زیمنس و شرکت ملی راهآهن آلمان (دویچه بان) این هفته نخستین قطار بدون راننده و تمام خودکار جهان را در شهر هامبورگ معرفی کردند. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دیجی کالا مگ، " ریچارد لوتز " (Richard Lutz) مدیرعامل دویچه بان (DB) گفت: «با عملیات ریلی خودکار، میتوانیم به مسافران خود خدمات گستردهتر، قابل اطمینانتر و درنتیجه بهتری ارائه کنیم بدون آنکه نیاز به حتی یک کیلومتر خط آهن جدید داشته باشیم.» اگرچه چندین فرودگاه در سراسر جهان دارای پایانههای مونوریل بدون راننده هستند و پاریس هم متروی بدون راننده دارد، اما قطار جدید زیمنس و شرکت راهآهن آلمان، اولین قطار تمام خودکار است که میتواند بهطور ایمن در همان زیرساختهایی خدماترسانی کند که رانندههای انسانی فعالیت میکنند. به گفتهی زیمنس این قطار جدید به علت استفاده از هوش مصنوعی (AI) کارآمدتر است و به قطار کمک میکند تا برنامهریزی کرده و تقاضای سفر را با بازدهی بیشتری نسبت به رانندهی انسانی پوشش دهد. قرار است از ماه سپتامبر چهار قطار خودران در شبکهی راهآهن شهری تندروی S-Bahn در هامبورگ فعالیت داشته باشند. این قطار بهعنوان بخشی از پروژهی نوسازی راهآهن آلمان که یک پروژهی ۷۰ میلیون دلاری با نام پروژهی راهآهن دیجیتال آلمان است، توسعه یافته است. هوشمندسازی حملونقل ریلی هرچند زمانی که مسافران سوار میشوند، یک اپراتور انسانی برای اطمینان از ایمنی حضور خواهد داشت، اما قطار جدید تمام خودکار خواهد بود و مانورهای قطار، مانند مانور دور زدن قطار، میتواند بدون حضور هیچ شخصی در لوکوموتیو انجام شود. «رولاند بوش» (Roland Busch) مدیرعامل زیمنس با اشاره به هوشمندتر کردن حملونقل ریلی، برآورد کرد که قطارهای خودران تا ۳۰ درصد مسافر بیشتر حمل کنند، دقت عمل ناوگان ریلی را افزایش داده و باعث بیش از ۳۰ درصد صرفهجویی در مصرف انرژی شوند. زیمنس همچنین برنامههایی برای دیجیتالی شدن کل سیستم S-Bahn تا پایان دههی جاری میلادی دارد و میخواهد فناوری جدید قطار خودران را در نهایت به سراسر آلمان برای سامانههای ریلی منطقهای و اصلی گسترش دهد. حملونقل با قطار در ماهها و سالهای اخیر افزایش یافته است. زیرا یک روش سفر تمیز و قابل اعتماد است. برای نمونه انتشار آلایندگی در ۱.۶ کیلومتر پیمایش ریلی (۱ مایل) بهطور متوسط ۸۰ درصد کمتر از حملونقل جادهای در همان مسافت است. از سوی دیگر در اوج چالشهای باربری دریایی و هوایی به دلیل همهگیری کرونا، باربری ریلی با ثابت ماندن نسبی کارایی، به فعالیت ادامه داد. نوآوریهای تازه در سفر ریلی خودکار و خطوط راهآهن سریعالسیر به تقویت بیشتر حملونقل ریلی هم کمک خواهد کرد و متناسب با اهداف آبوهوایی و تغییر شیوهی زندگی مردم پس از همهگیری کووید-۱۹ هم هست.
ایجاد شده: 30/مهر/1400 آخرین ویرایش: 30/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا " حرمتالله رفیعی " رئیس هیات مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی و جهانگردی با بیان اینکه مهندس ضرغامی از زمان روی کارآمدن زیر میز همه کسانی زده که در برابر گردشگری قد علم کرده بودند، بیان کرد: «طی این مدت چندین خواسته مهم بخش خصوصی تحقق پیدا کرد، برگشت مجدد گردشگر به کشور و از سرگیری صدور روادید مهمترین خواستهای بود که عملیاتی شد.» او افزود: «آمدن گردشگر به کشور از اینرو که میتواند چرخه گردشگری را به حرکت درآورد دارای اهمیت است.» رفیعی به تفاهمنامه میان وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: «بخش خصوصی مجری و دولت تسهیلگر حوزه گردشگری است، پیشبینی من این است که در تفاهمنامه مذکور نقش بخش خصوصی پررنگ دیده شده باشد.» رییس هیئت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی و جهانگردی ادامه داد: «طی این مدت در تمام سفرهای استانی ریاستجمهوری، مهندس ضرغامی نیز حاضر بود که این موضوع اهمیت گردشگری را بین استاندارن افزایش میدهد.» او دولت را در کلام و اقدام برای راهاندازی صنعت گردشگری دارای عزم راسخ دانست و افزود: «همانطور که دولت در حال پیگیری، تسهیل امور و ایجاد فضای مناسب است، بخش خصوصی نیز نباید عقب بماند و همراستا با دولت باید گام بردارد و جلو برود.» رفیعی تصریح کرد: «با توجه به از سرگیری صدور روادید، بخش خصوصی باید به سرعت برنامهریزی کند، بازارهای هدف را رصد و بستههای مناسب ارائه دهد.» رییس هیئت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی و جهانگردی همچنین حضور پررنگ بخش خصوصی در اکسپو را برای تبلیغات و جذب گردشگر به کشور الزامی دانست.
ایجاد شده: 29/مهر/1400 آخرین ویرایش: 29/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، در روزهای اخیر حضور محمود احمدینژاد در اکسپوی دبی و انتشار عکسهایش در شبکههای مجازی باعث شد تا نام این رویداد بارها تکرار شود. اکسپو یک رویداد مهم جهانی است که بعد از جامجهانی فوتبال و المپیک از آن بهعنوان سومین رویداد مهم بینالمللی دنیا نام میبرند. اکسپو هر پنجسال یکبار برپا میشود و به مدت ۶ماه میزبان گردشگران علاقهمند بسیاری است. آخرین اکسپو در سال ۲۰۱۷ در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد و حالا بعد از پنج سال این رویداد در دبی رقم خورده و جدیدترین دستاوردها، خلاقیتها و اختراعات بشری کشورهای شرکتکننده به نمایش درآمدهاند. اکسپوی دبی به مدت ۶ماه از نهم مهرماه ۱۴۰۰ تا یازدهم فروردین ۱۴۰۱میزبان کشورهای جهان است؛ رویدادی که قرار بود سال گذشته برگزار شود، اما بهدلیل شیوع کرونا به امسال موکول شد. موضوع و تِم اصلی اکسپوی ۲۰۲۰ دبی «ارتباط ذهنها، خلق آینده» انتخاب شده است و رشد و مطرح شدن ایدههای خلاقانه را دنبال میکند. یکی از نکات جالب توجه که بیانگر اهمیت اکسپوهای جهانی است، معرفی خلاقیتها، ایدهها، اختراعات و سازههای مشهور و مهم بشری است. هزینه بازدید از اکسپوی دبی بازدید از فضای ۴کیلومتر مربعی و همه غرفههای حاضر در اکسپوی دبی یک هفته زمان میبرد. همچنین بازدیدکنندگان ۱۸ تا ۵۹ سال باید بلیت ۹۵ درهمی (معادل ۴۳/ ۲۷دلار) تهیه کنند. اما بازدید از اکسپو برای افراد ۶ تا ۱۷ سال و همچنین شهروندان بالای ۶۰ سال و دانشجویان رایگان است. البته باید توجه داشت محل برپایی اکسپوی دبی از شهر فاصله زیادی دارد و اگر بازدیدکنندهای قصد داشته باشد خود را با تاکسی به اکسپو برساند، باید حدود ۲۷۰ درهم (معادل ۲میلیون تومان) هزینه کند.بنابراین بهتر است از مترو استفاده کند و با هزینه ۱۵درهمی و پس از حدود ۹۰دقیقه، خود را مقابل اکسپو ببیند. با توجه به شیوع ویروس کرونا، بازدید از نمایشگاه منوط به داشتن تست PCR منفی است که بازدیدکنندگان در صورتی که کمتر از ۴۸ ساعت از ورودشان به دبی گذشته باشد، میتوانند جواب تست رایگان گرفتهشده در فرودگاه را ارائه کنند. بازدیدکنندگان پس از ورود به نمایشگاه بهتر است برنامهریزی دقیقی داشته باشند تا از غرفههای بیشتری بتوانند بازدید کنند. ضمن اینکه در این میان برخی غرفههای کشورها مانند روسیه و کره جنوبی، پروتکلهای بهداشتی سختگیرانهای دارند و تعداد افراد محدودی را بهطور همزمان به داخل غرفه (پاویون) هدایت میکنند. بنابراین برای بازدید باید داخل صف ایستاد. وضعیت غرفه ایران؛ خوب یا بد؟ برسی کارنامه حضور ایران در نمایشگاههای مهم گذشته بیانگر این مهم است که هیچگاه به درستی و به شکل حرفهای شاهد معرفی داشتههای غنی و متنوع کشورمان نبودهایم. اساسا بخش خصوصی به تنهایی عهدهدار این مسوولیت بوده و بهدلیل نبود حمایتهای دولت، در حد و اندازه ایران ظاهر نشده است. معرفی ایران و جلبتوجه جهانی کار بخش خصوصی نیست و در تمام کشورهای موفق دنیا این رسالت را دولتها برعهده میگیرند. کار بخش خصوصی بهرهگیری از فرصتهای خلقشده برای حضور گردشگران خارجی است. در اکسپوی دبی مساحت پاویون ایران ۲۰۱۴متر است که در همسایگی فرانسه و شیلی واقع شده است. شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران که عضو اتحادیه جهانی نمایشگاهها BIE است، در بهمن ماه ۱۳۹۷ بهعنوان مسوول سازماندهی، اجرا و بهرهبرداری پاویون جمهوری اسلامی ایران تعیین شد. سال ۱۳۹۸ گامهای احداث پاویون ایران در اکسپوی دبی با برگزاری مسابقه بین طراحان، معماران و شرکتهای طراحی در کشور برداشته شد و در مردادماه همان سال از میان ۳۰ شرکت راهیافته به مرحله اول این مسابقه و ۱۰ شرکت راهیافته به دور دوم این مسابقه، طرح یک شرکت به عنوان برنده مسابقه اعلام شد. در گام دوم، ۳ پیمانکار طراح، مشاور طرح و پیمانکار ساخت پاویون ایران انتخاب شدند و اجرا را هم یک شرکت انجام داد. آنطور که مجله «آرشیتکچرال دایجست» نوشته، غرفه ایران با الهام از قصههای هزار و یک شب ساخته شده و شامل فضاهای جداگانه در یک محوطه بهجای ساختمانی یکپارچه است. هر فضا با پردهای از مهرههای برنزیرنگ تعیین شده که به گفته سازندهاش، استعارهای از تضاد بین آسمان و زمین است. در توضیحات سازنده آمده: «پاویون ایران بهجای یک ساختار محکم، یک شبکه ریزوماتیک از ارتباطات است که روایتهای متفاوتی از تاریخ معاصر ایران ارائه میدهد. با اینحال، روایت مبهم است، از جهاتی مانند تاریخ پرتلاطم خود این کشور. این بستگی به مسیر خاصی دارد که بازدیدکنندگان تصمیم میگیرند در پیش بگیرند که نشاندهنده نسخه خاص خودشان از تاریخ معاصر ایران است.» سردر غرفه ایران عبارت «ایران، تمدنی کهن و استوار، تنوع اقوام و میزبان ملتها» نقش بسته است؛ اما برخلاف دیگر کشورها که روی موضوعاتی نظیر آینده، دانش و هوش مصنوعی تمرکز کردهاند، غرفه ایران برای جذب مخاطب روی سنتها نظیر قالی، ظروف تاریخی و عروسکهای محلی تمرکز دارد. ضمن اینکه همزمان با افتتاحیه، بافت فرش «همدلی برای صلح» هم در غرفه ایران آغاز شده است و بازدیدکنندگان زیر نظر یک استادکار، در بافت این فرش مشارکت میکنند تا پس از تکمیل طی ۶ ماه آتی به موزه اکسپو اهدا شود. به گفته برخی بازدیدکنندگان اکسپوی دبی، طراحی و خلاقیت غرفه کشورهای قطر، تاجیکستان و ایران نسبت به دیگر کشورها ضعیفتر است و بازدیدکننده چندانی ندارند. در شبکههای مجازی نیز انتقادهای فراوانی درباره چگونگی حضور ایران در این رویداد مطرح شده است. اهداف اکسپوی دبی مسوولان اکسپوی دبی پیشبینی کردهاند طی ۶ ماه برپایی این رویداد، حدود ۲۵میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کنند. چراکه نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی با جشنهای کریسمس، دیوالی هند، سال نو چینی، شب سال نو و روز ملی امارات متحده عربی همزمان است و برای هر یک از این رویدادها، برنامههای ویژهای را تدارک دیده است. طبق برنامهریزیها صورتگرفته توسط امارات، قرار است ۸۰درصد زیرساخت نمایشگاه اکسپوی دبی بعد از این رویداد هم قابل استفاده باشد. بهعنوان نمونه، شرکت زیمنس اعلام کرده است که مقر تجهیزات خود را در این منطقه مستقر خواهد کرد. گفته میشود امارات طی پنج سال اخیر ۱۵میلیادر درهم برای بیش از ۱۵ پروژه زیربنایی که به نمایشگاه دبی خدمات میدهند، هزینه کرده است. تقویت روابط بینالملل در یک موضوع مشترک، به اشتراکگذاشتن تجارب آموزنده و فرهنگی در یک موضوع جهانی، نمایش توانمندیها، تاریخ، تمدن، آداب و رسوم یک کشور حول یک موضوع خاص، تقویت و حمایت از اکسپوها به عنوان آزمایشگاههای تجارب آتی، افزایش و ارتقای رشد تبادلات اقتصادی و بینالمللی، ایجاد رونق اقتصادی و بازسازی شهر میزبان و ایجاد درآمد و ثروت برای کشورها مشارکتکننده» از جمله اهداف برگزاری اکسپوها عنوان شدهاند و جشنهای مختلف هم بخشی از این هدف است. همچنین انتهای هر غرفه هم رستوران غذای مخصوص آن کشور برپاست تا بازدیدکنندگان در صورت تمایل بتوانند با بیش از ۵۰ غذای متنوع از سراسر جهان آشنا شوند.
ایجاد شده: 28/مهر/1400 آخرین ویرایش: 28/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، امارات متحده عربی با صعود ۱۰ پلهای مقام چهارم را در جدول بهترین کشورهای جهان برای کار و زندگی کسب کرد. همزمان امارات با خروج از بحران کرونا در حال احیای اقتصادی و جذب نیروی کار خارجی بیشتر است. در صدر فهرست بهترین کشورهای جهان برای زندگی و کار، سوئیس قرار دارد و پس از آن استرالیا و نیوزیلند ایستادهاند. این مطالعه که از سوی اچاسبیسی در فاصله مارس تا می ۲۰۲۱ انجام شده نشان میدهد که ۸۲ درصد از ساکنان امارات متحده عربی انتظار دارند زندگی در این کشور در ۱۲ ماه آینده به روال عادی بازگردد. این در حالی است که به طور متوسط ۷۵ درصد ساکنان در دیگر کشورها گمان میکنند کشورشان در ۱۲ ماه پیش رو به شرایط پیش از همهگیری کرونا بازمیگردد. ۵۳ درصد ساکنان امارات نیز در سال آینده انتظار افزایش دستمزد را دارند و ۵۷ درصد از آنها اطمینان دارند که در سال آینده توازن بهتری در کار و زندگی خواهند داشت. در تایوان، استرالیا و نیوزیلند نیز مردم احساس امیدواری میکنند. به گزارش نشنال، اقتصاد امارات متحده عربی به لطف فروکش کردن بحران کرونا در این کشور، افزایش بهای نفت و دبی اکسپو که گردشگری را دوباره رونق بخشیده، در مسیر احیا و پیشرفت قرار دارد. انتظار میرود اقتصاد امارات متحده عربی در سال جاری میلادی ۳.۱ درصد و در سال آینده ۴.۲ درصد رشد کند. بسیاری از ساکنان امارات به کیفیت زندگی به عنوان یکی از عوامل مهم اشاره میکنند. ۸۶ درصد از نیروی کار خارجی در امارات میگویند کیفیت زندگی آنها در این کشور بهتر از کشور خودشان است و ۶۰ درصد از آنها نیز قصد دارند مدت بیشتری در امارات بمانند.
ایجاد شده: 28/مهر/1400 آخرین ویرایش: 28/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، در حاشیه برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران " محمدحسین ایمانی خوشخو " دبیر سمپوزیم یکصدسال گردشگری ایران و رییس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی گفت: ما برای آینده گردشگری حتماً باید گذشته را مد نظر قرار میدادیم به همین دلیل در سمپوزیوم گردشگری باید تحقیق خوبی در ۱۰۰ سال قبل انجام میشد. باید بدانیم چه کارهایی نشده و چه کارهایی انجام شده است. به همین دلیل با سلوک گردشگری برنامهریزی کردیم. وی افزود: همه ما میگوییم گردشگری فرابخشی است، اما کمتر به آن عمل میکنیم، خاطرهای از ماهاتیر محمد میخواندم، میدانید که مالزی منابع نفت ندارد، برای همین هم ذهنها در این کشور به سمت گردشگری رفت و مسؤولیت در حد معاون اول برای گردشگری ایجاد شد و با این دیدگاه، مالزی گردشگری را میچرخاند. دبیر سمپوزیوم یکصدسال گردشگری با بیان اینکه ۹۰ درصد از فعالیتهای گردشگری به عهده بخش خصوصی و نظارت بر فعالیتها به عهده دولتها باید باشد، اظهار کرد: بخشهای گردشگری با هم پیوستگی لازم را ندارند. به عنوان مثال گردشگری مذهبی از مدار گردشگری خارج است. شاید وقت مطرح کردن الحاق اوقاف همین حالا باشد. در گردشگری همه سازمانها و دستگاهها باید به کمک هم بیایند. مثلا ما گردشگری پزشکی نداریم، بلکه بیمار بینالمللی داریم. فعالان گردشگری پزشکی ما در واقع رانندگان تاکسی فرودگاه امام هستند. او مدیریت گردشگری در دوران پساکرونا را سختتر دانست و با اشاره به شلوغی جادهها در پایان هر هفته، گفت: ما تقاضای نهفته داریم، اگر برنامه نداشته باشیم، این تقاضا به سونامی تبدیل میشود. ایمانی خوشخو ادامه داد: فرصت طلایی در حوزه گردشگری وجود دارد. زمانی که آقای ضرغامی وزیر گردشگری شد احساس کردم فرصت طلایی در حوزه گردشگری به وجود آمده است. تاریخچه فعالیتهای او را بررسی کنید. برنامههای پربیننده صدا و سیما در دوره او ساخته شد. چه زمانی سراغ داشتید که سه وزیر بهداشت، خارجه و میراث فرهنگی در کنار یکدیگر درباره گردشگری تصمیم بگیرند؟ با این تخصص و ارتباط، حتماً اتفاقات خوبی برای صنعت گردشگری میافتد. دولت سیزدهم عزم دارد که از ظرفیتهای مغفول استفاده کند و زمینههای آن نیز فراهم است. سال ٨٣ که کار میکردیم طیفی مخالف گردشگری بودند که الان فروکش کرده است و برای اولینبار رییس حوزههای علمیه کشور در روز جهانی گردشگری پیام داد، یعنی نگرشها درحال تغییر است. یقین دارم اگر دست به دست بدهیم روزهای طلایی رقم میخورد
ایجاد شده: 28/مهر/1400 آخرین ویرایش: 28/مهر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش خبرنگار میراثآریا، مهندس سید عزتالله ضرغامی امروز سهشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ در دیدار با سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت تقویت همکاری این وزارتخانه و نیروی انتظامی گفت: «این وزارتخانه با ناجا تقاطعهای زیادی دارد و برای انجام ماموریتهای وزارتخانه همکاری و مساعدت نیروی انتظامی نقش کلیدی دارد. خوشبختانه امروز نیروی انتظامی ما هوشمند و مقتدر است و در حوزههای مختلف کارآمدی بالایی دارد.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، افزود: «در حوزه میراثفرهنگی و در مسائلی مانند حفظ بناهای تاریخی، جلوگیری از حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیای تاریخی نیارمند همکاری با نیروی انتظامی هستیم، همچنین در حوزه گردشگری بهویژه بخش گردشگران خارجی و ورود آنها به کشور، ماموریت وزارتخانه با ماموریتهای ناجا مرتبط است.» او اظهار کرد: «بهعنوان مثال یکی از مهمترین این همکاریها تامین امنیت گردشگران است که برای ما اهمیت دارد.» مهندس ضرغامی خاطرنشان کرد: «حوزههای مختلفی برای همکاری با ناجا داریم پیش از این بحثهای مقدماتی را انجام دادیم و در این جلسه دوباره آنها بررسی کردیم و به جمعبندی رسیدیم. جزئیات این نشست مکتوب میشود و در قالب یک تفاهم نامه به امضای دو دستگاه خواهد رسید و در آینده بر اساس آن رفتار میشود.» وظایف ناجا در ارتباط با وزارتخانه باید شفاف باشد سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز در این دیدار گفت: «وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و نیروی انتظامی جزو مجموعههایی هستند که باید ارتباط و تعامل بیشتری نسبت به سایر دستگاهها داشته باشند، نوع کار این دو مجموعه به گونهای است که این تعامل را ایجاب میکند.» او تصریح کرد: «میراثفرهنگی و ابنیه تاریخی میراث کشورمان بوده و گویای فرهنگ ایرانی و اسلامی ماست که باید از آن حراست شود. نیروی انتظامی میتواند در زمینه حفاظت از این اماکن تاریخی اقدامات خوبی انجام دهد.» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: «یگان حفاظت میراثفرهنگی را در این وزارتخانه داریم که وظایف بزرگی بر عهده آن است. انشالله با حضور مهندس ضرغامی وظایف یگان شفافتر شود و حمایتهای بیشتری از آنها انجام شود.» او ادامه داد: «ایران یکی از کشورهایی است که جاذبههای گردشگری بسیاری دارد، باید برای زمانی که گردشگران از کشورهای مختلف وارد ایران میشوند، تسهیلات مناسبی در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانند با امنیت و آرامش در سراسر کشور تردد کنند.» سردار سرتیپ پاسدار اشتری بیان کرد: «امروز خوشبختانه امنیت خوبی را در اقصی نقاط کشور داریم و برای حفظ امنیت گردشگران خارجی، باید برنامهریزی خوبی انجام دهیم.» او اظهار کرد: «ما در خدمت این مجموعه خواهیم بود تا صنعت بزرگ گردشگری رونق بیشتری بگیرد و خیر و برکت آن برای مردم عزیزمان و افتخاری برای ایران اسلامی ما باشد.»
ایجاد شده: 27/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، با عنایت به آیین نامه مدیریت و ساماندهی وسایل پرنده فوق سبک غیر نظامی (بند ز ماده ۱ مصوب ۱۳۸۶/۵/۲۴ هیئت وزیران) گواهینامه پرواز (سند صلاحیت شخص جهت انجام پرواز با وسیله پرنده) توسط سازمان هواپیمایی کشوری صادر خواهد شد. این گزارش حاکی است، صدور گواهینامهها و ریتینگهای پروازی صادره تمامی مقاطع خلبانی برای پرنده فوق سبک موتوردار و بی موتور توسط مراکز آموزشی و مراکز آموزش ورزشهای هوایی فاقد وجاهت قانونی است و در صورت بروز سانحه سازمان موضوع را همانند افراد فاقد گواهینامه تلقی و اعمال قانون خواهد کرد.
ایجاد شده: 27/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " علی اکبری " نماینده شیراز در مجلس دهم درباره اظهارات اعضای هیأت دولت هنگام بازدید از تخت جمشید گفت: حرفهایی که گفته شد جای نقد دارد؛ چراکه تخت جمشید نماد هنر، مهندسی و معماری است و بیش از ۲۵ قرن دوام آورده است. نماینده شیراز در مجلس دهم تاکید کرد: تختجمشید باعث عبرت نیست، بلکه یک شاهکار و میراث ملی است و ما نباید تخریب و تحقیرش کنیم. وی ادامه داد: من نمیدانم در چه شرایطی آن سخنان گفته شد اما به اعتقاد من خیلی زیبنده نبود؛ ما باید بیشتر از آنکه به معایب توجه کنیم، به حاصل دانش، معماری، مهندسی و ابزارهایی که آن زمان تخت جمشید با آنها بنا شد توجه داشته باشیم، بنایی که شاید بخشی از آن هنوز کشف نشده است و باز هم تاکید میکنم این مجموعه میراث ملی ماست و در دنیا قابل احترام است. اکبری در مورد سخنان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر اینکه حریم پاسارگارد مانع کشاورزی مردم در منطقه شده است، عنوان کرد: به هیچ وجه چنین حرفی درست نیست، این ۲ مسئله حریمشان با یکدیگر فرق میکند، محوطه پاسارگاد محل کشاورزی نیست و به اعتقاد من اصلاً آنگونه که میگویند نیست. وی ادامه داد: بله؛ اساساً این منطقه کشاورزی است و معاش مردم از طریق دامداری و کشاورزی میگذرد اما به اعتقاد من ارتباطی به اینکه مردم پاسارگاد بهدلیل مقبره کوروش نمیتوانند کشاورزی کنند، ندارد. این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چند سالی است روز کوروش مردم به مقبره میآیند که باعث اعمال محدودیتهایی برای ساکنین آنجا شده است که این هم راهحلهایی دارد، موافقان و مخالفان بنشینند و با یکدیگر صحبت کنند، اما نمیشود راه را روی مردم ببندیم و بگوییم کشاورزی مردم مانده است این حرفها به اعتقاد من کارشناسی نیست.
ایجاد شده: 27/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، " سید عزتالله ضرغامی " در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوریهای نرم، صنایعفرهنگی و خلاق در جمع خبرنگاران گفت: کارهای متنوع و خیلی خوبی را معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری انجام داده است و نکته قابل توجه این است که عمده اینها مسیر کاربردی و عملیاتی دارند که در واقع نیاز کشور به حساب میآیند. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، افزود: خوشبختانه در حوزههای مختلفی که نیاز امروز وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی است در این نمایشگاه کارهای مرتبط انجام شده، من امروز در این بازدید دیدم که برخی از حلقههای مفقودهای که داریم در این نمایشگاه وجود دارد. خوشبختانه نیروهای جوان، خلاق و با انگیزه، دانشمند و خستگیناپذیر بسیار خوب در این نمایشگاه حضور دارند و در این حوزهها فعالیت میکنند. آشنایی من امروز با این بخش و نیز آشنایی همکاران و معاونان من بسیار میتواند در ادامه فعالیتهایی که ما در وزارت خانه داریم موثر باشد. او ادامه داد: ما داشتههای فراوانی داریم اما این داشتهها را نمیتوانیم درست عرضه کنیم. تسهیل در عرضه و در کنار آن تقویت تقاضا خصوصا در حوزه صنایعدستی بسیار مهم است. اینها از جمله مشکلات ما است. بهطور مشخص استفاده از فناوریهای جدید و زیرساختهایی در این حوزه وجود دارد و هرکسی در هر کجای کشور فعالیت میکند دغدغه ارتباط با مشتری و مخاطب خود را نباید نداشته باشد. ضرغامی اضافه کرد: ما اگر بتوانیم این مسائل را حل کنیم خیلی از مشکلات ما برطرف میشود، بخش داخلی مهم است و بخش صادرات نیز اهمیت فراوانی دارد. اکنون فضای مجازی این ارتباط جهانی را فراهم کرده و همه جای دنیا افراد میتوانند به محصولات و داشتههای ما از دورترین نقاط کشور حتی در روستاها و بومگردیها دسترسی پیدا کنند. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، اظهار کرد: خوشبختانه من امروز با شرکتهایی آشنا شدم که همه جوان و با انگیزه هستند. برخی از مواردی که دنبال راه اندازی آنها بودیم در کشور موجود است و باید همانها را تجمیع کرد و با توجه به ظرفیتهایی که در خانههای خلاق در سراسر کشور ایجاد شده باید بتوانیم ماموریتهای وزارتخانه را به شکل بهتری جلو ببریم. استمهال وام های گردشگری تا پایان سال او درباره برنامههای خود در حوزه گردشگری نیز گفت: در مورد گردشگری در آینده نزدیک به صورت وسیع اعلام خواهم کرد، در حوزههای مختلف کارهای خوبی دارد انجام میشود. اول باید این مریضی را که دارد نفسش قطع میشود را احیا کرد. بهعنوان مثال مصوبهای را دیروز از ستاد ملی کرونا گرفتیم که بسیار مهم است. بر اساس این مصوبه وامهایی که مراکز گردشگری دریافت کردند و به خاطر کرونا در پرداخت آن دچار مشکل هستند استمهال آنها تا آخر سال مصوب شد و در خصوص مالیات نیز با موافقت ستاد ملی کرونا قرار شد تا یک تاریخی مفاصاحساب مالیاتی آنها به تاخیر بیفتد. ضرغامی ادامه داد: فردا در یک جلسه با حضور وزیر امور خارجه و وزیر بهداشت بهطور رسمی موضوع صدور روادید گردشگری خارجی را اعلام خواهیم کرد. آییننامه را در این باره تنظیم کردیم. این آییننامه به صورت دقیق در معاونت گردشگری تهیه شده است. امیدواریم بتوانیم با حفظ همه پروتکلها تعطیلی ۲۰ ماهه ورود گردشگر خارجی را که برای مجموعه عوامل گردشگری، مراکز اقامتی، تورگردانها و آژانسها مهم است، تمام کنیم. (وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با روز جهانی گردشگری در پنجم مهرماه خبر داده بود صدور ویزای توریستی ایران و تردد گردشگران خارجی از مرزهای زمینی و هوایی که از فروردین سال ۹۹ متوقف شده ، با دستور رئیسجمهور از آبانماه امسال از سر گرفته میشود.) استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در وزارت میراثفرهنگی ضرغامی ضمن بازدید از تمام غرفههای این نمایشگاه با تک تک غرفهداران و شرکتکنندگان از نزدیک گفتوگو و با قدردانی از تلاشهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر حمایتهای همه جانبه دولت سیزدهم از فناوریهای نوین و شرکتهای دانشبنیان تاکید کرد و از برنامهریزیهایی برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتهای شرکتهای دانشبنیان در این وزارتخانه خبر داد. وی در بازدید از غرفه بستهبندی صنایعدستی ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین شرکتهایی گفت: یکی از دلایلی که صنایعدستی ما آنطور که باید به رشد واقعی خود نرسیده است، مشکلاتی است که در حوزه بستهبندی دارد اما خوشبختانه اکنون چنین شرکتهایی به وجود آمده و به طور حتم از این ظرفیتها استفاده خواهیم کرد. او همچنین در بازدید از غرفه اجاره آنلاین اقامتگاهها بر تقویت ارتباطات شرکتهای دانش بنیان در این حوزه با معاونت گردشگری تاکید کرد. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در بخش دیگری از بازدید خود از این نمایشگاه و در گفتوگو با هنرمندانی که در حوزه صنایعدستی و گردشگری با عنوان شرکتهای دانش بنیان فعالیت دارند از ایدههای آنان استقبال کرد و از برنامهریزیها برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیتها و تقویت ارتباطات بین وزارتخانه متبوع خود با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد. نمایشگاه فناوریهای نرم، صنایع فرهنگی و خلاق با هدف نمایش محصولات دانشبنیان که دارای ظرفیت صادراتی هستند در محل سالن ۳۷A نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شده است.
ایجاد شده: 27/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، نشست مشترک مهندس سیدعزتالله ضرغامی وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، و بهرام عیناللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰ در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه برگزار شد. مهندس ضرغامی در این نشست گفت: «در هفتههای گذشته واکسیناسیون عوامل مرتبط با گردشگری کلید زده شد و این روند بهسرعت رو به اتمام است.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی افزود: «حدود ۲۰ ماه است صدور ویزای گردشگری متوقف شده است و با توجه به اهمیت گردشگری، انشاءالله با رعایت پروتکلها بتوانیم گردشگری را در کشور از سر بگیریم.» او تصریح کرد: «صدور ارزشهای فرهنگی ما از طریق گردشگری انجام میشود. اگر زمینههای لازم در کشور به درستی فراهم شود در آینده نزدیک شاهد از سرگیری صدور روادید گردشگری در همه حوزهها خواهیم بود.» توسعه گردشگری از برنامههای مهم دولت سیزدهم است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: «از برنامههای مهم دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی توسعه گردشگری در عرصههای مختلف از جمله گردشگری سلامت، گردشگری زیارتی، گردشگری عام و دیگر حوزهها است.» او افزود: «ما در این جلسه جمع شدهایم که در مورد تقویت گردشگری در کشور و رفع موانع آن رایزنی و گفتوگو کنیم. رونق گردشگری در کشور علاوه بر ارزآوری یک اقدام ماندگار فرهنگی است و ان شاءالله بتوانیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم.» امیرعبداللهیان تصریح کرد: «در این زمینه رایزنیهای مشترک با آقایان ضرغامی و عیناللهی از روز اخذ رای اعتماد آغاز شده است که چگونه میتوانیم ظرفیت سه وزارتخانه را در این حوزه تجمیع کنیم.» وزیر امورخارجه با بیان اینکه در دولت گفتوگوهای خوبی در این زمینه انجام شده و هماهنگیهای مناسبی وجود دارد، بیان کرد: «امیدواریم بتوانیم حوزههای مختلف گردشگری در کشور از جمله گردشگری سلامت، زیارتی و گردشگری به معنای عام را تقویت کنیم و با برگزاری این گونه نشستها بتوانیم یک ریلگذاری جدید در این حوزه در دولت سیزدهم داشته باشیم.» زمینه برای ورود مهمانان خارجی به کشور فراهم شده همچنین در این نشست بهرام عیناللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند واکسیناسیون انجام شده در کشور گفت: «در حال حاضر زمینه برای ورود مهمانان خارجی به کشور فراهم شده و در این خصوص نگرانی وجود ندارد و افراد میتوانند به کشور ما سفر کنند و از خدمات پزشکی بهرهمند شوند.» او افزود: «لازم است یک سازماندهی بین وزارت امور خارجه و وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی انجام دهیم تا ورود این میهمانان با تسهیلات بهتری انجام شود و خدمات پزشکی بهتری به آنها داده شود.» عین اللهی تصریح کرد: «توافقاتی قبلا انجام شده که باید بازنگری شود. در هر کشوری خدمات پزشکی طبقهبندی شده است و دوست داریم افرادی که به ایران سفر میکنند از خدمات پزشکی بهرهمند شوند.» وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: «در شهرهای بزرگ هم با توجه به وضعیت ترددهای هوایی میتوانیم پذیرای گردشگر خارجی از کل دنیا باشیم.»
ایجاد شده: 26/مهر/1400 آخرین ویرایش: 26/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزهزاده " رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتوگو با ابراز خوشحالی از صدور مجدد روادید و ورود گردشگر از آبانماه، بیان کرد: «با پیگیریهای انجامشده از سوی وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی پس از حدود یک سال و نیم شاهد ورود گردشگر خواهیم بود، مقاصد گردشگران خارجی که به ایران سفر میکنند به شهرهای خاص از جمله مشهد، قم، تبریز، شیراز، یزد، اصفهان و در درجه دوم تبریز و اهواز است، و برای برگشتن به رقم ۸میلیون و ۸۷۰هزار گردشگر ورودی پیش از کرونا، نیاز به برنامهریزی جدی داریم.» رئیس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: «پس از باز شدن مرزها با سرعت شاهد ورود گردشگر از عراق خواهیم بود، اما جذب گردشگران اروپایی با توجه به اینکه آنها از قبل برنامهریزی میکنند نیاز به زمان بیشتری دارد. همچنین باید تبلیغات خارج از کشور در رسانهها و مطبوعات خارجی، فضای مجازی و استفاده از بلاگرهای مطرح بینالمللی با برنامه و جدیت انجام شود.» الزام برای چک کردن تأییدیه رزرو هتل و سایر مراکز اقامتی گردشگران انفرادی در مرز یکی از پیشنهادهای مطرح شده از سوی رئیس جامعه هتلداران ایران بود. حمزهزاده با اشاره به واکسیناسیون ۹۰درصدی کارمندان هتلها، افزود: «۱۰درصد باقی مانده هم به دلایل شخصی واکسن نزدهاند که البته تا پایان مهرماه برای کارکنان هتلهای زنجیرهای فرصت معین شده است و در صورت رعایت نشدن، عذرشان خواسته میشود.» رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر به حداقل رساندن دغدغه گردشگران، تصریح کرد: «برای اعتمادسازی تمام پروتکلهای بهداشتی در هتلها رعایت میشود و هزینههای سنگینی برای خرید مواد ضدعفونی صرف میشود.» او همچنین با اشاره به اینکه در کنار گردشگری خارجی نباید از گردشگری داخلی غافل شد، گفت: «در تعطیلات اخیر با افزایش ۱۰درصدی، میانگین ضریب اشغال هتلها از ۱۵ به ۲۵درصد افزایش پیدا کرد.»
ایجاد شده: 26/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، پورشه از طریق شرکت طراحی خود «پورشه دیزاین» (Porsche Design) و با همکاری یک گروه بزرگ هتلداری در آلمان قصد دارد 15 هتل را در شهرهای بزرگ دنیا افتتاح کند. گروه پورشه دیزاین برای تأسیس یک برند جدید هتلداری با شرکت «Deutsche Hospitality» آلمان وارد همکاری شده است. این برند جدید «Steigenberger Porsche Design Hotels» نام دارد که تحت آن 15 هتل در شهرهای مختلف دنیا از جمله لندن، سنگاپور، دبی و شانگهای افتتاح خواهد شد. گروه پورشه دیزاین یک برند تولیدکننده کالاهای مختلف از جمله پوشاک، کفش، ساعت، عینک، چمدان، عطر، جواهر و ... است که در مالکیت شرکت خودروسازی پورشه قرار دارد. این گروه در سال 1972 توسط فردیناند الکساندر پورشه تأسیس شد. هرچند زمان افتتاح این هتل ها هنوز مشخص نیست اما شرکای پروژه جزئیات مربوط به امکانات این هتل ها را ارائه داده اند. این هتل ها هر یک دارای 150 اتاق، سوئیت، پنت هاوس و یک رستوران و بار «دیدنی»، یک مرکز بهداشتی و زیبایی و سالن بدنسازی در فضایی به وسعت دست کم هزار متر مربع خواهند بود. «Deutsche Hospitality» شرکت مادر هتل های معروف «Steigenberger Hotels and Resorts» است که در حال حاضر 160 هتل را در سه قاره دنیا تحت برند «Steigenberger» اداره می کند. این گروه آلمانی سال گذشته توسط « Huazhu Group» چین خریداری شد.
ایجاد شده: 25/مهر/1400 آخرین ویرایش: 27/مهر/1400 اخبار خارجی