نتایج جستجو...
هتل‌های ایران برای گردشگران خارجی رایگان است / گردشگران خارجی نگران هستند

هتل‌های ایران برای گردشگران خارجی رایگان است / گردشگران خارجی نگران هستند

مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران با اشاره به موضوع دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها و واحدهای اقامتی کشور، اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل نرخ‌گذاری که دو سال پیش از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ابلاغ شد، هتل‌ها می‌توانند هم به صورت ریالی و هم به صورت ارزی دریافت داشته باشند. به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران در تشریح نرخ ارزی، ابراز داشت: هتل‌ها بایستی نرخ ارز مرجع بانک مرکزی را چک کنند و به نسبت آن نرخ، نرخ ارزی دریافت کنند. "عباس بیدگلی" تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رابطه با موزه‌ها نرخ متفاوتی را تعیین کرده اما برای هتل‌ها به این شکل نیست و ما می‌خواهیم که برای هتل‌ها نیز این اتفاق رخ دهد و گردشگران خارجی پرداخت ارزی داشته باشند. "بیدگلی" با تاکید بر کاهش درآمد هتل‌ها، گفت: افزایش هزینه هتل‌ها ناشی از نرخ ارز و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه است اما سوال ما این است که چرا باید به گردشگران خارجی تا این حد سوبسید بدهیم. مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران با انتقاد از وضع موجود و قیمت پایین هتل‌های کشور برای گردشگران خارجی، گفت: حتی گردشگران خارجی با یک حالت نگرانی می‌پرسند که هتل‌های 4 و 5 ستاره چه مشکلی دارد که تا این حد ارزان است.    

ایجاد شده: 16/مهر/1397       آخرین ویرایش: 16/مهر/1397     اخبار داخلی
به مناسبت برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری

به مناسبت برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری

امروز روز جهانی گردشگری بود و سازمان میراث فرهنگی امسال ترجیح داد که هیچ برنامه ای به مناسبت روز جهانی جهانگردی برخلاف رویه جاری سال های قبل برپا نکند. فعالان صنعت گردشگری کشور به عنوان یکی از مهمترین بخش های چرخش مالی و ارزآوری به کشور نیز اینروز را گرامی نداشتند. اما جامعه هتلداران ایران یک بهانه برای پاسداشت روز جهانی جهانگردی یافت و آن هم برپایی نخستین همایش جامعه هتلداران ایران بود که با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، امیری معاون پارلمانی رییس جمهور و چندتن از اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان میراث فرهنگی برپا شد. برخلاف سال های گذشته که روز جهانی جهانگردی در ایران با برپایی مراسم هایی باشکوه برپا می شد، امسال اما این روز در سکوت اما پربارتر برگزار شد. هتلدارها در جمع انبوه خود در حضور معاون پارلمانی رییس جمهور و محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران مونسان را خطاب قرار دادند و از او خواستند که مشکلات بخش اقامت در صنعت گردشگری ایران را حل کند. یکی از پیشنهادات جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران دو نرخی شدن هزینه اقامت در ایران برای گردشگران بود. او از مونسان خواست که مصوبه ای از دولت بیاورد که براساس آن هتل های ایران بتوانند نرخ اقامت به گردشگران خارجی را به دلار دریافت کنند. به گفته او گردشگران خارجی اکنون در ایران برای اقامت در یک هتل ۵ ستاره با خدمات کامل و صبحانه و ناهار و شام تنها ۸ دلار می پردازند که به معنای مفت فروشی هتل های ایران به گردشگران خارجی است. هتلدارها از مونسان خواستند مشکلات مرتبط با مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر فروش را در سازمان امور مالیاتی کشور برطرف کند. جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران می گوید که ادارت مالیاتی نفس هتلداران ایران را گرفته اند و هر اندازه بخواهند بر خدمات هتل ها مالیات وضع می کنند. رییس جامعه هتلداران ایران همچنین به وضعیت وخیم هتلداری ایران اشاره کرد که به دلیل نابسامانی در بخش پولی و اقتصاد کشور خالی مانده اند و ضریب اشغال آن ها به شدت کاهش یافته است. هتلدارها از علی اصغر مونسان که هنوز معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی را پس از رفتن محمد محب خدایی معرفی نکرده است، خواستند که خانه مسافرهایی که بلای جان صنعت هتلداری کشور شده اند تعطیل شوند و اگر تعطیلی آن ها امکانپذیر نیست لااقل ساماندهی شوند. خانه مسافرها ارمغان مرتضی رحمانی موحد در دوره سکانداری اش در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی بود. خانه مسافرها قرار بود آنزمان که ماجرای نه چندان واقعی سونامی گردشگری ایران مطرح بود سرریز گردشگران خارجی ورودی به ایران را میزبانی کنند. اما حالا وضعیت چنان شده است که رشد قارچ گونه آن ها هتل های ایران را به ورشکستگی کشانده است تا جایی که هتلدارها را ناچار کرد در جمع بزرگ خود از مونسان بخواهند فکری برای مقابله با بحران خانه مسافرها در صنعت هتلداری ایران کند. وضعیت گردشگری ایران حالا دیگر حتی در بخش ورود گردشگران خارجی نیز چندان مناسب نیست. انتظاری که پس از برجام از گردشگری ایران ایجاد شده بود حالا با خصم ترامپ علیه ایران و بالا گرفتن تنش ها در جامعه جهانی بر سر ایران فروکش کرده است. با وجود خالی بودن هتل های کشور اما حالا هتلدارها از رییس سازمان میراث فرهنگی خواسته اند که فکری به حال هزینه حامل های انرژی در هتل ها یایران کنند. نماینده هتلداران ایران در مذاکره با دولت می گوید: قبض آب یا برق یک هتل که سال گذشته ۱۵ میلیون تومان بود امسال به ۶۰ میلیون تومان رسیده است و در این وضعیت هتل ها چاره ای جز تعدیل نیرو یا تعطیلی ندارند. درست در روز جهانی گردشگری و در برنامه ای که به بهانه این روز در یکی از مجلل ترین هتل های تهران برگزار شد و از تمامی بخش های صنعت گردشگری کشور تنها هتلدارها در آن حضور داشتند، هتلدارهای ایران فهرستی از مطالبات بر زمین مانده خود را در برابر رییس سازمان میراث فرهنگی قرار دادند و او را ملزم به پیگیری مطالباتشان تا رسیدن به نتیجه نهایی کردند. آن ها حتی از پدیده ای پرده برداشتند که بیانگر جدال جدید با سیستم بانکی کشور است. آنطور که هتلدارهای کشور در حضور معاوننان رییس جمهوری و رییس شورای شهر تهران و جمعی از نمایندگان مجلس اعلام کردند، بانک هایی که وام های هتلسازی به سرمایه گذاران ارایه کرده اند به دلیل ناتوانی هتلسازها در بازپرداخت تسهیلات شرایط را به گونه ای مهیا می کنند که به مصادره هتل های ساخته شده منجر شود. یعنی چنان سود وام ها افزایش می یابد که بانک های کشور می نشینند تا هتل های جدید را مصادره کنند. استمهال برای بازگرداندن تسهیلات بانکی نیز به همین دلیل در فهرست مطالبات جامعه هتلداران ایران از رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنجانده شده است.

ایجاد شده: 7/مهر/1397       آخرین ویرایش: 8/مهر/1397     مقالات و یادداشت ها
تشکر معاون گردشگری کشور از جامعه هتلداران / آغاز فرایند واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی به تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری

تشکر معاون گردشگری کشور از جامعه هتلداران / آغاز فرایند واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی به تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری میراث آریا، از آغاز فرایند واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی این سازمان به تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی گردشگری خبر داد. به گزارش هتل‌نیوز ، مهندس “محمد محب‌خدایی” با اشاره به هماهنگی و همراهی بی‌سابقه بخش خصوصی و دولتی، اظهار داشت: در سایه این همکاری، اتفاقاتی مثبت در صنعت گردشگری کشور رخ داده است که از این میان می‌توان به رشد 20 درصدی گردشگری داخلی در ایام نوروز و افزایش 38 درصدی گردشگر ورودی در چهار ماه نخست امسال، اشاره کرد. معاون گردشگری کشور در ادامه نقش دو تشکل جامعه هتلداران و آژانس‌داران در دستیابی به این نتایج را بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی بنای خود را بر تعامل سازنده با تمامی فعالان گردشگری گذاشته است. وی تصریح کرد: در این راستا و برای اولین بار امور تصدی‌گری و اجرایی قابل واگذاری به بخش خصوصی را احصا کرده‌ایم. برای مثال در راستای اجرای قانون برنامه ششم، بررسی و تائید قوانین و مقررات صنعت گردشگری بر عهده خود فعالان این عرصه گذاشته شد و در حال حاضر تمامی انجمن‌ها و مجامع گردشگری بر اساس اساسنامه‌های تدوین شده توسط خودشان و بدون کوچکترین دهالت دولتی، فعالیت می‌کنند. “محب‌خدایی” به نقش حمایتی و تسهیل‌ساز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد و افزود: از انجمن‌ها و تشکل‌های فعال گردشگری در سراسر کشور تقاضا داریم تا مسائل، مشکلات، درخواست‌ها و پیشنهادهای خود را با ادارات کل استانی سازمان میراث فرهنگی در میان بگذارند تا در اسرع وقت و از طریق فرایندهای قانونی مورد بررسی قرار گیرد. وی در خصوص حمایت‌های مالی دولت از پروژه‌های گردشگری نیز گفت: برای نخستین بار مبلغی بالغ بر 8700 میلیارد تومان تسهیلات برای فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری، اختصاص یافته و هم‌اکنون در حوزه اشتغال بیش از 70 هزار شغل پیش‌بینی شده است. وی در پایان با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر میان دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط برای ارتقای جایگاه گردشگری در کشور، گفت: تنها با همفکری، تلاش و تعامل بیشتر با بخش خصوصی و فعالان گردشگری، می‌توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم لذا در سطح ملی و در همکاری نزدیک با انجمن‌ها و تشکل‌ها به دنبال رفع چالش‌های این جوزه هستیم تا همه پای کار بیایند و با انسجام، اتحاد و یکدستی، مشکلات را کنار بزنیم و با تغییر تاکتیک‌های خود در موضوع بازاریابی، فرصت‌های جدیدی برای صنعت گردشگری کشور ایجاد کنیم.

ایجاد شده: 25/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 25/مرداد/1397     اخبار داخلی
دیجیتال مارکتینگ؛ پیشران تحول دیجیتال در صنعت گردشگری

دیجیتال مارکتینگ؛ پیشران تحول دیجیتال در صنعت گردشگری

گردشگری در صدر فهرست صنایعی است که بیشترین تاثیرات تحول دیجیتال را تجربه کرده و به همین علت شعار جهانی گردشگری در سال 2018 تحت عنوان “گردشگری و تحول دیجیتال” نام گرفته است. به گزارش هتل‌نیوز ، فعالان صنعت گردشگری و میهمان‌نوازی برای حفظ و توسعه سهم خود از بازار باید بتوانند خودشان را با تحولات بسیار سریع حوزه دیجیتال هماهنگ کنند که موثرترین راه آن استفاده از ابزارهای دیجیتال در بازاریابی و تبلیغات است. در بازاریابی دیجیتال این فرصت فراهم است تا مشتریان سوالات خود را به راحتی مطرح کنند و تجربیات شخصی و یا حتی نظرات مثبت و منفی خود رو به اشتراک بگذارند. مطالعات نشان می‌دهد 95 درصد مشتریان قبل از رزرو، نظرات دیگر کاربران در شبکه های اجتماعی را خوانده‌اند پس در نتیجه شما باید جایی را پیدا کنید که کاربران هدف شما فعال هستند و وقت خود را با کاربران غیرهدفمند هدر ندهید‌. کابران تمایل به بازدید و خرید از سایت‌هایی دارند که در صفحات اول جستجو ظاهر می‌شوند. استفاده از ابزار SEO به آژانس مسافرتی شما کمک می‌کند تا در بالای نتایج موتور جستجو قرار بگیرید. حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی به برندسازی نام شما و حتی به جذب گردشگران در سطح جهانی کمک می‌کند. شما می‌توانید مشتریان خود را در رسانه‌های اجتماعی درگیر کنید و با اشتراک گذاشتن پست‌های جالب و مفید، مشتریان بالقوه خود را برای قراردادهای بعدی، جذب کنید. شما با استفاده از ابزار “گوگل ادوردز” می‌توانید به صورت کاملا هدفمند، تبلیغات خودتان را در جستجوهای گوگل نشان دهید. همچنین می‌توانید رفتار مشتری را تجزیه تحلیل کرده و به بهبود تجربه‌های سفر آنها کمک کنید. در سمینار تخصصی “بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری و میهمان‌نوازی” شما می‌توانید با نکات مدیریتی و اجرایی، تجربه‌ها و عوامل کلیدی موفقیت در این حوزه آشنا شوید. همچنین در 8 کارگاه تخصصی طی دو روز، پرکاربردترین ابزارهای “دیجیتال مارکتینگ” را فرا می‌گیرید. زمان: 24 الی 26 مردادماه مکان: هتل لاله تهران جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق لینک Evand.com/TourismDM و یا شماره تلفن‌های 66521537 و 66510922 اقدام فرمائید. کد تخفیف ویژه هتل‌نیوز جهت شرکت در این سمینار: HNE

ایجاد شده: 22/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 22/مرداد/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با نفر اول مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با نفر اول مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان

به گزارش هتل‌نیوز ، جناب آقای “کریم بیگی” مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره هتل “آسمان” اصفهان با کسب 48 رای، موفق شد رتبه نخست انتخابات جامعه هتلداران استان اصفهان را از آن خود نماید. مشروح مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با وی در خصوص موضوعات مختلف را در ادامه مشاهده می‌نمائید. پس از سال‌ها فعالیت اتحادیه هتلداران، نخستین مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان هفته گذشته ( اول مردادماه ) با حضور بیش از 100 نفر از بهره‌برداران مراکز اقامتی از سراسر این استان در محل هتل “کوثر” اصفهان برگزار و در پایان 7 نفر به عنوان اعضای نخستین هیات‌مدیره جامعه هتلداران استان، انتخاب و معرفی شدند. به گزارش هتل‌نیوز ، جناب آقای “کریم بیگی” مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره هتل “آسمان” اصفهان با کسب 48 رای، موفق شد رتبه نخست این انتخابات را از آن خود نماید. مشروح مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با وی در خصوص موضوعات مختلف را در ادامه مشاهده می‌نمائید. “کریم بیگی” در ابتدای مصاحبه ضمن اشاره به این نکته که وضعیت هیات‌مدیره جامعه هتلداران استان اصفهان هنوز مشخص نیست، گفت: انتخابات میان اعضای هیات‌مدیره برای انتخاب رئیس جامعه و سایر سِمَت‌ها، روز پنجشنبه این هفته برگزار خواهد شد. “بیگی” در خصوص روند برگزاری انتخابات جامعه هتلداران استان اصفهان، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، دارای قوانین مشخصی در رابطه با امور اصناف است که این قوانین با آنچه که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد در تضاد است و در نتیجه، روند اجرایی هتل‌ها با اختلال مواجه می‌شود. وی تصریح کرد: برای مثال یکی از موارد اختلاف، موضوع برگزاری نمایشگاه، همایش و سایر رویدادها در هتل‌ها بود. در شرایطی که در تمامی کشورهای دنیا، مهمترین مراسم و همایش‌ها در هتل‌های مجلل برگزار می‌شود، اتحادیه هتلداران با این موضوع مخالف بود و اصرار داشت که این شکل از رویدادها در مراکز نمایشگاهی مشخص، برگزار شود. “کریم بیگی” ابراز داشت: در واقع بازرسین اتاق اصناف در بسیاری از موارد اطلاع درست و دقیقی از قوانین حاکم بر صنعت هتلداری ندارند و با توجه به اینکه موضوع هتل و هتلداری یک امر تخصصی به حساب می‌آید، نمی‌توانند تشخیص و اظهارنظر درستی در خصوص نقاط ضعف یا قوت هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی داشته باشند. وی افزود: تاوان این اختلاف را فقط و فقط هتلداران پرداخت می‌کردند زیرا بین دو راهی گرفتار می‌شدند و نمی‌دانستند که بایستی تابع کدام قانون باشند. “کریم بیگی” در ادامه با اشاره به تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فعالیت تشکل‌های گردشگری تابع قوانین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: پس از چندین سال اختلاف نظر با تشکیل هیات موسس، مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان با حضور بیش از 100 نفر از بهره‌برداران مراکز اقامتی سطح استان و نظارت مدیرکل، معاون گردشگری و کارشناسان مربوط، برگزار شد. عضو هیات‌مدیره و نفر اول مجمع انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان در خصوص مهمترین اهداف و برنامه‌های این تشکل نیز گفت: با توجه به اختلافات موجود، اتحادیه هتلداران طی سال‌های گذشته هیچ فعالیت رسمی نداشت و این باعث بروز مشکلات متعددی به صنعت هتلداری استان اصفهان، شده است. وی ادامه داد: بایستی با برنامه‌ریزی و به مرور زمان این مشکلات را حل کنیم. برای مثال بررسی مواردی مانند شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به هتل‌ها و مراکز اقامتی، موضوع دارایی و مالیات خلاف واقع برخی هتل‌ها و همچنین بحث آموزش و تربیت نیروهای متخصص برای کار در هتل‌ها از اولویت‌ها خواهد بود. وی در پایان گفت: برای هر یک از مسائلی مانند ارزیابی، استانداردسازی، بازرسی، نرخ‌گذاری و … نیز کمیته‌های تخصصی با حضور کارشناسان و مدیران با تجربه هتلداری استان، تشکیل خواهد شد.

ایجاد شده: 7/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 7/مرداد/1397     اخبار داخلی
یوسف بیدخوری: تنها افراد دارای پروانه بهره‌برداری معتبر، مجاز به شرکت در انتخابات جامعه هتلداران خراسان رضوی خواهند بود

یوسف بیدخوری: تنها افراد دارای پروانه بهره‌برداری معتبر، مجاز به شرکت در انتخابات جامعه هتلداران خراسان رضوی خواهند بود

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز از طی مراحل اداری تشکیل جامعه هتلداران این استان طی 7 تا 10 روز آینده خبر داد. “یوسف بیدخوری” در حاشیه نشست اخیر فعالان صنعت گردشگری کشور که در محل هتل بزرگ “پارک حیات” مشهد برگزار شد به گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز ، پرداخت. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، اظهار داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه ایجاد تشکل‌های گردشگری، تشکیل جامعه هتلداران در دستور کار قرار گرفت و هیات موسس نیز بلافاصله با حضور جمعی از اعضای فعلی اتحادیه هتلداران و همچنین تعدادی از سرمایه‌گذاران عمده صنعت هتلداری مشهد، تشکیل شد. “یوسف بیدخوری” ابراز داشت: پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور اعضای هیات موسس، اصلاحات پیشنهادی مطرح شد و برای دریافت تائیدیه نهایی نیز مکاتباتی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته که این مراحل نیز طی 7 تا 10 روز آینده، انجام خواهد شد. وی تصریح کرد: پس از تائید نهایی اساسنامه از سوی سازمان مرکزی، اطلاعیه تشکیل جلسه مجمع عمومی اعلام خواهد شد و انتخابات هیات‌مدیره نیز بر اساس قانون ظرف مدت 15 روز انجام خواهد شد. وی در خصوص اصلاحات انجام گرفته در اساسنامه نیز گفت: بر اساس این اساسنامه، تمامی افرادی که دارای پروانه معتبر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی هستند می‌توانند کاندید شوند و در انتخابات هیات‌مدیره حضور یابند. از سوی دیگر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز هیچ دخالتی بر روند اجرایی انتخابات نخواهد داشت و صرفا وظیفه بررسی احراز شرایط را بر عهده دارد. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، ادامه داد: با توجه به کثرت واحدهای اقامتی و حضور هتل‌های با کیفیت در سطح استان، امیدواریم انجمن بسیار قوی در کنار سازمان داشته باشیم و بر این اساس تعاملات مناسبی نیز صورت گیرد. “بیدخوری” در خصوص وضعیت اتحادیه هتلداران پس از تشکیل جامعه، گفت: اتحادیه هتلداران بر اساس قانون نظام صنفی تشکیل شده و قطعا فعالیت یا عدم فعالیت این تشکل نیز بر اساس قانون مرجع، خواهد بود. وی در پایان گفت: به محض تشکیل جامعه هتلداران استان، تمامی ارتباطات اداره کل با این تشکل خواهد بود زیرا از طریق قانون برنامه ششم توسعه کشور و بر اساس آئین‌نامه ایجاد و اصلاح، تشکیل شده است.

ایجاد شده: 24/تیر/1397       آخرین ویرایش: 24/تیر/1397     اخبار داخلی
نخستین چالش بررسی مسیرهای گردشگری کشور با رویکرد معرفی هتل برگزار شد + گزارش تصویری

نخستین چالش بررسی مسیرهای گردشگری کشور با رویکرد معرفی هتل برگزار شد + گزارش تصویری

چالش بررسی مسیرهای گردشگری استان خراسان رضوی با رویکرد معرفی هتل “پارک حیات” مشهد به همت گروه گردشگری مارکوپولو و با حمایت گروه هتل‌های “هلیا” برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، در این رویداد که برای اولین بار در ایران و طی روزهای 20 لغایت 22 تیرماه سال جاری برگزار شد، جمعی از مقامات عالی‌رتبه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، سرمایه‌گذار و مدیران هتل پارک حیات، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره گروه گردشگری مارکوپولو، اعضای هیات‌مدیره گروه هتل‌های هلیا، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی مشهد مقدس، راهنمایان گردشگری و همچنین کارشناسان فروش دفاتر خدمات مسافرتی از سراسر کشور، حضور داشتند. دکتر “حسن تقی‌زاده انصاری” مدیرعامل گروه گردشگری مارکوپولو در ابتدای این مراسم ضمن معرفی مارکوپولو به عنوان یکی از سامانه‌های فعال و برتر در زمینه رزرواسیون هتل که همکاری بسیار نزدیکی با هتل‌های سراسر کشور دارد، اظهار داشت: فضای آرام، متفاوت و متمایز هتل بزرگ “پارک حیات” جایگاه ویژه‌ای در بین گردشگران حوزه سیاحت و زیارت مشهد مقدس دارد. مدیرعامل گروه گردشگری مارکوپولو در ادامه، ابراز داشت: قرار گرفتن در منطقه ییلاقی و دور بودن از فضای شلوغ کلان‌شهر مشهد، مهمترین ویژگی هتل بزرگ “پارک حیات” مشهد و توجیه‌کننده این حجم از سرمایه‌گذاری است. مدیرکل هتل داریوش کیش نیز به عنوان یکی دیگر از حاضرین در این نشست، گفت: آقای “مادرشاهیان” به عنوان مالک گروه هتل‌های هلیا یکی از پیشکسوتان هتل‌سازی در ایران است که اولین هتل خود در شهر مشهد را با نام “ارم” در دهه 60 و سال‌های پس از جنگ، افتتاح و هتل “پارک حیات” هشتمین هتل ایشان است. “حمیدرضا مخملباف” افزود: جناب آقای “مادرشاهیان” آغازگر تحول در صنعت هتلداری شهر مشهد بودند که هتل “پارک حیات” را نیز به بهترین شکل مرمت، بازسازی و نوسازی نمودند. وی ادامه داد: به جز هتل “هلیا” طی ماه‌های آینده شاهد افتتاح هتل بزرگ “پانوراما” در جزیره کیش توسط ایشان و گروه هتل‌های هلیا، خواهیم بود‌. “سعید ولی‌زاده” رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت استان خراسان رضوی نیز با اشاره به استقرار 60 درصد از مراکز اقامتی کل کشور در استان خراسان رضوی و شهر مشهد، گفت: هتل “پارک حیات” یکی از نمونه‌های موفق و لوکس اقامتی در سراسر کشور است که توسط بخش خصوصی و با حجم سرمایه‌گذاری زیادی به بهره‌برداری رسیده است. در ادامه این برنامه شرکت‌کنندگان در غالب تیم‌های مختلف و با ارائه خلاقانه 20 بسته سفر با هدف اقامت در هتل پارک حیات، مقصد مشهد را به صورت بسته سفر زیارتی و سیاحتی، ارائه نمودند که در پایان به بهترین بسته سفر از نگاه هیات داوران نیز جوایز ارزنده‌ای اهدا شد. “محمدرضا افشاری” مدیرعامل شرکت ایرانگردی مارکوپولو به عنوان طراح و ایده‌پرداز چالش بررسی مسیرهای گردشگری کشور با رویکرد معرفی هتل در گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز، اظهار داشت: اجرای فعالیت‌هایی به این شکل و سیاق منجر به تعامل و هم‌اندیشی بیشتر مسئولان با فعالان حوزه صنعت گردشگری خواهد شد. مدیرعامل شرکت ایرانگردی مارکوپولو در ادامه افزود: اثر بخشی کارگروه‌هایی به این شیوه اجرا، می‌تواند گامی موثر برای تولید و طراحی بسته‌های خلاقانه سفر باشد. وی در پایان گفت: گروه گردشگری مارکوپولو آمادگی خود جهت برگزاری این چالش و معرفی ظرفیت‌های گردشگری در تمامی هتل‌های سراسر کشور را اعلام می‌نماید.

ایجاد شده: 24/تیر/1397       آخرین ویرایش: 24/تیر/1397     اخبار داخلی
دانش متخصصان ایرانی در زمینه نرم‌افزارهای هتلدای همسو با تکنولوژی روز دنیاست

دانش متخصصان ایرانی در زمینه نرم‌افزارهای هتلدای همسو با تکنولوژی روز دنیاست

کارشناس موضوع نرم‌افزارهای هتلداری، دانش متخصصان ایرانی در این زمینه را همسو با تکنولوژی جهانی می‌داند ولیکن معتقد است از لحاظ زیرساخت‌ها، محدودیت‌هایی در کشورهایی وجود دارد. “علی صابری” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: سیستم‌های هتلداری پیش از سال 70 نیز در برخی واحدها فعالیت داشتند که البته فول مکانیزه نبود ولیکن از نیمه دوم دهه 70 نرم‌افزارهایی تحت مدیریت سیستم عامل Dos با قابلیت‌های محدود و سپس در دهه 80 همزمان با پیشرفت تکنولوژی نرم‌افزارهای هتلداری تحت سیستم عامل ویندوز، تولید و در بازار هتلداری ایران منتشر شدند. به گزارش هتل‌نیوز ، کارشناس نرم‌افزارهای جامع هتلداری ابراز داشت: از دهه 90 به بعد استفاده از نرم‌افزارها تبدیل به امری ضروری، عادی و معمولی در هتل‌ها شده است به شکلی که در شرایط فعلی بین 80 تا 85 درصد از واحدهای اقامتی سراسر کشور اعم از هتل، هتل‌آپارتمان، میهمان‌پذیر و … از نرم‌افزارهای جامع هتلداری استفاده می‌کنند. “علی صابری” گفت: استفاده صرف از نرم‌افزارهای هتلداری در مقابل نحوه استفاده و قابلیت‌های نرم‌افزار، دو موضوع کاملا متفاوت است. در دنیای امروزی و همزمان با پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تکنولوژی، نرم‌افزارها دیگر نباید فقط به داخل هتلها بپردازند و باید از هتل‌ها خارج شده‌ و در پی ارتباط بین‌المللی با جامعه جهانی باشند. در واقع نرم‌افزارهای هتلداری در شرایط فعلی چیزی فراتر از سیستم ثبت اطلاعات و ارائه آن به اداره اماکن هستند. وی تصریح کرد: سرفصل اصلی نرم‌افزارهای هتلداری در دنیای امروز، یکپارچه‌سازی و اتصال هتل به سیستم‌های بین‌المللی است. در واقع در موضوع نرم‌افزارهای هتلداری بایستی از هتل خارج شویم و در پی ارتباطات جهانی و اتصال به سیستم‌های رزرواسیون جهانی باشیم که البته این امر در وضعیت فعلی، سهل‌الوصول نیست. وی در ادامه به مقایسه نرم‌افزارهای موجود در بازار پرداخت و گفت: نرم‌افزارهای ایرانی در مقایسه با رقبای خارجی خود به ویژه در زمینه بومی‌سازی ویکپارچه‌سازی، دارای مزایایی هستند زیرا هر کشوری دارای قوانین، مقررات، فرهنگ و ارزش‌های خاص خود است. برای مثال نرم‌افزارهای خارجی فاقد سیستم حسابداری و انبارداری دارای اصول خاص ایران بوده و کشور ما نیازمند استفاده از نرم‌افزارهای بومی و به عبارت دیگر ایرانیزه شده است. صابری افزود: به طور کلی نرم‌افزارهای هتلداری دارای دو بخش Back Office شامل سیستم‌های مالی، حسابداری، اداری، حقوق و دستمزد، کاست کنترل، انبارداری و … و در مقابل بخش Front Office است که به طور مستقیم با میهمان ارتباط دارد. به همین دلیل استفاده از نرم‌افزارهای خارجی به دلیل عدم استفاده از سیستم های یکپارچه و متفاوت شدن نرم افزار ها در این دو بخش می‌تواند هتل را دچار چالش کرده و مدیران هتلها را از دسترسی به نیازمندیهای مدیریتی خود دور کرده . کارشناس نرم‌افزارهای هتلداری دانش متخصصان ایرانی در این زمینه را همسو با تکنولوژی جهانی دانست و عنوان کرد: صنعت نرم‌افزارهای هتلداری در ایران از لحاظ دانش تخصصی نه تنها هیچ کمبودی نسبت به رقباری خارجی ندارد بلکه حتی در مواردی، پیشرفته‌تر است ولیکن در مقابل مشکلات و موانعی در زمینه زیرساخت‌ها وجود دارد که در این میان می‌توان به بستر اینترنت اشاره کرد. وی ادامه داد: یکی از مزایای نرم‌افزارهای هتلداری در خارج از کشور، امکان استفاده از سیستم Cloud ( ابری ) است که در ایران به دلیل محدودیت‌های زیرساختی، امکان استفاده از آن وجود ندارد. همچنین یکی دیگر از مباحثی که در زمینه نرم‌افزارهای هتلداری کمتر به آن پرداخته شده و بسیار برای مجموعه ها مهم است ، بحث کاست کنترل است که تا حدی هتل‌ها و هتلداران را دچار چالش کرده است. علی صابری در بخشی دیگر از این مصاحبه، ابراز داشت: گروه‌های هتلداری بین‌المللی سالیانه هزینه‌های زیادی را صرف بهبود و بروزرسانی نرم‌افزارهای هتلداری می‌کنند زیرا در دنیای امروزی، نرم‌افزارهای هتلداری نیز بخشی از فرایند ارائه خدمات و ارزش‌گذاری به میهمانان محسوب می‌شوند. در واقع یکی از مهمترین ابزارها و تجهیزات هتلداری، نرم‌افزارها هستند که اطلاعات تمامی بخش‌های یک هتل از جمله آیتم‌های هزینه، درآمد، عملکرد پرسنل و میهمانان و … یا به عبارت دیگر کلیه عملکرد هتل و میهمان از طریق آن قابل دسترسی است. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری دنیا فراتر از فعالیت‌های ساده عمل می‌کند و با پرداختن به مواردی مانند CRM و باشگاه میهمانان می‌تواند در موضوعات مهم بازاریابی، تبلیغات، جذب و بازگشت میهمان عمل کند، موضوعی که در ایران فقط در دو گروه هتلداری به صورت عملی، اجرا می‌شود.

ایجاد شده: 6/تیر/1397       آخرین ویرایش: 6/تیر/1397     اخبار داخلی
صرفه‌جویی در مصرف پلاستیک با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران

صرفه‌جویی در مصرف پلاستیک با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران از اجرای طرح جدیدی در زمینه مدریت پسماند در این هتل خبر داد که از طریق آن مصرف پلاستیک حدود 2 تن کاهش خواهد یافت. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران با تاکید بر سرلوحه قراردادن تکنولوژی روز دنیا در تمامی امور، ابراز داشت: تمامی شرایط عملیاتی و تاسیساتی هتل با استفاده از سیستم BMS تحت کنترل قرار دارد و از سوی دیگر سیستم اداری نیز کاملا مکانیزه بوده و گردش کار به شکل کاغذی نیست. “امیرحسین پرویزی” در خصوص جمع‌آوری و تفیک زباله و پسماند در این هتل، گفت: پرسنل بخش‌های خانه‌داری و غذا – نوشابه با استفاده از اقدامات تشویقی، زباله‌ها را به صورت خشک و تر تفکیک می‌کنند و بخش خصوصی نیز پس از بازبینی مجدد، اقدام به جمع‌آوری می‌نماید. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران در خصوص اقدامات انجام شده پس از جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها از هتل نیز گفت: این شرکت نیز طبعا به دنبال کسب درآمد است و به همین دلیل مواد جمع‌آوری شده از هتل‌ها را در اختیار شرکت‌های بازیافت قرار می‌دهد. وی در پایان افزود: با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران و استفاده از مخازن بزرگ به جای پکیج‌های بهداشتی مانند شامپوی سر، بدن و … بین 1.5 تا 2 تن در مصرف پلاستیک صرفه‌جویی صورت خواهد گرفت.

ایجاد شده: 29/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با مدیرکل جدید هتل لاله تهران

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با مدیرکل جدید هتل لاله تهران

مدیرکل جدید هتل لاله تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: هتل لاله مدت‌ها بود علی‌رغم بهره‌گیری از تجهیزات استاندارد به دلیل کیفیت پایین در ارائه خدمات و ضعف نرم‌افزاری به ظاهر از چرخه هتل‌های پنج ستاره کشور خارج شده بود. “مهدی براتی” ابراز داشت: از زمان ورود به این هتل، موضوع نیروی انسانی بطور جدی مورد بررسی قرار گرفته است و هم‌اکنون با ایجاد تغییر و تحولات در بخش‌های مختلف از جمله رستوران، خانه‌داری، تشریفات، فنی و مهندسی و همچنین بازاریابی و فروش، توانسته‌ایم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. مدیرکل هتل لاله تهران گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه آداب معاشرت، نوع برخورد با میهمانان، نحوه ارائه خدمات، بهداشت و همچنین کیفیت غذا صورت گرفته است که در نتیجه انتقادات و اعتراضات میهمانان به حداقل رسیده است. “مهدی براتی” با اشاره به اجرای پروژه بازسازی هتل لاله تهران، بیان داشت: فردا چهارمین جلسه در خصوص بازسازی هتل با حضور مدیران هتل، مدیران شرکت توسعه گردشگری و پیمانکاران، برگزار خواهد شد. در واقع ما به دنبال یک طرح جامع هستیم. “براتی” افزود: بازسازی هتل به صورت فاز به فاز و مرحله به مرحله صورت خواهد پذیرفت به شکلی که هتل همزمان با اجرای پروژه بازسازی، پذیرش میهمان نیز خواهد داشت. وی ادامه داد: اولویت ما در پروژه بازسازی، فضاهای عمومی نظیر لابی، سالن‌ها، رستوران و کافی‎شاپ است و سپس وارد اتاق‌ها خواهیم شد. مدیرکل هتل لاله تهران در خصوص بازگشایی مجدد استخر روباز و رستوران فضای آزاد این هتل نیز گفت: به شخصه معتقدم بایستی از تمامی فضاهای موجود در هتل در راستای درآمدزایی استفاده کرد. وی در پایان در رابطه با عملکرد گروه خبری هتل‌نیوز، اظهار داشت: جای خالی چنین رسانه‌ای به شدت در فضای صنعت هتلداری کشور که خوشبختانه تیم هتل‌نیوز به سرعت موفق شد این کمبود را جبران کند. وی در پایان گفت: با وجود مرجع خبری مانند هتل‌نیوز دیگر لازم نیست تا افراد اخبار را از کانال‌های دیگر دریافت کنند.

ایجاد شده: 19/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1397     اخبار داخلی
استانداردسازی و خصوصی‌سازی، مهمترین راهکارهای خروج صنعت هتلداری ایران از وضعیت فعلی است

استانداردسازی و خصوصی‌سازی، مهمترین راهکارهای خروج صنعت هتلداری ایران از وضعیت فعلی است

دکتر “عباس شیریان” عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در مصاحبه اختصاصی با هتل‌نیوز از خصوصی‌سازی، واگذاری امور اجرایی به افراد متخصص کاربلد و نهایت استانداردسازی به عنوان مهمترین راهکارهای موجود برای خروج از وضعیت فعلی در صنعت هتلداری، نام برد. عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در ابتدای گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در بخش‌های مختلف از جمله صنعت گردشگری و هتلداری، اظهار داشت: شرایط بد و مشکلات اقتصادی در تمامی کشورهای دنیا وجود داشته و دارد. برای مثال رکود اقتصادی برای مدت‌ها در سراسر قاره اروپا و حتی در چند کشور گردشگرپذیر نیز حاکم بود. به گزارش هتل‌نیوز “عباس شیریان” ابراز داشت: آنچه که موجب نگرانی در خصوص وضعیت موجود می‌شود و متاسفانه در صنعت هتلداری ایران مغفول مانده است عدم وجود یک استاندارد مناسب برای هتل‌هاست. وی تصریح کرد: در صنعت هتلداری هر چه به استانداردهای جهانی نزدیک شویم، شرایط هتل‌ها نیز بهبود خواهد یافت و از سوی دیگر این موضوع منجر به بازاریابی و برندسازی خواهد شد. عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در ادامه گفت: صنعت گردشگری و پیرو آن هتلداری، به هیچ عنوان جای افراد سیاسی نیست بلکه نیاز به مدیران متخصص و کاربلدی دارد که به خوبی مشکلات را درک و به سرعت برای رفع آن تصمیم‌گیری کنند. وی افزود: صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای دنیا جزو 3 صنعت پردرآمد محسوب می‌شود و همین واژه “صنعت” نیز به خودی خود این وظیفه و مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند. “عباس شیریان” واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی متخصص و کاربلد را به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای خروج از شرایط فعلی در صنعت هتلداری معرفی کرد و گفت: خصوصی‌سازی منجر به افزایش رقابت می‌شود که در نتیجه آن هتل‌هایی که شاخص‌های استانداردسازی، کیفیت خدمات و برندسازی بهتری دارند، عمکلرد موفق‌تری نیز خواهند داشت. این فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور بیان داشت: در صنعتی مانند گردشگری، مدیران اجرایی تصمیم‌گیرندگان اصلی هستند و در کشوری مانند ایران که امور اجرایی آن بر عهده بخش دولتی و نیمه دولتی است، تصمیم‌گیری‌ها به کندی انجام می‌شود. برای مثال در موضوعی مانند نرخ‌گذاری واحدهای اقامتی، سال‌هاست که میان فعالان بخش خصوصی و مدیران اجرایی دولتی، اختلاف نظر وجود دارد در شرایطی که در اقتصاد آزاد وجود در بسیاری از کشورهای دنیا این موضوع مدت‌هاست که حل شده است. وی ادامه داد: نرخ هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی بایستی شناور باشد تا هتل‌ها مجبور باشند برای جذب مشتری، کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند. شیریان در ادامه به اهمیت نقش بازاریابی‌های نوین در دنیای امروز هتلداری اشاره کرد و گفت: اکثر هتل‌های دنیا بر اساس بازاریابی پارتیزانی عمل می‌کنند که متاسفانه در این مغفول مانده است. هتلداران ما همچنان منتظر هستند تا نرخ مصوب به آنها ابلاغ شود. وی در بخش پایانی اظهارات خود به اهمیت و نقش آموزش و نیروی انسانی در هتل اشاره کرد و بیان داشت: آموزشی که منجر به یادگیری نشود کاملا غلط است. در دنیای امروزی یادگیری جای آموزش را گرفته است تا جایی که اگر فرایند یادگیری دامنه‌دار شود، یک نفر می‌تواند به جای سه نفر فعالیت کند. عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: شرایط نامناسب نیروی انسانی در هتل‌ها باعث افزایش هزینه سربار شده است. جایی که در مدیریت هزینه‌ها نیز مشکل داریم و از استراتژی و تاکتیک مناسبی استفاده نمی‌کنیم.

ایجاد شده: 8/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 8/خرداد/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...