نتایج جستجو...
گردشگرى داخلى با بنزين ٣٠٠٠ تومانى!!!

گردشگرى داخلى با بنزين ٣٠٠٠ تومانى!!!

بنده و جنابعالی كه در این صنعت فعالیت می‌نمائیم كم‌ كم باورمان می‌شود كه قرار نیست بخت صنعت گردشگری ما باز شود و فعالین این بخش روی خوشی به خود ببینند. امید بود تا بعد از به بن‌ بست رسیدن صادرات نفت كشور و تغییر جایگاه حوزه گردشگری در دولت و شكل‌گیری وزارتخانه جدید، عنایت ویژه‌ای به صنعت پیشران گردشگری برای تولید اشتغال و درآمد مناسب و پایدار شده و با تعدیل تراز منفی خروج از كشور، زمینه توسعه گردشگری داخلی بیش از پیش فراهم شود. دیر زمانی از افزایش بیش از سه برابرى نرخ ارز در بازار داخلى نمى‌گذرد كه به یكباره شوک جدیدی بر اعتماد و اعتبار اقتصادی و معیشتی مردم در نیمه شب آخرین جمعه آبان‌ماه فرود آمد و صبحگاهان تلخی را برای مردم بی‌خبر از همه جا به ارمغان آورد. با افزایش چند برابری نرخ ارز در سال گذشته و كاهش ارزش پول ملى، صرف نظر از مزایا و مضرات سفرهاى شهروندان ایرانى براى سیاحت و گذران اوقات فراغت در خارج از مرزهاى سیاسى، این امید ایجاد شد كه شهروندان عزیز با توجه به كاهش قدرت خرید خانوار از این به بعد سفرهای داخلی را بر سفرهای خارجی ترجیح داده و راهی ایرانگردی و ایرانشناسی شوند تا این اتفاق میمون در كشور شكل گیرد. البته ایرانیان از گذشته فرهنگ سفر خاص خود را دارند و اغلب ترجیح می‌دهند به جای مسافرت با تورهای مسافرتى و با خودروهاى جمعى گازوئیل‌سوز، با وسیله نقلیه شخصی خود سفر كنند. صد البته بایستى به این نكته توجه داشت كه با افزایش سه برابرى قیمت بنزین، هزینه‌هاى سفر با وسیله نقلیه شخصى به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت و اقتصاد و درآمد بخش بزرگى از خدمات‌دهندگان به گردشگران درمقاصد گردشگرى را با بحران جدى مواجهه كند. صد البته بایستى به این نكته توجه داشت كه با افزایش سه برابرى قیمت بنزین، هزینه‌هاى سفر با وسیله نقلیه شخصى به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت و اقتصاد و درآمد بخش بزرگى از خدمات‌دهندگان به گردشگران درمقاصد گردشگرى را با بحران جدى مواجهه كند. هم‌اكنون تعداد قابل توجهى از سرمایه‌گذاران این بخش به امید توسعه گردشگرى داخلى اقدام به سرمایه‌گذارى در این فعالیت نموده و با أخذ تسهیلات از بانك‌ها، براى خود بدهى و دیون قابل توجهى ایجاد كرده‌اند. اگر این شرایط بدون در نظرگیری ملاحظات این قشر از سرمایه‌گذاران و كارآفرینان ادامه یابد، قطعا اثرات جبران‌ناپذیرى را بر صنعت گردشگرى داخلى و به دنبال آن به خطر انداختن جریان ورود گردشگران خارجى به همراه دارد. توجه بفرمائید به عنوان نمونه تاكنون تعداد قابل توجهى از شهروندان تهرانى براى گذران تعطیلات آخر هفته خود و یا سپرى كردن بخشی از اوقات فراغت خود و خانواده در خانه دوم و یا خانه پدرى به استان‌هاى مركزى و یا نوار ساحلى دریاى خزر با وسیله شخصى خود سفر مى‌كردند كه نقش بسیار زیادى در رونق اقتصاد جامعه میزبان و توسعه این مراكز خدماتى از جمله هتل‌ها، مراكز خدمات رفاهى بین راهى، فروشندگان صنایع دستى و محصولات محلی بومى داشتند. حال با افزایش چند برابرى هزینه‌هاى سفر بایستی بررسی شود كه چه اتفاق ناگوارى براى این قشر از هموطنان ما خواهد افتاد كه جاى بسى تامل دارد!؟ روشن است كه مراكز خدمات اقامتی و پذیرایی گردشگری كشور برای تهیه و تامین مایحتاج روزانه و هفتگی مسافران و میهمانان خود از جمله مواد پروتئینی، میوه، سبزیجات و اقلام بهداشتی و نظافتی و ... از كامیون‌های گازوئیل‌سوز استفاده نمی‌كنند بلكه از خودرو شخصی و وانت‌بارها بهره می‌برند كه از هیچگونه سهمیه‌ای برخوردار نبوده و مجبورند افزایش چند برابری هزینه‌ها را متوجه میهمان نموده و در نهایت با نارضایتی و عدم استقبال گردشگران مواجه شوند. قطعا همه می‌دانیم دولت با عائله هشتاد و چند میلیونی و درآمد نفتی تقریبا معادل صفر، دوره بسیار سختی را در بخش منابع و مصارف سپری می‌كند و اداره كشور با تحریم‌های همه‌جانبه و این همه یارانه پیدا و پنهان، كار دشوار و بزرگی است. و نیک می‌دانیم كه هیچ ایرانى وطن‌پرستى راضى به مفت‌فروشى و ارزان‌فروشى بنزین و سایر مشتقات آن به بهاى نابود كردن ذخایر و ثروت بین نسلى و همچنین تخریب و آلودگى محیط زیست خود نیست. اما عدم توجه به وضعیت معیشت مردم به ویژه قشر متوسط به پائین جامعه و عدم بها دادن به خواست و نیازهاى آنان با این تصمیم غیرمتعارف و وارد نمودن شوک معاش به زندگى آنان، عواقب غیرقابل پیش‌بینى شده‌اى را متصور است. آیا دولت براستی توانایی مقابله و مهار تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین را كه متوجه دستگاه‌های زیرمجموعه خود می‌شود را دارد؟ دولت امروز ما گرچه خود بزرگترین تولیدكننده خدمات در كشور است ولی خود نیز بزرگترین مصرف‌كننده خدمات و محصولاتی است كه بایستی از بازار داخلی با نرخ بنزین سه هزارتومانی تهیه كند. جای شبهه است كه از طریق افزایش بهای بنزین دولت بتواند دردی از دردهای كهنه و پنهان خود را دوا كند. این نگرانی وجود دارد كه تمام درآمد ناشی از این صرفه‌جویی، صرف افزایش هزینه‌های جاری دستگاه‌های عریض و طویل دولتی شود. گران شدن سفر داخلی و روى آوردن مجدد مردم به سفرهاى خارجى با توجه به تثبیت نرخ ارز، افزایش هزینه‌های تورگردانان داخلی و افزایش چند برابری نرخ تمام شده متصدیان تولید برنامه سفر در ایران در مقابل بازار رقابتی كشورهای همسایه، حكایت دیگری است كه در سطح كلان ملی، ورود گردشگران خارجی به كشور را با اما و اگرهای بسیاری مواجه می‌كند. شاید دولت با گران كردن تدریجی قیمت بنزین، تولید و واردات خودروهای هیبریدی و الكتریكی با برخورداری از معافیت سود بازرگانی و عوارض گمركی، تعطیل كردن خطوط تولید به اصطلاح خودروهای ملی، كاهش بار ترافیكی شهرهای بزرگ با اصلاح ساختاری و زیربنایی مسیرهای تردد شهری و بین شهری و صرفه جویی از مابه‌التفاوت كاهش مصرف روزانه بنزین و صادرات آن خیلی بهتر می‌توانست این بحران خودساخته را مدیریت كند...؟؟ دکتر علی رحیم‌پور - كارشناس گردشگرى

ایجاد شده: 13/آذر/1398       آخرین ویرایش: 13/آذر/1398     مقالات و یادداشت ها
ارسال هتل رباتیک ناسا به فضا!!!

ارسال هتل رباتیک ناسا به فضا!!!

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز ، سازمان فضایی آمریکا ( ناسا ) در جدیدترین ماموریت تجاری خود قصد دارد تا یک واحد جدید موسوم به هتل فضایی که با نام RiTS شناخته می‌شود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کند. این واحد جدید در واقع یک فضای محافظت‌شده و ایمن ویژه ربات‎هاست که می‌تواند آنها را از خطرات احتمالی موجود در فضا مانند قرار گرفتن در معرض تشعشع یا زباله‌های فضایی، حفظ کند. به گفته مدیر RiTS این دستگاه گرمای لازم برای ربات‌هایی که در آن نگهداری خواهد شد را فراهم می‌کند. نخستین گروه از میهمانان این هتل فضایی دو ربات تحت عنوان RELL خواهند بود که قرار است بروز نشتی در فضای بیرونی ایستگاه فضایی بین‌المللی را پیدا کنند. هتل ربات‌های ناسا پس از پرتاب و طی یک پیاده‌روی فضایی توسط فضانوردان در بیرون ایستگاه بین‌المللی فضایی نصب خواهد شد.

ایجاد شده: 13/آذر/1398       آخرین ویرایش: 13/آذر/1398     اخبار خارجی
سامانه‌های رزرواسیون آنلاین باید با شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی قرارداد امضا کنند

سامانه‌های رزرواسیون آنلاین باید با شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی قرارداد امضا کنند

معاون سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، اظهار داشت: این شرکت مسئول تشکیل بانک اطلاعاتی خانه‌مسافر است و اطلاعات هر کسی که مجوز خانه‌مسافر را می‌گیرد در یک دیتابیس جمع‌آوری می‌شود. "محمد ثابت اقلیدی" ابراز داشت: سایت‌های فروش و رزرواسیون آنلاین باید به این اطلاعات پایه متصل شوند و از این طریق فروش خود را انجام دهند.  به گزارش هتل‌نیوز ، وی گفت: زمانی که در بخش نظارت معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی حضور داشتم، یک سایت رزرواسیون را فیلتر کردم و انتقادهایی صورت گرفت که شما استارت‌آپ‌ها را تعطیل می‌کنید. وی تصریح کرد: قصد ما ساماندهی وضعیت است چون در شرایط فعلی هر کسی که می‌خواهد خانه‌اش را اجاره بدهد، می‌تواند بدون مجوز از طریق این سایت‌ها اقدام کنید. در صورتی که اگر این سامانه‌های رزرواسیون به اطلاعات پایه ما متصل شوند تنها خانه‌هایی که دارای مجوز هستند حق اجاره و رزرو را پیدا می‌کنند و دیگر شاهد مشکلات و نارضایتی مسافران نخواهیم بود. معاون سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه گفت: سایت‌ها و سامانه‌های فروش و رزرو آنلاین خانه‌مسافر باید با ما قرارداد ببندند تا از این اطلاعات استفاده کنند زیرا اطلاعات هم‌اکنون کانالیزه شده است. وی در پایان گفت: در حال تهیه و آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم تا این سایت‌ها بتوانند از اطلاعات ذخیره شده در سایت ساماندهی خانه‌مسافر استفاده کنند و از سوی دیگر بتوانیم اقامتگاه‌ها را رصد و بررسی کنیم.

ایجاد شده: 13/آذر/1398       آخرین ویرایش: 13/آذر/1398     اخبار داخلی
کشورها برای توسعه گردشگری باید مساله رانت در نظامشان را حل کنند

کشورها برای توسعه گردشگری باید مساله رانت در نظامشان را حل کنند

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری در شهر تهران و کشور، اظهار داشت: بر همگان روشن است که صنعت گردشگری در همه کشورها به عنوان صنعتی که می‌تواند شغل ارزان ایجاد کند، مطرح است. "محسن هاشمی رفسنجانی" ابراز داشت: در همه زمینه‌هایی که ایجاد شغل و اشتغال‌زایی مورد بحث است، فورا موضوع گردشگری مطرح می‌شود. اکثر کشورهایی که توسعه یافتگی‌شان سرعت گرفته از همین ناحیه اقدام کرده‌اند و ما متاسفانه از این ناحیه عقب هستیم. "محسن هاشمی" ادامه داد: اگر بخواهیم واقع‌بینانه به موضوع گردشگری نگاه کنیم، متاسفانه حاکمیت در این حوزه نتوانسته زمینه مناسب را ایجاد کند. به ویژه علما که می‌توانستند در این موضوع نقش موثری داشته باشند. وی تصریح کرد: کشورها برای اینکه بتوانند گردشگری را توسعه بدهند، در درجه اول بایستی مساله رانت در نظامشان را حل کنند. رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: کشور چین به رغم درآمد بالا به دلیل جمعیت زیادی که دارد جزو کشورهای با سرانه درآمد پائین محسوب می‌شود اما در همین کشور زمانی که گردشگران می‌خواهند از جاذبه‌های گردشگری مانند دیوار چین بازدید کنند، باید قیمتی گزاف پرداخت کنند. وی افزود: در کشور ما با وجود بازدید گردشگران داخلی و خارجی، درآمدی از ناحیه گردشگری به دست نمی‌آید و اماکن گردشگری مانند هتل‌ها تنها با سوبسیدهایی که می‌گیرند، زنده مانده‌اند. رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برای توسعه صنعت گردشگری باید اقتصاد کشور به سمت درآمدهای واقعی سوق پیدا کند، گفت: یکی دیگر از مشکلات فعلی موضوع تحریم است که باعث شده تهران وضعیت واقعی یک شهر گردشگرپذیر را نداشته باشد. برای مثال کسی نمی‌تواند با کارت اعتباری هزینه‌ای را پرداخت کند. وی بیان داشت: یک نگاه دیگر این است که می‌خواهیم رانت بدهیم و تبادل فرهنگی ایجاد کنیم تا بتوانیم فرهنگ و ایده‌هایمان را در سایر کشورها جا بیاندازیم که البته این موضوع جای بحث زیادی دارد. رئیس شورای شهر تهران در بخشی دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه اهمیت و نقطه درآمدی شهری مانند تهران از حوزه گردشگری مشخص نیست، گفت: باید بررسی کنیم که درآمد حاصل از حوزه از گردشگری کجاست و چقدر شغل می‌تواند ایجاد  کند. در این زمینه چه کارهایی باید انجام دهیم و بر اساس فرضیات، ساختار مربوطه را برقرار کنیم.

ایجاد شده: 3/آذر/1398       آخرین ویرایش: 3/آذر/1398     اخبار داخلی
رونمایی از اقلام تبلیغاتی کشورهای بازار هدف گردشگری + گزارش تصویری

رونمایی از اقلام تبلیغاتی کشورهای بازار هدف گردشگری + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست رونمایی از اقلام تبلیغاتی برای کشورهای هدف با حضور معاون گردشگری و مدیران ستادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل معاونت گردشگری، برگزار شد. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد با رسانه‌ها، اظهار داشت: بزرگترین چالش گردشگری ما در ابعاد بین‌المللی، ناشناخته ماندن آن است که در حال حاضر پروژه ایران هراسی نیز به آن اضافه شده است. "تیموری" ابراز داشت: دشمنان ما سعی کرده‌اند که درباره شرایط گردشگری ایران سیاه‌نمایی کنند. به همین دلیل جلساتی با ارگان‌های مختلف در این خصوص داشتیم و در این راستا نمی‌توانستیم از ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور غافل بمانیم. معاون گردشگری با تشریح این موضوع که میان وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 90 درصد اشتراک وجود دارد، گفت: تصمیم گرفتیم تا با همکاری وزارت امور خارجه نیز بسته دیپلماسی فرهنگی را تهیه کنیم و نهایتا در بهمن‌ماه سال گذشته، تفاهم‌نامه‌ای را در جهت تبلیغات، بازاریابی و معرفی ایران اسلامی، امضا کردیم. وی افزود: موضوع اصلی این تفاهم‌نامه شامل استفاده از ظرفیت دفاتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای معرفی گردشگری ایران و استفاده از ظرفیت برگزاری روزهای گردشگری است. در این تفاهم‌نامه همچنین دسترسی به اطلاعات گردشگری که برای فعالیت‌های بازاریابی به آن احتیاج داریم و بحث تدوین اطلاعات بازاریابی برای تعیین کشورها به عنوان بازار هدف کوتاه و بلندمدت مورد توجه قرار گرفته است. معاون گردشگری کشور در ادامه تصریح کرد: در حال همکاری با حدود 62 دستگاه و نهاد فرهنگی هستیم و بسته فرهنگی در این خصوص در دست تهیه داریم. از سوی دیگر هر رایزن فرهنگی که می‌خواهد به کشور مقصد برود و مستقر شود با معاونت گردشگری همفکری دارد. با هم‌افزایی این سه دستگاه و کمک صدا و سیما و سایر ارگان‌ها می‌توانیم فضا را به سمتی ببریم که چالش‌های اصلی در گردشگری کشور را برطرف کنیم. "ولی تیموری" در ادامه به افزایش 52.5 درصدی گردشگران ورودی به کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه از نظر بودجه و اختیارات کمبودهایی وجود داشته است با همکاری‌هایی که با نهادهای دیگر داشته‌ایم، توانسته‌ایم این ضعف‌ها را پوشش دهیم و به سمت رونق روزافزون گردشگری در کشور پیش برویم. وی ادامه داد: هم‌اکنون بزرگترین معضل ما، اطلاع‌رسانی صحیح است با بتوانیم گردشگر هدف خود را پیدا کنیم. رسانه‌ها در این مسیر همیشه ما را کمک کرده‌اند و به عنوان منعکس‌کننده شرایط گردشگری کشور، همراه ما بوده‌اند.  معاون گردشگری کشور در پایان گفت: گردشگری محور توسعه این کشور است و هر چه دیرتر به اجماع ملی در این خصوص برسیم، به همان میزان دیرتر از مزایای آن برخوردار می‌شویم. گردشگری می‌تواند مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اشتغال ما را برطرف کند و درآمد آن به صورت مویرگی در کشور توزیع شود. بنابراین ما در همین راستا این برنامه را در قالب برنامه‌های متمرکز و مسنجم در کشور، اجرا خواهیم کرد. "سید محمدحسین هاشمی" معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این نشست، اظهار داشت: نمایندگان فرهنگی ما در سراسر دنیا، نمایندگان رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم هستند. در موافقت‌نامه‌های فرهنگی بخش گردشگری کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما از مدتی پیش، تحولات مثبتی بین این دو نهاد انجام شده که مورد استقبال سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم واقع شده است. معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یکی از راه‌های گسترش دیپلماسی فرهنگی را برگزاری تورهای فرهنگی در این زمینه دانست، اظهار داشت: تاکنون گردشگران بسیاری از کشورهای دیگر در ایران اقامت داشته‌اند و در کشورهای خود تاثیرگذار بوده‌اند. ما به کار گردشگری ایمان داریم و آن را بزرگترین راهبرد در این خصوص می‌دانیم. "سید محمدحسین هاشمی" با اشاره به ارسال اقلام تبلیغاتی تهیه شده از سوی معاونت گردشگری به 30 کشور بازار هدف، ابراز داشت: با فعال شدن حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی، بحث گردشگری نیز بسیار مطرح شده و ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات همه مجموعه‌های خود را موظف کرده‌ایم تا بخش عمده‌ای از بودجه خود را به گردشگری اختصاص دهند. "سید رضا هاشمی" رئیس اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امور خارجه نیز طی سخنانی در این نشست، اظهار داشت: بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی، این دستورالعمل به وزارت امور خارجه داده شد که هر چه بیشتر به حوزه گردشگری بپردازیم تا از این طریق بتوانیم درآمد بیشتری را برای کشور داشته باشیم. رئیس اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امور خارجه، ادامه داد: گردشگری در سراسر دنیا باید تبدیل به یک منبع اقتصادی برای کشورمان شود و امیدواریم بتوانیم تا رتبه گردشگری کشور که اکنون 45 است را به 10 ارتقا دهیم. وی افزود: با مشارکت بخش‌های گردشگری وزارت امور خارجه، برنامه راهبردی را آماده کرده‌ایم که در مسیر عملیاتی شدن است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را جدا از وزارت امور خارجه نمی‌دانیم و امیدواریم، ایران در دنیا یکی از سرآمدهای این حوزه باشد. در پایان این نشست و با حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از اقلام تبلیغاتی گردشگری برای کشورهای هدف، رونمایی شد. گزارش تصویری این مراسم را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 2/آذر/1398       آخرین ویرایش: 16/آذر/1398     اخبار داخلی
چالش کسب و کار‌های اینترنتی گردشگری در یک هفته گذشته و تشریح اقدامات انجام شده از سوی جامعه گردشگری الکترونیکی

چالش کسب و کار‌های اینترنتی گردشگری در یک هفته گذشته و تشریح اقدامات انجام شده از سوی جامعه گردشگری الکترونیکی

به گزارش هتل‌نیوز ، امروزه گردشگری جهان به اینترنت وابسته شده و قطع اینترنت کشور طی روزهای گذشته باعث بروز چالش‌های بسیاری در عرصه گردشگری خارجی شده است. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در گفتگوی اختصاصی با هتل‌نیوز، اظهار داشت: تلاش شده تا با مکاتبه با وزارت امور خارجه و وزارت ارتباطات، راهکاری را برای رفع مشکل اینترنت جهانی برای شرکت‌های گردشگری و کسب و کارهای الکترونیکی فراهم کنیم. "حسن تقی‌زاده انصاری" ابراز داشت: شرکت‌های گردشگری ایرانی طی یک ماه گذشته در چندین نمایشگاه خارجی، شرکت و ایران را معرفی کرده‌اند ولیکن در حال حاضر امکان دسترسی به ایمیل‌های ارسالی از سوی شرکت‌های خارجی را ندارند. از سوی دیگر در شرایط فعلی امکان مکاتبه و برقراری ارتباط با شرکت‌هایی که از پیش با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته‌اند نیز وجود ندارد. "انصاری" همچنین گفت: تعداد بسیار زیادی از میهمانان و گردشگران خارجی که هم‌اکنون در ایران حضور دارند از طریق واتساپ و شبکه‌های اجتماعی با خانواده‌های خود در ارتباط بودند که این ارتباط هم قطع شده و به ناچار از طریق تماس تلفنی در حال انجام است. وی افزود: به طور کلی شرکت‌های گردشگری و بخش‌های مختلف طی یک هفته اخیر امکان انتشار محتوای تولیدی اعم از مطلب، عکس و فیلم در شبکه جهانی اینترنت که می‌تواند در معرفی جاذبه‌ها و جلب توجه گردشگران خارجی تاثیر بسزایی داشته باشد را از دست داده‌اند. رئیس کمیته کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی ایران، ادامه داد: موضوع دیگر شرکت‌های خدمات ویزایی هستند که پذیرش مدارک ویزا نیز بخشی از کار آنهاست. این شرکت‌ها از ماه‌ها قبل برای ارائه ویزا به گردشگران و مسافران ایرانی به منظور انجام امور مختلف از جمله سفر، تحصیل و ملاقات با اعضای خانواده، وقت و نوبت داده‌اند ولیکن از ابتدای هفته نمی‌توانند اقداماتی از جمله دریافت و آپلود مدارک و انگشت‌نگاری را انجام دهند. وی تصریح کرد: تعداد زیادی از گردشگران ایرانی دچار سردرگمی شده‌اند زیرا در حال حاضر رزرو هتل، بلیط پرواز، ترانسفر و سایر اموری که از طریق سایت‌های رزرو آنلاین انجام می‌‌شود به سختی در دسترس است. این فعال بخش خصوصی گردشگری کشور با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، گفت: فعالیت جاری بخشی از آژانس‌های مسافرتی محدود و یا حتی متوقف شده است زیرا نمی‌توانند هیچ ارتباطی با شرکت‌های خارجی داشته باشند و اطلاعات را تبادل کنند. "حسن تقی‌زاده انصاری" بیان داشت: جامعه گردشگری الکترونیک از نهادهای مرتبط و مسئول درخواست کرده تا برای شرکت‌های گردشگری دارای مجوز که به طور قانونی فعالیت می‌کنند، یک مسیر اینترنت فراهم شود. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران خاطرنشان کرد: همکاری محدودی برای شرکت‌های خارجی و برخی شرکت‌ها برای انتقال ایمیل انجام شده که البته کافی نیست. این انتظار را داریم تا از هفته آینده شرایط به حالت عادی و طبیعی خود بازگردد زیرا در صورت ادامه این وضع، زیان زیادی متوجه بخش گردشگری ورودی و خروجی کشور می‌شود. وی تاکید کرد: امنیت و توجه به مسائل امنیتی مهمترین موضوع در هر کشور و برای فعالان گردشگری نیز حائز اهمیت است ولی لازم است تا مشکل ارتباطی شرکت‌های گردشگری و کسب و کارهای الکترونیک، پیگیری و هر چه سریع‌تر حل شود. وی در پایان گفت: جامعه گردشگری الکترونیکی ایران پس از بررسی موضوع در کارگروه‌های تخصصی، مشکلات و راهکارهای پیشنهادی را به وزارت خارجه و وزارت ارتباطات منعکس کرده است زیرا بحث ویزا موضوعی است که به طور مستقیم به سفارتخانه‌ها و وزارت امور خارجه مرتبط است.

ایجاد شده: 30/آبان/1398       آخرین ویرایش: 30/آبان/1398     اخبار داخلی
اختلال اینترنت و تاثیر آن بر سیستم های رزرو آنلاین هتل، بلیط و خدمات گردشگری

اختلال اینترنت و تاثیر آن بر سیستم های رزرو آنلاین هتل، بلیط و خدمات گردشگری

یک روز پس از قطع اینترنت در سراسر کشور، سایت‌های فروش و رزرو آنلاین بلیط قطار، هواپیما و هتل با انتشار پیامک‌هایی اعلام کردند که دسترسی به این سامانه‌ها به صورت مستقیم برقرار شده است اما مردم در برخی نقاط کشور همچنان امکان خرید اینترنتی خدمات گردشگری را ندارد و سیستم‌های فروش بسته است. به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به تاثیرات منفی عدم دسترسی به سایت‌های خرید آنلاین خدمات گردشگری، اظهار داشت: سفر فقط جنبه تفریحی ندارد. مردم گاهی نیز به سفرهای فوری، کاری یا درمانی می‌روند که قطع اینترنت برای این گروه هم پیش‌بینی می‌شد. "حرمت‌الله رفیعی" با تشریح وضعیت موجود، ابراز داشت: دسترسی آژانس‌های مسافرتی و مردم به بلیط پروازهای خارجی به طور کامل قطع شده است. البته آژانس‌ها به خاطر فعال بودن شبکه اینترنت داخلی، امکان خرید و فروش بلیط قطار، هواپیما و رزرو هتل‌های داخلی را دارند اما خیلی از مردم حتی چنین دسترسی هم ندارند. "رفیعی" تصریح کرد: در نتیجه بلیط‌ها به صورت دستی و گاهی نیز با قیمت‌هایی متفاوت از آنچه در سامانه‌های آنلاین درج شده، فروخته می‌شود. وی افزود: بیشترین میزان فروش آژانس‌ها از بلیط پروازهای خارجی است. در شرایط فعلی حتی بلیط‌های از قبل رزرو شده را نیز نمی‌توان صادر کرد. آژانس‌های مسافرتی مستاصل شده‌اند و متاسفانه امکان اطلاع‌رسانی هم ندارند زیرا تمام این اطلاع‌رسانی‌ها از طریق شبکه‌های مجازی انجام می‌شد. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در رابطه با اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل، گفت: نامه‌ای را برای وزارت ارتباطات فرستاده‌ایم تا تدابیر ویژه‌ای برای صنف گردشگری اندیشیده شود اما پاسخ روشنی دریافت نکرده‌ایم. "حرمت‌الله رفیعی" با ابراز تعجب از دسترسی برخی وب‌سایت‌های فروش خدمات گردشگری به اینترنت، گفت: آیا این جای پرسش و تردید ندارد که چرا و چگونه برخی از این وب‌سایت‌ها به ایرلاین‌های خارجی دسترسی دارند اما آژانس‌های مسافرتی از این امکان محروم شده‌اند. "حرمت‌الله رفیعی" در ادامه گفت: منافع ملی به صورت طبیعی بر منافع شخصی ارجحیت دارد اما خوب است که تدبیر هم داشته باشیم. قطعی اینترنت به منافع شخصی، صنف گردشگری و هر حوزه دیگری که اموراتش را اینترنتی انجام می‌دهد، لطمه جدی وارد کرده است. وی در رابطه با افزایش قیمت و سهمیه‌بندی کردن بنزین و تاثیر آن در سفر نیز گفت: توجیه مسئولان این بوده که مردم چون بنزین زیادی مصرف می‌کرده‌اند، آن را سهمیه‌بندی و گران کردیم تا سوخت کمتری مصرف شود. سوال اینجاست که چرا جلوی قاچاق سوخت را که تریلی تریلی انجام می‌شود، نمی‌گیرند یا برای ترافیک سنگینی که بر اساس مدیریت اشتباه شهری اتفاق افتاده، چاره‌جویی نمی‌کنند. وی در پایان گفت: برای کنترل شرایط، اینترنت را قطع کرده‌اند. پس تکلیف اصناف و اداراتی که همه کارهایشان را اینترنتی انجام می‌دهند چه می‌شود. اگر مسئولان قبلا پیش‌بینی این موضوع را کرده بودند پس چرا برای تامین ابزار کار اصنافی مانند گردشگری، پیش‌بینی لازم را نکرده بودند. رئیس جامعه هتلداران استان یزد نیز با انتقاد و گلایه از قطع شدن اینترنت و راه‌های ارتباطی با دنیا، از کاهش چشمگیر سفر گردشگران به یزد و ضریب اشغال مراکز اقامتی این شهر جهانی خبر داد. "سید امیرناصر طباطبایی" با اشاره به کاهش 40 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی در یزد، اظهار داشت: با افزایش نرخ بنزین و قطع شدن اینترنت، سفر به یزد و به دنبال آن اقامت و اسکان در استان کاهش محسوسی داشته و ظریب اشغال از 60 به 20 درصد رسیده است.

ایجاد شده: 29/آبان/1398       آخرین ویرایش: 29/آبان/1398     اخبار داخلی
سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری گردشگری با حضور وزیر و روسای تشکل‌های ملی گردشگری + گزارش تصویری

سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری گردشگری با حضور وزیر و روسای تشکل‌های ملی گردشگری + گزارش تصویری

سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری صنعت گردشگری با حضور وزیر و معاون گردشگری، مدیران ستادی وزارت گردشگری و جمعی از روسای تشکل‌های ملی گردشگری ایران با دستور کار بررسی سفر هیات دولتی و بخش خصوصی به کشورهای چین و روسیه و همچنین نحوه شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه گردشگری، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، وزیر گردشگری کشور در این نشست با تاکید بر حضور قدرتمند در نمایشگاه‌های گردشگری متناسب با نام و جایگاه ایران، اظهار داشت: آماده‌سازی محتوا، بروشور و بسته‌های تبلیغاتی، در اختیار گرفتن فضای مناسب، طراحی غرفه‌های متناسب و حضور فعال و پرانرژی در نمایشگاه‌های گردشگری از جمله مواردی است که باید به طور ویژه دنبال شود. "علی‌اصغر مونسان" ابراز داشت: در سال‌های گذشته، حضور ایران در نمایشگاه‌های گردشگری ضعیف بود اما خوشبختانه در چند سال اخیر این روند بهبود یافته است. وی تصریح کرد: انجام تبلیغات مناسب پیش از ورود هیات ایرانی به چین و روسیه، برپایی نمایشگاه‌های مرتبط در حوزه گردشگری و صنایع دستی و ارائه برنامه‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های متنوع ایران نیز باید در این سفرها دنبال شود. "ابراهیم لاریجانی" مدیر کل دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت گردشگری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حضور وزیر گردشگری و هیات همراه با مشارکت بخش خصوصی در چین و شرکت در سومین اجلاس وزرای مجمع تمدن‌های کهن، افزود: معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های متنوع کشور، ارائه بسته‌های گردشگری، برگزاری نشست با حضور فعالان گردشگری ایران و چین و امضای تفاهم‌نامه گردشگری بین دو کشور از برنامه‌های سفر به کشور چین است. وی تصریح کرد: در سفر چین که از 6 تا 10 آذرماه خواهد بود بیش از 60 نفر از فعالان صنعت گردشگری از سراسر کشور، وزیر گردشگری را همراهی می‌کنند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با 80 نفر از فعالان گردشگری چین رودرو خواهند شد و به معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور می‌پردازند. برنامه سفر به روسیه و حضور در نمایشگاه گردشگری این کشور نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تهیه محتوا و جانمایی غرفه مناسب، تولید فیلم و کلیپ برای معرفی ظرفیت‌های  کشور و تبلیغات پیش از حضور هیات ایرانی در این نمایشگاه، تاکید شد. گزارش تصویری سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری صنعت گردشگری را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 27/آبان/1398       آخرین ویرایش: 27/آبان/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...