نتایج جستجو...
یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس - فارس ( شیراز )

یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس - فارس ( شیراز )

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه گردشگری پارس با هدف توسعه گردشگری استان طی روزهای 26 تا 29 آذرماه، خبر داد. "مصیب امیری" با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصتی مناسب برای توسعه ظرفیت‌های متعدد و متنوع گردشگری است، اظهار داشت: در این دوره از تلاش می‌شود تا توانمندی سرمایه‌گذاران در حوزه ایجاد تاسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری مذهبی و سلامت، بیمارستان‌ها، اتاق بازرگانی و شهرداری‌ها به نمایش گذاشته شود. "امیری" یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس در شهر شیراز را معرفی توانمندی‌های تاسیسات اقامتی به ویژه اقامتگاه‌های بوم‌‎گردی، معرفی کرد و ابراز داشت: استان فارس با دارا بودن شرایط متنوع آب و هوایی، قابلیت گردشگرپذیری در هر فصل از سال را دارد. وی افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس، دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی نیز در دو سالن برپاست و قرار است تا نمایندگان هر استان و شهرستان به صورت تخصصی به معرفی محصولات شاخص شهر خود بپردازند. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در پایان گفت: یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس طی روزهای 26 تا 29 آذرماه از ساعت 16 الی 21 در شهر شیراز و محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس پذیرای علاقه‌مندان است. "محمود بندرچی" مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن به عنوان مجری برگزاری یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس نیز اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه با حضور و مشارکت ده‌ها شرکت داخلی و خارجی، برگزار خواهد شد و تمامی سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی شیراز در فضایی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع تحت پوشش نمایشگاه گردشگری قرار خواهد گرفت. "بندرچی" افزود: دو سالن به صنایع دستی، یک سالن به گردشگری سلامت و دو سالن نیز به آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها اختصاص خواهد یافت. وی در پایان گفت: هیات‌های تجاری از کشورهای عراق، کویت، قطر، عمان و ترکیه نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ایجاد شده: 17/آذر/1398       آخرین ویرایش: 18/آذر/1398     رویدادها و نمایشگاه‌ها
گردشگرى داخلى با بنزين ٣٠٠٠ تومانى!!!

گردشگرى داخلى با بنزين ٣٠٠٠ تومانى!!!

بنده و جنابعالی كه در این صنعت فعالیت می‌نمائیم كم‌ كم باورمان می‌شود كه قرار نیست بخت صنعت گردشگری ما باز شود و فعالین این بخش روی خوشی به خود ببینند. امید بود تا بعد از به بن‌ بست رسیدن صادرات نفت كشور و تغییر جایگاه حوزه گردشگری در دولت و شكل‌گیری وزارتخانه جدید، عنایت ویژه‌ای به صنعت پیشران گردشگری برای تولید اشتغال و درآمد مناسب و پایدار شده و با تعدیل تراز منفی خروج از كشور، زمینه توسعه گردشگری داخلی بیش از پیش فراهم شود. دیر زمانی از افزایش بیش از سه برابرى نرخ ارز در بازار داخلى نمى‌گذرد كه به یكباره شوک جدیدی بر اعتماد و اعتبار اقتصادی و معیشتی مردم در نیمه شب آخرین جمعه آبان‌ماه فرود آمد و صبحگاهان تلخی را برای مردم بی‌خبر از همه جا به ارمغان آورد. با افزایش چند برابری نرخ ارز در سال گذشته و كاهش ارزش پول ملى، صرف نظر از مزایا و مضرات سفرهاى شهروندان ایرانى براى سیاحت و گذران اوقات فراغت در خارج از مرزهاى سیاسى، این امید ایجاد شد كه شهروندان عزیز با توجه به كاهش قدرت خرید خانوار از این به بعد سفرهای داخلی را بر سفرهای خارجی ترجیح داده و راهی ایرانگردی و ایرانشناسی شوند تا این اتفاق میمون در كشور شكل گیرد. البته ایرانیان از گذشته فرهنگ سفر خاص خود را دارند و اغلب ترجیح می‌دهند به جای مسافرت با تورهای مسافرتى و با خودروهاى جمعى گازوئیل‌سوز، با وسیله نقلیه شخصی خود سفر كنند. صد البته بایستى به این نكته توجه داشت كه با افزایش سه برابرى قیمت بنزین، هزینه‌هاى سفر با وسیله نقلیه شخصى به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت و اقتصاد و درآمد بخش بزرگى از خدمات‌دهندگان به گردشگران درمقاصد گردشگرى را با بحران جدى مواجهه كند. صد البته بایستى به این نكته توجه داشت كه با افزایش سه برابرى قیمت بنزین، هزینه‌هاى سفر با وسیله نقلیه شخصى به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت و اقتصاد و درآمد بخش بزرگى از خدمات‌دهندگان به گردشگران درمقاصد گردشگرى را با بحران جدى مواجهه كند. هم‌اكنون تعداد قابل توجهى از سرمایه‌گذاران این بخش به امید توسعه گردشگرى داخلى اقدام به سرمایه‌گذارى در این فعالیت نموده و با أخذ تسهیلات از بانك‌ها، براى خود بدهى و دیون قابل توجهى ایجاد كرده‌اند. اگر این شرایط بدون در نظرگیری ملاحظات این قشر از سرمایه‌گذاران و كارآفرینان ادامه یابد، قطعا اثرات جبران‌ناپذیرى را بر صنعت گردشگرى داخلى و به دنبال آن به خطر انداختن جریان ورود گردشگران خارجى به همراه دارد. توجه بفرمائید به عنوان نمونه تاكنون تعداد قابل توجهى از شهروندان تهرانى براى گذران تعطیلات آخر هفته خود و یا سپرى كردن بخشی از اوقات فراغت خود و خانواده در خانه دوم و یا خانه پدرى به استان‌هاى مركزى و یا نوار ساحلى دریاى خزر با وسیله شخصى خود سفر مى‌كردند كه نقش بسیار زیادى در رونق اقتصاد جامعه میزبان و توسعه این مراكز خدماتى از جمله هتل‌ها، مراكز خدمات رفاهى بین راهى، فروشندگان صنایع دستى و محصولات محلی بومى داشتند. حال با افزایش چند برابرى هزینه‌هاى سفر بایستی بررسی شود كه چه اتفاق ناگوارى براى این قشر از هموطنان ما خواهد افتاد كه جاى بسى تامل دارد!؟ روشن است كه مراكز خدمات اقامتی و پذیرایی گردشگری كشور برای تهیه و تامین مایحتاج روزانه و هفتگی مسافران و میهمانان خود از جمله مواد پروتئینی، میوه، سبزیجات و اقلام بهداشتی و نظافتی و ... از كامیون‌های گازوئیل‌سوز استفاده نمی‌كنند بلكه از خودرو شخصی و وانت‌بارها بهره می‌برند كه از هیچگونه سهمیه‌ای برخوردار نبوده و مجبورند افزایش چند برابری هزینه‌ها را متوجه میهمان نموده و در نهایت با نارضایتی و عدم استقبال گردشگران مواجه شوند. قطعا همه می‌دانیم دولت با عائله هشتاد و چند میلیونی و درآمد نفتی تقریبا معادل صفر، دوره بسیار سختی را در بخش منابع و مصارف سپری می‌كند و اداره كشور با تحریم‌های همه‌جانبه و این همه یارانه پیدا و پنهان، كار دشوار و بزرگی است. و نیک می‌دانیم كه هیچ ایرانى وطن‌پرستى راضى به مفت‌فروشى و ارزان‌فروشى بنزین و سایر مشتقات آن به بهاى نابود كردن ذخایر و ثروت بین نسلى و همچنین تخریب و آلودگى محیط زیست خود نیست. اما عدم توجه به وضعیت معیشت مردم به ویژه قشر متوسط به پائین جامعه و عدم بها دادن به خواست و نیازهاى آنان با این تصمیم غیرمتعارف و وارد نمودن شوک معاش به زندگى آنان، عواقب غیرقابل پیش‌بینى شده‌اى را متصور است. آیا دولت براستی توانایی مقابله و مهار تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین را كه متوجه دستگاه‌های زیرمجموعه خود می‌شود را دارد؟ دولت امروز ما گرچه خود بزرگترین تولیدكننده خدمات در كشور است ولی خود نیز بزرگترین مصرف‌كننده خدمات و محصولاتی است كه بایستی از بازار داخلی با نرخ بنزین سه هزارتومانی تهیه كند. جای شبهه است كه از طریق افزایش بهای بنزین دولت بتواند دردی از دردهای كهنه و پنهان خود را دوا كند. این نگرانی وجود دارد كه تمام درآمد ناشی از این صرفه‌جویی، صرف افزایش هزینه‌های جاری دستگاه‌های عریض و طویل دولتی شود. گران شدن سفر داخلی و روى آوردن مجدد مردم به سفرهاى خارجى با توجه به تثبیت نرخ ارز، افزایش هزینه‌های تورگردانان داخلی و افزایش چند برابری نرخ تمام شده متصدیان تولید برنامه سفر در ایران در مقابل بازار رقابتی كشورهای همسایه، حكایت دیگری است كه در سطح كلان ملی، ورود گردشگران خارجی به كشور را با اما و اگرهای بسیاری مواجه می‌كند. شاید دولت با گران كردن تدریجی قیمت بنزین، تولید و واردات خودروهای هیبریدی و الكتریكی با برخورداری از معافیت سود بازرگانی و عوارض گمركی، تعطیل كردن خطوط تولید به اصطلاح خودروهای ملی، كاهش بار ترافیكی شهرهای بزرگ با اصلاح ساختاری و زیربنایی مسیرهای تردد شهری و بین شهری و صرفه جویی از مابه‌التفاوت كاهش مصرف روزانه بنزین و صادرات آن خیلی بهتر می‌توانست این بحران خودساخته را مدیریت كند...؟؟ دکتر علی رحیم‌پور - كارشناس گردشگرى

ایجاد شده: 13/آذر/1398       آخرین ویرایش: 13/آذر/1398     مقالات و یادداشت ها
سامانه‌های رزرواسیون آنلاین باید با شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی قرارداد امضا کنند

سامانه‌های رزرواسیون آنلاین باید با شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی قرارداد امضا کنند

معاون سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، اظهار داشت: این شرکت مسئول تشکیل بانک اطلاعاتی خانه‌مسافر است و اطلاعات هر کسی که مجوز خانه‌مسافر را می‌گیرد در یک دیتابیس جمع‌آوری می‌شود. "محمد ثابت اقلیدی" ابراز داشت: سایت‌های فروش و رزرواسیون آنلاین باید به این اطلاعات پایه متصل شوند و از این طریق فروش خود را انجام دهند.  به گزارش هتل‌نیوز ، وی گفت: زمانی که در بخش نظارت معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی حضور داشتم، یک سایت رزرواسیون را فیلتر کردم و انتقادهایی صورت گرفت که شما استارت‌آپ‌ها را تعطیل می‌کنید. وی تصریح کرد: قصد ما ساماندهی وضعیت است چون در شرایط فعلی هر کسی که می‌خواهد خانه‌اش را اجاره بدهد، می‌تواند بدون مجوز از طریق این سایت‌ها اقدام کنید. در صورتی که اگر این سامانه‌های رزرواسیون به اطلاعات پایه ما متصل شوند تنها خانه‌هایی که دارای مجوز هستند حق اجاره و رزرو را پیدا می‌کنند و دیگر شاهد مشکلات و نارضایتی مسافران نخواهیم بود. معاون سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه گفت: سایت‌ها و سامانه‌های فروش و رزرو آنلاین خانه‌مسافر باید با ما قرارداد ببندند تا از این اطلاعات استفاده کنند زیرا اطلاعات هم‌اکنون کانالیزه شده است. وی در پایان گفت: در حال تهیه و آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم تا این سایت‌ها بتوانند از اطلاعات ذخیره شده در سایت ساماندهی خانه‌مسافر استفاده کنند و از سوی دیگر بتوانیم اقامتگاه‌ها را رصد و بررسی کنیم.

ایجاد شده: 13/آذر/1398       آخرین ویرایش: 13/آذر/1398     اخبار داخلی
تبدیل مدارس خالی به اقامتگاه بوم‌گردی توجیه کارشناسی ندارد

تبدیل مدارس خالی به اقامتگاه بوم‌گردی توجیه کارشناسی ندارد

به گزارش هتل‌نیوز ، نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر لزوم توجه به پیوست‌های فرهنگی در طرح‌های گردشگری و انتقاد از پیشنهاد و برنامه‌ریزی‌های بدون کارشناسی در حوزه تاسیسات اقامتی، اظهار داشت: تبدیل مدارس خالی به اقامتگاه بوم‌گردی توجیه کارشناسی ندارد. "شهرام شیروانی" ابراز داشت: فقدان طرح، برنامه و مطالعات کارشناسانه در بخش‌های مختلف از مشکلات گردشگری است چون متولیان خارج از گود گردشگری نمی‌توانند استانداردها و منافع فعالان گردشگری و گردشگران را به صورت یکسان ببینند. "شیروانی" با ابراز تاسف از دخالت هر ارگان، سازمان و وزارتخانه در حوزه گردشگری کشور، گفت: استفاده از ظرفیت کلاس‌های مدارس برای اسکان مسافران نوروزی و تابستانی حتی در ایام پیک سفر نیز تصمیم غیر اصولی بود زیرا که این خدمات در وهله اول قرار بود به جامعه فرهنگیان ارائه شود اما به تدریج تبدیل به یک بخش اقامتی برای اکثریت شد. وی ادامه داد: اظهارنظر جدید وزیر آموزش و پرورش در خصوص تبدیل برخی مدارس به اقامتگاه بوم‌گردی در شرایطی مطرح شده که آموزش و پروش سالهاست با مشکل کمبود مدارس مواجه است و از سوی دیگر اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای ضوابط مشخصی هستند. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: هر چند این ضوابط نیز تاکنون رعایت نشده اما اقدام برای تبدیل مدارس به اقامتگاه بوم‌گردی در کنار دخالت و تصدی‌گردی دولت در بازار بخش خصوصی، زیر پا گذاشتن ضوابط اقامتی است. رئیس جامعه هتلداران استان همدان در ادامه عدم وجود پیوست‌های فرهنگی در طرح‌های گردشگری را یکی از مشکلات این حوزه معرفی کرد و گفت: متاسفانه پیوست‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در برنامه‌ها رعایت و لحاظ نمی‌کنیم. "شهرام شیروانی" همچنین گفت: کیفیت ارائه خدمات در اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرها و روستاها به حدی پائین است که نمی‌توان آنها را رقیبی برای هتلداران دانست اما مدافع حقوق مشتری و گردشگر هستیم. وی در پایان گفت: مخالف این نیستیم که یک خانه سنتی را به اقامتگاه سنتی تبدیل کنند اما وقتی گردشگر به یک مدرسه خالی شده و فاقد امکانات مراجعه می‌کند، نمی‌توانیم به آنجا اقامتگاه بوم‌گردی بگوئیم.

ایجاد شده: 12/آذر/1398       آخرین ویرایش: 12/آذر/1398     اخبار داخلی
تطبیق و استانداردسازی هتل‌ها؛ ماموریت جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی

تطبیق و استانداردسازی هتل‌ها؛ ماموریت جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن فجر وزارت گردشگری برگزار شد به ارائه گزارش و تشریح عملکرد شش ماه اخیر پرداخت. "خشایار نیکزاد" در ابتدای این نشست خبری با اشاره به اینکه شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی کاملا دولتی است، اظهار داشت: این شرکت به عنوان بازوی توانمند وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حساب می‌آید.وزیر گردشگری کشور نیز در نامه‌ای به وزیر اقتصاد درخواست کرده است تا این شرکت به عنوان یک مجموعه دولتی باقی بماند. "خشایار نیکزاد" ابراز داشت: وظایف و دستورالعمل‌هایی برای شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در نظر گرفته شده است که حسب قانون، آنها را اجرایی می‌کنیم. همچنین اقدامات مهمی را در دستور کار داریم که یکی از آنها برای گروه‌های ورودی پنج نفر به بالا از روسیه است که با توجه به موضوع لغو روادید با روسیه در آینده نزدیک بر عهده این شرکت قرار گرفته است. "نیکزاد" ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که بر عهده این شرکت قرار گرفته، موضوع مشارکت در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی است که بهمن‌ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، برگزار خواهد شد. برای این نمایشگاه برنامه‌های متعددی را در دستور کار داریم و نمایشگاه خوبی را برگزار خواهیم کرد. وی در ادامه موضوع احداث سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی را یکی از ماموریت‌های قدیمی شرکت متبوع خود معرفی کرد و با اشاره به مشکلات به وجود آمده در مسیر اجرای این طرح از جمله تهیه زمین، گفت: طی ماه‌های گذشته این موضوع را پیگیری کرده و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم. برای اجرای این طرح با کمک یک مشاور در حال تهیه گزارش دقیقی از وضعیت از اجرای این پروژه در استان‌های مختلف هستیم. وی در ادامع گفت: تامین ساز و کار ارائه بلیط الکترونیکی در اماکن گردشگری کشور نیز یکی دیگر ماموریت‌های این شرکت است و در حال حاضر توانسته‌ایم این موضوع را در 75 مجموعه تاریخی و موزه‌ای تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اجرایی کنیم. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه به موضوع ساماندهی خانه‌های مسافر پرداخت و گفت: این موضوع را به صورت برنامه‌ریزی شده انجام می‌دهیم و در حال حاضر یک سامانه در این رابطه تهیه شده است. وی تصریح کرد: مجری طرح و صاحبخانه می‌توانند به سامانه ساماندهی خانه‌مسافر دسترسی داشته باشند. البته موضوع رزرواسیون با ساماندهی تفاوت دارد و سامانه‌ای که ما طراحی کرده‌ایم ویژه ساماندهی خانه‌های مسافر است و در خصوص رزرواسیون نیز سامانه‌ای را دست طراحی و اقدام داریم. "خشایار نیکزاد" تطبیق و استانداردسازی هتل‌ها را یکی از ماموریت‌های جدید شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی معرفی کرد که از طریق معاونت گردشگری واگذار شده است و افزود: این موضوع پیش از این توسط یک شرکت خصوصی انجام می‌شد اما اکنون این کار به ما واگذار شده است و اقدامات خوبی نیز در این خصوص در حال اجراست. وی در پایان در رابطه با ساماندهی فعالان حوزه گردشگری سلامت، گفت: در این حوزه شاهد فعالیت دلالان هستیم که به حوزه گردشگری سلامت کشور ضربه وارد می‌کند. به دنبال ساماندهی این وضعیت هستیم تا این حوزه نیز قانون‌مند شود و شاهد سوء استفاده نباشیم.

ایجاد شده: 11/آذر/1398       آخرین ویرایش: 11/آذر/1398     اخبار داخلی
خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش دوم)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش دوم)

وظايف سرپرست خانه داری هتل : وظایف سرپرست خانه داری هتل، ساماندهی به بخش ها و تهیه لوازم مورد نظر خانه داری می باشد . این دوره برای خانم های علاقمند نیز مفید می باشد. خانم های دوره آموزش خانه داری هتل به نکات زیر توجه داشته باشند :  امور خانه داری را از هر جهت به خوبی بدانید.  نسبت به کار خانه داری وظیفه شناس باشید و به کار خود اهمیت بدهید.  بتوانید در بخش خود قدرت کنترل و اداره کارکنان را داشته باشید.  به ریز ترین نکات مربوط به امور خانه داری هتل منظم عمل کنید.  نسبت به همه کارکنان خوش بین باشید.  نکات جالب : هتل دارها  به این نکته توجه داشته باشند خانم ها در قسمت خانه داری هتل مهارت بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند، ولی در مسئولیت های قسمت شب معمولا یکی از کارکنان مرد به عهده داشته باشد تا مسافر به لوازم اضافی مانند پتو و .... نیاز داشته باشد در اختیارشان  قرار دهد.  کارهایی که به عهده سرپرست خانه داری است به شرح زیر می باشد :  توانایی تهیه وسایل مورد نیاز از جمله : حوله، ملحفه، روتختی، رومیزی، پتو، دستمال سفر، لباس کارگران و وسایل نظافت که مورد نیاز هتل است.  نظم دادن به کارمندان بخش خانه داری.  دادن گزارشات بخش خانه داری به مدیر.  نظافت مستقیم بر نظافت بخش های مختلف هتل مانند اتاق، دستشویی ها، راهروها، اتاق کارکنان  نظارت بر انبار خانه داری.  کنترل و نظارت در قسمت خشکشویی .  معین کردن زمان دقیق و منظم برای نظافت قسمت ها، به شرطی که برای مهمانان مزاحمت ایجاد نگردد. موکت ها و لوازم پارچه ای از زاویه نظافت، از مسئولیت های قسمت خانه داری است و تعمیر آن ها زیر نظر خانه داری می باشد.  سرپرست خانه داری هتل باید وسایل پارچه ای اتاق های هر طبقه را مشخص کند تا تشخیص شود که مربوط به کدام طبقه از هتل است.   آموزش اتاق داران و آشنا کردن به وظایفشان و کنترل نظافت اتاق ها و طبقه بندی های هتل از مسئولیت های سرپرست خانه داری است. خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش اول) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش سوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش چهارم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش پنجم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش ششم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هفتم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هشتم)

ایجاد شده: 11/آذر/1398       آخرین ویرایش: 8/دی/1398     خانه داری
خانه‌داری هتل چیست؟  (بخش اول)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش اول)

کار خانه‌داری هتل از نظر رفاه و آسایش مسافران هتل بسیار ضروری است.  این قسمت می تواند دیدگاه میهمانان را زیبا و آبرومند نمایش دهد و اتاق‌ها را در موقعیتی نگه دارد که برای مسافرین هتل جالب و لذت بخش باشد و مسافران بدون نگرانی، احساس سکوت و راحتی نمایند و آنچه را که انتظار می‌رود به چشم خود ببینند.  مسافر هنگامی که به بیرون از شهر خود پا می‌گذارد، هنگام سفر یا به هنگام استقرار در یک هتل، علاقه‌مند است از محیط خواب و خوراک و استراحت، آرامش خاطر داشته باشد.  کارکنانی که در قسمت خانه‌داری هتل انجام وظیفه می‌کنند عبارت اند از : سرپرست خانه‌داری هتل  معاون خانه‌داری هتل  متصدی انباردار خانه‌داری  اتاقدار  هر کدام از مسئولین خانه‌داری هتل وظیفه جداگانه‌اى را بر عهده دارند.  خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش دوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش سوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش چهارم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش پنجم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش ششم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هفتم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هشتم)

ایجاد شده: 10/آذر/1398       آخرین ویرایش: 8/دی/1398     خانه داری
پیگیری جامعه هتلداران ایران برای جبران خسارات وارد شده به هتل‌ها در پی قطعی اینترنت

پیگیری جامعه هتلداران ایران برای جبران خسارات وارد شده به هتل‌ها در پی قطعی اینترنت

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به اعتراض برخی هتلداران نسبت به تحمل خسارت ناشی از قطع اینترنت طی یک هفته گذشته، اظهار داشت: در حال بررسی میزات خسارت وارد شده به صنعت هتلداری کشور و جبران آن از مبادی رسمی هستیم. رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: در حال پیگیری هستیم تا در صورت امکان از منابع و راه‌های رسمی، خسارت وارد شده به صنعت هتلداری را جبران کنیم. "جمشید حمزه‌زاده" یادآور شد: هتل در شرایط اقتصادی فعلی ایران، کالایی گران محسوب می‌شود که در دسترس طیف گسترده‌ای از مردم نیز قرار ندارد. قصد داریم تا با تصویب طرح‌هایی در مجلس شورای اسلامی مانند معافیت صد درصدی مالیات بر ارزش افزوده، قدرت خرید این کالا در بین مردن را افزایش دهیم. "حمزه‌زاده" افزود: طرح معافیت صد درصدی هتل‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هم‌اکنون روی میز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است و با توجه به شرایط پیش آمده در کشور، معطل مانده است. امیدواریم با تصویب این طرح، نرخ هتل‌ها مقرون به صرفه‌تر شود. وی میانگین افزایش نرخ هتل‌ها برای سال آینده را 15 درصد دانست و گفت: این درصد بسته به میزان مسافرپذیری و استاندارد هتل‌ها در هر استان، متغیر است و از مهرماه امسال اجرا شده و تا مهرماه سال 1399 معتبر است. رئیس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: قرار نیست برای تعطیلات نوروز و با آغاز سال جدید، نرخ‌های دیگری اعلام شود یا افزایشی صورت گیرد. "جمشید حمزه‌زاده" در پایان گفت: این افزایش نرخ پیش از اصلاح نرخ بنرین و قطع اینترنت تعیین شده بود و ارتباطی به این مسائل ندارد. نرخ هتل‌ها طبق روال مرسوم، مهرماه هر سال با نظر کارشناسان و تائید وزارت گردشگری و با توجه به شاخص تورم تعیین می‌شود.

ایجاد شده: 4/آذر/1398       آخرین ویرایش: 4/آذر/1398     اخبار داخلی
چالش کسب و کار‌های اینترنتی گردشگری در یک هفته گذشته و تشریح اقدامات انجام شده از سوی جامعه گردشگری الکترونیکی

چالش کسب و کار‌های اینترنتی گردشگری در یک هفته گذشته و تشریح اقدامات انجام شده از سوی جامعه گردشگری الکترونیکی

به گزارش هتل‌نیوز ، امروزه گردشگری جهان به اینترنت وابسته شده و قطع اینترنت کشور طی روزهای گذشته باعث بروز چالش‌های بسیاری در عرصه گردشگری خارجی شده است. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در گفتگوی اختصاصی با هتل‌نیوز، اظهار داشت: تلاش شده تا با مکاتبه با وزارت امور خارجه و وزارت ارتباطات، راهکاری را برای رفع مشکل اینترنت جهانی برای شرکت‌های گردشگری و کسب و کارهای الکترونیکی فراهم کنیم. "حسن تقی‌زاده انصاری" ابراز داشت: شرکت‌های گردشگری ایرانی طی یک ماه گذشته در چندین نمایشگاه خارجی، شرکت و ایران را معرفی کرده‌اند ولیکن در حال حاضر امکان دسترسی به ایمیل‌های ارسالی از سوی شرکت‌های خارجی را ندارند. از سوی دیگر در شرایط فعلی امکان مکاتبه و برقراری ارتباط با شرکت‌هایی که از پیش با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته‌اند نیز وجود ندارد. "انصاری" همچنین گفت: تعداد بسیار زیادی از میهمانان و گردشگران خارجی که هم‌اکنون در ایران حضور دارند از طریق واتساپ و شبکه‌های اجتماعی با خانواده‌های خود در ارتباط بودند که این ارتباط هم قطع شده و به ناچار از طریق تماس تلفنی در حال انجام است. وی افزود: به طور کلی شرکت‌های گردشگری و بخش‌های مختلف طی یک هفته اخیر امکان انتشار محتوای تولیدی اعم از مطلب، عکس و فیلم در شبکه جهانی اینترنت که می‌تواند در معرفی جاذبه‌ها و جلب توجه گردشگران خارجی تاثیر بسزایی داشته باشد را از دست داده‌اند. رئیس کمیته کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی ایران، ادامه داد: موضوع دیگر شرکت‌های خدمات ویزایی هستند که پذیرش مدارک ویزا نیز بخشی از کار آنهاست. این شرکت‌ها از ماه‌ها قبل برای ارائه ویزا به گردشگران و مسافران ایرانی به منظور انجام امور مختلف از جمله سفر، تحصیل و ملاقات با اعضای خانواده، وقت و نوبت داده‌اند ولیکن از ابتدای هفته نمی‌توانند اقداماتی از جمله دریافت و آپلود مدارک و انگشت‌نگاری را انجام دهند. وی تصریح کرد: تعداد زیادی از گردشگران ایرانی دچار سردرگمی شده‌اند زیرا در حال حاضر رزرو هتل، بلیط پرواز، ترانسفر و سایر اموری که از طریق سایت‌های رزرو آنلاین انجام می‌‌شود به سختی در دسترس است. این فعال بخش خصوصی گردشگری کشور با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، گفت: فعالیت جاری بخشی از آژانس‌های مسافرتی محدود و یا حتی متوقف شده است زیرا نمی‌توانند هیچ ارتباطی با شرکت‌های خارجی داشته باشند و اطلاعات را تبادل کنند. "حسن تقی‌زاده انصاری" بیان داشت: جامعه گردشگری الکترونیک از نهادهای مرتبط و مسئول درخواست کرده تا برای شرکت‌های گردشگری دارای مجوز که به طور قانونی فعالیت می‌کنند، یک مسیر اینترنت فراهم شود. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران خاطرنشان کرد: همکاری محدودی برای شرکت‌های خارجی و برخی شرکت‌ها برای انتقال ایمیل انجام شده که البته کافی نیست. این انتظار را داریم تا از هفته آینده شرایط به حالت عادی و طبیعی خود بازگردد زیرا در صورت ادامه این وضع، زیان زیادی متوجه بخش گردشگری ورودی و خروجی کشور می‌شود. وی تاکید کرد: امنیت و توجه به مسائل امنیتی مهمترین موضوع در هر کشور و برای فعالان گردشگری نیز حائز اهمیت است ولی لازم است تا مشکل ارتباطی شرکت‌های گردشگری و کسب و کارهای الکترونیک، پیگیری و هر چه سریع‌تر حل شود. وی در پایان گفت: جامعه گردشگری الکترونیکی ایران پس از بررسی موضوع در کارگروه‌های تخصصی، مشکلات و راهکارهای پیشنهادی را به وزارت خارجه و وزارت ارتباطات منعکس کرده است زیرا بحث ویزا موضوعی است که به طور مستقیم به سفارتخانه‌ها و وزارت امور خارجه مرتبط است.

ایجاد شده: 30/آبان/1398       آخرین ویرایش: 30/آبان/1398     اخبار داخلی
اختلال اینترنت و تاثیر آن بر سیستم های رزرو آنلاین هتل، بلیط و خدمات گردشگری

اختلال اینترنت و تاثیر آن بر سیستم های رزرو آنلاین هتل، بلیط و خدمات گردشگری

یک روز پس از قطع اینترنت در سراسر کشور، سایت‌های فروش و رزرو آنلاین بلیط قطار، هواپیما و هتل با انتشار پیامک‌هایی اعلام کردند که دسترسی به این سامانه‌ها به صورت مستقیم برقرار شده است اما مردم در برخی نقاط کشور همچنان امکان خرید اینترنتی خدمات گردشگری را ندارد و سیستم‌های فروش بسته است. به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به تاثیرات منفی عدم دسترسی به سایت‌های خرید آنلاین خدمات گردشگری، اظهار داشت: سفر فقط جنبه تفریحی ندارد. مردم گاهی نیز به سفرهای فوری، کاری یا درمانی می‌روند که قطع اینترنت برای این گروه هم پیش‌بینی می‌شد. "حرمت‌الله رفیعی" با تشریح وضعیت موجود، ابراز داشت: دسترسی آژانس‌های مسافرتی و مردم به بلیط پروازهای خارجی به طور کامل قطع شده است. البته آژانس‌ها به خاطر فعال بودن شبکه اینترنت داخلی، امکان خرید و فروش بلیط قطار، هواپیما و رزرو هتل‌های داخلی را دارند اما خیلی از مردم حتی چنین دسترسی هم ندارند. "رفیعی" تصریح کرد: در نتیجه بلیط‌ها به صورت دستی و گاهی نیز با قیمت‌هایی متفاوت از آنچه در سامانه‌های آنلاین درج شده، فروخته می‌شود. وی افزود: بیشترین میزان فروش آژانس‌ها از بلیط پروازهای خارجی است. در شرایط فعلی حتی بلیط‌های از قبل رزرو شده را نیز نمی‌توان صادر کرد. آژانس‌های مسافرتی مستاصل شده‌اند و متاسفانه امکان اطلاع‌رسانی هم ندارند زیرا تمام این اطلاع‌رسانی‌ها از طریق شبکه‌های مجازی انجام می‌شد. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در رابطه با اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل، گفت: نامه‌ای را برای وزارت ارتباطات فرستاده‌ایم تا تدابیر ویژه‌ای برای صنف گردشگری اندیشیده شود اما پاسخ روشنی دریافت نکرده‌ایم. "حرمت‌الله رفیعی" با ابراز تعجب از دسترسی برخی وب‌سایت‌های فروش خدمات گردشگری به اینترنت، گفت: آیا این جای پرسش و تردید ندارد که چرا و چگونه برخی از این وب‌سایت‌ها به ایرلاین‌های خارجی دسترسی دارند اما آژانس‌های مسافرتی از این امکان محروم شده‌اند. "حرمت‌الله رفیعی" در ادامه گفت: منافع ملی به صورت طبیعی بر منافع شخصی ارجحیت دارد اما خوب است که تدبیر هم داشته باشیم. قطعی اینترنت به منافع شخصی، صنف گردشگری و هر حوزه دیگری که اموراتش را اینترنتی انجام می‌دهد، لطمه جدی وارد کرده است. وی در رابطه با افزایش قیمت و سهمیه‌بندی کردن بنزین و تاثیر آن در سفر نیز گفت: توجیه مسئولان این بوده که مردم چون بنزین زیادی مصرف می‌کرده‌اند، آن را سهمیه‌بندی و گران کردیم تا سوخت کمتری مصرف شود. سوال اینجاست که چرا جلوی قاچاق سوخت را که تریلی تریلی انجام می‌شود، نمی‌گیرند یا برای ترافیک سنگینی که بر اساس مدیریت اشتباه شهری اتفاق افتاده، چاره‌جویی نمی‌کنند. وی در پایان گفت: برای کنترل شرایط، اینترنت را قطع کرده‌اند. پس تکلیف اصناف و اداراتی که همه کارهایشان را اینترنتی انجام می‌دهند چه می‌شود. اگر مسئولان قبلا پیش‌بینی این موضوع را کرده بودند پس چرا برای تامین ابزار کار اصنافی مانند گردشگری، پیش‌بینی لازم را نکرده بودند. رئیس جامعه هتلداران استان یزد نیز با انتقاد و گلایه از قطع شدن اینترنت و راه‌های ارتباطی با دنیا، از کاهش چشمگیر سفر گردشگران به یزد و ضریب اشغال مراکز اقامتی این شهر جهانی خبر داد. "سید امیرناصر طباطبایی" با اشاره به کاهش 40 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی در یزد، اظهار داشت: با افزایش نرخ بنزین و قطع شدن اینترنت، سفر به یزد و به دنبال آن اقامت و اسکان در استان کاهش محسوسی داشته و ظریب اشغال از 60 به 20 درصد رسیده است.

ایجاد شده: 29/آبان/1398       آخرین ویرایش: 29/آبان/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...