“حمید عسکری آزاد” به عنوان کارشناس موضوع نرمافزارهای مدیریت هتلداری معتقد است، نرمافزارهای خارجی بر خلاف نمونههای داخلی با سیستم هتلداری بینالمللی، سازگار است. به گزارش هتلنیوز “حمید عسکریآزاد” در ابتدا و در رابطه با نحوه عملکرد نرمافزارهای مدیریت هتلداری، اظهار داشت: مدیریت تعداد زیادی از اتاقها همواره باعث به وجود آمدن ماتریسی از علامتهای سوال برای بخشهای مختلف یک هتل علیالخصوص، واحد پذیرش بوده است زیرا از یک سو این اتاقها بایستی به فروش برسند و از سوی دیگر شاهد ارائه درخواستهای متعدد از کانالهای مختلف و در بازههای زمانی متفاوت هستیم. “عسکری آزاد” در خصوص تاریخچه فعالیت نرمافزارهای مدیریت هتلداری در ایران، ابراز داشت: با توجه به آنچه که گفته شد، استفاده از نرمافزارهای مدیریت به مرور زمان و با افزایش تعداد اتاقها و پیچیدگیهای مربوط به آن به یک امر ضروی در هتلهای سطح دنیا و به طبع آن در ایران، تبدیل شد. وی ادامه داد: تولید و استفاده از نرمافزارهای مدیریت هتلداری یا PMS در ایران سابقهای 20 ساله دارد که نسبت به کامپیوتری و هوشمند شدن سایر صنایع، پیشرو بوده است. از نیمه دوم دهه 70 و در ابتدا به سفارش برخی گروههای هتلداری، نرمافزارهایی در ایران تولید و عرضه شدند و امروز پس از گذشت دو دهه، هر کدام از این سیستمها بخشی از بازار صنعت هتلداری کشور را در اختیار خود دارند. کارشناس نرمافزارهای مدیریت هتلداری در خصوص حجم استفاده هتلهای ایران از این نرمافزارها، گفت: تقریبا تمامی هتلها و واحدهای اقامتی 2 تا 5 ستاره از این نرمافزارها در سطوح مختلف و با کیفیتهای متفاوت استفاده میکنند. طبعا هر چه هتلها بزرگتر میشوند، نرمافزارهای مدیریت هتلداری نیز کاملتر و با کارایی بیشتری خواهند بود. وی تصریح کرد: در دنیای امروزی، استفاده از نرمافزارهای مدیریت در هتلها از یک امر ضروری تبدیل به یک نیاز پایهای شده است. “حمید عسکریآزاد” در ادامه اظهارت خود به بررسی تفاوتها و نقاط ضعف و قوت نرمافزارهای مدیریت هتلداری تولید داخل با نمونههای خارجی بومیسازی شده پرداخت و گفت: کلیت کار تمامی نرمافزارهای مدیریت هتلداری، یکسان است و قرار است هتل را مدیریت کنند ولیکن در نوع معماری، نحوه و چگونگی مدیریت، اختلافاتی وجود دارد. “عسگری آزاد” ادامه داد: در تولید نرمافزارهای مدیریت هتلداری هر چه از دانش تخصصی بیشتری استفاده شود، مدیریت هتل نیز با کیفیت بهتری صورت خواهد گرفت. در واقع این نرمافزارها ابزاری هستند برای مدیریت هتل نه اینکه صرفا به عنوان یک ماشین حساب عملکرد مالی داشته باشند. وی افزود: هتل از بخشهای مختلفی نظیر پذیرش، خانهداری، غذا و نوشابه، اداری و مالی، مراسمات و تشریفات و … تشکیل شده است که هر کدام به نوعی با نرمافزار مدیریت هتلداری مرتبط هستند پس در نتیجه یکی دیگر از تفاوتهای موجود میان نرمافزارهای داخلی و خارجی، تنوع بخشهای قابل مدیریت است. “عسگری آزاد” اما تفاوت اصلی را در توانایی تبادل اطلاعات با کانالهای فروش خارجی دانست و گفت: چنانچه نرمافزارهای مدیریت هتلداری از API های تائید شده با آژانسهای بینالمللی از جمله Booking و HRS برخوردار باشند، این ویژگی باعث خواهد شد تا بخشی از اتاقهای هتل نیز از طریق ارتباط با سامانههای جهانی رزرواسیون به فروش برسد که در عملکرد مالی هتل تاثیر بسزایی خواهد داشت. وی افزود: در نرمافزارهای مدیریت هتلداری خارجی تمام آن چیزی که هتلداران نیاز دارند، طراحی شده و قابل دریافت است. برای مثال علاوه بر اتصال به API های جهانی، سازگاری با نظام بانکداری بینالمللی و سایر سیستمهای مدیریت هتل مانند BMS نیز از دیگر ویژگیهای آنهاست ولیکن در مقابل نرمافزارهای داخلی صرفا مجهز به موارد عمومی و پرکاربرد هستند و سایر موضوعات بایستی به سفارش هتلداران و با پرداخت هزینههای جداگانه، انجام میشود.
ایجاد شده: 31/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 31/خرداد/1397 اخبار داخلی
سرپرست دفتر امور مجامع و تشکلهای مردم نهاد معاونت سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی معتقد است در بخش سرمایهگذاری خارجی آنقدر اتفاقات چشمگیر نیفتاده که حالا با خروج ترامپ از برجام نگران برهم خوردن آن باشیم. به گزارش هتلنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، مدیرکل مجامع و تشکلهای مردم نهاد معاونت سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی، اظهار داشت: سرمایهگذاری از سوی کشورهای خارجی بهویژه کشورهای اروپایی، آمریکایی و شرق آسیا آنقدر چشمگیر نبوده که بخواهیم بگوییم پس از خروج برجام، تاثیر منفی بر این روند گذاشته است. به گزارش هتلنیوز “جلال تاجیک” مهمترین سرمایهگذاران خارجی حاضر در صنعت گردشگری ایران را از کشورهای منطقه معرفی کرد و گفت: سرمایهگذاران کشورهای عربی از قبل برجام نیز در مشهد حضور داشتند و در هتلسازیهای این شهر و همچنین فرودگاه امامخمینی(ره) ورود داشتهاند که هنوز هم به فعالیت خود ادامه میدهند. وی افزود: در سال نخست امضای برجام با هجوم سرمایهگذارانی که نیت سرمایهگذاری در کشور را داشتند مواجه بودیم؛ اما این به آن معنا نبوده که همگی، سرمایههایشان را وارد کشور کردند، بلکه بیشتر این فعالیتها روی کاغذ صورت گرفت و در عمل شاهد اتفاقات دیگر بودیم. “حسیناله بداشتی” در پایان گفت: نزدیک به ۲۸ ماه از برجام میگذرد. در این مدت چه تعداد سرمایهگذار خارجی وارد شده بود که حالا قصد خروج داشته باشند؟ برجام در بخش گردشگری، تنها در ورود گردشگر خارجی اثرگذار بوده اما در بخش سرمایهگذاری خارجی آنقدر اتفاقات چشمگیر نیفتاده که حالا با خروج ترامپ از برجام نگران برهم خوردن آن باشیم.
ایجاد شده: 1/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1397 اخبار داخلی
مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع معاونت سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی در خصوص روند ورود سرمایهگذاران خارجی به صنعت گردشگری ایران، اظهار داشت: اکثر سرمایهگذارهای خارجی پس از برجام با ایران در حال مذاکره بودند و بسیاری از آنها به قرارداد نهایی نرسیدند و ممکن است اتفاقات اخیر موجب شود تا تردید این سرمایهگذاران بیشتر شود. به گزارش هتلنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد “حسین رازقی” گفت: بسیاری از سرمایهگذارهای اروپایی، آسیایی و کشورهای همسایه علاقهمند بودند تا در زمینه هتلداری در کشور سرمایهگذاری کنند. مذاکرات سال اول پس از برجام خوب بود؛ اما به مرور ریزش کرد و خروج ترامپ از برجام نیز آنها را بیشتر در حال دو به شک نگه داشت. وی تصریح کرد: کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه، کرهجنوبی، چین و… علاقهمند به سرمایهگذاری در ایران هستند. با این حال هنوز آنطور که باید به طور جدی ورود نکردهاند. مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه افزود: در یک سال گذشته یعنی آغاز دولت دوازدهم، حدود 300 میلیون دلار در هیات سرمایهگذاری خارجی تصویب شده است و در مجموع نیز از سال 92، یک میلیارد و 200 میلیون دلار در این هیات مصوب شده است. “رازقی” همچنین گفت: ورود نکردن سرمایهگذار خارجی مربوط به 10 روز اخیر نمیشود چون یک سرمایهگذار خارجی برای ورود سرمایهاش به یک کشور دیگر چندین سال تحقیق و مطالعه میکند و سپس تصمیم به این کار میگیرد و تصمیم او در این زمان آنقدر جدی است که احتمال ورود نکردنش بسیار کم است. وی در خصوص راهحل پیشنهادی و جایگزین جذب گردشگران خارجی نیز گفت: بیشتر بر گردشگری داخلی تاکید میکنیم و روی کشورهای همسایه و آسیایی برنامهریزی خواهیمکرد.
ایجاد شده: 1/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. “علیرضا رحیمی” نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استناد به اصل 110 و 75 قانون اساسی، اظهار داشت: این طرح اگرچه حسن نیت طراحان آن را در پی دارد اما خلاف نظام اداری، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه است زیرا مانع از چابکسازی دولت میشود. وی ابراز داشت: سازمان میراث فرهنگی در صورت کارآمدی در شرایط فعلی نیز میتواند اقدامات مفیدی انجام دهد. وی با بیان این که صنعت گردشگری ایران در مقایسه با کشور ترکیه شرایط مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: با وجودی که بیشترین مراکز جذب گردشگر را در اختیار داریم اما کمترین توفیق را در جذب آن داشتهایم. “پروانه سلحشوری” نماینده مردم تهران در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: اظهارات کسانی که ادعا می کنند تشکیل وزارتخانه بار مالی دارد را رد می کنم. وی افزود: تشکیل وزارت گردشگری رونق کشور را به همراه دارد. متاسفانه با وجود جاذبههای گردشگری متنوع در سراسر نقاط کشور، برای رونق گردشگری اقدام خاصی انجام نشده است. وی تصریح کرد: صنعت گردشگری، صنعتی ارز آور است و نباید به گونهای عمل شود که ارز از کشور خارج شود زیرا در کشور با مشکلات ارزی مواجه هستیم. “سید کاظم دلخوش اباتری” نماینده مردم صومعهسرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امروز و در مخالفت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: یکی از دلایل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عدم پاسخگویی مسئولان است اما این سوال وجود دارد که آیا مسئولان وزارتخانهها تاکنون پاسخگو بودهاند؟ وی افزود: در شرایط فعلی وزارتخانهها نمیتوانند به درستی اقداماتشان را انجام دهند لذا با تشکیل وزارتخانه جدید در حوزه گردشگری صرفاً بار مالی برای دولت در این عرصه ایجاد می شود. وی تصریح کرد: بایستی به دنبال اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی باشیم و بنابراین پویایی صنعت گردشگری با تشکیل وزارتخانه درست نمیشود. “علی وقفچی” نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: برای رسیدن به چشمانداز 1404 و جذب 20 میلیون توریست، ارتقای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اجتنابناپذیر است. وی افزود: برای نیل به توسعه عادلانه، محرومیتزدایی و حذف فقر بایستی گردشگری را توسعه داد پس بنابراین نباید بهره برداری اقتصادی را فدای توسعه سازمانی کرد. وی در پایان گفت: تعداد مدیران تغییر یافته نشان از هرج و مرج در این سازمان است و حضور وزیر میراث فرهنگی در دولت موجب ارج نهادن به توریسم و میراث تاریخی ایران میشود. سید “علی ادیانی” نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، اظهار داشت: تشکیل وزارتخانه جدید بار مالی داشته و شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد زیرا در چارچوب برنامه ششم توسعه و سیاستهای ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، دولت مکلف شده 15 درصد حجم خود را کاهش دهد و به عبارتی کوچکسازی صورت بگیرد. وی افزود: طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مغایر با اصل 110 قانون اساسی است. “مهرداد بائوج لاهوتی” نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: هرگونه افزایش نیروی انسانی، امکانات و بار مالی در طول برنامه ششم ممنوع شده است و تشکیل وزارت گردشگری نیز نه تنها بار مالی برای دولت ندارد بلکه کاهش نیز دارد. وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی به حیات خلوت دولتها تبدیل شده است و در حالیکه کشور ایران از لحاظ جاذبههای گردشگری جزو 10 کشور برتر دنیا محسوب میشود، متاسفانه 10 میلیون نفر و سرمایهای بالغ بر 20 میلیارد دلار از کشور خارج میشود. “عزیز اکبریان” نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، گفت: طرح مذکور بار مالی دارد. مشکل امروز مردم با مسئله اقتصاد و معیشت است نه تشکیل وزارتخانه جدید. وی اظهار داشت: در صنعت گردشگری بایستی به دنبال توسعه زیرساختها و به جای تشکیل وزارتخانه جدید باید به دنبال ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باشیم. در پایان اظهارات موافقان و مخالفان، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. پس از رای منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ارجاع مجدد این طرح به کمیسیون مشترک به منظور بررسی بیشتر را به رأی گذاشت که نمایندگان با ارجاع این طرح با 79 رأی موافق، 115 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع مجدد طرح تشکیل وزارت گردشگری به کمیسیون مشترک جهت بررسی بیشتر نیز مخالفت کردند.
ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران با صدور اطلاعیهای به مدیران تشکلهای هتلداری استانهای سراسر کشور نسبت به برخورد جدی با مراکز متخلف رزرواسیون اینترنتی هتلها، هشدار داد. به گزارش هتلنیوز ، متن این اطلاعیه به شرح زیر است: مدیران محترم تشکلهای هتلداری استانها سلام علیکم با احترام به آگاهی میرساند اخیرا برخی از مراکز رزرواسیون اینترنتی هتلها با ارائه نرخهای تهاجمی و فروش زیر نرخ خرید از هتلها، موجب اخلال در فضای رقابتی سالم کسب و کار و بیاعتمادی گردشگران در فضای مجازی شدهاند. لذا خواهشمند است به جهت ایجاد شفافیت و جلوگیری از ایراد خسارتهای مادی و معنوی بیشتر به هتلها و نیز دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز معتبر رزرواسیون آنلاین، نسبت به قطع همکاری با شرکتها و سامانههای متخلف که مغایر با اصول حرفهای فعالیت در کسب و کارهای اینترنتی رفتار مینمایند، اقدام و در صورت مشاهده، این دفتر را مطلع نمایند. جمشید حمزهزاده – رئیس جامعه هتلداران ایران
ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
مراسم شستمین سالگرد تاسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، شب گذشته با حضور معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاون گردشگری کشور، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران مختلف بخشهای دولتی و خصوصی و فعالان صنعت گردشگری در سالن همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری، اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس مقرر شد تا نرخ ترجیحی مالیات بر ارزش افزوده در هتلها از 9 به 3 درصد کاهش یابد. “علیاصغر مونسان” در ادامه ابراز داشت: در حال حاضر 1700 پروژه در دست ساخت داریم که عمدتاً غیردولتی است و امید داریم با همکاری بخشهای مختلف 1250 پروژه که نیمی از آنها هتل و تأسیسات اقامتی است بهمرور به بهرهبرداری برسد. وی در ادامه افزود: همه باید کمک کنیم تا قیمت تمام شده چه در تورهای ورودی و چه در گردشگری داخلی را کاهش دهیم که اگر همه زنجیره صنعت گردشگری به هم کمک کنیم این موضوعات نیز قابل حل است. وزیر راه و شهرسازی نیز در بخشی از اظهارات خود در این مراسم به بازآفرینی شهری و نقش آن در صنعت گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از روشهای خوب برای بازگرداندن زندگی به حوزههایی که ارزش میراثی و فرهنگی و معماری دارند، حوزه تورگردانی است. عباس آخوندی ابراز داشت: قطعاً هتلهای لوکس جای خودشان را دارند ولیکن شما بهتر از من میدانید کسی که به ایران سفر میکند بیشتر تمایل دارد ایران را بشناسد و شناخت ایران با اقامت در هتلهای لاکچری محقق نمیشود و رفتن در دل جامعه ایران برای گردشگران خارجی جذابیت بیشتری دارد.
ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 9/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، از سال 1990 میلادی تاکنون مناطق آسیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه بیشترین رشد را در جذب گردشگر خارجی به ثبت رساندهاند. در سال 2017 در مجموع 1.32 میلیارد سفر خارجی توسط گرشگران در سراسر جهان انجام شد که در مقایسه با آمار 1.24 میلیارد سفر در سال گذشته آن افزایش داشت و همچنین سه برابر بیشتر از 439.5 میلیون سفری است که در سال 1990 میلادی به ثبت رسیده است. در حالی که جمعیت جهان از 5.3 میلیارد نفر در 28 سال پیش (1990) به بیش از 7.6 میلیارد نفر در حال حاضر رسیده است، نمیتوان این حقیقت را کتمان کرد که امروز در مقایسه با گذشته افراد بیشتری لذت سفر در سراسر دنیا را تجربه میکنند. رشد بزرگ گردشگری در قرن 21 زائیده افزایش محبوبیت جاذبههای گردشگری در مقاصد اروپایی نبوده و در عوض نتیجه رونق گردشگری در آسیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه بوده است. به عنوان مثال در سال 1990 میلادی، منطقه آسیا-پاسیفیک تنها میزبان 56.2 میلیون توریست خارجی بود اما آمارهای سال 2017 در این منطقه عدد 323.7 میلیون نفر را نشان میدهند. از نقطه نظر رشد نسبی جذب گردشگر از سال 1990 تاکنون هیچ کشوری به اندازه کامبوج رونق در این بخش را طی این سالها تجریه نکرده است. در سال 1990 که کامبوج هنوز تحت سیطره خمرهای سرخ، جنگ با ویتنام و متعاقب آن 10 سال اشغال بود، سالانه تنها پذیرای 17000 گردشگر بود اما حالا پس از گذشته سه دهه کشور کامبوج یکی از مقاصد اصلی سفر به جنوب شرقی آسیاست و براساس گزاش سازمان جهانی گردشگری در سال 2016 میزبان 5.01 میلیون توریست بوده که حاکی از رشد 32941 درصد در قیاس با آمارهای سال 1990 است. انتظار میرود این رقم در آمارهای اعلامی سال 2017 به 5.6 میلیون نفر برسد. کشور لائوس و میانمار دو همسایه کامبوج نیز در رتبههای دوم و سوم بیشترین رشد گردشگری در 28 سال اخیر قرار دارند. لائوس که در سال 1990 تنها 14 هزار گردشگر داشت بر اساس آمار سال 2016 میزبان 3.32 میلیون توریست بوده (رشد 23714 درصدی) و شمار گردشگران میانمار نیز از 21 هزار نفر در سال 1990 به 2.9 میلیون نفر (رشد 13809 درصد) افزایش یافته است. ایران پس از کامبوج، لائوس، میانمار، آلبانی، قرقیزستان و ویتنام در رتبه هفتم بیشترین رشد در جذب گردشگر از سال 1990 میلادی تاکنون قرار گرفته است و امروز 32.9 برابر بیشتر از 28 سال پیش گردشگری خارجی وارد خاک ایران میشوند. گرجستان، امارات، آذربایجان، قطر، مالزی، عمان، ایسلند، بلاروس، کوبا، پرو، کرواسی، آفریقای جنوبی و یونان نیز در رتبههای بعدی کشورهایی قرار دارند که از سال 1990 تاکنون بیشترین رشد را در جذب توریست خارجی به ثبت رساندهاند. در سال 1990 کشورهایی چون مجارستان، سوئیس، پرتغال و بلژیک در میان پرگردشگرترین کشورهای جهان حضور داشتند که امروزه جای خود را به کشورهایی نظیر ژاپن، مالزی و ماکائو دادند و کشور چین که در آن زمان در رتبه دوازدهم جهان قرار داشت، امروز جایگاه خود را به رتبه چهارم ارتقاء داده و تایلند نیز از رتبه هجدهم به جایگاه دهم صعود کرده است. ترکیه نیز یکی دیگر تازه واردها در میان مقاصد برتر گردشگری جهان محسوب میشود که در سال 1990 حدود 4.8 میلیون گردشگر داشت و امروز نزدیک به چهل میلیون نفر. تنها سه کشور از سال 1990 تاکنون با کاهش شمار گردشگر رو به رو بودهاند؛ مجارستان که زمانی با 20.5 میلیون توریست پنجمین کشور پربازدید جهان بود، امروز با 15.5 میلیون گردشگر به رتبه پانزدهم نزول پیدا کرده است. سوئیس نیز از جایگاه 11 به 35 و رومانی از رتبه 24 به 73 نزول یافتهاند. از سال 2010 میلادی تاکنون نیز کشورهای الجزایر، زیمباوه، اردن، تونس، اوکراین، سوریه و مصر با کاهش شمار گردشگر در مقایسه با سالهای گذشته خود رو به رو بودهاند و از سال 2015 تاکنون هم کرهجنوبی، آرژانتین، ایران، بلژیک، لائوس، میانمار، عربستان سعودی، آمریکا و روسیه، ریزش گردشگر داشتهاند. ایران از سال 2015 تاکنون با کاهش 0.3 میلیون گردشگر مواجه بوده است. آمریکا و روسیه نیز از سال 2015 تاکنون به ترتیب 3.6 و 4.4 میلیون نفر کاهش گردشگر داشتهاند. بر اساس این گزارش، کاهش در شمار گردشگران در سالهای اخیر بیشتر نتیجه جنگ، تروریسم و ناآرامیهای داخلی بوده است.
ایجاد شده: 23/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 23/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان در ابتدا ضمن اشاره به افزایش 10 درصدی ضریب اشغال هتلهای این استان در ایام نوروز سال جاری در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال گذشته، اظهار داشت: تفاوت در سیستم و معیار آمارگیری باعث میشود تا ضریب اشغال ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی همواره چیزی حدود 20 درصد بالاتر از ضریب اشغال واقعی هتلها باشد. “جواد عباسی” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، گفت: سازمان میراث فرهنگی بر اساس تعداد نفرات ورودی به هر استان که آن نیز با محاسبه تعداد پلاکهای وسایل نقلیه دریافتی از اداره راه و ترابری به دست میآید اقدام به ارائه این آمار مینماید. برای مثال چنانچه تعداد مسافران ورودی به استان 20 نفر و ظرفیت هتلها نیز 20 درصد باشد، ضریب اشغال 100 درصد اعلام میشود. مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان، ابراز داشت: در مقابل، سیستم آمارگیری هتلداران بر اساس تعداد اتاق است زیرا بر اساس استانداردهای بینالمللی هتلداری، ملاک و معیار ارزیابی عملکرد اقتصادی یک واحد اقامتی، فروش اتاق است. برای مثال همان 20 نفر مسافر در مثال قبلی نهایتا میتوانند در 10 اتاق دو نفره، اسکان داشته باشند. دبیر تاسیسات گردشگری استان گیلان در ادامه افزود: دلیل اصلی این اختلاف آمار، ادارات کل استانی به ارائه آمار بالای گردشگران ورودی برای بهرهگیری از سهم بیشتر در بودجه سالیانه است. “جواد عباسی” در پایان گفت: از سوی دیگر سایر نهادهای دولتی مانند سازمان امور مالیاتی، بانکها و … نیز آمار ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی را مبنای عمل خود قرار میدهند که این باعث بروز مشکلات بسیاری برای هتلها در زمینههایی مانند پرداخت عوارض، مالیات، تسهیلات بانکی و …. شده است.
ایجاد شده: 7/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 7/فروردین/1397 اخبار داخلی
شاهین وثوق؛ مدیر مجموعه تفریحی و اقامتی Club Center در Orange County آمریکاست. بسیاری از میهمانان او از بزرگان و تاثیرگذاران Orange County هستند. به گزارش هتلنیوز ، وی که در تهران متولد و دوران کودکی خود را در ایران سپری کرده، معتقد است برای فعالیت در صنعت هتلداری زاده شده است زیرا میهماننوازی در خون اوست و در خانواده او موروثی است. زمانی که پسر کوچکی بود و در تهران زندگی میکرد، علاقه فراوانی به کمک به پدر و مادرش داشت و به همین خاطر است که به گفته خودش باور نمیکند که در به دست آوردن شغل میزبانی برای امرار معاش، فقط شانس دخیل بوده باشد. در ابتدا مصاحبه به شوخی میگوید اگر همین الان به خانوادهام تلفن کنید و بگویید در حال رفتن به سمت خانه آنها هستید، وقتی به آنجا برسید با ظرفی از میوه تازه و شیرینی بر روی میز مواجه خواهید شد و اولین پرسش این خواهد بود: برای خوردن چه چیزی برای شما درست کنم؟ “شاهین وثوق” هماکنون مدیریت یک مجموعه تفریحی و اقامتی در Orange County را بر عهده دارد. یک مکان اجتماعی با پرستیژ که پیش از او توسط آقای Henry T.Segerstrom تاسیس شده است. وی در خصوص اهمیت میهماننوازی میگوید: جواب هر سوالی همیشه “بله” است. از کارمندانم خواستهام که همواره به دنبال حل مشکلات باشند. اگر مثلا یک میهمان کیک خواست، باید راهی پیدا کنیم که بگوییم بله، سرآشپز کیکی خواهد پخت. اگر سرآشپز فرصت پخت کیک را نداشت، باید یک کیک برای میهمان خریداری شود. “شاهین وثوق” ادامه میدهد: به خاطر سپردن این موضوع که کدام میهمان تنها یک قالب یخ با نوشیدنی خود مینوشد و کدام میهمان اصلا یخ در نوشیدنی خود نمیاندازد، تنها بخشی از وظیفه کارمندان من است. او در مورد سابقه کاری خود در حوزه هتلداری و میهماننوازی، گفت: زمانی که بیشتر از 15 سال نداشتم و تنها دو سال پس از اینکه خانوادهام از ایران به واشنگتن آمدند، کار خود را از ظرفشویی در هتل Marriott آغاز کردم. پس از آن و وقتی که در دانشگاه A&M تگزاس مشغول تحصیل در رشته بیزینس بودم، یک کافه را اداره میکردم. مدیریت در واحد اقامتی مانند Club Center همان قلهای است که همیشه به دنبال آن بوده است. شاهین وثوق در خصوص این موضوع، اظهار داشت: وقتی در اینجا هستم، خودم را فراموش میکنم. لابی این اقامتگاه مانند یک نسخه واقعی از LinkedIn است. اینجا محل ایجاد ارتباطات کاری است و من از ایجاد روابط لذت میبرم. خلوتگاه شما کجاست؟ حیات پشتی؛ یک محل نشستن بسیار راحت و یک آلاچیق مشرف به منظره تپهها رو به غرب دارم. دوست دارم که فقط در آنجا بنشینم و به غروب آفتاب خیره بشوم. اگر آزاد بودید چه میکردید؟ فکر کنم میرفتم و فیلم میدیدم. کمدی و اکشن را دوست دارم. مکان مورد علاقه شما کجاست؟ کافی شاپ پاول در Fountain Valley یک کافه کوچک و دنج است. تجملاتی در کار نیست. صاحب آن یک عضو سابق نیروی دریایی است. از فرزندانتان چه چیزی یاد گرفتید؟ با موسیقی که دوست داشتند به آنها نزدیک شدم. این روزها به Fall Out Boy و Snow Patrol گوش میدهم. نکته مورد علاقه شما در مورد Orange County چیست؟ این منطقه از لحاظ نژادی بسیار متنوع است و از اقوام مختلف در این منطقه حضور دارند که این یعنی غذاهای خوشمزه. رستورانهای عالی بسیار زیادی در اطراف هستند. اوقات فراغت خود را چگونه میگذرانید؟ با خانوادهام هستم. دخترم و همسرش در Scottsdale زندگی میکنند. پسرم در نیویورک زندگی میکند. هر یک یا دو هفته د رمیان به پدر و مادرم سر میزنم. آنها در Irvine زندگی میکنند. پدرم 93 سال و مادرم 84 سال دارد. سخن پایانی؟ هر روز یک هدیه است
ایجاد شده: 26/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، دکتر “محسن قریب” پس از سالها فعالیت در بخش دولتی صنعت گردشگری و هتلداری از جمله گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی و … هماکنون سمت ریاست هیاتمدیره گروه هتلهای آریا به عنوان نخستین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور را بر عهده دارد. دکتر “محسن قریب” در ابتدای مصاحبه با خبرنگار هتلنیوز به بیان شرح مختصری از تاریخچه فعالیت گروه هتلهای آریا پرداخت و گفت: گروه هتلهای آریا در سال 1386 تاسیس شده است و در طول این سالها به عنوان اولین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور موفق شده است تا اتفاقات خوبی را رقم بزند. دکتر “محسن قریب” اظهار داشت: گروه هتلهای آریا از بدو تاسیس سه هدف عمده را در اولویتهای کاری خود قرار داده است. در ابتدا ظرفیتسازی برای هتلهای عضو گروه در حوزههای اقامتی و پذیرایی از طریق امضای قرارداد با گروهها، شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی، در مرحله دوم حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی و تبلیغات با بیشترین اثردهی برای تمامی اعضای گروه و به عنوان هدف سوم نیز موضوع آموزش واحد در تمامی هتلهای زیرمجموعه را دنبال نموده است که در آخرین اقدام، گروهی از مدیران هتلها برای حضور در یک دوره آموزشی به کشور ترکیه اعزام شدند. دکتر “قریب” تصریح کرد: گروه هتلهای آریا همه ساله در نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران حضور دارد و امسال نیز موفق به کسب عنوان بهترین غرفه حاضر در سالن خلیج فارس که مختص به هتلداران بود، شد. در حوزه نمایشگاههای خارجی نیز طی سالهای گذشته حضور پر قدرتی در کشورهایی نظیر ترکیه و چین داشتهایم. وی در خصوص برنامههای گروه هتلهای آریا در سال آینده، گفت: در سال آینده نیز اهداف تعیین شده علیالخصوص در زمینه ارائه سرویس به سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی، توسعه روابط با کشورهای خارجی و حضور در نمایشگاههای بینالمللی را با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهیم داد. وب افزود: همچنین موضوعی که از سال آینده آن را استارت خواهیم زد، تجهیز و استانداردسازی هتلهای سراسر کشور است که بر اساس مجوز و نمایندگیهای اخذ شده از چندین شرکت خارجی، طراحی و ساخت و همچنین تجهیز هتلهای متقاضی را دنبال خواهیم کرد. رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای آریا در رابطه با وضعیت ضریب اشغال هتلهای زیرمجموعه این گروه، ابراز داشت: خوشبختانه با توجه به استفاده از روشهای مدرن بازاریابی و فروش و همچنین تلاشهای مجموعه عوامل، گروه هتلهای آریا در سال جاری میانگین ضریب اشغال 70 درصد را داشته است. البته با توجه به توزیع نامناسب سفر در کشور و همچنین وضع معیشت مردم که در پی رکود اقتصادی با مشکل مواجه شده است، متاسفانه اکثریت هتلهای کشور ضریب اشغال پایینی را داشته و مردم ترجیح دادهاند تا در مراکز عمومی، چادرهای مسافرتی و یا نهایتا در خانهمسافرها اقامت داشته باشند. دکتر محسن قریب در رابطه با ورود دولت به صنعت گردشگری نیز گفت: نه فقط در صنعت گردشگری بلکه در تمامی مباحث اقتصادی، تصدیگری دولت نتیجه خوبی در پی نداشته و متاسفانه ورود مستقیم دولت با موفقیت همراه نبوده است. تشکلهای دولتی به دلیل ساختار اجرایی و نظارتهایی که بر عملکردشان وجود دارد دچار موانع و مشکلات زیادی به ویژه در بحث تبلیغات و بازاریابی میشوند. از سوی دیگر مجموعههای دولتی دارای پرسنل مازادی هستند که فقط و فقط، هزینههای سرباری را به هتلها تحمیل میکنند. وی در پایان افزود: در طرف مقابل و در مقایسه با مجموعههای دولتی، بخش خصوصی دارای تحرک، چابکی و سرعت عمل بسیار بالایی در تصمیمگیریهاست
ایجاد شده: 22/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 22/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از روابطعمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیویکمین نشست اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر امروز یکشنبه 20 اسفند 96 با حضور “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کشور، مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری، استانداران، معاونان استانداران و نمایندگان دستگاههای عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در محل سالن “فجر” ساختمان سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد. “محمد محبخدایی” معاون گردشگری کشور با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد، اظهار داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با عضویت 20 دستگاه به تصویب هیات وزیران رسیده و سیاستگذاری، برنامهریزی و ساماندهی سفر در کل کشور بر عهده این ستاد گذاشته شده است. معاون گردشگری کشور در تشریح اقدامات و مهمترین برنامههای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در کشور، ابراز داشت: سازماندهی تمام اعضا در سیستم یکپارچه، ایجاد پنجره واحد برای ارائه خدمات، استفاده از توانمندیهای دستگاههای مختلف برای ارائه خدمات بهتر، آسیبشناسی عملکرد ستاد سالهای گذشته، بررسی و ارائه خدمات تسهیلات سفر در تمام کشور، برنامهریزی و توسعه سفر به مناطق کمتر شناخته شده، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیتهای بخش خصوصی، برگزاری جشنوارههای مختلف، نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاهها با تاکید رئیس سازمان و ایجاد سامانه نظارت، ایجاد فضای رقابتی برای استانها، برنامهریزی برای انجام اقدامات مشترک، تشکیل کارگروه مشترک برای تجمیع هزینهها، تهیه برنامه جامع آمار به طوری که تمام اعضای ستاد میتوانند آمار سفر را در سامانهای مشترک وارد کنند، برگزاری شش جلسه و 30 مصوبه از مرداد امسال، ابلاغ دستورالعمل به استانها، تشکیل جلسات استانی ستاد و پیگیری وظایف با محوریت پنجره واحد از جمله مهمترین اقدامات است که برای ایام نوروز برنامهریزی شده است. “محبخدایی” افزود: جشنواره نوروزگاه، رالی تور، جشنواره گردشگری ایران کودک، ایستگاههای فعال در نوروزگاهها، استقبال از اولین میهمانان نوروزی، برگزاری جشنوارههای فضای محلی و برنامههای اختصاصی استانها بر اساس ظرفیتهای موجود در دستور کار این ستاد قرار دارد. وی در پایان افزود: تولید سفری مفرح و شاد با تاکید بر ایمنی، معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی، برپایی کمپها و چادرهای عشایری در تمام نقاط کشور با همکاری معاونت امور عشایری، جشنواره خرید نوروزی، معرفی غذاهای سنتی کشور با کمک هتلداران و رستورانداران، اهدای جوایز به برندگان و افرادی که مشارکت اجتماعی بیشتری در حوزه سفر خواهد داشت و … از جمله مهترین برنامههایی است که در دستور کار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرهای کشور، قرار دارد.
ایجاد شده: 20/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز “فضلالله جوادپور” مدیر هتل عباسی اصفهان در نامهای به دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران، خواستار این شد تا در موضوع تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، تشکیل وزارت ویژه صرفا مختص به “گردشگری” در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. متن نامه ارسالی مدیر هتل عباسی اصفهان برای رئیس جامعه هتلداران ایران به شرح زیر است: جناب آقاى دکتر حمزهزاده ریاست محترم جامعه هتلداران ایران سلام علیکم ضمن تقدیر از زحمات و کوششهاى بی دریغ حضرتعالى و با عنایت به اینکه ما اهالى گردشگرى هرگز در چنین شرایط حساسى نبودهایم لذا تصمیمات امروز بیش از هر زمان دیگر خطیر است. لزوم تشکیل وزارت گردشگرى را سالهاست متخصصین و کارشناسان امر تذکر داده و توصیه کردهاند ولیکن بدون رودربایستى، مسئولین تاکنون به هر دلیل که پرداختن به آن از این مجال خارج است از اجراى آن طفره رفته و اقدامى نکردهاند. اما اصرار بر تشکیل وزارت میراث موید آن است که ابداً اصل موضوع را ملتفت نشدهاند؛ لذا استدعا دارم زحمت کشیده به این بزرگواران بفرمایید “وزارت گردشگرى” نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر و اگر هم سوال شد که میراث و صنایع دستى چه میشود، بفرمایید صد که آمد نود و نه هم پیش ماست. گردشگرى کلانتر از میراث و امثالهم است و تا امروز نیز سرهنگ زیر بلیت گروهبان بوده است. شما خودتان براى مراسم تبریز 2018 متجاوز از بیست وزیر گردشگرى دعوت کردهاید! باقى بقایتان – فضلالله جوادپور
ایجاد شده: 19/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396 اخبار داخلی