نتایج جستجو...
برگزاری نشست بررسی لغو روادید سفرهای گروهی روسیه

برگزاری نشست بررسی لغو روادید سفرهای گروهی روسیه

به گزارش هتل نیوز و به نقل از مهر،  نشست بررسی لغو روادید سفرهای گروهی روسیه که چندی پیش توسط علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و رئیس آژانس فدرال روسیه به امضا رسید، در فضای مجازی با حضور کارشناسان ایرانی و فعالان گردشگری در روسیه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. در این نشست افشین یوسفی یکی از فعالان گردشگری در کشور روسیه بیان کرد: در سالهای گذشته نیز از کلمه تسهیلات در سفرهای گروهی نام برده می‌شد اما اکنون رسانه‌ها از لغو روادید خبر داده‌اند در صورتی که لغو روادید برای همه مسافران روسیه امکانپذیر نیست بلکه تنها این امتیاز به گروه‌هایی که با آژانس‌ها سفر می‌کنند، داده شده است. هر زمانی که می‌خواهند تسهیلاتی بگذارند باید همه جوانب را بسنجند. به عنوان مثال در چنین مواقعی تسهیلات برای سفرها و ویزا داده می‌شود اما هماهنگی با مرزبانی‌ها وجود ندارد و یا اینکه سخت گیری در مرزبانی‌ها بیشتر می‌شود. برفرض که این قرارداد به سرانجام برسد در نهایت برای توریست عادی فایده‌ای ندارد. بنابراین مسافر باید ۸۰ دلار برای سفر انفرادی بدهد. آژانس‌ها هم به هر حال این ۸۰ دلار را از مسافر می‌گیرند و به سود خودشان می‌شود. من فکر نمی‌کنم تفاوتی ایجاد شده باشد. در ادامه این نشست عماد عاشوری از فعالان دیگر حوزه گردشگری روسیه اظهار داشت: این کشور حتماً بعد از لغو روادید گروهی شرایط خاصی را تعیین می‌کند چون برخی از ایرانیان ممکن است از موضوع لغو روادید سوءاستفاده کنند و به روسیه رفته تا خروج غیرقانونی داشته باشند. به این دلیل این کشور مسائل امنیتی را بیشتر خواهد کرد. شاید از ۶۰ شرکتی که انتخاب شده باشند، ضمانت‌های خاص بگیرند. من در واقع نمی‌توانم باور کنم که این قرارداد اجرایی می‌شود. چون تاکنون چند بار امضا شده است. وی افزود: جذابیت‌های سفر به ایران برای خیلی از روس‌ها مهم است. ایران کشوری است که فاصله برف بازی و شنا کردن در آن یک ساعت است. افشین یوسفی که در روسیه فعالیت دارد نیز ادامه داد: ۸۰ درصد توریست‌هایی که از روسیه به ایران می آیند، پلاژ می‌خواهند. بلیت هواپیما نیز گران است پس به سوچی برای اسکی می‌رود. در ادامه شهرام معین فر هم از فعالان گردشگری بیان کرد: ما آنقدر که توریست ایرانی به ترکیه می‌فرستیم، توریست ترک به ایران نداریم. بیشتر روس‌ها به دنبال آفتاب هستند ولی ما این شرایط را در ایران نداریم. توریست روسی خرج می‌کند اما اقتصادی به سفر می‌رود. شاید در گران‌ترین هتل‌ها اقامت کنند اما می‌خواهند با پرواز ارزان جابجا شوند و به جای کویرگردی در ایران به امارات می‌روند که نزدیکتر و ارزان‌تر است. روسیه هم برای توریست ایرانی شرایط خاصی می‌گذارد. توریست ارزان ایرانی هم سعی می‌کند به جای روسیه به ترکیه و کشورهای دیگر که پروازهای آفر دارد، برود. در ادامه این نشست، حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: لغو روادید گروهی اتفاق خوبی است. بازار روسیه جزو ۱۰ کشور اول ایران بود که فعالیتی در آن نداشتیم و درباره آن آشنایی کافی را نیز کسب نکردیم. احساس می‌کنم این کار باید زودتر انجام می‌شد. اینکه ما از کشور روسیه توریست به ایران بیاوریم به این معنا نیست که روس‌ها پذیرای کشور ما نیستند بلکه ایران هم برای آنها جذابیت دارد. از طرفی متقاضی سفر به روسیه هم زیاد است. امیدوارم شرایط فعلی و قراردادی که بسته شده، به زودی اجرایی شود و در حد یک پروتکل نباشد. از طرف دیگر اگر پروازهایی که در حال انجام است، نتوانند مسافر داشته باشند به مشکل بر می‌خورند. گردشگری در دنیا به معنای گذشته فعال نیست اما اکنون در حال انجام است. تقریباً هتل‌های ۵ ستاره تاپ ترکیه بیش از ۵۰ درصد ضریب اشغال داشته‌اند ولی در ایران کوتاهی‌هایی انجام شده و برخی می‌گویند که گردشگری باعث شیوع کروناست در حالی که هم اکنون تجمعات در رقابت‌های انتخاباتی انجام می‌شود و کسی جلوی آن را نمی‌گیرد. محمد محب خدایی معاون گردشگری سابق درباره این قرارداد بیان کرد: در واقع لغو ویزایی صورت نگرفته است. لغو ویزا زمانی است که مسافر توری را خریداری کرده باشد و پول ویزا ندهد. ایران جز بازار هدف روسیه نیست. حتی وقتی ترکیه با روسیه مشکل داشت باز هم نتوانستیم بازار هدف روسیه شویم. ترکیه از آژانس‌های داخلی استفاده نمی‌کند بلکه آژانس‌های ایرانی هستند که سالی دو میلیون مسافر به ترکیه می‌فرستند. آنها مدل برنامه ریزی شأن را تغییر دادند. روسیه هم به دنبال این است که آژانس‌های ایرانی فعال شوند. زمانی که دو گروه بزرگ روسی به کیش آمدند، ما متوجه شدیم که آنها پلاژهای جدای نمی‌خواهند. بنابراین توریست درمانی، تفریحی یا تاریخی روسیه نمی‌تواند جزو بازار هدف برای جذب شأن به ایران باشد. در مقابل این سخن، سجاد شالیکار از فعالان گردشگری ایرانی گفت: ایران بازار هدف کجا هست؟ باید خودمان کار کرده و توریست جذب کنیم. موضوع دیگر اینکه ما اصلاً از سفر آقای وزیر به روسیه خبر نداشتیم اگر قرار است آژانس‌ها جذب توریست داشته باشند باید از این رویداد با خبر می‌شدند شاید با همکارانشان در روسیه رایزنی می‌کردند اما ما یکباره در خبرها شنیدیم که لغو روادید گروهی اتفاق افتاده است. وی افزود: ما هنوز نمی‌دانیم جزو لیست شرکت‌های انتخابی برای بازار روسیه هستیم یا نه. می‌دانیم سهم ورودی کار و خروجی کار چقدر است. این روال‌ها باید درست شود. مصطفی سرویس عضو هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران هم گفت: من هم معتقدم اگر قرار است آژانسی با روسیه کار کند باید آنهایی باشند که این بازار را می‌شناسند. خبری را شنیدم مبنی بر اینکه به زودی پرواز مستقیم تهران و اصفهان به مسکو راه اندازی می‌شود. محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل سابق بازاریابی و تبلیغات گردشگری نیز گفت: دوستان بر چه اساسی می‌گویند ایران جزو بازار هدف روسیه نیست ترکیه زمانی که در چین کار کرد تنها بعد از چهار سال حدود هزار چینی جذب کرد اما الان این آمار به چند صد هزار نفر رسیده است. ما همین الان هم از روسیه ۲۰ هزار گردشگر داریم. ما تا به حال خود را عرضه نکرده‌ایم. با این وجود اشتیاقی برای سفر به ایران هست. می‌توانیم گوشه‌ای از این بازار را داشته باشیم اگر آژانسداران بتوانند خود را در روسیه عرضه کنند. عباس پیرمرادیان از راهنمایان باسابقه گردشگری هم گفت: خیلی دنبال این نباشید که گردشگر زیادی به ایران بیاید چون وقتی بعد از برجام تعداد توریست‌ها زیاد شد ما دیگر جای خالی در هتل‌ها پیدا نمی‌کردیم. حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر مسافرتی هم پاسخ داد: رانت زمانی ایجاد می‌شود که دفاتر گزینشی انتخاب شوند. وقتی به هر وقتی مجوز کار دادیم که در حوزه داخلی و خارجی فعالیت کند نگفتیم به چه کشورهایی مسافر ببرد یا بیاورد. وقتی رانت بوجود بیاید بخشی از پتانسیل ما از بین می‌رود. وقتی می‌گویند تنها چند آژانس کار کنند رقابت سالم از بین می‌رود. چرا دولت باید تعیین کند که چه کسی کجا کار کند؟ در جاهای دیگر این تصمیم گیری برای بخش خصوصی جواب مثبتی نداشته است. ما برای ورود و خروج توریست باید در هر کشوری دفتر مشترک داشته باشیم تا هر دفتری که می‌خواهد فعالیتی کند از طریق آن دفتر باشد. آن دفتر هم برای همه آژانس‌هایی است که آمده‌اند در آن کشور کار کنند. برخی از دوستان فکر می‌کنند که این کشورها سهم آنهاست و فقط آنها باید در آن کشور کار کنند در صورتی که نباید این طور باشد.

ایجاد شده: 27/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1400     اخبار داخلی
پاسخی به حواشی بیمه راهنمایان گردشگری

پاسخی به حواشی بیمه راهنمایان گردشگری

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، به دنبال اعتراض جامعه راهنمایان ایرانگردی در ارتباط با به انحصار کشیدن مصوبه مجلس درباره بیمه راهنمایان توسط دیگر تشکل‌های خصوصی راهنمایان گردشگری، " ولی تیموری " معاون گردشگری کشور تاکید کرد: طبق مصوبه مجلس  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبق مصوبه مجلس، متولی و کارفرمای بیمه راهنمایان گردشگری محسوب می‌شود و ۲۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند. با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی هم صحبت شده که کار با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود و اجازه نمی‌دهیم به حاشیه کشیده نشود. او افزود: شاخص‌های بیمه با حضور دو تشکل خصوصی گردشگری تهیه شده و نمایندگان هر دو گروه در جلسات مربوطه حضور داشتند. اسامی دوهزار راهنمای گردشگری نیز بر اساس همین شاخص‌ها از سوی اداره‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان‌ها تهیه شده که هفته گذشته نیز به سازمان تامین اجتماعی داده شد و به‌زودی بیمه آن‌ها به جریان می‌افتد. معاون گردشگری افزود: بخشی از بودجه بیمه در سال ۹۹ به صندوق سازمان تامین اجتماعی واریز شده و قرار است بخشی از بودجه بیمه در سال ۱۴۰۰ هم دریافت شود تا وقفه‌ای در کار بیمه راهنمایان ایجاد نشود. او درباره اعتراض‌ها نسبت به توافق انجمن‌های صنفی با سازمان تامین اجتماعی و محرومیت اعضای دیگر تشکل خصوصی و راهنمایان مستقل از بیمه، تاکید کرد: با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی صحبت شده که کار با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود و وارد حاشیه‌های دیگر هم نمی‌شویم.

ایجاد شده: 27/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 27/خرداد/1400     اخبار داخلی
صنعت گردشگری دارای پتانسیل بالا و قابلیت های ماندگاری است

صنعت گردشگری دارای پتانسیل بالا و قابلیت های ماندگاری است

🎙 " گفتگویی اختصاصی "محمد علی فرخ مهر " رئیس اتحادیه هتلداران و هتل آپارتمان های تهران با خبرنگار هتل نیوز: ✨ فرخ مهر؛ صنعت گردشگری دارای پتانسیل بالا و قابلیت های ماندگاری است . 🔸 برای بهره مندی از این صنعت نیاز به اجماع، هم افزایی کلیه نهادهای تاثیرگذارمی باشد. 🔸 آنچه که رشد و بالندگی صنعت گردشگری را رقم خواهد زد تعامل بین المللی و اصلاح ساختار و توسعه روابط بین الملل و ایجاد زمینه و انگیزه ورود گردشگران در استقبال دیدار از ایران اسلامی خواهد بود. 🔸 ایجاد فضای مناسب و بهره مندی از برگزاری مراسم اقلیت های مذهبی مقیم ایران و نیز نمایندگان سیاسی، فرهنگی خارجی مقیم ایران و گردشگری در هتل ها موجب ورود آنها به امکان غیر موجه خواهد شد. 🔹 به منظور پایداری دست اندرکاران این صنعت در مقابله با بحران های گوناگون؛ 1️⃣ نیازمند بهره گیری کامل از شورای عالی میراث فرهنگی و استمرار جلسات آن با حضور نمایندگان تشکل های حرفه ای بخش های مختلف صنعت گردشگری 2️⃣ براساس برنامه ششم توسعه، سیاست گذاری و تعامل ذینفعان برابر احکام صادره مطابق سند راهبردی توسعه گردشگری مصوب هیئت محترم دولت در تاریخ 16/06/1399 در راستای رفع موانع و بحران ها و بسته های حمایتی و رونق اقتصاد گردشگری اعم از سیاست های مالیاتی، عوارض ها و سایر موارد پیشگیری کننده جهت پایداری این صنعت. ✍🏻 سميه سادات حسينى | خبرنگار

ایجاد شده: 25/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 25/خرداد/1400     اخبار داخلی
مدیریت گردشگری به تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی سپرده شود

مدیریت گردشگری به تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی سپرده شود

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " صادق کاظمیان " دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی در خصوص میزان استقبال از اقامتگاه‌های بوم‌گردی پس از بازگشایی‌های اخیر تاسیسات گردشگری اظهار کرد: از آن‌جا که فلسفه اقامتگاه‌های بوم‌گردی با سایر تاسیسات گردشگری متفاوت بوده و مالک و بهره‌بردار خانواده است و لذا پذیرایی نیز به شکل خانوادگی صورت می‌گیرد، به همین خاطر از ابتدا این موضوع مطرح بود که شاید اقبال مردم، هم به این دلیل و هم به دلیل این که محیطی باز و روستایی را شاهد هستیم، ممکن است بیشتر باشد، بنابراین می‌توان گفت استقبال در این حوزه در مجموع از سایر تاسیسات گردشگری به شکل بسیار ناچیزی بهتر و یا حداقل با ضریب اشغالی شبیه به سایر تاسیسات گردشگری همراه بوده است. با این حال، واقعیت این است که فاصله معنی‌داری با آنچه سال گذشته شاهد آن بودیم و آنچه باید امسال اتفاق می‌افتاد، داشته‌ایم. در هر صورت بخش اعظمی از مردم سفرهای خود را آغاز نکرده‌اند و متاسفانه همچنان در شرایط نابسامانی به سر می‌بریم. دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران همچنین درباره بیمه بی‌کاری در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی ادامه داد: در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیمه تامین اجتماعی آمار بسیار پایینی دارد؛ به این دلیل که مشاغل، مشاغلی خانگی است و جامعه محلی و روستایی را داریم. بر همین اساس این موضوع از ابتدای ماجرای کرونا مطرح شد و در واقع وزارت‌خانه هم این امر را پیگیری کرد. اما واقعیت این است که تصمیم‌گیری در این حوزه در یک مجموعه دیگری فراتر از وزارت و استان صورت می‌گیرد. پیگیر پرداخت‌های بی‌کاری ناشی از کرونا در ساختاری غیر از بیمه به کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستیم کاظمیان عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، توانستیم مجموعه وزارت‌خانه و معاونت گردشگری را قانع کنیم که باید به این شغل به چشم دیگری نگاه شود. ضمنا این اتفاق در مورد راهنمایان گردشگری هم رخ داد و جلساتی در یکی دو هفته گذشته با وزارت کار برگزار کردیم تا بر طبق ساختار دیگری غیر از ساختاری بر مبنای بیمه، پرداخت‌ها به این قشر صورت گیرد و البته همچنان در صدد تحلیل و بررسی آن در تهران با وزارت کار و وزارت گردشگری هستیم. وی خاطرنشان کرد: با این وجود، همان‌طور که می‌دانید، متاسفانه حتی به مشاغلی که بر مبنای بیمه بوده‌اند نیز پرداختی صورت نگرفته و به تازگی در روز گذشته مطرح شده که تعداد اندکی در حال انجام است. بنابراین تا به نتیجه رسیدن این موضوع فاصله داریم. دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در خصوص برآورد جدید خسارات این بخش در سطح استان گفت: برای برآورد خسارات جدید تاسیسات گردشگری با توجه به عدم استقبالی که در این مدت صورت گرفته، باید به میزان خسارت قبلی حداقل 30 درصد اضافه کرد. بنابراین در مورد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز همین مبنا صادق است. لزوم پرداخت تسهیلات به کارکنان دولت، بازنشستگان و دانشجویان برای استفاده از خدمات اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کاظمیان ابراز عقیده کرد: نکته‌ای که بر آن بسیار تاکید دارم این که برای برون‌رفت از فضای گردشگری موجود در کشور، به نظر می‌رسد دولت راهکار چندان جدی در مورد هتل‌ها و تاسیسات ندارد. اما درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی به نظر می‌رسد این موضوع در سطح استان کاملا قابل حل است. این موضوع به مسوولان استانی نیز در طی نامه‌ای بارهای اعلام شده که حمایت از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و رونق کسب‌وکارهای روستایی که دولت و معاونت روستایی و ریاست جمهوری بر آن تاکید دارند، باید سرلوحه کار قرار گیرد. رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی اضافه کرد: این موضوع همان‌گونه که گفته شد در استان قابل حل است؛ به نحوی که می‌تواند ضریب اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی را افزایش دهد، به واسطه کسب‌وکارهایی که به شدت به اقامتگاه‌های بوم‌گردی پیوسته شده‌اند، تا اشتغال نیز در روستا افزایش یابد. واقعیت این است که در روستاها مشاغلی همچون صنایع دستی و امثال آن ایجاد شدند که کاملا وابسته به اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند. کاظمیان بیان کرد: پیشنهادی که در این راستا مطرح شد، این بود که استان بتواند به کارکنان دولت، بازنشستگان و حتی دانشجویان سطح استان برای استفاده از خدمات اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های خراسان رضوی تسهیلاتی پرداخت و یا حداقل از آنان حمایت کند. به این معنا که کارکنان دولت به جای این که با استفاده از امتیازاتی به سایر استان‌ها سفر کنند، به نحوی مورد حمایت قرار گیرند که در خود استان خراسان و شهرستان‌های مختلف آن از اقامتگاه‌ها استفاده کنند و به این شکل هم رونق اقتصاد استان، پیوند بین مردم شهرستان‌های مختلف و هم آشنایی با فرهنگ، آیین و سنت‌های بومی رخ خواهد داد. وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد این وظیفه جدی مدیران دستگاه‌های دولتی است که بتوانند حداقل امسال این موضوع را پررنگ‌تر کنند. ضمنا این قضیه می‌تواند در موضوع کرونا هم موثر باشد، چرا که در این صورت از سفرهای طولانی چندروزه که نیازمند اقامت بین راه است، اجتناب خواهد شد و سفرهای کوتاه یک یا چندساعته را شاهد هستیم که افراد از خانه خود به خانه دیگری می‌روند، چرا که شعار ما همواره این است که اقامتگاه بوم‌گردی یک خانه است. بنابراین شما می‌توانید میهمان خانه‌ای دیگر باشید که صاحب آن خود از امکانات موجود استفاده می‌کند. لذا بسیار حساس نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت سلامت خود و میهمانان و نه «مشتریان» خود است.

ایجاد شده: 25/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 25/خرداد/1400     اخبار داخلی
مدیریت گردشگری به تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی سپرده شود

مدیریت گردشگری به تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی سپرده شود

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " صادق کاظمیان " دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران، میزان استقبال از اقامتگاه‌های بوم‌گردی پس از بازگشایی‌های اخیر تاسیسات گردشگری اظهار کرد: از آن‌جا که فلسفه اقامتگاه‌های بوم‌گردی با سایر تاسیسات گردشگری متفاوت بوده و مالک و بهره‌بردار خانواده است و لذا پذیرایی نیز به شکل خانوادگی صورت می‌گیرد، به همین خاطر از ابتدا این موضوع مطرح بود که شاید اقبال مردم، هم به این دلیل و هم به دلیل این که محیطی باز و روستایی را شاهد هستیم، ممکن است بیشتر باشد، بنابراین می‌توان گفت استقبال در این حوزه در مجموع از سایر تاسیسات گردشگری به شکل بسیار ناچیزی بهتر و یا حداقل با ضریب اشغالی شبیه به سایر تاسیسات گردشگری همراه بوده است. با این حال، واقعیت این است که فاصله معنی‌داری با آنچه سال گذشته شاهد آن بودیم و آنچه باید امسال اتفاق می‌افتاد، داشته‌ایم. در هر صورت بخش اعظمی از مردم سفرهای خود را آغاز نکرده‌اند و متاسفانه همچنان در شرایط نابسامانی به سر می‌بریم. دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران همچنین درباره بیمه بی‌کاری در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی ادامه داد: در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیمه تامین اجتماعی آمار بسیار پایینی دارد؛ به این دلیل که مشاغل، مشاغلی خانگی است و جامعه محلی و روستایی را داریم. بر همین اساس این موضوع از ابتدای ماجرای کرونا مطرح شد و در واقع وزارت‌خانه هم این امر را پیگیری کرد. اما واقعیت این است که تصمیم‌گیری در این حوزه در یک مجموعه دیگری فراتر از وزارت و استان صورت می‌گیرد. پیگیر پرداخت‌های بی‌کاری ناشی از کرونا در ساختاری غیر از بیمه به کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستیم کاظمیان عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، توانستیم مجموعه وزارت‌خانه و معاونت گردشگری را قانع کنیم که باید به این شغل به چشم دیگری نگاه شود. ضمنا این اتفاق در مورد راهنمایان گردشگری هم رخ داد و جلساتی در یکی دو هفته گذشته با وزارت کار برگزار کردیم تا بر طبق ساختار دیگری غیر از ساختاری بر مبنای بیمه، پرداخت‌ها به این قشر صورت گیرد و البته همچنان در صدد تحلیل و بررسی آن در تهران با وزارت کار و وزارت گردشگری هستیم. وی خاطرنشان کرد: با این وجود، همان‌طور که می‌دانید، متاسفانه حتی به مشاغلی که بر مبنای بیمه بوده‌اند نیز پرداختی صورت نگرفته و به تازگی در روز گذشته مطرح شده که تعداد اندکی در حال انجام است. بنابراین تا به نتیجه رسیدن این موضوع فاصله داریم. دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در خصوص برآورد جدید خسارات این بخش در سطح استان گفت: برای برآورد خسارات جدید تاسیسات گردشگری با توجه به عدم استقبالی که در این مدت صورت گرفته، باید به میزان خسارت قبلی حداقل 30 درصد اضافه کرد. بنابراین در مورد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز همین مبنا صادق است. لزوم پرداخت تسهیلات به کارکنان دولت، بازنشستگان و دانشجویان برای استفاده از خدمات اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کاظمیان ابراز عقیده کرد: نکته‌ای که بر آن بسیار تاکید دارم این که برای برون‌رفت از فضای گردشگری موجود در کشور، به نظر می‌رسد دولت راهکار چندان جدی در مورد هتل‌ها و تاسیسات ندارد. اما درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی به نظر می‌رسد این موضوع در سطح استان کاملا قابل حل است. این موضوع به مسوولان استانی نیز در طی نامه‌ای بارهای اعلام شده که حمایت از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و رونق کسب‌وکارهای روستایی که دولت و معاونت روستایی و ریاست جمهوری بر آن تاکید دارند، باید سرلوحه کار قرار گیرد. رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی اضافه کرد: این موضوع همان‌گونه که گفته شد در استان قابل حل است؛ به نحوی که می‌تواند ضریب اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی را افزایش دهد، به واسطه کسب‌وکارهایی که به شدت به اقامتگاه‌های بوم‌گردی پیوسته شده‌اند، تا اشتغال نیز در روستا افزایش یابد. واقعیت این است که در روستاها مشاغلی همچون صنایع دستی و امثال آن ایجاد شدند که کاملا وابسته به اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند. کاظمیان بیان کرد: پیشنهادی که در این راستا مطرح شد، این بود که استان بتواند به کارکنان دولت، بازنشستگان و حتی دانشجویان سطح استان برای استفاده از خدمات اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های خراسان رضوی تسهیلاتی پرداخت و یا حداقل از آنان حمایت کند. به این معنا که کارکنان دولت به جای این که با استفاده از امتیازاتی به سایر استان‌ها سفر کنند، به نحوی مورد حمایت قرار گیرند که در خود استان خراسان و شهرستان‌های مختلف آن از اقامتگاه‌ها استفاده کنند و به این شکل هم رونق اقتصاد استان، پیوند بین مردم شهرستان‌های مختلف و هم آشنایی با فرهنگ، آیین و سنت‌های بومی رخ خواهد داد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " صادق کاظمیان " دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران، میزان استقبال از اقامتگاه‌های بوم‌گردی پس از بازگشایی‌های اخیر تاسیسات گردشگری اظهار کرد: از آن‌جا که فلسفه اقامتگاه‌های بوم‌گردی با سایر تاسیسات گردشگری متفاوت بوده و مالک و بهره‌بردار خانواده است و لذا پذیرایی نیز به شکل خانوادگی صورت می‌گیرد، به همین خاطر از ابتدا این موضوع مطرح بود که شاید اقبال مردم، هم به این دلیل و هم به دلیل این که محیطی باز و روستایی را شاهد هستیم، ممکن است بیشتر باشد، بنابراین می‌توان گفت استقبال در این حوزه در مجموع از سایر تاسیسات گردشگری به شکل بسیار ناچیزی بهتر و یا حداقل با ضریب اشغالی شبیه به سایر تاسیسات گردشگری همراه بوده است. با این حال، واقعیت این است که فاصله معنی‌داری با آنچه سال گذشته شاهد آن بودیم و آنچه باید امسال اتفاق می‌افتاد، داشته‌ایم. در هر صورت بخش اعظمی از مردم سفرهای خود را آغاز نکرده‌اند و متاسفانه همچنان در شرایط نابسامانی به سر می‌بریم. دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران همچنین درباره بیمه بی‌کاری در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی ادامه داد: در بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیمه تامین اجتماعی آمار بسیار پایینی دارد؛ به این دلیل که مشاغل، مشاغلی خانگی است و جامعه محلی و روستایی را داریم. بر همین اساس این موضوع از ابتدای ماجرای کرونا مطرح شد و در واقع وزارت‌خانه هم این امر را پیگیری کرد. اما واقعیت این است که تصمیم‌گیری در این حوزه در یک مجموعه دیگری فراتر از وزارت و استان صورت می‌گیرد. پیگیر پرداخت‌های بی‌کاری ناشی از کرونا در ساختاری غیر از بیمه به کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستیم کاظمیان عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، توانستیم مجموعه وزارت‌خانه و معاونت گردشگری را قانع کنیم که باید به این شغل به چشم دیگری نگاه شود. ضمنا این اتفاق در مورد راهنمایان گردشگری هم رخ داد و جلساتی در یکی دو هفته گذشته با وزارت کار برگزار کردیم تا بر طبق ساختار دیگری غیر از ساختاری بر مبنای بیمه، پرداخت‌ها به این قشر صورت گیرد و البته همچنان در صدد تحلیل و بررسی آن در تهران با وزارت کار و وزارت گردشگری هستیم. وی خاطرنشان کرد: با این وجود، همان‌طور که می‌دانید، متاسفانه حتی به مشاغلی که بر مبنای بیمه بوده‌اند نیز پرداختی صورت نگرفته و به تازگی در روز گذشته مطرح شده که تعداد اندکی در حال انجام است. بنابراین تا به نتیجه رسیدن این موضوع فاصله داریم. دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در خصوص برآورد جدید خسارات این بخش در سطح استان گفت: برای برآورد خسارات جدید تاسیسات گردشگری با توجه به عدم استقبالی که در این مدت صورت گرفته، باید به میزان خسارت قبلی حداقل 30 درصد اضافه کرد. بنابراین در مورد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز همین مبنا صادق است. لزوم پرداخت تسهیلات به کارکنان دولت، بازنشستگان و دانشجویان برای استفاده از خدمات اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کاظمیان ابراز عقیده کرد: نکته‌ای که بر آن بسیار تاکید دارم این که برای برون‌رفت از فضای گردشگری موجود در کشور، به نظر می‌رسد دولت راهکار چندان جدی در مورد هتل‌ها و تاسیسات ندارد. اما درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی به نظر می‌رسد این موضوع در سطح استان کاملا قابل حل است. این موضوع به مسوولان استانی نیز در طی نامه‌ای بارهای اعلام شده که حمایت از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و رونق کسب‌وکارهای روستایی که دولت و معاونت روستایی و ریاست جمهوری بر آن تاکید دارند، باید سرلوحه کار قرار گیرد. رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی اضافه کرد: این موضوع همان‌گونه که گفته شد در استان قابل حل است؛ به نحوی که می‌تواند ضریب اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی را افزایش دهد، به واسطه کسب‌وکارهایی که به شدت به اقامتگاه‌های بوم‌گردی پیوسته شده‌اند، تا اشتغال نیز در روستا افزایش یابد. واقعیت این است که در روستاها مشاغلی همچون صنایع دستی و امثال آن ایجاد شدند که کاملا وابسته به اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند. کاظمیان بیان کرد: پیشنهادی که در این راستا مطرح شد، این بود که استان بتواند به کارکنان دولت، بازنشستگان و حتی دانشجویان سطح استان برای استفاده از خدمات اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های خراسان رضوی تسهیلاتی پرداخت و یا حداقل از آنان حمایت کند. به این معنا که کارکنان دولت به جای این که با استفاده از امتیازاتی به سایر استان‌ها سفر کنند، به نحوی مورد حمایت قرار گیرند که در خود استان خراسان و شهرستان‌های مختلف آن از اقامتگاه‌ها استفاده کنند و به این شکل هم رونق اقتصاد استان، پیوند بین مردم شهرستان‌های مختلف و هم آشنایی با فرهنگ، آیین و سنت‌های بومی رخ خواهد داد.

ایجاد شده: 24/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 24/خرداد/1400     اخبار داخلی
بازتاب هتل‌های خاص ایران در رسانه آمریکایی

بازتاب هتل‌های خاص ایران در رسانه آمریکایی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، سی‌ان‌ان به مناسبت انتشار کتابی درباره هتل‌های ایران به زبان انگلیسی توسط یک گردشگر سوئیسی، به جنبه‌های متفاوت و کمتر شنیده‌شده از ایران پرداخته است. برخی از مردم برای تاریخ به ایران سفر می‌کنند؛ ۲۴ مکان میراث جهانی یونسکو برای شروع خوب است. دیگران به دنبال فرهنگ و زندگی مردم هستند؛ غذای عالی و مهمان‌نوازی افسانه‌ای که مسافران عادی از آن لذت می‌برند، اما برای «توماس وگمن» سفر به ایران کمی متفاوت بوده است. سی‌ان‌ان‌ آمریکا در این گزارش نگاهی داشته به تجربه سفرِ ایرانِ «توماس وگمن»، گردشگری که کتابی درباره هتل‌های ایران نوشته است. از نظر او، چشمگیرترین نکته در مورد ایران، هتل‌های آن است. البته نه هتل‌های بزرگ هفت‌ستاره، بلکه هتل بوتیک‌های کوچکی که توسط خانواده‌ها اداره می‌شوند، در حالی که کاملاً مدرن و پیشرفته هستند. او می‌گوید: در ایران یک مشخصه عالی درباره هتل بوتیک‌ها وجود دارد که طراحی معاصر را با میراث ایرانی ترکیب کرده‌اند و این در حال افزایش است. وگمن متخصص بیمه در سوئیس است که اولین سفرش را به ایران در سال ۲۰۱۹ انجام داد و آن‌چنان تحت تأثیر این هتل‌ها قرار گرفت که با وجود این‌که تجربه انتشار کتابی را نداشت، تصمیم گرفت کتابی بنویسد. او می‌گوید: هنگام پرواز از تهران به زوریخ به این فکر کردم آیا کتابی در مورد هتل‌های ایران وجود دارد و فهمیدم حتی یک کتاب هم وجود نداد. این درحالی بود که هنگام سفر از ایران و به‌ویژه هتل‌های آن بسیار متعجب و شگفت‌زده شدم. وگمن پس از سفر به ایران، کتابی درباره ۱۶ هتل، عمدتا هتل بوتیک در شهرهایی از تهران و شیراز تا روستایی در جزیره قشم در جنوب ایران، با عنوان «Persian Nights» نوشته است. سی‌ان‌ان‌ در این گزارش مدعی شده که این نخستین کتاب انگلیسی‌زبان است که به هتل‌های ایران اختصاص یافته است و می‌گوید به کسانی که این کشور را نمی‌شناسند نگاه اجمالی از رونق طراحی، فراتر از اماکن تاریخی می‌دهد. وگمن، نویسنده کتاب «شب‌های پارسی» می‌گوید: به هر کشوری که سفر می‌کنید متوجه می‌شوید که واقعیت‌هایی متفاوت از آن‌چه می‌دانید و شنیده‌اید، وجود دارد و اگر آن کشور کمی بسته‌تر باشد و افراد کمتری به آن‌جا سفر کنند تا عکس‌ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، واقعیت‌ها متفاوت‌تر هم خواهد بود. بنابراین احتمالاً تصور غلط بیشتری درباره ایران نسبت به سایر کشورها وجود دارد. کتاب او - که در آن با یک تیم ایرانی کار کرده است ـ ۱۶ هتل ایرانی را به تصویر می‌کشد، اگرچه بیشتر آن‌ها ساختمان‌های نوسازی‌شده میراثی هستند، اما با فروشگاه، گالری و حتی رستوران‌های گیاهخواری پیوند خورده‌اند. او در این کتاب اشاره می‌کند که بسیاری از بخش‌ها توسط زنان اداره می‌شوند. در کتاب شب‌های پارسی به جزئیات یک هتل بوتیک در شهر اصفهان پرداخته شده که ساختمان آن به اواخر دوره قاجار و قرن نوزدهم تعلق دارد، ساختمانی که طراحی مدرنی دارد و عاری از پلاستیک است و از صابون‌های دست‌ساز ارگانیک، غذای گیاهی و حتی دمپایی‌های حصیری ساخت هنرمندان جنوب ایران استفاده کرده است. وگمن می‌گوید: چنین میراث محکمی از گذشته ایران وجود دارد؛ چرا آن‌ها باید بناهای جدید بسازند؟ این (تبدیل ساختمان‌های تاریخی به هتل بوتیک) راهی برای نگهداری آن‌ها است. این گردشگر سوئیسی در کتابش فقط به هتل بوتیک‌ها نپرداخته، سراغ مهمانپذیرهای کوچک (بومگردی‌ها) که به مراتب قیمت پایین‌تری نسبت به هتل بوتیک‌ها دارند هم رفته است. تجربه اقامت در یکی از آن‌ها را که در شهر اصفهان، نزدیک مسجد جامع ـ میراث ثبت‌شده در یونسکو ـ واقع شده شرح داده است؛ خانه‌ای که توسط یک زوج اداره می‌شود و گویی قرار است مدتی با آن‌ها زندگی کنید. این زوج جوان حتی کارگاه چاپ پارچه‌ای را اداره می‌کنند و برای مهمانان دوچرخه دارند.  هر چند به اعتقاد نویسنده کتاب «شب‌های پارسی» هتل‌ها تنها دلیل سفر به ایران نیستند، اما او معتثد است ایران باید در فهرست بازدید همه گردشگران باشد. او می‌گوید: ایران یکی از معدود کشورهایی بود که مدت‌ها بود واقعاً به آن علاقه داشتم؛ ایران، ژاپن و پرو. من کشورهایی را دوست دارم که دارای فرهنگ بسیار قوی و باستانی هستند و از لحاظ تاریخی دارای اهمیت هستند. من با چند ایرانی در اروپا ملاقات کردم و آن‌ها همیشه رفتار بسیار دوستانه‌ای داشته‌اند. او اولین سفرش را پس از جدا شدن از همسرش انجام داد. می‌خواست تنها باشد، به جای سفر با یک گروه، راهنما ـ راننده‌ای را استخدام کرد که هزینه آن در حدود ۱۱۰ دلار در روز بود. وگمن درباره چگونگی پیدا کردن هتل‌های محل اقامتش می گوید: رزرو هتل‌ها آسان بود؛ زیرا همه آن‌ها یکدیگر را می‌شناسند. بسیاری از آن‌ها توصیه‌شده بودند (که همیشه بهترین هستند)، به علاوه من در اینستاگرام و اینترنت تحقیق کردم و کتاب‌های راهنمای ایران را خواندم. فقط هتل‌ها نبودند که وگمن را متعجب کردند، به عنوان کسی که درباره تاریخ ایران تحقیق کرده، جنبه مدرن آن نیز غافلگیرکننده بود. او می‌گوید: من انتظار کشوری سنتی‌تر را داشتم، اما در این هتل‌ها، کافه‌ها و گالری‌هایی شبیه اروپا یا آمریکا بود که متعجب شدم. انتظار نداشتم که یک دستگاه قهوه‌ساز Marzocco ایتالیایی یا یک دستگاه برشته‌کننده قهوه Probat آلمانی ببینم. به نظر می‌رسد خلاقیت قوی وجود دارد. متوجه شدم واقعیت‌های زیادی وجود دارد و من می‌خواستم آن‌چه را که تجربه کردم و لذت بردم نشان دهم. سی‌ان‌ان در گزارشش تاکید دارد وگمن تلاش می‌کند به این نکته اشاره کند کتابی که نوشته درباره هتل‌ها است، نه سیاست. او می‌گوید: مطمئنا واقعیت‌های بسیار متفاوتی درباره ایران وجود دارد، این کشور عربستان سعودی نیست، کره شمالی هم نیست، اما ایالات متحده و انگلیس هم نیست. وگمن به عنوان یک جهانگرد می‌گوید: در سفر به ایران بسیار آزاد بودم. احساس می‌کردم می‌توانم هر زمان که بخواهم به همه جا بروم. من با استفاده از Google Maps دیروقت به اقامتگاه می‌رفتم و همیشه احساس امنیت می‌کردم. او از معماری مساجد و غذاهای ایرانی لذت می‌برد و می‌گوید: آن‌ها خورشت‌های فوق‌العاده می‌پزند و غذاهای گیاهی زیادی دارند، از نظر غذا فرهنگی بسیار غنی دارند. وگمن تحت تاثیر رفتار مردم ایران هم قرار گرفته است و می‌گوید: من یک سال در برزیل زندگی کردم، بنابراین به فرهنگ‌های دوستانه و باز عادت کرده‌ام، فکر می‌کنم ایرانی‌ها دوستانه رفتار می‌کنند. کتاب «شب‌های پارسی» (Persian Nights) پیش از همه‌گیری ویروس کرونا نوشته شده است، وگمن تصمیم دارد با پایان همه‌گیری و روشن شدن اوضاع به ایران برگردد و یک رونمایی از کتابش داشته باشد. منبع : ایسنا

ایجاد شده: 22/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 22/خرداد/1400     اخبار داخلی
فرش قرمز زير پای كرونا و توريست‌ها

فرش قرمز زير پای كرونا و توريست‌ها

به گزارش هتل نیوز ، مرزهای کشور از اسفندماه سال ٩۸ روی ورود گردشگران خارجی بسته شده‌است. سال گذشته، وزارت بهداشت، شرایطی را برای ورود توریست‌ها به ایران اعلام كرد كه شامل داشتن گواهی سلامت به زبان انگلیسی و تست كووید ۱۹ (PCR) ٩۶ ساعت قبل از سفر به ایران بود. با این حال وزارت گردشگری تلاش كرد تا پروتكل جداگانه‌ای برای حضور گردشگران خارجی در ایران تدوین كند و در مردادماه سال گذشته، روابط عمومی این وزارتخانه اعلام كرد:‌«‌پیش‌نویس پروتكل ورود گردشگران بین‌المللی به كشور پس از تأیید نهایی ارگان‌های فرابخشی مرتبط این هفته، برای ورود به مرحله اجرا و عملیاتی شدن، به ستاد ملی مقابله با كرونا ارسال می‌شود. با توجه به اینكه در چند ماه گذشته تهیه پروتكل ورود گردشگران بین‌المللی با حضور مستمر معاون گردشگری كشور و مسئولان ارشد نهادهای فرابخشی مرتبط در دستور كار قرار گرفته بود، بنابراین طبق آخرین نشست تصمیم بر آن شده‌است تا پس از تأیید نهایی نمایندگان، متن نهایی‌شده پروتكل در ستاد ملی مقابله با كرونا مصوب و پس از آن به شكل رسمی و از طریق مجاری ذیربط در كشورهای مختلف اطلاع‌رسانی شود.‌» اكنون با نزدیك‌شدن به یك سالگی وعده تدوین پروتكل ورود گردشگران بین‌المللی به ایران، هنوز زمان مشخصی برای رونمایی و ابلاغ آن پروتكل مشخص نشده، از سوی دیگر در طول سال گذشته، ویروس كرونا بارها جهش داشته‌است و گونه‌های جهش‌یافته این بیماری، همه‌گیری و كشندگی بیشتری از خود نشان می‌دهند. اكنون آغاز صدور ویزا برای گردشگران خارجی، می‌تواند زمینه را برای ورود نمونه‌های جهش‌یافته این ویروس كرونا به ایران را تسهیل كند! موضوعی كه وزارت میراث فرهنگی هنوز راهكاری برای جلوگیری از بروز آن ارائه نداده‌است

ایجاد شده: 22/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 22/خرداد/1400     اخبار داخلی
صدور ويزا براي گردشگران خارجي از تيرماه آغاز مي‌شود

صدور ويزا براي گردشگران خارجي از تيرماه آغاز مي‌شود

صدور ويزاي گردشگري ايران براي گردشگران خارجي در شرايطي كه هر روز اخبار تازه‌اي از جهش كرونا در گوشه و كنار جهان شنيده مي‌شود، آغاز خواهد شد. به گزارش هتل نیوز ، " ولي تيموري " معاون گردشگري، وزارت ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، با اعلام خبر آغاز صدور ويزاي گردشگري براي توريست‌هاي خارجي از نيمه دوم تیرماه‌ گفت:‌« توافق اوليه براي بازگشايي مرزهاي ايران به روي گردشگران خارجي با وزارتخانه‌هاي امور خارجه، كشور و بهداشت شده‌است كه پس از تهيه و تأييد نهايي مقررات و پروتكل سفر، صدور ويزاي توريستي ايران نيز از سرگرفته مي‌شود.» تيموري بيان داشت:‌«موضوع بازگشايي مرزها به روي گردشگران خارجي تا به حال، دو سه مرتبه در كميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي مديريت كرونا مطرح شده و قرار بود اين ستاد مصوبه آن را صادر كند كه كشور با پيك كروناي انگليسي و هندي مواجه شد و موضوع متوقف ماند.» معاون گردشگري ادامه داد:‌« ما موضوع را سرسختانه از طريق وزارتخانه‌هاي مرتبط پيگيري كرديم، فضاي كميته‌هاي تخصصي ستاد ملي كرونا نيز نسبت به بازگشايي مرزها به روي گردشگران خارجي مثبت بود. غير از وزارت بهداشت كه ملاحظاتي داشته‌است، اين طرح مخالف ديگري ندارد. بنابراين موضوع را يك‌بار ديگر دوشنبه هفته گذشته در كميته‌هاي تخصصي مطرح كرديم و با اشاره به مصائب معيشتي و شغلي فعالان گردشگري در بيش از يك سال گذشته، قرار شد پروتكلي در ارتباط با سفر گردشگران خارجي و بازگشايي مرزها در وزارت كشور با محوريت اداره كل امور مرزي نهايي شود و دوباره در كميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي كرونا مورد بررسي قرار گيرد تا پس از تأييد و تصويب، از نيمه دوم تيرماه صدور ويزاي توريستي ايران از سر گرفته شود.»

ایجاد شده: 22/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 22/خرداد/1400     اخبار داخلی
سیاست فعلی جذب گردشگر ناکارآمد است

سیاست فعلی جذب گردشگر ناکارآمد است

به گزارش هتل نیوز، " عبدالناصر همتی "  نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی از ویژگی های کشور را برخورداری از چهار فصل کامل برای جذب گردشگر دانست و گفت : کشور ما چهار فصل است و هر یک از استان ویژگی خاصی برای جذب توریست دارند ولی سیاست جذب توریست ناکارآمد است و با توجه به شرایط افزایش قیمت ارز ، جذابیت سفر به کشور با هدف دیدن طبیعت ، میراث فرهنگی و مذهبی برای خارجی ها دوچندان شده است. بنا بر این پس از انجام واکسیناسیون سریع کرونا در استان ها ، طرح های اولویت دار در حوزه گردشگری و جذب توریست را عملیاتی می کنم. وی افزود : برای جذب توریست نیز باید ساده سازی و سختگیری های گردشگری را کم کنیم تا بتواینم از ناحیه ورود توریست به استان اشتغال را برنامه ریزی کنیم . باید توجه کنیم که  سیاست ساده نگاه کردن به مسایل توریست ها می تواند برای استان درآمد و رفاه و آسایش بیاورد . همتی با اظهار این که اکنون سرمایه گذاری زیادی در بومگردی خیلی استان های کشور انجام شده است و در حال توسعه است ، گفت : می توانیم با اولویت دادن به این حوزه و با حمایت سیستم بانکی و مالی شاهد گسترش بومگردی در استان ها باشیم.

ایجاد شده: 20/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 20/خرداد/1400     اخبار داخلی
روادید گروهی گردشگری بین ایران و روسیه لغو شد

روادید گروهی گردشگری بین ایران و روسیه لغو شد

به گزارش هتل نیوز ، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران و آژانس فدرال گردشگری روسیه، این برنامه را با هدف اجرای مفاد «موافقتنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در زمینه لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان جمهوری اسلامی ایران و شهروندان فدراسیون روسیه» منعقد شده در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۹۶ برای دوره زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ امضا کردند. توسعه همکاری‌های بلند مدت سودآور متقابل میان شرکت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، توسعه همکاری‌های درون منطقه‌ای در حوزه گردشگری، تبادل اطلاعات مربوط به ارزیابی میزان پیشرفت در اجرای موافقتنامه و نیز تبادل منظم اطلاعات مربوط به امنیت گردشگران در قلمرو دو کشور از جمله بندهای این موافقتنامه است. دو کشور متعهد شدند به منظور صدور روادید گروهی، فهرست شرکت‌های گردشگری معتبر را که در چارچوب موافقتنامه حق فعالیت دارند، با ذکر نام نهادهای هماهنگ کننده، شماره ثبت این شرکت‌ها، اطلاعات تماس و همچنین نمونه مهرهای نهادهای هماهنگ‌کننده و شرکت‌های گردشگری را سالیانه با یکدیگر مبادله کنند. این موافقتنامه یک معاهده بین‌المللی محسوب نشده و برای هیچ یک از طرف‌ها تعهد و حقی را که براساس قوانین بین‌المللی باشد ایجاد نمی‌کند و اجرای آن می‌بایست مطابق با مقررات دو کشور صورت پذیرد. هر گونه اختلاف ناشی از اجرا یا تفسیر این برنامه اجرایی، با مذاکره میان طرفین، از طریق مجاری دیپلماتیک، حل و فصل خواهد شد. این برنامه از تاریخ اجرای «موافقتنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در زمینه لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان جمهوری اسلامی ایران و شهروندان فدراسیون روسیه» منعقده در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۹۶ شمسی، ۲۸ مارس ۲۰۱۷ میلادی، تا تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی قابل اجرا است. " زارینا دوگوزووا " رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه، بعد از امضای سند برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی میان تهران-مسکو  در گفت و گوی مطبوعاتی به همراه «علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی تصریح کرد: لغو روادید باعث می شود که حجم زیادی از گردشگران روسی و ایرانی به داخل دو کشور تردد کنند که علاوه بر اینکه باعث شناخت و اشنایی با فرهنگ های غنی هم می شوند به تقویت بیشتر روابط دوستانه دو کشور خواهد انجامید. وی گفت: بر همین اساس هم ما هم طرف ایرانی گردهمایی ها، برنامه های آمادگی و دوره های آموزشی برای میزبانی از گردشگران برگزار کرده ایم تا گردشگران دو کشور بتوانند علاوه بر تردد راحت، از اقامت و سفر خوبی برخوردار شوند. رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه اظهار داشــت: ما شرایطی را فراهم کرده ایم و خواهیم کرد که گردشگران مسلمان ایرانی اقامت خوبی را در روسیه داشته باشند و مثل خانه خود احساس راحتی کنند. وی افزود: صنعت توریسم باعث می شود مردم کشورهای ما بتوانند درباره فرهنک و تمدن همدیگر بیشتر آشنا شوند، از این رو گردشگران روسی به ایران سفر می کنند و با کشور شما بیشتر اشنا می شوند.  وی گفت: تنها باید منتظر از بین رفتن شرایط کرونایی باشیم تا گردشگران دو کشور بتوانند بر اساس طرح لغو روادید گروهی به ایران و روسیه سفر کنند. خانم «زارینا دوگوزووا» تصریح کرد: در این مدت هم ما و هم همکاران ایرانی روی این طرح کار خواهیم کرد و نتایج را برای اجرای بهتر گردشگری به مقامات بالاتر ارجاع خواهیم داد و در اولین فرصت به صورت هماهنگ با ایران تردد گردشگران دو کشور به داخل مرزهای همدیگر اغاز خواهد شد. " علی‌اصغر مونسان " وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی نیز گفت: دو کشور عزم شان را برای توسعه گردشگری نشان دادند و هر دو طرف قبول داشتیم ظرفیت های خوبی بین دو کشور وجود دارد تا براساس آن بتوانیم روابط بین دو ملت را از طریق گردشگری افزایش دهیم. وی با بیان اینکه ایران سالانه ۱۰ میلیون گردشگر خروجی دارد، افزود: بازار گردشگری روسیه می تواند جذابیت های خوبی برای گردشگران ایرانی داشته باشد و همچنین اعتقاد داریم با توجه ظرفیت های خوب توریسم ایران، کشور ما هم بازار خوبی برای گردشگران روس می باشد. مونسان خاطر نشان کرد: مقرر شد که در شرایط کرونایی پیشنهاداتمان را در ستادهای کرونای دو کشور ارایه کنیم و بتوانیم مصوباتی جدید برای بهتر انجام شدن این طرح بگیریم. وی گفت: در فاز اول این طرح گردشگران واکسن را وارد روسیه خواهیم کرد و با کاهش و رفع ویروس کرونا سطح گردشگری دو کشور را افزایش می دهیم. برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی میان تهران-مسکو امروز دوشنبه توسط «علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران و «زارینا دوگوزووا» رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه (روستوریسم) امضا و بدین ترتیب این موافقتنامه بین دو کشور عملیاتی شد.در مراسم امضا این سند محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مجلس و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند. به گزارش ایرنا از مسکو موافقتنامه لغو روادید گروهی میان دو کشور در سال ۱۳۹۶(۲۸ مارس ۲۰۱۷) در مسکو به امضا طرفین رسیده بود اما برای اجرای آن، ضرورت داشت برنامه اقدام مشترکی تنظیم شود تا فرایند اجرای آن را مشخص سازد که امروز دوشنبه به امضای دو طرف رسید. براساس این موافقتنامه گروه های گردشگر ۵ تا ۵۰ نفره ایرانی و روسی می توانند بدون روادید به ایران و روسیه سفر کنند و اکنون فقط باید منتطر فروکش شدن ویروس کرونا شد.

ایجاد شده: 18/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 18/خرداد/1400     اخبار داخلی
بوتیک هتل ها عامل انتشار ویروس کووید-19

بوتیک هتل ها عامل انتشار ویروس کووید-19

قبل از این همه گیری، تعداد کمی از افراد در مورد این قضیه حساس بودند: خوابیدن در تختی که صدها نفر دیگر در آن خوابیده بودند، لمس دستگیره های در، شیر آب و ریموت های تلویزیون؛ اما بعد از آن میهمانان نسبت به تمام سطوح موجود در اتاق هتل که میزبان ویروس هستند، بیش از حد آگاه شدند. برای تسکین ترس میهمانان، هتل های مستقل با برنامه های عملیاتی دقیق در مورد چگونگی برنامه ریزی برای استقبال از میهمانان در خانه های خود و چگونگی تلاش آنها برای ایجاد یک محیط امن دست به کار شدند.  و برخی از بوتیک هتل ها برنامه های خود را برای انجام اقدامات نظافتی و ضدعفونی و همچنین تأیید اینکه بازگشت میهمانان بی خطر است، ابلاغ کردند. بنابراین چه چیزی باعث می شود تا میهمانان باور کنند هتلی که انتخاب کرده اند تمیز و ایمن است؟ برای اینکه صنعت میهمان نوازی مجدداً با موفقیت آغاز شود، کلید موفقیت ایجاد اعتماد میهمان به تمیز بودن، ایمن و مطمئن بودن است. این ایده در حال تبدیل شدن به رهنمود است و این رهنمود در نهایت به استانداردهای تجاری تبدیل می شود. انجمن هتل و اقامتگاه های آمریکایی در اواخر آوریل ابتکار عملی را با عنوان "اقامت ایمن" منتشر کرد که به معنای "تغییر هنجارها، رفتارها و استانداردهای صنعت هتلداری است تا اطمینان حاصل شود که هر دو میهمان هتل و کارمندان از تمیزی و نظافت اطمینان دارند. در ایران نیز از سوی وزارت خانه های بهداشت و میراث فرهنگی و گردشگری این مهم اجرایی شده و تعدادی از هتل ها و نیز بوتیک هتل ها با انجام پروتکل ها و دستورالعملهای ارائه شده از طرف آن مراکز عنوان هتل ایمن را دریافت کرده اند.  من معتقدم این روزها شاید تصمیم گیری برای مسافرت و شب ماندن در جایی دشوار باشد، اما بوتیک هتل های مستقل تمام تلاش خود را می کنند اقامت را تا جای ممکن امن کنند. با شیوع ویروس کرونا، هتل ها و استراحتگاه ها آسیب زیادی دیده اند. بسیاری از آنها ماه ها بسته بودند و متحمل خسارات اقتصادی شدند که آنها را مجبور به تعطیلی دائمی کرد. بزرگترین چالشی که اکنون بوتیک هتل ها با آن روبرو هستند یافتن راه هایی برای کاهش ویروس کرونا در محل زندگی آنها است. اما آنها همچنین باید این تلاش ها را با اخلاق میهمان نوازی متعادل کنند؛ اطمینان از اینکه میهمانان احساس امنیت، راحتی و آرامش می کنند. اولین قدم مسافران برای کاهش خطرات، پرهیز از رفتن به مقاصد و جاذبه های گردشگری محبوب است که در آن حفظ فاصله امن اجتماعی دشوارتر خواهد بود. بنابراین آنچه بوتیک هتل ها را شاخص می کند این است که خود به تنهایی بعنوان یک جاذبه عمل می کنند؛ بطوری که میهمان می تواند وقتش را ساعت ها و حتی چند روز در آن فضا سپری کند.   پیشنهاد من به شما این است که مستقیماً با هتل ها تماس بگیرید و در مورد نرخ اشغال آنها سوال کنید. با این کار می توانید میزان شلوغی آنها را متوجه بشوید. (برخی از هتل ها با ظرفیت محدودی مشغول به کار هستند، این بدان معنی است که تراکم میهمانان کمتر خواهد شد). از خاصیت بوتیک هتل ها این است که می توانند اقامتگاه شان را بصورت دربست در اختیار میهمان قرار بدهند. زیرا افراد احتمالاً دوباره شروع به تمرکز بر روی راحتی می کنند، اگر قبلا این کار را نکرده اند. بوتیک هتل ها سابقه ای چندان طولانی ندارند اما اقامتگاه های مهمی هستند که تجربه حضور در محیطی متفاوت توأم با آموزش و فراگیری را برای میهمانان ممکن می سازند. همچنین می توان تجربه زندگی انسان های عصر باستان را به شیوه ای مدرن و در مکان هایی خارج از حریم و محوطه سایت های باستانی برای گردشگران علاقمند فراهم کرد. بررسی سیر رخدادهای حوزه گردشگری حاکی از آن است که باید در آینده ای نزدیک منتظر تحولاتی عظیم در این حوزه باشیم؛ به عنوان مثال تغییر در رویه سفر (عدم تمایل گردشگران از سفر به مقاصد گردشگری اصلی با جمعیت توریست بالا و شهرهای بزرگ)، عدم تمایل گردشگران از سفر به بعضی کشورها و مناطقی که از نظر بهداشتی در معرض خطر هستند، تمایل گردشگران به سفر به مناطق روستایی و اقامت در اقامتگاه های بومگردی و بوتیک هتل ها. در واقع شکلی متفاوت از شیوه قبلی گردشگری روی کار خواهد آمد که همگی جزء آرزوهای دیرینه بشر بوده است. دستیابی به این موفقیت ها در آینده نه تنها غیر ممکن نیست بلکه به برکت گردشگری تجربه محور کاملا قابل حصول است. تمایل گردشگران برای سفر تغییر نمی کند اما رفتارشان چرا! وظیفه مدیران گردشگری روبرو کردن مسافران با تغییرات واقعی و ملموس است. از دیگر ویژگی های این هتل ها ساده کردن هر چیز ممکن به معنای واقعی کلمه می باشد. در بوتیک هتل ها زیبایی شناختی بعنوان یک عامل اساسی و پایدار جلوه گر می شود و تئوری زیبا شناختی مهمترین مسئله ای است که به آن پرداخته می شود. گوناگونی و تفاوت های بوتیک هتل ها که ناشی از مدرنیسم در صنعت هتلداری است، کارآمدی این هتل ها را به چالش می کشد.  نکته آخر اینکه در این شرایط نمی توان اهمیت تجربه مستقیم كه از طریق شبكه های اجتماعی و سایت های بازبینی به اشتراك گذاشته شده را نادیده گرفت. هتل های مستقل می توانند با استفاده از وب سایت ها و کانال های اجتماعی خود این امر را تسهیل کنند تا بطور محسوسی به مصرف کنندگان نشان دهند آنچه را که برای تأمین امنیت آنها انجام می شود. این بار شما قضاوت کنید! با این تفاسیر آیا بوتیک هتل ها عامل انتشار این ویروس مرموز هستند؟  الهام محمدی | فعال گردشگری

ایجاد شده: 17/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 17/خرداد/1400     مقالات و یادداشت ها
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...