نتایج جستجو...
مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی: در سال رونق تولید، باید نگرشی جدید به بحث بازاریابی اینترنتی داشته باشیم

مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی: در سال رونق تولید، باید نگرشی جدید به بحث بازاریابی اینترنتی داشته باشیم

به گزارش هتل‌نیوز ، چهاردهمین همایش آموزشی مدیران و حسابداران گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی از صبح روز چهارشنبه ( 11 اردیبهشت ) با حضور مدیرعامل، قائم‌مقام، معاونین و مدیران ستادی، مدیران کل و مالی هتل‌های زیرمجموعه، حسابداران شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی و مدیرعامل شرکت سفر کارت ملی در هتل جهانگردی دیزین، آغاز بکار کرد. "مهرداد تاوتلی" مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی ضمن خوشامدگویی به تمامی حاضرین در این همایش و تشکر ویژه از تمامی کارکنان و پرسنل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی سراسر کشور، اظهار داشت: در ابتدای حضور در این مجموعه، شعار سازمانی مبتنی بر افزایش درآمد، کنترل هزینه و ارتقای کیفیت را مورد مطالعه بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدیم که این مثلث سودآور، می‌تواند این بنگاه اقتصادی را کاملا هوشمندانه، مدیریت کند. "مهرداد تاوتلی" ابراز داشت: با آموزش‌هایی که واحد آموزش، طرح‌ریزی، اجرا و پیاده کرده است از لحاظ رشد کیفی با معدل خوبی مواجه هستیم. از سوی دیگر تغییرات عمده‌ای در موضوع صدای مشتری صورت گرفته است که در نتیجه آن، شاهد تغییر در فرهنگ، افزایش انگیزه در پرسنل و بازخورد مثبت از سوی میهمانان بوده‌ایم. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به رویکرد این مجموعه در سال جدید، گفت: سیاست‌های تازه‌ای را تدوین نموده و سعی داریم تا با همت مضاعف تمامی همکاران، تلاش خود را در جهت بازاریابی و فروش اتاق‌ها بکار گیریم. وی تصریح کرد: در سالی که تحت عنوان رونق تولید نام‌گذاری شده است، بایستی نگرش جدیدی به بحث بازاریابی اینترنتی داشته باشیم. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی در پایان صحبت‌های خود ضمن اشاره به پیشرفت چشمگیر در زمینه کنترل هزینه‌ها، افزود: تمامی کارکنان، کارمندان و پرسنل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی باید دانش تخصصی خود را همسو با استانداردهای روز دنیا، افزایش دهند تا این مجموعه در کورس رقابت صنعت هتلداری، عقب نیافتد. صحبت‌های معاون اجرایی، معاون اداری و مالی، مدیر روابط‌عمومی، مدیر حقوقی و مدیر منطقه شمال و البرز گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی نیز بخشی دیگر از این همایش بود که هر یک از به ارائه گزارش در خصوص عمکلرد و تشریح مهمترین برنامه‌های سال جاری حوزه تحت مدیریت خود پرداختند. همچنین در حاشیه چهاردهمین همایش آموزشی مدیران و حسابداران گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، هتل‌های دیزین، خوی، آستارا، چلندر، کرمان شعبه 1، دلوار بوشهر، سنندج، نائین، شاهرود و سیرجان به عنوان 10 هتل برتر این مجموعه از نظر شاخص‌هایی نظیر رشد درصد اشغال و درآمد نسبت به عملکرد دوره قبل و بودجه، معرفی و انتخاب شدند. 

ایجاد شده: 11/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 11/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
مزایای شغل میزبانی چیست؟

مزایای شغل میزبانی چیست؟

در این بخش از مجموعه مباحث تخصصی راجع به سرویس و شغل میزبانی، به شرح مزایای این شغل می‌پردازیم. این شغل با وجود ویژگی‌هایی همچون خستگی مفرط، میهمانان  غیر قابل کنترل و انتظارات شغلی فراوان، مزایایی نیز دارد. برخی از این مزایا شامل موارد زیر می‌شود: مزایای پولی ساعات کاری انعطاف‌پذیر تماس با مردم حداقل سرمایه‌گذاری در ابتدای کار محیط دوست داشتنی رضایت شغلی یکی از مزایای استفاده از این شغل این است که اگر خدمات خوبی به میهمان یدهید، می‌توانید انتظار داشته باشید که به خوبی از شما تقدیر خواهد شد. یک میزبان در رستوران‌های شیک و لاکچری می‌تواند با انعام و مجموع حقوقی که می‌گیرد، درآمدی بیش از یک آشپز، مدیر اجرایی، افسر پلیس، میهماندار هواپیما و یا یک معلم داشته باشد. یک میزبان از رستورانی که در آن کار می‌کند، گاهی تخفیف‌های خوبی هم خواهد داشت و گاهی وعده‌های غذای مجانی هم دریافت خواهد کرد. داشتن شیفت‌های شب یا بعد از ظهر و یا آخر هفته باعث می‌شود که میزبان بتواند به دنبال یک شغل دیگر بوده و یا به خانواده خود بیشتر بپردازد. یکی دیگر از مزایای شغل میزبانی این است که ممکن است افراد جالبی را نیز ملاقات کنید. یک میزبان فرصت هم‌کلامی با افراد در سنین مختلف و با تجربیات مختلف را دارد که این شغل را جذاب می‌کند. بر خلاف دیگر مشاغل که نیاز به هزینه اضافی در نوع لباس و پوشش دارد، این شغل نیاز به چند یونیفرم و کفش‌های راحت دارد. برای برخی از میزبانان نیز فضا و محیط کار می‌تواند جالب باشد. مثلا بسیاری از رستوران‌ها دکوراسیون بسیار دقیق و منحصر بفردی دارند. میزبان فرصت چشیدن انواع غذاهای مختلف را نیز دارد. انعام و تحسین از طرف میهمانان و کلمات تشویقی از طرف مدیر نیز می‌توانند جوایز خوبی در قبال ارائه خدمات خوب باشند. نکته پایانی اینکه مهارت و دانشی را که در این شغل به دست می‌آورید در تمام جنبه های زندگی شما تاثیرگذار خواهد بود.    

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 12/اردیبهشت/1398     میزبانی
تشریح فرایند مدیریت مصرف انرژی در گروه هتل‌های پارسیان

تشریح فرایند مدیریت مصرف انرژی در گروه هتل‌های پارسیان

به گزارش هتل‌نیوز ، اولین سمینار داخلی مدیریت انرژی در گروه هتل‌های پارسیان با حضور مدیرعامل، مدیران و کارشناسان فنی و مهندسی واحدهای زیرمجموعه گروه هتل‌های پارسیان در هتل پارسیان انقلاب تهران، برگزار شد. "محمدعلی ابوطالبی" مدیرعامل گروه هتل‌های پارسیان ضمن حضور در این سمینار، بهینه‌سازی در مجموعه هتل‌های پارسیان را یکی از شاخصه‌های اصلی پیشرفت و توسعه زیرساختی، معرفی کرد و مدیریت مصرف انرژی و نقش مدیران فنی و مهندسی را از مهمترین عوامل در دستیابی به این جایگاه برشمرد. مدیرعامل گروه هتل‌های پارسیان در ادامه هدف از برگزاری این سمینار را استفاده منطقی از انرژی و همچنین کاهش اتلاف انرژی، دانست و اظهار داشت: در این مسیر بایستی به نحوی مدیریت کنیم که تاثیر منفی در کیفیت ارائه خدمات هتل‌ها نداشته باشد. وی در ادامه با اشاره به تحقق شعار هتل سبز به عنوان یکی از استراتژی‌های اساسی گروه هتل‌های پارسیان، گفت: آموزش و آگاه‌سازی همکاران و میهمانان در خصوص نحوه صحیح مصرف انرژی و ارزش‌های مادی و معنوی آن، بهبود فرایندهای تولید و ارائه خدمات در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و اجرای برنامه‌های کنترلی منظم و در نهایت، بهبود لوازم و تجهیزات انرژی بر و استانداردسازی آنها، سه اصل اساسی در مسیر بهینه‌سازی مصرف انرژی در هتل‌هاست.

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 9/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
گروه هتل‌های پارس

گروه هتل‌های پارس

گروه هتل‌های پارس با مالکیت ۶ هتل لوکس در شهرهای مهم و بزرگ کشور، تلاش دارد تا خدمات منحصر بفردی در زمینه‌ اقامتی در ایران در سطح هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی به هموطنان ارائه دهد. گروه هتل‌های پارس با استانداردسازی هتل‌ها، آموزش مستمر و تشویق و رسیدگی کارکنان و نیز تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، سعی در بهبود و ارتقای سطح رضایت‌مندی میهمانان خود دارد که قطعا افزایش ضریب اشغال هتل‌ها و سوددهی بیشتر شرکت را به دنبال خواهد داشت. با توجه به پیشرفت روزافزون صنعت هتلداری، شرکت سرمایه‌گذاری هتل‌های پارس برای حفظ جایگاه و همچنین همسو شدن با تکنولوژی‌های روز دنیا و رقابت با هتل‌های بین‌المللی تلاش می‌نماید از سیستم‌های اطلاعات مدیریت، روش‌ها و سیاست‌های روز دنیا در این حیطه با حفظ آئین‌ها، آداب و رسوم و سلامت محیط زیست، استفاده نماید. گروه هتل‌های پارس با برخورداری از درصد بالای رضایت میهمانان و رهبری و مدیریت شایسته و همچنین اجرای اهداف راهبردی عالی، بر آن است که برند خود را به عنوان برترین گروه هتلی از منظر خدمات با کیفیت در ایران به دنیا معرفی نماید و همیشه اولین انتخاب میهمانان داخلی و خارجی برای اقامت در ایران باشد. راه‌های ارتباطی  Pars-Hotels.com  Info@Pars-Hotels.com    0212857  خیابان شریعتی ، بالاتر از سیدخندان

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 26/دی/1400     گروه های هتلداری ایران
گروه هتل‌های کوثر

گروه هتل‌های کوثر

سازمان فرهنگی سياحتی كوثر ( گروه هتل‌های کوثر ) به عنوان یکی از سازمان‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران، فعاليت خود را از سال 1372 آغاز نموده است. فعالیت اصلی سازمان موضوع فعالیت سازمان سیاحتی کوثر طبق ماده 5 اساسنامه، عبارت است از؛ نگهداری، بهسازی و بهره‌برداری بهینه از امکانات بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت فعالیت‌های فرهنگی، سیاحتی، ورزشی، تفریحی و شناسایی سایر امکانات کشور در جهت جذب و ایجاد زمینه‌های بیشتر برای اجرای اهداف سازمان و ارائه خدمات متناسب با اهداف تربیتی - فرهنگی بنیاد به خانواده‌های شاهد و ایثارگر، کارکنان بنیاد، اشخاص حقیقی و حقوقی و بطور کلی عموم مردم با در نظر گرفتن اولویت، ظرفیت و بهره‌برداری اقتصادی از امکانات تخصیص داده شده یا امکاناتی که سازمان ایجاد می‌نماید و همچنین برنامه‌ریزی و اجرای آن در جهت خودگردانی سازمان از نظر اقتصادی و سرمایه‌گذاری و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه اهداف سازمان و انجام کلیه اموری که در جهت توسعه سازمان یا پیشبرد اهداف آن با نظر مجمع عمومی به سازمان محول می‌گردد. راه‌های ارتباطی  KosarHotels  KosarHotels.com  Info@KosarHotels.com    021 888 33 695  خیابان آیت اله طالقانی، خیابان ایرانشهر شمالی

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 26/دی/1400     گروه های هتلداری ایران
استقبال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مداخله کارشناسی و ارائه گزارش عملکرد از سوی کمیسیون اصل 90

استقبال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مداخله کارشناسی و ارائه گزارش عملکرد از سوی کمیسیون اصل 90

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور با اشاره به ارائه گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: این موضوع که گردشگری به عنوان یکی از دغدغه‌های کشور مورد توجه قرار گرفته و در سطح کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بررسی شده است، برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، اهمیت بسزایی دارد زیرا ما برای توسعه گردشگری به عزم و اراده ملی نیاز داریم و سازمان از این سطح اهتمام و توجه استقبال می‌کند. "ولی تیموری" ابراز داشت: بخش عمده‌ای مشکلات مطرح شده در این گزارش، موضوعات قانونی است که امیدواریم با همکاری و ورود کارشناسانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بسیاری از مشکلات حوزه گردشگری برطرف شود. "تیموری" گفت: بررسی کارشناسانه و جمع‌بندی حوزه گردشگری که برای نخستین بار صورت گرفته از جمله نقاط قوت این گزارش است. ضمن اینکه در این گزارش مطرح شده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ابزار و اختیار لازم برای اینکه مسئولیت حوزه گردشگری را انجام دهد، برخوردار نیست و این در حالیست که وقتی تکالیف و مسئولیت گردشگری از ما مطالبه می‌شود، باید ابزار و اختیار لازم هم داده شود. معاون گردشگری کشور، تصریح کرد: برای مثال وقتی که یک موافقت اصولی از سوی معاونت گردشگری صادر می‌شود، سه بار مجبور به تمدید آن می‌شویم تا تائیدیه دستگاه‌های دیگر برای اجرا و آغازبکار سرمایه‌گذار بخش خصوصی به نتیجه لازم برسد و یا وقتی که از ما خواسته می‌شود تا تصویرسازی درست از واقعیت کشورمان برای جذب گردشگران بیشتر صورت گیرد، ابزار و اختیار این اقدام دست ما نیست و وزارت امور خارجه، سازمان صدا و سیما و چند دستگاه دیگر باید به این موضوع ورود کنند. وی افزود: بر اساس آنچه در گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی آمده، شاخص‌ها نشان می‌دهد که تاثیر گردشگری بر تولید ناخالص داخلی و اشتغال رو به افزایش است که این نشان‌دهنده رشد حوزه گردشگری با وجود شرایط خاص کشور است. معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، ادامه داد: در شرایط فعلی، کمتر حوزه‌ای را سراغ داریم که بعد از برخی اتفاقات اخیر، حرکت رو به جلو داشته باشد. البته این نقاط مثبت، بازتاب لازم را در این گزارش نداشته است. وی با اشاره به اقدامات مثبت در حوزه صنعت گردشگری کشور طی سالیان اخیر، گفت: این گزارش می‌توانست بهتر از این بازتاب‌دهنده واقعیات گردشگری باشد و به نظر می‌رسد اگر نمایندگان محترم قبل از قرائت این گزارش در صحن مجلس، یک نشست تخصصی با مسئولان این حوزه می‌گذاشتند، بسیاری از موضوعات و مسائل رفع می‌شد. "ولی تیموری" بیان داشت: تداخل وظایف سایر دستگاه‌ها با حوزه گردشگری که در این گزارش به آن اشاره شده، یکی از مواردی است که همیشه به آن انتقاد داشتیم. وقتی قرار است موضوع گردشگری در حوزه اختیار یک سازمان باشد، نباید چهل تکه شود. درشرایط فعلی شاهد این هستیم که یک بسته سفر که جزو کوچکترین خدمات سازمان است در اختیار چندین دستگاه قرار دارد و انواع مجوز مانند حمل و نقل، گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی و زیارتی هر کدان در اختیار یک دستگاه و سازمان است. معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: به نظر می‌رسد بازه زمانی تهیه این گزارش مربوط به شش ماه تا یک سال قبل است و همین موضوع باعث شده است که اتفاقات، برنامه‌ریزی‌های جدید و اقدامات خوبی که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آغاز شده در این گزارش ذکر نشده است. برای مثال در این گزارش آمده که سازمان مکلف به تهیه یک سند راهبردی برای حوزه گردشگری است و این سند آماده نشده، این در حالیست که سند راهبردی 3 ماه قبل آماده شده و در کارگروه‌های تخصصی سازمان برنامه و بودجه بررسی شده و با امضای معاون محترم رئیس‌جمهور در اختیار کمیسیون فرهنگی دولت، قرار گرفته است. وی ادامه داد: موضوعاتی مانند حساب‌های اقماری، تصویرسازی و برند گردشگری، ظرفیت‌سازی جوامع محلی، سیاست‌های سازمان در توزیع سفر و معرفی مقاصد کمتر شناخته شده که نمایشگاه گردشگری سال 97 نیز بر اساس آن برگزار شد، همگی از مواردی است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ماه‌های اخیر برنامه‌ها و اقدامات اساسی و جدی را در آن آغاز کرده است. "تیموری" گفت: در این گزارش، شرایط زمانی در نظر گرفته نشده است. گردشگری یک صنعت دارای بیم و نگرانی است و هر شکل از چالش، تنش و فراز و نشیب در روابط بین‌الملل و روابط بین کشورها به شدت در آن تاثیرگذار است. وی افزود: با وجود تمامی شرایط، شاهد افزایش 52 درصدی گردشگران ورودی به کشور هستیم و در حوزه گردشگری داخلی نیز موفق عمل کرده‌ایم که این موضوع نیز محسوس است. در بخشی از این گزارش به عدم توازن میان گردشگران ورودی و خروجی اشاره شده، این درحالیست که در حال حاضر توازن ورود و خروج گردشگر، مثبت و میزان گردشگران ورودی بیشتر شده است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در جمع‌بندی پایانی خود از گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان میراث فرهنگی در مجموع این گزارش را حمایتی می‌داند. ما این گزارش را یک گام به سمت جلو برای آسیب‌شناسی می‌دانیم و از این دغدغه و اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای توسعه گردشگری و ارتقای جایگاه این صنعت، استقبال می‌کنیم. وی در پایان گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از ورود کارشناسی و مداخله نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این حوزه، حمایت می‌کند زیرا ما نیازمند حمایت‌های قانونی هستیم.

ایجاد شده: 7/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 7/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گزارش عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در صحن علنی مجلس، قرائت کرد. در گزارش کمیسیون اصل 90 با تاکید مجدد بر لزوم تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، آمده است: با توجه به شکایات متعدد واصله به کمیسیون، موارد ارجاعی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و لزوم بررسی عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ویژه در حوزه حفظ و نگهداری از میراث گرانبهای تاریخی و عدم جذب گردشگر علی‌رغم جاذبه‌های فراوان موجود در کشور، هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 با تعیین استان‌های فارس، اصفهان، همدان، خراسان رضوی و جنوبی و آذربایجان شرقی به عنوان نمونه برای بررسی وضع موجود؛ به کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون ماموریت داد با حضور در این استان‌ها از نزدیک مشکلات مطروحه در شکایات و گزارش‌ها را بررسی کنند. کمییسون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد: این گزارش حاصل بررسی‌های میدانی کمیسیون برای شناسایی ضعف‌ها نه تنها در سطح سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بلکه مشکلات فراسازمانی به منظور نیل به نگرش جامع است و از اینرو مهمترین ضعف‌ها و مشکلات به تفکیک در سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر حسب ارتباط با سازمان میراث‌فرهنگی، ارتباط با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها، ارتباط میان سازمان‌ها، دستگاه‌ها و قوا و حوزه قوانین و مقررات، احصا شده است. در ادامه نگاهی داریم به گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری عملکرد حوزه گردشگری از نگاه آمار و ارقام کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گزارش خود با بررسی وضعیت کشور از نگاه آمار در حوزه گردشگری، اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار اعلامی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تعداد گردشگر ورودی به کشور طی ۱۰ سال گذشته بیش از دو برابر و آمار گردشگر خروجی نیز نزدیک به دو برابر افزایش یافته است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، افزوده است: بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، رتبه ایران که در سال ۲۰۱۱ از بین ۱۳۹ کشور ۱۱۴ بود در سال ۲۰۱۷ از بین ۱۳۶ کشور به ۹۳ صعود داشت و همچنین در بین کشورهای خاورمیانه از جایگاه نهم در سال ۲۰۱۵ به جایگاه هشتم در سال ۲۰۱۷ ارتقا یافته است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی آماری خود، افزوده است: متوسط دریافتی ایران به ازای هر گردشگر ۶۶۵٫۱ دلار بوده و این در حالی است که میانگین درآمد حاصل از هر گردشگر خارجی براساس برآوردهای سازمان جهانی گردشگری برای منطقه جنوب آسیا که ایران نیز جزو آن است، ۱۳۴۰ دلار است. براساس آنچه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده است؛ صنعت گردشگری کشور در حال حاضر با ارزش افزوده حدود ۱۰٫۱ میلیارد دلار سهم ۲٫۵ درصدی از کل تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده و با ۴۷۶ هزار شغل، سهم ۱٫۹ درصدی از کل اشتغال را به خود اختصاص می‌دهد. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با استناد به گزارش مجمع جهانی اقتصاد در گزارش خود از وضعیت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری اعلام کرد: اولویت صنعت گردشگری برای دولت ۱۳۵ و رتبه آموزش برای کارکنان در این حوزه ۱۳۴ است که جزو ضعیف‌ترین گویه‌های ایران به شمار می‌رود. براساس این گزارش، بدترین رتبه ایران در بین مولفه‌های شاخص رقابت‌پذیری سفر و گردشگری در سال ۲۰۱۷ مربوط به پایداری محیطی و پس از آن اولویت‌بخشی سفر و گردشگری و زیرساخت خدمات گردشگری است. همچنین بهترین رتبه ایران در رقابت‌پذیری قیمت‌ها و پس از آن نیز منابع فرهنگی است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع کمبود نیرو در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اشاره داشته و در گزارش خود به صحن علنی مجلس تاکید کرد: آمار پرسنل این سازمان در کل کشور بیانگر کمبود نیرو در این حوزه با توجه به حساسیت‌های خاص به خصوص در بخش میراث‌فرهنگی است. ضمن اینکه در حال حاضر به ازای هر ۵  کارشناس در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یک مدیر مشغول به فعالیت است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه و اعتبارات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز تصریح کرد: اعتبارات هزینه‌ای این سازمان طی ۱۰ سال اخیر تقریبا ۴ برابر و اعتبارات تملکی نیز ۲ برابر شده است ضمن اینکه در سال ۹۶، درصد تحقق اعتبار ابلاغی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در بخش اشتغال و ترویج صنایع‌دستی، صفر بوده است. مشکلات اساسی سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری  کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه گزارش خود از عملکرد سازمان میراث فرهنگی در بخش گردشگری به بررسی 40 مشکل احصا شده و ضعف‌های این حوزه پرداخت و اعلام کرد: عدم تبادل تجارب و اطلاعات بین مدیران استان‌ها، عدم تشکیل کمیته‌های اجرایی به منظور جذب گردشگر، عدم وجود اختیارات قانونی برای الزام دستگاه‌های دیگر برای همکاری با سازمان میراث‌فرهنگی در بخش گردشگری، عدم استفاده مطلوب از فضای مجازی برای ارائه اطلاعات به گردشگران و هماهنگ‌سازی خدمات سفر در قبل، حین و پس از سفر، عدم تعیین تکلیف دفاتر و سایت‌های مجازی فعال خدمات گردشگری به لحاظ جایگاه قانونی و صنفی و ایجاد تعامل بین دفاتر سنتی و مجازی، عدم بهره‌مندی از نیروی متخصص و مرتبط با حوزه گردشگری، کمبود راهنمایان گردشگری و سردرگمی گردشگران، عدم ارائه اقدامات حمایتی نظیر آموزش و توانمندسازی جوامع روستایی به منظور بوم‌گردی، عدم انطباق رویه‌های موجود با استانداردهای جهانی و عدم ابداع روش‌های منطبق با فرهنگ اسلامی - ایرانی برای جذب گردشگران بیشتر، بخشی از مشکلات احصا شده در این حوزه است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه اعلام کرد: فقدان بانک اطلاعاتی قابل اطمینان از آمار گردشگران ورودی و خروجی برای برنامه‌ریزی شایسته، فقدان برنامه‌ریزی متناسب با تعطیلات سایر کشورها و تبلیغ به هنگام گردشگری در آن کشورها، ضعف در ساماندهی، کنترل و نظارت بر محل‌های اسکان غیررسمی، فقدان برنامه مناسب برای قرارگیری تمام استان‌های دارای جاذبه گردشگری در مسیر گردشگری داخلی و خارجی با تعیین بسته‌های تشویقی برای گردشگران و تورگردانان، عدم ارتباط فعال و موثر بین ادارات میراث فرهنگی استان‌ها به منظور انتقال تجربیات، استفاده از ظرفیت‌های مکمل و هماهنگی در جهت افزایش میانگین زمان اقامت گردشگر در کشور، عدم کفایت تبلیغ و تشویق مردم به گردشگری داخلی به خصوص در ایام خارج از زمان اوج سفر از طریق برگزاری جشنواره‌ها، تخفیف‌های ویژه و سایر مشوق‌ها برای توسعه گردشگری، عدم توجه و برنامه‌ریزی مناسب برای جذب گردشگران در حوزه‌های مختلف، عدم آموزش موثر کارکنان و مدیران سازمان در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌ها به ویژه تقویت نظام پیشنهادات و حمایت از ایده‌های نو، عدم بکارگیری راهکارهای درآمدزا به جای بودجه‌خواری از منابع عمومی، عدم ساماندهی مراکز اقامتی ارزان‌قیمت برای گردشگران خاص خارجی و عدم برخورداری از استانداردهای لازم برخی از مراکز اقامتی رسمی و هتل‌ها بخش دیگری از ضعف‌های بخش گردشگری در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری است. رئیس کمیسیون کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه قرائت گزارش این کمیسیون از عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری به مشکلات مرتبط با وظایف سایر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و قوا در حوزه گردشگری با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: عدم استفاده از شبکه‌های تلویزیونی ( داخلی و برون مرزی ) برای معرفی جاذبه‌های کشور به گردشگران، عدم نگرش صحیح مدیران استانی به مقوله گردشگری به عنوان یک صنعت درآمدزا، عدم تناسب وضعیت شهری از حیث زیباسازی و خدمات عمومی برای گردشگران، فراهم نبودن زیرساخت‌ها در زمینه بوم‌گردی، نامطلوب بودن فرآیند جذب، سفر، اقامت و سایر شرایط لازم برای رفاه گردشگران، عدم کفایت اقدامات رایزنان فرهنگی و سفرای ایران در کشورهای مختلف جهت روشنگری در برابر موج گسترده ایران‌هراسی و القای عدم امنیت در ایران، ورود تخصصی و غیرتخصصی دستگاه‌های دولتی به مقوله گردشگری با اهداف مختلف از جمله خدمات رفاهی برای کارکنان، ایجاد درآمد ( مانند اختصاص فضاهای دولتی و مدارس به گردشگران داخلی با قیمت بسیار نازل ) که ضمن ایجاد رقابت نابرابر منجر به تضعیف سرمایه‌گذاران و تورگردانان رسمی و مجوزدار می‌شود و فقدان برنامه منسجم در معرفی جاذبه‌های استان‌ها به گردشگران خارجی در فصول مختلف از جمله دیگر مشکلات بخش گردشگری کشور است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توضیح مشکلات ناشی از عدم هماهنگی بین قوا، دستگاه‌ها و سازمان‌ها در حوزه گردشگری نیز اعلام کرد: عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در جذب گردشگران و حمایت از صنعت گردشگری، عدم همکاری برخی سازمان‌های دولتی در استفاده نکردن از ظرفیت هتل‌ها در ایام اوج سفر، عدم هماهنگی مناسب بین شهرداری‌ها و سازمان میراث‌فرهنگی برای اعطای مجوز ساخت به هتل‌ها، عدم مدیریت مناسبت‌های مختلف و توزیع حضور گردشگران، ضعف در جذب توریست سلامت علی‌رغم وجود زیرساخت‌های لازم در برخی از استان‌ها، مشکلات مرتبط با حوزه قوانین، مقررات و آئین‌نامه‌ها در حوزه میراث و گردشگری و عدم وجود سیاست مشخص کلان در حوزه گردشگری و لزوم تدوین و ابلاغ سیاست‌های کلی و تدوین سند جامع گردشگری از دیگر مشکلات بخش گردشگری کشور است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: لزوم بازنگری در قوانین و مقررات سخت‌گیرانه در جذب سرمایه، اخذ مجوز احداث و پروانه‌های فعالیت و بهره‌برداری اماکن اقامتی که به طولانی شدن غیر منطقی این فرایند و فرار سرمایه می‌انجامد. ( به عنوان مثال در یک نمونه به طور میانگین برای اخذ مجوز هتل، استعلام از ۲۰ مرجع، ۱۷۸۰ امضا و صرف حدود ۲ سال زمان گزارش گردید)، عدم شفافیت برخی قوانین از جمله قانون توسعه گردشگری چنانچه برخی مشاغل مرتبط با گردشگری در این قانون ذکر نشده است، عدم اعمال به موقع و یا قطع مشوق‌ها از قبیل جوایز صادرات برای فعالان گردشگری و صنایع‌دستی، وجود مشکلات عدیده در مناطق نمونه گردشگری ( مشکلات حقوقی در واگذاری واحدهای ثبت شده، توسعه، ابهامات قانونی، اعتبارات واگذاری )، عدم توجه به تخصیص اعتبار استانی براساس حجم گردشگر ورودی و میزان جمعیت هر استان ( بودجه‌ریزی عملیاتی )، مشکلات فراوان مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان صنعت گردشگری ( هتل‌ها، آژانس‌های فروش بلیط و … ) و تحمیل هزینه اضافه به گردشگران که باعث بالا رفتن هزینه سفر و در نهایت دفع گردش به جای جذب آن می‌شود از دیگر مهمترین ضعف‌ها و مشکلات حوزه گردشگری در سازمان میراث‌فرهنگی و دستگاه‌های کشور است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گزارش خود از عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وضعیت فعالان و تشکل‌های مردم نهاد حوزه‌های مرتبط با این سازمان پرداخت و اعلام کرد: علی‌رغم اینکه در بند ث، ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه بر لزوم واگذاری برخی از امور به تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی تاکید شد، اما تدبیری برای واگذاری این فعالیت‌ها وجود ندارد. علاوه بر این مواردی را می‌توان در سطحی فراتر از جایگاه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در نظر گرفت. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: عدم حمایت از انجمن‌های غیردولتی در حوزه صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی، لزوم بازنگری در قوانین موجود مرتبط ( قوانین متراکم، محدود کننده ) و همچنین وضع قوانین حمایتی جدید در خصوص تشکل‌های مردم‌نهاد، فقدان تعریف واحد در خصوص نحوه ارتباط تشکل‌ها با سازمان میراث‌فرهنگی، جلوگیری از سیاسی شدن، دولتی شدن و در حاشیه قرار گرفتن تشکل‌ها، عدم تفکیک بین تشکل‌های مردم‌نهاد، انجمن‌های صنفی و خیریه‌ها با توجه به تعریف آن در قانون از جمله کاستی‌های موجود در سازمان میراث‌فرهنگی در ارتباط با تشکل‌های مردم‌نهاد در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است. جمع‌بندی، نتیجه‌گیری و پیشنهادات کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با قرائت گزارش عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جمع‌بندی این گزارش و در ۱۲ بند پیشنهاد اصلاح وضعیت موجود را ارائه کرده و در خاتمه این گزارش، تشکیل وزارتخانه میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ضروری خوانده است. جمع‌بندی و نتیجه‌گیری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گزارش عملکرد حوزه گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی به شرح زیر است؛  1 - بر اساس بند الف ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مکلف به تنظیم سند راهبردی توسعه گردشگری و ارائه آن به هیات وزیران در سال اول برنامه ششم توسعه شده بود که تاکنون این مهم انجام نشده است. لذا لازم است به قید فوریت این تکلیف قانونی انجام و عملیاتی شود و گزارش آن ظرف ۳ ماه به کمیسیون فرهنگی و اصل نود مجلس شورای اسلامی ارائه گردد. 2 - با توجه به نقش بی‌بدیل صنعت گردشگری در تولید ناخالص ملی و ایجاد تحریک اقتصادی کشور، لازم است تا تمام دستگاه‌ها و مسئولین در توجه و اهمیت به حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی با عزمی راسخ، همنوا شوند و در سطح کلان در این خصوص تصمیم‌گیری شود. به همین منظور پیشنهاد می‌گردد به فوریت، کارگروهی زبده از نمایندگان سه قوه تشکیل و گزارش دقیق مشکلات برای تصمیم‌گیری در سطح سران قوا ارائه و نتایج آن به مجلس شورای اسلامی اعلام گردد. 3 - استفاده از شبکه‌های تلویزیونی ( داخلی و برون مرزی ) برای معرفی جاذبه‌های کشور توسط سازمان صدا و سیما می‌تواند در راستای جذب گردشگر خارجی و هدایت گردشگران داخلی به سمت جاذبه‌های ارزشمند کشور بسیار موثر باشد. لذا پیشنهاد می‌گردد، سازمان صداوسیما با تعیین زمانی ثابت در یکی از شبکه‌های موجود به معرفی آثار و جاذبه های گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی، فرهنگ‌سازی عمومی در جهت استقبال از گردشگران خارجی و … با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بپردازد. 4 - در خاتمه، این کمیسیون با عنایت به مشکلات متعدد مذکور در این گزارش، تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه را از هر نظر علی‌الخصوص از حیث مدیریت و برنامه‌ریزی و امکان نظارت بهتر مجلس بر آن را مطلوب ارزیابی می‌کند و از اهتمام مجلس شورای اسلامی به این امر مهم تشکر می‌نماید.

ایجاد شده: 7/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 7/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری

افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری

آئین افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتل با محوریت موضوعات مدیریت، آموزش، تجهیزات، اقلام مصرفی، سرمایه‌گذاری، طراحی، مهندسی و ساخت در صنعت هتلداری، صبح روز سه شنبه مورخ سوم اردیبهشت‌ماه در محل سالن ملل مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، در این مراسم علاوه بر جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری و هتلداری کشور، آقایان "حسین اربابی" معاون سرمایه‌گذاری، "محمد حسن اسدی" مدیرکل دفتر تسهیلات و منابع، آقای "محسن امامی" مشاور رئیس سازمان و دبیر کانون ملی هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، حضور داشتند. "محمد حسن اسدی" مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به معرفی و شناسایی دست‌اندرکاران صنعت گردشگری و هتلداری کشور به عنوان یکی از اهداف اصلی این دوره از نمایشگاه، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با عضویت در شورای سیاست‌گذاری تا حد توان با این نمایشگاه همکاری داشته است. مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، ابراز داشت: هتل و هتلداری از نظر اندازه، وسعت، حجم کار و بخش‌های متعدد اقامتی، پذیرایی، تفریحی و رفاهی، یکی از سخت‌ترین مشاغل و فعالیت‌های خدماتی است. "علی عباس کمری" مدیرعامل گروه هتل‎‌های کوثر به عنوان اسپانسر دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتلداری نیز ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه تخصصی در ابتدای سال با این شرایط و در این سطح به عنوان یکی از نیازهای اساسی صنعت هتلداری ایران را به فال نیک می‌گیریم زیرا در شرایط فعلی، چاره‌ای به جز روی آوردن به صنعت گردشگری و جایگزین کردن آن با اقتصاد مبتنی بر نفت، نداریم. مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر در ادامه گفت: نکته مهمی که سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری بایستی در نظر داشته باشند این است که هتل، نمونه‌ای کوچک از یک شهر است و صنعت هتلداری همزمان با بیش از 20 صنعت دیگر در ارتباط است. وی در ادامه با اشاره به فعالیت گروه هتل‌های کوثر در صنعت گردشگری و هتلداری کشور، افزود: هتل‌ها و واحدهای اقامتی گروه هتل‌های کوثر به تائید کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، همواره در بین برترین‌های استان خود و کشور قرار داشته‌اند. مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر در پایان به نقش دولت در حمایت از صنعت گردشگری و هتلداری در کشور، تاکید کرد و گفت: دولت بایستی از طریق ارائه تسهیلات ارزان قیمت، حامی هتلداران سراسر کشور باشد. "محسن امامی" مشاور رئیس سازمان و دبیر کانون ملی هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم، گفت: با وجود رشد و توسعه به وجود آمده طی سال‌های اخیر، صنعت گردشگری همچنان جزو اولویت‌های مردم، مسئولین و حکومت نیست. مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به چالش‌های متعدد صنعت گردشگری و هتلداری در حوزه‌های مختلف، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نیز دارای مشکلات و سختی‌های خاص خود است. وی اقدامات بخش خصوصی را پرچمدار و زمینه‌ساز رشد و توسعه در تمامی حوزه‌ها معرفی کرد و افزود: اقدامات بخش خصوصی در زمینه صنعت گردشگری باعث زنده نگه داشتن این حوزه بوده است. "محسن امامی" در پایان گفت: صنعت گردشگری و زیرمجموعه‌های آن از جمله هتلداری، یکی از راهکارهای اصلی برای خروج از بحران فعلی است که البته هر یک از فعالان صنعت گردشگری، دولت و حکومت، وظایف مشخصی دارند. "حسین اربابی" معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتل و هتلداری، اظهار داشت: خوشبختانه رویکرد حکومت از اقتصاد مبتنی بر نفت، کمی تغییر کرده و اقتصاد خدماتی از جمله اقتصاد گردشگری، رفته رفته جای خود در میان مردم، مسئولین و نهادهای مدنی را باز کرده است. معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه گفت: سرمایه‌های موجود در صنعت گردشگری، صرفا سرمایه‌های مادی نیستند بلکه با حجم عظیمی از سرمایه‌های اجتماعی مواجه هستیم که در این میان می‌توان به عملکرد هتلداران و جامعه واحدهای اقامتی کشور در ایام نوروز و در مواجهه به خسارات ناشی از سیل، اشاره کرد. وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری کشور نیز گفت: هم‌اکنون بیش از 2200 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 120 هزار میلیارد تومان در حال اجراست که از این میان بالغ بر 500 پروژه به هتل، هتل‌آپارتمان و دیگر مراکز اقامتی مربوط می‌شود. "حسین اربابی" ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر 200 میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها در اختیار هتلداران و فعالان صنعت هتلداری کشور، قرار گرفت.  وی در پایان به نقش موثر تبلیغات در دنیای امروزی تاکید کرد و گفت: هتلداران بایستی به طور جدی به حوزه تبلیغات ورود پیدا کنند که برگزاری نمایشگاه نیز یکی از مصادیق این فعالیت است.

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات هتل و رستوران ( The Hotel Show ) - جده ( عربستان سعودی )

نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات هتل و رستوران ( The Hotel Show ) - جده ( عربستان سعودی )

به گزارش هتل‌نیوز ، نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات هتل و رستوران عربستان سعودی با عنوان The Hotel Show Saudi Arabia به عنوان یک رویداد برجسته تجاری در حوزه غذا و میهمان‌نوازی طی روزهای 21 تا 23 آوریل سال 2019 ( اول تا سوم اردیبهشت‌ماه 98 ) در مرکز نمایشگاه و رویدادهای شهر "جده" برگزار می‌شود. در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات هتل و رستوران عربستان سعودی، بیش از 100 برند جهانی از 20 کشور مختلف جهان حضور دارند که به نمایش محصولات خود در زمینه فضای داخلی، طراحی، نورپردازی، فناوری، امنیت، آشپزخانه، تجهیزات لباسشویی و .... می‌پردازند و از سوی دیگر بیش از 6500 نفر از اهالی حرفه‌ای صنعت هتلداری و میهمان‌نوازی شامل صاحبان، مالکان، مدیران، سرمایه‌گذاران، طراحان، معماران، مدیران اجرایی، سرآشپزان و دیگر فعالان این حوزه نیز حضور خواهند داشت. از دیگر ویژگی و مزایای برجسته Hotel Show Saudi Arabia برگزاری کنفرانس تائید شده CPD به صورت رایگان و سومین مسابقه آشپزی بین هتل‌ها از سوی انجمن سرآشپزهای جهانی و عربستان سعودی در حاشیه نمایشگاه، خواهد بود. در پایان بایستی گفت، هدف اصلی از برگزاری این رویداد بین‌المللی دستیابی به یک پلتفرم همه‌جانبه در حوزه صنعت میهمان‌نوازی و ارائه دیدی جامع از بازار صنعت غذا و میهمان‌نوازی است.

ایجاد شده: 31/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398     رویدادها و نمایشگاه‌ها
بازنگری بازارهای هدف گردشگری + جزئیات اجرای طرح

بازنگری بازارهای هدف گردشگری + جزئیات اجرای طرح

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور از پایان طرح بازنگری و بهنگام‌سازی بازارهای هدف جمهوری اسلامی ایران، خبر داد. "محمد ابراهیم لاریجانی" با بیان این موضوع که شناسایی بازارهای هدف برای هر گردشگر، یک ضرورت برای حرکت و اقدام آگاهانه در حوزه برنامه‌ریزی و بازاریابی به حساب می‌آید، اظهار داشت: در همین راستا، طرح بازنگری و بهنگام‌سازی کشورهای بازارهای هدف در دستور کار این دفتر قرار گرفته است. وی در خصوص ویژگی‌های متمایزکننده این طرح نیز ابراز داشت: در این طرح نسبت به طرح‌های پیشین، سطح‌بندی کشورهای بازار هدف ایران، رعایت و به ترتیب اولویت در چهار سطح اقدام آنی، کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت، دسته‌بندی شده است. وی با اشاره به اینکه برای تهیه این طرح 13 شاخص کلان، تعیین و زیرشاخص‌های هر یک برای ارزیابی کشورها نیز مشخص شده است، افزود: این ابتکار به سازمان متبوع کمک می‌کند تا بر اساس منابع در اختیار بتواند برنامه‌های آینده خود را در سطوح مختلف، تنظیم و ساماندهی کند. از سوی دیگر اولویت کشورها بین سطوح و درون هر سطح هم کاملا مشخص است. مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ادامه گفت: در گام بعدی، ضریب شاخص‌های کلان توسط اساتید دانشگاهی و صاحبنظران صنعت گردشگری، مشخص و داده‌ها برای 84 کشور مطرح در صنعت گردشگری دنیا گردآوری و کمی‌سازی شده است. وی در پایان گفت: کشورهای بازار هدف بر اساس روش‌های آماری رتبه‌بندی در قالب 30 کشور اولویت‌دار برای بازار هدف، انتخاب و برای آنها سطح‌بندی و اولویت‌بندی چهارگانه انجام شد. اقدامات متناظر برای هر سطح از کشورها نیز تعیین شد که در سال جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ایجاد شده: 27/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 27/فروردین/1398     اخبار داخلی
نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتلداری + گزارش تصویری

نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتلداری + گزارش تصویری

نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی هتلداری، صبح روز چهارشنبه مورخ 21 فروردین‌ماه 98 در محل سالن ملل هتل هویزه تهران، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز در این نشست خبری که با حضور گسترده خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های جمعی همراه بود، جناب آقای "محمد حسن اسدی" مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، جناب آقای "علی عباس کمری" مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر به عنوان حامی مالی این نمایشگاه، مدیرعامل شرکت منیر تجهیز امین به عنوان مجری و برگزارکننده نمایشگاه، مدیر اجرایی شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب و جمعی دیگر از اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه تخصصی هتلداری، حضور داشتند. "محمد حسن اسدی" مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی هتلداری طی روزهای 3 تا 5 اردیبهشت در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران، اظهار داشت: در این نمایشگاه تلاش می‌کنیم تا به استانداردی که جای آن در کشور خالی است، برسیم یا حداقل نزدیک شویم. رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه تخصصی هتلداری، عامل اصلی در تفاوت استانداردهای داخلی با جهانی را عدم سرمایه‌گذاری چشمگیر بین‌المللی در صنعت هتلداری کشور دانست و ابراز داشت: در این دوره از نمایشگاه، کشورهای دیگر نیز مشارکت دارند "مهدی اسماعیلی" مدیر اجرایی شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب نیز با اشاره به اینکه هنوز بخش‌هایی از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، تکمیل نشده است از برنامه‌ریزی برای احداث 2 هتل بزرگ در این مجموعه خبر داد و گفت: از تمامی فعالان عرصه هتلداری کشور دعوت می‌کنیم تا در شهر آفتاب تهران، سرمایه‌گذاری کنند. "علی‌اصغر کوکب‌زاده" مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره شرکت منیر تجهیز امین به عنوان مجری برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی هتلداری نیز از دیگر حاضرین در این نشست خبری بود که در اظهاراتی کوتاه، گفت: نمایشگاه امسال از نظر کمی و متراژ نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌کنیم از نظر سطح کیفی برگزاری نیز رشد 70 درصدی را تجربه کنیم. "علیرضا دژبد" دبیر شورای سیاست‌گذاری و مدیر اجرایی دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتل ( HODEC EXPO ) نیز از حضور 50 شرکت شامل شرکت‌های ایرانی و نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، سوئیس، آلمان، مالزی، چین و آفریقای جنوبی در این دوره از نمایشگاه خبر داد. اظهارات "علی عباس کمری" مدیرعامل گروه هتل‌های کوثر و حامی مالی دومین نمایشگاه تخصصی هتلداری نیز پایان بخش این نشست خبری بود. وی با اشاره به وضعیت فعلی صنعت هتلداری در کشور، گفت: میانگین ضریب اشغال هتل‌ها در استان‌های سراسر کشور طی ایام نوروز با کاهش 21 درصدی در مقایسه با سال گذشته مواجه بوده است و این در حالیست که میانگین ضریب اشغال هتل‌های زیرمجموعه گروه هتلداری کوثر در این ایام نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 5 درصد افزایش یافته است. دومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی هتلداری با موضوع مدیریت، آموزش، تجهیزات و اقلام مصرفی، سرمایه‌گذاری، طراحی مهندسی و ساخت طی روزهای 3 تا 5 اردیبهشت‌ماه سال جاری در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران، برگزار خواهد شد. گزارش تصویری مربوط به این مراسم را در ادامه مشاهده می‌نمایید.

ایجاد شده: 21/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...