیر عزیز اینها رقم و عدد نیستند ؛ این آمار و این شمارش ها ، هموطنان عزیزی هستند که یا باید تا پایان عمر با ریه معیوب خود بسوزند و بسازند و یا اینکه جان گرانبهای خود را از دست بدهند . هیهات ! شاهد چه بازی ها و سناریو های پیوسته و بی نتیجه بودیم !! رنگ آمیزی استانها و شهرها ، درجه بندی مشاغل و صنوف ! و سلسله وار دستورالعمل ، دست تان را بشویید و اینجا بروید و آنجا نروید ! این شغل تعطیل کند و آن صنف تعطیل نکند . یکی از شاهکارهای بزرگ ، بالاخره توانستید برای یک مدت کوتاه انتقام خود را از قلیان سراها و چایخانه ها بگیرید و با کمک نیروی انتظامی فعالیتشان را متوقف کنید و با تبلیغات بسیار مبنی بر اینکه دود قلیان کرونا را چنان منتشر میکند که احدالناسی در اطراف آن زنده نماند !! و ای کاش حداقل بهترین فرصت بود برای اینکه مصرف دخانیات و سیگار کشیدن را در انظار عموم ممنوع می کردید که شاید همین یک قلم به عنوان یک قلم به به عنوان یک کار مثبت می توانست در تاریخ به نام شما ثبت شود . هر زمان هم انتقادی صورت گرفت پاسخ شنیدیم : میدانید در آمریکا هر روز چند نفر مبتلا شده و میمیرند ؟! مردم در حسرت واکسن هستند ، چرا نمی توانید درک کنید ؟! و اما صنعت گردشگری و هتلداری را به فنا بردید و چنان بلائی را بر آن نازل کردید که حتی ستاد کرونا مجبور می شود گفتار شما در مورد آن را ، اظهار نظرهای شخصی قلمداد کند !! تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرد ، پایه های این صنعت چنان متزلزل شده که سالها باید صبر کرد تا جایگاه خود برگردد، واحد های اقامتی مجاز ، به تعطیلی کشانده شده و بزرگترین ضربه را هتلهای کشور این سرمایه های ملی متحمل شدند، چگونه به خود حق می دهید که جلوی شادی مردم عزیز را بگیرید ؟ مگر شما نبودید که سال گذشته فرمودید به سفر نروید تا سال 1400 با فراغ بال به گردش بپردازید ؟! و حال اگر سفر بروند موج چهارم و پنجم شروع میشود! اگر ویلا دارید می توانید سفر کنید اما در پارک چادر زدن ممنوع است ، اگر واچر هتل دارید اشکال ندارد بروید ، با تور هم میتوانید بروید ، با هواپیما هم میشود! حتی با قطار هم اشکالی ندارد ، فقط آن دسته از مردم عزیزی که با اتومبیل خود و با اندک ذخیره ای که دارند میخواهند به گردش بپردازند حق سفر ندارند!! و وا مصیبتا ! که ویروس جهش یافت و انگلیسی شد و شما مردم باعث شدید چندمین موج به راه بیافتد !! در این یک سال به همت شما ، واحدهای اقامتی غیر قانونی به مانند علف هرز و قارچ گونه در مناطق گردشگری رشد کردند . آیا نمی توانستید حداقل راهکاری پیشه کنید ؟! شما که مردم و تمامی نهادهای دولتی و فعالان وابسته به صنعت گردشگری را به باد انتقاد گرفتید ، حداقل وظیفه داشتید در مورد رشد این گونه مراکز نیز دستور العملی صادر بفرمائید ! هرچند همانند سایر دستورات به بایگانی و فراموشی سپرده می شد !! یکی از هیجان انگیز ترین بازی ها ، سامانه ای ساخته و پرداخته شد و در اختیار هتل ها و سایر مراکز گردشگری قرار گرفت که در زمان پذیرش باید شماره ملی گردشگر را وارد و اگر ایشان مبتلا بود پذیرش انجام نشود !! این بدان معناست که با فرض برآنکه شخص احساس ناراحتی کرد و به مراکز مجاز مراجعه و متوجه شد کرونا گرفته به منزل برگشته و با افتخار و خوشحالی دست زن و بچه خود را میگیرد و کیلومتر ها سفر می کنند و در مقصد پذیرش هتل متوجه شده و به فوریت نیروهای بهداشتی را جهت دستگیری مجرم مطلع می نمایند ! آقای وزیر ، زهی خیال باطل که در این تعطیلات پلیس راهور را به زحمت می اندازید و چاره ندارند و به جریمه کردن می پردازند که آن هم کارساز نخواهد بود و خود بهتر می دانید که برای بسیاری از مردم جریمه شدن عادی است ، تنها راه حل واکسینه عمومی بود که از مردم دریغ کردید و امیدوار به این هستید که به دنیا بگویید عملکرد ایران با مدیریت جنابعالی برای مبارزه با کرونا بهترین روش بوده است !! ختم کلام اینکه جناب آقای نمکی ، مردم کشور عزیزمان تقاضای شروع واکسیناسیون را دارند ، آیا بهتر نیست به جای التماس و مطالبه گری از مردم در جهت عدم شادی و نشاط سفر ، به دولت التماس کنید که شیوع واکسیناسیون را تسریع کنند . اگر خودتان نمیتوانید هیئت دولت را راضی به این امر کنید ، بهترین کار استعفا دادن است . قبل از آنکه به وسیله نمایندگان مردم و خود مردم استیضاح شوید و این تنها کار مثبتی است که در انتهایی ماموریت دولت می توانید انجام دهید . با احترام – اسکندریون دبیر و عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران رئیس جامعه هتلداران استان زنجان
ایجاد شده: 28/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 28/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، رئیس جامعه تورگردانان ایران در نشست مجمع تشکلهای گردشگری، اعلام کرد: من در جلسات زیادی شرکت می کنم و کمتر پیش میآید به خاطر حضورم در جلسهای خودم را سرزنش کنم اما یک جلسه بود که از حضورم در آن ناراحتم و آن، جلسهای است که با آقایان جهانگیری و همتی، معاون اول رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی داشتیم. من قبل از آن جلسه فکر میکردم مسئولان حتی اگر به خواستههای ما عمل نمیکنند، دستکم به حرفهای ما گوش میدهند اما در آن جلسه فهمیدیم یک مسئول دولتی ممکن است در جلسهای شرکت کند و حتی زحمت گوش کردن به حرفهای بخش خصوصی را هم به خودش ندهد و فقط نگاهشان کند. ابراهیم پورفرج افزود: ما پیشنهاد دادیم که با رعایت پروتکلها مدیریت سفرها را به ما بسپارند؛ آنها نه تنها این کار را نکردند بلکه جلوی هتل و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و تورگردانها و بقیه را هم گرفتند و مردم را رها کردند تا بدون فعالیت متخصصان سفر به مسافرت بروند. این کار آیا معنایش این نیست که مسئولان به بیمار شدن مردم کمک کردهاند؟ شکی نیست که باید از کارکنان خدوم وزارت بهداشت تقدیر کرد اما حساب مسئولین از آنها جداست؛ مسئولان هم به مردم خسارت زدند هم به بدنه صنعت گردشگری و باید پاسخگوی همه این خسارتها باشند؛ چرا که دلیل این همه خسارت تصمیمهای عجولانه و بیحساب و کتاب و بدون برنامهریزی آنهاست. تصمیمهایی نتیجهاش شد سفرهایی که در آنها پروتکلهای بهداشتی رعایت نمیشد. پورفرج در ادامه روایتی را از مدیر یکی از آژانسهای هواپیمایی نقل کرد. او گفت: این مدیر آژانس، شخصا به خود من گفت که نمایندگیاش در ژاپن گفته حمایت آن کشور از صنعت گردشگری شگفتانگیز است. دولت ژاپن خود را موظف به حمایت حداکثری و جبران خسارت ۱۰۰ درصدی از صنعت گردشگری میداند. حتی در کشور کوچکی با اقتصادی به مراتب ضعیفتر مانند آذربایجان هم ما شاهد آن هستیم که دولت آن کشور صنعت گردشگری را در اولویت حمایتهای خود قرار میدهد؛ چون از اهمیت این صنعت در اقتصاد آگاه است؛ فعالان گردشگری در آذربایجان از حمایت دولت در جریان شیوع کرونا رضایت کامل دارند؛ حالا این کشورها را با کشور بزرگی مانند ایران مقایسه کنیم. به چه نتیجه ای میرسیم؟ او اضافه کرد: دولت در طول سال گذشته نه تنها از ما حمایت نکرد بلکه باعث شد بسیاری از نیروهای انسانی کارآمدمان را هم از دست بدهیم. نیروهایی که سرمایههای صنعت گردشگری بوده و هستند و جدا شدن آنها از این صنعت، خسارت بزرگی به آینده گردشگری است. به نظر من باید واکنش راهگشایی به این همه اشتباه بخش دولتی در قبال صنعت گردشگری نشان بدهیم و اگر این واکنش را نشان ندهیم، سال دیگر به مراتب وضعیت بدتری خواهیم داشت.
ایجاد شده: 25/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از یورونیوز، لکسی آلفورد تا ۲۱ سالگی توانست به چهار گوشه جهان سفر کند و همۀ کشورها را از نزدیک ببیند. او اکنون در ۲۲ سالگی، با استفاده از وبسایت خود همچنین امکانات شبکههای اجتماعی، به یک راهنمای پرشور برای الهام بخشیدن به مسافران جوانی تبدیل شده که قصد دارند تجربه او را تکرار کنند. او اهل شمال کالیفرنیا است و در حال حاضر ساکن لسآنجلس است. لکسی آلفورد زادگاهش را ایالتی با بیشترین تنوع قومی و فرهنگی در سراسر آمریکا توصیف میکند و میگوید: «هیچ کجای دنیا را به اینجا ترجیح نمیدهم.» او اکنون در سن ۲۲ سالگی عنوان جوانترین گردشگر جهان را کسب کرده و به همین مناسبت، خبرنگار یورونیوز با او به گفتگو نشسته است. یورونیوز: سلام لکسی، آیا در سال گذشته هم توانستید به سفرهایتان ادامه دهید؟ لکسی آلفورد: «سال گذشته سال عجیبی بود. من [اوایل مارس گذشته] دقیقا یک روز قبل از آنکه اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا تایید شود، برای دیدن کارناوال به برزیل رفته بودم. اما مجبور شدم به ایالات متحده برگردم و بعد از آن هم که ما در یک قرنطینه کامل بودیم. با این وجود بله، در دوران قرنطینه هم برای کار به مسافرت رفتم. من به ترکیه رفتم تا یک سفر دو هفتهای جادهای برای صفحهام در یوتیوب انجام دهم و یک سفر جادهای دو هفتهای دیگر نیز در کردستان عراق داشتم.» یورونیوز: آیا از همان ابتدا قصد داشتید جوانترین فردی شوید که به همۀ کشورهای دنیا سفر کرده است؟ لکسی آلفورد: «این اتفاق بصورت تدریجی افتاد. من از زمانی که خیلی جوان بودم شروع به مسافرت کردم زیرا مادرم یک آژانس مسافرتی دارد؛ او این کسب و کار را زمانی آغاز کرده بود که تنها ۱۹ سال داشت. او همواره در دوران مدرسه هم من را با خود برای کاوش به سفر میبرد که تجربهای عالی بود. این سبک زندگی من بود و باعث شد تا ۱۸ سالگی بتوانم به حدود ۷۰ کشور جهان سفر کنم.» «من دوران دبیرستان را هم زودتر به پایان رساندم و توانستم مدرک کاردانی خودم را در ۱۸ سالگی بگیرم. یکی از بزرگترین آرزوهایم از ۱۲ سالگی این بود که بتوانم یک سال زندگی را به دور از محیط کار و مدرسه تجربه کنم. به همین دلیل شروع به پس انداز کردم و پول زیادی را جمع کردم تا بتوانم برای یک سال همه چیز را ترک کنم و به دور دنیا سفر کنم.» «می خواستم تا آنجا که میشود دنیا را ببینم و چیزهای تازهای یاد بگیرم و در آن فرصت یکسالهای که برای سفر بوجود آوردم، این فکر به ذهنم خطور کرد که چند کشور در جهان وجود دارد؟ در آن زمان ۱۸ سال داشتم و میدانستم که فرصت کافی برای برآورده کردن آرزوهایم دارم. بعد از آن در گوگل جستجو کردم تا ببینم جوانترین فردی که تا آن زمان به همه کشورهای جهان سفر کرده کیست؟ فهمیدم جیمز اسکیت [بریتانیایی] در گینس رکورد دارد. آنجا بود که تصمیم گرفتم آرزویم را عملی کنم. میدانستم اگر چنین کاری نکنم، تا آخر عمر پشیمان خواهم شد.» یورونیوز: مردم زیادی هستند که آرزوی چنین سفری را دارند اما محدودیتهای مالی و زمانی مانع عملی شدن آرزویشان میشود. هزینههای یکسال سفر خود را چگونه تامین کردید؟ لکسی آلفورد: «من همۀ هزینه این سفر را خودم تامین کردم. من از سن بسیار پایین کار کردن را در آژانس مسافرتی مادرم شروع کرده بودم. من آدم خوش شانسی بودم زیرا نه تنها از این راه پول درآوردم بلکه چیزهای زیادی هم درباره سفر کردن آموختم. بویژه در این باره که چگونه میتوان چنین سفری را با بودجۀ کمی انجام داد.» «من برای یک دوره یک سال و نیم بطور جدی روی پس انداز پولم تمرکز کردم. در همین مدت دوربینم را نیز برداشتم و شروع به کار روی وبلاگم کردم و درباره شبکههای اجتماعی چیزهای زیادی یاد گرفتم. سپس شروع به ملاقات با مردمی کردم که در این صنعت فعال بودند و شبکهای از ارتباطات را برای خودم بوجود آوردم. سپس به آرامی شروع به یافتن مشتریانی کردم که برایشان محتوا مینوشتم و همین کار اساس فعالیت حرفهای شد که امروز مشغول آن هستم.» یورونیوز: در میان جاهایی که بازدید کردهاید آیا مکانی وجود دارد که علاقه ویژهای به آن داشته باشید؟ لکسی آلفورد: «من به دلایلی متفاوت، جاهای مختلفی را دوست دارم. من اندونزی را برای غواصی خیلی دوست دارم. من یک غواص هستم و دنیای زیر آب برایم بسیار جذاب است. ونزوئلا را به دلیل طبیعت زیبایش و مردم مهربانش دوست دارم. پاکستان مهمان نوازترین کشوری بود که من سفر کردم، چشم اندازهای کوهستانی این کشور نیز فوقالعاده است. مصر را برای تاریخش دوست دارم. کاری که برای حفظ این تاریخ شده، باورنکردنی است. هنوز هم میتوانید رنگها و دودها را روی دیوارهای درون اهرام بزرگ ببینید. و ایسلند؛ یک جزیره منحصربفرد، منحصربفردترین مکان در جهان. یورونیوز: جایی هست که نخواهید به آنجا برگردید؟ لکسی آلفورد: «جایی نیست که نخواهم به آنجا برگردم. اما تجربهای که اکنون از سفرهایم دارم با تجربه سه سال پیش من متفاوت است. اکنون کمتر به شمردن کشورها میپردازم و بیشتر به دنبال تجربیات منحصر به فرد در جریان سفرهایم هستم. بنابراین اکنون سفرهایم بستگی به فرصتهایی دارد که در آن مکانها در انتظارم است.» «یک چیز مهم اینکه تجربههای سفر بستگی به مردمان آن سرزمین دارد. این مردم هستند که میتوانند یک سفر را عالی یا متوقف کنند. این مردم هستند که باعث میشوند تجربهها برای همیشه در ذهن شما ماندگار شود.» یورونیوز: هنوز هم مخالفتهای زیادی در قبال خانمهایی وجود دارد که به تنهایی سفر میکنند؛ بویژه به دلیل نگرانی از امن بودن این سفرها. اما شما بسیاری از این سفرها را به تنهایی انجام دادید آنهم در حالی که خیلی جوان بودید. آیا تا به حال چیزی بوده که شما را نگران کند؟ لکسی آلفورد: «من به تنهایی به حدود ۵۰ کشور سفر کردم. بنابراین حدود هفت هشت ماه کاملا تنها بودم. من واقعاً فکر میکنم سفرهای انفرادی چیزی است که هر فرد، زن و مرد، باید در دورهای از زندگی خود تجربه کند. این کار به شما میآموزد که چگونه مستقل باشید و به تنهایی در این دنیای پرهیاهو حرکت کنید. همچنین باعث میشود وقتی به خانه برمیگردید یا با خانواده و دوستان خود هستید، واقعا قدردان زمانی باشید که با آنها میگذرانید.» «برداشتن اولین قدم برای انجام سفری به تنهایی، لزوماً کار سختی نیست. لازم نیست حتما به جایی با یک فرهنگ کاملاً متفاوت یا زبانی کاملاً متفاوت سفر کنید و سعی کنید با آنها همراه شوید. شهری در همسایگی شما یا کشوری نزدیکتر نیز کافیست. فقط جایی که بتوانید با خودتان و افکارتان تنها باشید. میتوانید آرام آرام چنین کاری را شروع کنید و بیاموزید که چگونه در جهان به پیش بروید. این کار به ما میآموزد که چگونه سپاسگزار باشیم: برای افرادی که در زندگی خود داریم و تجربیاتی که در زندگی کسب کردهایم.» یورونیوز: روز جهانی زن برای شما چه معنایی دارد؟ لکسی آلفورد: «من عاشق این هستم که روزهای مربوط به زنان را جشن بگیریم و زمانی را به تأمل دربارۀ میزان پیشرفت زنان در جامعه اختصاص دهیم و اینکه اکنون زنان چگونه قادر به انجام کارهایی هستند که قبلاً هرگز نمیتوانستند انجام بدهند. موضوع چنین روزی این است که ما تا چه اندازه عالی شدیم و اینکه احساس کنیم میتوانیم رویاهایمان را دنبال کنیم و هیچ کس نمیتواند مانع ما شود.» یورونیوز: به شخصی که میخواهد رویاهایش را دنبال کند، چه توصیهای دارید؟ لکسی آلفورد: «توصیه ای که سالها پیش به من کردهاند و من در همه این سالها آن را در ذهن داشتهام این است که هرگز در مقابل پاسخ نه تسلیم نشوید. هرکسی ممکن است نسبت به عقاید شما شک کند یا نخواهد کاری به نفع شما انجام دهد. این شما هستید که باید استقامت داشته باشید.» یورونیوز: نام صفحه شما در شبکههای اجتماعی «Lexie Limitless» است؛ آنهم با تاکید بر کلمه Limitless(به معنای نامحدود). آیا مسافرانی هستند که شما بخواهید به افراد توصیه کنید که آنها را دنبال کنند؟ لکسی آلفورد: «بری از eyeofshe@ یک خالق سفر و ماجراجوی شگفتانگیز است. اندی از destinationchaser@ هم یکی دیگر از مسافران الهامبخش است که نگاه بسیار منحصربفردی به جهان دارد. سیارا از hey_ciara@ نیز زنی گردشگر است که میتوانید او را دنبال کنید.»
ایجاد شده: 24/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 24/اسفند/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " محمداسماعیل خیامی " مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص جایگاه گردشگری سلامت مشهد در کشور اظهار کرد: گردشگری سلامت در مشهد به دلیل وجود مزیتهای بالای رقابتی از جمله بارگاه منور رضوی، مراکز تشخیصی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی مجهز و وجود پزشکان و کادر درمان حاذق با برخورداری از امکانات مناسب گردشگری و اقامتی، رویکرد مطلوبی برای سفر بیماران خارجی به مشهد و انجام امور تشخیصی و درمانی خود ایجاد کرده است؛ تا جایی که در حال حاضر مشهد یکی از قطبهای گردشگری سلامت در کشور محسوب میشود.وی در پاسخ به این سوال که در سال ۹۹ چه تعداد بیمار خارجی در مشهد بستری شدهاند، گفت: در طول یک سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا و ممانعت از ورود گردشگران خارجی و عدم صدور روادید برای ورود به کشور، گردشگری سلامت مشهد اثرات منفی زیادی را متحمل شده است.مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ بیمار خارجی در مشهد بستری شده بودند و در سال جاری با توجه به افت شدید ورود بیماران، این میزان تا اوایل اسفند به ۴۳۳۰ نفر تنزل داشته است؛ عمده این آمار مربوط به ابتدای سال ۹۹ بوده که گردشگران سلامت مشهد پیش از شیوع کرونا وارد کشور شده بودند.خیامی ادامه داد: امیدوارم پس از رهایی از این بیماری مجددا رویکرد مناسبی جهت مراجعه توریسم پزشکی به شهر مشهد ایجاد شود که با توجه به درخواستها و تقاضاهای انباشته شده برای دریافت ویزای درمانی از سوی اتباع سایر کشورها برای سفر به ایران، این مهم محقق شود.وی خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونایی، مدیریت گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت ورود بیماران اورژانس خارجی، پروتکلهای ویژهای را مصوب کرد تا از سلامت اتباع خارجی در خصوص کووید-۱۹، پیش از ورود به کشور و پس از انجام امور درمانی در مشهد و بازگشت به کشور خود، اطمینان حاصل کند.مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص این که چه کشورهایی بیشترین بستری و خدمات درمانی را در مشهد داشتهاند، تشریح کرد: با توجه به آمارهای ثبت شده در سامانههای وزارتی، ۹ کشور افغانستان، عراق، عربستان، بحرین، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، الجزایر و آنگولا بیشترین مراجعه به مراکز درمانی مشهد را داشتهاند.خیامی در مورد مقایسه عملکرد ایران به خصوص شهر مشهد نسبت به کشورهای همسایه همچون ترکیه تصریح کرد: امکانات و تجهیزات مراکز تشخیصی و درمانی، دانش و تبحر پزشکان و کادر درمانی مشهد در سطح منطقه کمنظیر است. تمام سعی و تلاش همکاران ما در مطبها، موسسات تشخیصی و مراکز درمانی ارائه خدمات مطلوب و منطبق با استاندارهای لازم به بیماران بوده و خواهد بود؛ از همین رو حضور بیماران خارجی در مشهد و درخواست بالای آنان برای سفر به این شهر، نشاندهنده وضعیت مطلوب و عملکرد مثبت نظام درمانی در این زمینه است.وی همچنین در خصوص تعامل و همکاری سایر ارگانهای مشهدی گفت: گردشگری سلامت و ارائه خدمات مطلوب در این زمینه یک مقوله چند بعدی است که شامل ارائه خدمات در کلیه ابعاد گردشگری و سلامت نیز میشود. این خدمات شامل اخذ و تمدید ویزا، تهیه بلیت رفتوآمد، برنامهریزی برای اقامت، برنامههای زیارتی و سیاحتی، مشاورههای پزشکی، انجام امور تشخیصی و درمانی، پیگیری وضعیت بیمار در دوران نقاهت و... میشود.مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در این مسیر علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دستگاههای مختلفی از جمله استانداری خراسان رضوی، ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان نظام پزشکی، وزارت امور خارجه، پلیس گذرنامه، دستگاههای امنیتی، انتظامی و قضایی در ارائه خدمات از مبدا تا مقصد به ایفای نقش میپردازند.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
گروه آموزشی هتلنیوز - کتاب " مدیریت بازاریابی در صنعت گردشگری " توسط سرکار خانم زهره دهدشتیشاهرخ و آقای مرتضی فیاضی، تالیف شده است. این کتاب حاوی چهارده فصل است. نگارندگان پس از پیشگفتار در فصل اول به کلیات بحث یعنی بازاریابی، انواع آن و کارکردهای آن پرداخته سپس در فصلهای بعدی بحثهای مرتبط با جهانگردی و بازاریابی را مطرح کردهاند. لازم به ذکر است که هر فصل دارای مقدمه جداگانه است که هدف آن فصل را بیان میکند. همچنین برای درک بیشتر مباحث از جداول، نمودارها و موارد عملی و مطالعات موردی استفاده شده است. در پایان کتاب نیز منابع به زبان انگلیسی ارائه شده است. برخی از عنوانهای فصلهای کتاب عبارتاند از؛ 1. درک رفتار مصرفکنندگان در صنعت مهمانپذیری 2. بخشبندی بازار و موقعیتیابی 3. تدوین برنامه بازاریابی 4. مدیریت محصولات و خدمات 5. کانالهای بازاریابی 6. فروش شخصی 7. استراتژی قیمتگذاری جهت خرید آنلاین و دریافت این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید. لازم به ذکر است، قیمت این کتاب با در نظر گرفتن هزینه پستی و ارسال درب منزل سفارش دهنده، محاسبه شده است.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 1/مرداد/1401 کتابخانه داخلی
به گزارش سرویس خارحی هتل نیوز ، اسپیس ایکس برای اتصال اینترنت ماهوارهای استارلینک به اتومبیلها، کامیونها، کشتیهای باربری و هواپیما درخواست مجوز کرد. این شرکت در صورت دریافت مجوز، گامی بزرگ برای ارائه اینترنت پرسرعت به صنعت پولساز حملونقل برداشته است. اسپیس ایکس چهار روز قبل (5 مارس) از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) درخواست مجوز برای اتصال استارلینک به «ایستگاههای در حال حرکت» را کرده است که منظور همان اتومبیل، کامیون، کشتی و هواپیماست. البته اتومبیلهای سواری کوچک از جمله اتومبیلهای تسلا فعلاً باید منتظر بمانند، چون آنطور که ایلان ماسک در توییت خود میگوید، ترمینال استارلینک «بسیار بزرگ» بوده و برای نصب روی هواپیما، کشتی، کامیون و اتومبیلهای کاروان (RV) در نظر گرفته شده است. البته او پیشتر در ژانویه 2020 گفت که «اتصال استارلینک به خودروهای تسلا میتواند در سالهای آینده رخ دهد.» اسپیس ایکس حالا بیش از هزار ماهواره در مدار مستقر کرده و دستکم 10 هزار نفر در حال استفاده از نسخه آزمایشی اینترنت ماهوارهای استارلینک هستند. این سرویس فعلاً برای مناطق برون شهری ایالات متحده که دسترسی کمی به اینترنت پرسرعت دارند در نظر گرفته شده است. کیت استارلینک همراه با آنتن و روتر 499 دلار تمام میشود و کاربر باید برای سرعت 70 تا 130 مگابیت بر ثانیه ماهانه 99 دلار بپردازد. در سند درخواست اسپیس ایکس به جزئیات آنتن جدید اشارهای نشده است، اما نوشته شده که از لحاظ الکتریکی کاملاً شبیه به ترمینال کاربری قبلی بوده و پایههایی دارد که اجازه نصب آن روی خودرو، کشتی و هواپیما را میدهند. آنتن، «روی دکل کشتی و بالای کامیون هجده چرخ» و یا در موارد کاربری، «روی خودرو یا کشتیهای تفریحی» نصب خواهد شد. برخلاف ترمینال فعلی که دارای پایه بوده و کاربر میتواند خودش آن را نصب کند، آنتن خودروها باید توسط «نصاب حرفه ای» نصب شود. اتصال استارلینک به وسائل نقلیه موضوع جدیدی نیست چرا که اسپیس ایکس سال گذشته میلادی از FCC درخواست کرد تا به طور آزمایشی مجوز اتصال استارلینک به جتهای «گلفاستریم» را صادر کند.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار خارجی