به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا، سه هفته بعد از اعلام سازمان هواپیمایی کشوری درباره ممنوعیت فروش تور ترکیه، آگهی های خوش آب و رنگ سفرهای بهاری به مقصد استانبول و آنتالیا به سایتها بازگشته و تور فروشی به مقصد شهرهای ترکیه ادامه دارد. ۱۷ فروردین امسال و مطابق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و دستور وزارت کشور، تورهای گردشگری به ترکیه لغو شد اما پروازها به این کشور ادامه پیدا کرد. لغو تورهای گردشگری به مقصد ترکیه تا یک هفته ادامه داشت تا جایی که کاهش تقاضای سفر روی قیمت بلیت این مسیر پروازی تاثیر گذاشت و پرواز تهران- استانبول را از مبلغ ۶ میلیون تومان به ۲ میلیون تومان رساند. با این حال مصوبه ستاد مبارزه با کرونا برای لغو تورهای گردشگری به ترکیه فقط یک هفته اجرایی شد و زیر سایه کمبود نظارت ها، دو هفته ای می شود که بازار تورهای گردشکری به ترکیه گرم شده است. اکنون اگهی تور بهاری ترکیه آن هم به قیمت های مناسب که از سفر کیش ارزان تر در می آید به فضای مجازی و سایت های تبلیغاتی بازگشته است و مسافران می توانند با هزینه ۴ میلیون تومان ۶ شب تور گردشگری به مقصد استانبول بگیرند.پیامک های تور گردشگری به آنتالیا و استانبول نیز به وفور روزانه روی گوشی خیلی از شهروندان دیده می شود. در تماس تلفنی با یکی از آگهی های مندرج در یکی از سایت های معروف متوجه شدیم که این آگهی ها واقعی است و ظاهرا تور گردشگری به ترکیه روی کاغذ لغو شده است و آژانس های مسافرتی زیادی هنوز خدمات گردشگری را به مسافران ترکیه ارائه می دهند. سال گذشته و در پی تشدید ویروس کرونا در ترکیه ۳ بار پرواز به ترکیه لغو ومجددا از سر گرفته شد. ترکیه همزمان با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه ۹۸ تا اواسط سال ۹۹ چندینبار مرز هوایی و زمینی با ایران را مسدود کرد و حتی پس از باز شدن مرز هوایی، تا مدتها نسبت به بسته ماندن مرز زمینی به بهانه ویروس کرونا اصرار داشت. در دیماه ۹۹ نیز با شناسایی ویروس جهشیافته در بسیاری از کشورها،قوانین سفر به ترکیه سخت تر هم شد و شهروندان خارجی از جمله ایرانیها برای سفر به این کشور به ارائه گواهی منفی تست کرونا تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز ملزم شدند. با این حال اکنون که درصد بالایی از جمعیت ترکیه مبتلا به ویروس کرونا هستند، منع سفر از داخل ایران با جدیت پیگیری نمی شود و آژانس های زیادی به طور علنی اقدام به فروش تور ترکیه دارند. وضعیت کمی پروازهای ایران وترکیه در حالت عادی بین ایران و ترکیه هفتگی ۲۰۰ فروند هواپیما مجوز پرواز دارند اما سازمان هواپیمایی اعلام کرده این پروازها تا ۹۵ درصد کاهش یافته است. هفته گذشته بود که سازمان هواپیمایی خبر داد که فقط پنج درصد از کل توافق پروازها بین دو کشور انجام میشود.محمدحسن ذیبخش درباره آخرین وضعیت پروازهای انجام شده بین ایران و ترکیه گفته بود : از پایان سفرهای نوروزی تاکنون با وجود ظرفیت بالای پروازی بین ایران و ترکیه، تنها پنج درصد آن مورد استفاده قرار گرفته است که البته تعلیق تورهای مسافرتی نیز میتواند از دلایل این کاهش باشد. اکنون برنامهای برای قطع کامل پروازها بین دو کشور تا زمان ابلاغ رسمی ستاد مبارزه با کرونا وجود ندارد و کاهش پروازها براساس توافقات صورت گرفته بین دو کشور انجام شده است به گونه ای که در مسیر مذکور در ۲۴ ساعت گذشته پنج پرواز خروجی و ۷ پرواز ورودی انجام شده است.
ایجاد شده: 5/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 5/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " کاپیتان تورج دهقانی زنگنه " رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع شدید بیماری ویروسی کرونا در هند، وضعیت پروازهای ایران به این کشور چگونه است؟ اظهار داشت: ما پرواز برنامهای به کشور هند نداریم و فقط هر دو ماه یک بار یا بیشتر یک پرواز برای بازگشت ایرانیان انجام میشود و یا برای انجام موارد دیگر چنین پروازی برقرار میشود. زنگنه تاکید کرد: در عین حالی که هیچ پرواز برنامهای به هند وجود ندارد، اما نامهای نوشتهایم و موضوع تعلیق پروازها به پاکستان و هند را مجددا دنبال کردهایم،البته این تعلیق بیشتر آثار روانی دارد، چون ما اصلا پروازی به هم نداریم. وی تاکید کرد: پرواز به هند هر دو ماه یا بیشتر همان گونه که گفتم برای بازگشت ایرانیان یا موارد دیگر توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام میشود. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تعلیق پروازها به بسیاری از کشورها به دلیل شرایط کرونا تاکید کرد: در همه پروازهای خارجی که در حال حاضر انجام می شود، ارائه تست معتبر منفی کرونا برای مسافر ضرورت دارد، در فرودگاه امام خمینی (ره) نیز با همکاری هلال احمر این تست انجام میشود و مسافران مشکوک در هتل فرودگاه امام خمینی (ره) قرنطینه میشوند. بنابراین گزارش، به اذعان رسانه ها شیوع کرونا در کشور هندوستان به قدری شدت گرفته است که مهار آن از دست مسوولان این کشور خارج است.
ایجاد شده: 4/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 4/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، مالدیو راهکار ارائه واکسن به گردشگران ورودی این کشور را برای رونق صنعت گردشگری این کشور در نظر گرفته است هر چند که هنوز در اجرایی شدن این طرح ابهام وجود دارد. کشور مالدیو ایالت مجمع الجزایر در جنوب آسیا است که شدیداً به صنعت گردشگری خود وابسته است و حدود ۶۷ درصد از تولید ناخالص داخلی آن به طور مستقیم و غیرمستقیم از بخش گردشگری به دست میآید. مالدیو طبق برنامهریزی های خود، باید در سال ۲۰۲۱ یک و نیم میلیون گردشگر ورودی میداشت اما از اول آوریل این کشور میزبان تنها ۳۵۰ هزار گردشگر بوده است. پس از شیوع ویروس کرونا و ضربهای که به صنعت گردشگری این کشور وارد شد؛ دولت مالدیو در تلاش است تا صنعت گردشگری این کشور را دوباره رونق دهد. به همین دلیل برای ایجاد اطمینان خاطر مسافران و مردم این کشور، راهکاری را در پیش گرفته است. این کشور از ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ طرح واکسن همگانی کرونا را برای کادر پزشکی و کارمندان گردشگری در فرودگاهها، ریزورت ها و کشتیهای سافاری آغاز کرد. تا کنون ۵ هزار نفر واکسن دوز اول را دریافت کردهاند. افرادی که در اولویت گرفتن واکسن بودهاند تقریباً ۹۰ درصد افراد مرتبط با صنعت گردشگری را تشکیل میدادهاند. در این باره عبدالله ماسوم وزیر گردشگری مالدیو در مصاحبهای با شبکه خبری CNBC گفته که این طرح به صورت رایگان و برای اطمینان خاطر کارمندان و سایر کسب و کارهای مرتبط با گردشگری مالدیو انجام میشود. این طرح اول در ماله پایتخت مالدیو اجرا شده و سپس به ترتیب موقعیت مکانی، سایر کارمندان ریزورت ها در جزایر مسکونی واکسینه میشوند. وزیر گردشگری مالدیو گفته؛ استراتژی «۳V» که گردشگران را به بازدید ، واکسیناسیون و تعطیلات (visit, vaccinate, and vacation) ترغیب میکند ، راهی مبتکرانه برای سفر به مالدیو خواهد بود. در حقیقت ارائه واکسن کرونا به مسافران در بدو ورود مسافران به مرزهای مالدیو انجام خواهد گرفت. این کشور همچنین با همکاری شرکتهای کشتی رانی اقدام به واکسیناسیون و راه اندازی شناورهای تست کرونا برای کارکنان کشتیهای کروز و سافاری کرده است به این ترتیب این افراد دیگر نیازی به ماندن در قرنطینه ندارند. این کشور تا کنون از کشورهای هند و چین و همچنین برنامه توزیع عادلانه واکسن به نام کوواکس، واکسنهای مورد نیاز خود را تأمین کرده است. هر چند که وزیر گردشگری این کشور گفته در تأمین واکسن گردشگران مشکلی نخواهند داشت اما نگفته که آیا گردشگران موظف به پرداخت هزینه واکسن هستند یا نه ولی گفت که این مسئله خیلی مهم نیست. البته در این میان سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده به دلیل کمبود جهانی واکسن از برنامههایی که دوزهای مهم واکسن را برای سفرهای اوقات فراغت اختصاص میدهد پشتیبانی نمیکند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، مالدیو از ابتدای شیوع همهگیری ویروس، ۲۵ هزار مورد تأیید شده ویروس کرونا و ۶۷ مورد مرگ را ثبت کرده است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها نیز این کشور را در گروه پرخطرترین کشورها در سطح ۴ تعیین کرده و به مسافران توصیه شده از همه سفرها به مالدیو پرهیز کنند.
ایجاد شده: 4/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 4/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، مدیر عامل یکی از استارت آپ های فروش بلیط هواپیما خبر داد ؛ در پی کاهش حجم سفرهای هوایی، نرخ بلیط هواپیما در حدود 20 درصد کاهش یافت. وی گفت: طی یک ماه اخیر به دلیل سرعت گرفتن انتشار ویروس کرونا شاهد کاهش حجم سفرهای هوایی و در پی آن ارزان شدن قیمت بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی هستیم. وی افزود: «در حال حاضر میانگین نرخ بلیط هواپیما برای مسیرهای داخلی از حدود 700 هزار تومان به 500 هزار تومان رسیده است و این نشان دهنده کاهش حدود 200 هزار تومانی قیمت بلیط هواپیما در مدت اخیر است.» به گفته وی بررسی مسیرهای پرتردد بین شهری گویای این موضوع است که در حال حاضر بیشتر سفرها هوایی، تجاری و در مسیرهای تهران-مشهد-تهران، تهران-اهواز-تهران، تهران-شیراز-تهران و تهران-بندر عباس- تهران انجام شده است.
ایجاد شده: 2/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 2/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، شورای جهانی گردشگری بازگشت بازار گردشگری به سطح پیش از شیوع کرونا در بخشخصوصی را در سال ۲۰۲۲ برآورد کرده است. پیشتر سازمان جهانی گردشگری پیشبینی کرده بود نبض سفرهای خارجی از ۲۰۲۴ عادی میشود و حجم مسافرتها در بازار گردشگری در آن سال به وضعیت ۲۰۱۹ یعنی قبل از شیوع کرونا برمیگردد اما الان به دلیل سرعت واکسیناسیون در بسیاری از کشورها، سرعت احیای مسافرتهای خارجی در پیشبینیهای جهانی نیز افزایش پیدا کرده و تقریبا زمان احیای توریسم به نصف برآورد سال گذشته تغییر یافته است. براساس تحقیقات شورای جهانی گردشگری (WTTC)، بخش جهانی سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۰ بهدلیل تاثیرات کووید-۱۹ متحمل خسارت حدود ۴/ ۵ تریلیون (هزار میلیارد) دلاری شده است. طبق این گزارش سهم بازار سفر و جهانگردی در سال ۲۰۲۰ کاهش ۴۹ درصدی را تجربه کرده است. اگرچه تهدیدات گستردهای مشاغل این بخش را درمعرض خطر قرار داده، اما طرحهای حفاظت از مشاغل منجر به نجات میلیونها شغل شده است. اقدامات سریع در جهت بازیابی و بهبود بازار گردشگری بینالمللی میتواند به بازگشت مشاغل و رشد تولید ناخالص داخلی جهان به سطح سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۲ منجر شود. شورای جهانی گردشگری براساس گزارش سالانه موسسه تحقیقات اقتصادی خود بر تاثیرات ویرانگر همهگیری کووید-۱۹ در بخش سفر و جهانگردی در سال گذشته اشاره میکند که با خسارت ۴/ ۵ هزار میلیارد دلاری مواجه شده است. این موسسه که به ارزیابی فعالیتهای بخشخصوصی جهانگردی و سفر در جهان میپردازد، نشان میدهد سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی جهان کاهش ۱/ ۴۹ درصدی داشته است درحالیکه در بحران اقتصادی جهان در سال ۲۰۰۹-۲۰۰۸ تولید ناخالص داخلی جهان تنها ۷/ ۳ درصد کاهش داشته است. خسارتهای سنگین طی سال ۲۰۲۰ همچنان رو به افزایش است و بخش گردشگری برای زنده ماندن در برابر محدودیتهای فلجکننده سفر و قرنطینهها تلاش گستردهای داشته اما با این حال بهبود فوری اقتصاد جهانی همچنان مورد تهدید قرار دارد. در سال ۲۰۲۰ سهم بازار گردشگری با ۷/ ۴ هزار میلیارد دلار حدود ۵/ ۵ درصد از اقتصاد جهانی را شامل شد و این درحالی است که در سال ۲۰۱۹ سهم این بازار از اقتصاد جهانی ۴/ ۱۰ درصد معادل ۲/ ۹ هزار میلیارد دلار بوده است. در سال ۲۰۱۹ که سفر و جهانگردی از رونق چشمگیری برخوردار بوده از هر چهار شغل جدید در سراسر جهان یک شغل مربوط به بخش گردشگری بوده است و بخش گردشگری با ۳۳۴ میلیون شغل حدود ۶/ ۱۰ درصد از شغل در جهان را به خود اختصاص داده بود. با این حال در سال گذشته، با شیوع همهگیری و تاثیرات منفی آن در بازار سفر و جهانگردی، نزدیک به ۶۲ میلیون شغل در جهان از بین رفت که نشاندهنده افت ۵/ ۱۵ درصدی است که براین اساس تنها ۲۷۲ میلیون شغل در صنعت گردشگری جهان باقی مانده است. کسب و کارهای کوچک و متوسط که حدود ۸۰ درصد از مشاغل بازار توریسم را تشکیل میدهد بیشترین تاثیر را از بحران کرونا داشته و از دست دادن شغلها در کل سیستم سفر و جهانگردی مربوط به این مشاغل بوده است و با این اوصاف جوانان، زنان و اقلیتها بیشترین آسیب را متحمل شدهاند. این تهدیدها همچنان ادامه دارد زیرا بسیاری از مشاغل در جهان طی یک سال اخیر تنها از حمایتهای دولتی برخوردار بودند و درصورت عدم بهبود کامل سفر و گردشگری احتمال از بین رفتن این مشاغل وجود دارد. با توجه به شرایط بحرانی موجود، شورای جهانی سفر و گردشگری اقدامات گستردهای را در جهت بازگرداندن تحرک بینالمللی و بازسازی اعتماد جهانی گردشگران در پیشبرد بخشخصوصی داشته که در این راستا دولتهای سراسر جهان حمایتهای سریع و گستردهای را از بخشخصوصی انجام دادهاند. با این حال، این نگرانی برای نهاد جهانی گردشگری وجود دارد که دولتها نتوانند حمایتهای خود را بهصورت نامحدود از مشاغل مورد تهدید ادامه دهند. بنابراین معتقدند دولتها باید پشتیبانیهای لازم از بخشخصوصی در جهت بهبود بازار گردشگری را داشته باشند که این امر با صرفهجویی در مشاغل، ایجاد مشاغل جدید موردنیاز و بازگرداندن شغل میلیونها نفر که معیشتشان به بخش گردشگری وابسته است به احیای اقتصاد جهانی منجر میشود. این گزارش سالانه همچنین از خسارت تکاندهنده در درآمدهای سفر بینالمللی حکایت دارد که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۴/ ۶۹ درصد کاهش داشته است و درآمدها در سفرهای داخلی کاهش ۴۵ درصدی را تجربه کرده است که این روند کاهشی کمتر، ناشی از احیای خفیف سفرهای داخلی در برخی کشورها بوده است. با وجود این، بهرغم ویرانگر بودن بازار سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۰ و زمستان ۲۰۲۱ و تعطیلی میلیونها شغل در سراسر جهان، تحقیقات شورای جهانی سفر و گردشگری نشان میدهد که اگر تحرک و سفر بینالمللی تا ژوئن سال ۲۰۲۱ از سر گرفته شود، تولید ناخالص داخلی و شغلها را به میزان قابلتوجهی افزایش خواهد داد. براساس این تحقیق، سهم بخش گردشگری در تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۱ میتواند افزایش چشمگیری داشته باشد و نسبت به سال گذشته حدود ۵/ ۴۸ درصد رشد یابد. همچنین سهم آن میتواند در سال ۲۰۲۲ با افزایش سالانه ۳/ ۲۵ درصدی به همان سطح سال ۲۰۱۹ برسد. شورای جهانی سفر همچنین برآورد میکند که اگر روند جهانی واکسیناسیون با سرعت بیشتری ادامه یابد و محدودیتهای سفر تا قبل از فصل شلوغ گردشگری تابستان کاهش یافته یا برداشته شود، ۶۲ میلیون شغل از دست رفته در سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۲۲ بازگردانده میشود. بنابراین بهشدت از از سرگیری سفرهای ایمن بینالمللی از ژوئن سالجاری حمایت میکند و دولتها با بهکارگیری چهار اصل از جمله تستهای بینالمللی هماهنگ قبل از خروج همه مسافران غیر واکسینه شده، برداشتن قرنطینهها، ارائه مجوزهای سلامت دیجیتال، تغییر ارزیابی ریسک سفرها به مسافرتهای فردی و شخصی بهجای سفرهای گروهی به بهبودی بازار گردشگری خود کمک میکنند که این امر تنها با پشتیبانی مداوم از بخش گردشگری در ابعاد مالی، نقدینگی و حمایت از کارکنان امکانپذیر است. این نهاد جهانی ضمن پشتیبانی از «گواهی سبز دیجیتال»، خواستار ارائه نقشه راه مشخص و اثرگذار دولتهای سراسر جهان است که به کسبوکارها فرصت داده تا فعالیتهای خود را افزایش دهند تا از این شرایط بحرانی و ویرانگر رها شوند.
ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
گردشگری سلامت گرچه در گذشته بیشتر جنبه پزشکی و فرهنگی داشت، اما امروزه با صنعت دانستن آن و داشتن چشمانداز و اقدامات متناسب در این راستا میتوان درآمدزایی، کارآفرینی و ارزآوری بالایی به کشور داشت. بر همین اساس، از یکسو داشتن برتری نسبی در حوزه پزشکی و نیروی متخصص نسبت به کشورهای همسایه و از سوی دیگر جاذبههای طبیعی یاریرسان و مکمل حوزه درمان همچون چشمههای جوشان آب گرم، طب سنتی و نمک درمانی نیز میتواند کشور را در حرکت به سوی اقتصاد غیرنفتی و داشتن درآمدهای پایدار ناشی از گردشگری سلامت سوق دهد. بر همین اساس گردشگری را میتوان یکی از راههای تحقق سیاستهای اقتصادمقاومتی دانست. در واقع گردشگری پس از صنایع نفت و خودروسازی، سومین صنعت پولساز دنیا محسوب میشود که یکی از زیر شاخههای آن به گردشگری سلامت ارتباط دارد. آنچه حوزه گردشگری سلامت را برای کشورهای تحت تحریم مانند جمهوری اسلامی ایران جذاب و بااهمیت میکند، تأثیر پذیری اندک این صنعت از سیاستهای تحریمی کشورهای دیگر است. همچنین گردشگری سلامت در شرایط تحریمی نهتنها میتواند در بهبود صنعت توریسم و ارتباطات فرهنگی و انسانی میان ایران با همسایگان و دیگر کشورها مؤثر باشد بلکه از طریق آن اقتصاد کشور در برابر محدودیتها و فشارهای اقتصادی، مقاوم و مستقل از نفت خواهد بود. بدینترتیب گردشگری سلامت دارای حوزههایی همچون گردشگری پزشکی، طبیعتدرمانی، تندرستی و طب سنتی است. در زیر شاخه گردشگری پزشکی، پیشگامی کشورمان در حوزه زیبایی، جراحیهای پیچیده، حوزه قلب و عروق، ناباروری، مغز و اعصاب، ارتوپدی و ارزانبودن چنین خدمات درمانی موجب شده ایران مقصد گردشگران سلامت از کشورهای اطراف باشد. در همین راستا دکتر محمد پناهی، نایبرئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران در اظهاراتی در این باره گفته است: «ایران در سال ۹۵ از محل گردشگری سلامت درآمد تقریبی ۲/۱میلیارد دلاری داشت و این مهم ارزش و اهمیت توسعه هدفمند گردشگری سلامت را در سطح کلان و استانها نشان میدهد و درآمدزایی از محل گردشگری سلامت در کشور بیش از چهار برابر حوزه گردشگری عمومی است». وی اضافه کرد: «تسریع در فرایند اعطای مجوزهای لازم گردشگری سلامت از موضوعهای مهم است و دانشگاههای علوم پزشکی در سراسر کشور باید در همگامی با مسئولان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، وزارت امورخارجه و اتاق بازرگانی در ایجاد شبکههای قوی و باکیفیت توانمندیهای سلامت را به کشورهای دیگر بشناسانند و این ظرفیتها را به شیوه هدفمند در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی بارور کنند». با توجه به اهمیت گردشگری سلامت در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن، کشورمان در چشمانداز ۲۰ساله در نظر دارد بخش زیادی از گردشگران ۲۰میلیون نفری هدفگذاری شده کشور را به گردشگران سلامت اختصاص دهد و در این بین تسهیل مقدمات سفر و پذیرش گردشگران سلامت، نقش مهمی در تحقق چشماندازهای ترسیم شده خواهد داشت. با این حال آنچه رونق گردشگری سلامت و نیز حرکت آن در مسیر اقتصاد مقاومتی را تسریع میبخشد، فراهمسازی بسترها و زیرساختهای لازم، سرمایهگذاری و تأمین مالی مورد نیاز، اطمینانبخشی به سرمایهگذاران و بخش خصوصی نسبت به بازدهی آن و معرفی و شناساندن ظرفیتهای حوزه پزشکی کشور است. منبع : قدس آنلاین
ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " احمد حمزه زاده " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجانشرقی اظهار کرد: این پروژهها شامل ۱۷ هتل و چهار هتل آپارتمان و مهمانپذیر، ۲۴ واحد سفرهخانه سنتی، ۲۸ مجتمع گردشگری، هشت اردوگاه گردشگری، هفت اقامتگاه بومگردی، ۲ اقامتگاه سنتی، یک طرح مربوط به ایجاد محیطها و پارکهای طبیعتگردی و گردشگری، سه واحد پذیرایی و انواع غذاخوریهای منفرد بینراهی، سه طرح مجتمع تفریحی و سرگرمی، یک مجموعه تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمعهای خدماتی و رفاهی بینراهی و ۲ مرکز آبدرمانی است. وی خاطرنشان کرد: مراحل اجرایی این پروژهها با سرمایه مورد نیاز ۱۰ هزار میلیارد تومان در شهرستانهای تبریز، مرند، مراغه، شبستر، هشترود، بستانآباد، اهر، کلیبر، سراب، بناب، اسکو و هریس پس از طی مراحل لازم، آغاز خواهد شد. ۱۹۳ قلم، شی تاریخی در آذربایجان شرقی مرمت و ساماندهی شد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد: ۱۹۳ قلم، شی تاریخی و فرهنگی استان در سال گذشته حفاظت، مرمت و ساماندهی شده است. حمزه زاده گفت: با توجه به اهمیت و ارزش محتوایی آثار موجود در موزههای تحت پوشش اداره کل و ایجاد بستر مناسب برای بازدیدهای کیفی، اقداماتی نوین در تمامی موزههای آذربایجان شرقی طی سال گذشته انجام شده است. وی با اشاره به اجرای سیستمهای الکترونیکی و حفاظتی در موزههای استان، گفت: تمامی موزههای تحت پوشش میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در سطح استان به سیستمهای الکترونیکی و حفاظتی مجهز شدند. حمزه زاده اظهار کرد: از جمله موزههای مجهز شده به بلیت الکترونیکی میتوان به موزههای آذربایجان، مشروطه، قاجار، سنجش، عصر آهن، کبود، قرآن و کتابت در کلانشهر تبریز و موزه ایلخانی مراغه، باغ مزار شیخ شهابالدین اهری، موزه عشایر سراب، کلیسای سنت استپانوس، موزه صفوی بناب اشاره کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی افزود: در سال گذشته حفاظت و مرمت ۷۰ قلم اشیا و ساماندهی و مستندسازی ۱۲۳ قلم اشیای فرهنگی تاریخی توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است. حمزه زاده همچنین از مرمت و بازسازی سفال باستانی سایت موزه عصر آهن خبر داد. وی گفت: محوطه باستانی عصر آهن در زیر چندین متر رسوب و لایههای زمینشناسی قرار گرفته و گورستانی متعلق به عصر آهن و هزاره اول قبل از میلاد است که در کاوشهای انجام شده گورهایی متعلق به عصر آهن حاوی اسکلتهای انسانی و ظروف سفالی، اشیاء تزئینی و فلزی و استخوانی از آن به دست آمده است. مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجانشرقی ادامه داد: حفاظت و نگهداری تخصصی از این سایت موزه و اشیای متعلق به آن همواره توسط متخصصان حوزه باستان شناسی این اداره کل در حال انجام است که از اقدامات اخیر می توان به مرمت و بازسازی سفال باستانی این سایت موزه که بصورت جزئی دچار آسیب شده بود، اشاره کرد. حمزه زاده اظهار کرد: این سفال خاکستری از ناحیه دسته و نوک آبریز دچار شکستگی و ترک شده بود که توسط متخصصان حوزه باستان شناسی پس از پاکسازی مورد استحکام بخشی، بازسازی و باز پیدایی قرار گرفت و به محل موزه بازگردانده شد.
ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبر آنلاین، " کامران هارونی " مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان، درگفت وگویی اظهار داشت: چند روزی است که با پایان یافتن سفرها و قرمز شدن استان اصفهان وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی زیرمجموعه در استانها تقصیر موج چهارم کرونا را گردن مسافران و سفرها انداخته اند. وی افزود: این در حالی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون کمال همکاری را با سایر دستگاه های مربوطه داشته است و ضمن ابلاغ دستورالعمل های سفر هوشمند به تمام تاسیسات گردشگری و با تحقق شعار سفرهای ایمن مسئولانه به نحو احسن مسافرت ها را هدایت کرده است. مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان تصریح کرد: در برخی از استانهای کشور از جمله اصفهان با همکاری و نظارت مستقیم مراکز بهداشت برای هتل ها گواهی نامه ایمن صادر شد تا مسافر بتواند با فراغ بال و خیالی آسوده مسافرت کند. وی اضافه کرد: درطول تعطیلات نوروزی از ۲۸ اسفندماه تا سیزدهم فروردین ۴۰ گروه کارشناسی بیش از سه هزار بازرسی از واحدهای اقامتی و پذیرایی انجام دادند و نکته مهم این جاست که از ۱۲۰ هزار مسافر اقامت کننده تنها ۵ شکایت وصول شد که نشان دهنده مدیریت شرایط است. هارونی با تاکید بر تخصیص ظرفیت ۵۰ درصدی مراکز گردشگری ایمن به گردشگران گفت: این موضوع بر عدم تراکم گردشگران در واحدهای ایمن گردشگری حکایت دارد. وی افزود: شهرستان گلپایگان و خوانسار در ۳۰ اسفندماه در وضعیت قرمز قرار داشتند و حتی یک گردشگر هم در شهرستان تیران و کرون در ایام عید حضور نداشت و مسافران در واحدهای اقامتی مجوزدار در شهرستانهای نجف آباد و دهاقان کمتر از ۱۰۰ نفر بودند قرمز شد. مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان گفت: رئیس جمهور هم از ۵ عامل دخیل در شیوع موج چهارم کرونا یاد کردند که انجام سفرها بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به عنوان عامل آخر موج چهارم کرونا دانستند که قطعا اقامت این مسافران در مراکز رسمی انجام نشده است و باید حساب گردشگر را از سفرهای فامیلی و استقرار در منازل استیجاری غیرمجاز که بهداشت رعایت نکردند انجام گرفته است.
ایجاد شده: 30/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، ایالت آلاسکای آمریکا برای مقابله با کمبود گردشگر چارهای اندیشیده است: قرار است از اول ژوئن در برخی از فرودگاههای این کشور به مسافران این ایالت واکسن کرونا تزریق شود، آن هم به صورت مجانی.معضل “واکسن کرونای کافی و گردشگر اندک” مسئولان آلاسکا را به فکر چاره انداخت، چارهای غیرمعمول که بتواند مسافران را به سفر به این ایالت در آمریکا ترغیب کند. آلاسکا قصد دارد در فرودگاههای آمریکا به گردشگرانی که قصد دیدار از این ایالت کردهاند واکسن مجانی کرونا تزریق کند.مایک دانلوی، فرماندار آلاسکا با ارائه این طرح گفت، قصد دارد از این طریق گردشگران این منطقه را افزایش دهد.او یادآور شد، تزریق واکسن “احتمالا دلیل خوب دیگری به دست میدهد تا گردشگران در فصل تابستان از آلاسکا دیدن کنند.” دانلوی افزود: «ما به واکسن دسترسی داریم، چرا از آن استفاده نمیکنیم؟ پس رو میکنیم به گردشگران و به آنها میگوییم، اگر به آلاسکا بیایید واکسن خود را رایگان دریافت خواهید کرد.» قرار است از اول ژوئن واکسیناسیون در فرودگاههای انکوریج، فیربانکس، جونو و کتچیکان آغاز شود.هایدی هدبرگ از وزارت بهداشت ایالتی گفته است، از پایان آوریل این اقدام به صورت آزمایشی برای مسافران ساکن این منطقه اجرا خواهد شد. این پروژه هم برای شهروندان آمریکا و هم برای گردشگران خارجی به اجرا در خواهد آمد.
ایجاد شده: 30/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، " عبدالمالک شنبهزاده " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام اظهار کرد: « در سال گذشته تعداد ۱۸ فقره موافقت اصولی برای طرحهای گردشگری با حجم سرمایهگذاری ۳۴۳میلیارد ریالی صادر شده است که با اجرای این طرحها، برای ۱۹۳ نفر اشتغالزایی شده است.» او افزود: «موافقتهای اصولی برای ساخت طرحهای گردشگری در قالب مجتمعهای گردشگری، هتل، مراکز سرگرمی تفریحی، سفرهخانه سنتی، رستوران سنتی و … در سطح استان صادر شده است.» مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلا م تصریح کرد: «راهاندازی تأسیسات گردشگری باهدف تقویت زیرساختهای اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغالزایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبههای تاریخی و طبیعی انجام میشود.» او با بیان اینکه این استان از هرگونه سرمایهگذاری که منجر به توسعه و تقویت صنعت گردشگری منطقه شود، استقبال میکند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری کمیسیون گردشگری زمینه لازم برای تقویت گردشگری این منطقه فراهم شود.
ایجاد شده: 29/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 29/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت آمریکایی بلو اوریجین (Blue Origin) پانزدهمین پرواز آزمایشی زیرمداری فضاپیمای خود موسوم به نیو شپرد (New Shepard) را بههمراه کپسول جدید برای انجام ماموریتهای سرنشیندار در آینده با موفقیت بهانجام رساند؛ عملیاتی که هدف از آن آزمایش قابلیتهای مورد نظر برای اعزام توریست به لبه فضاست. در این ماموریت پرتاب موسوم به SN-15 فضاپیمای مذکور روز چهارشنبه ۱۴آوریل (۲۵فروردین) ساعت ۱۶:۵۰ بهوقت گرینویچ از پایگاه فضایی کام رنچ (Corn Ranch) در ایالت تگزاس بهسوی آسمان پرتاب شد و تا ارتفاع حدودا ۱۰۶ کیلومتری از سطح زمین بالا رفت. نیو شپرد که یک حامل قابل بازیابی است، پس از پروازی حدودا ۱۰ دقیقهای در محل تعیینشده فرود آمد. کپسول نیز بهکمک چترهای نجات در نزدیکی پایگاه پرتاب بر زمین نشست. مطابق گزارشها حداکثر سرعت نیوشپرد در این پرواز به ۳۶۱۵ کیلومتر بر ساعت رسید. اگرچه این پرواز بدون سرنشین انجام شد، دو خدمه بهعنوان جایگزین فضانوردان و با هدف آزمایشهایی مرتبط با حضور افراد در کپسول، قبل و بعد از عملیات وارد کپسول شدند. نیو شپرد یک حامل فضایی زیرمداری تک مرحلهای است که از سوخت مایع استفاده میکند. حاملهای زیرمداری مسیر یک مدار کامل را طی نمیکنند، بلکه بهصورت عمودی از اتمسفر و جو زمین خارج میشوند و دوباره بهصورت عمودی روی زمین فرود میآیند. این فضاپیما مجهز به یک موتور BE-3 با توان تولید ۴۹۰ کیلونیوتن نیروی رانش و مدت زمان احتراق ۱۱۰ ثانیه است. فضاپیمای یادشده که اولین پرواز آن در آوریل۲۰۱۵ انجام گرفت، اکنون در حال توسعه بهمنظور انجام پروازهای زیرمداری برای اعزام توریست به فضاست. نیو شپرد از اکسیژن مایع و هیدروژن مایع بهعنوان سوخت بهره میبرد و تاکنون فقط در یک پرتاب آزمایشی ناکام بوده است.
ایجاد شده: 28/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 28/فروردین/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از همشهری آنلاین، رتبهبندی گذرنامه هنلی بر اساس آمار و ارقام انجمن بینالمللی ترابری هوایی - یاتا و تعداد کشورهایی که دارندگان گذرنامه هر کشور میتوانند بدون روادید به آنها سفر کنند، در هر نوبت فهرست قدرتمندترین گذرنامههای دنیا را منتشر میکند. در سه ماه دوم سال جاری میلادی گذرنامه ژاپن با قدرت سفر کردن بدون روادید به ۱۹۳ کشور بسان سه ماه اول ۲۰۲۱ در صدر جدول ردهبندی گذرنامهها قرار دارد. پس از آن سنگاپور با ۱۹۲ کشور ایستاده و آلمان و کرهجنوبی با ۱۹۱ کشور رده سوم مشترک را در اختیار دارند. در انتهای فهرست قدرتمندترین گذرنامههای دنیا افغانستان در رده ۱۱۰ ایستاده و عراق و سوریه به ترتیب هر کدام یک رتبه بالاتر از آن قرار دارند. پاکستان، یمن، سومالی، فلسطین، نپال، کره شمالی و لیبی و کوزوو (مشترک) هم رتبههای ۱۰۷ تا ۱۰۱ را به خود اختصاص دادهاند. رتبه ۱۰۰ مشترک هم در اختیار سه کشور بنگلادش، لبنان و سودان است. اولین رتبه بالاتر از ۱۰۰ یعنی ۹۹ را دو کشور از آن خود کردهاند؛ ایران و سریلانکا. شهروندان این دو کشور آسیایی با گذرنامههای خود میتوانند به ۴۲ کشور دنیا بدون روادید سفر کنند. کنگو و اریتره، سودان جنوبی، اتیوپی، نیجریه، میانمار و جیبوتی در این فهرست بالاتر از ایران قرار گرفتهاند و با گذرنامه این کشورها میتوان بدون روادید وارد مرزهای ۴۳ تا ۴۸ کشور شد. رتبههای چهار تا شش این ردهبندی دربست در اختیار ۱۱ کشور اروپایی است اما در رتبه هفت مشترک نام دو کشور نیوزیلند و ایالات متحده آمریکا هم کنار اروپاییها به چشم میخورد. با گذرنامه آمریکا میتوان بدون روادید به ۱۸۷ کشور رفت. در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه بهترین رتبه را امارات متحده عربی دارد که در رده ۱۵ مشترک با رومانی ایستاده و با گذرنامه آن میتوان به ۱۷۴ کشور (بدون روادید) سفر کرد.
ایجاد شده: 28/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 28/فروردین/1400 اخبار داخلی