به گزارش هتل نیوز، " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در پنجمین کنگره بینالمللی سلامت کشورهای اسلامی که در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: «نگاه ما به گردشگری پزشکی صرفا اقتصادی نیست، بلکه ابزار و فرصت برای تبیین دستاوردها و ظرفیت جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی به شمار میآید. ما قبل از انقلاب در حوزه پزشکی بسیار وابسته بودیم اما از ۴٣ سال پیش به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران فرصتهای زیادی شکل گرفته است.» معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی گردشگری و صنایعدستی با بیان اینکه بیماری کرونا نتوانست تقاضا و ورود گردشگران پزشکی را منقطع کند، یادآور شد: «بحران حاصل، ورود این شاخه از گردشگران را متوقف نکرد و در طول این دوران شیوع کرونا، صرفا شاهد صدور روادید گردشگران پزشکی بودیم.» شالبافیان یادآور شد: «بسیاری از سازوکارهای گردشگری پزشکی جهان در قالب "کسبوکار خصوصی با دولت" (B۲G) است. این کنگره و همکاریهای منطقهای فرصتی برای جذب گردشگر به صورت انبوه است و موقعیت استفاده از سازوکارهای B۲B و B۲G را فراهم میکند.» معاون گردشگری افزود: «کسب موافقت، استقرار و اجرایی کردن اعتباربخشیهای بینالمللی معمولا بسیار دشوار است. توسعه مناسبات حوزه گردشگری پزشکی میتواند اعتباربخشیهای درون کشورهای اسلامی را تسهیل کند.» او ادامه داد: «اگر توسعه اعتباربخشیهای مبتنی بر اشتراکات درون کشورها محقق شود، میتوانیم در مورد صدور اعتباربخشی و انتقال بیمهنامهها هم گفتوگو کنیم.» شالبافیان گفت: «سازوکارهای جذب بیمار در جهان و حجم عمده گردشگرانی که میفرستند، مبتنی بر اعتباربخشی بیمهنامهها است. این کنگره میتواند یک آغاز بر دایره همکاریهای فراتر از آنچه موجود است، فراهم کند.» معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی گردشگری و صنایعدستی عنوان کرد: «تشکیل اتحادهای استراتژیک میان کسبوکارهای کشورهای اسلامی، پیوند میان آنها را به تعاملات بلندمدت تبدیل میکند و فواید بسیاری در حوزههای فرهنگی، علمی و اقتصادی دارد.» او با بیان اینکه گردشگری سلامت به دو حوزه گردشگری پزشکی و گردشگری تندرستی تقسیم میشود، گفت: «برای توسعه همکاریهای گردشگری تندرستی، کشورهای اسلامی باید توسعه یابد. حجم بازار گردشگری تندرستی بسیار فراتر و بزرگتر از گردشگری پزشکی است و به سرعت هم در حال رشد است، زیرا گرایش به حفظ سلامت و تندرستی، بازدارندگی و پیشگیری مهم است که بخشی از درآمد خانواده را هم به خود اختصاص داده و صرفا به بیماری و بازار پزشکی مربوط نمیشود.» معاون گردشگری بیان کرد: «گردشگری تندرستی امکان همپیوندی با سایر بخشهای گردشگری پزشکی را دارد، اما در گردشگری پزشکی این تلفیق توصیه نمیشود. اکنون در جهان مراکز درمان و سلامت جای خود را در مراکز اقامتی و هتلها هم باز کردهاند که نشاندهنده سمت و سوی بازار است.» از کسب و کارهای رسمی گردشگری سلامت حمایت میکنیم شالبافیان حمایت از کسبوکارهای رسمی گردشگری سلامت را سیاست اصلی وزارتخانه دانست و عنوان کرد: «اختلاف رویکرد میان دستگاهها و وزارتخانههای مرتبط میتواند مانع فعالیت کسبوکارهای حوزه گردشگری سلامت شود. برای تقویت باید آنها را به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی معرفی کنیم و در تریبونهای خود تقویت کنیم.» معاون گردشگری پیشنهاد کرد: «قانون جایزه صادراتی دفاتر خدمات و کسبوکارهای رسمی حوزه گردشگری باید مجدد برقرار شود، زیرا به غیر از تشویق، باید برای آنها انگیزه ایجاد کنیم. وزارت خارجه هم میتواند در راستای حمایت، صدور روادید از طریق این کسبوکارهای رسمی را پیگیری کند.» او در پایان گفت: «منکر نقصها و کمبودهای احتمالی نیستیم، اما توسعه پایدار و بلندمدت در گروی حمایت از کسبوکارهای صنعت گردشگری است.» پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی امروز دوشنبه (۱۷ آبان) با حضور مسئولان حوزه گردشگری، بهداشت و درمان گردشگری و فعالان و مدیران بخش خصوصی، مدیران شرکتهای خدمات گردشگری درمانی، بیمارستانها و مراکز درمانی داخلی از ایران و کشورهای ترکیه، عراق، عمان، تونس، هندوستان آلمان و اتحایه اروپا و برخی سازمانهای بینالمللی فعال در بخش سلامت و درمان و گردشگری سلامت برگزار شد. همچنین روز گذشته دومین رویداد بینالمللی معرفی فرصتهای سرمایهگذاری در استارتآپهای سلامت و گردشگری سلامت شامل گردشگری درمانی، گردشگری ورزشی، گردشگری طبیعت و تندرستی، گردشگری روستایی و بومگردی، گردشگری آموزشی، گردشگری خوراک، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت آغاز شد و قرار است پنج استارتآپ برتر کشورهای اسلامی معرفی شود. همزمان با این دو رویداد از صبح دیروز به مدت سه روز (۱۶ تا ۱۸ آبان)، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و نشستهای تخصصی پنجمین کنگره بینالمللی سلامت کشورهای اسلامی با حضور نهادها و متخصصان سلامت و شرکتهای خدمات گردشگری، درمانی و فعالان حوزه گردشگری سلامت و همچنین بیمارستانها و مراکز درمانی داخلی و بینالمللی فعال در این حوزه از کشورهای مختلف جهان با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی کرونا در سالن همایشهای بینالمللی صداو سیما در تهران برگزار میشود.
ایجاد شده: 17/آبان/1400 آخرین ویرایش: 17/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست با " بهنام بلوریان " سفیر جدید اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کشور سنگاپور ضمن خیر مقدم و تشکر از روحیه همکاری و توجه ویژه به موضوع گردشگری گفت: «اگرچه تعداد گردشگران ورودی از سنگاپور زیاد نیست؛ اما برقراری دیپلماسی گردشگری میتواند ضمن ایجاد شرایط برخورداری فعالان گردشگری هر دو کشور سبب ارتقای سطح همکاریها و پیشگام شدن در توسعه سایر زمینههای ارتباطات باشد.» وی با بیان اینکه ایجاد پل ارتباطی میان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری هر دو کشور یکی از اقدامات مهم و بسترساز در ایجاد روابط مذکور به شمار میآید؛ افزود: «برگزاری تور آشناسازی ابزاری تاثیرگذار برای این اقدام است که باعث درک عمیق فعالان بخش خصوصی و اصحاب رسانه دو کشور خواهد شد تا با بسط درلایههای تصمیمساز، گسترش روابط در ابعاد مختلف محقق شود.» شالبافیان همچنین خطاب به سفیر جدید اعزامی جمهوری اسلامی ایران درکشور سنگاپور یادآور شد: «در صورت معرفی افراد با زمینههای مساعد همکاری همانند اینفلوئنسرهای مسلمان و دعوت آنها به کشورمان می توانیم ورود به بطنجامعه و دستیابی به راهکارهای تاثیرگذار در بخش بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور را در این بازار بیابیم.» معاون گردشگری در ادامه تمرکز بر ظرفیتهای آموزشی را نیز یکی دیگر از پلهای ارتباطی میان گردشگری دو کشور ایران و سنگاپور عنوان کرد و گفت: «وجود ظرفیتهای آموزشی تخصصی در قالب کارگاههای آموزشی به صورت وبینار میتواند علاوه بر تبادل اطلاعات و بهروزرسانی دانش گردشگری سبب شناخت دقیق و عمیق دو کشور از داشته های موجود شود.» همچنین در این نشست بهنام بلوریان سفیر اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کشور سنگاپور نیز ضمن تشریح ساختار سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این کشور نسبت به تسهیل روابط به ویژه در بخش دیپلماسی گردشگری اعلام آمادگی کرد.
ایجاد شده: 4/آبان/1400 آخرین ویرایش: 4/آبان/1400 اخبار داخلی
بهگزارش خبرنگار میراثآریا، مهندس سید عزتالله ضرغامی امروز سهشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ در دیدار با سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت تقویت همکاری این وزارتخانه و نیروی انتظامی گفت: «این وزارتخانه با ناجا تقاطعهای زیادی دارد و برای انجام ماموریتهای وزارتخانه همکاری و مساعدت نیروی انتظامی نقش کلیدی دارد. خوشبختانه امروز نیروی انتظامی ما هوشمند و مقتدر است و در حوزههای مختلف کارآمدی بالایی دارد.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، افزود: «در حوزه میراثفرهنگی و در مسائلی مانند حفظ بناهای تاریخی، جلوگیری از حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیای تاریخی نیارمند همکاری با نیروی انتظامی هستیم، همچنین در حوزه گردشگری بهویژه بخش گردشگران خارجی و ورود آنها به کشور، ماموریت وزارتخانه با ماموریتهای ناجا مرتبط است.» او اظهار کرد: «بهعنوان مثال یکی از مهمترین این همکاریها تامین امنیت گردشگران است که برای ما اهمیت دارد.» مهندس ضرغامی خاطرنشان کرد: «حوزههای مختلفی برای همکاری با ناجا داریم پیش از این بحثهای مقدماتی را انجام دادیم و در این جلسه دوباره آنها بررسی کردیم و به جمعبندی رسیدیم. جزئیات این نشست مکتوب میشود و در قالب یک تفاهم نامه به امضای دو دستگاه خواهد رسید و در آینده بر اساس آن رفتار میشود.» وظایف ناجا در ارتباط با وزارتخانه باید شفاف باشد سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز در این دیدار گفت: «وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و نیروی انتظامی جزو مجموعههایی هستند که باید ارتباط و تعامل بیشتری نسبت به سایر دستگاهها داشته باشند، نوع کار این دو مجموعه به گونهای است که این تعامل را ایجاب میکند.» او تصریح کرد: «میراثفرهنگی و ابنیه تاریخی میراث کشورمان بوده و گویای فرهنگ ایرانی و اسلامی ماست که باید از آن حراست شود. نیروی انتظامی میتواند در زمینه حفاظت از این اماکن تاریخی اقدامات خوبی انجام دهد.» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: «یگان حفاظت میراثفرهنگی را در این وزارتخانه داریم که وظایف بزرگی بر عهده آن است. انشالله با حضور مهندس ضرغامی وظایف یگان شفافتر شود و حمایتهای بیشتری از آنها انجام شود.» او ادامه داد: «ایران یکی از کشورهایی است که جاذبههای گردشگری بسیاری دارد، باید برای زمانی که گردشگران از کشورهای مختلف وارد ایران میشوند، تسهیلات مناسبی در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانند با امنیت و آرامش در سراسر کشور تردد کنند.» سردار سرتیپ پاسدار اشتری بیان کرد: «امروز خوشبختانه امنیت خوبی را در اقصی نقاط کشور داریم و برای حفظ امنیت گردشگران خارجی، باید برنامهریزی خوبی انجام دهیم.» او اظهار کرد: «ما در خدمت این مجموعه خواهیم بود تا صنعت بزرگ گردشگری رونق بیشتری بگیرد و خیر و برکت آن برای مردم عزیزمان و افتخاری برای ایران اسلامی ما باشد.»
ایجاد شده: 27/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، گردشگری داخلی اولویت نخست سازمان جهانی گردشگری برای بهبود و رشد مقاصد در آسیا و اقیانوسیه در پانزدهمین برنامه آموزشی سالانه با عنوان «استراتژی گردشگری بلندمدت ملی و بینالمللی» قرار گرفت. از این رو در نشست مقامات توریسم کشورهای آسیایی ۸ محرک سفر به عنوان یک نسخه جهانی برای توسعه گردشگری مطرح شد. پانزدهمین برنامه آموزشی سازمان جهانی گردشگری در آسیا و اقیانوسیه در زمینه سیاست و استراتژی گردشگری در قالب ترکیبی برگزار شد. طرحی که از سال ۲۰۰۶ توسط سازمان جهانی گردشگری بهصورت سالانه برگزار میشود. این برنامه آموزشی تنها برنامه در منطقه است که بهدلیل محتوای محرک و بحثهای قابل تامل از شهرت برخوردار است. هر ساله این برنامه با موضوع مجزایی برگزار میشود و امسال بهدلیل اهمیت بازگشت «گردشگری داخلی» در منطقه و رکود گردشگری بینالمللی، محور برنامه آموزشی حول موضوع گردشگری داخلی و درون منطقهای برگزار شد و در آن متولیان گردشگری کشورهای شرکتکننده به ارائه طرحها و پیشنهادهایی برای بهبود گردشگری داخلی پرداختند. در سال گذشته این نشست در شهرگویلین چین با موضوع احیا و تحول گردشگری برگزار شد ،زیرا در سال ۲۰۲۰ شاهد همهگیری ناگهانی کووید-۱۹ در سراسر جهان بودیم از این رو صنعت گردشگری با رکود شدیدی مواجه شد و در حالت تعطیلی قرار گرفت، از این رو بازیابی این صنعت در اولویت کشورهای این منطقه و در واقع کل جهان قرار داشت. اگرچه این نشست هر ساله در یک کشور برگزار میشود اما میتوان دلیل انتخاب میزبانی مالدیو برای سال ۲۰۲۱ را در «عملکرد موفقیت آمیز این کشور در بازگشایی و بازیابی گردشگری» دانست که تقریبا از ژوئن ۲۰۲۰ اقدام به بازگشایی مرزهای خود و پذیرش گردشگران بینالمللی کرد و پس از بستن چندماهه در اواخر سال ۲۰۲۰، شروع چشمگیری از سال ۲۰۲۱ داشته و پس از آغاز واکسیناسیون در جهان بهویژه در مالدیو شرایط پذیرش گردشگران خارجی با سرعت بیشتری انجام میشود. این برنامه آموزشی در پانزدهمین سال خود، به عنوان بستری پیشرو با حضور رهبران گردشگری منطقه جهت ایجاد شبکه، تدوین استراتژی و حرکتی رو به جلو با محور گردشگری داخلی در کشور مالدیو در مدت ۳ روز برگزار شد. در این رویداد ۲۵ کشور گردهم آمدند اما با توجه به شرایط کرونا تنها شش کشور افغانستان، بنگلادش، ایران، سریلانکا، مغولستان و نپال با میزبانی مالدیو به صورت حضوری در جلسات آموزشی شرکت کردند. در این گردهمایی محور آموزشها بر نوآوری و مشارکت بخش خصوصی جهت توسعه بازار گردشگری داخلی بوده است و راهاندازی گردشگری داخلی را بر گردشگری بینالمللی ارجح میداند، نه تنها در آسیا و اقیانوسیه بلکه در سراسر جهان. این سازمان در واقع معتقد است که مقاصد مختلف باید تمرکز خود را برای به اجرا درآوردن این روند بگذارند. در جلسات افتتاحیه نمایندگان دولتها به ارائه مطالبی درباره موضوع برنامه پرداختند تعدادی از کشورها همچون بنگلادش، کامبوج، هنگکنگ، چین، اندونزی، ایران، مغولستان، پاکستان، سریلانکا و ویتنام بر مدیریت مقصد متمرکز بودند و محوریت بحث خود را بر نحوه مدیریت در احیای مقاصد پرداختند. پس از آن نمایندگان کشورهای بوتان، ماکائو، چین، مالدیو، میانمار، فیلیپین، ساموآ و هندتمرکز خود را بر موضوعاتی با محوریت نقش نوآوری و مشارکت بخش خصوصی، در رشد گردشگری داخلی گذاشتند. نکته قابل توجه اینکه این کشورها، در دوران پس از همهگیری با سقوط صنعت گردشگری تمرکز خود را بر ترویج گردشگری داخلی گذاشته و کشوری همچون چین نه تنها توانست به سطح پیش از کرونا در سال ۲۰۱۹ برسد بلکه اکنون به رشدی فراتر از آن دست یافت. اقتصاد مالدیو نیز با توجه به وابستگی عمیق به گردشگری بینالمللی پس از بازگشایی مرزهای خود برای مسافران خارجی در سال ۲۰۲۰ و افزایش ورودیهای خود، در فوریه ۲۰۲۱ با آژانس بینالمللی همکاری ژاپن (جایکا) توافقنامهای را برای اجرای پروژه بازیابی گردشگری مالدیو امضا کرد و دولت و بخشخصوصی در راهاندازی مجدد ایمن و پایدار بخش گردشگری به همکاری پایاپای پرداختند. زوراب پولیکاشویلی رئیسسازمان جهانی گردشگری مدیران و متولیان گردشگری را در توسعه گردشگری بهویژه گردشگری داخلی موثرترین و مهمترین نقش معرفی کرده است. بهطوریکه معتقد است: آنچه که یک کشور را در پیشبرد بهتر و عملکرد موفقیتآمیز در بازیابی و سپس بهبود گردشگری بهویژه گردشگری داخلی پیش میبرد وجود مدیران و متولیانی است که بهسان یک رهبر بتوانند ایدههایی را که تفاوت ایجاد میکنند را بشناسند، نوآور بوده و از کارآفرینان و شرکتهای نوپا حمایت کنند. برنامه آموزشی به شرکتکنندگان که عمدتا افراد رده بالای سیاسی یک کشور در آن حضور دارند فرصتی را ایجاد میکند تا مهارتهای استراتژیک گردشگری خود را بهبود ببخشند و از طریق شبکه جدیدی از همکاریهای منطقهای به توسعه این مهارتها در آینده ادامه دهند. این برنامه بهطور خاص برای حمایت از سیاستگذاران و مدیران گردشگری طراحی شده و هدف آن تقویت سیاستها و استراتژیهای موثر و پاسخگو است که باید با تغییر اولویتها و نگرانیها در سطح ملی و بینالمللی مقاصد سازگار باشد. اهداف کلی برنامه آموزشی درک مشارکتکنندگان از تاثیرات همهگیری کرونا بر گردشگری داخلی و چگونگی توسعه گردشگری داخلی با تمرکز بر ۸ محور به شرح زیر است: پتانسیل گردشگری داخلی برای کمک به بهبود اقتصادی مقاصد چگونگی تحرکبخشی مدیران گردشگری برای افزایش تقاضا و توسعه عرضه خدمات مطابق با اهداف توسعه پایدار شناخت چالشهای پیش رو در مسیر توسعه محصول و تجاریسازی و اولویت قرار دادن و سرعت بخشیدن به توسعه گردشگری در مناطق روستایی نحوه ترویج سیاستهای گردشگری از جمله برنامهها و ابتکارات جدید چگونگی همکاری بخشهای دولتی و خصوصی جهت رشد و توسعه گردشگری داخلی بهمنظور ایجاد شغلهای عادلانه و مناسب بهویژه برای زنان و جوانان چگونگی تشویق مردم برای سفر توسط بخشهای دولتی و خصوصی با مدیریت مقاصد و کشف جلوههای جدید از کشور خود در زمان عادی شدن شرایط چگونگی بهکارگیری فناوریها و تکنولوژیهای جدید برای نظارت بر تاثیرات و ترویج مقاصد چگونگی کاهش تاثیرات کووید-۱۹ بر گردشگری داخلی و نحوه پیشبرد روند بهبودی این بخش. در کنار این موضوعات اصلی، برنامه آموزشی درصدد آن است تا کشورهای آسیایی و کشورهای اقیانوسیه عضو سازمان جهانی گردشگری را قادر سازد که شیوههای نوین و موفقیت آمیزی در زمینه گردشگری داخلی را به اشتراک بگذارند.زیرا هدف نهایی تقویت ظرفیت مقاصد در سطح منطقهای، ملی و محلی است.
ایجاد شده: 21/مهر/1400 آخرین ویرایش: 21/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، " غلامرضا منتظری " نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در موردصدور روادید گردشگری از ابتدای آبان ماه گفت: صنعت گردشگری در کشور جزء یکی از منابع درآمدزایی محسوب میشود که با ظرفیتهای گسترده کشور ما در زمینه گردشگری و تقویت آن میتواند به ارز آوری ختم شود. باید تلاش کنیم گردشگری را به صنعت درجه اول کشور تبدیل کنیم. در حال حاضر در عمل این اتفاق رخ نداده است؛ در بیشتر کشورها این صنعت به پر درآمدترین ظرفیت منابع مالی مبدل شده که با تقویت زیرساختهای آن شاهد توسعه یافتگی این صنعت هستند. نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: برای جدایی از تک محصولی و وابستگی به نفت باید گردشگری را از تمام جهات تقویت کنیم. به دلیل اپیدمی کرونا بسیاری از مراکز دیدنی و گردشگری تاریخی، مذهبی، زیارتی و... از رونق افتادهاند و بازدید کنندهای نداشتهاند. وی ادامه داد: باز شدن مرزها و صدور مجدد روادید برای گردشگران در جلسه ستاد ملی مقابله کرونا بارقه امید و احیای تدریجی کسب و کارهای صنعت گردشگری را ایجاد خواهد کرد. باز شدن مرزها و صدور مجوز گردشگری به معنای پایان بیماری کرونا نیست بلکه باید رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی زیر نظر وزارتخانههای مختلف از جمله وزارت بهداشت و درمان و همچنین وزارتخانه گردشگری صورت بپذیرد تا شاهد موج جدید بیماری کرونا نباشیم. منتظری یادآور شد: صنعت گردشگری در حوزه تقویت روابط بین المللی در زمینه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میتواند نقش بسیاری پررنگی داشته باشد؛ بی شک حوزه میراث فرهنگی میتواند، میراث تمام نمایی ظرفیتهای فرهنگی، ادبی و هنری باشد که منجر به تقویت روابط بینالملی میشود. نماینده مردم در مجلس یازدهم در مورد فرهنگ دیپلماسی گفت: دیپلماسی فرهنگی به عنوان ابزار سیاست خارجی کشورها است که هنر ترویج و توسعه فرهنگ را برعهده دارد، در فراهم آوردن زمینههای همکاریهای مشترک و شناساندن فرهنگها و تبادل ارزشهای فرهنگی و تحکیم و تثبیت روابط حسنه میان دولتها تاثیر موثری دارد.منتظری در پایان خاطر نشان کرد: مجلس براساس نیازها و کمبودها در مسئلهای ورود پیدا میکنند؛ در مورد گردشگری و تقویت ظرفیتهای فرهنگی و هنری در کشور اگر نهادها و وزراتخانهها کمبودهای مربوطه را در قالب طرح به مجلس ارائه کنند؛ نمایندگان ورود پیدا خواهد کرد.
ایجاد شده: 18/مهر/1400 آخرین ویرایش: 18/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " حرمتالله رفیعی " رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، در دیدار جداگانهای که با سفیر جدید تونس در تهران و وزیر انرژی سریلانکا در سفر اخیرش به ایران داشته است گفت: سفیر انرژی سریلانکا به تازگی سفری به ایران داشت که از بخش خصوصی گردشگری ایران نیز دعوت شد تا درباره توسعه همکاریهای دوجانبه گردشگری بین ایران و سریلانکا گفتوگو شود. او افزود: رابطه گردشگری ایران با سریلانکا کاملا یکطرفه است، سریلانکا بیشتر مقصد گردشگران ایرانی است و ما از این کشور توریست نداریم، چون در سلیقه و هدف سفر آنها نبودهایم، اما در دیدار با وزیر انرژی سریلانکا که به نمایندگی از دولت این کشور به ایران سفر کرده بود، درخواست کردیم روابط دوسویهای بین دو کشور برقرار شود که قرار شد در دیدار با بخش گردشگری سریلانکا این برنامه را جدیتر پیگیری کنیم. رفیعی بیان کرد: البته معتقدم گردشگری خروجی هم میتواند چرخ گردشگری ایران را به حرکت درآورد، برخلاف آنچه مسؤولان فکر میکنند. از بین هشت تا ۱۰ میلیون نفری که در سالهای گذشته به خارج از کشور سفر میکردند فقط حدود چهار میلیون نفر زائر عتبات عراق بودند، حدود یک میلیون نفر هم سفرهای تجاری و کاری داشتند و سوای آمار ایرانیهایی که در خارج از کشور زندگی میکنند و ورود و خروجشان نیز محاسبه میشود، آیا سفر سه تا چهار میلیون نفر در سال به خارج از کشور از بین ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران، عدد زیادی است؟ توجه کنیم که این مسافران، نوعی سفیر به حساب میآیند که میتوانند فرهنگ ایرانیها را معرفی کنند و معادلات پروژه ایرانهراسی را به هم بزنند. رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: به عنوان شخصی که عِرق ملی دارم در چنین دیدارهایی حتما درباره ظرفیتهای ایران صحبت میکنم، نه اینکه فقط از رتبه جاذبههای طبیعی و تاریخی ایران و یا چهار فصلِ همزمان بگویم، بلکه شدیدا تاکید میکنم طرف مقابل باید به این باور برسد ایران کشور امنی است و خودشان برای ما تبلیغ کنند. او همچنین به دیدار با سفیر جدید تونس در ایران اشاره کرد و گفت: ما همیشه به خلاء دیپلماسی گردشگری نقد وارد کردهایم، به ندرت پیش آمده که سفیر ایران در کشوری دغدغه گردشگری داشته باشد و در این راستا تلاش کند، درحالی که سفرای کشورهای دیگر به محض استقرار در ایران، دنبال گردشگران کشور ما هستند. دیدار با سفیر جدید تونس هم که اخیرا انجام شد، به دعوت آنها بود. او افزود: قطعا تمایل تونس برای ازسرگیری دوباره سفر ایرانیها به این کشور است، اما از موقعیت دیدار با سفیر تونس استفاده کردیم و پیشنهاد اجرای تورهای مشترک با تونس را مطرح کردیم که قرار شد در دیدار با بخش گردشگری این کشور، موضوع همکاری سهجانبه ایران، تونس و یک کشور سوم، جدیتر بررسی و پیگیری شد. رفیعی ادامه داد: در دیدار با سفیر تونس پیشنهاد طراحی بسته سفر بین ایران، تونس و یک کشور دیگر مطرح شد تا این مسیر یکطرفه و فقط به سمت تونس نباشد. درباره برقرای پرواز مستقیم بین ایران و تونس نیز صحبتهایی شد و سفیر تونس نیز اعلام کرد که با یکی از کشورهایی که بیشترین توریست را در تونس دارد، یعنی ایتالیا یا فرانسه مذاکره خواهد کرد تا پکیج مشترکی تعریف شود و توریستهای کشور سوم پس از اینکه تونس را دیدند، برای چند روزی به ایران سفر کنند. وی افزود: این پیشنهاد به عمان هم داده شده بود که با کرونا مواجه شد وگرنه ورود گردشگران از عمان روند افزایشی را در پیش گرفته بود. ما این ایده را حتی با ترکیه و جمهوری آذربایجان برای مقطعی پیش بردیم که با کرونا مواجه شدیم. رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران بیان کرد: اگر به درستی برنامهریزی شود هم پروازهای مستقیم صرفه اقتصادی پیدا میکند و صندلی هواپیما در این مسیر خالی نمیماند و هم تعداد سفر گردشگران ورودی به ایران رشد فزایندهای خواهد داشت. او همچنین گفت: با روند موجود پیشبینی ما این است که از ابتدای سال نو میلادی، به تدریج چرخ گردشگری به حرکت درمیآید و سرعت خواهد گرفت. بنابراین از بخش خصوصی و دولتی درخواست دارد که برای نوروز برنامهریزی سنگینی داشته باشند و دولت هم بستر را فراهم کند. رفیعی درباره وضعیت پروازهای مستقیم بین ایران ـ تونس و ایران ـ سریلانکا نیز اظهار کرد: پرواز مستقیمی که بین این ایران و این کشورها نداشتیم، پروازها معمولا ترانزیت بوده، اما این پیشنهاد به هر دو کشور داده شد که اگر برنامهریزی دقیقی انجام شود و بر مبنای آن حرکت کنیم، پرواز مستقیم حتما برقرار خواهد شد.
ایجاد شده: 17/مهر/1400 آخرین ویرایش: 17/مهر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، علیاصغر شالبافیان که بهمنظور شرکت در پانزدهمین برنامه آموزش اجرایی سیاستها و استراتژیهای گردشگری منطقه آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به مالدیو سفر کرده است، عصر چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ با عبدالله معصوم وزیر گردشگری این کشور دیدار کرد. او درباره دیدار خود با وزیر گردشگری مالدیو گفت: «در این دیدار عبدالله معصوم ضمن تشکر از حضور جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین برنامه آموزش اجرایی سیاستها و استراتژیهای گردشگری منطقه آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، بر اهمیت توسعه گردشگری ایران با توجه به تنوع جاذبههای گردشگری، روحیه مهماننوازی ایرانیان و داراییهای ملموس و ناملموس توسعه گردشگری تاکید کرد.» او افزود: «نحوه مدیریت بحران ویروس کرونا در صنعت گردشگری، واکسیناسیون عمومی، ساختار اداری توسعه گردشگری دو کشور، نحوه استفاده از تجربیات گردشگری ایران و مالدیو، چگونگی حضور موثر و مشارکت در تصمیم گیریهای منطقه آسیا و اقیانوسیه از دیگر محورهای گفتوگو با وزیر گردشگری مالدیو بود.» معاون گردشگری کشور تقویت همکاریها با کشورهای مختلف برای توسعه و تقویت صنعت گردشگری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: «با توجه به تلاشها برای از سرگیری صدور روادید تقویت روابط با کشورهای مختلف بهمنظور جذب حداکثری گردشگران خارجی اهمیت بسیار زیادی دارد.» پانزدهمین برنامه آموزش اجرایی سیاستها و استراتژیهای گردشگری منطقه آسیااقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با موضوع «گردشگری داخلی بهعنوان استراتژی بلندمدت گردشگری ملی و بینالمللی» از تاریخ ۱۳ الی ۱۶ مهرماه جاری معادل ۵ تا ۸ اکتبر در کشور مالدیو در حال برگزاری است.
ایجاد شده: 15/مهر/1400 آخرین ویرایش: 15/مهر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، علیاصغر شالبافیان در حاشیه برگزاری پانزدهمین برنامه آموزش اجرایی سیاستها و استراتژیهای گردشگری منطقه آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که در مالدیو در حال برگزاری است، با زوراب پولولیکاشویلی دیدار و گفتوگو کرد. معاون گردشگری کشورمان در این دیدار که عصر چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ برگزار شد، در باره اشتراکگذاری پروژههای کمک فنی سازمان جهانی گردشگری به راهاندازی مجدد گردشگری در منطقه با دبیرکل این سازمان رایزنی کرد. آموزش و سرمایهگذاری برای رساندن بازیابی قویتر برای گردشگری، محور دیگر صحبتهای معاون گردشگری کشورمان و دبیرکل سازمان جهانی گردشگری بود. علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری کشورمان درباره دیدار خود با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت: «در این نشست با زوراب پولولیکاشویلی درباره نحوه مدیریت پاندمی کرونا، راهاندازی مجدد گردشگری، از سرگیری صدور ویزا برای گردشگران خارجی که قصد ورود به ایران را دارند، سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی و انجام واکسیناسیون فعالان گردشگری در ایران صحبت کردیم که دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز از فعالیتهای ایران در مورد تقویت و توسعه صنعت گردشگری ابراز خرسندی کرد.» او افزود: «همچنین در این نشست در مورد همکاری برنامههای جاری از جمله ارائه مشاوره و همکاریهای فنی، احداث مرکز صنایعدستی و گردشگری، تاکید بر حضور ایران در نشست گردشگری روستایی در نوامبر امسال در مراکش، کمک موثر کشورمان در کمیته تهیه تدوین کد بینالمللی حمایت از حقوق گردشگران با دبیر کل سازمان جهانی گردشگری گفتوگو کردم و بر اهمیت برنامههای آموزشی اجرایی در همکاریهای مشترک تاکید فراوان شد.» معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: «دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز در این نشست نقش ایران را در توسعه گردشگری منطقه نقشی اساسی و تاثیرگذار خواند و بر ادامه حمایتها از گردشگری ایران تاکید کرد.» پانزدهمین برنامه آموزش اجرایی سیاستها و استراتژیهای گردشگری منطقه آسیااقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با موضوع «گردشگری داخلی بهعنوان استراتژی بلندمدت گردشگری ملی و بینالمللی» از تاریخ ۱۳ الی ۱۶ مهرماه جاری معادل ۵ تا ۸ اکتبر در کشور مالدیو در حال برگزاری است.
ایجاد شده: 15/مهر/1400 آخرین ویرایش: 15/مهر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، در نشست وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه و معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی که یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ و در محل غرفه سوریه برگزار شد، محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در دیدار با علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری کشورمان، ضرورت ادامه همکاری و هماهنگی در زمینههای اقتصادی و سرمایهگذاری بین دو کشور را بررسی کرد. در این ملاقات با توجه به سفر وزیر مسکن و شهرسازی ایران به سوریه که یکی از محورهای آن همکاری با طرف سوری در حوزه گردشگری بوده است، معاون گردشگری کشورمان با توجه به این ملاقات آمادگی خود را در خصوص رونق و توسعه گردشگری بین ایران و سوریه اعلام کرد. همچنین دو طرف در این نشست در خصوص تشکیل کمیته مشترک بهمنظور پیگیری همکاریها توافق کردند. معاون گردشگری کشورمان در این نشست با اشاره به آسیبهای زیرساختهای گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی سوریه در جنگ با داعش گفت: «این ظرفیت از سوی ایران وجود دارد که آثار آسیب دیده سوریه را مرمت کند و تجربیات خوب ایران در این خصوص به سوریه منتقل خواهد شد.» شالبافیان در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت ارتباطات ایران و سوریه، اضافه کرد: «یکی از مهمترین ظرفیتهای ایران در حوزه گردشگری، توریسم سلامت و گردشگری پزشکی است و در همین ارتباط این آمادگی را داریم که گردشگران سوری از این ظرفیت در ایران استفاده کنند.» محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه نیز در این نشست گفت: «نتایج این نشست را بررسی میکنیم و امیدواریم این کمیته فنی مشترک به زودی تشکیل شود.» او افزود: «گردشگران سوری علاقه خاصی برای سفر به ایران دارند و با توجه به علاقهمندی گردشگران سوری برای سفر به سواحل شمالی و نیز سفر به شهرهای زیارتی ایران خواستار این هستیم تا زمینههای لازم برای حضور گردشگران سوری به شهرهای زیارتی ایران فراهم شود.» در این نشست غسان عباس سفیر سوریه در امارات و محمد سید حسینی سفیر ایران در امارات و تعدادی از مقامات دو کشور نیز حضور داشتند.
ایجاد شده: 11/مهر/1400 آخرین ویرایش: 17/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور گفت: «خوشبختانه بازدیدکنندگان، مسئولان و مقامات کشورهای مختلف استقبال بسیار خوبی از پاویون کشورمان در اکسپو داشتند و رفت و آمد مسئولان کشورهای مختلف و برگزاری نشست با آنها در روزهای آینده نیز ادامه دارد.» معاون گردشگری کشور به افتتاحیه پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ اشاره کرد و افزود: «پاویون کشورمان با حضور مقامات کشورهای مختلف از جمله سفرای هلند، عراق، سوریه و معاون وزیر اقتصاد و صنعت دبی، رئیس هیئتمدیره نمایشگاه دبی و ایرانیان مقیم در امارات برگزار شد و خوشبختانه با طراحی نسبتا خوبی که انجام شده است، مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.» او ادامه داد: «برای بهرهبرداری هرچه بهتر از ظرفیت اکسپو یک تغییر و ساماندهی در اجرای برنامهها در حوزه گردشگری در دست انجام است و امیدواریم بتوانیم زمینه مشارکت حداکثری فعالان بخش خصوصی و کسب و کارهای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایعدستی را فراهم کنیم.» شالبافیان اضافه کرد: «خوشبختانه دیدارهای کاری خوبی با مقامات امارات و دیگر کشورها انجام شد و در این میان کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای مورد توجه ما هستند، در این ارتباط برای تقویت روابط گردشگری کشورمان با کشورهای عضو شانگهای برنامههای بسیار خوبی را در نظر گرفتهایم.» معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: «خوشبختانه فضای بسیار خوبی برای توسعه و رونق گردشگری با کشورهای مختلف از جمله کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای فراهم شده و با توجه به سفر اخیر رئیس جمهوری کشورمان به تاجیکستان و عضویت ایران در این سازمان این امیدواری وجود دارد تا شاهد رونق و توسعه بیش از پیش روابط گردشگری بین ایران و کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای باشیم.»
ایجاد شده: 11/مهر/1400 آخرین ویرایش: 11/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زاهد شفیعی با بیان اینکه چهاردهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر توسط وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی در سال جاری برگزار میشود؛ گفت: «در این دوره از جشنواره صنعت گردشگری نیز وارد عرصه رقابت شده و کارآفرینان خود را انتخاب خواهد کرد.» وی افزود: «در حال حاضر مراحل ثبتنام داوطلبان این رویداد از طریق سایت karafarinanebartar.mcls.gov.ir در حال انجام است و داوران استانی نیز به تفکیک هر استان معرفی و تعیین شدهاند.» شفیعی یادآور شد: «علیرغم شرایط ناشی از کرونا و رکود در بخش گردشگری همه کشورهای جهان، برگزاری اینگونه از رویدادهای رقابتآفرین میتواند برای سالهای آتی تجارب موثری در مشارکت و رقابت واحدهای مختلف گردشگری به شمار آید.» در ادامه مدیرکل دفتر برنامهریزی، آموزش و مطالعات گردشگری درباره شاخصهای انتخاب کارآفرین برتر گفت: «بکارگیری ایدههای خلاقانه و روشهای جدید در جذب گردشگران، استفاده از فناوریهای بروز و جدید در عرضه خدمات و محصولات گردشگری، کاهش آسیبهای محیطزیست و توسعه گردشگری پایدار، جذب همکاریها و مشارکت با ذینفعان گردشگری و جوامع محلی، متنوعسازی خدمات و محصولات گردشگری در جهت ایجاد مزیت رقابتی در کسب و کار خود، افزایش درصد اشغال تخت و یا میزان جذب گردشگران داخلی و خارجی، توجه به کیفیت ارایه خدمات گردشگری و جلب رضایت گردشگران از جمله معیارهای در نظر گرفته شده برای انتخاب کارآفرین برتر به شمار میآید.» گفتنی است ثبتنام در این جشنواره از اول تیرماه آغاز شده و تا دهم مردادماه ۱۴۰۰ ادامه دارد و کارآفرینان با مراجعه به وبگاه karafarinanebaeertar.ir یا karafarinanebaeertar.mcls.ir میتوانند فرایند ثبتنام خود را تکمیل کنند. این جشنواره بیشتر با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی کارآفرینان برتر در سراسر کشور انجام میشود.
ایجاد شده: 24/تیر/1400 آخرین ویرایش: 24/تیر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، اواخر سال گذشته قرارداد استقرار حسابهای اقماری گردشگری در چارچوب نظام جامع آماری گردشگری بین این وزارتخانه و مرکز آمار ایران بهمنظور ایجاد ابزار بررسی منافع حاصل از صنعت گردشگری، امکان سنجش بهرهوری صنعت گردشگری، میزان اشتغالزایی و محاسبه گردشگری در حسابهای ملی کشور به امضا رسید و بهدنبال اقدامات و هماهنگیهای انجام شده با سازمان جهانی جهانگردی، سازمان برنامه و بودجه کشور، مرکز آمار ایران و بانک مرکزی، شرایط لازم بهمنظور پیادهسازی و استقرار حسابهای اقماری گردشگری فراهم شد و این موضوع از امروز وارد فاز اجرایی شد. در همین خصوص در نشستی که امروز با حضور دکتر علیاصغر مونسان وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، جواد حسینزاده رئیس مرکز آمار ایران و جمعی از مدیران دو دستگاه برگزار شد، بررسی نهایی فاز مطالعاتی و فاز پایلوت حسابهای اقماری گردشگری بررسی و در خصوص فاز اجرایی این سیستم دستورهای لازم صادر و تصمیمگیری نهایی انجام شد. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در این نشست با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری گفت: «تا قبل از شیوع کرونا، گردشگری داخلی و خارجی در کشور ما رونق فراوانی داشت و روند رو به رشدی را طی میکرد. این صنعت در اقتصاد از اهمیت بالایی برخوردار است به گونهای که محرک سایر صنوف است و با رونق حوزه گردشگری شاهد رونق در کسبوکار سایر صنوف هستیم.» دکتر مونسان افزود: «یکی از موضوعاتی که دنیا به سمت آن رفته است استفاده از هوش مصنوعی است، پیشبینی ما این است که در جریان هوشمندسازی فعالیتها در صنوف مختلف، بسیاری از کسبوکارها و صنایع دستخوش تغییراتی شوند و برخی از آنها زیان ببینند؛ با این حال صنعت گردشگری تنها صنعتی است که در فرآیند هوشمندسازی نیز رونق خود را حفظ میکند.» او ادامه داد: «در حال حاضر گردشگری صنعت سوم دنیا است اما پیشبینی میشود این صنعت به صنعت اول دنیا تبدیل شود.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به نقش گردشگری در تولید ملی ناخالص اشاره کرد و افزود: «در کشور ما تا قبل از شیوع کرونا سهم گردشگری در تولید ملی ناخالص ۱۱,۸ میلیارد دلار بوده است که این سهم باید به خوبی معرفی شود اما از آنجایی که حسابهای اقماری گردشگری وجود نداشت، این سهم به خوبی دیده نشده است.» دکتر مونسان در بخش دیگری از صحبتهای خود با قدردانی از تلاش دستگاههای مختلف برای اجرایی شدن حسابهای اقماری گردشگری از جمله مرکز آمار ایران، خاطرنشان کرد: «گردشگری یک موضوع ملی است و همه دستگاهها برای رونق هرچه بیشتر این صنعت باید کمک کنند.» تحقق اقتصاد بدون نفت با رونق گردشگری جواد حسینزاده رئیس مرکز آمار ایران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت تهیه حسابهای اقماری گردشگری گفت: «خوشبختانه امروز بعد از سالها تلاش شاهد این هستیم که پروژه تهیه حسابهای اقماری گردشگری وارد فاز اجرایی شده و این موضوع در صنعت گردشگری بسیار با اهمیت است.» او در ادامه به اهمیت صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: «در اقتصاد بدون نفت به طور حتم گردشگری نقش بسیار مهمی را میتواند ایفا کند.» رئیس مرکز آمار ایران خاطرنشان کرد: «حسابهای اقماری گردشگری یک آرزوی ۲۰ ساله بود که خوشبختانه این آرزو امروز به واقعیت تبدیل شده و وارد فاز اجرایی میشود.» ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نیز در این نشست در سخنانی به پیشینه پروژه تهیه حسابهای اقماری گردشگری و اهمیت آن پرداخت و گفت: «از حدود ۲۰ سال پیش این موضوع مطرح شد و بهعنوان یک موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت. در دو برنامه توسعه پنجساله در کشور نیز به این موضوع پرداخته شده است و خوشبختانه بعد از تلاشهای فراوان با همکاری دستگاههای مختلف از جمله مرکز آمار ایران امروز به نتایج بسیار خوبی در این پروژه رسیدیم و مراحل و فازهای مختلف آن را طی کردیم تا به فاز اجرا رسیدیم.» او خاطرنشان کرد: «این پروژه امروز در مسیر مطمئنی قرار گرفته و با اجرای آن به طور حتم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در صنعت گردشگری و معرفی هرچه بیشتر اهمیت و نقش این صنعت خواهیم بود.» سازمان ملل متحد (از طریق کمیسیون آمار)، سازمان آماری اروپا، سازمان جهانی گردشگری و سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه از جمله سازمانهای بینالمللی هستند که مجموعهای از تعاریف و طبقهبندیها را تحت عنوان حساب اقماری گردشگری برای این صنعت برقرار کردهاند. هدف کلی تهیه حساب اقماری گردشگری، سنجش اثرات اقتصادی گردشگری در کشور بهصورت سالانه است. حسابهای اقماری گردشگری، این امکان را فراهم میکند که جنبههای اقتصادی گردشگری در حسابهای ملی کشور بهطور مجزا بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. با اجرای این طرح و توجه به اهمیت نقش گردشگری زمینه بهتری برای تجزیه و تحلیل اثرات گردشگری در اقتصاد و تصمیمگیریها درباره گردشگری فراهم میشود.
ایجاد شده: 7/تیر/1400 آخرین ویرایش: 7/تیر/1400 اخبار داخلی