نتایج جستجو...
اولین هتل شترها در جهان در عربستان سعودی

اولین هتل شترها در جهان در عربستان سعودی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، نخستین هتل شترها در جهان در عربستان سعودی شروع به کار کرد. رسانه‌های محلی این کشور روز یکشنبه نهم ژانویه گزارش دادند این هتل ۱۲۰ اتاقه که " تاتمان " نام دارد آماده خدمات‌رسانی به شترها است. ۵۰ نفر خدمه در این هتل تمام امکانات آسایش شترها از جمله خدمات اتاق، مراقبت، توجه و حفاظت را تأمین می‌کنند. هتل " تاتمان " خدماتی ۵ ستاره شامل تهیه غذا برای شترها، مراقبت از شکل و ظاهر و رسیدگی به بهداشت پوست آن‌ها ارائه می‌دهد. در فهرست امکانات مهیا شده آمده است علاوه بر تهیه شیر گرم، میزبان نظافت و دمای غرفه‌ها را نیز دائم تحت نظر دارد. محمد الحربی، سخنگوی رسمی باشگاه شترها در عربستان سعودی در معرفی هتل تاتمان گفت: «این هتل اولین هتل در نوع خود در جهان است، اما به سبکی متفاوت و جدید. همه‌چیز از تمیز کردن اتاق‌ها گرفته تا تهویه مطبوع گرم در دسترس است.» هزینه یک‌شب اقامت در این هتل ۴۰۰ ریال عربستان معادل ۱۰۶ دلار و ساعت تحویل اتاق‌ها نیز ۱۲:۳۰ ظهر است. به همان اندازه که اسب عربی در تاریخ و افتخارات عربستان سعودی نقش دارد، شتر نیز برای مردم این سرزمین مهم است. عربستان سعودی میزبان مشهورترین جشنواره شتر در جهان نیز هست.

ایجاد شده: 21/دی/1400       آخرین ویرایش: 23/دی/1400     اخبار خارجی
رفع محدودیت های کرونا سفر کشورهای همسایه به ایران

رفع محدودیت های کرونا سفر کشورهای همسایه به ایران

به‌گزارش هتل نیوز و به‌ نقل از ایسنا، " احمد وحیدی " وزیر کشور امروز سه‌شنبه ۲۱ دی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: «محدودیت‌های موجود با کشورهای مختلف در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و محدودیت با کشورهای همسایه به حالت قبل برگشت، به شکلی که با داشتن تست‌های پی سی آر منفی، افراد می‌توانند وارد کشور شوند. به این ترتیب محدودیت با کشورهای همسایه حذف شد.»  او افزود: «برخی کشورها که مسافران از آن‌ها از طریق مرز هوایی وارد کشور می‌شدند و بیماری در آنجا کنترل شده نیز محدودیت‌هایشان برداشته شده، اما محدودیت‌های کشورهای اروپایی، فرانسه و انگلیس همچنان برقرار است و سایر کشورها نیز محدودیت‌هایشان در حال بررسی است. البته کشورهایی که رشد سویه امیکرون در آن‌ها روی دهد، ممکن است محدودیت‌هایشان اضافه شود.»  وحیدی اضافه کرد: «تردد در مرزهای زمینی تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی‌سی‌آر منفی امکان‌پذیر است و گزارش‌های جلسه امروز از ارزیابی مرزها نشان داد که رعایت موارد باید بیشتر شود.»

ایجاد شده: 21/دی/1400       آخرین ویرایش: 23/دی/1400     اخبار داخلی
ارتباط بین دانشگاه، صنعت و گردشگری باید تقویت شود

ارتباط بین دانشگاه، صنعت و گردشگری باید تقویت شود

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " سید محمدرضا هاشمی " استاندار سمنان روز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ در دیدار با اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان سمنان بیان کرد: «ارتباط بین دانشگاه، صنعت و گردشگری استان یک ضرورت است که باید با اقدامات مناسب ارتباط بین این بخش‌ها تقویت شود.»  استاندار سمنان افزود: «با تقویت ارتباط بین دانشگاهیان و کارگروه‌های حوزه‌های مختلف استان سمنان به‌ویژه گردشگری، از علم، توان و ظرفیت کارشناسان دانشگاهی برای پیشبرد بهتر امور استفاده شود.»  هاشمی بیان کرد: «واحدهای صنعتی و تولیدی برای جلوگیری از تعطیلی و کاهش ظرفیت تولیدی، نیاز است تا با استفاده از یک کارشناس اهل فن، نحوه ارتباط با دانشگاه را تقویت کنند و تولید خود را رونق بخشند.»  او گفت: «گردشگری یک صنعت زودبازده در جهان توسعه یافته و در حال توسعه امروز است و به واسطه تعدد اثرهای ثبت شده استان سمنان در فهرست ملی، نیاز است تا زیرساخت‌های گردشگری مورد توجه قرار گیرد.» 

ایجاد شده: 21/دی/1400       آخرین ویرایش: 21/دی/1400     اخبار داخلی
منطقه الفهیدی دبی، تبدیل به مقصد گردشگری می‌شود

منطقه الفهیدی دبی، تبدیل به مقصد گردشگری می‌شود

به‌گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، این استراتژی که بر تغییر محله تاریخی الفهیدی، متعلق به قرن نوزدهم، متمرکز است، یکی از دو حرکتی است که به حفظ میراث فرهنگی محلی در کشور امارات کمک می‌کند.  شیخ حمدان بن‌محمد بن‌راشد آل مکتوم، ولیعهد و رئیس شورای اجرایی دبی، گفت: «بازسازی و احیای راهبرد محله تاریخی الفهیدی میراث اصیل معماری و شهری ملت ما را برجسته خواهد کرد».  این ابتکار در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی، محله الفهیدی را به بستری برای رشد و تعالی جوانان تبدیل می‌کند تا استعدادهای خلاق خود را به نمایش بگذارند و علاوه بر آن، میزبان شرکت‌های استارتاپی در بخش فرهنگی باشد.  همچنین، این پروژه ظاهر کلی و زیرساخت منطقه را بهبود می‌بخشد و در عین حال هویت فرهنگی، هنری، خلاقیت، نوآوری و میراث کشور را ارتقا خواهد داد.  محله الفهیدی، که در گذشته با عنوان منطقه بستکیه شناخته می‌شد، از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های امارات در جوار خور دبی به شمار می‌رود. گفته می‌شود تجار پارچه و مروارید منطقه این محله را در قرن نوزدهم بنا نهاده‌اند و امروزه با ثبت یکی از بناهای آن در فهرست میراث‌فرهنگی جهانی یونسکو، یکی از محله‌های جذاب دبی به شمار می‌رود. وجود بادگیرهایی که بی‌شباهت به بادگیرهای یزد نیستند، نشان از نبوغ معماران این محله دارد. شهرداری دبی در سال ۲۰۰۵ پروژه‌ای را برای احیا و نوسازی این محله شروع کرده است که با موفقیت زیادی همراه بوده است. 

ایجاد شده: 21/دی/1400       آخرین ویرایش: 21/دی/1400     اخبار خارجی
امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران

به گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نمایندگی علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور دستیابی به اهداف توسعه گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های توسعه اقتصادی کشور، برخوردار از ظرفیت‌های توسعه صادرات غیر نفتی، ارزآوری و تجارت خارجی و دستیابی به اهداف مشترک و رفع موانع و مشکلات فعالان حوزه گردشگری در تجارت خارجی عصر امروز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری به امضا رسید. علی‌اصغر شالبافیان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اتفاقات دو سال اخیر در صنعت گردشگری و خسارت‌ها و آسیب‌هایی که طی این مدت به این صنعت وارد شده است، بیان کرد: «صنعت گردشگری به دلیل مشکلات ساختاری که دارد، سال‌هاست رنج می‌برد. یکی از این مشکلات عدم نهادینه شدن گردشگری در جای جای ادارات کشور است.» معاون گردشگری افزود: «اگر حرف از توسعه گردشگری و جایگزین شدن آن با صنعت نفت کشور می‌زنیم، نیازمندیم تا گردشگری به شکل جدی در نظام اداری کشور دیده شود.» او تصریح کرد: «با شیوع ویروس کرونا، آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد شد و مشکلات ساختاری به‌گونه‌ای مضاعف شد. هیچ نهاد تضمین‌کننده برای این شوک‌ها نداریم. به طور تقریبی از سازوکارهای بیمه‌ای بی‌بهره‌ایم.» شالبافیان گفت: «با واکسیناسیون گسترده و عمومی که در سطح کشور اتفاق افتاد و مرزها باز شدند، روزنه‌های امید به صنعت گردشگری بازگشت.» معاون گردشگری بیان کرد: «یکی از دغدغه‌های من این است که چگونه می‌توان قدمی برای این صنعت برداشت. همچنین یکی از دغدغه‌های مهندس ضرغامی در حوزه گردشگری این بود که گردشگری جدی‌تر برای اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کند.» او ادامه داد: «خوشبختانه دولت سیزدهم دغدغه دارد تا در حوزه گردشگری کارهایی انجام دهد، نقش‌آفرینی برای صنعتی که آسیب دیده و ظرفیت بالایی برای اشتغال‌زایی دارد. کمتر حوزه‌ای را می‌توان پیدا کرد که راحت‌ بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. یکی از اصلی‌ترین راهبردهای ما این است که بتوانیم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در حوزه ایجاد کنیم و نقش حمایت‌ گونه‌ای برای کسب‌وکارهای گردشگری داشته باشیم.» معاون گردشگری تاکید کرد: «به دلیل ویژگی‌های ذاتی که حوزه گردشگری دارد حمایت و عدم حمایت از این صنعت سریع نمود می‌کند. اگر بتوانیم حمایت‌های بیرونی نظام‌مند را برای این حوزه تدوین کنیم، اثرات آن را قطعا خواهیم دید.» شالبافیان گفت: «این جلسه ماحصل چندین گفت‌وگو با معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران است. این سازمان با علاقه‌‌ای که به حوزه گردشگری دارد، این‌موضوع رل یکی از اولویت‌های خود قرار داده است.» او با اشاره به اینکه معاونت گردشگری دو هفته پیش میزبان ۴۰ رایزن اقتصادی بود، بیان کرد: «با پیگیری‌ها و مساعدتی که وزیر صمت و وزیر میراث‌فرهنگی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران داشتند، گردشگری به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران مطرح شد و در بخش‌های مختلفی که این سازمان فعالیت دارد، جای گرفته است.» معاون گردشگری گفت: «موضوعات گردشگری با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران در قالب تفاهم‌نامه‌ای نوشته شد و در آن ۲۵ مورد از همکاری‌های مشترک تدقیق و تدوین شده است و امروز نیز به امضا رسید. از روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ به عنوان اولین دستاورد این تفاهم‌نامه، معاونت گردشگری میزبان چهار نفر از رایزنان بازرگانی است که برای بازارهای ترکیه، هندوستان، عراق و پاکستان فعالیت می‌کنند. این گفت‌وگوها و ارتباطاتی که فردا شکل می‌گیرد می‌تواند در بلند‌مدت ثمرات خوبی داشته باشد.» شالبافیان در ادامه افزود: «این رایزن‌های بازرگانی در همکاری با معاوت گردشگری به طور مشخص نسبت به فعالیت‌ها و مراودات گردشگری با کشور محل خدمت خود آشنا خواهند شد و تحقیقات بازاری که معاونت گردشگری برای آن‌ها آماده کرده است در یک روز کاری توضیح داده می‌شود. همچنین بخش خصوصی ذی‌ربط در این جلسات، امکان آشنایی با رایزنان بازرگانی را خواهند داشت. امیدواریم که اهداف مشترک ما با سازمان توسعه تجارت ایران یعنی جای گرفتن گردشگری در دستور کار این سازمان بیش‌ از پیش قرار گیرد و موجب توفیق و توسعه گردشگری کشور شود.» امکانات سازمان توسعه تجارت ایران در خارج از کشور به کمک صنعت گردشگری می‌‌آید علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: «با توجه به امکانات و ابزارهایی که این سازمان در خارج از کشور دارد می‌توانیم به کمک حوزه گردشگری بیاییم. مراکز تجاری و رایزن‌های بازرگانی که در کشورهای مختلف داریم از جمله این ابزارها هستند که به نوعی می‌تواند مجموعه‌های بازاریابی، تبلیغی و ترویجی برای فرصت‌های گردشگری ایران در کشورهای هدف باشد.» او افزود: «در کنار این ابزارها، رویدادها و هیئت‌هایی داریم  که از ایران به همراه مقامات و وزرا اعزام می‌شود یا هیئت‌هایی که از سمت کشورهای مقصد به ایران سفر می‌کنند. در این هیئت‌ها می‌توانیم موضوعات گردشگری را مطرح کنیم و توافق‌هایی در این زمینه انجام شود، همچنین می‌توانیم چالش‌هایی را که بر سر راه توسعه گردشگری در کشورهای هدف وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار دهیم.» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: «یکی از موضوعات دیگر که می‌تواند به صنعت گردشگری کمک کند، کمیسیون‌های مشترک است که بخش قابل توجهی از این کمیسیون‌ها به عهده وزارت صمت است و در کنار آن اکثریت کمیته‌های تجاری کمیسیون‌های مشترک را این وزارتخانه مدیریت و راهبری می‌کند، گردشگری نیز به عنوان موضوع ویژه می‌تواند در این کمیسیون‌ها مورد توجه قرار بگیرد.» پیمان پاک گفت: «با توجه به فرصتی که پیش آمده و نیروهای جوانی که در شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی مستقر شدند، یکی از موضوعات اصلی که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد، مسئله گردشگری چه در قالب فضای مجازی و چه در قالب رویدادهایی است که باید مدیریت کند و چه در قالب فرصت‌های نمایشگاهی در داخل و خارج ایران وجود دارد. می‌توانیم شرکت نمایشگاه‌ها را کمک کنیم تا به سمت ترویج گردشگری برود.» در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران فعالان بخش خصوصی حضور داشتند و مواردی را درباره مشکلات خود در صنعت گردشگری مطرح کردند. موضوع تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت گردشگری و سازمان توسعه تجارت ایران شامل «همکاری، هماهنگی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این معاونت و سازمان توسعه تجارت ایران به منظور افزایش سهم صنعت گردشگری در توسعه تجارت کشور» و «همکاری و مشارکت در حمایت‌های قانونی و اجرای برنامه و پژوهش‌ها در جهت تسهیل فرآیند فعالیت‌های مرتبط با صادرات گردشگری از جمله برند ملی گردشگری ایران» است. همکاری در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور در بازارهای هدف خارجی، توسعه گردشگری خارجی با اولویت گردشگری ورودی به عنوان یکی از مصادیق صادرات غیر نفتی و تشویق فعالان و کسب‌وکارهای گردشگری به منظور توسعه بازار، ارتقای برند ملی گردشگری و رشد ورودی از اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

ایجاد شده: 20/دی/1400       آخرین ویرایش: 20/دی/1400     اخبار داخلی
توسعه پایدار گردشگری، تنها راه نجات اصفهان است

توسعه پایدار گردشگری، تنها راه نجات اصفهان است

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " علیرضا ایزدی " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان عصر روز گذشته ۱۸ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ با اعلام این مطلب گفت: «پس از نزدیک به ۳۰ سال فعالیت در این مجموعه، یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتم، همکاری با بخش خصوصی در راستای توسعه پایدار گردشگری است.» مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان ادامه داد: «به‌راستی بخش خصوصی پیشران صنعت گردشگری است، لذا با وجود بخش خصوصی است که صنعت گردشگری معنا می‌یابد، با این وصف معتقدم تعامل میان بخش دولتی و بخش خصوصی در صنعت گردشگری باید شکل گیرد، زیرا تنها راه نجات اصفهان از بحران‌های زیست محیطی پیش رو، توسعه پایدار گردشگری است.» او افزود: «معتقدم فعالان گردشگری در سال‌های گذشته آسیب‌های فراوانی را متحمل شده‌اند، لذا امروز همه باید تلاش کنیم تا از یک‌سو در دو سطح ملی و استانی مشکلات این عزیزان را تا حد ممکن کاهش داده و از سوی دیگر سرمایه‌های سرگردان را به‌سمت توسعه گردشگری استان اصفهان سوق دهیم.» ایزدی تصریح کرد: «تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا نام اصفهان را همان‌گونه که هست بزرگ کنیم، لذا در اولین گام، با نظارت معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، به‌سمت تفویض اختیارات خود به جوامع هفت‌گانه گردشگری استان حرکت کرده و تلاش می‌کنیم تمامی مشکلات قانونی را از طریق مقام محترم وزارت و معاون مربوطه در وزارتخانه پیگیری و حل و فصل کنیم.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تاکید کرد: «ما از بخش خصوصی هیچ انتظاری نداریم بلکه این بخش خصوصی است که باید از ما انتظار داشته باشد، لذا از همکاران می‌خواهم تا دیدگاه‌های خود را بر این مبنا منطبق سازند، زیرا معتقدم گردشگری با حمایت از بخش خصوصی شکل می‌گیرد.» پیش از سخنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مدیران جوامع هفت‌گانه گردشگری استان به تبیین نظارت خود پرداختند و در پایان مقرر شد طرح منطقی اقامت در واحدهای اقامتی استان با پیشنهاد جوامع گردشگری و تایید کارشناسان معاون گردشگری استان در تمامی شهرستان‌های اصفهان به گردشگران ارائه شود.

ایجاد شده: 19/دی/1400       آخرین ویرایش: 19/دی/1400     اخبار داخلی
خودروی پرنده‌ی تک‌نفره‌ی اسکای‌درایو رونمایی شد

خودروی پرنده‌ی تک‌نفره‌ی اسکای‌درایو رونمایی شد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، در نمایشگاه CES 2022 اسکای‌درایو، یک استارت‌آپ فناوری هوایی در توکیو و با پشتیبانی تویوتا، از وسیله‌ی نقلیه‌پرنده‌ی فوق سبک و جمع‌وجور خود، مدل SD-03 که آزمایش پرواز خلبانی را کامل کرده‌، رونمایی کرد. این نخستین بار است که این شرکت SD-03 خود را در مقیاس کامل در کشوری به جز ژاپن به نمایش می‌گذارد. خودروی پرنده‌ی «اسکای‌درایو» (SkyDrive) برای برخاستن و فرود عمودی با پایداری بسیار زیاد طراحی شده است و با آلایندگی صفر، حمل‌ونقل سریع و ایمن را در همه جا، ازجمله برای نجات اضطراری، امکان‌پذیر می‌سازد. این هواگرد عمودپرواز شهری الکتریکی با بیشینه وزن برخاست ۴۰۰ کیلوگرم از ۸ ملخ استفاده می‌کند و دارای حداکثر سرعت ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت است. علاوه بر مدل نمایش داده شده، مدل SD-05 هم‌اکنون در دست توسعه است و به‌عنوان یک تاکسی هوایی برای عرضه در نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ در اوساکا ژاپن درنظر گرفته شده است. اسکای‌درایو اخیرا پس از تأیید گواهینامه‌ی مدل پرنده‌ی خود توسط وزارت حمل‌ونقل ژاپن، به سمت تجاری‌سازی محصول خود حرکت کرده است. نقطه عطفی که هیچ توسعه‌دهنده‌ی وسیله‌ی نقلیه‌ی پرنده‌ی شهری دیگری در ژاپن به آن دست نیافته است. «تاکهیرو ساتو» (Takehiro Sato) مدیر عملیات اسکای‌درایو گفت: «مدل SD-03 نقطه اوج تخصص ما در فناوری‌های ربات‌های پرنده و مهندسی آیرودینامیک است. چیزی که می‌خواهیم در آینده ببینیم این است که وسایل نقلیه‌ی بدون آلایندگی اسکای‌درایو از پارکینگ و پدهای بالگرد در بالای ساختمان‌ها بلند می‌شوند و در آن‌ها فرود می‌آیند و در نهایت سفر هوایی نقطه-به-نقطه را به یک انتخاب واقعی برای حمل‌ونقل روزانه‌ی شهری تبدیل می‌کنند.» او افزود: «ما سخت‌تر و سریع‌تر از همیشه کار می‌کنیم تا این انقلاب حوزه‌ی حمل‌ونقل را که هر قرن یک بار روی می‌دهد، به واقعیت تبدیل کنیم.» شرکت اسکای‌درایو در جولای ۲۰۱۸ با مأموریت راهبری یک انقلاب حمل‌ونقل برای یک بار در قرن، تأسیس شد. از آن زمان این شرکت تحت حمایت تویوتا، توسعه‌ی خود را در زمینه‌ی خودروهای پرنده و پهپادهای باری بیشتر کرده است و با مشارکت دیگران برای ترویج چشم‌انداز مشترک دنیای آینده، که در آن مردم می‌توانند از حمل‌ونقل هوایی به عنوان یک راه دردسترس در جابه‌جایی‌های روزانه استفاده کنند، فعالیت دارد.

ایجاد شده: 18/دی/1400       آخرین ویرایش: 18/دی/1400     اخبار خارجی
بسته‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تهران رونمایی می‌شود

بسته‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تهران رونمایی می‌شود

به گزارش هتل نیوز، " پرهام جانفشان " مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران روز جمعه ۱۷ درماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر افزود: «مشاوره و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت تاسیسات گردشگری یکی از اهداف و برنامه‌های استان در نمایشگاه بین المللی گردشگری است.» مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران عنوان کرد: «توزیع بسته فرصت‌های سرمایه گذاری با مشاوره و راهنمایی کارشناسان معاونت سرمایه‌گذاری استان انجام می‌شود.» او افزود: «توجه اصلی در این بسته‌ها معرفی ده‌ها فرصت سرمایه‌گذاری برای جذب بخش خصوصی در ساخت هتل‌، بوتیک هتل، اقامتگاه‌های سنتی در بافت تاریخی تهران و مجتمع‌های گردشگری است.» جانفشان تاکید کرد: «هدف اصلی تهیه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه گردشگری را بازدهی مناسب در جذب سرمایه‌گذاران عنوان کرد.»

ایجاد شده: 18/دی/1400       آخرین ویرایش: 18/دی/1400     اخبار داخلی
بازگشایی غار علیصدر در نوروز سال ۱۴۰۱

بازگشایی غار علیصدر در نوروز سال ۱۴۰۱

به گزارش هتل نیوز، " علی محمد عنایتی اکمل " مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: طبیعتا کرونا عامل اصلی این وضعیت بود، اما نکته اینجاست که در استان نگاه جامع گردشگری از سوی اغلب مسئولان وجود ندارد، کشور ما کمترین درآمد را در صادرات نفتی داشت و گردشگری می‌توانست کمک حال ارزآوری به کشور باشد که با توجه به شیوع ویروس کرونا دردی هم به دردهایمان اضافه شد. عنایتی گفت: کرونا بر پیکره شرکت علیصدر آسیب زیادی وارد کرد. شرکت علیصدر خود درآمدی است و اعتبار دولتی ندارد بنابراین با تعطیلی غار نیز طبیعی است که وضع درآمدی نیز دچار مشکل شد. به گفته او علیصدر چندین بار تعطیل و مجدد بازگشایی شد، اما با توجه به اعمال محدودیت‌های سفر، مسافر چندانی هم نداشتیم و همین بازگشایی و تعداد مسافر کم و هزینه‌های نگهداری غار و ارائه خدماتی که با هزینه‌ها همخوانی نداشت، موجب تحمیل هزینه‌های بیشتری می‌شد به شکلی که هزینه روزانه غار ۵۰ میلیون تومان بود و درآمد ۱۰ میلیون تومان، این وضعیت نه تنها شرکت را یاری نمی‌کرد بلکه هزینه‌هایی را نیز تحمیل می‌کرد در نتیجه بعد از سه ماه و اوج‌گیری کرونا، مصوبه ستاد کرونای استان با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت، دستور بر بسته شدن غار داده شد. بر این اساس شهریورماه طبق مصوبه کرونا که اعلام شد غار تعطیل شود، با توجه به بدهی به تامین اجتماعی، بانک و حقوق کارکنان این بار کل همکاران با بیمه بیکاری به تامین اجتماعی معرفی شدند. عنایتی گفت: ۲۳۰ نفر از همکاران به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند، اما بدهی که به بانک‌ها وجود دارد، برای شرکت همچنان سخت است و حل این مشکل این نیازمند همکاری استانداری است. مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: در حال حاضر بدهی علیصدر ۲۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است که ۱۱ میلیارد تومان آن داخلی و ۱۷ میلیارد تومان دولتی است که بازپرداخت این بدهی در شرایطی که کار عمرانی نداشته باشیم، طی چهار سال قابل پرداخت است. او در ادامه گفت: برای سال جدید با قدرت ورود می‌کنیم تا گردشگری این بخش جانی دوباره بگیرد و بتوانیم نوروز پرشوری داشته باشیم. عنایتی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ در صورت برداشته شدن محدودیت‌های سفر تبلیغات گسترده‌ای خواهیم داشت همچنین بلیت اینترنتی راه‌اندازی می‌شود تا مسافر بتواند از طریق سایت بلیت خریداری و رزرو کند و این موضوع به منظور رعایت نکات بهداشتی و ممانعت از شلوغی در خرید بلیت و در سهولت بازدید مسافران از غار نیز تاثیرگذارخواهد بود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، زمان بازگشایی غار در ایام نوروز مشخص شده، اما از ابتدای بهمن ماه مقدمات بازگشایی انجام می‌شودو قرار است در بیشتر استان‌ها برنامه تبلیغی داشته باشند البته این موضوع میسر نمی‌شود مگر با فروکش کردن تب کرونا به گفته مدیر عامل شرکت علیصدر همدان هم اکنون در حال تعمیر و راه اندازی تجهیزات غار علیصدر هستند تا با آغاز سال جدید آماده پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی باشند.

ایجاد شده: 17/دی/1400       آخرین ویرایش: 17/دی/1400     اخبار داخلی
اعلام شرایط جدید فروش ارز مسافرتی

اعلام شرایط جدید فروش ارز مسافرتی

به گزارش هتل نیوز، به تازگی بانک مرکزی در روند تخصیص ارز مسافرتی تغییراتی اعمال کرد که براساس آن، سقف مقرر این سهمیه برای کشورهای با ویزا به صورت هوایی معادل ۲۰۰۰ یورو، برای کشورهای بدون ویزا به صورت هوایی ۳۰۰ یورو و مسافرتی به صورت زمینی، ریلی و دریایی نیز ۳۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزهاست. بانک مرکزی هدف خود از این اقدام را ساماندهی وضعیت فروش ارز مسافرتی اعلام کرده است. در این راستا، گزارش‌های میدانی از صرافی‌ها حاکی از آن است که تغییرات در روند تخصیص ارز مسافرتی بر شیشه صرافی‌ها برای اطلاع متقاضیان همراه مدارک مورد نیاز به منظور دریافت هر یک از سرفصل‌های فروش ارز بابت مصارف ارز خدماتی نصب شده است. نکته حائز اهمیت در مشاهده وضعیت فروش ارز مسافرتی در صرافی‌ها این است که صراف‌ها بر اطلاع از کشور مقصد مسافر تاکید می‌کنند و بر نیاز ارزی فرد مبتنی بر کشور مقصد پاسخ می‌دهند که تخصیص ارز برای کشورهای با ویزا در اولویت قرار دارد. همچنین، در مواردی دیده شد که صرافی‌ها به درخواست متقاضیان برای دریافت لیر ترکیه جواب رد می‌دهند و این افراد برای رفع نیاز ارزی خود به دلالان مراجعه می‌کنند. از سوی دیگر، اغلب صرافی‌ها خرید و فروش ارز انجام نمی‌دادند و صرافی‌ها خلوت و صفی مقابل آن‌ها تشکیل نشده بود. علاوه براین، روند کاهشی قیمت‌ها در بازار ارز، قیمت ارز در صرافی‌ها را پس از ۶ ماه به ۲۶ هزار تومان رساند. البته، مدارک مورد نیاز برای خرید ارز مسافرتی با بخشنامه جدید بانک مرکزی تغییری نکرده و بدین منظور مدارکی چون پاسپورت، ویزا ( برای کشورهای شامل دریافت ویزا)، عوارض خروج، اصل بلیت مهر شده توسط آژانس، کارت ملی جدید هوشمند، خط موبایل به نام شخص متقاضی، کارت بانکی به نام شخص خریدار، نشانی کامل کد پستی ۱۰ رقمی متقاضی لازم است. در صورت اینترنتی بودن کد رهگیری و اطلاعات شرکت صادرکننده بلیت، روند اخذ ارز مسافرتی هفت روز مانده به تاریخ پرواز تا روز پرواز قابل انجام است.

ایجاد شده: 17/دی/1400       آخرین ویرایش: 17/دی/1400     اخبار داخلی
 جذابیت ۸۵۰۰ بقعه متبرکه در ایران برای توریست ها

جذابیت ۸۵۰۰ بقعه متبرکه در ایران برای توریست ها

به گزارش هتل نیوز؛ " محمدتقی نقدعلی " نماینده مردم خمینی شهر و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت توجه به توریسم مذهبی در کشور گفت: امروزه دنیا به علت کسب درآمد به سمت گسترش توریسم روی آورده است. کشور ما در ورود توریسم یکسری فرهنگ‌های ملی و دینی خود را الزام‌آور می‌داند و این الزام برای عده از مردم جهان جذابیت دارد با اینکه برای بعضی ها خاصیت پس زنندگی دارد بسیاری از انسان‌ها در سراسر گیتی این التزام به احکام دین را جذاب به شمار می‌آورند. وی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها بود افزود: ماموریتی که این انقلاب برای ما تعریف کرده اقتضا دارد که در راستای انتقال فرهنگ روی توریسم مذهبی مخصوصا مذهب شیعه و برای زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و زیارت حضرت معصومه (س) و دیگر بقاع متبرکه تلاش کنیم. نقدعلی ادامه داد: در سرتاسر کشور بیش از 8هزار و 500 بقعه متبرکه وجود دارد که این بقاع متبرکه ظرفیت بالایی برای توریسم مذهبی دارند. لذا رویکرد توریسم مذهبی هم با ارزش‌های ما سازگار است و هم جزو مسئولیت ها و ماموریت های تعریف شده انقلاب است.  عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنبه اقتصادی این امر خاطرنشان کرد:  وقتی توریسم مذهبی به سمت کشور سرازیر شود یقینا برای خدمت رسانی، حمل و نقل، اسکان و بسیاری موارد دیگر نیاز به خدمات دارد بنابراین ارز وارد کشور می شود. وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا حذف ویزا در این خصوص تاثیر دارد بیان کرد: هر چقدر تسهیل‌گری در این راستا صورت گیرد و سیاست رفع روادید را در این راستا طی کنیم در تسهیل شدن حضور توریسم مذهبی موثر خواهد بود. نقدعلی در پایان تصریح کرد: علی القاعده نظام و وزارت امورخارجه بایستی در این راستا قدم بردارند کما اینکه در سال‌های گذشته برای برخی کشورها ماسیست لغو روادید را اعمال کردیم.

ایجاد شده: 16/دی/1400       آخرین ویرایش: 16/دی/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...