نتایج جستجو...
سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری راه‌اندازی شد

سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری راه‌اندازی شد

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری از راه‌اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری، خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری امکان برگزاری کلیه دوره‌های کوتاه‌مدت  و تخصصی گردشگری برای هموطنان سراسر کشور فراهم شده است.   "زاهد شفیعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: با توجه به تاکید وزیر مبنی بر تمرکز به آموزش‌های مجازی در شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا، راه‌اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی در دستور کار معاونت متبوع قرار گرفت تا به واسطه آن بستری مجازی و مطمئن برای کلیه فراگیران از سراسر کشور و نیز اساتید و موسسات آموزشی گردشگری فراهم شود. "شفیعی" ادامه داد: از این رو هم‌اکنون برگزاری و اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری از جمله راهنمایان تور فرهنگی، طبیعت‌گردی، زمین - گردشگری و مدیریت فنی بند "ب" به صورت مجازی برای هموطنان سراسر کشور مهیا شده است.   وی تاکید کرد: آموزش مقوله‌ای تعطیل نشدنی، مستمر و پویاست و ضرورت دارد در تمامی شرایط حفظ و برقرارباشد. آموزش گردشگری نیز از این امر مستثنی نیست و نیروی انسانی شاغل در این صنعت نیازمند به همگام‌سازی و بازنگری مهارت‌ها و آموخته‌های خود حتی در شرایط غیر‌عادی و حادی مانند شیوع کروناست. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری در ادامه گفت: استفاده از فرصت‌ها و امکانات ارتباطی از راه دور، همواره مدیران بخش گردشگری را به استفاده از فناوری‌های نو ترغیب کرده است اما به دنبال شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از اجتماع مخاطبان در فضاهای بسته و محدود و نیز التزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی،  تسریع در بهره‌گیری از آموزش‌های مجازی را تشدید کرده است. وی افزود: این موضوع همچنین انگیزه‌ و اهداف دیگری نظیر ضرورت توزیع امکانات و فرصت‌های‌ علمی و نیز رعایت توازن و عدالت آموزشی برای تمامی مناطق برخوردار و کمتر برخوردار کشور را مضاعف کرده است.  این مقام مسئول در وزارت گردشگری تاکید کرد: در دفتر مطالعات آموزش گردشگری تلاش شد تا بحران موجود به فرصتی برای توسعۀ آموزش گردشگری تبدیل شود و با استفاده مغتنم از فرصت به دست آمده، فرایند آموزش گردشگری توسعه یابد. وی تصریح کرد: در ایامی که فعالین گردشگری به علت مشکلات پیش آمده و منع سفر عملاً امکانی برای فعالیت گسترده نداشتند، سعی شد تا چارچوبی قابل قبول و راهگشا برای آموزش علاقه‌مندان صنعت گردشگری از یک سو و فعالین این صنعت از سوی دیگر فراهم آید. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری، یادآور شد: برنامه‌ریزی لازم به عمل آمد تا دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت گردشگری به صورت مجازی و در قالب یک پلتفرم واحد برگزار شود و در کنار ادامه امر راهبردی آموزش، نظارت کامل و جامعی بر فرایند آموزش در موسسات آموزش گردشگری تحت پوشش انجام گیرد.  "زاهد شفیعی" گفت: پلتفرم واحد آموزشی در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری راه‌اندازی و به جامعه گردشگری کشور معرفی شد. از سوی دیگر با توجه به فقدان تجربه منسجم آموزش گردشگری در کشور و نظر به مشکلات مالی موسسات آموزشی ناشی از توسعه بیماری کرونا، تلاش شد که پلتفرم یاد شده در ساده‌ترین و کاربردی‌ترین فرمت ممکن تهیه و شرایطی مهیا شود تا در چارچوب سامانه، تسهیلات لازم جهت آموزش مدیران موسسات آموزشی گردشگری فراهم آید تا از این رو امکان دسترسی علاقه‌مندان و فعالین گردشگری در اقصی نقاط کشور به خدمات آموزشی مذکور ایجاد شود. وی یادآور شد: خوشبختانه بستر یاد شده در اولین ماه فعالیت، موفقیت قابل توجهی را کسب کرد و در پایان هفته اول تیرماه در حالیکه تنها کمی بیش از یک ماه از فعالیت سامانه می‌گذرد، 94 کلاس آموزش مجازی شامل دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری و توانمندسازی در 22 استان و توسط 36 موسسۀ آموزشی، برگزار شده است. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری افزود: برگزاری این دوره‌ها در استان‌های کمتر برخوردار نظیر ایلام، خراسان‌شمالی و سیستان و بلوچستان در اولین ماه راه‌اندازی سامانه، نشانگر نیاز و علاقه موجود جهت آموزش گردشگری در اقصی نقاط کشور از یک سو و موفقیت دفتر مطالعات آموزش در همراه کردن کلیه فعالین گردشگری از سوی دیگر است.   وی در پایان گفت: در نهایت و با توجه به اینکه رعایت اصل عدالت آموزشی و به اشتراک‌گذاری امکانات و فرصت‌های آموزش گردشگری در سراسر کشور از جمله سیاست‌های وزارت گردشگری به شمار می‌آید لذا بهره‌گیری از امکاناتی که این سامانه در اختیار وزارتخانه قرار داده، شرایط دسترسی علاقه‌مندان صنعت گردشگری به آخرین اطلاعات در زمینه گردشگری را فراهم آورده است.

ایجاد شده: 9/تیر/1399       آخرین ویرایش: 9/تیر/1399     اخبار داخلی
تشدید نظارت بر حُسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری

تشدید نظارت بر حُسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور اظهار داشت: تشدید نظارت‌ بر حُسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری با هدف اعتمادسازی گردشگران با اعزام ناظران عالی و استانی به منظور ایجاد سفر ایمن برای هموطنان با جدیت پیگیری می‌شود. "ولی تیموری" ضمن اعلام این مطلب، ابراز داشت: مبنای این نظارت‌ها دستورالعمل سفر هوشمند ( سفر + سلامت ) تعیین شده که از دو ماه گذشته پس از تصویب در ستاد ملی کرونا به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است. "تیموری" تصریح کرد: تشدید نظارت‌ها با هدف رعایت تمام بندهای آن، سلامت هموطنان در طول سفر را تضمین خواهد کرد و اعتماد بیشتر مردم به فعالان گردشگری را به دنبال خواهد داشت. وی در پایان گفت: در طول یک ماه گذشته بیش از ۱۱ هزار بازدید نظارتی توسط تیم‌های نظارتی استانی و کشوری با همکاری تشکل‌های تخصصی، انجام شده است.

ایجاد شده: 9/تیر/1399       آخرین ویرایش: 9/تیر/1399     اخبار داخلی
‌تاج چینی بر سر صنعت گردشگری و هتلداری ایران و جهان

‌تاج چینی بر سر صنعت گردشگری و هتلداری ایران و جهان

این روزها حال گردشگری و هتلداری خوب نیست. نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشورهای جهان با این معضل دست به‌ گریبانند.  همه کسب و کارها به نوعی دچار رکود شده‌اند و در این میان، بیشترین ضربه بر پیکر نحیف گردشگری در کشور ما وارد شده است. گویی این ضربات پیاپی قصد کندن ریشه‌های اقتصاد گردشگری را دارند.  آمار و ارقام منتشر شده از موسسات بین‌المللی در این مورد‌ تکان‌دهنده است. ارمغان ویروس کرونا بر اساس گزارش انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی ( IATA ) چیزی حدود ۲۸ میلیارد دلار ضرر برای مشاغل مرتبط با گردشگری و هتلداری در کشورهای آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۲۰ بوده است. بر اساس این گزارش حدود ۱۳ درصد از تقاضای بالقوه برای سفر و گردشگری در این منطقه کاهش یافته است.  صنعت بی‌رمق‌ گردشگری ایران که به تازگی به دلیل مسائل سیاسی و اجتماعی‌ منطقه، دچار سردرگمی و بی‌ثباتی شده بود با ورود این مهاجم چینی به شدت سقوط کرد. به طوری که درآمد این صنعت در برخی از شهرها به صفر نزدیک شد و بیش از ۹۰ درصد هتل‌های شهرهایی مثل قم که در این زمان از سال تا ۱۰۰ درصد ظرفیت پر بودند، تعطیل شدند!  با اینکه کلیه سازمان‌ها، نهادها و حتی مردم برای مقابله بسیج شده‌اند اما باید چشم انتظار خروج این میهمان تاج‌دار ناخوانده ماند تا به دنبال آن امنیت، سلامت، توسعه و رونق‌ گردشگری دوباره به بدنه جامعه بازگردد. در این میان، خبرهای بد همچنان بدون هیچ مسکن و یا راه‌حل موثری از طرف دولتمردان از همه طرف به گوش میرسند. وجوه پرداختی گردشگران در صورت لغو سفر باید بدون جریمه مسترد شود، شرکت‌های هواپیمایی و ریلی حق دریافت هزینه ابطال بلیت قطار و هواپیما ندارند، برگزاری آزمون‌های جامع دوره‌های گردشگری به تعویق می‌افتد، بازار گردشگری ایران برای مقابله با کرونا آمادگی ندارد، کرونا اسکله‌های گردشگری قشم را تعطیل می‌کند و ورود گردشگر به قشم رو به کاهش چشم‌گیر می‌گذارد، موزه‌ها و اماکن سیاحتی و زیارتی مورد بازدید گردشگران تعطیل می‌شوند، برگزاری تورهای گروهی به شدت کاهش‌ می‌یابد، بیش از ۲۰۰۰ دفتر خدمات مسافرتی و هواپیمایی در شرف تعطیلی به سر می‌برند و سردرگم و بلاتکلیف مانده‌اند که موجب خسارت‌های جبران ناپذیر به آنها می‌شود.  خبرهایی از این دست، دلسرد کننده و البته برای سرمایه‌گذاران، ویران‌کننده است.  چه‌ کسی مقصر این خسارات عظیم به اقتصاد کشور است؟  برخی‌ می‌گویند هواپیماهایی که علی‌رغم هشدار سازمان بهداشت جهانی، باز هم‌ به‌ چین رفت و آمد دارند. برخی نیز از عدم توانایی دستگاه‌های مربوطه می‌گویند و برخی با عینک بدبینی همیشگی خود، جریان‌های فکری هدایت شده را مقصر می‌دانند!  هتلداران در‌ جمع‌های خصوصی خود بسیار تلاش می‌کنند و فعالند اما نتیجه ملموسی در‌ پی ندارد. آژانس‌ها نیز به نوبه خود در تلاش برای رفع این مشکلات هستند اما آنها نیز راه به جایی نمی‌برند. آیا حلقه مفقوده ارتباط هتلداران متخصص و مسئولین تصمیم‌ساز، می‌تواند دلیل این همه ضرر باشد؟ این حلقه مفقوده سالهاست که در مجامع بین‌المللی با تشکیل کارگروه‌های موثر متشکل از هتلداران، آژانس‌ها و مسئولین رده بالای وزارت گردشگری هر کشور حل شده است. کار گروه‌هایی که در یک طرف میز چند شرکت و هتل‌های خصوصی معتبر جای دارند و در طرف دیگر آن تنی چند از دولت. نظرات تخصصی و سازنده به راحتی در یک سوی میز ارائه و در طرف دیگر میز و تنها به فاصله چند روز اجرایی می‌شوند. آیا این یکی از بزرگترین چالش‌های صنعت هتلداری کشور نیست؟ آیا تجمعات غیرتخصصی و غیرکاربردی با حضور چند نماینده، وزیر و برخی مدیران بی‌ربط و یا تجمعات تخصصی و کاملا حرفه‌ای هتلداران و آژانس‌ها بدون حضور تصمیم‌گیرندگان در دولت، صنعت گردشگری و هتلداری کشور را در مقابل هر معضل، بی‌پناه و بدون راهکار رها نکرده است؟  شاید وقت آن رسیده که به مسائل تخصصی، با دیدگاه تخصصی نگاه شود. مهدی براری - مدیر هتل‌های بین‌المللی و کریمه قم

ایجاد شده: 3/تیر/1399       آخرین ویرایش: 3/تیر/1399     مقالات و یادداشت ها
سیاست وزارت گردشگری در خصوص اجرای تورهای آشناسازی و احیای گردشگری نادرست است و جای سوال دارد.

سیاست وزارت گردشگری در خصوص اجرای تورهای آشناسازی و احیای گردشگری نادرست است و جای سوال دارد.

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون سابق گردشگری کشور با انتقاد از عملکرد مسئولان وزارت گردشگری کشور در قبال موضوع مقابله با خسارات ناشی از کرونا، اظهار داشت: متولیان وزارت گردشگری احساس می‌کنند که در شرایط قبل از کرونا قرار داریم یا شیوع کرونا به پایان رسیده است. "محمد محب‌خدایی" ابراز داشت: برنامه‌ای که برای مدیریت گردشگری در دوران کرونا ارائه شده مربوط به وضعیت عادی است نه شرایط کرونایی که ترس از سفر همچنان باقی است. وی تصریح کرد: تورهای آشناسازی با هدف بازاریابی در صنعت گردشگری صورت می‌گیرد و بازاریابی نیز زمانی لازم است که بازارهای جدید هدف تعریف شود. این مقام سابق گردشگری کشور در پایان گفت: نیاز فعلی صنعت گردشگری ایران اعتمادسازی است و مانور اعتمادسازی نیز باید پس از برپایی تورهای آشناسازی در سفرهای داخلی صورت می‌گرفت.

ایجاد شده: 3/تیر/1399       آخرین ویرایش: 3/تیر/1399     اخبار داخلی
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ ویژگی‌ هتل های پنج ستاره

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ ویژگی‌ هتل های پنج ستاره

این هتل‌ها که در دسته‌بندی هتل‌های لوکس و مجلل قرار می‌گیرند از نظر ارائه خدمات در بالاترین سطح قرار دارند.  اتاق‌های آن از نظر اندازه بسیار بزرگ می‌باشند و امکانات رفاهی، سالن ورزشی، استخر، تخت‌های تزئین شده بزرگ مطابق با استانداردهای جهانی و موارد اینچنینی در داخل اتاق ارائه می‌شود. پرسنل هتل متشکل از افراد آموزش دیده و حرفه‌ای می‌باشد که جهت رفاه و آسایش در هر ساعت از شبانه‌روز خدمات ارائه می‌دهند.  خدماتی مانند ترانسفر فرودگاهی، گردشگری، خدمات بلیط و غیره در این هتل‌ها ارائه می‌شود. البته بین هتل‌هایی با تعداد ستاره‌های مشابه ممکن است تفاوت‌های جزئی برای جذب میهمانان و گردشگران در بازار رقابتی وجود داشته باشد که امری کاملا طبیعی بوده ولی کلیات استاندارد اتاق و انواع آنها، امکانات و خدمات می‌بایست یکسان باشد. در واقع این اصول از طرف متولی گردشگری کشورها و سازمان‌های بین‌المللی معرفی شده و مهم‌ترین نکته جلب رضایت مشتری و بر آورده ساختن سطح توقع مسافران با سلایق متفاوت می‌باشد. در زمینه استاندارد رتبه‌بندی هتل‌ها بر اساس ستاره، قوانین بین‌المللی وجود دارد و در ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای منطقه، بسیاری از موازین مربوط به ارائه خدمات و امکانات رعایت می‌شود.

ایجاد شده: 2/تیر/1399       آخرین ویرایش: 2/تیر/1399     مدیریت هتلداری
افزایش قیمت خدمات سفر در ایران

افزایش قیمت خدمات سفر در ایران

به گزارش هتل‌نیوز ، نایب‌رئیس جامعه تورگردانان ایران معتقد است که اجرای پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با شیوع کرونا، قیمت خدمات سفر در ایران را بالا می‌برد و سفر کالایی لوکس تبدیل خواهد شد. "محمدعلی واقفی" در رابطه با وضعیت سفر و گردشگری در دوران پساکرونا، ابراز داشت: با استمرار ویروس کرونا، نخست سفرهای داخلی برقرار می‌شود و بعد از آن، تردد گردشگران با وسیله نقلیه شخصی تشدید می‌شود. نایب‌رئیس جامعه تورگردانان ایران، پیش‌بینی کرد: بسیاری از گردشگران ترجیح خواهند داد تا به جای هتل و مکان عمومی در چادر و طبیعت بمانند یا ویلای دربست بگیرند و آن را ضدعفونی کنند. وی افزود: سفرهای برون‌مرزی نخست به کشورهای همسایه اتفاق می‌افتد و در گام بعدی، راه سفر به کشورهای دورتر باز می‌شود. همچنین گردشگران فرهنگی، کاهش و سفرهای طبیعت‌گردی رشد می‌کند و سفرهای گروهی نیز کمتر برگزار می‌شود. وی در پایان گفت: در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری به زنجیره تامین خدمات گردشگری و مشارکت و همکاری بخش‌های مختلف گردشگری با یکدیگر نیاز داریم.

ایجاد شده: 1/تیر/1399       آخرین ویرایش: 1/تیر/1399     اخبار داخلی
پیش‌بینی برخی مسئولان وزارت گردشگری کاذب است

پیش‌بینی برخی مسئولان وزارت گردشگری کاذب است

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاون اقتصادی دادستان کل کشور برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات اقتصاد گردشگری، این رکود تا ۱۰ ماه دیگر در صنعت گردشگری حاکم خواهد بود و برای برگشت به اقتصاد گردشگری در سال ۲۰۱۹ باید تا سال ۲۰۲۳ صبر کنیم. "اصغر نبیل" ابراز داشت: کرونا بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان به هتلداری کشور خسارت وارد کرد و اگر به داد گردشگری کشور نرسیم، بسیاری از سرمایه‌های این حوزه از دست خواهد رفت. متاسفانه اقدام خاصی توسط دولت انجام نشده و بعضی از حمایت‌ها مانند امهال مالیاتی بیشتر به صورت جریمه بوده است. وی افزود: بازبینی قوانین گردشگری، معافیت سه تا پنج ساله مالیاتی، آزاد کردن مبالغ مسدود شده توسط بانک‌ها و پرداخت حق بیمه کارفرما جهت حفظ نیروی کار واحدها ضروری است.

ایجاد شده: 31/خرداد/1399       آخرین ویرایش: 31/خرداد/1399     اخبار داخلی
وبینار سازمان جهانی گردشگری با موضوع بازیابی گردشگری

وبینار سازمان جهانی گردشگری با موضوع بازیابی گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، وبینار بین‌المللی منطقه آسیا - اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با موضوع کمک‌های فنی برای بازیابی صنعت گردشگری جهان با مشارکت معاونت گردشگری برگزار شد. سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با هدف مقابله با اثرات منفی بحران کرونا در اقتصاد و گردشگری جهان با ارائه اطلاعات در خصوص ابعاد این بحران، اقدام به تشکیل کمیته مبارزه با بحران نموده است. این کمیته با تشکیل وبینار و ارائه بسته کمک‌های فنی بازیابی گردشگری برای مقابله و کاهش اثرات منفی این بیماری در بخش سفر و گردشگری، سعی در کمک به کشورهای عضو در مسیر احیای صنعت گردشگری خود دارد. سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) در این راستا از نهادهای دولتی مرتبط گردشگری در کشورهای عضو درخواست کرده است که به دنبال اهدافی از جمله ارائه توصیه‌های استراتژیک برای تحریک بهبود اقتصادی از طریق گردشگری و پشتیبانی از کسب‌ و‌ کارهای متوسط و کوچک گردشگری، توسعه استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی هدفمند بر اساس ویژگی‌های منحصر بفرد هر کشور عضو و مقصد و نیز تقویت ظرفیت بخش خصوصی برای اتخاذ و تطبیق پروتکل‌های بهداشتی، ایمنی و امنیتی برای ارائه خدمات گردشگری هم برای گردشگران و هم برای کارکنان در دوره جدید پس از کرونا، باشند. بر اساس این سه هدف اعلام شده، بسته کمک‌های فنی سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) شامل بازیابی اقتصادی، بازاریابی و ترویج و نیز تقویت ساختارهای مرتبط با گردشگری و ایجاد قابلیت بازگشت است. این وبینار در راستای اهداف تعیین شده سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) و با هدف ارائه کمک به کشورهای عضو برای انتخاب شیوه سرمایه‌گذاری بر روی این بسته و تقویت قدرت مقابله آن‌ها با اثرات منفی این بحران برگزار شده و منابع مالی قابل استفاده که توسط سازمان‌های بین‌المللی ارائه می‌شود در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. هدف اصلی این وبینار، اطلاع‌رسانی به تصمیم‌سازان بخش گردشگری در کشورهای منطقه آسیا - اقیانوسیه تعیین شده است و طی آن اقدامات وزارت گردشگری برای مقابله با کرونا نیز در چند گام تشریح شد. بر این اساس، گام اول اقدامات وزارت گردشگری شامل برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات ضروری در راستای مقابله با بحران، گام دوم ارائه بسته‌ای برای حمایت از دست‌اندرکاران و کسب ‌و کارهای وابسته به گردشگری، گام سوم اعلام دستورالعمل‌ها و موارد ابلاغی به اماکن و مراکز گردشگری، گام چهارم ابلاغ دستورالعمل برای بازگشایی اماکن اقامتی و ارائه‌کنندگان خدمات، گام پنجم تهیه، تدوین و ابلاغ پروتکل سفر هوشمند و گام ششم نیز انجام اقدامات اجرایی و تبلیغاتی به منظور تحریک تقاضا در پساکرونا بوده است. همچنین مطابق با تأیید سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) در وبینار برگزارشده، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده به کشورهای توسعه نیافته‌ای که صنعت گردشگری آن‌ها، سهم بالای ۲۰ درصد در درآمد ناخالص داخلی دارد، کمک خواهد کرد و بانک جهانی نیز به پروژه‌هایی که سودآور خواهند بود، کمک مالی پرداخت می‌کند.  کمک‌های یادشده برای پروژه‌های روستایی، زیرساخت‌های روستایی، اکوتوریسم و سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری اعطا می‌شود. در حاشیه این وبینار موضوع برگزاری نشست‌های مشترک میان وزرای گردشگری و اقتصاد نیز مطرح شد تا دستیابی به راه‌حل‌هایی مربوط به حل بحران ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ از سوی وزرای اقتصاد برای حوزه گردشگری محقق شود.

ایجاد شده: 25/خرداد/1399       آخرین ویرایش: 25/خرداد/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...