نتایج جستجو...
رودبارکی : امیدی به آینده صنعت هتلداری نیست

رودبارکی : امیدی به آینده صنعت هتلداری نیست

به گزارش هتل نیوز " مهدی رودبارکی " عضو هیات مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران گفت :   در تعطیلات نوروز، هتل‌های ۴ و ۵ ستاره مشتریان خود را حفظ کرده‌اند اما نبود مسافر یا روند کاهشی در هتل‌های ۲ و ۳ و تک ستاره مشهود بوده است. در حال حاضر ‌میهمانان هتل‌ها قشر خاص جامعه هستند و به اقامتگاه‌های غیر از هتل نمی‌روند، زیرا موضوع امنیت، بهداشت و... برایشان بسیار حائز اهمیت است. او افزود : نمی‌توان علت کاهش استقبال را در فرسودگی دانست زیرا یک مصرف‌کننده برای اقامت در یک هتل بیش از هرچیزی به نوع سرویس‌دهی و رفتار کارکنان اهمیت می‌دهد. وی گفت :  زمانی که هتل‌ها از پس هزینه‌های جاری هم برنمی‌آیند، بازسازی و نو‌سازی هتل‌ها در دورترین اولویت هتلداران قرار خواهد گرفت.   تا زمانی که درآمدهای هتل کم است امکان بازسازی برای مالکان چندان وجود ندارد، زیرا تجهیزات بسیار گران است و بانک‌ها نیز در این مسیر با صنعت هتلداری همراهی لازم را ندارند و در ضرردهی هتل‌ها شریک نمی‌شوند. " رودبارکی " تاکید کرد : دیپلماسی قوی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل جذب گردشگر و ارزآوری و درآمدزایی و در نتیجه رشد صنعت هتلداری و گردشگری کشور است. او گفت : در شرایط کنونی، فقط باید تحمل کرد و امید چندانی به آینده صنعت هتلداری و گردشگری در ایران وجود ندارد و چشم‌انداز روشنی دیده نمی‌شود. عضو هیات مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران افزود : بخش خصوصی بدون حمایت دولت امکان سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران خارجی به کشور را ندارد. بخش خصوصی نمی‌تواند به تنهایی با هتلداری در ترکیه رقابت کند. این امر تنها با تسهیل‌گری حاکمیت و سیاستگذاری کلان در عرصه بین‌المللی امکان‌پذیر است.

ایجاد شده: 16/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1402     اخبار داخلی
بیانیه جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران در خصوص حواشی اخیر نسبت به بومگردی‌ها

بیانیه جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران در خصوص حواشی اخیر نسبت به بومگردی‌ها

به گزارش هتل نیوز جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران در خصوص حواشی اخیر نسبت به بومگردی‌ها در بیانیه‌ای به این حواشی واکنش نشان داد. در این بیانه آمده است : شاد باش آغاز سال نو و همزمانی بهار طبیعت و بهار رمضان و آرزوی سالی همراه با موفقیت و بهروزی  خانه های بوم گردی با بیش از یک و نیم دهه فعالیت و نقش آفرینی در بافت های تاریخی و طبیعی روستایی و شهری و همچنین تاکید بر توسعه‌ی پایدار، سال جدید را پس از چند سال سپری کردن بحران‌های مختلف و با امید به روزهای بهتر و در راستای با توکل به ایزد توانا و تلاش بیشتر خانواده و جوامع محلی به عنوان عناصر اصلی بوم گردی و با انرژی مثبت آغاز می نماید. لازم می دانیم در راستای تفاهم هرچه بیشتر موارد ذیل را که در این چند روز تعطیلات جشن نوروز پیش آمده به جهت یافتن راهکار مناسب طرح موضوع می نماییم ؛ متاسفانه از یکی از شبکه های تلویزیون سریالی پخش می شود که جایگاه واقعی خانه های بومی با ادبیات دور از شان مورد آسیب قرار میگیرد. این سریال در شبکه یک پخش شد که چهره‌ای مخدوش، غیرواقعی و دور از اخلاق حرفه ای از اقامتگاه‌های بوم گردی به نمایش گذاشت. به طور قطع فرهنگ بومی ایران زمین بسیار غنی و دارای جایگاه ویژه بوده و تولید محتواهای هنری باید با ظرافت و دقت نظر و مطالعه ی بیشتری صورت گیرد. موضوع دیگر ساختار خانواده محور اقامتگاه های بوم گردی است که با محوریت مهمان نوازی در حال فعالیت هستند تاکید ما در اقامتگاه های بوم گردی بر این شعار معروف نیاکانمان است می گوید : مهمان حبیب خداست. پس در این چهارچوب و ضمن احترام به قوانین و با نگاه تعاملی و همچنین در نظر گرفتن شرایط جامعه و نسل امروز براین باور هستیم که مقولاتی مثل حجاب نگاه فرهنگی می‌طلبد و  پوشش در میان اقوام ایران زمین میتواند نمونه ای از داشته ها و شاخصه های فرهنگی در میان جوامع بومی محسوب گردد. اقامتگاه‌های بوم گردی به عنوان مدافعان فرهنگ، معنویت، سنت و طبیعت همواره خود را حافظ ارزش های فرهنگی، بومی و ملی می دانند. برخورد قهری و پلمب اقامتگاه های بوم گردی (آخرین مورد در پایان نوروز اقامتگاه موفق و موجه در خراسان رضوی)، ضمن عدم حفظ حقوق آنان، باعث دلسردی و یاس مدیران و بهره‌برداران می گردد. و دیگر آن که فعالان بوم گردی و گردشگری خوان های بسیار طی میکنند تا برای فعالیت مجوزی دریافت و یا تمدید نمایند در حالی که فعالیت مراکز بدون مجوز و با نام های مختلف و بدون نظارت صورت می گیرد . اخیرا آماری توسط یکی از مسئولین ارایه شده که سهم خانه های بوم گردی را از گردشگری نوروزی کشور تنها یک درصد می داند که این خود بی ارزش کردن مجوز های ارایه شده و همچنین دستگاههای نظارتی و تشکل های تخصصی محسوب میشود. جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور آمادگی خود را با نگاه گفت و گو محور و تعاملی و در جهت دستیابی به راهکارهای مناسب در راستای تفاهم بیشتر اعلام می‌دارد. به امید روزهای بهتر ...

ایجاد شده: 15/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 15/فروردین/1402     اخبار داخلی
نماینده مردم تهران در مجلس : به‌نظر می‌رسد تعطیلی جمعه و شنبه درست‌تر باشد

نماینده مردم تهران در مجلس : به‌نظر می‌رسد تعطیلی جمعه و شنبه درست‌تر باشد

به گزارش هتل نیوز " محسن پیرهادی " نماینده مردم تهران در مجلس گفت :  در لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها دو نکته حائز اهمیت است؛ نکته اول برنامه تعطیلی سراسری پنج‌شنبه و نکته دوم کاهش ۹۰ دقیقه‌ای ساعت کار هفتگی است. او افزود : متأسفانه دولت در تدوین و تصویب این لایحه استاندارد دوگانه‌ای برای کارکنان دولت و بخش خصوصی قائل شده است. وی ادامه داد : مقصود دولت در این لایحه باید کاهش ساعات کاری هفتگی کارکنان بخش دولتی و خصوصی به‌صورت توأمان باشد اما در مورد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها فقط بر روی کارمندان دولت متمرکز شده است و گویا برنامه‌ای برای بخش خصوصی ندارد. " پیرهادی " گفت : توجه به طیف کمتر از ۲۰ درصدی کارمندان دولت نه تنها منجر به توسعه گردشگری مد نظر دولت نمی‌شود بلکه هدف بهره‌روی مستتر در دل لایحه را نیز طبقاتی خواهد کرد.  نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد : برای کاستن از هزینه افزایش تعطیلات رسمی کشور باید تعطیلات را حتی‌المقدور برحسب مبادلات بین‌المللی یکسان‌سازی کنیم. به‌نظر می‌رسد تعطیلات کشورهای مسلمان مبنی‌بر تعطیلی جمعه و شنبه درست‌تر باشد.

ایجاد شده: 14/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 14/فروردین/1402     اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداری ؛ استقبال مردم از خدمات هتل‌ها کمتر شده است

رئیس جامعه هتلداری ؛ استقبال مردم از خدمات هتل‌ها کمتر شده است

به گزارش هتل نیوز ؛ " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداری ایران گفت :  از ابتدای تعطیلات تا ۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ ضریب اشغال هتل‌ها در کشور نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است. او ادامه داد :  در برخی استان‌ها ضریب اشغال هتل‌ها خوب بوده و در برخی از استان نیز ضعیف بوده که به‌طور متوسط و در مجموع شاهد کاهش ۲۵ درصدی ضریب اشغال هتل به نسبت سال قبل بوده‌ایم. در این مدت ضریب اشغال هتل‌ها در کیش، قشم و نیز استان‌های فارس و گیلان قابل‌قبول و در مازندران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان نسبتا قابل‌قبول بود. در مجموع در استان‌های کشور شاهد کاهش ضریب اشغال هتل‌ها بودیم. وی افزود : مشکلات اقتصادی و نیز عدم برخورد جدی با اماکن اسکان غیرمجاز باعث شده تا استقبال مردم از خدمات هتل‌ها کمتر شود. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداری ایران تاکید کرد : امروز صنعت هتلداری در ایران با چالش‌های جدی روبه‌رو است که باید دولت با تمام قوا برای ادامه حیات هتل‌ها، از این صنعت حمایت کند.

ایجاد شده: 9/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 9/فروردین/1402     اخبار داخلی
هتل‌های استان فارس، میزبان مسافران استان های شمال کشور و تهران

هتل‌های استان فارس، میزبان مسافران استان های شمال کشور و تهران

به گزارش هتل نیوز ؛ " حسن سیادتان " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران فارس گفت :  استقبال مردم و مسافران در ایام نوروز از هتل ها به هیچ وجه نمی تواند میزان خسارت های وارده به هتل ها را جبران کند. او گفت : هنوز هم میزان سطح اشغال هتل های استان در نیمه دوم تعطیلات نوروز مشخص نیست و تاکنون حدود ۵۰ درصد هتل‌ها برای نیمه دوم نوروز رزرو شده است. وی افزود : متاسفانه هزینه اقامت در منازل مبله در شیراز در ایام نوروز بسیار گران است و این در حالی است که نرخ یک شب اقامت در منازل مبله شیراز حدود ۵ الی ۶ میلیون تومان است.  رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران فارس ضمن اعلام اینکه هیچ نظارتی بر منازل مبله بدون مجوز در شیراز وجود ندارد گفت : بیشتر مسافرانی که در هتل های استان و شیراز اقامت کردند متعلق به استان های شمال کشور و تهران هستند.

ایجاد شده: 8/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 8/فروردین/1402     اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران کردستان ؛ اقامتگاه‌های غیرمجاز بسیاری از مسافران را جذب می‌کنند

رئیس جامعه هتلداران کردستان ؛ اقامتگاه‌های غیرمجاز بسیاری از مسافران را جذب می‌کنند

به گزارش هتل نیوز ؛ " عبدالحمید حمیدی " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان کردستان گفت : ضریب اشغال هتل‌های سنندج در روزهای سپری شده از نوروز امسال ۴۰ تا ۶۰ درصد بوده است. این رقم با شرایط معمول هتل‌های این شهر در نوروزهای قبل از کرونا فاصله دارد. در سایر شهرستان‌های استان ضریب اشغال ۳۰ درصد بوده است که این بسیار پایین است. او گفت : خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های غیرمجاز، در خیلی از شهرها و مقاصد گردشگری کشور فعال هستند و متاسفانه در رقابتی نابرابر بسیاری از مسافران را جذب می‌کنند. وی افزود : علاوه بر این، آموزش و پرورش هم از مدارس به عنوان اقامتگاه استفاده می‌کند و بخشی از مسافران جذب این فضاها می‌شوند. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان کردستان تاکید کرد : مجموع این دلایل سبب رکود نسبی فعالیت اقامتگاه‌های رسمی و هتل‌های کردستان در نوروز امسال شده است.

ایجاد شده: 7/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 7/فروردین/1402     اخبار داخلی
وزیر میراث‌فرهنگی : عملیات مرمت، جاذبه گردشگری است

وزیر میراث‌فرهنگی : عملیات مرمت، جاذبه گردشگری است

به گزارش هتل نیوز ؛ " سید عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست با اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور  گفت :  بارها اعلام کردیم عملیات مرمت، جاذبه گردشگری است در حقیقت خود کارگاه میراث‌فرهنگی جاذبه گردشگری است نباید بازدید مردم به دلیل مرمت متوقف شود. وی افزود : از نظر من هیچ اشکالی ندارد مسیری برای تردد مردم در نظر گرفته شود. او گفت : کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کاروانسراهای کشور است. با زحمتی که دستگاه قضایی برای آزادسازی این کاروانسرا کشید موجب شد به عنوان یک جاذبه تاریخی مردم از آن بتوانند به زودی بازدید کنن. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد : این بنا باید مرمت شود و در کنار آن جاذبه‌های تکمیلی ایجاد کنیم تا از مقاصد مهم گردشگری کشور شود.

ایجاد شده: 5/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 5/فروردین/1402     اخبار داخلی
ضریب اشغال ۱۰ درصدی هتل‌های البرز

ضریب اشغال ۱۰ درصدی هتل‌های البرز

به گزارش هتل نیوز ؛ " مصطفی فرازنده " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان البرز گفت :   ضریب اشغال هتل‌های این استان از ۲۷ اسفند تا پایان ۳  فروردین حدود ۱۰ درصد بوده و این، حتی برای استانی مثل البرز و شهری مثل کرج که در مسیر مسافران نوروزی قرار دارد، بسیار پایین است. وی افزود :  با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هم قرار داریم، پیش بینی می‌شود این ضریب نهایتاً تا پایان نوروز به ۱۵ درصد برسد. او گفت : مسافران عراقی برای استفاده از خدمات بیمارستان‌های کرج به این‌جا می‌آیند. با توجه به بالا رفتن قیمت دلار، متاسفانه با مبالغی که در مقیاس بین‌المللی بسیار پایین‌تر از هتل‌های کشورهای منطقه است، از خدمات هتل‌های ما استفاده می‌کنند. برای حیثیت گردشگری و صنعت هتلداری ایران خیلی بد است که مسافران عراقی با این مبالغ بسیار ناچیز از خدمات ما استفاده می‌کنند! رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان البرز ضمن اعلام اینکه راه حل این مشکل، تفکیک نرخ ارزی و نرخ ریالی است گفت :  اگر این راه حل اجرایی شود هم حیثیت صنعت در سطح بین‌المللی حفظ می‌شود،  هم بخشی از خسارات وارد آمده به هتل‌ها در سال‌های گذشته جبران می‌شود و هم این‌که دست هتل‌ها برای اعمال تخفیف‌هایی برای هموطنان و گردشگران داخلی باز خواهد بود.

ایجاد شده: 5/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 5/فروردین/1402     اخبار داخلی
در صنعت گردشگری باید با دنیا تعامل داشته باشیم

در صنعت گردشگری باید با دنیا تعامل داشته باشیم

" علی رحیم‌پور " مدیرعامل گروه هتل‌های رکسان در مصاحبه‌ای اختصاصی با هتل نیوز گفت : ایجاد روابط تعاملی با کشورهای دنیا به ویژه کشورهای منطقه، باید در دستور کار سال آتی قرار گیرد. سیاست تعاملی یا دیپلماسی گردشگری مطابق با آنچه برای توسعه این صنعت تعریف می‌شود قابل اجرا نیست.  نمی توانیم با کشورهای مختلف مشکلات سیاسی داشته باشیم بعد از آنها بخواهیم به ایران بیایند. وی افزود : باید با حضور در رویدادها و جشنواره‌های بین‌المللی سعی کنیم ایران را به دنیا معرفی کرده و ایران هراسی را کاهش دهیم. او گفت : با توجه به شرایط فعلی قابلیت تبلیغ و ورود به بازارهای جدید برای بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرتی تقریبا غیر ممکن شده است. مدیرعامل گروه هتل‌های رکسان تاکید کرد : لازم است تا دولت تعامل بیشتری با تشکل‌های صنفی داشته باشد.

ایجاد شده: 29/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 29/اسفند/1401     اخبار داخلی
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان ؛ بیش از ۵۰ درصد ظرفیت هتل‌های خوزستان خالی است

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان ؛ بیش از ۵۰ درصد ظرفیت هتل‌های خوزستان خالی است

به گزارش هتل نیوز ؛ " عبدالحمید حرمتی " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان گفت : متاسفانه ارائه آمار و اطلاعات اشتباه از سوی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارتخانه ما را هم مثل سایر تشکل‌های استانی هتلداران در استان‌های کشور دچار مشکل کرده است. وی افزود :  از وقتی که خبری به نقل از مدیرکل محترم توسعه گردشگری داخلی منتشر شد که در آن اعلام کردند ۹۰ درصد ظرفیت هتل‌های بعضی از استان‌ها –از جمله خوزستان- برای تعطیلات نوروز تکمیل شده است، بهره‌برداران و مدیران هتل‌های مختلف استان مدام تماس می‌گیرند و می‌پرسند این آمارِ دور از واقعیت، چه پایه و اساسی دارد؟ او گفت : بر چه مبنایی اعلام کرده‌اند ظرفیت ۹۰ درصد از هتل‌های خوزستان تکمیل شده در حالی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت هتل‌ها خالی است و در بعضی از هتل‌ها حتی ۳۰ از ظرفیت هم تکمیل نشده است؟ رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خوزستان تاکید کرد : هتل‌های خوزستان با بیش از ۵۰ درصد ظرفیت خالی و با آمادگی کامل آماده پذیرایی با بهترین خدمات از مهمانان عزیز و مسافران گرامی در تعطیلات نوروز هستند.

ایجاد شده: 29/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 29/اسفند/1401     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...