نتایج جستجو...
تمامی دستورات ستاد ملی کرونا را اجرا کردیم

تمامی دستورات ستاد ملی کرونا را اجرا کردیم

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میزان، " ولی تیموری " معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره تاثیر سفر‌های نوروزی بر افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا گفت: حوزه گردشگری هم در بدنه دولت و هم همکاران ما در بخش خصوصی انصافا بیشترین همکاری را در طول یک سال گذشته با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته اند. من به جرات می‌توانم بگویم هیچ حوزه‌ای به اندازه ما در رعایت الزامات حاکمیتی که براساس آن لازم بوده فعالیت‌ها متوقف یا تعطیل شود و ممنوعیت سفر اعمال شود از خود پایبندی نشان نداده است. وی ادامه داد: به نحوی که هنوز بعد از گذشت بیش از یک سال از آغاز شیوع بیماری کرونا ما همچنان ممنوعیت ورود گردشگران خارجی را داریم. درواقع بعد از گذشت یک سال به دلیل اینکه با دستور وزارت بهداشت ویزای گردشگری توسط وزارت امور خارجه صادر نمی‌شود همکاران ما در دفاتر خدمات مسافرتی هنوز نمی‌توانند گردشگران خارجی را وارد کشور کنند. تیموری خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه براساس برآورد کلی ما برای سال گذشته فعالان بخش خصوصی ما در حوزه گردشگری حدود سی و دو هزار میلیارد تومان متحمل خسارت شدند. با همه این خسارت‌ها و بر اساس گزارش‌هایی که به دست وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا هم رسیده بیشترین آسیب، زیان و خسارت در حوزه گردشگری اتفاق افتاده است. یعنی با اینکه ما بیشترین خسارت‌ها را داشته ایم و هنوز هم ما ممنوعیت فعالیت‌های گردشگری را داریم بیشترین همکاری را هم با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا داشته ایم. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: درباره سفر‌های نوروزی امسال هم باید این نکته را متذکر شوم که این سفر‌ها در چارچوب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که دو ماه در کمیته‌های مختلف بر روی آن بررسی‌های کارشناسی صورت گرفت و نهایتا تصویب شد به صورت خیلی محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این سفر‌ها انجام شد. اینکه حجم این سفر‌ها چقدر بوده ما این را هم اعلام کرده ایم که یک میلیون نفر در ایام نوروز سفر کرده اند. این یک میلیون نفر را اگر ما بر سی و یک استان کشور تقسیم کنیم به طور متوسط حدود سی هزار نفر در هر استان به سفر رفته اند. ضرر و زیان کرونا برای گردشگری طبیعی است وی افزود: همین آمار را اگر بر شهر‌های هر استان هم بخواهیم تقسیم کنیم خواهیم دید که واقعا این تعداد سفر‌ها به اندازه‌ای نیست که تصور کنیم سفر‌های نوروزی زیاد بوده است. اگر آمار سفر‌های نوروزی امسال را با عدد سفر‌های نوروزی در سال ۹۸ که هنوز کرونا اتفاق نیفتاده بود مقایسه کنیم معلوم خواهد شد حجم سفر‌های امسال چقدر بوده است. تعداد سفر‌های نوروزی در سال ۹۸ بیست و دو میلیون نفر بود. حالا امسال این عدد به یک میلیون نفر رسیده است. تیموری با اشاره به روند نظارت بر مراکز گردشگری در ایام نوروز گفت: درکنار مساله تعداد ناچیز سفر‌های نوروزی علاوه بر وزارت گردشگری خود وزارت بهداشت در طول ایام نوروز به صورت روزانه در قالب تیم‌های تخصصی از مراکز گردشگری ما بازدید نظارتی داشته است. درواقع علاوه براینکه خود ما بازدید‌های تخصصی داشتیم وزارت بهداشت هم در مراکز گردشگری ما نظارت هایش را اعمال می‌کرد. پس بنابراین اگر اعلام کرده باشند در مراکز گردشگری پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده رعایت نشده ما می‌پذیریم. اما واقعا موردی دیده نشده است. حتی بعضا مواردی را که خود ما مشاهده می‌کردیم اعلام می‌کردیم و تا مرحله تعلیق هم کار را پیش می‌بردیم؛ بنابراین ما آن پروتکل‌هایی که لازم بود تا سفر‌های نوروزی اتفاق بیفتد را کاملا رعایت کردیم. وی اذعان داشت: هم خود ما به عنوان ناظر در طول این ایام نظارت کردیم و هم وزارت بهداشت روزانه نظارت هایش را اعمال می‌کرد. هر دستوری هم در سطح ستاد ملی کرونا ابلاغ شده بلافاصله ما ابلاغ و اجرا کردیم و خودمان را برای اجرای این دستورالعمل‌ها موظف و مکلف می‌دانیم. چون ما خودمان هم جزو دستگاه‌هایی هستیم که عضو ستاد ملی مقابله با کرونا محسوب می‌شود. از این بابت هر تصمیمی که در چارچوب ستاد اتخاذ بشود ما خود را موظف به انجامش می‌دانیم.

ایجاد شده: 19/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400     اخبار داخلی
سفر کارت منهای کارکرد گردشگری

سفر کارت منهای کارکرد گردشگری

به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، ۱۵ سال پیش به منظور آسان سازی سفر برای اقشار مختلف جامعه؛ طرح سفر کارت ملی مطرح شد. طرحی که قرار بود مسئولیت اجرایی آن از معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی وقت به شرکت ایرانگردی و جهانگردی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی وقت واگذار شود و با مشخص کردن هتل‌ها و مراکز گردشگری، کارکنان دولت از پولی که در آن به جای هزینه رفاه واریز شده بود، در این مراکز استفاده کنند. ولی بارها و بارها این طرح به مشکل برخورد کرد. گاهی اعلام کردند که دستگاه‌های پذیرنده در مراکز مربوطه به درستی عمل نمی‌کند و این کارت‌ها را نمی‌پذیرند و گاهی هم بیان شد که کارکنان، پول این کارت را خرج هزینه‌های دیگر غیر از سفر می‌کنند. تغییرات متعددی نیز در کارکرد این کارت به وجود آمد اما هر بار این طرح نتوانست به درستی اجرا شود. در همه این تغییرات نیز اعلام می‌شد که نواقص آن برطرف شده است. هم اکنون شرکت ایرانگردی و جهانگردی به دارندگان سفر کارت ملی اعلام می‌کند که این کارت‌ها غیرفعال شده است و این شرکت مسئولیتی بابت آن ندارد. وام ۲۰ میلیونی با خرید هر آنچه به سفر مربوط می‌شد مسئولیت سفرکارت ها در واقع به کانون اتومبیلرانی و جهانگردی سپرده شد این کانون سال گذشته اعلام کرد وام ۲۰ میلیون تومانی برای اجرای سفر در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. طبق تعریف کانون، «سفرکارت» نوعی وام قرض‌الحسنه محسوب می‌شود که دارندگان آن می‌توانند ظرف ۱۵۰ روز (پنج ماه) تا سقف ۲۰ میلیون تومان از مزایایِ سفرکارت و امکانات تأسیسات رسمی گردشگری که تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، بهره‌مند شوند و با یک ماه تنفس، در ۱۸ ماه نسبت به بازپرداخت آن با سود چهار درصد اقدام کنند. اما حالا هادی سجادی راد مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به خبرنگار مهر می‌گوید: این طرح را با ملاحظاتی اجرایی می‌کنیم. به این دلیل که نمی‌دانیم تکلیف سفرها در دوران کرونا چیست. ما خواستیم بیشتر از این کارت در حال حاضر در حوزه صنایع دستی استفاده شود تا کمکی به هنرمندان صنایع دستی نیز شده باشد. به این صورت که از این کارت در مکان‌های فروش صنایع دستی که دستگاه پذیرنده دارند تا سقف ۲۰ میلیون تومان خرید کنند. در واقع در این کارت‌ها پولی نیست ولی متقاضیان می‌توانند با اعتبار خرید کنند. مشکل کد مکنا برای تسهیلات خرید صنایع دستی وی با بیان اینکه خرید صنایع دستی نیز یکی از اجزای سفر است ادامه داد: وزارتخانه‌ها و مراکز پذیرنده در این ارتباط تفاهمنامه با کانون امضا کرده‌اند اما به مشکل بانکی کد مکنا برخورد کردیم. برخی از وزارتخانه‌ها می‌خواستند برای کارمندان خود این وام را شارژ کنند اما متوجه شدند که ۹۰ درصد آنها کد مکنای فعال دارند. سجادی راد با بیان اینکه طبق شرایط کد مکنا کسانی که تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام گرفته باشند برایشان کد مکنا فعال می‌شود و امکان گرفتن وام دیگری را تا زمان تسویه حساب ندارند گفت: اکنون با بانک مرکزی درحال مذاکره هستیم تا یا تسهیلات از شمول کد مکنا خارج شود و یا اینکه سقف تسهیلات از ۵۰ میلیون تومان بیشتر شود. در این صورت می‌توان از سفر کارت در حوزه خرید صنایع دستی استفاده کرد. سفر کارت ملی با هدف آسان سازی و ارزان سازی سفر ایجاد شده بود کارتی که اکنون پس از گذشت ۱۵ سال متولیان آن را به این نتیجه رسانده که از آن در حوزه صنایع دستی استفاده شود اما بازهم این طرح با مشکل مواجه شده و در حال حاضر دیگر سفر کارت معنایی ندارد.

ایجاد شده: 18/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400     اخبار داخلی
اقامت ۲۳ هزار گردشگر در مراکز اقامتی استان کرمان

اقامت ۲۳ هزار گردشگر در مراکز اقامتی استان کرمان

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، " فریدون فعالی " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به شعار نوروز ۱۴۰۰ مبنی بر سفر مسئولانه و ایمن اظهار کرد: «گردشگران ورودی به استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی در مراکز اقامتی استان کرمان اعم از هتل، مهمان‌پذیر، پانسیون، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی اسکان داشتند.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: «در ایام نوروز ۱۴۰۰ اقامت مسافران نوروزی استان کرمان تنها در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری از سوی این اداره کل فراهم شد و سایر اماکن اقامتی از جمله مدارس، مهمانسرای ادارات و دستگاه‌های اجرایی اجازه هیچ‌گونه اقامتی را نداشتند.» او به بازدید ۸۵ هزار گردشگر از موزه‌ها و اماکن تاریخی و ۲۷۹ هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی این استان اشاره و بیان کرد: «این استان دارای بیش از ۲۰ موزه مشارکتی و غیر‌مشارکتی، ۷ اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و ۷ هزار اثر شناخته شده است که در سال‌های گذشته میزبان تعدادی زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی بود.» فعالی خاطرنشان کرد: «با توجه به تداوم کرونا در ایام نوروز برای حفظ بیشتر سلامت گردشگران و همچنین جامعه میزبان، هیچ توصیه و دعوتی برای حضور گردشگر در استان نداشتیم اما تاسیسات گردشگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مسافرانی که به این استان سفر کردند، خدمات مورد نیاز را ارائه کردند.»

ایجاد شده: 18/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400     اخبار داخلی
میانگین 73 درصدی اشغال واحدهای اقامتی کیش در نوروز امسال

میانگین 73 درصدی اشغال واحدهای اقامتی کیش در نوروز امسال

به گزارش هتل نیوز و به نقل از اقتصاد 24، سید علیرضا علوی رضوی در خصوص وضعیت گردشگری نوروز امسال نسبت به سال گذشته اظهار داشت: نوروز ۹۹، به دلیل وضعیت خاصی که کشور در آغاز فراگیری کرونا داشت، سفر به کیش به طور کامل ممنوع شد و همه اموردر تعلیق و رکود بود. امسال، گذشت زمان و آگاهی بیشتر در خصوص کرونا، شرایط سفر با رعایت کامل ضوابط را امکان پذیر کرد و جزیره به لحاظ اقامتی و خدماتی، در رونق خوبی بود. هر چند این میزان همچنان نصف آمار گردشگران کیش در نوروز ۱۳۹۸ است. سخنگوی ستاد نوروزی و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در بازه زمانی ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، نزدیک به ۱۰۰ هزار گردشگر وارد جزیره کیش شده‌اند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۷۷۷ نفر آن‌ها از مسیر‌های هوایی وارد جزیره شدند. همچنین ورود خودرو در ایام نوروز به جزیره کیش به دلیل شرایط کرونایی و ظرفیت تحمل جزیره ممنوع بوده است. علوی در ادامه گفت: همچنین ۷ هزار و ۱۷۵ نفر از مسیر دریایی به وسیله اتوبوس‌های دریایی و بدون خودرو به جزیره آمدند. بر این اساس، با کاهش ورود مسافر به جزیره کیش، ظرفیت تحمل و تاب آوری جزیره رعایت شده واکثر تاسیسات گردشگری جزیره با همان ۵۰ یا ۶۰ درصد ظرفیتی که طبق وضعیت " رنگ بندی مناطق " به آن‌ها ابلاغ شده بود، پر شدند. وی با اشاره به اینکه نوروز امسال در مجموع نوروز خوبی به لحاظ اقتصادی برای جزیره کیش بود، به میزان اشغال تخت‌های اقامتی اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی در تعطیلات نوروز امسال بطور میانگین به ۷۳ درصد رسید. البته در یک یا دو روز، پیک ضریب اشغال هتل‌ها به ۹۸ درصد نیز رسید. به گفته علوی رضوی، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد گردشگران که نتوانستند از امکانات هتل‌ها استفاده کنند از خانه‌های اقامتی دوستان و آشنایان و خانه‌های مسافری استفاده کردند. سخنگوی ستاد نوروزی کیش تصریح کرد: حداکثر تعداد گردشگر در نوروز، مربوط به روز ششم بازه زمانی مورد اشاره (سوم فروردین) است که به حدود 30 هزار نفر در آن روز رسید که نسبت به پیک سال‌های قبل کماکان کاهش داشت. در روز سوم فروردین ۷ هزار و ۶۳۹ نفر ورودی گردشگر داشتیم. بیشترین میزان گردشگر مقیم هتل در روز چهارم فروردین ۱۲ هزار و ۷۶۵ نفر بوده است و ۹۴ درصد ضریب اشغال هتل‌ها در این روز بود. وی در ادامه گفت: گردشگر غیرهتلی در روز چهارم فروردین به ۱۷ هزار و ۲۳۹ نفر رسید و کماکان با پیک سال‌های قبل اختلاف داشته است. سخنگوی ستاد نوروزی کیش افزود: در مجموع ۳۶ درصد از گردشگرانی که وارد جزیره شدند، از رستوران ها، خدمات و موزیک زنده استفاده کردند. حدود ۷.۶ درصد آن‌ها از کلوپ‌های تفریحات دریایی استفاده کردند. همچنین از جنگ‌های شبانه ۷.۴ درصد، از کشتی‌های تفریحی ۵.۹ درصد استفاده شد. علیرضا علوی رضوی با تاکید بر اینکه نزدیک به ۹۲ هزار نفر از گردشگران از رستوران‌های با موزیک زنده استفاده کرده اند، گفت: این آمار بالا نشان می‌دهد تقریبا همه گردشگران از این خدمت نشاط آور، استقبال کره اند. وی افزود: همچنین ۱۹ هزار و ۱۸۵ نفر به کلوپ‌های تفریحات دریایی مراجعه کرده که هر نفر به طور متوسط ۲.۵ خدمت را دریافت کرده است. در واقع حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار بلیت خدمات دریایی فروخته شده است. 16 هزار و 41 نفر از کشتی‌های تفریحی و ۲۷ هزار و ۸۴۲ نفر نیز به جنگ‌های شبانه رفته‌اند. 23 هزار و 89 نفر در این ایام از کنسرت‌ها استفاده کردند که در مجموعه رو باز آوای خلیج فارس برگزار می‌شد. این مجموعه با رعایت کامل پروتکل‌ها و ظرفیت ۵۰ درصد پر شد و بولینگ مریم و مجموعه ساحلی مارینا هم در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. علوی بیان داشت: آمار استفاده کنندگان از ورزش‌های تفریحی عملا با سال ۹۸ تفاوت چندانی ندارد و این خود نشان دهنده این است که پذیرش این تعداد مسافر به جزیره کیش از نظر اقتصادی مناسب‌تر است. او در پایان خاطرنشان کرد: در سراسر نوروز، کیش در وضعیت زرد باقی ماند و از نظر رنگ‌بندی تغییری نکرد. وی همچنین در خصوص نظارت‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا گفت: در بحث کنترل بهداشتی، تیم‌های نظارتی چند برابر شد و بر بحث نظارت متمرکز بودیم. همین باعث شد که امسال تقریباً شرایط خوبی را پشت سر بگذاریم و بدون مساله یا بحران خاص، با طراوت و سلامت از تعطیلات عبور کنیم.

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
کاهش ۹۵ درصدی اقامت گردشگران در هتل‌های اصفهان

کاهش ۹۵ درصدی اقامت گردشگران در هتل‌های اصفهان

به‌گزارش هتل نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، " فریدون اله‌یاری " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، گفت: «در نوروز امسال و در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از مجموع ۳۵هزار تخت در استان تنها ۵۰درصد ظرفیت اقامت واحدهای اقامتی به گردشگران نوروزی اختصاص پیدا کرد.» او با اشاره به کاهش ظرفیت اقامت استان اصفهان در نوروز امسال، افزود: «در نوروز امسال از ظرفیت هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمانپذیرها و خانه‌‌مسافرها به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده و از ظرفیت بیش از ۵هزار کلاس آموزش‌و‌پرورش و کمپ‌های موقت در راستای حفظ سلامت گردشگران نوروزی چشم‌پوشی شد.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان ادامه داد: «بررسی نهایی آمار اقامت گردشگران نوروزی در واحدهای اقامتی مورد تأیید این اداره‌کل حاکی است که اقامت گردشگران با کاهش ۹۵درصدی در مقایسه با نوروز ۱۳۹۸ و پیش از شیوع بیماری کرونا رقمی معادل ۱۲۱هزار نفر را در بر می‌گیرد.» او گفت: «براساس تحلیل آمارهای گردشگران در دبیرخانه ستاد سفر استان، از این تعداد ۳۳,۴۷درصد در هتل‌ها، ۳۲.۱۲درصد در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۸۴.۴درصد در هتل‌آپارتمان‌ها، ۵.۹درصد در مهمانپذیرها، ۳۰.۱درصد در مجتمع‌های گردشگری و کمتر از یک درصد در خانه‌‌مسافرهای رسمی اقامت داشته‌اند.»

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
بازدید بیش از ۹۸هزار گردشگر در نوروز ۱۴۰۰ از جاذبه‌های گردشگری زنجان

بازدید بیش از ۹۸هزار گردشگر در نوروز ۱۴۰۰ از جاذبه‌های گردشگری زنجان

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، "امیر ارجمند " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، اظهار کرد: «در طول تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، تعداد ۷۲۴۳ نفر در استان زنجان اقامت داشتند و ۹۸هزار و ۷۸۱ گردشگر از جاذبه‌های گردشگری و مراکز تاریخی بازدید به عمل آوردند.» ارجمند اظهار داشت: «تأسیسات گردشگری به‌ویژه مراکز اقامتی در این مدت با توجه به تداوم کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی به گردشگران خدمات ارائه کردند.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: «با توجه به تداوم کرونا در راستای حفظ سلامت گردشگران و شهروندان، امسال هیچ توصیه و دعوتی برای حضور گردشگر در استان نداشتیم اما تأسیسات گردشگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مسافرانی که به زنجان سفر کردند، خدمات مورد نیاز را ارائه دادند.» او ادامه داد: «امکان اقامت مسافران، تنها در مراکز اقامتی و تأسیسات دارای پروانه بهره‌برداری استان وجود دارد و سایر اماکن ازجمله مهمان‌پذیرهای ادارات و دستگاه‌های اجرایی این اجازه را ندارند.» ارجمند گفت: «خوشبختانه در این ایام فقط یک شکایت از تأسیسات گردشگری استان داشته‌ایم و باوجود نظارت‌ها شرایط بسیار مناسبی برای حضور مسافران نوروزی در استان فراهم شد.»

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
کاهش ۹۶ درصدی مسافران در نوروز ۱۴۰۰

کاهش ۹۶ درصدی مسافران در نوروز ۱۴۰۰

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، "ولی تیموری " معاون گردشگری کشور با اشاره به کاهش ۹۶ درصدی گردشگران نوروزی در سال جاری گفت: امسال  بیشتر مردم بر اساس توصیه ها به سفر نرفتند. وی با اشاره به ممنوعیت سفر در نوروز ۹۹ گفت: از ۲۸ اسفند ۹۹ تا سیزدهم فروردین سال جاری دو میلیون ۵۵۷ هزارو  ۸۴۱ نفر شب اقامت در مراکز تحت نظارت وزارت گردشگری اقامت کردند که با احتساب دو و نیم شب اقامت در این مدت حدود  یک میلیون نفر در نوروز به سفر رفته اند. وی گفت: این آمار در مقایسه با سال ۹۸ کاهش شدیدی داشته است. بر اساس آمار در مدت مشابه در سال ۹۸، ۷۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۵۷ نفر شب اقامت در کشور ثبت شده است. تیموری متوسط ضریب اشغال مراکز اقامتی تحت نظر وزارت گردشگری را ۳۷ درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس آمارهای رسیده ۲۳ میلیون بازدید از جاذبه های گردشگری کشور توسط گردشگران داخلی به ثبت رسیده است. وی در توضیحی درباره این میزان بازدید کننده گفت: امسال بسیاری گردشگران نوروز به سفر کوتاه رفتند و شب به منزلشان بازگشتند و اقامتی در مراکز اقامتی نداشتند. تیموری با اشاره به اینکه بیشترین میزان گردشگر به استان مازندران متعلق است گفت: خوزستان (در شهرهای آبی و زرد) میزبان کمترین مسافر در نوروز ۱۴۰۰ بوده است. بر اساس آمار تنها کمتر از ۷۰۰ نفر به خوزستان سفر کردند. بازدیدهای نظارتی به صورت مرتب انجام می شد. در این مدت ۵۹ هزار و ۴۱۰ بازدید نظارتی انجام شد و در مجموع ۳ هزارو ۱۸۱ مجموعه تذکر اخطار و تعلیق شدند. شیوع کرونا از سال ۹۸ بیش از هر چیز به صنعت گردشگری آسیب زد. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضرر صاحبان این مشاغل را تنها در ۹ ماه سال گذشته ۲۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. دولت تلاش داشت با دو بسته حمایتی بخشی از ضررها را جبران کند،  که البته مورد رضایت فعالان این عرصه واقع نشد. نوروز ۹۹ سفر ممنوع بود؛ امسال اما ممنوعیت وجود نداشت و علاقمندان سفر می توانند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرهای سفید، آبی و زرد به سفر روند.

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
ویرجین گلکتیک از فضاپیمای توریستی جدیدش رونمایی کرد

ویرجین گلکتیک از فضاپیمای توریستی جدیدش رونمایی کرد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic‎) که در زمینه توریسم فضایی فعالیت می‌کند، از اولین فضاپیمای اسپیس‌شیپ ۳ (SpaceShip III) خود رونمایی کرد. این فضاپیما که با نام وی‌اس‌اس ایمجین (VSS Imagine) شناخته می‌شود، می‌تواند مانند یک هواپیما در جو زمین پرواز کند. وی‌اس‌اس ایمجین همانند دیگر فضاپیمای ویرجین گلکتیک به‌نام وی‌اس‌اس یونیتی (VSS Unity) برای حمل انسان و آزمایش‌های علمی به داخل و خارج از فضای زیرمداری طراحی شده است. آزمایش‌های اولیه پرواز این فضاپیما در جو زمین قرار است تابستان سال جاری میلادی در پایگاه اسپیس‌پورت امریکا (Spaceport America) متعلق به این شرکت در ایالت نیومکزیکو انجام شوند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن‌ها، پروازهای زیرمداری آن طی سال‌های آینده انجام خواهد شد. ویرجین گلکتیک پیش‌تر از فضاپیمای توریستی اسپیس‌شیپ ۲ رونمایی کرده بود؛ فضاپیمایی که نسخه ارتقایافته اسپیس‌شیپ ۱ محسوب می‌شود. این فضاپیما قابلیت حمل ۶ توریست به‌همراه ۲ خلبان را داشته و قیمت بلیت آن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار اعلام شده است. اسپیس‌شیپ‌ ۲ را شرکت‌های آمریکایی TSC و اسکِیلد کامپوزیتس (Scaled Composites) ساخته‌اند و حدود یک سال پیش اولین پرواز آزمایشی خود را از پایگاه اسپیس‌پورت امریکا به‌انجام رساند. این فضاپیما طوری طراحی شده است تا توریست‌های فضایی را به لبه فضا ببرد؛ سفری که طی آن توریست‌ها می‌توانند شرایط بی‌وزنی را تجربه کنند. به‌گفته مدیران ویرجین گلکتیک، این سفینه‌های فضایی قرار است با انجام سفرهای منظم، هزاران توریست را برای تجربه سفری خاص و متفاوت به لبه فضا اعزام نمایند.

ایجاد شده: 15/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 15/فروردین/1400     اخبار خارجی
بوئینگ، بزرگترین سفارش ساخت هواپیمای مکس خود را دریافت کرد

بوئینگ، بزرگترین سفارش ساخت هواپیمای مکس خود را دریافت کرد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از تسنیم، شرکت هواپیمایی ساوث وست Southwest Airlines روز دوشنبه اعلام کرد که توافق نامه ای را برای خرید 100 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس امضا کرده است چرا که قصد بازنشستگی هواپیماهای قدیمی را دارد. گفته می شود که این توافق بزرگترین سفارش این هواپیمای مسافربری مشکل دار از زمان زمینگیر شدنش در سال 2019 است. به گفته شرکت هواپیمایی ساوث وست که در دالاس مستقر شده است، بر اساس این توافق، سفارش غیرقابل لغو 70 هواپیمای مکس 8 به کوچکترین مدل این هواپیما یعنی مکس 7 تبدیل خواهد شد. همچنین گزینه 155 هواپیما در دو مدل هواپیمای 737 مکس 7 یا مکس 8 تا سال 2029 اضافه شده است. این خطوط هوایی در بیانیه ای گفت: این سفارش مقرون به صرفه با بوئینگ به این شرکت اجازه می دهد تا کارایی عملیاتی ناوگان تمام بوئینگ 737 را برای پشتیبانی از شبکه مسیر ارزان قیمت و نقطه به نقطه خود حفظ کند. انتظار می رود ساوث وست 30 هواپیمای 737 مکس 7 را در سال 2022 دریافت کند، علاوه بر آن 28 هواپیمای مکس 8 را نیز در سال جاری میلادی تحویل خواهد گرفت که در مجموع تا پایان سال 2021 تعداد این مدل هواپیمای ساوث وست به 69 فروند خواهد رسید. این شرکت هواپیمایی همچنین گفت که طی این مدت 17 فروند هواپیمای قدیمی از سری های 737-700 را بازنشسته خواهد کرد. ساوث وست قبل از اعلامیه روز دوشنبه برای 281 فروند هواپیماها از جمله هواپیماهایی که قبلا تحویل گرفته است سفارش قطعی و غیرقابل لغو داشت. در ماه ژانویه، ساوث وست به دلیل کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی در پی همه گیری کرونا و اولین ضرر سالانه خود در تقریباً نیم قرن گذشته، برای به عقب انداختن تحویل برخی از هواپیماهای 737 مکس خود که سفارش داده بود به توافق رسید.

ایجاد شده: 15/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 15/فروردین/1400     اخبار خارجی
مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حمایت از بخش گردشگری شکل ظاهری و فانتزی دارد

مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حمایت از بخش گردشگری شکل ظاهری و فانتزی دارد

به گزارش هتل نیوز ، " جعفر بذری " بازرس جامعه هتلداران ایران، اظهار کرد: از سال گذشته و با شیوع کرونا و کاهش سفرها صاحبان تأسیسات اقامتی و گردشگری به ویژه در شهر سرعین با رکود و درآمد ناچیزی روبه‌رو شدند که بزرگترین ضربه بر پیکره گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه وارد شده است. وی تصریح کرد: در شهر سرعین که اقتصاد آن تک قطبی است و متکی به فعالیت‌های گردشگری است، این رکود آثار زیانباری را به همراه داشته به طوریکه تعدیل نیرو و مستهلک شدن سرمایه صاحبان تأسیسات اقامتی و هتل‌ها شرایط دردناکی را در قطب گردشگری کشور به وجود آورده است. بازرس  جامعه هتل‌داران کشور با بیان اینکه دولت برنامه جدی برای حمایت از صنف فعالان صنعت گردشگری ندارد گفت: متاسفانه اظهارات برخی مسئولان در خصوص ممنوعیت سفر نیز قابل تامل است. وی با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت در خصوص همکاری مردم برای لغو سفرها بویژه در ایام نوروز اظهار کرد: قرنطینه کردن مردم در شرایط فعلی چاره کار نیست. وظیفه دولت این بود که تمام مردم نسبت به ویروس کرونا، واکسینه شوند. رئیس جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی استان اردبیل گفت: به رغم حاکم شدن این شرایط فعالان بخش گردشگری چندان تمایلی به اخراج نیرو و حتی تعدیل آنها نداشتند و با همه سختی‌ها و مرارت‌ها تلاش کردند تا نیروهای مجموعه‌های گردشگری خود را حفظ کنند اما در این یک سال با بی‌توجهی و بی‌مهری مسئولان صنعت گردشگری روزهای غریبانه‌ای را سپری می‌کند. بذری در ادامه افزود: در ۴۰ سال گذشته همواره فعالان بخش گردشگری در کنار دولت بوده و با پرداخت مالیات، بیمه و سایر عوارض سعی کردند تا کمک‌کار دولت باشند و انتظار می‌رود در یک سالی که گرفتاری گریبانگیر بخش گردشگری شده دولت نیز یک سال حامی فعالان این بخش باشد. رئیس جامعه هتلداران و مراکز اقامتی استان اردبیل امتناع برخی از مسئولان استانی را از پرداخت تسهیلات و کمک‌های حمایتی به این بخش یادآور شد و خاطر نشان کرد:‌ به نظر می‌رسد مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حمایت از بخش گردشگری شکل ظاهری و فانتزی دارد و هیچ حمایت عملی در ماه‌های اخیر از فعالان بخش گردشگری انجام نشده است. بذری با بیان اینکه برای فعالان حوزه گردشگری برای دریافت تسهیلات کرونایی، باید هفت خوان را طی کنند اظهار کرد: متاسفانه در پرداخت ها نیز بدسلیقگی و نابسامانی مشهود است. وی ادامه داد: البته این پرداختی‌ها کفاف یک ماه هزینه آب، برق، گاز و سایر هزینه‌کردهای تأسیساتی و زیربنایی را نمی‌کند و انتظار می‌رود بیشترین حمایت‌ها به صورت بلاعوض و در قالب بسته‌های حمایتی به مانند سایر کشورها باشد. در هر حال سال ۱۴۰۰ هم به مانند سال گذشته با کابوس کرونا ویروس برای صنعت گردشگری آغاز شد؛ صنعتی که می توانست درآمد هنگفتی را برای استان محرومی همچون اردبیل که قسمت اعظم اقتصادش، بر گردشگری استوار است به همراه داشته باشد.

ایجاد شده: 2/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 2/فروردین/1400     اخبار داخلی
تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات گردشگری نوروز 1400

تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات گردشگری نوروز 1400

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ولی تیموری صبح امروز در نشست صمیمانه با اعضای دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و نوروز 1400 و نیز تشکر از خدمات شبانه‌روزی اعضای حاضر گفت: «فعالیت این روزهای ستادهای اجرایی خدمات سفر در سراسر کشور تمرکز بر نظارت‌های گسترده نوروزی است تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تحقق سفرهای ضابطه‌مند و هوشمند، علاوه بر خدمت‌رسانی به هموطنان و جلب رضایت آنها فعالیت‌های گردشگری نیز تسهیل شود.» وی با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها بر تاسیسات و خدمات گردشگری در طول سال جاری با تمام قوت انجام خواهد گرفت؛ تاکید کرد: «همچنین تمرکز بر اعتمادسازی میان مسئولان، مقامات کشوری و نیز هموطنان به منظور انجام سفرهای ضابطه‌مند و هوشمند و تحقق دستاوردهایی از جمله سلامتی و نشاط نیز یکی دیگر از اولویت‌های پیش رو به شمار می‌آید.»  تیموری افزود: «با توجه به رویکرد مذکور مدیریت تحریک تقاضا نیز در راس برنامه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت تا با مدیریت بحران و تحریک تقاضای داخلی و بین‌المللی بتوانیم روح تازه‌ای به صنعت گردشگری کشور بدمیم.» وی در پایان ضمن تشکر از دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از اعضای حاضر خواست تا همه همت خود را به منظور پیگیری و تحقق مصوبات ستاد ملی کرونا به کار گیرند و با نظارت گسترده رضایتمندی هموطنان را در بهار 1400 سبب شوند.

ایجاد شده: 2/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 2/فروردین/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...