به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، نشست توسعه همکاریهای گردشگری ایران و اسلواکی با حضور محمد قاسمی مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی از بخش دولتی و نمایندگان بخش خصوصی گردشگری دو کشور با هدف ارتقای مبادلات گردشگری بویژه در دوران پساکرونا به صورت وبیناری برگزار شد. این نشست با خوشامد گویی «رادوز دولا» مدیر کل گردشگری اسلواکی و ارائه گزارش وی درخصوص وضعیت گردشگری کشور اسلواکی در دوران شیوع ویروس کرونا آغاز شد. سپس «محمد قاسمی» مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به عنوان رئیس هیئت ایرانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات حمایتی دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با صدمات ناشی از همه¬گیری کرونا بر صنعت گردشگری، به برنامههای ایران برای رونقبخشی به کسب و کارهای گردشگری در دوران پساکرونا از طریق تمرکز بر تداوم روابط گردشگری با بازارهای قبلی و ورود به بازارهای جدید بینالمللی همچون اسلواکی اشاره کرد. وی همچنین با اشاره به ظرفیتها و ویژگیهای منحصر به فرد گردشگری ایران به عنوان مقصدی متفاوت برای گردشگران اسلواک، بر ضرورت ارتقای سطح تعاملات بخش خصوصی دو کشور به منظور توسعه متوازن تبادلات دوجانبه گردشگری تاکید کرد. علاوه بر این، رئیس هیئت ایرانی با تاکید بر برخورداری هر دو کشور از ظرفیت¬های غارنوردی، آب درمانی، اسکی و پارک¬های ملی و طبیعی، تبادل اطلاعات و تجربیات موفق در این زمینه¬ها میان طرفین را بویژه از طریق برگزاری کارگاه¬های آموزشی پیشنهاد کرد. در ادامه نمایندگان «جامعه تور اپراتورها و آژانسهای مسافرتی اسلواکی» (SACKA) و «جامعه تورگردانان ایران» (ITOA) نیز به عنوان بخش خصوصی گردشگری دو کشور ضمن برشمردن انواع محصولات گردشگری قابل ارائه به شهروندان دو کشور، آمادگی خود را برای آغاز روابط گردشگری دوجانبه در ایام پساکرونا اعلام نمودند. در پایان مقرر شد برگزاری تورهای آشناسازی متقابل برای اهالی رسانه و تور اپراتورهای دو کشور و تبادل اطلاعات و بسته های سفر توراپراتورها از طریق بخش خصوصی و تدوین سند تفاهمنامه همکاریهای گردشگری دو کشور از سوی بخش دولتی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابطعمومی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بینالمللی گردشگری ITB برلین با حضور معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی امروز 19 اسفند ماه به صورت مجازی افتتاح شد و تا تاریخ 22 اسفند ماه جاری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. ولی تیموری در مراسم افتتاحیه و نشست با رییس و هیات مدیره جامعه تخصصی تورگردانان ورودی کشور گفت: «نمایشگاه ITB برلین بزرگترین رویداد گردشگری جهان به شمار میآید و ضمن دارا بودن نقشی مهم در معرفی مقاصد گردشگری دنیا، بستری گسترده برای تعامل و تبادل افراد حرفهای در این حوزه ایجاد کرده است.» او افزود:«به دلیل بحران انتشار ویروس کرونا، اگرچه صنعت گردشگری دنیا دچار رکود شده و سفر با محدودیت همراه است اما این موضوع به معنی تعطیلی امور تبلیغات و بازاریابی صنعت گردشگری کشور نیست و با توجه به خلاء ها و کمبودهایی که در عرصه تصویرسازی از گردشگری ایران به عنوان یک مقصد ایمن و جذاب وجود دارد؛ حضور در نمایشگاه ITB برلین در راستای ایجاد یک تصویر مناسب در صنعت گردشگری ایران صورت پذیرفته است.» معاون گردشگری گفت: «حضور در این نمایشگاه باعث شده که در شرایط فعلی انتشار کرونا چراغ گردشگری جمهوری اسلامی ایران روشن بماند و کشورمان به عنوان یکی از مشتریان دائمی نمایشگاه برلین در یکی از مقاصد قدیمی و اصلی خود که بازار اروپا به شمار می آید؛ حضور ویژهای داشته باشد.» معاون گردشگری با اشاره به اینکه شاخصههای گردشگری تاریخی و فرهنگی، اصول مهمی از گردشگری ایران هستند که در این بازار عرضه شده اند؛ یادآور شد: «نمایشگاه ITB برلین که برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شده است در این برهه از زمان برای ایران اهمیت ویژهای دارد و در فضایی که صنعت گردشگری کل دنیا از انتشار ویروس کرونا آسیب جدی دیده است؛ فرصتی برای احیا و بازنشر ظرفیتهای بیشمار گردشگری کشور شناخته میشود و در واقع تلاشی دوباره برای بازگشت به جایگاه اولیه است.» او در ادامه یادآور شد: «حضور جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بعد از یک سال تعطیلی با مشارکت بخش خصوصی نشان دهنده پویایی صنعت گردشگری کشور است و ما در این نمایشگاه اعلام میکنیم آمادگی لازم را داریم تا بعد از پایان اپیدمی شرایط را برای رونق دوباره گردشگری فراهم آوریم.» تیموری با تشریح اینکه در حال حاضر کرونا برای ما فرصتی بوده تا حوزه گردشگری کشور را بیش از پیش آماده کنیم و برای معرفی در عرصههای موجود حضور فعالتری داشته باشیم؛ گفت: «امروزه فضای مجازی و دیجیتال امکان اجتنابناپذیری فراهم آورده و جمهوری اسلامی ایران نیز به این ابزار مجهز شده است.» همچنین در این نشست طبق ارائه گزارش بخش خصوصی از تشریح پلت فرم غرفه مجازی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه ITB برلین عنوان شده است در فضای ایجاد شده ضمن فراهم آوردن امکان ارتباط دو سویه میان فعالین بخش خصوصی، حضور در تله کنفرانسها، بهرهمندی از اقلام تبلیغاتی جمهوری اسلامی ایران شامل فیلم وکلیپهای معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور به همراه تاکید بر برند گردشگری ایران، ارائه محصولات گردشگری در قالب تاریخی، فرهنگی، گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و زیارتی و صنایعدستی، به همراه عرضه بستههای سفر متنوع، بخشی از مختصات حضور کشورمان در نخستین نمایشگاه مجازی ITB برلین به شمار میآید.
ایجاد شده: 20/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399 اخبار داخلی
مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان با اعتباری بیش از ۸هزار میلیارد ریال با حضور وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و سایر مقامات و مسئولان استان گلستان برگزار شد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در آیین کلنگزنی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان دکتر علیاصغر مونسان، هادی حقشناس استاندار، احمد تجری مدیرکل استان، ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، غلامرضا منتظری نایبرئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی، حضور داشتند. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با اشاره به اینکه حدود ۱۵۹هزار میلیارد تومان حجم سرمایهگذاری در بخش گردشگری کشور است، بیان کرد: «حدود ۹۵۰۰ موافقت اصولی فقط در دولت دوازدهم برای گردشگری صادرشده است که اگر۵۰ درصد از آن تبدیل به عملیات اجرایی شود، نشان از پربازده بودن بخش گردشگری کشور است.» او خاطرنشان کرد: «با شرایط سخت کرونایی و اتفاقات و مشکلات سال ۱۳۹۸ هنوز گردشگری پابرجا و پرنشاط به مسیر خود ادامه میدهد و روند روبه رشدی دارد.» دکتر مونسان در ادامه گفت: «پروژههای بزرگ گردشگری چون مجتمع گردشگری لوتوس برای هر منطقه محرک توسعه محسوب میشود و حتما اجرای آن موجب خیر و برکت برای منطقه خواهد بود. بهرهبرداری این پروژه در شهرستان گرگان زمینهساز رونق اقتصاد شهر، نشاط اجتماعی و جذب گردشگر و سرمایهگذار است.» او بیان کرد: «گردشگری یکی از اجزا و مؤلفههای مهم توسعه شهر است و امیدوارم اجرای مجتمع گردشگری لوتوس در گرگان به افزایش ظرفیت گردشگری استان و شهرستان کمک کند.»
ایجاد شده: 19/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسن روحانی در جریان بهره برداری از ۲۷۲۱ طرح ملی خاطرنشان کرد: امروز یک طرح بسیار مهم گندله سازی که طرح بسیار مهمی هم بود با ارزش ۹ هزار میلیارد تومان به افتتاح رسید که کار بسیار عظیمی بود که در این چند سال به افتتاح رسید. در زمینه بهزیستی کار خوبی با کمک و همت مردم و داوطلبین انجام گرفت و ۲۴۰۰ مرکز رونمایی و افتتاح شد. روحانی اظهار کرد: هتلهای بسیار گران قیمتی در اسپانیا هست که قرن ها قبل به دست مسلمانان ساخته شده است. در نهایت ما از این مکانها میتوانیم هم بهرهمندی اقتصادی و هم بهره مندی اجتماعی و فرهنگی کنیم. گردشگردی کار عظیم و بزرگی است و وزارت گردشگری می تواند نقش مهمی در گردشگری داشته باشد. روحانی افزود: گردشگری کار بسیارمهمی است. گردشگری در دولت تدبیر و امید دو برابر شد. این یک سال گذشته سال سختی برای گردشگری، هتل داران و همه آنانی که خدمات گردشگری انجام می دهند بود. سال آینده سال غلبه بر ویروس و همه رونق مشاغل خواهد بود. وی ادامه داد: البته نه اول سال. اما به مرور واکسن خارجی وارد می شود و به بازار می آید و واکسن داخلی توزیع می شود. عده ای که مبتلا شدند واز این بیماری گذشتند به طور طبیعی واکسینه شدند و عده ای که نگرفتند واکسینه می شوند. روحانی تاکید کرد: دولت همه تلاش خود را به کار می گیرد و بخش گردشگری روزهای بهتری خواهد داشت. رئیسجمهور در ارتباط با تلاش های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت: مراکز فرهنگی و آثار تمدنی ایران برای ما بسیار مهم است. این به معنای اهمیت علم و هنر ایرانیان در طول تاریخ است. این بناها یکی از آثار و ثمرات همان مناسبات علمی، ریاضی، اجتماعی و طراحی بسیار خوب در گذشته بوده است.
ایجاد شده: 18/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی امروز شنبه پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: امروز بحث تعطیلات عید نوروز و سفرهای نوروزی در ستاد ملی کرونا مطرح شد، وزیر بهداشت در مورد اینکه سفرها میتواند بسیار خطرناک باشد و باعث انتقال ویروس به خصوص ویروس جهش یافته شود استانهای مختلف را درگیر میکند، در این جلسه صحبت کرد. وی با بیان توصیه وزارت بهداشت این است که سفرهای غیرضروری انجام نشود. گفت: اکنون وضعیت اکثر استانهای کشور با ثبات است اما سفرها میتواند وضعیت را بدتر کند و ممکن است موج جدید شکل بگیرد. بنابراین سفرها تا جای ممکن اصلاً نباید صورت بگیرد، درست است که مردم تحت فشار هستند، سه عید میگذرد که مردم مسافرت مناسبی نداشتهاند، سال ۹۸ سیل بود، سال ۹۹ کرونا و امسال هم کرونا هست. این مسائل باعث افزایش مشکلات روحی و روانی میشود و مردم آسیب پذیرتر شوند اما با توجه به خطر بیماری تا جای ممکن باید سفرها صورت نگیرد تا بتوانیم امسال هم با شرایط ثابت بگذاریم و از سال آینده که واکسیناسیون کاملتر میشود، میتوانیم به مسافرت برویم. قطعاً سالهای بعد میتوانیم تعطیلات بهتری داشته باشیم و همراه با عزیزان خود سفر کنیم مبادا به علت بیماری عزیزانمان در کنار ما نباشند. رئیسی افزود: امروز این موضوع در ستاد ملی کرونا بحث شد. نظر برخی اعضای ستاد که مصوب شد این بود که در شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً سفر ممنوع شود و سایر شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکلهای بسیار سختگیرانه بتوانند سفرهای ضروری داشته باشند ولی همچنان تقاضا داریم سفرهای غیر ضروری را نداشته باشند و امسال هم تحمل کنند و سفرها ممنوع باشد. وی گفت: بنابراین سفر به شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع است و به سایر شهرها در صورت ضرورت با رعایت پروتکلهای سختگیرانه میتوانند سفرهای ضروری را داشته باشند. رئیسی افزود: این خبر هم اعلام کنم که یکی دور روز پیش ۲۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسیه دیگر وارد کشور شد. هفته گذشته ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم نیز از چین وارد شد. محمولههای جدید هم به سرعت میرسد و به تدریج تزریق میشود.
ایجاد شده: 16/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، علی صدرنیا در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره نقش نظارتی راهنمایان گردشگری در نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی کرونا در تاسیسات گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی اظهار داشت: بیشترین مشکل عدم آگاهی عمومی از نحوه اجرا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سفر، میزان فاصله گذاری های اجتماعی در بازدید از اماکن تاریخی و رعایت محدودیت در تعداد بازدید کننده است که باید با کمک رسانه ها به گردشگران و فعالان تاسیسات گردشگری به صورت عمومی و تخصصی آموزش داده شود. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: گاهی در زمان بازدید گردشگران مسیرهای تردد و عبور روشن نیست و در برخی از نقاط ممکن است تجمع ایجاد شود و گاهی ممکن است چند گروه بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک محیط قرار بگیرند، اگر یک راهنمای گردشگری در محل حضور داشته باشد، با اشرافی که بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی از بازدید اماکن تاریخی، اقامت در هتل ها و پذیرایی ها و استفاده از سیستم های حمل نقل دارد، می تواند به اجرای صحیح شیوه نامه های بهداشتی بسیار کمک کند. صدرنیا با بیان اینکه همه ارکان گردشگری حفظ سلامت و جان گردشگران را اولویت کار خود می دانند، افزود: شیوه نامه های بهداشتی در تاسیسات گردشگری به دلیل آنکه مستقیم با سلامت مردم و گردشگران مرتبط است بر اساس شیوه نامه های عمومی وزارت بهداشت و حتی بسیار سختگیرانه و به صورت تخصصی تدوین شده و از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تمام اصناف و فعالان این حوزه ابلاغ شده است. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: در شیوه نامه های بهداشتی گردشگری علاوه بر شیوه اشغال صندلی ها در اتوبوس ها، قطارها و هواپیما، روش های پاکیزه سازی و ضدعفونی وسایل نقلیه با جزییات توضیح داده شده است که این اسناد در سایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم قابل دسترسی است از طرفی همه تشکل ها و اصناف گردشگری در چند ماه گذشته این ضوابط را به فعالان هر حوزه یادآوری کرده و آنها هم آگاهی ها و آمادگی های خود را به روز کرده اند. وی تصریح کرد: همه تاسیسات گردشگری برای پذیرایی گردشگران نوروزی اعلام آمادگی کرده اند، اما در نهایت منتظر و تابع تصمیم نهایی و قطعی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم؛ در طول این چند ماه دوره های آموزشی آنلاین و وبیناری با راهنمایان گردشگری در مقاطع مختلف برگزار کردیم، البته چون هنوز نسبت به زمان احیای کامل صنعت گردشگری در چند ماه اخیر مطمئن نبودیم دوره ای به صورت فراگیر و ملی و گسترده برگزار نشده است. صدرنیا بیان کرد: اغلب راهنمایان گردشگری به دلیل آنکه به زبان های مختلف خارجی مسلط هستند علاوه بر شیوه نامه های بهداشتی داخلی بسیاری از تجارب و منابع اصلی شیوه نامه های خارجی را هم مطالعه کرده اند، آگاهی بیشتری دارند و به روز هستند، از طرفی مطالب جدید را از طریق شبکه های اجتماعی با هم به اشتراک می گذارند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی بر لزوم سفر مدیریت شده و کنترل شده در نوروز ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: گاهی در سفر، گردشگر مجذوب هیجان سفر و یا بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی شده و ممکن است از رعایت دقیق شیوه نامه بهداشتی غافل شود، این راهنمایان گردشگری هستند که در همان لحظات حساس با دقت نظر و احساس مسئولیتی که دارند می توانند بر همه ابعاد و عوامل گردشگری از حمل و نقل، اقامت و پذیرایی و اماکن تاریخی کاملا نظارت کنند. صدرنیا راهنمایان گردشگری را مهمترین و اثربخش ترین حلقه نظارت بر شیوه نامه های بهداشتی گردشگری در طول سفر و مقصد سفر توصیف کرد و افزود: راهنمایان گردشگری در ایران همزمان هم سفر را مدیریت می کنند و هم جاذبه های گردشگری در مقصد را معرفی می کنند البته این دو مسئولیت در جهان تفکیک شده است، راهنمایان گردشگری در ایران به همه جنبه های اجرایی و نظارتی به ویژه در شرایط همه گیری بیماری اشراف دارند و می توانند نقش نظارتی را به خوبی ایفا کنند. نظارت راهنمایان گردشگری بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کاهش آسیب های کرونا کمک بسیاری خواهد کرد؛ حضور راهنما در رعایت شیوه نامه ها در گردش های گروهی بسیار تاثیرگذار است، در دوران کرونا نحوه بازدید گردشگران از اماکن فرهنگی تاریخی بسیار مهم است، راهنمایان گردشگری بنا به حس مسئولیتی که دارند مسیرها را از قبل کاملا رصد می کنند تا گردشگران به مکان های شلوغ پر ازدحام نروند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی افزود: راهنمایان گردشگری با آشنایی که از منطقه دارند بلافاصله با شبکه هایی که در آن با یکدیگر در ارتباط هستند مسیرهای جایگزین را انتخاب می کنند و گردش را به گونه ای طراحی می کنند که گروه های بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک مکان با یکدیگر تلاقی نکنند این موضوع نشان می دهد که حضور یک راهنمای حرفه ای که شیوه نامه های بهداشتی در گردشگری را می داند برای هدایت و همراهی گردشگران و نظارت بر اجرای صحیح شیوه نامه های گردشگری، ضروری است.
ایجاد شده: 16/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، در حالی که کمتر از چند روز از رفع مشکل قطع برق هتلهای یزد به دنبال پیگیری استاندار نگذشته است، این بار اخطار قطع آب موجب نگرانی تعدادی از مجموعههای گردشگری این استان گردشگرپذیر کشورمان شده است، البته حضور وزیر نیرو در یزد میتواند نویدی برای حل این مشکل باشد. مرگ ناکام گردشگری مسئلهای غیرقابل پیشبینی نیست، آن هم زمانی که در اوج خسارات ناشی از کرونا به این صنعت، شاهد بیمهری دستگاههای خدماترسانی مانند برق، آب و گاز هستیم؛ به طوری که کمتر از دو روز پس از قطع موقت برق هتلهای یزد با وجود مصوبات حمایتی دولت از این صنعت کرونازده، این دفعه شاهد اخطار قطع آب آنها هستیم. البته در موضوع قطع برق این زیرساختهای مهم گردشگری، «محمد علی طالبی» استاندار جوان یزد بلافاصله و شخصاً به این مسئله ورود کرد و درصدد رفع این مشکل برآمد اما انگار این ماجرا پایان ناهماهنگی و سرپیچی دستگاهها از مصوبات ملی ستاد کرونا نیست و ارسال اخطارهای مکرر قطع آب، بازی تازهای است که این صنعت را تهدید میکند. زیرساختهای گردشگری در دوران کرونا، شرایط مطلوبی ندارند و به وضوح وضعیت نامطوب این صنعت از ریزش نیروهای فعال و شاغل گرفته تا تعطیلی واحدها را شاهد هستیم ولی در جریان کوتاهی و کم لطفی برخی از دستگاهها در عین وجود مصوبات لازم الاجرای ستاد ملی کرونا در مورد حمایت از زیرساختهای گردشگری در شرایط کنونی بیشتر حکایت از سرپیچی و ترک فعل در این مجموعهها دارد. «محمد اسلامی» نماینده هسته گردشگری چین در این کشور که صاحب یک مجموعه گردشگری در یزد است، در گفتوگو با خبرنگار ایسنا از ارسال اخطار قطع آب به این مجموعه اقامتی در شرایط کرونا گلایه و اظهار میکند: قبل از این نیز با وجود اعلام شدن مصوبات حمایتی ستاد کرونا از زیرساختهای گردشگری، پس از اعلام اخطار قطع گاز، انشعاب گاز این مجموعه اقامتی قطع شد و این در حالی بود که گردشگران خارجی که به دلیل کرونا امکان بازگشت به کشورشان را نداشتند، در این مجموعه اقامت داشتند ولی با این وجود هیچ مهلتی هم به این مجموعه جهت پرداخت بدهی داده نشد. وی با بیان این که فردای همان روز برق این مجموعه گردشگری را نیز قطع کردند، میگوید: این اقدام در حالی اتفاق افتاد که مهمانان و گردشگران خارجی در این مجموعه اقامت داشتند و با این وجود نیز هنگامی که به شرکت توزیع برق مراجعه شد تا بتوانیم براساس مصوبات کرونا، بدهی خود را با صدور چک پرداخت کنیم، هیچ لطفی در این باره شامل حال ما نشد. اسلامی که از صدور اخطار قطع آب این مجموعه نگران و گلایه مند است، عنوان میکند: این اخطاریه در حالی برای این مجموعه صادر شده که طی دوره اخیر هیچ نوع فعالیتی در مجموعه صورت نگرفته تا بتوانیم درآمدی برای پرداخت قبض آب کسب کنیم. وی خاطرنشان میکند: متاسفانه پس از وصول شدن اخطارهای قبلی مربوط به قبوض برق و گاز نیز پیگیریهای متعددی در این باره داشتیم اما متاسفانه در این باره مسئولان هیچ همراهی با حوزه گردشگری ندارند. «سید امیر ناصر طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران یزد نیز از وصول اخطار قطع آب مجموعهی خود خبر میدهد و در این باره ابراز تاسف میکند. در خصوص این که آیا چنین مشکلی در سایر استانها نیز وجود دارد از «عباس بیدگلی» مدیر اجرایی جامعه هتلداران کشور جویا شدیم که وی با بیان این که به نظر میرسد تاکنون دیگر استانها درگیر این مسئله نبودهاند، به خبرنگار ایسنا میگوید: هنوز گزارشی در خصوص قطع آب و برق و گاز در هتلهای کشور به ما ارسال نشده است. البته در این باره تعدادی از کنشگران گردشگری کشور به خبرنگار ایسنا میگویند: براساس گزارشها و اخبار موجود، یزد اولین استان در خصوص اخطارهای قطع آب و برق نیست و استانهایی مانند مازندران، تهران، خوزستان و برخی از استانهای دیگر هم شاهد قطعی برق مجموعه های گردشگری بودهاند و بعضاً نیز انشعاب آنها قطع شده که همگی خلاف مصوبات ستاد ملی کرونا بوده است.
ایجاد شده: 16/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، اولین هتل فضایی در سال ۲۰۲۷ توسط ناسا افتتاح خواهد شد این هتل با ظرفیت ۴۵۰مهمان دارای اتاقها، سینما، سالن ورزشی، رستوران، کافی شاپ و... در ایستگاه فضایی ساخته می شود. با توجه به عدم وجود جاذبه، مسافرین میتوانند لذت ورزش در حالت بی وزنی و معلق رو هم تجربه کنند. البته داخل هتل جاذبه مصنوعی هم وجود خواهد داشت تا مهمانان علیرغم چرخشی بودن هتل بتوانند حرکت کرده و قدم بزنند. ساختمان هتل شبیه به فرمان کشتی بوده و مانند چرخ و فلک در حال چرخش خواهد بود. فاصله هتل تا زمین حدودا ۴۰۰کیلومتر خواهد بود. هزینه اقامت در این هتل و ۳ روز گردش به دور زمین به همراه بلیت رفت و برگشت با صبحانه، ناهار و شام حدود ۱۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است.
ایجاد شده: 16/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 17/اسفند/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، فریدون فعالی عصر امروز ۱۲ اسفندماه در آیین افتتاح موزه نفت سوزها در کرمان با اشاره به اینکه با افتتاح موزه نفت سوزها شانزدهمین موزه استان کرمان شروع به کار می کند، گفت: این موزه توسط وزارت نفت و با همکاری دستگاه های مرتبط در کرمان به بهره برداری می رسد. وی با بیان اینکه شعار میراث فرهنگی، "کرمان سرزمین شگفتی های پنهان" است، اظهار کرد: با گردش در کرمان می توان شگفتی های جدیدی را در این استان مشاهده کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان دارای 7000 اثر شناخته شده، ۷۰۰ اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی است که کویر آن تجربه جدیدی از اکوتوریسم را برای گردشگران به نمایش می گذارد. وی به راه اندازی گردشگری معدن و سرمایه گذاری در این نوع گردشگری اشاره کرد و گفت: استان کرمان دارای جاذبه های بی بدیلی است که خوشبختانه جزو دو استان پرجاذبه کشور شناخته می شود و با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزیر گردشگری کشور ونزوئلا گردشگران خارجی به این استان وارد می شوند. فعالی به ظرفیت بالای رسانه ها برای معرفی جاذبه های گردشگری کرمان اشاره کرد و افزود: این استان قابلیت اینکه به محور گردشگری مقاومت تبدیل شود را به سبب مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی دارد که باید از طریق رسانه ها معرفی شود. وی تاکید کرد: باید همه ما نسبت به جایگاه گردشگری کرمان با وجود آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی منحصربه فرد آن مطالبه گر باشیم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: از مدیر کل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی درخواست داریم که موزه منطقه ای جیرفت را در اولویت برنامه های خود بگنجاند تا بتوانیم موزه ای از اشیا کشف شده چند هزار ساله داشته باشیم.
ایجاد شده: 13/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 13/اسفند/1399 اخبار داخلی
سه طرح گردشگری شامل ۲ اقامتگاه سنتی و یک هتل امروز در آیینی با حضور علیاصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کاشان به بهرهبرداری رسید. به گزارش هتل نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با بهرهبرداری از ۳ طرح گردشگری در کاشان در مجموع با سرمایهگذاری ۵۱۷ میلیارد تومان، اشتغالزایی افزون بر ۱۵۰ نفر و افزوده شدن ۱۶۰ تخت به ظرفیت اقامتی کاشان، این ظرفیت به ۲ هزار و ۶۸۵ نفر با اشتغال یکهزار و ۲۰۳ نفر ارتقا یافت. هتل وندای کی آشیان با سرمایهگذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۸۰ متر مربع و زیربنای ۳۰ هزار متر مربع بنا شده و دارای هتل، رستوران، ۲ باب سرای غذا (فود کورت)، پنج باب کافی شاپ، شهربازی کودک، ۲ باب استخر، سالن ورزشی، مرکز خرید ۲ طبقه، سینما و سالن آمفی تئاتر است. این هتل با ۳۹ باب اتاق، ظرفیت اقامتی ۱۱۰ نفر و پذیرایی ۸۶۰ نفر دارد و ظرفیت سالن همایشهای آن نیز یکهزار و ۷۲۰ نفر است. اقامتگاه سنتی سرای گیواک نیز با سرمایهگذاری هفت میلیارد تومان و اشغالزایی ۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۵۷۰ متر مربع ساخته شده و با هشت باب اتاق، ظرفیت اقامتی ۲۰ نفر و پذیرایی ۳۰ نفر دارد. همچنین اقامتگاه سنتی عمارت سنگ پلویی با سرمایهگذاری ۱۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع، زیربنای ۷۵۰ متر و محوطه ۷۰ متر مربع ساخته شده است و دارای ۱۱ اتاق با ظرفیت اقامتی ۲۹ نفر است.
ایجاد شده: 12/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین عبادی با انتقاد از عدم نظارت بر تورهای گردشگری، گفت: چند سال است اتفاقات ناخوشایندی در مناطق گردشگری طبس و دیگر شهرهای استان تکرار می شود بفرمایید از تخلفات صورت گرفته چه جرمی را شما(متولیان گردشگری) جریمه کردید؟ کجا پیگیری کردید که نتیجه گرفتید؟ این چه مدیریتی است که هیچ دخالتی ندارد و فقط اسمش مدیر است، اگر رده های بالا دستی او را کارآمد نمی دانند و می خواهند کاری انجام شوند خب چرا یک مدیر فعال نیاوردند پس پیداست که آنها هم همین را می خواهند. عبادی ادامه افزود؛ بالاخره بعد از تجربه چند ساله؛ این افرادی که در قالب تورهای گردشگری و یا به صورت های دیگر دارند، می آیند و متاسفانه عدم توجه برخی از آنان به مسائل فرهنگی و دینی مردم منطقه، سبب انتقاد و اعتراض مردم شده است و در حال حاضر شاهدیم که این اتفاقات پشت سر هم تکرار می شود. امام جمعه بیرجند ابراز داشت: اینها بالاخره یا بر اساس قوانین گردشگری مجوز گرفته اند و آمده اند که در اینصورت باید امور توسط مسئول مربوطه مدیریت شود، این چه مدیری است که می گوید هیچ اطلاعی ندارد که اینها چه می کنند، اینکه مدیر نیست. نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه متاسفانه هیچ نظارتی در بخش گردشگری وجود ندارد، بیان داشت: در آنجایی که کاری از دست شما ساخته نیست یا نیرو ندارید کار را طبق یک تفاهم نامه رسمی تحویل بسیج دهید تا بسیج آن منطقه یا قسمت را اداره کند که اداره می کند. رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: امیدوارم که این مسئله دنبال شود و مدیر و مسئولین ذیربط احساس مسئولیت کنند و پاسخگوی مردم باشند، نیاز مردم که فقط نان و آب نیست، ناموس مردم در خطر است، حیثیت مردم در خطر است، دین مردم در خطر است، فرهنگ مردم در خطر است، این همه بی تفاوتی؟ این همه بی دردی؟ با این درد و دل هایی که دوستان داشتند واقعا من شرمنده شدم، این مردم چه جرم کردند که زیر مسئولیت چنین مدیران آمدند؟ وی ادامه داد: همه اش فرافکنی است، چند سال است اینها تکرار می شود بفرمایید از تخلفات صورت گرفته چه جرمی را شما جریمه کردید؟ کجا پیگیری کردید که نتیجه گرفتید؟ این چه مدیریتی است که هیچ دخالتی ندارد و فقط اسمش مدیر است، اگر رده های بالا دستی او را کارآمد نمی دانند و می خواهند کاری انجام شوند خب چرا یک مدیر فعال نیاوردند پس پیداست که آنها هم همین را می خواهند.
ایجاد شده: 11/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 12/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایمنا، "علیرضا رئیسی" عضو جامعه هتلداران استان اصفهان در ارتباط با وضعیت هتلها در یک سال اخیر اظهار کرد: تعدادی از هتلها تعطیل و تعدادی از آنها ظاهراً باز، اما در حقیقت تعطیل است، چون کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت هتلها پذیرای مهمانان است. پیش از شیوع ویروس کرونا، با توجه به توافقات بینالمللی انجام شده، سیستم گردشگری در حال جان گرفتن بود، اما با آغاز همهگیری، گردشگری دوباره زمین خورد. اگر این شرایط تا چهار پنج ماه دیگر ادامه یابد، امکان دارد تمامی هتلها تعطیل شود. وی درباره برنامههای تعطیلات نوروزی هتلها، اظهار کرد: تغییر پی در پی نظرات مسئولان نظم کار هتلداران را بر هم میزند، حرفهایی مبنی بر انجام سفرها در تعطیلات سال نو با رعایت پروتکلهای بهداشتی و محدودیتها گفته شده است؛ اما از اکنون هیچ چیز قطعی نیست و باید دید چه اتفاقاتی پیش رو است. برای عید نوروز هتلداران هزینههای زیادی را صرف ایمن سازی هتلها کردهاند و زیر نظر استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و جامعه هتلداران استان کارت هتل ایمن صادر شده است. این کارتها دارای بارکد است و مدام بازرسی میشود؛ پروتکلهای لازم برای دریافت این کارتها و آمادگی برای پذیرایی از مهمانان نیز از طرف وزارت بهداشت ارائه شده است؛ درباره اقدامات انجام شده، در نمایشگاه گردشگری تهران هم توضیحات لازم ارائه میشود. عضو جامعه هتلداران اصفهان ادامه داد: ۵۰ تا ۷۰ درصد نیروهای ما تعدیل شدهاند و برخی هتلها هم تعطیل شده است. تحمل بار اجارهها و هزینهها با اینکه درآمد کمی از کافیشاپ و رستورانهای هتلها به دست میآید، بالاخره کمر هتلداران را خم میکند. در این باره کمک مالی به هتلداران نشده و یا کمک ناچیزی بوده است؛ امیدواریم مسئولان به هتلداران کمک کنند و حداقل دو سه سال بخشش مالیاتی و از این قبیل همیاریها اعطا شود.
ایجاد شده: 11/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 11/اسفند/1399 اخبار داخلی