به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس جامعه هتلداران و مراکز اقامتی استان اردبیل گفت: با تلاشها و پیگیرهای مدیرکل میراثفرهنگی استان در راستای دریافت مجوز برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی در واحدهای اقامتی اردبیل، مجوز این امر از ستاد ملی کرونا و وزارت میراث فرهنگی صادر شده است و براین اساس در ایام عید نوروز هتلها و مراکز اقامتی اردبیل دایر خواهند بود. جعفر بذری فعالیت واحدهای اقامتی و هتلها را منوط به رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی دانست و بیان کرد: در این زمینه تمهیداتی اتخاذ شده تا تمامی دستورالعمل ها در مراکز اقامتی رعایت شده و پذیرش مسافران با شرط رعایت این مهم باشد. رئیس جامعه هتلداران و مراکز اقامتی استان اردبیل حفظ سلامت هماستانیها و گردشگران را از مهمترین اولویتها بیان کرد و گفت: سال گذشته در همین راستا و برای حفظ سلامت مردم مراکز اقامتی به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی واحدها کردند که از این بابت خسارات سنگینی به مراکز اقامتی وارد شد. بذری ادامه داد: از آنجایی که امسال نیز مهمترین اصل با توجه به شرایط کنونی حفظ سلامت گردشگران و مردم است با آمادگی کامل و رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی در حال آمادهسازی مراکز اقامتی در سطح استان هستیم تا بتوانیم بدون هیچ مشکل و تهدیدی برای مسافران اقدام به پذیرش در هتلها و واحدهای اقامتی کنیم. وی گفت: با دریافت مجوز فعالیت مراکز اقامتی در ایام عید نوروز امیدواریم بتوانیم بخشی از خسارات واردشده به این حوزه را با رونق فعالیتها در ایام عید جبران کنیم.
ایجاد شده: 11/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 11/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در برنامه صبح بخیر ایران اظهار کرد: مشخص شدن شرایط سفرها برعهده ستاد ملی مبارزه با کروناست و وزارت بهداشت مستقلا تصمیم گیری نمیکند. او افزود: آنچه تاکنون مشخص شده این است که در ایام نوروز سفر به شهرهای قرمز و نارنجی که حدود ۵۰ شهر است با خودروی شخصی و همچنین ورود و خروج خودروهای غیر بومی به این مناطق ممنوع است. معاون وزیر بهداشت گفت: بیش از نیمی از شهرهای کشور زرد هستند و افق چندانی برای کاهش آنها وجود ندارد. استانهای مسافر پذیر مثل مازندران، گیلان، گلستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان در شرایط زرد هم سفر به آنها ممنوع است. یعنی سفر به این ۶ استان حتی با وجود رنگ زرد ممنوع است. او تاکید کرد: همچنین اصفهان، مشهد و شیراز هم اگر زرد باشند، سفر به آنها امکان پذیر نخواهد بود. البته سفر به این شهرها و محدودیتهایی که برای آنها تصمیم گیری شده درباره خودروی شخصی است. حریرچی ادامه داد: درباره سفر با قطار و هواپیما شرایط خاص است، برای مثال هم اکنون در خوزستان سفر با هواپیما با تست پی سی آر منفی امکان پذیر است. درکل بعضی سفرها مثل انجام کار اداری و بازدید پدر و مادر و یا سفرهایی که به جاهای کنترل شده مثل هتل و ... است، مشکلی ندارد. او تصریح کرد: افرادی که بلیت سفر خود را پیش از این خریداری کرده اند اگر سفرشان با رعایت شیوه نامههای بهداشتی صورت بگیرد، فعلا در شهرهای زرد بلامانع است. معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ما ۴ نوع سفر داریم، گفت: گروه اول سفر با تور به هتل، گروه دوم سفر بدون تور به هتل، گروه سوم سفر با خودروی شخصی به خانه اقوام، ویلای شخصی و... و گروه چهارم سفرهای غیر رسمی است که مردم در پارک چادر میزنند و یا در مدارس اسکان داده میشوند که این نوع چهارم امسال به کلی ممنوع است. حریرچی بیان کرد: ۹۰ درصد سفرها مربوط به گروه سوم است. سفر گروههای یک و دو فعلا بلامانع است، اما با گسترش ویروس کرونای انگلیسی ممکن است جلوی آن هم گرفته شود. او افزود: برخی بیان میکنند مردم با خودروی شخصی خود از در منزل سفر میکنند و در ویلای شخصی خود پیاده میشوند؛ در پاسخ به آنها باید گفت مگر چند درصد از مردم ویلای شخصی دارند، این عدد کمتر از یک درصد است. در هتلها کسانی اسکان دارند که دسته جمعی و چند ماشینه میروند و قبل از سفر نیز خریدهایی دارند در حین سفر به رستوران هم مراجعه میکنند. کسی که برای سفر در هتل اسکان دارد قطعا در را به روی خود نمیبندد و ترددهایی هم دارد.
ایجاد شده: 11/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 11/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، " خالد العنانی " وزیر آثار باستانی و گردشگری مصر خبر داد، گردشگری مصر تا پاییز ۲۰۲۲ به شرایط پیش از شیوع ویروس کرونا بازخواهد گشت. وزیر آثار باستانی و گردشگری مصر معتقد است بازگشت گردشگری مصر به شرایط پیشین با کمک برنامههای واکسیناسیون کشور و تلاش مسوولان برای توسعه دادن محوطههای باستانشناسی اطراف دریای سرخ و مناطق جنوب «سینا» محقق خواهد شد. به گفته «العنانی» در سه ماه پایانی ۲۰۲۰، مصر ماهانه بین ۲۷۰ هزار تا ۲۹۰ هزار گردشگر جذب کرده است. گردشگری یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی مصر به شمار میرود. در سال ۲۰۲۰ بخش گردشگری این کشور چهار میلیارد دلار سود ایجاد کرد؛ این درحالی است که سود حاصل از بخش گردشگری این کشور در سال ۲۰۱۹، ۱۳.۳ میلیارد دلار اعلام شده بود. سال گذشته در مجموع حدود ۳.۵ میلیون گردشگر از این کشور بازدید کردند؛ این درحالی است که در سال ۲۰۱۹ آمار سالانه بازدید از مصر ۱۳ میلیون نفر به ثبت رسیده بود. در اوایل سال ۲۰۲۰ انتظار میرفت مصر میزبان بیش از ۱۴ میلیون گردشگر باشد. در سهماهه اول سال ۲۰۲۰ و پیش از شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیتهایی برای گردشگری دو میلیون گردشگر از مصر بازدید کردند. به گفته مشاور و سخنگوی وزارت گردشگری مصر، این کشور از جولای گذشته تا اوایل ۲۰۲۱ حدود یک میلیون گردشگر جذب کرده است و با اینکه این رقم بزرگی نیست اما میتواند در آغاز روند آرام احیای گردشگری موثر باشد.
ایجاد شده: 11/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 11/اسفند/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایمنا، "علیرضا رئیسی" عضو جامعه هتلداران استان اصفهان در ارتباط با وضعیت هتلها در یک سال اخیر اظهار کرد: تعدادی از هتلها تعطیل و تعدادی از آنها ظاهراً باز، اما در حقیقت تعطیل است، چون کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت هتلها پذیرای مهمانان است. پیش از شیوع ویروس کرونا، با توجه به توافقات بینالمللی انجام شده، سیستم گردشگری در حال جان گرفتن بود، اما با آغاز همهگیری، گردشگری دوباره زمین خورد. اگر این شرایط تا چهار پنج ماه دیگر ادامه یابد، امکان دارد تمامی هتلها تعطیل شود. وی درباره برنامههای تعطیلات نوروزی هتلها، اظهار کرد: تغییر پی در پی نظرات مسئولان نظم کار هتلداران را بر هم میزند، حرفهایی مبنی بر انجام سفرها در تعطیلات سال نو با رعایت پروتکلهای بهداشتی و محدودیتها گفته شده است؛ اما از اکنون هیچ چیز قطعی نیست و باید دید چه اتفاقاتی پیش رو است. برای عید نوروز هتلداران هزینههای زیادی را صرف ایمن سازی هتلها کردهاند و زیر نظر استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و جامعه هتلداران استان کارت هتل ایمن صادر شده است. این کارتها دارای بارکد است و مدام بازرسی میشود؛ پروتکلهای لازم برای دریافت این کارتها و آمادگی برای پذیرایی از مهمانان نیز از طرف وزارت بهداشت ارائه شده است؛ درباره اقدامات انجام شده، در نمایشگاه گردشگری تهران هم توضیحات لازم ارائه میشود. عضو جامعه هتلداران اصفهان ادامه داد: ۵۰ تا ۷۰ درصد نیروهای ما تعدیل شدهاند و برخی هتلها هم تعطیل شده است. تحمل بار اجارهها و هزینهها با اینکه درآمد کمی از کافیشاپ و رستورانهای هتلها به دست میآید، بالاخره کمر هتلداران را خم میکند. در این باره کمک مالی به هتلداران نشده و یا کمک ناچیزی بوده است؛ امیدواریم مسئولان به هتلداران کمک کنند و حداقل دو سه سال بخشش مالیاتی و از این قبیل همیاریها اعطا شود.
ایجاد شده: 11/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 11/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، "مهدی آجیلیانعباسی" مدیرعامل جامعه حرفهای هتلآپارتمانهای خراسان رضوی در گفتوگو با ایسنا درخصوص دلایل استعفای خود اظهار کرد: همانطور که میدانید اتحادیهها در شهرهای مختلف، اصنافی در زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل میدهند و از قانون نظام صنفی تبعیت میکنند. به سبب غفلتی که وزارت میراث فرهنگی در سالهای گذشته و درخصوص تشکیل تشکلهای بخش خصوصی داشته، مجموعههای فعال حوزه گردشگری ازجمله هتلها، هتلآپارتمانها و مهمانپذیرها به صورت مستقل اتحادیه تشکیل داده و بر همین اساس فعالیت میکردند که بسیاری از آنها سابقهای بیش از ۲۰ یا ۳۰ ساله دارند. وی ادامه داد: متاسفانه همواره به دلیل عدم تفویض اختیار و امورات تصدیگری در فرایند کار با ادارهکل میراث فرهنگی درگیر بودهایم، به گونهای که اعلام میکردند تشکلهایی که زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارند، تحت نظر ادارهکل میراث فرهنگی نبوده و نمیتوانند تفویض اختیار کنند. ادارهکل میراث فرهنگی خراسان رضوی اغلب انرژی و زمان خود را صرف موضوعات تصدیگری میکند که نتایج آن نابسامانی و سوءمدیریت موجود در بخش گردشگری مشهد به عنوان یکی از قطبهای گردشگری کشور است. مدیرعامل جامعه حرفهای هتلآپارتمانهای خراسان رضوی عنوان کرد: این موضوع یکی از دغدغههای ما در زمینه گردشگری بوده است. در قانون برنامه ششم تصریح شده که تأسیسات گردشگری از قانون نظام صنفی مستثنی هستند. از همین رو با تبعیت از قانون و مطالباتی که در خصوص تصدیگری داشتهایم، تشکیل جامعه دادهایم. تشکیل این جامعه با مشکلات زیادی مواجه بود که با شیوع ویروس کرونا، بیکاری و تعطیلی همکاران ما همراه شد. آجیلیانعباسی مدعی شد: بر اساس قولی که ادارهکل میراث فرهنگی استان داده بود، انتظار داشتیم تفویض اختیار به صورت صد درصدی انجام شود تا اختیار داشته باشیم که امور تصدیگری را خودمان انجام دهیم و ادارهکل میراث فرهنگی در جایگاه حاکمیتی خود به نظارت و سیاستگذاری خود و حل مشکلات مشهد بپردازد، اما متاسفانه در طول یک سالی که فعالیت خود را آغاز کردهایم، به هر نحوی سنگ جلوی پای ما انداخته و واگذاری تصدیگری را به صورت قطرهچکانی انجام دادهاند. همچنین توقع دارند که به عنوان کارمند ادارهکل میراث فرهنگی خراسان رضوی عمل کرده و تشکل منفعلی را ایجاد کنیم که قطعا این امر با روحیات هیات مدیره و جامعههتلداران سازگار نیست. وی تصریح کرد: اخیرا نیز اخطاراتی علیه ما صورت گرفته که با توجه به شرایط موجود و عدم پاسخگویی به همکارانم، تصمیم به استعفا گرفتم. با وجود چنین رویهای که اداره کل میراث فرهنگی در پیش گرفته به نظر میرسد از حل مسائل و مشکلات موجود عاجز باشم. مدیرعامل جامعه حرفهای هتلآپارتمانهای خراسان رضوی افزود: یکی از مسائلی که به عنوان نماینده جامعه هتلآپارتمانهای استان با آن روبهرو بودهام، عدم وجود برنامه، چشمانداز و سیاستگذاری در حوزه گردشگری شهر مشهد بوده است؛ به طوری که در مشهد به عنوان قطب گردشگری کشور ۱۰۰ هزار تخت رسمی در کنار ۱۰۰ هزار تخت غیر رسمی وجود دارد که فضای غیر رقابتی به ضرر گردشگران و زائران امامرضا(ع) به وجود خواهد آورد که تبعات آن را در وضعیت کارنامه خدمات این حوزه مشاهده میکنیم. آجیلیانعباسی تشریح کرد: همچنین مدیران ارشد ادارهکل میراث فرهنگی استان نیز پاسخگو نیستند. در چند روز گذشته شرایطی برای حضور فعالان گردشگری و مدیران ادارهکل در برنامه زنده تلویزیونی برای بیان مشکلات و دغدغهها فراهم شد، اما مسئولان میراث فرهنگی توجهی به این موضوع نداشته و در این برنامه شرکت نکردند. متأسفانه با ناهماهنگیها و ناملایماتی که از سوی میراث فرهنگی مواجه هستیم و با توجه به عدم پاسخگویی متولیان صنعت گردشگری نمیتوانیم کاری انجام دهیم و مطالبات همکاران خود را پیگیری کرده تا بتوانیم فضای رقابتی سالمی در حوزه گردشگری مشهد ایجاد کنیم.
ایجاد شده: 9/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان گفت: تمامی هتلها و مراکز اقامتی استان با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی مهیای پذیرای از گردشگران در نوروز ۱۴۰۰ می شوند. امیر ارجمند روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تمامی هتلها و مراکز اقامتی بر اساس مجوزهای دریافت شده از ستاد ملی کرونا و ابلاغیه وزارت میراث فرهنگی در ایام نوروز فعال بوده و پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی خواهند بود. وی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکلهای بهداشتی، تشدید نظارت بر تأسیسات گردشگری، جمعآوری و آنالیز آمار گردشگران ورودی به استان جهت برنامهریزی در خصوص رسیدن به اهداف برنامهها، افزایش میزان رضایتمندی مسافران و رفع مایحتاج موردنیاز با تشکیل ستاد نظارت نهادهای مرتبط از جمله اهدافی است که برای ستاد سفرهای نوروزی در نظر گرفتهشده است. مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان گفت: اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور، کتابچه راهنمای گردشگری، ساک دستی، سی دی معرفی جاذبههای گردشگری استان، بروشور معرفی و نقشه راهنمای گردشگری استان در میان مسافران توزیع خواهد شد است.
ایجاد شده: 9/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1399 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و بهنقل از ستاد خبری نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایعدستی، دکتر علی اصغر مونسان روز جمعه ۸ اسفند ۹۹ در حاشیه بازدید از نمایشگاه، گفت: «در ساعات پایانی روز آخر نمایشگاه بعد از سفری که با هیئت ونزوئلایی داشتم، فرصت شد تا از نمایشگاه بازدید کنم و انصافاً نمایشگاهی که در شرایط کرونا برگزار کردیم، نمایشگاه بسیار خوبی از کار در آمد. دیدارها و صحبتهایی که با غرفهدارها داشتیم نشان از موفقیت نمایشگاه داشت.» او افزود: «یکی از مهمترین اهداف امسال ما این بود تا نشان دهیم بخش گردشگری کشور هنوز زنده و پویا است.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تأکید کرد: «ارتباط بسیار خوبی بین استانهای مختلف، آژانسها و مجموعههای گردشگری ایجاد شده که امیدوارم با رعایت مردم بتوانیم ایام نوروز خوبی به لحاظ رعایت پروتکلهای بهداشتی داشته باشیم.» او اضافه کرد: «تقاضای ما این است تا زمان موعد، مردم پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند تا به امید خدا بتوانیم نوروز خوبی داشته باشیم.» دکتر مونسان عنوان کرد: «در این نمایشگاه غرفههای صنایعدستی نیز بسیار پویا بودند و امید دارم که آنها هم توانسته باشند بعد از مدتها فروش خوبی داشته باشند. ساعات پایانی روز آخر نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان قابل توجه است.» او در خصوص شرایط سفرهای نوروزی، اعلام کرد: «با ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین کمیته امنیتیاجتماعی وزارت کشور با حضور دستگاههای مختلف، توافقاتی کردیم، در ستاد با حضور رئیسجمهوری توضیحات ارائه شده تصویب شد. بنابراین امیدوارم در همان چارچوبی که توافق کردیم، بتوانیم نوروز را برگزار کنیم، شاهد رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی باشیم و بتوانیم سفر هوشمندانه و سالم را تحقق ببخشیم.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در خصوص سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران، اظهار کرد: «پیرو صحبتهایی که با وزیر گردشگری ونزوئلا داشتم، احساس کردم که میشود روابط گردشگری بین دو کشور را ارتقا داد، اگر بتوانیم بخش گردشگری را رونق بدهیم عواقب و عواید آن بخشهای دیگر را هم شامل میشود.» او گفت: «آنها ظرفیتهای خوبی در بخش طبیعتگردی دارند،تورهای لوکس ما که به سمت آفریقا میروند، از این پس میتوانند ونزوئلا را نیز انتخاب کنند. جنگلهای آمازون و حیاتوحشی که آنها دارند بسیار جذاب است، ضمن اینکه هزینههای سفر به ونزوئلا از آفریقا کمتر است.» دکتر مونسان افزود: «در مقابل، ما هم دارای جاذبههای بسیاری هستیم. چهارفصل بودن ما یک مزیت بزرگ است. قرار شد ما یک تور آشناسازی برای بخش دولتی و غیردولتی داشته باشیم، خوشبختانه این تور با حضور هیئت ونزوئلایی در ایران شروع شد.» او ادامه داد: «برای اینکه کویر را نشان آنها بدهیم و امکاناتی که در آنجا داریم در این تور کرمان را انتخاب کردیم که هیئت ونزوئلایی از آن رضایت زیادی داشتند. در کرمان اقامت در کویر و تور ستارهشناسی داشتیم که بسیار خوب بود. اصفهان را هم بهعنوان سمبل گردشگری تاریخی و فرهنگی انتخاب کردیم.» | خبرگزاری میراث آریا
ایجاد شده: 9/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، معاون گردشگری گفت: اجازه مختصری را برای سفرهای نوروزی مشروط به رعایت پروتکلها گرفتهایم. آقای مونسان هم برای سفرهای نوروز به صورت محدود و کنترلشده به ستاد کرونا قول داده است تا فعالان گردشگری از درآمدهای گردشگری بهرهمند شوند. به نقل از ایسنا، ولی تیموری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران با اشاره به دوران سخت کرونا در گردشگری و محدودیتهایی که برای سفر ایجاد شده است، اظهار کرد: الان به فکر گشایشهای جدید هستیم و این نمایشگاه گامی در این راستاست، این نمایشگاه یک رزمایش برای برنامههای پیش رو است. در ادامه وامهای حمایتی دولتی، اجازه مختصری را برای سفرهای نوروزی به صورت محدود و مشروط به رعایت پروتکلها گرفتهایم. آقای مونسان هم برای سفرهای نوروز به صورت محدود و کنترلشده به ستاد کرونا قول داده است تا فعالان گردشگری از درآمدهای گردشگری بهرهمند شوند. او با بیان اینکه توزیع سفر در کشور از جمله رویکردهای اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، گفت: صنعت گردشگری دیگر تکمحصول و نقطهمحور نیست. ٢۴٠٠ پروژه فقط در اصفهان و شیراز ایجاد نشده؛ گردشگری مویرگی در کشور ریشه دوانده است. او افزود: هدفمند کردن بازارها رویکرد دوم ما بوده که مختص گردشگران خارجی است. آقای مونسان با عدد چهار میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی، سازمان را تحویل گرفت. این سالها روی همین عدد درجا میزدیم اما این عدد در سال ٩٨ با وجود افت گردشگر بینالمللی در سهماهه اخر، نزدیک به ٩ میلیون شد و تعداد گردشگران بینالمللی دوبرابر شد. معاون گردشگری با اشاره به توقف سفرهای بینالمللی با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در همین یک سال با حفظ آمادگی همه خلاءها را پوشش دادیم. اسنادی در سطح ملی، منطقهای، استانها و روستاها آماده کردیم و خدمات و محصولات را متنوع و استاندارد کردیم. الان بهروزترین خدمات گردشگری دنیا را داریم. او درباره نمایشگاه گردشگری گفت: به خاطر شرایط موجود اعلام عمومی برای این نمایشگاه نشد، اما کارگاههای تخصصی به صورت نیمهحضوری و مجازی طراحی شده است. نگاهمان به این نمایشگاه حمایتی بود. مثل سالهای گذشته دنبال حضور همه فعالان گردشگری نبودیم. حتی زمین نمایشگاه را از محل بودجههای دولتی تامین کردیم که از فعالان گردشگری حمایت شود. تیموری افزود: نمایشگاه گردشگری در چهار سالن برپا شده که همراه با آن، صنایع دستی نیز ارائه شده است تا آغازی دوباره برای گردشگری و سفرهای نوروزی باشد. نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران از امروز (پنجم اسفند) در محل نمایشگاه بینالمللی تهران برپا شده است. این نمایشگاه تا هشتم اسفند برپا است.
ایجاد شده: 6/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از فارس، سیدمصطفی فاطمی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان با ارائه گزارشی از وضعیت گردشگری استان اظهار کرد: مجموعه های گردشگری استان به خوبی فعال شده اند اما با نصف ظرفیت فعال هستند و تنها تعدادی از مجموعه هایی هم که امکان فعالیت نداشتند متوقف و از چرخه خدمات خارج شده اند. وی با بیان اینکه در حال حاضر شش هزار تخت از ۱۱ هزار تخت اقامتی استان فعال شده ادامه داد: این روند یک وضعیت حداقلی را به وجود آورده تا در عین حال که سفرهای نوروزی برگزار می شود موارد بهداشت و سلامت مردم هم رعایت شده باشد. مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه عمده نگرانی ما سفرهای نوروزی بی ضابطه است و ممکن است این سفرها حجم بالایی داشته باشد افزود: در ایامالله ۲۲ بهمن هم به دلیل این نگرانی که وجود داشت ناچار به محدودیتهایی شدیم اما برای سفرهای نوروزی برنامه ریزی هایی شده است که سفرهای بی ضابطه انجام نخواهد شد.
ایجاد شده: 6/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان با تاکیدبراینکه مسافران نوروزی تنها مجازبه اقامت در اماکن تحت نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستندگفت: براساس تصمیم ستادملی مقابله با کرونا، قراربراین است که سفرهای نوروزی به صورت ایمن انجام شود. او در رابطه با سفر ایمن در ایام کرونا، تصریح کرد: در سفر ایمن ورود مسافر تنها به مناطق زرد و یا آبی مجاز است و مسافران باید در مراکز اقامتی که تحت نظر و بررسی میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری هستند اقامت کنند؛ این بدان معناست که انتخاب مدارس، خانه مسافر و یا برپایی چادر برای اقامت مسافران غیرقانونی بوده و برخورد خواهد شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان سفرهای نوروزی را در قالب تورهای گردشگری مجاز، سفری ایمن دانست و افزود: شیوه نامه های بهداشتی در تورهای تحت نظارت این سازمان به خوبی رعایت شده است؛ این قانون به معنای غیرمجاز بودن سفرهای انفرادی و یا گروهی نیست اما توصیه میشود در ایام کرونایی سفرها در غالب تورهای مجاز انجام شود. مالمیر در رابطه با نحوه بازدید از مراکز گردشگری و موزهها نیز گفت: در تلاشیم تا با ایجاد تغییر در سانس و ساعت اماکن مورد علاقه مسافران همانند موزهها مانع از شکلگیری تراکم و یا اجتماع به صورت گسترده شویم.
ایجاد شده: 6/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از برپایی ستاد تسهیل سفر در استان پس از یک سال وقفه خبر داد و گفت که نوروز امسال سفر به استان مازندران با شرایط خاص و الگوهای جدید، برقرار است. مهران حسنی روز دوشنبه افزود که ستاد مقابله با کرونا اجازه فعالیت واحدهای گردشگری و همچنین برقرار بودن سفر را داده است و بر همین اساس هم استان مازندران می تواند همانند سنوات گذشته برای پذیرایی از مهمانان نوروزی ستاد تسهیلات سفر را برقرار کند و به ارائه خدمات نوروزی به گردشگران و مسافران بپردازد. وی به تشکیل نشدن ستاد سفر در نوروز ۹۹ نیز اشاره کرد و گفت: در آن زمان ویروس کرونا کاملا ناشناخته بود و ستاد مقابله با ویروس کرونا برای سلامت مردم دستور به لغو ستاد سفر و همچنین ممنوعیت مسافرت داد ، ولی در حال حاضر نه تنها شاهد سطح مناسبی از رعایت پروتکل های بهداشتی و آگاهی عمومی هستیم، بلکه واحدهای گردشگری نیز در شرایط مطلوبی برای اجرای صحیح پروتکل ها و راهنمایی گردشگران هستند که می توان با هوشیاری سفر را مدیریت کرد. سفر به مازندران فقط از طریق رزرو معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران همچنین تاکید کرد که برقرار بودن سفر در نوروز ۱۴۰۰ به معنای سفر عادی به شکل سال های گذشته نیست و حتما محدودیت هایی برای آن اعمال خواهد شد. وی افزود : مهم ترین شرطی که برای ورورد گردشگران به استان مازندران در نوروز ۱۴۰۰ وضع شد ،مسافرت به شکل رزور اقامتگاه پیش از به سفر است و بر این اساس تمامی گردشگران و مسافران به هر شکل که می خواهند نوروز ۱۴۰۰ به مازندران سفر کنند باید دارای برگه رزرو اقامتگاه های گردشگری شامل هتل ، مسافرخانه ، اقامتگاه بومگردی ، مهمانسرا و یا دیگر اقامتکاه های رسمی باشند. حسنی با اعلام این که شیوه سفر هم می تواند با خودروی شخصی ، وسایل حمل و نقل عمومی یا تورهای گردشگری باشد ، گفت : گردشگران به هر طریقی که وارد مازندران می شوند باید پیش از سفر برای حضورشان اقامتگاه مشخص کنند تا معلوم شود به عنوان گردشگر وارد استان می شوند. وی از در نظر گرفتن شرایط احتمالی دیگری هم برای سفر نوروزی ۱۴۰۰ به مازندران خبر داد و افزود : در حال تدوین اساسنامه محدودیت های سفر نوروزی به مازندران در اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هستیم و بزودی برای تایید به وزارت میراث فرهنگی و ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا ارسال خواهد شد.
ایجاد شده: 6/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت؛ با سرمایهگذاری بخش خصوصی ۶ مرکز تفریحی و سرگرمی گردشگری که سه مورد در شهرستان سرعین و سه مورد در شهرستان مشگینشهر واقع شده، در حال احداث است. او با اشاره به حجم سرمایهگذاری این طرحهای گردشگری بیان کرد: در مجموع برای احداث و راهاندازی این مراکز ۴۳۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری میشود که برخی از این پروژهها پیشرفت بالای ۷۰ درصد دارند. مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اردبیل افزود: در زمینه ایجاد اشتغال احداث این واحدها نقش تاثیرگذاری دارند به طوری که بهرهبرداری از این مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری برای بیش از ۳۴۴ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد. فلاحی ادامه داد: در کنار ایجاد اشتغال، این مراکز نقش و تاثیر بسزایی در جذب و جلب گردشگران به منطقه و رونق صنعت گردشگری در این دو شهرستان خواهد داشت که تلاش و جدیت بر این است تا با پیگیری و مشکلات سرمایهگذاران زمینهای فراهم شود تا بتوانیم در موعد مقرر شاهد بهرهبرداری از این طرحها باشیم. او با اشاره به طرحهای سرمایهگذاری گردشگری در سطح استان عنوان کرد: راهاندازی پروژههای در دست اجرا، رونق و تحول اساسی در بخش گردشگری استان ایجاد خواهد کرد که امیدواریم در ایام پساکرونا این مهم محقق شود.
ایجاد شده: 4/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399 اخبار داخلی