نتایج جستجو...
سفرهای نوروزی سبب انتقال کرونای جهش یافته به سایر استان‌ها می‌شود

سفرهای نوروزی سبب انتقال کرونای جهش یافته به سایر استان‌ها می‌شود

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی امروز شنبه پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: امروز بحث تعطیلات عید نوروز و سفرهای نوروزی در ستاد ملی کرونا مطرح شد، وزیر بهداشت در مورد اینکه سفرها می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باعث انتقال ویروس به خصوص ویروس جهش یافته شود استان‌های مختلف را درگیر می‌کند، در این جلسه صحبت کرد. وی با بیان توصیه وزارت بهداشت این است که سفرهای غیرضروری انجام نشود. گفت: اکنون وضعیت اکثر استان‌های کشور با ثبات است اما سفرها می‌تواند وضعیت را بدتر کند و ممکن است موج جدید شکل بگیرد. بنابراین سفرها تا جای ممکن اصلاً نباید صورت بگیرد، درست است که مردم تحت فشار هستند، سه عید می‌گذرد که مردم مسافرت مناسبی نداشته‌اند، سال ۹۸ سیل بود، سال ۹۹ کرونا و امسال هم کرونا هست. این مسائل باعث افزایش مشکلات روحی و روانی می‌شود و مردم آسیب پذیرتر شوند اما با توجه به خطر بیماری تا جای ممکن باید سفرها صورت نگیرد تا بتوانیم امسال هم با شرایط ثابت بگذاریم و از سال آینده که واکسیناسیون کامل‌تر می‌شود، می‌توانیم به مسافرت برویم. قطعاً سال‌های بعد می‌توانیم تعطیلات بهتری داشته باشیم و همراه با عزیزان خود سفر کنیم مبادا به علت بیماری عزیزانمان در کنار ما نباشند. رئیسی افزود: امروز این موضوع در ستاد ملی کرونا بحث شد. نظر برخی اعضای ستاد که مصوب شد این بود که در شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً سفر ممنوع شود و سایر شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بسیار سختگیرانه بتوانند سفرهای ضروری داشته باشند ولی همچنان تقاضا داریم سفرهای غیر ضروری را نداشته باشند و امسال هم تحمل کنند و سفرها ممنوع باشد. وی گفت: بنابراین سفر به شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع است و به سایر شهرها در صورت ضرورت با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه می‌توانند سفرهای ضروری را داشته باشند. رئیسی افزود: این خبر هم اعلام کنم که یکی دور روز پیش ۲۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسیه دیگر وارد کشور شد. هفته گذشته ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم نیز از چین وارد شد. محموله‌های جدید هم به سرعت می‌رسد و به تدریج تزریق می‌شود.

ایجاد شده: 16/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
راهنمایان گردشگری مهمترین ناظران اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر هستند

راهنمایان گردشگری مهمترین ناظران اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر هستند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، علی صدرنیا در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره نقش نظارتی راهنمایان گردشگری در نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی کرونا در تاسیسات گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی اظهار داشت: بیشترین مشکل عدم آگاهی عمومی از نحوه اجرا و  رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سفر، میزان فاصله گذاری های اجتماعی در بازدید از اماکن تاریخی و  رعایت محدودیت در تعداد بازدید کننده است که باید با کمک رسانه ها به گردشگران و فعالان تاسیسات گردشگری به صورت عمومی و تخصصی آموزش داده شود. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: گاهی در زمان بازدید گردشگران مسیرهای تردد و عبور روشن نیست و در برخی از نقاط ممکن است تجمع ایجاد شود و گاهی ممکن است چند گروه بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک محیط قرار بگیرند، اگر یک راهنمای گردشگری در محل حضور داشته باشد، با اشرافی که بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی از بازدید اماکن تاریخی، اقامت در هتل ها و پذیرایی ها و استفاده از سیستم های حمل نقل دارد، می تواند به اجرای صحیح شیوه نامه های بهداشتی بسیار کمک کند. صدرنیا با بیان اینکه همه ارکان گردشگری حفظ سلامت و جان گردشگران را اولویت کار خود می دانند، افزود: شیوه نامه های بهداشتی در تاسیسات گردشگری به دلیل آنکه مستقیم با سلامت مردم و گردشگران مرتبط است بر اساس شیوه نامه های عمومی وزارت بهداشت و حتی بسیار سختگیرانه و به صورت تخصصی تدوین شده و از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تمام اصناف و فعالان این حوزه ابلاغ شده است. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: در شیوه نامه های بهداشتی گردشگری علاوه بر شیوه اشغال صندلی ها در اتوبوس ها، قطارها و هواپیما، روش های پاکیزه سازی و ضدعفونی وسایل نقلیه با جزییات توضیح داده شده است که این اسناد در سایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم قابل دسترسی است از طرفی همه تشکل ها و اصناف گردشگری در چند ماه گذشته این ضوابط را به فعالان هر حوزه یادآوری کرده و آنها هم آگاهی ها  و آمادگی های خود را به روز کرده اند. وی تصریح کرد: همه تاسیسات گردشگری برای پذیرایی گردشگران نوروزی اعلام آمادگی کرده اند، اما در نهایت منتظر و تابع تصمیم نهایی و قطعی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم؛ در طول این چند ماه دوره های آموزشی آنلاین و وبیناری با راهنمایان گردشگری در مقاطع مختلف برگزار کردیم، البته چون هنوز نسبت به زمان احیای کامل صنعت گردشگری در چند ماه اخیر مطمئن نبودیم دوره ای به صورت فراگیر و ملی و گسترده برگزار نشده است. صدرنیا بیان کرد: اغلب راهنمایان گردشگری به دلیل آنکه به زبان های مختلف خارجی مسلط هستند علاوه بر شیوه نامه های بهداشتی داخلی بسیاری از تجارب و منابع اصلی شیوه نامه های خارجی را هم مطالعه کرده اند، آگاهی بیشتری دارند و به روز هستند، از طرفی مطالب جدید را از طریق شبکه های اجتماعی با هم به اشتراک می گذارند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی بر لزوم سفر مدیریت شده و کنترل شده در نوروز ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: گاهی در سفر، گردشگر مجذوب هیجان سفر و یا بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی شده و ممکن است از رعایت دقیق شیوه نامه بهداشتی غافل شود، این راهنمایان گردشگری هستند که در همان لحظات حساس با دقت نظر و احساس مسئولیتی که دارند می توانند بر همه ابعاد و عوامل گردشگری از حمل و نقل، اقامت و پذیرایی و اماکن تاریخی کاملا نظارت کنند. صدرنیا راهنمایان گردشگری را مهمترین و اثربخش ترین حلقه نظارت بر شیوه نامه های بهداشتی گردشگری در طول سفر و مقصد سفر توصیف کرد و افزود: راهنمایان گردشگری در ایران همزمان هم سفر را مدیریت می کنند و هم جاذبه های گردشگری در مقصد را معرفی می کنند البته این دو مسئولیت در جهان تفکیک شده است، راهنمایان گردشگری در ایران به همه جنبه های اجرایی و نظارتی به ویژه در شرایط همه گیری بیماری اشراف دارند و می توانند نقش نظارتی را به خوبی ایفا کنند. نظارت راهنمایان گردشگری بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کاهش آسیب های کرونا کمک بسیاری خواهد کرد؛ حضور راهنما در رعایت شیوه نامه ها در گردش های گروهی بسیار تاثیرگذار است، در دوران کرونا نحوه بازدید گردشگران از اماکن فرهنگی تاریخی بسیار مهم است، راهنمایان گردشگری بنا به حس مسئولیتی که دارند مسیرها را از قبل کاملا رصد می کنند تا گردشگران به مکان های شلوغ پر ازدحام نروند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی افزود: راهنمایان گردشگری با آشنایی که از منطقه دارند بلافاصله با شبکه هایی که در آن با یکدیگر در ارتباط هستند مسیرهای جایگزین را انتخاب می کنند و گردش را به گونه ای طراحی می کنند که گروه های بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک مکان با یکدیگر تلاقی نکنند این موضوع نشان می دهد که حضور یک راهنمای حرفه ای که شیوه نامه های بهداشتی در گردشگری را می داند برای هدایت و همراهی گردشگران و نظارت بر اجرای صحیح شیوه نامه های گردشگری، ضروری است.

ایجاد شده: 16/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
اخطار قطع آب مجموعه‌های گردشگری شهر میراث جهانی!

اخطار قطع آب مجموعه‌های گردشگری شهر میراث جهانی!

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، در حالی که کمتر از چند روز از رفع مشکل قطع برق هتل‌های یزد به دنبال پیگیری استاندار نگذشته است، این بار اخطار قطع آب موجب نگرانی تعدادی از مجموعه‌های گردشگری این استان گردشگرپذیر کشورمان شده است، البته حضور وزیر نیرو در یزد می‌تواند نویدی برای حل این مشکل باشد. مرگ ناکام گردشگری مسئله‌ای غیرقابل پیش‌بینی نیست، آن هم زمانی که در اوج خسارات ناشی از کرونا به این صنعت، شاهد بی‌مهری دستگاه‌های خدمات‌رسانی مانند برق، آب و گاز هستیم؛ به طوری که کمتر از دو روز پس از قطع موقت برق هتلهای یزد با وجود مصوبات حمایتی دولت از این صنعت کرونازده، این دفعه شاهد اخطار قطع آب آنها هستیم. البته در موضوع قطع برق این زیرساختهای مهم گردشگری، «محمد علی طالبی» استاندار جوان یزد بلافاصله و شخصاً به این مسئله ورود کرد و درصدد رفع این مشکل برآمد اما انگار این ماجرا پایان ناهماهنگی و سرپیچی دستگاه‌ها از مصوبات ملی ستاد کرونا نیست و ارسال اخطارهای مکرر قطع آب، بازی تازه‌ای است که این صنعت را تهدید می‌کند. زیرساخت‌های گردشگری در دوران کرونا، شرایط مطلوبی ندارند و به وضوح وضعیت نامطوب این صنعت از ریزش نیروهای فعال و شاغل گرفته تا تعطیلی واحدها را شاهد هستیم ولی در جریان کوتاهی و کم لطفی برخی از دستگاه‌ها در عین وجود مصوبات لازم الاجرای ستاد ملی کرونا در مورد حمایت از زیرساختهای گردشگری در شرایط کنونی بیشتر حکایت از سرپیچی و ترک فعل در این مجموعه‌ها دارد. «محمد اسلامی» نماینده هسته گردشگری چین در این کشور که صاحب یک مجموعه گردشگری در یزد است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از ارسال اخطار قطع آب به این مجموعه اقامتی در شرایط کرونا گلایه و اظهار می‌کند: قبل از این نیز با وجود اعلام شدن مصوبات حمایتی ستاد کرونا از زیرساخت‌های گردشگری، پس از اعلام اخطار قطع گاز، انشعاب گاز این مجموعه اقامتی قطع شد و این در حالی بود که گردشگران خارجی که به دلیل کرونا امکان بازگشت به کشورشان را نداشتند، در این مجموعه اقامت داشتند ولی با این وجود هیچ مهلتی هم به این مجموعه جهت پرداخت بدهی داده نشد. وی با بیان این که فردای همان روز برق این مجموعه گردشگری را نیز قطع کردند، می‌گوید: این اقدام در حالی اتفاق افتاد که مهمانان و گردشگران خارجی در این مجموعه اقامت داشتند و با این وجود نیز هنگامی که به شرکت توزیع برق مراجعه شد تا بتوانیم براساس مصوبات کرونا، بدهی خود را با صدور چک پرداخت کنیم، هیچ لطفی در این باره شامل حال ما نشد. اسلامی که از صدور اخطار قطع آب این مجموعه نگران و گلایه مند است، عنوان می‌کند: این اخطاریه در حالی برای این مجموعه صادر شده که طی دوره اخیر هیچ نوع فعالیتی در مجموعه صورت نگرفته تا بتوانیم درآمدی برای پرداخت قبض آب کسب کنیم. وی خاطرنشان می‌کند: متاسفانه پس از وصول شدن اخطارهای قبلی مربوط به قبوض برق و گاز نیز پیگیری‌های متعددی در این باره داشتیم اما متاسفانه در این باره مسئولان هیچ همراهی با حوزه گردشگری ندارند. «سید امیر ناصر طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران یزد نیز از وصول اخطار قطع آب مجموعه‌ی خود خبر می‌دهد و در این باره ابراز تاسف میکند. در خصوص این که آیا چنین مشکلی در سایر استان‌ها نیز وجود دارد از «عباس بیدگلی» مدیر اجرایی جامعه هتلداران کشور جویا شدیم که وی با بیان این که به نظر می‌رسد تاکنون دیگر استان‌ها درگیر این مسئله نبوده‌اند، به خبرنگار ایسنا می‌گوید: هنوز گزارشی در خصوص قطع آب و برق و گاز در هتل‌های کشور به ما ارسال نشده است. البته در این باره تعدادی از کنشگران گردشگری کشور به خبرنگار ایسنا می‌گویند: براساس گزارش‌ها و اخبار موجود، یزد اولین استان در خصوص اخطارهای قطع آب و برق نیست و استان‌هایی مانند مازندران، تهران، خوزستان و برخی از استان‌های دیگر هم شاهد قطعی برق مجموعه های گردشگری بوده‌اند و بعضاً نیز انشعاب آنها قطع شده‌ که همگی خلاف مصوبات ستاد ملی کرونا بوده است.

ایجاد شده: 16/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
کرمان سرزمین شگفتی های پنهان

کرمان سرزمین شگفتی های پنهان

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، فریدون فعالی عصر امروز ۱۲ اسفندماه در آیین افتتاح موزه نفت سوزها در کرمان با اشاره به اینکه با افتتاح موزه نفت سوزها شانزدهمین موزه استان کرمان شروع به کار می کند، گفت: این موزه توسط وزارت نفت و با همکاری دستگاه های مرتبط در کرمان به بهره برداری می رسد. وی با بیان اینکه شعار میراث فرهنگی، "کرمان سرزمین شگفتی های پنهان" است، اظهار کرد: با گردش در کرمان می توان شگفتی های جدیدی را در این استان مشاهده کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان دارای 7000 اثر شناخته شده، ۷۰۰ اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی است که کویر آن تجربه جدیدی از اکوتوریسم را برای گردشگران به نمایش می گذارد. وی به راه اندازی گردشگری معدن و سرمایه گذاری در این نوع گردشگری اشاره کرد و گفت: استان کرمان دارای جاذبه های بی بدیلی است که خوشبختانه جزو دو استان پرجاذبه کشور شناخته می شود و با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزیر گردشگری کشور ونزوئلا گردشگران خارجی به این استان وارد می شوند. فعالی به ظرفیت بالای رسانه ها برای معرفی جاذبه های گردشگری کرمان اشاره کرد و افزود: این استان قابلیت اینکه به محور گردشگری مقاومت تبدیل شود را به سبب مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی دارد که باید از طریق رسانه ها معرفی شود. وی تاکید کرد: باید همه ما نسبت به جایگاه گردشگری کرمان با وجود آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی منحصربه فرد آن مطالبه گر باشیم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: از مدیر کل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی درخواست داریم که موزه منطقه ای جیرفت را در اولویت برنامه های خود بگنجاند تا بتوانیم موزه ای از اشیا کشف شده چند هزار ساله داشته باشیم.

ایجاد شده: 13/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 13/اسفند/1399     اخبار داخلی
افتتاح ۳ طرح گردشگری در کاشان

افتتاح ۳ طرح گردشگری در کاشان

سه طرح گردشگری شامل ۲ اقامتگاه سنتی و یک هتل امروز در آیینی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کاشان به بهره‌برداری رسید. به گزارش هتل نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با بهره‌برداری از ۳ طرح گردشگری در کاشان در مجموع با سرمایه‌گذاری ۵۱۷ میلیارد تومان، اشتغالزایی افزون بر ۱۵۰ نفر و افزوده شدن ۱۶۰ تخت به ظرفیت اقامتی کاشان، این ظرفیت به ۲ هزار و ۶۸۵ نفر با اشتغال یک‌هزار و ۲۰۳ نفر ارتقا یافت. هتل وندای کی آشیان با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۸۰ متر مربع و زیربنای ۳۰ هزار متر مربع بنا شده و دارای هتل، رستوران، ۲ باب سرای غذا (فود کورت)، پنج باب کافی شاپ، شهربازی کودک، ۲ باب استخر، سالن ورزشی، مرکز خرید ۲ طبقه، سینما و سالن آمفی تئاتر است. این هتل با ۳۹ باب اتاق، ظرفیت اقامتی ۱۱۰ نفر و پذیرایی ۸۶۰ نفر دارد و ظرفیت سالن همایش‌های آن نیز یک‌هزار و ۷۲۰ نفر است. اقامتگاه سنتی سرای گیواک نیز با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد تومان و اشغالزایی ۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۵۷۰ متر مربع ساخته شده و با هشت باب اتاق، ظرفیت اقامتی ۲۰ نفر و پذیرایی ۳۰ نفر دارد. همچنین اقامتگاه سنتی عمارت سنگ پلویی با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع، زیربنای ۷۵۰ متر و محوطه ۷۰ متر مربع ساخته شده است و دارای ۱۱ اتاق با ظرفیت اقامتی ۲۹ نفر است.

ایجاد شده: 12/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
هیچ نظارتی بر تورهای گردشگری وجود ندارد

هیچ نظارتی بر تورهای گردشگری وجود ندارد

به گزارش هتل نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین عبادی با انتقاد از عدم نظارت بر تورهای گردشگری، گفت: چند سال است اتفاقات ناخوشایندی در مناطق گردشگری طبس و دیگر شهرهای استان تکرار می شود بفرمایید از تخلفات صورت گرفته چه جرمی را شما(متولیان گردشگری) جریمه کردید؟ کجا پیگیری کردید که نتیجه گرفتید؟ این چه مدیریتی است که هیچ دخالتی ندارد و فقط اسمش مدیر است، اگر رده های بالا دستی او را کارآمد نمی دانند و می خواهند کاری انجام شوند خب چرا یک مدیر فعال نیاوردند پس پیداست که آنها هم همین را می خواهند. عبادی ادامه افزود؛ بالاخره بعد از تجربه چند ساله؛ این افرادی که در قالب تورهای گردشگری و یا به صورت های دیگر دارند، می آیند و متاسفانه عدم توجه برخی از آنان به مسائل فرهنگی و دینی مردم منطقه، سبب انتقاد و اعتراض مردم شده است و در حال حاضر شاهدیم که این اتفاقات پشت سر هم تکرار می شود. امام جمعه بیرجند ابراز داشت: اینها بالاخره یا بر اساس قوانین گردشگری مجوز گرفته اند و آمده اند که در اینصورت باید امور توسط مسئول مربوطه مدیریت شود، این چه مدیری است که می گوید هیچ اطلاعی ندارد که اینها چه می کنند، اینکه مدیر نیست. نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه متاسفانه هیچ نظارتی در بخش گردشگری وجود ندارد، بیان داشت: در آنجایی که کاری از دست شما ساخته نیست یا نیرو ندارید کار را طبق یک تفاهم نامه رسمی تحویل بسیج دهید تا بسیج آن منطقه یا قسمت را اداره کند که اداره می کند. رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: امیدوارم که این مسئله دنبال شود و مدیر و مسئولین ذیربط احساس مسئولیت کنند و پاسخگوی مردم باشند، نیاز مردم که فقط نان و آب نیست، ناموس مردم در خطر است، حیثیت مردم در خطر است، دین مردم در خطر است، فرهنگ مردم در خطر است، این همه بی تفاوتی؟ این همه بی دردی؟ با این درد و دل هایی که دوستان داشتند واقعا من شرمنده شدم، این مردم چه جرم کردند که زیر مسئولیت چنین مدیران آمدند؟ وی ادامه داد: همه اش فرافکنی است، چند سال است اینها تکرار می شود بفرمایید از تخلفات صورت گرفته چه جرمی را شما جریمه کردید؟ کجا پیگیری کردید که نتیجه گرفتید؟ این چه مدیریتی است که هیچ دخالتی ندارد و فقط اسمش مدیر است، اگر رده های بالا دستی او را کارآمد نمی دانند و می خواهند کاری انجام شوند خب چرا یک مدیر فعال نیاوردند پس پیداست که آنها هم همین را می خواهند.

ایجاد شده: 11/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 12/اسفند/1399     اخبار داخلی
دولت مالیات هتل‌ها را ببخشد

دولت مالیات هتل‌ها را ببخشد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایمنا، "علیرضا رئیسی" عضو جامعه هتلداران استان اصفهان در ارتباط با وضعیت هتل‌ها در یک سال اخیر اظهار کرد: تعدادی از هتل‌ها تعطیل و تعدادی از آن‌ها ظاهراً باز، اما در حقیقت تعطیل است، چون کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت هتل‌ها پذیرای مهمانان است. پیش از شیوع ویروس کرونا، با توجه به توافقات بین‌المللی انجام شده، سیستم گردشگری در حال جان گرفتن بود، اما با آغاز همه‌گیری، گردشگری دوباره زمین خورد. اگر این شرایط تا چهار پنج ماه دیگر ادامه یابد، امکان دارد تمامی هتل‌ها تعطیل شود. وی درباره برنامه‌های تعطیلات نوروزی هتل‌ها، اظهار کرد: تغییر پی در پی نظرات مسئولان نظم کار هتلداران را بر هم می‌زند، حرف‌هایی مبنی بر انجام سفرها در تعطیلات سال نو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها گفته شده است؛ اما از اکنون هیچ چیز قطعی نیست و باید دید چه اتفاقاتی پیش رو است. برای عید نوروز هتلداران هزینه‌های زیادی را صرف ایمن سازی هتل‌ها کرده‌اند و زیر نظر استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و جامعه هتلداران استان کارت هتل ایمن صادر شده است. این کارت‌ها دارای بارکد است و مدام بازرسی می‌شود؛ پروتکل‌های لازم برای دریافت این کارت‌ها و آمادگی برای پذیرایی از مهمانان نیز از طرف وزارت بهداشت ارائه شده است؛ درباره اقدامات انجام شده، در نمایشگاه گردشگری تهران هم توضیحات لازم ارائه می‌شود. عضو جامعه هتلداران اصفهان ادامه داد: ۵۰ تا ۷۰ درصد نیروهای ما تعدیل شده‌اند و برخی هتل‌ها هم تعطیل شده است. تحمل بار اجاره‌ها و هزینه‌ها با اینکه درآمد کمی از کافی‌شاپ و رستوران‌های هتل‌ها به دست می‌آید، بالاخره کمر هتلداران را خم می‌کند. در این باره کمک مالی به هتلداران نشده و یا کمک ناچیزی بوده است؛ امیدواریم مسئولان به هتلداران کمک کنند و حداقل دو سه سال بخشش مالیاتی و از این قبیل همیاری‌ها اعطا شود.

ایجاد شده: 11/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 11/اسفند/1399     اخبار داخلی
مشکلات گردشگری مشهد ریشه در نابسامانی متولیان این صنعت دارد

مشکلات گردشگری مشهد ریشه در نابسامانی متولیان این صنعت دارد

به گزارش هتل نیوز ، "مهدی آجیلیان‌عباسی" مدیرعامل جامعه حرفه‌ای هتل‌آپارتمان‌های خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص دلایل استعفای خود اظهار کرد: همانطور که می‌دانید اتحادیه‌ها در شهرهای مختلف، اصنافی در زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌دهند و از قانون نظام صنفی تبعیت می‌کنند. به سبب غفلتی که وزارت میراث فرهنگی در سال‌های گذشته و درخصوص تشکیل تشکل‌های بخش خصوصی داشته، مجموعه‌های فعال حوزه گردشگری ازجمله هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرها به صورت مستقل اتحادیه تشکیل داده و بر همین اساس فعالیت می‌کردند که بسیاری از آن‌ها سابقه‌ای بیش از ۲۰ یا ۳۰ ساله دارند. وی ادامه داد: متاسفانه همواره به دلیل عدم تفویض اختیار و امورات تصدی‌گری در فرایند کار با اداره‌کل میراث فرهنگی درگیر بوده‌ایم، به گونه‌ای که اعلام می‌کردند تشکل‌هایی که زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارند، تحت نظر اداره‌کل میراث فرهنگی نبوده و نمی‌توانند تفویض اختیار کنند. اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اغلب انرژی و زمان خود را صرف موضوعات تصدی‌گری می‌کند که نتایج آن نابسامانی و سوءمدیریت موجود در بخش گردشگری مشهد به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است. مدیرعامل جامعه حرفه‌ای هتل‌آپارتمان‌های خراسان رضوی عنوان کرد: این موضوع یکی از دغدغه‌های ما در زمینه گردشگری بوده است. در قانون برنامه ششم تصریح شده که تأسیسات گردشگری از قانون نظام صنفی مستثنی هستند. از همین رو با تبعیت از قانون و مطالباتی که در خصوص تصدی‌گری داشته‌ایم، تشکیل جامعه داده‌ایم. تشکیل این جامعه با مشکلات زیادی مواجه بود که با شیوع ویروس کرونا، بیکاری و تعطیلی همکاران ما همراه شد. آجیلیان‌عباسی مدعی شد: بر اساس قولی که اداره‌کل میراث فرهنگی استان داده بود، انتظار داشتیم تفویض اختیار به صورت صد درصدی انجام شود تا اختیار داشته باشیم که امور تصدی‌گری را خودمان انجام دهیم و اداره‌کل میراث فرهنگی در جایگاه حاکمیتی خود به نظارت و سیاست‌گذاری خود و حل مشکلات مشهد بپردازد، اما متاسفانه در طول یک سالی که فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم، به هر نحوی سنگ جلوی پای ما انداخته‌ و واگذاری تصدی‌گری را به صورت قطره‌چکانی انجام داده‌اند. همچنین توقع دارند که به عنوان کارمند اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی عمل کرده و تشکل منفعلی را ایجاد کنیم که قطعا این امر با روحیات هیات مدیره و جامعه‌هتل‌داران سازگار نیست. وی تصریح کرد: اخیرا نیز اخطاراتی علیه ما صورت گرفته که با توجه به شرایط موجود و عدم پاسخگویی به همکارانم، تصمیم به استعفا گرفتم. با وجود چنین رویه‌ای که اداره کل میراث فرهنگی در پیش گرفته به نظر می‌رسد از حل مسائل و مشکلات موجود عاجز باشم. مدیرعامل جامعه حرفه‌ای هتل‌آپارتمان‌های خراسان رضوی افزود: یکی از مسائلی که به عنوان نماینده‌ جامعه هتل‌آپارتمان‌های استان با آن روبه‌رو بوده‌ام، عدم وجود برنامه، چشم‌انداز و سیاست‌گذاری در حوزه گردشگری شهر مشهد بوده است؛ به طوری که در مشهد به عنوان قطب گردشگری کشور ۱۰۰ هزار تخت رسمی در کنار ۱۰۰ هزار تخت غیر رسمی وجود دارد که فضای غیر رقابتی به ضرر گردشگران و زائران امام‌رضا(ع) به وجود خواهد آورد که تبعات آن را در وضعیت کارنامه خدمات این حوزه مشاهده می‌کنیم. آجیلیان‌عباسی تشریح کرد: همچنین مدیران ارشد اداره‌کل میراث فرهنگی استان نیز پاسخگو نیستند. در چند روز گذشته شرایطی برای حضور فعالان گردشگری و مدیران اداره‌کل در برنامه زنده تلویزیونی برای بیان مشکلات و دغدغه‌ها فراهم شد، اما مسئولان میراث فرهنگی توجهی به این موضوع نداشته و در این برنامه شرکت نکردند. متأسفانه با ناهماهنگی‌ها و ناملایماتی که از سوی میراث فرهنگی مواجه هستیم و با توجه به عدم پاسخگویی متولیان صنعت گردشگری نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و مطالبات همکاران خود را پیگیری کرده تا بتوانیم فضای رقابتی سالمی در حوزه گردشگری مشهد ایجاد کنیم.

ایجاد شده: 9/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1399     اخبار داخلی
آمادگی واحدهای اقامتی زنجان جهت پذیرایی از گردشگران نوروزی

آمادگی واحدهای اقامتی زنجان جهت پذیرایی از گردشگران نوروزی

به گزارش هتل نیوز ، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: تمامی هتل­‌ها و مراکز اقامتی استان با رعایت کامل پروتکل­های بهداشتی مهیای پذیرای از گردشگران در نوروز ۱۴۰۰ می شوند. امیر ارجمند روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی بر اساس مجوزهای دریافت‌ شده از ستاد ملی کرونا و ابلاغیه وزارت میراث فرهنگی در ایام نوروز فعال بوده و پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی خواهند بود. وی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تشدید نظارت بر تأسیسات گردشگری، جمع‌آوری و آنالیز آمار گردشگران ورودی به استان جهت برنامه‌ریزی در خصوص رسیدن به اهداف برنامه‌ها، افزایش میزان رضایت‌مندی مسافران و رفع مایحتاج موردنیاز با تشکیل ستاد نظارت نهادهای مرتبط از جمله اهدافی است که برای ستاد سفرهای نوروزی در نظر گرفته‌شده است. مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور، کتابچه راهنمای گردشگری، ساک دستی، سی‌ دی معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، بروشور معرفی و نقشه راهنمای گردشگری استان در میان مسافران توزیع خواهد شد است.

ایجاد شده: 9/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1399     اخبار داخلی
پروازهای نوروزی به امارات در هاله‌ای از ابهام

پروازهای نوروزی به امارات در هاله‌ای از ابهام

به گزارش هتل نیوز ، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره احتمال از سرگیری پروازهای دوبی به خبرنگار مهر اظهار کرد: دفتر نمایندگی ایران در دوبی خبری اعلام کرده که صدور ویزاهای توریستی امارات از سر گرفته شده است. وی افزود: اینکه این ویزا برای چه افرادی صادر می‌شود، هنوز مشخص نیست؛ فکر نمی‌کنم عملاً اقدام خاصی انجام شده باشد. اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفرهای نوروزی، ایرلاین‌ها اقدام به فروش بلیت دوبی خواهند کرد یا خیر؟ گفت: اگر امارات صدور ویزا را آغاز کند مشکلی نیست و ایرلاین‌ها می‌توانند پرواز کنند اما اگر این اتفاق نیفتد، از آنجا که مشخص نیست امارات چه برخوردی با مسافران خواهد داشت، فروش بلیت نوروزی سفرهای دوبی از هم اکنون، مشکل ساز خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل صدور بلیت و ویزای گردشگری امارات به آژانس‌های گردشگری ابلاغ شده است؛ کنسولگری ایران در دوبی نیز پیگیری می‌کرد تا ویزای ایرانیان صادر شود اما هنوز جزئیات این موافقت امارات مشخص نیست و نهادهای ذی ربط در این کشور باید اطلاعات دقیق‌تری منتشر کنند. به گفته مسئول نمایندگی ایران در امارات، فعلاً کسانی که از قبل اقدام کرده بودند با اولویت خانواده‌ها، می‌توانند ویزا دریافت کنند. اسعدی سامانی درباره زمان آغاز پرواز ایرلاین‌های ایرانی به دوبی نیز گفت: هر زمان که صدور ویزای گردشگری از سر گرفته شود، ایرلاین‌های ما هم می‌توانند پروازها را از سر بگیرند.

ایجاد شده: 9/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1399     اخبار داخلی
نمایشگاه بسیار خوبی در شرایط کرونا برگزار شد

نمایشگاه بسیار خوبی در شرایط کرونا برگزار شد

به‌گزارش هتل نیوز و به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی، دکتر علی‌ اصغر مونسان روز جمعه ۸ اسفند ۹۹ در حاشیه بازدید از نمایشگاه، گفت: «در ساعات پایانی روز آخر نمایشگاه بعد از سفری که با هیئت ونزوئلایی داشتم، فرصت شد تا از نمایشگاه بازدید کنم و انصافاً نمایشگاهی که در شرایط کرونا برگزار کردیم، نمایشگاه بسیار خوبی از کار در آمد. دیدارها و صحبت‌هایی که با غرفه‌دارها داشتیم نشان از موفقیت نمایشگاه داشت.» او افزود: «یکی از مهم‌ترین اهداف امسال ما این بود تا نشان دهیم بخش گردشگری کشور هنوز زنده و پویا است.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: «ارتباط بسیار خوبی بین استان‌های مختلف، آژانس‌ها و مجموعه‌های گردشگری ایجاد شده که امیدوارم با رعایت مردم بتوانیم ایام نوروز خوبی به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.» او اضافه کرد: «تقاضای ما این است تا زمان موعد، مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به امید خدا بتوانیم نوروز خوبی داشته باشیم.» دکتر مونسان عنوان کرد: «در این نمایشگاه غرفه‌های صنایع‌دستی نیز بسیار پویا بودند و امید دارم که آن‌ها هم توانسته باشند بعد از مدت‌ها فروش خوبی داشته باشند. ساعات پایانی روز آخر نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان قابل توجه است.» او در خصوص شرایط سفرهای نوروزی، اعلام کرد: «با ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین کمیته امنیتی‌اجتماعی وزارت کشور با حضور دستگاه‌های مختلف، توافقاتی کردیم، در ستاد با حضور رئیس‌جمهوری توضیحات ارائه شده تصویب شد. بنابراین امیدوارم در همان چارچوبی که توافق کردیم، بتوانیم نوروز را برگزار کنیم، شاهد رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی  باشیم و بتوانیم سفر هوشمندانه و سالم را تحقق ببخشیم.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران، اظهار کرد: «پیرو صحبت‌هایی که با وزیر گردشگری ونزوئلا داشتم، احساس کردم که می‌شود روابط گردشگری بین دو کشور را ارتقا داد، اگر بتوانیم بخش گردشگری را رونق بدهیم عواقب و عواید آن بخش‌های دیگر را هم شامل می‌شود.» او گفت: «آن‌ها ظرفیت‌های خوبی در بخش طبیعت‌گردی دارند،تورهای لوکس ما که به سمت آفریقا می‌روند، از این پس می‌توانند ونزوئلا را نیز انتخاب کنند. جنگل‌های آمازون و حیات‌وحشی که آن‌ها دارند بسیار جذاب است، ضمن این‌که هزینه‌های سفر به ونزوئلا از آفریقا کمتر است.» دکتر مونسان افزود: «در مقابل، ما هم دارای جاذبه‌های بسیاری هستیم. چهارفصل بودن ما یک مزیت بزرگ است. قرار شد ما یک تور آشناسازی برای بخش دولتی و غیردولتی داشته باشیم، خوشبختانه این تور با حضور هیئت ونزوئلایی در ایران شروع شد.» او ادامه داد: «برای این‌که کویر را نشان آن‌ها بدهیم و امکاناتی که در آنجا داریم در این تور کرمان را انتخاب کردیم که هیئت ونزوئلایی از آن رضایت زیادی داشتند. در کرمان اقامت در کویر و تور ستاره‌شناسی داشتیم که بسیار خوب بود. اصفهان را هم به‌عنوان سمبل گردشگری تاریخی و فرهنگی انتخاب کردیم.» | خبرگزاری میراث آریا

ایجاد شده: 9/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...