به گزارش هتلنیوز ، معاون توسعه مدیریت وزارت گردشگری از تحولات زیرساختی و تغییر در چارت این وزارتخانه جدیدالتاسیس خبر داد و اظهار داشت: تمامی این تغییرات در صورت تائید سازمان اداری و استخدامی، اعمال خواهد شد. "محمد خیاطیان" در تشریح این تغییر و تحولات، ابراز داشت: تشکیل اداره کل برنامهریزی و بودجه ذیل معاونت سرمایهگذاری و امور مجلس از جمله این تغییرات خواهد بود. وی افزود: ادارات کل امور مجامع و تشکلهای مردم نهاد، همکاری و توافقهای ملی گردشگری نیز در قالب یک اداره کل جدید ذیل معاونت گردشگری، ادغام خواهند شد. وی در پایان گفت: همچنین اداره کل حقوقی و املاک نیز به معاونت توسعه مدیریت انتقال خواهد یافت.
ایجاد شده: 23/آذر/1398 آخرین ویرایش: 23/آذر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز بر اساس لایجه بودجه پیشنهادی سال 99 کشور که اخیرا از سوی رئیسجمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده، سهم وزارت گردشگری برای سال آینده با 13 درصد افزایش در مقایسه با سال جاری، 1279 میلیارد و 735 میلیون و 900 هزار تومان در نظر گرفته شده است. برخی از مفاد این بودجه پیشنهادی به شرح زیر است؛ جذب گردشگران ورودی به کشور: ۳۲۲ میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان توسعه گردشگری داخلی: ۱۳۶ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان توسعه سرمایهگذاری و اقتصاد گردشگری: ۳۵ میلیارد و ۷۷۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان توسعه گردشگری پایدار و الکترونیک: ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آموزشهای مهارتی در سه حوزه؛ ۵ میلیارد و ۴۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بر اساس این بودجه، اعتبار هزینهای پیشبینی شده برای وزارت گردشگری حدود ۵۴۷ میلیارد تومان است که نسبت به بودجه هزینهای امسال که ۴۴۴ میلیارد تومان بوده، ۲۳ درصد رشد داشته است. در مقابل، اعتبار سرمایهای پروژههای وزارت گردشگری ۷۳۳ میلیارد تومان است. این میزان نسبت به اعتبار سرمایهای ۶۸۳ میلیاردی امسال ۱۳.۵ درصد افزایش داشته است.
ایجاد شده: 23/آذر/1398 آخرین ویرایش: 23/آذر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست مشاور سازمان جهانی گردشگری با فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری ایران در راستای تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری کشور با حضور معاونان گردشگری برخی استانها و همچنین مدیران و نمایندگانی از دستگاههای دولتی، برگزار شد. مدیر کل دفتر برنامهریزی و حمایت از توسعه گردشگری در این نشست با اشاره به اهمیت تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری بر ضرورت مشارکت بخشهای مختلف، فعالان و ذینفعان بخش خصوصی و دولتی در تدوین هر چه بهتر این برنامه تاکید کرد. "علیرضا رحیمی" ابراز داشت: امیدواریم در پایان سفر "مارچلو نوتاریانی" مشاور سازمان جهانی گردشگری به ایران و با همکاری یکدیگر بتوانیم به چشمانداز جامعی از تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری دست یابیم. "مارچلو نوتاریانی" مشاور سازمان جهانی گردشگری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت تدوین این برنامه به تشریح ظرفیتهای گردشگری کشورمان در حوزه گردشگری پرداخت و اظهار داشت: امیدوارم که در پایان این نشستها بتوانیم به یک نتیجه جامع و کامل دست یابیم تا شاهد بهبود شرایط گردشگری ایران باشیم. مشاور سازمان جهانی گردشگری ابراز داشت: این امید را دارم تا با کمک هم در این حوزه یک گام به جلو برداریم. در حوزه گردشگری همه مهم هستند و باید نقش مهم و عملیاتی ایفا کنند. بخش خصوصی مانند موتور یک ماشین است و به نظر من این یک فرصت استثنایی است که وزیر گردشگری ایران نیز از بخش خصوصی صنعت گردشگری حمایت میکند. وی ادامه داد: اکنون و در شرایط فعلی، فرصت مناسبی به وجود آمده تا چالشهای صنعت گردشگری را با یکدیگر، بررسی و در قالب تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری، بتوانیم به رونق این صنعت در ایران کمک کنیم. "مارچلو نوتاریانی" با تاکید بر توجه به موضوع سرمایهگذاری در تدوین این برنامه، گفت: این موضوعی است که با وزیر گردشگری نیز مورد بحث و بررسی قرار دادیم و اعتقاد من بر این است که در ایران ظرفیتهای خوبی در این خصوص وجود دارد. " نوتاریانی" افزود: با توجه به علاقهمندی و حمایت شخص آقای مونسان به عنوان وزیر گردشگری از تدوین این برنامه به نظر میرسد بتوانیم گامهای موثری در این خصوص برداریم. حتی اگر 50 درصد این برنامه نیز اجرایی شود، شاهد اتفاق بسیار مهم و نتایج بسیار خوب در حوزه گردشگری ایران خواهیم بود. وی در ادامه به ظرفیتهای عالی و فراوان ایران در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: ایران از نظر نیروهای انسانی نیز ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری دارد و مطمئن هستم با همکاری یکدیگر میتوانیم گامهای خوبی برداریم زیرا یک اراده مصمم برای تدوین این برنامه وجود دارد. وی تصریح کرد: هر دپارتمان نقش و جایگاه خود را در این برنامه جامع دارد. اولویتها به ترتیب آموزش، قوانین و مقررات ( استاندارد )، بحثهای مالی و جذب سرمایه برای توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات، موضوعات مرتبط با ویزا و تسهیلات ورود گردشگران، مدیریت مقاصد، مدیریت تجربه و ایجاد تجربه منحصربفرد، گردشگری روستایی و مباحث مربوط به جوامع محلی است. مشاور سازمان جهانی گردشگری یادآور شد: یکی از نکات دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، مدیریت ریسک است. زیرا بحرانها و حوادث طبیعی ممکن است به وجود بیایید و باید برنامهای برای مدیریت ریسک نیز داشته باشیم. وی در پایان گفت: برنامهریزی، پروسهای زمانبر و شکلپذیر است و باید از تجربیات تخصصی برای این برنامهریزی استفاده شود. هر پیشنهادی که وجود دارد را به ما منعکس کنید تا در برنامه لحاظ شود.
ایجاد شده: 18/آذر/1398 آخرین ویرایش: 18/آذر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مباحث اولیه در خصوص تهیه و تنظیم برنامه جامع گردشگری ایران در دیدار و گفتگوی مشترک معاون گردشگری کشور با مشاور سازمان جهانی گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور با ابراز امیدواری برای انجام یک کار خوب و مهم با همکاری سازمان جهانی گردشگری، اظهار داشت: صنعت گردشگری برای ایران اهمیت زیادی دارد و در اسناد بالادستی سه دهه اخیر نیز تاکید ویژهای به این حوزه شده است. معاون گردشگری کشور ابراز داشت: اهمیت صنعت گردشگری در ایران به حدی است که این صنعت به عنوان جایگزینی برای اقتصاد بدون نفت در نظر گرفته شده است زیرا کشور ایران با توجه به ظرفیتهای موجود از جمله سابقه تمدنی بیش از 7 هزار ساله، تنوع آب و هوایی، جاذبههای تاریخی و طبیعی و سنتها و آئینهای تاریخی، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. "ولی تیموری" با تشریح آخرین وضعیت برنامه جامع گردشگری در ایران و روند تهیه این برنامه، افزود: با توجه به نیاز کشور برای توسعه صنعت گردشگری، بعد از انقلاب و در سال 2001 یک مستر پلن با همکاری سازمان جهانی گردشگری تهیه شد که آن برنامه برای بازه زمانی 15 ساله ترسیم شده بود. "تیموری" ادامه داد: با توجه به پایان این بازه زمانی به سازمان جهانی گردشگری اعلام کردیم که قصد بروزرسانی این برنامه برای یک بازه زمانی 10 ساله را داریم. در این خصوص مذاکرات و جلسات خوبی با مشاوران سازمان جهانی گردشگری داشتهایم. وی افزود: مشاور قبلی از سوی سازمان جهانی گردشگری برای انجام ارزیابی اولیه به ایران اعزام شد و پس از آن به توافقنامه کتبی با سازمان جهانی گردشگری رسیدیم که این توافقنامه در حاشیه نمایشگاه بینالمللی گردشگری "فیتور" به امضای وزیر گردشگری کشور و رئیس سازمان جهانی گردشگری رسید. معاون گردشگری با اشاره به همکاریهای صورت گرفته در سطح بینالمللی با سازمان جهانی گردشگری، گفت: گردشگری فرهنگی کشور ما دارای اهمیت زیادی است و به همین دلیل، حضور یونسکو در این بخش این دغدغه را برای ما نیز برطرف میکند. "ولی تیموری" همچنین گفت: در کنار پیشبینیهای اولیه و اضافه کردن مشاوران دیگر، امیدواریم که این برنامه با سرعت پیش برود. ضمن اینکه به موازات آن، اقدامات داخلی را نیز برای پیشبرد این صنعت در کشور انجام دادهایم و ذینفعان حوزه گردشگری و فعالان بخش خصوصی و دستگاههای مرتبط در تهیه برنامه جامع گردشگری کشور نقش خواهند داشت. معاون گردشگری کشور در بخش پایانی اظهارات خود در دیدار با مشاور سازمان جهانی گردشگری، گفت: برای پیشبرد سریع این برنامه، آماده برنامهریزی و هماهنگی با تمام بخشهای مرتبط با گردشگری در نشست با مشاور سازمان جهانی گردشگری و ارائه نظرات هستیم. ملاقات با تمام این گروههای مرتبط در طول هفته جاری برنامهریزی شده است. گزارش تصویری مربوط به این جلسه را در ادامه مشاهده مینمائید.
ایجاد شده: 18/آذر/1398 آخرین ویرایش: 18/آذر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه گردشگری پارس با هدف توسعه گردشگری استان طی روزهای 26 تا 29 آذرماه، خبر داد. "مصیب امیری" با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصتی مناسب برای توسعه ظرفیتهای متعدد و متنوع گردشگری است، اظهار داشت: در این دوره از تلاش میشود تا توانمندی سرمایهگذاران در حوزه ایجاد تاسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری مذهبی و سلامت، بیمارستانها، اتاق بازرگانی و شهرداریها به نمایش گذاشته شود. "امیری" یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس در شهر شیراز را معرفی توانمندیهای تاسیسات اقامتی به ویژه اقامتگاههای بومگردی، معرفی کرد و ابراز داشت: استان فارس با دارا بودن شرایط متنوع آب و هوایی، قابلیت گردشگرپذیری در هر فصل از سال را دارد. وی افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس، دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی نیز در دو سالن برپاست و قرار است تا نمایندگان هر استان و شهرستان به صورت تخصصی به معرفی محصولات شاخص شهر خود بپردازند. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در پایان گفت: یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس طی روزهای 26 تا 29 آذرماه از ساعت 16 الی 21 در شهر شیراز و محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی استان فارس پذیرای علاقهمندان است. "محمود بندرچی" مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن به عنوان مجری برگزاری یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس نیز اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه با حضور و مشارکت دهها شرکت داخلی و خارجی، برگزار خواهد شد و تمامی سالنهای نمایشگاه بینالمللی شیراز در فضایی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع تحت پوشش نمایشگاه گردشگری قرار خواهد گرفت. "بندرچی" افزود: دو سالن به صنایع دستی، یک سالن به گردشگری سلامت و دو سالن نیز به آژانسهای مسافرتی و هتلها اختصاص خواهد یافت. وی در پایان گفت: هیاتهای تجاری از کشورهای عراق، کویت، قطر، عمان و ترکیه نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
ایجاد شده: 17/آذر/1398 آخرین ویرایش: 18/آذر/1398 رویدادها و نمایشگاهها
به گزارش هتلنیوز و بر اساس لایحه بودجه سال ۹۹ تقدیمی رئیسجمهور به مجلس شورای اسلامی، عوارض خروج از کشور برای سفر اول هر ایرانی در سال با 44 هزار تومان افزایش، ۲۶۴ هزار تومان تعیین شد. این مبلغ برای سفرهای دوم به میزان ۵۰ درصد و سفر سوم و بیشتر ۱۰۰ درصد، افزایش و همچنین مبلغ ۸۰ هزار تومان از عوارض خروجی نیز برای توسعه زیرساختها، تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی، اختصاص مییابد. بر اساس تبصره 11 لایحه بودجه 99 کشور، عوارض خروج زائران حج تمتع و عمره معادل 132 هزار تومان و عوارض خروج زائران عتبات عالیات برای خروج از مرزهای هوایی، 45 هزار تومان و برای مرزهای زمینی و دریایی نیز 15 هزار تومان، تعیین شده است. از سوی دیگر زائران اربعین که از تاریخ 14 شهریورماه الی دهم آبانماه سال آینده به مقصد کشور عراق از مرزهای کشور خارج میشوند از پرداخت عوارض خروجی معاف هستند. سال گذشته نرخ عوارض خروج از کشور ۲۲۰ هزار تومان برای سفر اول تعیین شده بود. این لایحه برای اجرایی شدن نیاز به تصویب مجلس شورای اسلامی دارد.
ایجاد شده: 17/آذر/1398 آخرین ویرایش: 17/آذر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، دبیر جامعه هتلداران ایران با انتقاد شدید از طرح جدید پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تبدیل مدارس به اقامتگاههای بومگردی در برخی مناطق کشور، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش بهتر است تا ابتدا موضوعاتی مانند حقوق عقب افتاده معلمان، بهبود برنامههای آموزشی دانشآموزان، اصلاح نظام آموزشی کشور، توسعه، تجهیز و بروزرسانی مدارس در سراسر کشور را به سرانجام برساند. "کامیار اسکندریون" ابراز داشت: حالا که گردشگری کشور دارای وزارتخانه شده است اجازه بدهید تا اهالی و متخصصان این صنعت پیگیر حل و فصل مسائل مربوط به آن باشند. عضو هیاتمدیره و دبیر جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادهای غیرمرتبط، سودای کسب سودهای کاذب از طریق گردشگری را از سر بیرون کنند.
ایجاد شده: 16/آذر/1398 آخرین ویرایش: 16/آذر/1398 اخبار داخلی
بنده و جنابعالی كه در این صنعت فعالیت مینمائیم كم كم باورمان میشود كه قرار نیست بخت صنعت گردشگری ما باز شود و فعالین این بخش روی خوشی به خود ببینند. امید بود تا بعد از به بن بست رسیدن صادرات نفت كشور و تغییر جایگاه حوزه گردشگری در دولت و شكلگیری وزارتخانه جدید، عنایت ویژهای به صنعت پیشران گردشگری برای تولید اشتغال و درآمد مناسب و پایدار شده و با تعدیل تراز منفی خروج از كشور، زمینه توسعه گردشگری داخلی بیش از پیش فراهم شود. دیر زمانی از افزایش بیش از سه برابرى نرخ ارز در بازار داخلى نمىگذرد كه به یكباره شوک جدیدی بر اعتماد و اعتبار اقتصادی و معیشتی مردم در نیمه شب آخرین جمعه آبانماه فرود آمد و صبحگاهان تلخی را برای مردم بیخبر از همه جا به ارمغان آورد. با افزایش چند برابری نرخ ارز در سال گذشته و كاهش ارزش پول ملى، صرف نظر از مزایا و مضرات سفرهاى شهروندان ایرانى براى سیاحت و گذران اوقات فراغت در خارج از مرزهاى سیاسى، این امید ایجاد شد كه شهروندان عزیز با توجه به كاهش قدرت خرید خانوار از این به بعد سفرهای داخلی را بر سفرهای خارجی ترجیح داده و راهی ایرانگردی و ایرانشناسی شوند تا این اتفاق میمون در كشور شكل گیرد. البته ایرانیان از گذشته فرهنگ سفر خاص خود را دارند و اغلب ترجیح میدهند به جای مسافرت با تورهای مسافرتى و با خودروهاى جمعى گازوئیلسوز، با وسیله نقلیه شخصی خود سفر كنند. صد البته بایستى به این نكته توجه داشت كه با افزایش سه برابرى قیمت بنزین، هزینههاى سفر با وسیله نقلیه شخصى به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت و اقتصاد و درآمد بخش بزرگى از خدماتدهندگان به گردشگران درمقاصد گردشگرى را با بحران جدى مواجهه كند. صد البته بایستى به این نكته توجه داشت كه با افزایش سه برابرى قیمت بنزین، هزینههاى سفر با وسیله نقلیه شخصى به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت و اقتصاد و درآمد بخش بزرگى از خدماتدهندگان به گردشگران درمقاصد گردشگرى را با بحران جدى مواجهه كند. هماكنون تعداد قابل توجهى از سرمایهگذاران این بخش به امید توسعه گردشگرى داخلى اقدام به سرمایهگذارى در این فعالیت نموده و با أخذ تسهیلات از بانكها، براى خود بدهى و دیون قابل توجهى ایجاد كردهاند. اگر این شرایط بدون در نظرگیری ملاحظات این قشر از سرمایهگذاران و كارآفرینان ادامه یابد، قطعا اثرات جبرانناپذیرى را بر صنعت گردشگرى داخلى و به دنبال آن به خطر انداختن جریان ورود گردشگران خارجى به همراه دارد. توجه بفرمائید به عنوان نمونه تاكنون تعداد قابل توجهى از شهروندان تهرانى براى گذران تعطیلات آخر هفته خود و یا سپرى كردن بخشی از اوقات فراغت خود و خانواده در خانه دوم و یا خانه پدرى به استانهاى مركزى و یا نوار ساحلى دریاى خزر با وسیله شخصى خود سفر مىكردند كه نقش بسیار زیادى در رونق اقتصاد جامعه میزبان و توسعه این مراكز خدماتى از جمله هتلها، مراكز خدمات رفاهى بین راهى، فروشندگان صنایع دستى و محصولات محلی بومى داشتند. حال با افزایش چند برابرى هزینههاى سفر بایستی بررسی شود كه چه اتفاق ناگوارى براى این قشر از هموطنان ما خواهد افتاد كه جاى بسى تامل دارد!؟ روشن است كه مراكز خدمات اقامتی و پذیرایی گردشگری كشور برای تهیه و تامین مایحتاج روزانه و هفتگی مسافران و میهمانان خود از جمله مواد پروتئینی، میوه، سبزیجات و اقلام بهداشتی و نظافتی و ... از كامیونهای گازوئیلسوز استفاده نمیكنند بلكه از خودرو شخصی و وانتبارها بهره میبرند كه از هیچگونه سهمیهای برخوردار نبوده و مجبورند افزایش چند برابری هزینهها را متوجه میهمان نموده و در نهایت با نارضایتی و عدم استقبال گردشگران مواجه شوند. قطعا همه میدانیم دولت با عائله هشتاد و چند میلیونی و درآمد نفتی تقریبا معادل صفر، دوره بسیار سختی را در بخش منابع و مصارف سپری میكند و اداره كشور با تحریمهای همهجانبه و این همه یارانه پیدا و پنهان، كار دشوار و بزرگی است. و نیک میدانیم كه هیچ ایرانى وطنپرستى راضى به مفتفروشى و ارزانفروشى بنزین و سایر مشتقات آن به بهاى نابود كردن ذخایر و ثروت بین نسلى و همچنین تخریب و آلودگى محیط زیست خود نیست. اما عدم توجه به وضعیت معیشت مردم به ویژه قشر متوسط به پائین جامعه و عدم بها دادن به خواست و نیازهاى آنان با این تصمیم غیرمتعارف و وارد نمودن شوک معاش به زندگى آنان، عواقب غیرقابل پیشبینى شدهاى را متصور است. آیا دولت براستی توانایی مقابله و مهار تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین را كه متوجه دستگاههای زیرمجموعه خود میشود را دارد؟ دولت امروز ما گرچه خود بزرگترین تولیدكننده خدمات در كشور است ولی خود نیز بزرگترین مصرفكننده خدمات و محصولاتی است كه بایستی از بازار داخلی با نرخ بنزین سه هزارتومانی تهیه كند. جای شبهه است كه از طریق افزایش بهای بنزین دولت بتواند دردی از دردهای كهنه و پنهان خود را دوا كند. این نگرانی وجود دارد كه تمام درآمد ناشی از این صرفهجویی، صرف افزایش هزینههای جاری دستگاههای عریض و طویل دولتی شود. گران شدن سفر داخلی و روى آوردن مجدد مردم به سفرهاى خارجى با توجه به تثبیت نرخ ارز، افزایش هزینههای تورگردانان داخلی و افزایش چند برابری نرخ تمام شده متصدیان تولید برنامه سفر در ایران در مقابل بازار رقابتی كشورهای همسایه، حكایت دیگری است كه در سطح كلان ملی، ورود گردشگران خارجی به كشور را با اما و اگرهای بسیاری مواجه میكند. شاید دولت با گران كردن تدریجی قیمت بنزین، تولید و واردات خودروهای هیبریدی و الكتریكی با برخورداری از معافیت سود بازرگانی و عوارض گمركی، تعطیل كردن خطوط تولید به اصطلاح خودروهای ملی، كاهش بار ترافیكی شهرهای بزرگ با اصلاح ساختاری و زیربنایی مسیرهای تردد شهری و بین شهری و صرفه جویی از مابهالتفاوت كاهش مصرف روزانه بنزین و صادرات آن خیلی بهتر میتوانست این بحران خودساخته را مدیریت كند...؟؟ دکتر علی رحیمپور - كارشناس گردشگرى
ایجاد شده: 13/آذر/1398 آخرین ویرایش: 13/آذر/1398 مقالات و یادداشت ها
معاون سرمایهگذاری شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، اظهار داشت: این شرکت مسئول تشکیل بانک اطلاعاتی خانهمسافر است و اطلاعات هر کسی که مجوز خانهمسافر را میگیرد در یک دیتابیس جمعآوری میشود. "محمد ثابت اقلیدی" ابراز داشت: سایتهای فروش و رزرواسیون آنلاین باید به این اطلاعات پایه متصل شوند و از این طریق فروش خود را انجام دهند. به گزارش هتلنیوز ، وی گفت: زمانی که در بخش نظارت معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی حضور داشتم، یک سایت رزرواسیون را فیلتر کردم و انتقادهایی صورت گرفت که شما استارتآپها را تعطیل میکنید. وی تصریح کرد: قصد ما ساماندهی وضعیت است چون در شرایط فعلی هر کسی که میخواهد خانهاش را اجاره بدهد، میتواند بدون مجوز از طریق این سایتها اقدام کنید. در صورتی که اگر این سامانههای رزرواسیون به اطلاعات پایه ما متصل شوند تنها خانههایی که دارای مجوز هستند حق اجاره و رزرو را پیدا میکنند و دیگر شاهد مشکلات و نارضایتی مسافران نخواهیم بود. معاون سرمایهگذاری شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه گفت: سایتها و سامانههای فروش و رزرو آنلاین خانهمسافر باید با ما قرارداد ببندند تا از این اطلاعات استفاده کنند زیرا اطلاعات هماکنون کانالیزه شده است. وی در پایان گفت: در حال تهیه و آمادهسازی زیرساختها هستیم تا این سایتها بتوانند از اطلاعات ذخیره شده در سایت ساماندهی خانهمسافر استفاده کنند و از سوی دیگر بتوانیم اقامتگاهها را رصد و بررسی کنیم.
ایجاد شده: 13/آذر/1398 آخرین ویرایش: 13/آذر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن فجر وزارت گردشگری برگزار شد به ارائه گزارش و تشریح عملکرد شش ماه اخیر پرداخت. "خشایار نیکزاد" در ابتدای این نشست خبری با اشاره به اینکه شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی کاملا دولتی است، اظهار داشت: این شرکت به عنوان بازوی توانمند وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حساب میآید.وزیر گردشگری کشور نیز در نامهای به وزیر اقتصاد درخواست کرده است تا این شرکت به عنوان یک مجموعه دولتی باقی بماند. "خشایار نیکزاد" ابراز داشت: وظایف و دستورالعملهایی برای شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در نظر گرفته شده است که حسب قانون، آنها را اجرایی میکنیم. همچنین اقدامات مهمی را در دستور کار داریم که یکی از آنها برای گروههای ورودی پنج نفر به بالا از روسیه است که با توجه به موضوع لغو روادید با روسیه در آینده نزدیک بر عهده این شرکت قرار گرفته است. "نیکزاد" ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که بر عهده این شرکت قرار گرفته، موضوع مشارکت در برگزاری نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع دستی است که بهمنماه امسال در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران، برگزار خواهد شد. برای این نمایشگاه برنامههای متعددی را در دستور کار داریم و نمایشگاه خوبی را برگزار خواهیم کرد. وی در ادامه موضوع احداث سرویسهای بهداشتی بینراهی را یکی از ماموریتهای قدیمی شرکت متبوع خود معرفی کرد و با اشاره به مشکلات به وجود آمده در مسیر اجرای این طرح از جمله تهیه زمین، گفت: طی ماههای گذشته این موضوع را پیگیری کرده و به نتایج خوبی نیز رسیدهایم. برای اجرای این طرح با کمک یک مشاور در حال تهیه گزارش دقیقی از وضعیت از اجرای این پروژه در استانهای مختلف هستیم. وی در ادامع گفت: تامین ساز و کار ارائه بلیط الکترونیکی در اماکن گردشگری کشور نیز یکی دیگر ماموریتهای این شرکت است و در حال حاضر توانستهایم این موضوع را در 75 مجموعه تاریخی و موزهای تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اجرایی کنیم. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه به موضوع ساماندهی خانههای مسافر پرداخت و گفت: این موضوع را به صورت برنامهریزی شده انجام میدهیم و در حال حاضر یک سامانه در این رابطه تهیه شده است. وی تصریح کرد: مجری طرح و صاحبخانه میتوانند به سامانه ساماندهی خانهمسافر دسترسی داشته باشند. البته موضوع رزرواسیون با ساماندهی تفاوت دارد و سامانهای که ما طراحی کردهایم ویژه ساماندهی خانههای مسافر است و در خصوص رزرواسیون نیز سامانهای را دست طراحی و اقدام داریم. "خشایار نیکزاد" تطبیق و استانداردسازی هتلها را یکی از ماموریتهای جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی معرفی کرد که از طریق معاونت گردشگری واگذار شده است و افزود: این موضوع پیش از این توسط یک شرکت خصوصی انجام میشد اما اکنون این کار به ما واگذار شده است و اقدامات خوبی نیز در این خصوص در حال اجراست. وی در پایان در رابطه با ساماندهی فعالان حوزه گردشگری سلامت، گفت: در این حوزه شاهد فعالیت دلالان هستیم که به حوزه گردشگری سلامت کشور ضربه وارد میکند. به دنبال ساماندهی این وضعیت هستیم تا این حوزه نیز قانونمند شود و شاهد سوء استفاده نباشیم.
ایجاد شده: 11/آذر/1398 آخرین ویرایش: 11/آذر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری در شهر تهران و کشور، اظهار داشت: بر همگان روشن است که صنعت گردشگری در همه کشورها به عنوان صنعتی که میتواند شغل ارزان ایجاد کند، مطرح است. "محسن هاشمی رفسنجانی" ابراز داشت: در همه زمینههایی که ایجاد شغل و اشتغالزایی مورد بحث است، فورا موضوع گردشگری مطرح میشود. اکثر کشورهایی که توسعه یافتگیشان سرعت گرفته از همین ناحیه اقدام کردهاند و ما متاسفانه از این ناحیه عقب هستیم. "محسن هاشمی" ادامه داد: اگر بخواهیم واقعبینانه به موضوع گردشگری نگاه کنیم، متاسفانه حاکمیت در این حوزه نتوانسته زمینه مناسب را ایجاد کند. به ویژه علما که میتوانستند در این موضوع نقش موثری داشته باشند. وی تصریح کرد: کشورها برای اینکه بتوانند گردشگری را توسعه بدهند، در درجه اول بایستی مساله رانت در نظامشان را حل کنند. رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: کشور چین به رغم درآمد بالا به دلیل جمعیت زیادی که دارد جزو کشورهای با سرانه درآمد پائین محسوب میشود اما در همین کشور زمانی که گردشگران میخواهند از جاذبههای گردشگری مانند دیوار چین بازدید کنند، باید قیمتی گزاف پرداخت کنند. وی افزود: در کشور ما با وجود بازدید گردشگران داخلی و خارجی، درآمدی از ناحیه گردشگری به دست نمیآید و اماکن گردشگری مانند هتلها تنها با سوبسیدهایی که میگیرند، زنده ماندهاند. رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برای توسعه صنعت گردشگری باید اقتصاد کشور به سمت درآمدهای واقعی سوق پیدا کند، گفت: یکی دیگر از مشکلات فعلی موضوع تحریم است که باعث شده تهران وضعیت واقعی یک شهر گردشگرپذیر را نداشته باشد. برای مثال کسی نمیتواند با کارت اعتباری هزینهای را پرداخت کند. وی بیان داشت: یک نگاه دیگر این است که میخواهیم رانت بدهیم و تبادل فرهنگی ایجاد کنیم تا بتوانیم فرهنگ و ایدههایمان را در سایر کشورها جا بیاندازیم که البته این موضوع جای بحث زیادی دارد. رئیس شورای شهر تهران در بخشی دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه اهمیت و نقطه درآمدی شهری مانند تهران از حوزه گردشگری مشخص نیست، گفت: باید بررسی کنیم که درآمد حاصل از حوزه از گردشگری کجاست و چقدر شغل میتواند ایجاد کند. در این زمینه چه کارهایی باید انجام دهیم و بر اساس فرضیات، ساختار مربوطه را برقرار کنیم.
ایجاد شده: 3/آذر/1398 آخرین ویرایش: 3/آذر/1398 اخبار داخلی