نتایج جستجو...
رویکرد وزارت گردشگری خروج گردشگری کشور از وضعیت تک بُعدی بوده است

رویکرد وزارت گردشگری خروج گردشگری کشور از وضعیت تک بُعدی بوده است

به گزارش هتل‌نیوز ، وزیر گردشگری کشور با حضور در برنامه تلویزیونی "پایش" به تشریح برنامه‌های وزارت گردشگری در دوران پساکرونا پرداخت و توضیحات را در خصوص برخی سوالات در حوزه‌های مختلف گردشگری کشور را ارائه کرد. سرفصل اظهارات "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور در برنامه تلویزیونی "پایش" به شرح ذیل است؛ بودجه وزارت گردشگری در سال جاری دو برابر شده و از ۷۰۰ میلیارد به ۱۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است. با این وجود سهم وزارت گردشگری از بودجه کشور، ۷۰ درصد کمتر از آخرین وزارتخانه است. با وجود ۲۴ اثر ثبت جهانی، ۳۲ هزار اثر ثبت ملی و بیش از یک میلیون سابت تاریخی، دریافتی حوزه میراث فرهنگی در سال گذشته فقط ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است. به دلیل بودجه بسیار پائین وزارت گردشگری، سهم آثاری مانند تخت جمشید که در دنیا بی‌نظیر است از این بودجخ فقط ۵ میلیون تومان می‌شود. با همکاری وزارت بهداشت و صحبت‌های انجام شده با شخص وزیر بهداشت در حال آماده‌سازی مقدمات و برنامه‌ریزی برای ورود تورهای گروهی خارجی به کشور هستیم. گردشگری دارای کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متعددی در جامعه است و نقش بسیار موثری در ایجاد نشاط اجتماعی ایفا می‌کند. در حوزه زیرساخت‌ها و ایجاد مفاهیم جدید گردشگری از جمله اکوتوریسم، بوتیک هتل‌ها، گردشگری سلامت، گردشگری کشاورزی و ... اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است. سعی کردیم از همه منابع و ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم تا گردشگری را از حالت تک بُعدی خارج کنیم که خوشبختانه با استقبال خوب گردشگران داخلی و خارجی هم مواجه شد. بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری و بانک مرکزی، گردشگری در سال گذشته سهم 11.7 میلیارد دلاری در تولید ناخالص داخلی ( GDP ) در کشور داشته است. ساخت سد، نیروگاه، پالایشگاه و دیگر پروژه‌های بزرگ هیچ تاثیری در جذب گردشگر ندارد. اقتصاد گردشگری مردم محور است و با کوچکترین توجه به جزئیات می‌توان نتایج بزرگی را در این زمینه به ارمغان آورد. به تمامی معاونین و مدیران کل در سراسر كشور تاکید کرده‌ام که در زمینه صدور مجوزها، سخت‌گیری و مانع تراشی نکنند. بر اساس گزارش اتاق بازرگانی، وزارت گردشگری جزو سه دستگاه اجرایی برتر کشور از نظر میزان رضایت فعالان بخش خصوصی قرار دارد.

ایجاد شده: 26/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 26/شهریور/1399     اخبار داخلی
به دنبال مقصّر و گناهکار نیستیم امّا ....

به دنبال مقصّر و گناهکار نیستیم امّا ....

ریاست محترم جمهور، حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی؛ به جستجوی مقصر و گناهکار نیستیم، نمی‌خواهیم نقد کنیم، نمی‌خواهیم دوباره از اوضاع نابسامان صنعت گردشگری و صنعت هتلداری بگوئیم.  آنچنان در یک بحران و فاجعه اقتصادی گرفتار آمده و آمده‌ایم که هر چه گوئیم جز نمک بر زخم پاشیدن نیست. گفتنی‌ها را می‌دانید و به خوبی آگاه هستید امّا چرا هر چه پیش می‌رویم و هر راهکاری ارائه می‌فرمائید نه تنها راهگشای مشکلات این صنعت نیست بلکه متاسفانه گاهی به مشکلات نیز می‌افزاید!!   آقای رئیس جمهور؛ آیا مملکت ملک‌الطوایفی است؟! دستگاه‌های اجرایی فرمانبردار دستورات کدام مرکز، ستاد بحران، شورای کرونا و ... هستند؟!  در استانی و در گوشه‌ای از این مملکت پهناور اعلام می‌کنند که هتل‌ها می‌توانند تا ۳۰ درصد ظرفیت خود میهمان بپذیرند و در استانی دیگر، هتلی تا مرحله پلمپ پیش‌می رود فقط به دلیل آنکه چهار اتاقش مهمان داشته است!!!  با کدام ناظر و نظارتی چنین دستوراتی صادر می شود؟ بر اساس کدام مستندات قابل اطمینانی چنین شیوه‌نامه‌هایی تدوین می‌شود؟ مگر چند هتل در بین این چند هزار واحد، پذیرش مسافر دارند؟ فقط آمار، عدد و رقم است که سلسله‌وار اعلام می‌شود و در مقابل، شک و شبهه ایجاد می‌کند.  مگر هتل دکّان بقّالی است که کرکره‌اش را پائین بکشند؟ آیا تحقیق کرده‌اید چه حجم کالایی در سردخانه‌های هتل‌ها و در انبارهای خشک و تَر در انتظار پایان یافتن تاریخ مصرفشان وجود دارد و باید به زودی به سطل زباله ریخته شود؟ شاید در مواقع حساس بتوان تا حدودی در هزینه‌های سربار صرفه‌جویی کرد امّا آیا هتل‌ها می‌توانند از هزینه‌های جاری جلوگیری کنند؟ مگر تعطیل کردن هتل معنا دارد؟  رعایت مسائل بهداشتی خاصّه در این شرایط، وظیفه اخلاقی و اجتماعی هر مدیر هتل است. چرا اینگونه تبلیغ می‌شود که بعضی از هتل‌ها فلان پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و جان خود و میهمانشان را به خطر می‌اندازند؟ سفر و گردش ممنوع است امّا مسافری که به هر دلیل وارد شهر می‌شود چه باید بکند؟ زحمات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادارات کل در سراسر استان‌ها و کوشش‌های نیروی انتظامی و تلاش‌های قوه قضائیه جهت پلمپ واحدهای غیرقانونی را پاس می‌داریم امّا هر مسافری گردشگر نیست و باید برای اینگونه میهمانان نیز اندیشه‌ای مناسب داشت‌. تمامی تورها کنسل می‌شود، همایش‌ها، سمینارها و هر نوع مراسم و گردهمایی تعطیل می شود ، رزروهای فردی و گروهی یک به یک باطل می‌شود.  با تهدید، ارعاب و انواع شیوه‌نامه‌ها و دستورات فورس ماژور، هتل‌ها را مجبور می‌کنند و یا با صلاحدید مدیران بزرگوارشان بدون دریافت کوچکترین ضرر و زیان، وجوه دریافتی حاصل از این رزروها را عودت می‌دهند و حال که صندوق و ذخیره مالی هتل‌ها به انتها رسید با تبلیغات گسترده از مردم تقاضا می‌کنند تا رزروهای خود را باطل نکنید و اجازه دهید در زمانی دیگر این تاسیسات اقامتی و پذیرایی، میهماندار شما باشند. نوش‌دارو پس از مرگ سهراب!! جناب آقای رئیس‌جمهور؛ هر آنچه در حال حاضر از مصاحبه‌های شما برداشت شده است و کورسویی از امید در آن وجود دارد امّا در عمل آنچنان این صنعت از آن منتفع نمی‌شود!!  در این زمان، نقدینگی یکی از بزرگترین چالش‌های هتل‌هاست و لذا از یک سو شما فرمودید به کارگاه‌های بزرگ و کوچک در صورتی که کارگری را اخراج نکنند وام می‌دهید با بهره و دو ساله!!! به چند و چون و میزان پرداختی، زمان بازپرداخت و ضریب کارمزد آن کاری نداریم و لطف شما را در این شرایط با جان و دل می‌پذیریم امّا وزارت کار و تعاون اعلام می‌فرمایند به کارگران شما بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد و در فلان سایت ثبت نام کنید. حال آیا این عمل حکم اخراج کارگر را پیدا نمی‌کند؟!  می‌گوئیم نقدینگی نداریم و فرصتی دهید جهت پرداخت آبونمان حامل‌های سوخت، می‌گویند فقط قسط‌بندی و تاخیر در پرداخت. آبونمان شامل مصرف‌کنندگان خانگی است!!!  می‌گوئیم کارگاه‌های کوچک و اکثر هتل‌های یک و دوستاره دچار کمبود نقدینگی هستند و در خصوص پرداخت حق بیمه‌های کارفرمایی فرصتی دهید، می‌فرمایند برای کارگاه‌های با بیش از ده کارگر تسهیلاتی قائل شدیم و شامل کارگاه‌های کوچک نمی‌شود!!!  تقاضا کردیم چون فقط تا پایان فروردین‌ماه فرصت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده است لذا تسهیلاتی قائل شوید، فرمودند اشکال ندارد تا پایان اردیبهشت پرداخت کنید!!! آیا قرار است معجزه‌ای رخ دهد با این یک ماه فرصت؟! آیا در خصوص مالیات عملکرد و تکلیفی اندیشه‌ای شده است؟ با عوارض‌های گوناگون شهری و کشوری که مستلزم مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارد و حتی اعتنایی به مصوبات ملی نیز ندارند چه باید کرد؟!  جناب آقای "حسن روحانی" رئیس جمهور محترم؛ انشاالله به زودی با همّت و کوشش تمامی مردم عزیز ایران بر این کرونا ویروس غلبه کرده و با افتخار اعلام کنید که شرایط عادی است و کسب و کار آغاز می‌شود امّا از آن زمان به بعد که تمامی مشاغل و تولیدکنندگان و واحدهای خدماتی با کوششی مضاعف مشکلات خود را یک به یک مرتفع می‌کنند و با علم به اینکه تمامی اصناف و فعالان اقتصادی در این شرایط متضرر شده‌اند، خود را تافته جدا بافته نمی‌دانیم. مهمترین مسئله اینکه وقتی این جانفشانی‌ها و از خود گذشتگی‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی و ایثار پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان‌ها را شاهد هستیم، زبانمان به لکنت می‌افتد که تقاضای مالی داشته باشیم امّا چه کنیم که به شدت در تنگنای اقتصادی گرفتار آمده‌ایم و حداقل یک سال طول می‌کشد تا شرایط برای صنعت گردشگری و صنعت هتلداری به شرایط نه چندان خوبِ قبل از این بحران برگردد. در این برهه، اگر انتظار کمک بلاعوض داشته باشیم، سخنی به گزاف نیست لذا اگر دولت توانایی این محبت را دارد، دریغ نفرمائید و در غیر این صورت، سهم صنعت گردشگری را از هر آنچه شما نام آن را تسهیلات و کمک می‌گذارید چه به صورت وام و چه به صورت سایر تسهیلات، جداگانه اعلام فرمائید. همچنین در ابلاغ این مصوبات، دستور فرمائید تعجیل کنند و یا راهکاری ارائه دهید که بتوانیم با کمترین صدمه جانی و مالی این دوران گذار را طی کنیم. سیّد علی معین‌زاده - فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور

ایجاد شده: 26/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 26/شهریور/1399     مقالات و یادداشت ها
سفر کم شتاب؛ پیشنهادی برای دوران پساکرونا

سفر کم شتاب؛ پیشنهادی برای دوران پساکرونا

گردشگری ذاتاً تجربه اجتماعی است که معمولاً شامل مسافرت با دوستان و اقوام می‌شود و این روابط اجتماعی هستند که تجربه مصرف را شکل می‌دهند.  در واقع، سفر کم‌ شتاب زمان بیشتری را برای گذراندن در سفر در اختیار قرار می‌دهد تا افراد در آن فرصت، گردهم آیند و به روابط خانوادگی و دوستی‌های خود استحکام بخشند.  در بررسی اصالت روابط و ارتباطات بین فردی می‌توان گفت که خانواده‌ها هنگام دور بودن از خانه، انگار در خانه خود هستند. گردشگران از مکان‌ها استفاده می‌کنند و به این ترتیب نوعی گردهمایی خاص را ایجاد می کنند.  به نظر می‌رسد که گردشگری بیشتر به همراهی دسته‌جمعی گرایش پیدا کرده و سفر به قصد بازدید صرف از ناشناخته‌ها، کمتر صورت می‌گیرد.  سفر کم شتاب بخش متفاوتی از تجسم دوباره گردشگری است که توجه بیشتری به اجتماع دارد و این توانایی را ایجاد می‌کند تا گردشگر با افراد و مکان‌ها درگیر شود. مسافران سفر کم شتاب علاوه بر رفت و آمد با دوستان و اقوام، تمایل دارند با مردمی که در طول سفر با آنها مواجه می‌شوند نیز ارتباط برقرار نمایند.  سفر کم شتاب به معنای لذت بردن از رفتن به مقاصد جدید، کشف فرهنگ‌های هر منطقه، احترام به محیط زیست، همدم شدن با بومیان و استفاده از سفر به صورت بهینه و گاهی به معنای کاهش هزینه‌ها است.  سفر کردن با آهنگ آهسته و برقراری ارتباط با مناطق در طول مسیر سفر امر جدیدی نیست. پیش از استفاده گسترده از خودروها و سفرهای هوایی، بخش عمده‌ای از گردشگری به شکل کم شتاب صورت می گرفته و دلیل آن هم کمبود امکانات حمل و نقل پیشرفته بوده که سفرها را به مسافت‌های کوتاه و در طول یک روز محدود می‌کرده‌اند. به عنوان مثال مسافرت‌ها به صورت پیاده یا با حیوانات ( اسب، شتر، الاغ ) تنها روش‌های سفرهای زمینی بودند.  امروزه سفر کم شتاب البته نه برای همه ولی برای اغلب افراد، سفری متفاوت می‌باشد زیرا پربار بودن تجربه سفر با حضور در محیط‌های بومی و محلی مقصد برای برخی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به حساب می‌آید.  سفر کم شتاب، جایگزینی برای سفر هوایی و سفر با خودرو پیشنهاد می‌دهد که در آن گردشگر می‌تواند در طول سفر تجربه کسب کند.  از ماهیت سفر کم شتاب می‌توان به افزایش تجربه کلی مسافران از سفر، اقامت در خانه های تاریخی و محلی، استفاده از این زمان برای شناسایی اماکن نزدیک به آن محل، به دست آوردن اطلاعات بیشتری درباره فرهنگ و شیوه‌های زندگی محلی را نام برد.  در سفر کم شتاب، بیشتر به لذت بردن از سفر هم در طول مسیر و هم در مقصد، اجتناب از پروازهای ارزان‌قیمت و سفرهای کوتاه‌مدت به مکان‌های خیلی دور و گرایش بیشتر به مسافرت‌هایی با قطار، اتوبوس، دوچرخه، قایق و یا پیاده همراه با اقامت شبانه، گشت و گذار با دوچرخه و اقامت در خانه‌های تاریخی و محلی، تاکید می‌شود.  سفر کم شتاب در حال حاضر به بازار بکری تبدیل شده است که قشر متوسط در کشورهای توسعه یافته و گروه‌هایی با موقعیت اجتماعی - اقتصادی پائین‌تر را به خود جلب کرده که امکان کمتری در انتخاب جایگزین‌های این نوع از سفر پیش رو دارند. با این حال، گردشگری کم شتاب نیز جایگاهی مانند گردشگری جایگزین، اکوتوریسم و گردشگری مسئولانه پیدا خواهد کرد.  اولین طرفداران سفر کم شتاب، شرکت های خدمات مسافرتی کوچک، سفرنامه‌نویسان، بلاگرها و کوله‌پشتی‌ها که نظرات خود را عمدتاً از طریق اینترنت، فضاهای مجازی و رسانه‌های مربوط به سفر بیان می‌کردند، هستند. همانطور که در ابتدا گفته شد، سفر و گردشگری کم شتاب یک سبک جدید نیست بلکه مقابله با فرهنگی جدید است که هدف اصلی سفر و گردش را به فراموشی سپرده است. فرهنگی که در آن رسیدن به مقصد‌های متعدد، اهمیت بیشتری از خودِ مقصد و انسان‌های ساکن در آن دارد. فرهنگی که عکس گرفتن از مشاهده، شناخت و حضور در جاذبه‌های گردشگری مهم‌تر است و در آن صرفاً سیر شدن بدون اهمیت به غذایی که خورده می‌شود، ترجیح داده می‌شود.  هرچند نمی‌توان بین سفر کم شتاب و سفر پرشتاب مرزی قائل شد و یکی را بهتر از دیگری معرفی کرد اما مسلم است که هر فردی علاقه دارد بعد از سفر، تکاملی را در خود احساس کند و این هدف، تنها با تعمق و ارتباط حاصل می‌شود.  با توجه به شرایط اپیدمی ویروس کرونا، پیش بینی می‌شود در پساکرونا شاهد استقبال قابل توجهی از گردشگری داخلی باشیم. بنابراین به عنوان یکی از شیوه‌های شناخته شده گردشگری در دنیا، می‌توانیم سفر و گردشگری کم شتاب را به بخشی از افراد جامعه که قصد سفر دارند، پیشنهاد نمائیم. فرزاد زارع - کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری

ایجاد شده: 26/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 26/شهریور/1399     مقالات و یادداشت ها
جامعه گردشگری و هتلداری کشور بی‌اعتنایی و عملکرد غیر مسئولانه وزارت نیرو را هرگز فراموش نخواهد کرد

جامعه گردشگری و هتلداری کشور بی‌اعتنایی و عملکرد غیر مسئولانه وزارت نیرو را هرگز فراموش نخواهد کرد

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران در یادداشت اینستاگرامی خود، اظهار داشت: حمایت وزارت نیرو در قالب تعدیل هزینه‌ها و تخفیف دوره‌ای تسویه حساب هزینه‌های مصرفی می‌توانست تا حد قابل ملاحظه‌ای به تاب‌آوری صنعت گردشگری در برابر انبوه مشکلات کمک کند و تحمل آنها را در برابر زیان‌ها و خسارات وارده بالا ببرد. "جمشید حمزه‌زاده" در این یادداشت یادآور شده است: در روزهای دشواری که بیماری کرونا کسب و کارهای گردشگری و هتلداری کشور را تحت تاثیر مخرب خود قرار داده و تعطیلی‌های پی در پی واحدهای این صنعت را شاهدیم، بی‌توجهی و عدم ایفای مسئولیت حمایتی وزارت نیرو شرایط را بغرنج‌تر کرده است. وی در پایان گفته است: نه تنها هزینه‌ها تعدیل و تعرفه‌های تخفیفی آب و برق، اعمال نشده بلکه در ازای اندکی تاخیر در پرداخت قبوض، خدمات هم قطع می‌شود تا وزارت نیرو آشکارا نشان دهد برای سرپیچی از ضرورت هرگونه همکاری با بخش‌های مختلف گردشگری از جمله هتل‌ها، ابایی ندارد.

ایجاد شده: 26/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 26/شهریور/1399     اخبار داخلی
کرونا؛ تهدید یا فرصت برای صنعت هتلداری

کرونا؛ تهدید یا فرصت برای صنعت هتلداری

بی‌گمان صنعت گردشگری و هتلداری در دوران کنونی بیشترین توجه را به خود معطوف داشته است و به دلیل ارزآوری و رونق اقتصادی، مورد توجه بخش خصوصی و بخش دولتی قرار گرفته است.  صنعت هتلداری یکی از صنایع پاک به شمار می‌آید. این صنعت باعث اشتغال‌زایی شده و تا حدی به طور مستقیم و غیرمستقیم درصد بیکاری جامعه را پائین آورده و در نتیجه به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی منجر می‌گردد.  همانطور که می‌دانید هر صنعتی ممکن است با چالش‌هایی از جمله کمبود مواد اولیه، تحریم‌ها، نبود نیروی انسانی و کارآمد و غیره ... مواجه شود که نتیجه‌ای جز کُند شدن روند آن صنعت یا حتی به فراموشی سپردن آن نخواهد داشت. مواردی که بیان شد، می‌تواند برای یک صنعت تهدیدهایی محسوب شود. هتلداری نیز مانند سایر صنایع در طول تاریخ دستخوش تغییرات زیادی شده است. این صنعت از دیدِ باز همچون نهالی نوپا در برابر بادها و غرش ابرها، ایستادگی و مقاومت کرده است. از جمله تهدیدهای صنعت هتلداری می‌توان به تحریم‌ها، جنگ‌های داخلی و خارجی، تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی، آب و هوا، کمبود خدمات و حتی بلایای طبیعی و بیماری‌های گسترده در هرکشور، اشاره کرد. یکی از همین تهدیدها که چند هفته‌ای است صنعت هتلداری کشور عزیزمان ایران را درگیر خود کرده است، بحث بیماری "کرونا" و شیوع آن در کشور است. هتل‌ها در این چند هفته به شکل عملی تعطیل شده‌اند. کارکنان و پرسنل هتل‌ها به مرخصی اجباری رفته‌اند، چراغ هتل‌ها خاموش شده است و رونق اقتصادی در بازار هتلداری به شدت کاهش یافته است. در نتیجه اینکه افرادی به طور مستقیم و غیرمستقیم بیکار شده‌اند و آینده‌ای روشن در این صنعت دیده یا احساس نمی‌شود.  حال همانطور که بیان شد، هر تهدید بابی است برای تبدیل شدن به فرصت. بعضی از تهدیدها دست خودمان نیست و حتی نمی‌توانیم به راحتی با آن دسته و پنجه نرم کنیم ولی می‌توانیم با نگاه مثبت خود، آن را به فرصت تبدیل کنیم. اگر با چشم مثبت‌اندیشی به تهدید بیماری کرونا نگریسته شود، یک فرصت است.  ما می‌توانیم در این زمینه اطلاعاتی جدید کسب نمائیم، هتل‌ها و مراکز اقامتی را بیش از بیش آماده سازیم، آگاهی خود در مورد موارد ضدعفونی کننده و طرز استفاده از آن در هتل‌ها را بالاتر ببریم، آموزش و آگاهی خود نسبت به بیماری‌های ویروسی و عفونی را بالاتر برده و درنتیجه خدمات بهتری را ارائه نمائیم. خلاصه اینکه دست از فعالیت خود برنداریم و از دیگر همکاران خود پیشی بگیریم.  این تهدید و بیماری بالاخره روزی از کشور ما رخت برمی‌بندد و اثرش تمام می‌شود و به یاری خداوند تبارک و تعال همه چیز به حالت اول بازمی‌گردد‌. در این میان افرادی موفق‌تر هستند که فرصت را بر تهدید ترجیح داده، معلومات خود را افزایش داده و آماده‌تر شده‌اند. بنابراین در این راستا با توجه به حساسیت موضوع باید جدی بود و این مرحله از زندگی را پشت سرگذاشت و با توجه به شعار وزارت بهداشت در این روزها، کرونا را شکست خواهیم داد. مرتضی تکمیلی - مدیریت مجموعه هتل‌های سنتی جاده ابریشم یزد

ایجاد شده: 25/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 25/شهریور/1399     مقالات و یادداشت ها
باید دید چه رانتی پشت ارائه طرح "سرویس آپارتمان" قرار دارد

باید دید چه رانتی پشت ارائه طرح "سرویس آپارتمان" قرار دارد

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با انتقاد شدید از عملکرد و تصمیم‌گیری‌های اخیر مسئولان وزارت گردشگری، اظهار داشت: مسئولان وزارت گردشگری مرد بحران نیستند، گردشگری را ذلیل کردند و به آن ضربه می‌زنند. "حرمت‌الله رفیعی" در واکنش به طرح پیشنهادی وزارت گردشگری مبنی بر افزودن "سرویس آپارتمان" به فهرست مصادیق تاسیسات گردشگری، گفت: مراکز اقامتی رسمی کشور کاملاً خالی و در حال ورشکستگی هستند ولی آقایان بعد از خانه‌مسافر، پیشنهاد تبدیل آپارتمان‌های مسکونی به هتل را هم به دولت فرستاده‌اند. "رفیعی" ابراز داشت: باید دید شخصی که پیشنهاد دهنده این تصمیم بوده به دنبال چه رانتی در فضای بلبشوی فعلی در مدیریت گردشگری کشور است. وی در پایان گفت: تمامی طرح‌ها، لوایح، بخشنامه‌ها و تصمیمات وزارت گردشگری و مسئولان این وزارتخانه در جهت تضعیف پیکره گردشگری کشور بوده است.

ایجاد شده: 24/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 24/شهریور/1399     اخبار داخلی
برنامه‌های هفته گردشگری باید به صورت مجازی، نیمه مجازی و در فضای باز برگزار شود.

برنامه‌های هفته گردشگری باید به صورت مجازی، نیمه مجازی و در فضای باز برگزار شود.

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور با اشاره به انتخاب شعار روز جهانی گردشگری در سال 2020 اظهار داشت: گردشگری و توسعه روستایی، شعاری است که برای امسال نام‌گذاری شده است و در معاونت گردشگری نیز حجم کارهایی که در حوزه گردشگری روستایی انجام شده، قابل توجه است. "ولی تیموری" در نشست ویدئو کنفرانسی با معاونین گردشگری استان‌ها، ابراز داشت: با توجه به شعار امسال به دنبال همیت بیشتر نسبت به مقوله توسعه گردشگری در روستاها و نواحی کم‌برخوردار خواهیم بود. وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های امسال هفته گردشگری در ایران با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی، نیمه مجازی و در فضای باز برگزار خواهد شد، گفت: تجلیل از فعالان گردشگری در طول یکسال گذشته از دیگر اقدامات اجرایی در این روز خواهد بود. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: امسال برای اولین بار روز ملی گردشگری در تقویم رسمی کشور درج شده است و باید از این فرصت برای معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری به خوبی استفاده شود.

ایجاد شده: 22/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 22/شهریور/1399     اخبار داخلی
صدور مجوز ویژه ورود به "وان" برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان تخصصی ایرانی در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سفر

صدور مجوز ویژه ورود به "وان" برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان تخصصی ایرانی در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سفر

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر اجرایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سفر شرق ترکیه، اظهار داشت: طی مذاکره با مدیرعامل شرکت نمایشگاهی آسیا و طرف‌های تُرک، پیشنهاد اجازه ورود شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان تخصصی ایرانی، مطرح شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت. "بهزاد شجاعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: مقرر شد موضوع صدور مجوز ورود به شهر وان برای مراکز و بازدیدکنندگان تخصصی ایرانی در این نمایشگاه، بررسی و نتیجه نهایی اعلام شود. "شجاعی" ادامه داد: محدودیت‌ها و موانع نباید باعث تعطیلی فعالیت‌های گردشگری شود بلکه می‌توان با راهکارهای معقول و منطقی از این چالش‌ها فاصله گرفت تا صنعت گردشگری دچار فلج عملیاتی نشود. وی در پایان گفت: همانطور که ثابت کردیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان شور و شعور حسینی را زنده نگه داشت به همان روش نیز می‌توان به گردشگری حیاتی دوباره داد.

ایجاد شده: 15/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 16/شهریور/1399     اخبار داخلی
راهنمای عملی مدیریت هتل - فصل چهاردهم؛ جمع‌بندى موضوع با توجه به بازخورد میهمانان

راهنمای عملی مدیریت هتل - فصل چهاردهم؛ جمع‌بندى موضوع با توجه به بازخورد میهمانان

روش 181 هنگام پاسخگويى به وبلاگ مشتريان، متوجه باشيد چه زمانى نام هتل را ذكر كنيد. اگر مى‌خواهيد به پيام يک نفر بازخورد منفى دهيد، هرگز در پاسخ نام هتل را نياوريد. برعكس اگر مى خواهيد به يك متن بازخورد مثبت دهيد، حتماً نام هتل را در پاسختان ذكر كنيد. روش 182 در هنگام پاسخگويى به وبلاگ مشتريان ، متوجه باشيد چه زمانى از "من" و "ما" استفاده كنيد ؛ وقتى مدير هتل به يك نقد منفى پاسخ مى دهد ، بايد از كلمه "من" در پاسخش استفاده كند ( براى مثال : من مشكل را بررسى مى كنم). استفاده از واژه "من" به اين معناست كه او مسئوليت مشكل و حل آن را برعهده مى گيرد. از طرف ديگر وقتى مدير مى خواهد به يك سؤال مطرح شده پاسخ مثبت دهد بايد از كلمه "ما" استفاده كند تا اعتبار آن بين كارمندان پخش شود ( براى مثال: ما خيلى خوشحاليم كه از اقامتتان در هتل ما رضايت داشتيد ). روش 183 در هنگام پاسخگويى به وبلاگ منفى مشترى، مشكل را تفسير و تأويل كنيد؛ وقتى به يک نقد منفى مشترى پاسخ مى‌دهيد، مدير هتل بايد مطالبى را كه میهمان به آن اشاره كرده تفسير كند. چنين تفسيرى به همه كسانى كه آن را مى‌خوانند اين پيام را مى‌دهد كه هتل توانايى شنيدارى خوبى دارد. روش 184 در پاسخگويى به وبلاگ منفى مشترى از واژه "درباره " استفاده كنيد ؛ وقتى به نقد منفى مشترى پاسخ مى دهيد، مدير هتل بايد سعى كند مطالب را به نحوى مطرح كند كه مشترى را در چگونگى تماس با هتل و رفع مشكلش راهنمايى نمايد. استفاده از واژه ربطى "درباره " به تمام خوانندگان اين پيغام را مى دهد كه هتل به شدن به دنبال كسب رضايت و خواسته مشترى است. روش 185 هر هفته يک ايده جديد بخواهيد؛ هر مدير بايد در جلسات هفتگى مديران ايده خلاقانه‌اى را با گروه در ميان بگذارد كه تاكنون در هتل انجام نشده باشد. روش 186 مشكلات مهمانان را با توجه به موارد تكرار شده و اهميت آنها به صورت نمودار رسم كنيد ؛ مشكلات مهمانان را با توجه به موارد تكرار شده و اهميت آنها روى يك نمودار رسم كنيد. يك تيم شش الى هشت نفره متشكل از كارمندان خط مقدم و مديران واحدهاى مختلف ايجاد كنيد تا بر مبناى تعداد تكرارها و يا اهميت آنها مشكلات را اولويت بندى و حل كنند. روش 187 وبلاگ مشتريانتان را پيگيرى كنيد؛ مديريت هتل بايد از شركت‌هاى ثالث ( مانند نرم‌افزار روينيت) براى تحليل نوشته‌هاى مشتريان و بررسى روند متون آنها استفاده كند. بسيارى از اين شركت‌هاى ثالث دسترسى به روند بلاگ رقبا را براى مديريت فراهم مى‌كنند تا آنها را نيز تحت نظر داشته باشند. روينيت: يک نرم‌افزار آنلاين براى تجربه و تحليل داده‌هاى موجود در فضاى مجازى روش 188 براى به دست آوردن روند از اطلاعات سيستم رزرواسيون مركزى استفاده كنيد؛ مديريت هتل بايد داده‌ها را در سيستم رزرواسيون مركزى خود ذخيره كرده باشد تا بتواند چارچوب و روندهاى نامشهود نشان‌دهنده رفتار و ترجيحات میهمانان را از آن استخراج كند. اين گونه اطلاعات به دست آمده مى‌تواند براى خدمت‌رسانى بهتر به مشترى به كار رود. همچنين به تعيين زمان و محل دقيق‌تر تبليغاتى كارا نيز كمک مى‌كند. معمولاً هتل‌هاى زنجيره‌اى پايگاه داده مختص خود دارند. مديران هتل‌هاى شخصى مى‌توانند نحوه انجام بعضى از عمليات‌هاى ساده را در پايگاه داده‌ها از مشاوران بياموزند. شركت‌هاى مشاوره‌اى، خدمات متعددى در زمينه استفاده از پايگاه داده‌ها در سطوح متعددى از صنعت ارائه مى‌دهند. روش 189 از ميز پذيرش به عنوان يک محل فال گوش استفاده كنيد؛ متصديان ميز پذيرش بايد محل كارشان را مركز فال گوش براى شنيدن گفتگوى بين میهمانان در نظر بگيرند. بسيارى از میهمانان ممكن است تمايلى به بيان شكايت خود به كارمندان هتل نداشته باشند ولى مشكلات را به راحتى با ديگر میهمانان در ميان مى‌گذارند ( براى مثال: دستگاه يخ‌ساز خيلى صدا مى‌دهد، مسير پياده‌روى تا پاركينگ خيلى لغزنده است ). اين اطلاعات بايد در كتابچه‌اى با عنوان بازخورد شنيده‌ها نوشته شود. این مطلب به صورت روزانه بروزرسانی میشود.

ایجاد شده: 15/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 27/مهر/1399     مدیریت هتلداری
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...