نتایج جستجو...
توافق بزرگان صنعت هتلداری جهان برای افزایش فروش اتاق از طریق رزرو آنلاین

توافق بزرگان صنعت هتلداری جهان برای افزایش فروش اتاق از طریق رزرو آنلاین

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز و به نقل از بازار هتل، میزان فروش آنلاین اتاق در بزرگترین گروه‌های هتلداری جهان طی سال 2018 تنها 13 درصد، اعلام شده است ولیکن بزرگان صنعت هتلداری نظیر Marriott همچنان در پی افزایش همکاری با OTA هایی مانند Expedia هستند. اما دلیل اصلی تمایل این همکاری چیست؟ شاید ذکر این نکته کافی باشد که میزان بازدید ماهیانه وب‌سایت Expedia بیش از 750 میلیون است و این رقم برای وب‌سایت گروه هتل‌های Marriott تنها 35 میلیون بازدید، ثبت شده است. از سوی دیگر مذاکره و عقد قرارداد همکاری میان گروه هتل‌های بین‌المللی Marriott و وب‌سایت رزرواسیون آنلاین Expedia آن هم پس از مدت‌ها اختلاف میان هتل‌ها و OTA‌ ها، می‌تواند معاملات سایر زنجیره‌های هتلداری دنیا با سایت‌های رزرواسیون را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. منابع خبری مانند CNBC همچنین از کاهش 2 درصدی میزان کمیسیون پرداختی از جانب Marriott به Expedia بابت هر رزرو، خبر داده‌اند که می‌تواند سرآغازی برای مذاکرات سایر گروه‌های هتلداری با OTA‌ ها باشد. از سوی دیگر بر اساس این قرارداد جدید، گروه هتلداری Marriott قدرت تصمیم‌گیری بیشتری در قبال نوع و تعداد اتاق‌های قابل فروش خود دارد و محدودیتی در این زمینه نخواهد داشت. در مقابل امتیازات دریافتی Marriott در قرارداد جدید، Expedia همچنان شریک تجاری این برند در پروژه‌ فروش پکیج‌های تعطیلات تحت عنوان Vacation by Marriot باقی خواهد ماند و Marriott موظف است به قرارداد خود مبنی بر ارائه اتاق‌هایش، پایبند باشد.

ایجاد شده: 26/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1398     اخبار خارجی
ورود جدی گروه هتل‌های بین‌المللی Intercontinental به حوزه سلامت با خرید شرکت Six Senses

ورود جدی گروه هتل‌های بین‌المللی Intercontinental به حوزه سلامت با خرید شرکت Six Senses

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز ، گروه هتلداری Intercontinental توانست در ازای پرداخت مبلغ 300 میلیون دلار، شرکت اقامتگاه‌ و اسپاهای Six Senses به عنوان یک اپراتور هتل‌های لوکس در دنیا را خریداری کند. هدف از این اقدام، افزایش میزان حضور گروه هتل‌های Intercontinental در سطح بین‌المللی، افزایش تعداد هتل و اقامتگاه‌های لوکس در مقاصد گردشگری و در نهایت جذب بازارهای جدید، اعلام شده است. گروه هتلداری بین‌المللی Intercontinental که با نام اختصاری IHG شناخته می‌شود در ازای پرداخت این 300 میلیون دلار، کنترل کامل تمامی 16 هتل، 6 قرارداد مدیریتی و بیش از 50 قرارداد در حال مذاکره شرکت Six Senses را بر عهده گرفته که نشان‌دهنده جاه‌ طلبی این گروه برای توسعه در بازار لوکس است. مجموعه هتل‌ها و اقامتگاه‌های Six Senses در کشورهایی مانند مالدیو، تایلند، عمان و پرتغال، واقع شده که هم‌اکنون در کنار دیگر برندهای لوکس گروه IHG مانند Regent و Kimpton قرار خواهد گرفت.  گروه هتل‌های بین‌المللی Intercontinental قصد دارد طی 10 سال آینده، تعداد هتل‌های برند Six Senses را تا 60 عدد افزایش دهد. با توجه به فعالیت عمده شرکت Six Senses در حوزه اسپا، گروه IHG با انجام این سرمایه‌‌گذاری جدید، یکی دیگر از گروه‌های هتلی بزرگ دنیا به حساب می‌آید که به حوزه سلامت ورود پیدا کرده و نشان داده که توجه به این موضوع نه تنها اشتباه نیست بلکه یکی از اجرای ضروری برای کسب و کار هتلداری نیز به شمار می‌رود.

ایجاد شده: 20/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1398     اخبار خارجی
آمار و ارقام مقایسه‌ای جامعه هتلداران ایران از ضریب اشغال هتل‌ها در نوروز 98 به نسبت سال گذشته

آمار و ارقام مقایسه‌ای جامعه هتلداران ایران از ضریب اشغال هتل‌ها در نوروز 98 به نسبت سال گذشته

جامعه هتلداران ایران با انتشار گزارش آماری به تشریح ضریب اشغال هتل‌ها در استان‌های سراسر کشور در نوروز ۹۸ پرداخت و از کاهش ۲۱ درصدی میانگین ضریب اشغال‌ هتل‌های کشور در مقایسه با نوروز سال گذشته، خبر داد. به گزارش هتل‌نیوز ، جزئیات این گزارش و وضعیت هر یک از استان‌ها و مناطق آزاد کشور به شرح زیر است؛ خراسان رضوی: ۱۵ درصد افزایش جزیره کیش: ۲۰ درصد افزایش آذربایجان شرقی: ۷ درصد افزایش قزوین: ۱۵ درصد افزایش سمنان: ۳۷ درصد افزایش البرز: ۲۱ درصد افزایش کرمان: ۱۵ درصد افزایش یزد: ۵ درصد افزایش تهران: ۸ درصد افزایش همدان: ۳۰ درصد کاهش گیلان: ۴۰ درصد کاهش بوشهر: ۳۰ درصد کاهش اردبیل: ۴۰ درصد کاهش چهارمحال و بختیاری: ۳۵ درصد کاهش آذربایجان غربی: ۳۳ درصد کاهش ایلام: ۳۰ درصد کاهش گلستان: ۱۸ درصد کاهش مازندران: ۶۰ درصد کاهش کردستان: ۳۰ درصد کاهش زنجان: ۲۰ درصد کاهش هرمزگان: ۱۵ درصد کاهش فارس: ۶۰ درصد کاهش خراسان شمالی: ۳۰ درصد کاهش کهکیلویه و بویراحمد: ۶۰ درصد کاهش کرمانشاه: ۵۰ درصد کاهش خوزستان: ۷۰ درصد کاهش جزیره قشم: ۵ درصد کاهش لرستان: ۵۰ درصد کاهش اصفهان: 20 درصد کاهش  بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی جامعه هتلداران ایران، در ایام نوروز امسال؛ استان‌های سمنان، البرز و جزیره کیش به ترتیب با ۳۷، ۲۱ و ۲۰ درصد،  بیشترین میزان افزایش ضریب اشغال هتل‌‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را داشته‌اند و در مقابل استان خوزستان با ۷۰ و استان‌های مازندران، فارس و کهکیلویه و بویراحمد نیز هر کدام با ۶۰ درصد، بیشترین کاهش ضریب اشغال در مقایسه با نوروز سال گذشته را تجربه کرده‌اند.

ایجاد شده: 19/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 19/فروردین/1398     اخبار داخلی
از کاهش 21 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز تا نگارش نامه برای رئیس‌جمهور برای جبران خسارت هتلداران درگیر سیل

از کاهش 21 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز تا نگارش نامه برای رئیس‌جمهور برای جبران خسارت هتلداران درگیر سیل

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران با اعلام کاهش 21 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز 98 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: در زمان وقوع سیل، جامعه هتلداران ایران از جمله نهادهایی بود که اعلام کرد، گردشگران می‌توانند اقامت خود در مناطق سیل زده و در بازه زمانی تعیین شده را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای کنسل کنند. "جمشید حمزه‌زاده" ابراز داشت: حال از دولت این انتظار می‌رود که با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای هتلداران، شرایطی برای جبران بخشی از هزینه‌های آنها را فراهم کنند. "حمزه‌زاده" تصریح کرد: به دلیل وقوع سیلی که امسال با آن مواجه بودیم، میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش یافت. البته این کاهش به صورت میانگین محاسبه شده به طوری که در برخی استان‌ها مانند خوزستان، شاهد کاهش70 درصدی ضریب اشغال و در برخی استان‌ها نظیر تهران، شاهد افزایش ضریب اشغال هتل‌ها بودیم. وی افزود: در اثر وقوع سیل، بسیاری از مسافران اقامت خود در هتل‌های شهرهای مختلف کشور را کنسل کردند و حتی افرادی که در تبریز نیز هتل رزرو کرده بودند از ترس سیل هتل خود را کنسل کردند ولیکن به اعتقاد من بیشترین ضرر شامل حال خوزستانی‌ها شد.  رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص اقدامات انجام شده در واکنش به وقوع سیل در مناطقی از کشور، گفت: جامعه هتلداران ایران در اوایل این اتفاق، اطلاعیه‌ای صادر کرد که به دلیل وضعیت پیش آمده در کشور، مسافرانی که از قبل هتل‌های خود را رزرو کرده‌اند، می‌توانند در مناطق سیل زده و در بازه زمانی تعیین شده بدون هیچ هزینه‌ای، اقامت خود را کنسل و پول خود را به طور کامل دریافت کنند. در صورتی که طبق قانون می‌توانستیم این کار را انجام ندهیم. وی در ادامه گفت: برای جبران خسارات سیل به هتلداران نیز باید راهکاری در نظر گرفته شود. به اعتقاد من وقتی قرار است دولت، ضررهای سیل را جبران کند باید ضررهای غیرمستقیم آن را نیز در نظر بگیرد. "جمشید حمزه‌زاده" گفت: در حال نگارش نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستیم تا به نوعی دولت با توجه به ضررهای هتلداران در این مناطق، مشوق‌هایی مانند معافیت مالیاتی 100 درصدی برای یک تا دو سال را برای آنها در نظر بگیرد تا به این صورت بخشی از ضررها جبران شود. رئیس جامعه هتلداران در پایان با اشاره به این موضوع که ساختمان هتل‌ها از سیل هیچ آسیب مستقیمی ندیده است، گفت: حداقل انتظار ما از دولت این است که در این شرایط هتلداران را رها نکند.

ایجاد شده: 18/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1398     اخبار داخلی
بیانیه جامعه هتلداران ایران در پی وقوع سیل‌های اخیر در کشور

بیانیه جامعه هتلداران ایران در پی وقوع سیل‌های اخیر در کشور

به گزارش هتل‌نیوز ، جامعه هتلداران ایران در پی وقوع سیل در برخی از استان‌ها و مناطق کشور، اطلاعیه‌ای را به شرح زیر منتشر کرد: در پی وقوع سیل‌های اخیر در برخی از مناطق کشور، جامعه هتلداران ایران ضمن ابراز تاسف از بروز این حوادث و همدردی با هموطنان خسارت‌دیده در اقصی نقاط کشور، آمادگی خود مبنی بر هرگونه کمک امدادرسانی به مسافران عزیز را اعلام می‌دارد. لذا بدینوسیله به اطلاع می‌رساند؛ از آن دسته مسافرانی که از قبل نسبت به رزرو هتل‌ها، اقدام نموده و هم‌اکنون به دلیل وقوع سیل امکان حضور در مراکز اقامتی را ندارند، هزینه کنسلی دریافت نخواهد شد. هتل‌ها و مراکز اقامتی در مناطق سیل‌زده، آمادگی دارند تا با توجه به ظرفیت خالی موجود، نسبت به اسکان موقت مسافران در راه مانده، اقدام نمایند. جامعه هتلداران ایران

ایجاد شده: 7/فروردین/1398       آخرین ویرایش: 7/فروردین/1398     اخبار داخلی
سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی هتلداری + جزئیات

سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی هتلداری + جزئیات

به گزارش هتل‌نیوز ، سومین جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی هتل و هتلداری ( مدیریت، آموزش، تجهیزات و اقلام مصرفی، سرمایه‌گذاری، طراحی، مهندسی و ساخت ) روز دوشنبه مورخ 20 اسفندماه 97 به میزبانی هتل "باباطاهر" تهران، برگزار شد.  "محمد حسن اسدی" مدیر کل دفتر تسهیلات و تامین منابع انسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و رئیس شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه با اشاره به حمایت سازمان میراث فرهنیگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان نماینده دولت و حاکمیت از این نمایشگاه، اظهار داشت: تامین منابع مالی سرمایه‌گذاری جایگاه ویژه‌ای در این نمایشگاه خواهد داشت که مدل‌های جدیدی برای آن تعریف شده است. "جمشید حمزه‌‍زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران نیز با تاکید بر اهمیت و نقش برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در رشد و توسعه صنعت هتلداری در کشور از حمایت بزرگترین تشکل هتلداری فعال در کشور از برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی هتل و هتلداری خبر داد و گفت: ایجاد نظم و انطباق بخش‌های مختلف با استانداردهای روز بین‌المللی از ضرورت‌های حوزه هتلداری کشور است که امیدواریم برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری در راستای این اهداف باشد. "حسن تقی‌زاده انصاری" رئیس جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران، برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای معرفی شرکت‌های استارت‌آپ و برگزاری ورک‌شاپ‌های تخصصی در زمینه هوشمندسازی هتل‌ها معرفی کرد. "محمد ابراهیم لاریجانی" مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در ابتدا به نقش و جایگاه برندینگ در دنیای امروزی اشاره کرد و گفت: دنیای امروز از عصر بازاریابی عبور کرده و به برندینگ رسبده و حتی در اواخر عصر برندینگ هستیم و شیوه‌های جدیدتری در حال اقدام است. عضو شورای سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی هتل و هتلداری در ادامه تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه در این قالب و به شکل کاملا تخصصی، قطعا خروجی مثبتی خواهد شد. در پایان این نشست "مهدی حسینی" عضو شورای سیاست‌گذاری و دبیر کمیته علمی و فنی دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری ضمن اشاره به تشکیل کمیته علمی و فنی، اسامی اعضای این کمیته را به شرح ذیل اعلام کرد. جناب آقای محسن مصلحی جناب آقای مسعود منتجبی جناب آقای فرید جواهرزاده جناب آقای سعید منتظری جناب آقای مسعود غلامی جناب آقای عباس بیدگلی جناب آقای علیرضا تهرانی دومین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی هتل و هتلداری ( مدیریت، آموزش، تجهیزات و اقلام مصرفی، سرمایه‌گذاری، طراحی، مهندسی و ساخت ) طی روزهای 3 تا 5 اردیبهشت‌ماه سال 98 در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران، برگزار خواهد شد. جزئیات بیشتر و نحوه ثبت‌نام آنلاین در این نمایشگاه را از طریق لینک‌های زیر دنبال فرمائید. دومین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی هتلداری ( مدیریت، آموزش، تجهیزات و اقلام مصرفی هتل ) دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی هتل ( سرمایه‌گذاری، طراحی مهندسی و ساخت ) 

ایجاد شده: 22/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1397     اخبار داخلی
در آخرین جلسه اعضای کمیته برنامه‎‌ریزی جامعه هتلداران ایران در سال 97 چه گذشت؟

در آخرین جلسه اعضای کمیته برنامه‎‌ریزی جامعه هتلداران ایران در سال 97 چه گذشت؟

به گزارش هتل‌نیوز ، آخرین جلسه اعضای کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در سال 97 روز دوشنبه مورخ 20 اسفندماه در محل هتل "باباطاهر" تهران و با حضور جمعی از اعضا، برگزار شد. در ابتدای این نشست "مسعود منتجبی" دبیر کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران با تشریح جزئیات و ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته در سال 97، اظهار داشت: طی یکسال گذشته مجموعا 10 جلسه کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران، تشکیل شده و حاصل آن 60 مصوبه بوده که بیش از 80 درصد از مصوبات نیز اجرایی و اعمال شده است. "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به یکی از مهمترین مصوبات کمیته برنامه‌ریزی مبنی بر تشکیل کمیته‌های تخصصی در جامعه هتلداران ایران از اجرای این مصوبه در ابتدای سال 98 خبر داد و ابراز داشت: فراخوان، مدارک مورد نیاز، نحوه عضویت، شرابط احراز و سایر جزئیات مربوط به حضور در کمیته‌های تخصصی جامعه هتلداران ایران طی روزهای آینده از طریق پورتال رسمی جامعه هتلداران ایران به نشانی www.Hoteldaran.com  و هتل‌نیوز به نشانی www.iranhotelnews.com اعلام خواهد شد. در ادامه این جلسه "مهدی حسینی" دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران نیز با اشاره به تصویب برگزاری جشنواره ملی هتل به صورت سالیانه و تشکیل دبیرخانه دائمی این نمایشگاه از سوی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران از برگزاری نخستین دوره این رویداد در خردادماه سال آینده، خبر داد. مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره ملی هتل همچنین با اشاره به کاندیدا شدن سه گزینه به عنوان محل برگزاری نخستین جشنواره ملی هتل، گفت: جزئیات بیشتر و نحوه شرکت طی روزهای آینده از طریق پورتال رسمی جامعه هتلداران ایران، اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد. وی افزود: وب‌سایت جدید جامعه هتلداران ایران به عنوان مرجعی برای هتلداران سراسر کشور به حساب می‌آید که تمامی اطلاعات از جمله اخبار، اطلاعیه‌ها، گزارشات، مصوبات، ضوابط و ... مرتبط در آن منتشر می‌شود. "شهرام شیروانی" نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن تاکید بر حضور و عضویت بزرگترین تشکل هتلداری فعال در کشور به اهمیت برگزاری جشنواره ملی هتل، اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره غذاهای محلی نیز یکی از محورهای اصلی این جشنواره خواهد بود. "کامیار اسکندریون" دبیر جامعه هتلداران ایران نیز با اشاره به دایره شمول فعالیت این جامعه در سراسر کشور، تصریح کرد: تمامی هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و میهمانسراهای کشور تحت پوشش و زیرمجموعه جامعه هتلداران ایران قرار دارند. "عباس بیدگلی" مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران با تائید اهمیت عضویت این تشکل در مجامع جهانی و بین‌المللی مانند سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) از حضور جامعه هتلداران ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری و هتلداری در سال آینده، خبر داد. در پایان این جلسه "محسن مصلحی" عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران نیز طی اظهاراتی کوتاه، هوشمندسازی و بهره‌گیری از ساختارهای سبز را از ضروریات صنعت هتلداری ایران معرفی کرد. گزارش تصویری مربوط به این جلسه را از طریق لینک زیر و در وب‌سایت جامعه هتلداران ایران، مشاهده فرمائید. گزارش تصویری آخرین نشست اعضای کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در سال 97

ایجاد شده: 22/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1397     اخبار داخلی
شفاف‌سازی رئیس جامعه هتلداران ایران از روند نرخ‌گذاری هتل‌ها در نوروز

شفاف‌سازی رئیس جامعه هتلداران ایران از روند نرخ‌گذاری هتل‌ها در نوروز

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر این موضوع که در ایام نوروز هیچ افزایش قیمتی در هتل‌های کشور نخواهیم داشت، گفت: مردم هر گونه تخلف را از طریق سایت جامعه هتلداران ایران و یا سامانه تلفنی 09629 منعکس کنند. "جمشید حمزه‌زاده" با اشاره به ظرفیت اقامتی هتل‌ها و مراکز اقامتی سراسر کشور به منظور اسکان مسافران نوروزی، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر زیرساخت‌های اقامتی کشور وضعیت مطلوبی دارد و 2100 هتل و هتل‌آپارتمان با دارا بودن 500 هزار اتاق به گردشگران، خدمات‌رسانی می‌کنند. "حمزه‌زاده" افزود: هتلداران از مدت‌ها قبل با انجام فرایند بهسازی و بازسازی مراکز اقامتی، برای ایجاد تنوع و ارتقای کیفیت خدمات و استقبال از گردشگران نوروز، آماده شده‌اند و امیدواریم نوروز 98 برای صنعت گردشگری و هتلداری کشور، پر ثمر باشد. رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه به وضعیت رزرو هتل‌ها و مراکز اقامتی سراسر کشور، اشاره کرد و گفت: برخی مقاصد سفر مانند اصفهان، شیراز و کیش از مدت‌ها قبل با استقبال مسافران همراه بوده است. از سوی دیگر جهت‌گیری و سیاست‌گذاری جامعه هتلداران ایران در همراهی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعریف مقاصد جدید گردشگری است. وی تصریح کرد: سفر و گردشگری باید در تمام نقاط کشور، توزیع شود زیرا همه نقاط کشور از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری برخوردار است و با توجه به این سیاست، هتل‌ها در بسیاری از استان‌ها نیز طی ایام سال با 10 تا 50 درصد تخفیف به گردشگران، خدمات ارائه می‌کنند. رئیس جامعه هتلداران ایران یادآور شد: بر اساس تصمیم هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران، هتل‌های سراسر کشور در ایام نوروز افزایش نرخ نخواهند داشت و حتی ممکن است برای جذب گردشگر تا 60 درصد تخفیف نیز برای ارائه خدمات، اعمال کنند. وی افزود: به دلیل رونق سفر و رابطه میان عرضه و تقاضا، ممکن است هتلداران بدون اعمال تخفیف و با نرخ مصوب خدمات‌رسانی کنند که این موضوع به شکلی تداعی شده که هتل‌ها افزایش نرخ داشته‌اند. تاکید می‌کنم که واقعیت امر، افزایش قیمت نیست بلکه هتل‌ها تخفیف را از نرخ مصوب برداشته‌اند. "حمزه‌زاده" ادامه داد: هتلداران موظف هستند تا نرخ مصوب را در معرض دید مسافران قرار دهند و اگر مسافران شکایت و یا نارضایتی نیز داشتند، می‌توانند از طریق سایت جامعه هتلداران ایران به نشانی Hoteldaran.com منعکس کنند. همچنین سامانه تلفنی 09629 نیز آماده دریافت گزارش‌های مردمی در این خصوص است. وی در پایان گفت: تاکنون 20 مورد شکایت در سایت جامعه هتلداران ایران به ثبت رسیده که همه این موارد در اسرع وقت، رسیدگی و نتیجه اعلام شده است.

ایجاد شده: 19/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1397     اخبار داخلی
آب پاکی رئیس دستگاه گردشگری کشور روی دست شایعه‌سازان / سیاه‌نمایی نکنیم؛ هتل‌ها نرخ مصوب دارند

آب پاکی رئیس دستگاه گردشگری کشور روی دست شایعه‌سازان / سیاه‌نمایی نکنیم؛ هتل‌ها نرخ مصوب دارند

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه هیچ هتلی حق ندارد خارج از نرخ مصوب شده به ارائه خدمات بپردازد، گفت: هتل‌ها نرخ مشخصی دارند و مردم می‌توانند هر هتلی را که خارج از نرخ‌های مصوب شده قیمت می‌دهند را به شماره تماس 09629 اطلاع دهند. "علی‌اصغر مونسان" اظهار داشت: مناطق آزاد نیز بدانند که تحت نظارت کلی کشور قرار دارند و اینگونه نیست که چون منطقه آزاد هستند هر رقمی را که می‌خواهند، اعلام کنند. از سازمان‌های منطقه آزاد خواهشمندیم تا دستورالعمل‌های ابلاغ شده مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ها را رعایت کنند. معاون رئیس‌جمهور در رابطه با شایعات اخیر در خصوص ارائه اتاق‌های رزرو شده از سوی گردشگران خارجی به افراد دیگر نیز گفت: فضای کشور به اندازه کافی مشکل دارد پس لطفا سیاه‌نمایی نکنیم. امکان ندارد این اتفاق افتاده باشد. رئیس دستگاه گردشگری کشور، ادامه داد: در نوروز امسال نیز مانند سال 97 رونق خوبی در گردشگری خواهیم داشت.  وی افزود: حدود یک ماهی است که ستاد هماهنگی خدمات سفر در کل کشور تشکیل شده است و انصافا اینگونه نیست که بر نرخ هتل‌ها هیچ نظارتی نداشته باشیم. مونسان در پایان تاکید کرد: من از مردم دعوت می‌کنم اگر مشکلی مشاهده کردند، شکایت خود را اعلام کنند تا به سرعت پیگیری کنیم.

ایجاد شده: 16/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1397     اخبار داخلی
فعالیت خانه‌های مسافر بدون مجوز جرم است / بخش دولتی حق ورود به موضوع اقامت و بخش خصوصی را ندارد

فعالیت خانه‌های مسافر بدون مجوز جرم است / بخش دولتی حق ورود به موضوع اقامت و بخش خصوصی را ندارد

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام اینکه در نوروز 97، تعداد 70 میلیون شب اقامت در کشور به ثبت رسیده است، اظهار داشت: امیدواریم در نوروز 98 شاهد افزایش این آمار باشیم. "علی‌اصغر مونسان" ابراز داشت: آمار اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر اساس اقامت شب و آمار اعلامی از سوی مراکز اقامتی رسمی کشور مانند هتل‌هاست و صحت بالایی دارد. "مونسان" با اشاره به عدم افزایش قیمت تاسیسات و خدمات گردشگری در ایام نوروز، گفت: به واسطه همراهی بخش خصوصی و فعالان صنعت گردشگری، مراکز اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری در ایام نوروز، افزایش قیمت نخواهند داشت. وی تصریح کرد: خوشبختانه فعالان حوزه گردشگری، انصاف داشته و قیمت‌ها را کنترل کرده‌اند. موضوع افزایش قیمت‌ها پس از تعطیلات نوروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اعلام خواهد شد. رئیس دستگاه گردشگری کشور در ادامه افزود: چنانچه گردشگران در ایام تعطیلات نوروز با افزایش قیمت برخورد کردند، گزارش و شکایات خود را به سامانه تلفنی 09629 اعلام کنند. وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح "سفر ارزان" در نوروز 98، گفت: اگر مردم از وسایل حمل و نقل ریلی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استفاده کنند، می‌توانند از مزایای بسته "سفر ارزان" بهره‌مند شوند. البته استفاده از این تسهیلات به معنای بی‌کیفیت بودن خدمات نیست بلکه چند جزء در کنار هم قرار گرفته‌اند تا این امر تحقق پیدا کند. معاون رئیس‌جمهور در ادامه و در خصوص اسکان گردشگران و معلمان در مدارس و کلاس‌های درس نیز گفت: بخش دولتی حق رقابت با بخش خصوصی را ندارد و این جزو سیاست‌های کلی کشور است و از سوی دیگر بر اساس مصوبه هیات دولت، دستگاه‌های دولتی از ارائه خدمات اقامتی منع شده‌اند. وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید تمرکز بیشتری در این حوزه داشته باشند تا دستگاه‌های دولتی باعث بر هم خوردن تعادل بازار گردشگری کشور نداشته نشوند. "علی‌اصغر مونسان" ادامه داد: در خصوص اسکان فرهنگیان در مدارس طی نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش، اعلام کردیم که آماده ارائه بسته سفر ارزان به معلمان هستیم زیرا جایگاه و مقام معلمان عزیر بسیار بالاست. معلمان دارای کرامت هستند و اسکان در این اماکن با کمترین امکانات، اتفاق بسیار بدی است. "مونسان" بیان داشت: اسکان در مدارس و فضاهای عمومی، به صلاحدید استانداران و پس از تکمیل ظرفیت اقامتی امکان‌پذیر است. خوشبختانه وزیر محترم آموزش و پرورش نیز دراین حوزه همراهی و همکاری لازم را داشته و امیدواریم این همکاری در نوروز 98 نیز ادامه یابد. رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص فعالیت خانه‌های مسافر در کشور نیز گفت: فعالیت اقامتگاه‌های غیر رسمی خلاف قانون است و سازمان میراث فرهنگی نیز این مراکز را قبول نداردو فعالیت این مراکز جرم است و ادارت کل استانی و اداره اماکن نیز باید اقامتگاه‌های غیر رسمی و بدون مجوز مقابله می‌کند. وی افزود: افراد برای ایجاد اقامتگاه باید مجوز داشته باشند و تحت نظارت و استانداردهای لازم، فعالیت کنند. خانه‌های مسافر اگر مجوز نداشته باشند مرتکب جرم شده‌اند. این مراکز باید در سامانه‌ای که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طراحی کرده است، ثبت شوند و مجوز فعالیت بگیرند. از سوی دیگر اداره اماکن نیز از این خانه‌مسافرها اطلاع دارد و موضوعات مالیاتی و عوارض هم بر این اقامتگاه‌ها مترتب است. "مونسان" در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: درهر بخشی ممکن است تخلف وجود داشته باشد اما سازمان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی سعی دارند با نظارت کافی با تخلفات برخورد کنند. معاون رئیس‌جمهور در بخش پایانی صحبت‌های خود به توزیع متناسب هتلینگ در کشور اشاره کرد و گفت: هر جا که هتل وجود ندارد، اقامتگاه بوم‌گردی برای اسکان گردشگران فعالیت دارد و بسیاری از خانه‌ها و کاروانسراهای تاریخی نیز تبدیل به اقامتگاه شده‌اند. وی در پایان گفت: تعداد 500 واحد اقامتی و هتل در کشور در حال احداث است و در این داریم تا به سمت پروژه‌های جاذب گردشگری حرکت کنیم.

ایجاد شده: 13/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 13/اسفند/1397     اخبار داخلی
چالش‌های معاونت سرمایه‌گذاری و چند سوال؟

چالش‌های معاونت سرمایه‌گذاری و چند سوال؟

روز سه‌شنبه مورخ 30 / 11 / 97 در موزه بزرگ خراسان رضوی، شاهد برگزاری همایشی بودیم که ماموریت‌ها و وظایف معاونت سرمایه‌گذاری توسط همکار عزیزم جناب اقای "احمد دیناری" نویسنده، مدرس و معاون این حوزه برگزار شد که جای تقدیر و تشکر دارد. هر چند اکثریت قریب به اتفاق دوستداران این صنعت، کم و بیش از فعالیت‌های این حوزه آگاهی نسبی دارند اما آنچه که به نظر اینجانب به عنوان چالش‌های بزرگ این معاونت به حساب می‌آید به شرح زیر است. ۱ - اولین چالش نبود نظارت مستمر و دقیق از زمان شروع عملیات ساختمانی یک واحد گردشگری است. متاسفانه تاکنون تنها هنر سازمان، صدور موافقت اصولی و تصویب نقشه‌های عملیاتی تاسیسات گردشگری است و پس از آن شخص سرمایه‌گذار به حال خود رها شده و نظارتی بر ساخت و ساز و اجرای پروژه نمی‌شود. پس از چند سال که عملیات ساختمانی به اتمام می‌رسد، مرحله تطبیق توسط کارشناسان ذی‌ربط آغاز شده و تازه متوجه تغییرات به وجود آمده در فرایند ساخت می‌شوند که با صرف هزینه‌های گزاف، بایستی اصلاحات لازم طبق نقشه مصوب به عمل آید.  ۲ - دومین چالش بزرگ این معاونت عدم اشراف و آشنایی کارشناسان این بخش به تجهیزات تاسیسات گردشگری به ویژه هتل است.  پس از تقسیم معاونت گردشگری به دو بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۸۵ اکثر قریب به اتفاق نیروهای این معاونت، مهندسین معمار و عمران هستند و افرادی که آشنایی با تجهیزات هتلی باشند، دیده نمی‌شود. حال سئوال این است با توجه به اینکه تجهیز واحدهای اقامتی در این معاونت، تعریف شده و معاونت مزبور فاقد نیروهای کارشناسی آشنا به امور تجهیز می‌باشند، چگونه بر روند تجهیز که یکی از مهمترین بخش‌های استانداردسازی و درجه‌بندی است، نظارت می‌کنند؟! ۳ - سومین چالش بزرگ این معاونت، فقدان ضوابط تجهیزات برابر درجه و استانداردهای موجود است.  متاسفانه تاکنون ضوابط تجهیزاتی واحدهای اقامتی به ویژه هتل، توسط سازمان مرکزی و معاونت سرمایه‌گذاری تهیه و تدوین نشده و سرمایه‌گذاران این بخش در سراسر کشور با اتکا به سلیقه شخصی و با به خدمت گرفتن مشاور، اقدام به تجهیز هتل خود می‌نمایند. همه می‌دانیم که تجهیز یک هتل یک ستاره با پنج ستاره بسیار متفاوت است. آیا وقت آن نرسیده که ضوابط و تجهیزات مورد لزوم تاسیسات گردشگری به ویژه هتل‌های یک تا پنج ستاره تدوین شود تا سرمایه‌گذاران این بخش از سردرگمی بیرون آمده و از صرف هزینه‌های بیهوده و گزاف جلوگیری شود؟ البته ذکر این نکته نیز باعث‌ تعحب است که بر اساس ماده یک آئین‌نامه ایجاد و اصلاح، هنوز تعدادی از تاسیسات گردشگری حتی فاقد ضوابط ساخت و ساز هستند چه برسد به ضوابط تجهیز!!! ۴ - چهارمین چالش این معاونت عدم وجود شرکت‌های مشاور دارای رتبه و صاحب صلاحیت است. همه ما می‌دانیم که ساخت یک هتل با ساخت یک واحد مسکونی، آموزشی و بیمارستانی تفاوت داشته و به دنبال آن، تجهیز یک واحد اقامتی با منزل مسکونی یا یک بیمارستان نیز متفاوت است. چرا در این مدت معاونت سرمایه‌گذاری کشور اقدام به شناسایی و آموزش مهندسین معمار و ارشیتکت ننموده و آنها را با ضوابط و مقررات این حوزه اشنا نکرده تا با کسب تجربه و تبحر، آنان را به مهندسین هتل‌ساز، تبدیل نماید؟ در کشور و به ویژه در شهر مشهد، افراد زیادی را می‌شناسم که به صورت پراکنده و متفرق، اقدام به تجهیز هتل و سایر واحدهای اقامتی می‌نمایند. چرا تاکنون شرکت‌های مشاور صاحب صلاحیت به منظور ارائه خدمات مشاوره تجهیز به سرمایه‌گذاران ایجاد نگردیده تا با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را به وجود آورند ؟ افراد زیادی وجود دارند که تصور می‌کنند هر چقدر تجهیزات گران‌تری بکار ببرند، باعث ارتقای درجه واحد خود می‌شوند ولیکن می‌دانیم این امر صحت ندارد.  اهمیت این موضوع را در دو دیداری که با معاونت وقت سرمایه‌گذاری کشور داشتم، اعلام کردم و متاسفانه توجهی به آن نشد. البته معاونت مزبور، امروزه به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه است و قطعا با استخدام و بکارگیری نیروهای ماهر و متخصص این مشکلات مرتفع خواهد شد. هر چند تعدادی از چالش‌ها و ‌کمبودها به معاونت سرمایه‌گذاری مستقر در پایتخت مربوط می‌شود.  به امید روزی که همه از حرف و شعار کم کنیم و عمل را پیشه کار خود کنیم که کشور عزیزمان ایران اکنون به شدت بدان نیازمند است. سید جعفر زراعتی - کارشناس گردشگری و رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی

ایجاد شده: 7/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 7/اسفند/1397     مقالات و یادداشت ها
وزارت آموزش و پرورش از نظر تبلیغات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی محیطی از هتلداران جلوتر است

وزارت آموزش و پرورش از نظر تبلیغات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی محیطی از هتلداران جلوتر است

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در نشست مشترک با اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران که عصر روز گذشته مورخ 5 اسفندماه در هتل "پارسیان آزادی" تهران، برگزار شد ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری کشور نیز مانند سایر حوزه‌ها از مشکلات اقتصادی موجود، متاثر شده و حتی می‌توان گفت این تاثیر نسبت به سایر بخش‌ها کمتر بوده است. "ولی تیموری" ابراز داشت: مسائل مشترک زیادی میان حوزه معاونت گردشگری و تشکل‌های این حوزه از جمله جامعه هتلداران ایران، وجود دارد و حال که جامعه هتلداران به عنوان یک تشکل منسجم و قدرتمند، شکل گرفته و به صورت یکپارچه و کاملا هماهنگ در سراسر کشور فعال است، وقت آن رسیده که برخی از مشکلات و دغدغه‌ها را، خود حل کند و در برخی موارد نیز با کمک یکدیگر، تغییرات را ایجاد کنیم. "تیموری" در پاسخ به اظهارات برخی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص اصلاح و اعمال تغییرات در آئین‌نامه ایجاد و اصلاح تاسیسات گردشگری، گفت: مواردی که از نظر جامعه هتلداران نیاز به تغییر دارد را مشخص و اصلاحات پیشنهادی را نیز اعلام کنید. معاون گردشگری کشور، نقش تشکل‌های گردشگری و روسای جوامع استانی در ستادهای هماهنگی خدمات سفر سراسر کشور را مهم و تاثیر‌گذار برشمرد و گفت: واگذاری ریاست ستاد هماهنگی خدمات سفر به اداره کل آموزش و پرورش در برخی استان‌ها، خلاف سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است و قطعا پیگیری می‌شود. وی تصریح کرد: سوای ورود غیرقانونی وزارت آموزش و پرورش به موضوع اسکان مسافران نوروزی، بایستی بپذیریم که این نهاد در زمینه تبلیغات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی محیطی از هتلداران جلوتر است و هتلداران نیز بایستی اقدام لازم در این خصوص را انجام دهند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص خانه‌های مسافر نیز گفت: جامعه هتلداران به عنوان تشکل رسمی صنعت هتلداری کشور، پیشنهاد بدهد که این موضوع چگونه حل و ساماندهی خانه‌مسافرها به چه شکلی انجام شود. در ادامه این نشست "زاهد شفیعی" مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز با اشاره به مشکلات گردشگری و سفر در کشور، گفت: سفر هنوز بخشی از فرهنگ زندگی مردم ایران نیست و بایستی آموزش‌های لازم در این خصوص ارائه شود.پ "شفیعی" تصریح کرد: مردم بایستی سبک زندگی در سفرهای داخلی و تفاوت میان خانه‌مسافر و هتل را تشخیص دهند که این امر با استفاده از نظام یکپارچه آموزشی و آگاهی‌رسانی به منظور ایجاد فرهنگ عمومی سفر، امکان‌پذیر خواهد بود. "جواد موسوی" مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز در این نشست، بیان داشت: اطلاع‌رسانی یکی از مواردی است که هتلداران در آن ضعف دارند و هنوز نرم‌افزاری برای اطلاع‌رسانی و یا رزرواسیون مراکز اقامتی که مختص به جامعه هتلداران ایران باشد، وجود ندارد.

ایجاد شده: 6/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...