نتایج جستجو...
حال خوب هتل‌های مشهد / ضریب اشغال 100 درصدی هتل‌ها طی چند روز آینده

حال خوب هتل‌های مشهد / ضریب اشغال 100 درصدی هتل‌ها طی چند روز آینده

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی با اشاره به ضریب اشغال هتل‌های مشهد در ایام پایانی ماه صفر، اظهار داشت: در چند روز آینده اشغال هتل‌ها در مشهد مقدس به 100 درصد می‌رسد و برآورد ما این است که از امشب نیز هتل‌های ما بالای 90 درصد اشغال شوند. "محمد قانعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: در این ایام شمار زائران از کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، بحرین، امارات، عمان، کویت، عراق و ترکیه افزایش یافته است و میزان میهمانان خارجی نسبت به سال قبل دو برابر شده است. "قانعی" همچنین گفت: در حال حاضر چیزی حدود 25 تا 30 درصد از ظرفیت هتل‌های مشهد در اختیار گردشگران و زائران خارجی قرار دارد که البته این شرایط با ثبات نیست و ممکن است در ماه‌های آینده تغییر کند. عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص افزایش نرخ هتل‌ها و واحدهای اقامتی نیز گفت: هتل‌های مشهد با وجود افزایش هزینه اما نرخ را نسبت به سال گذشته تغییر ندادند ولیکن ممکن است برخی تخفیف‌ها را برداشته باشند و این گمان رفته است که هتل‌ها گران‌فروشی می‌کنند. وی در بخشی دیگر از اظهارات خود به فعالیت خانه‌مسافرها اشاره کرد و گفت: شهری مانند مشهد با کمبود اقامتگاه رسمی مواجه نیست و ما همیشه نسبت به فعالیت خانه‌های مسافر و دیگر مراکز اقامتی غیرمجاز، معترض بوده‌ایم.

ایجاد شده: 15/آبان/1397       آخرین ویرایش: 15/آبان/1397     اخبار داخلی
اعطای 1000 میلیارد تومان تسهیلات به هتل‌ها طی روزهای گذشته

اعطای 1000 میلیارد تومان تسهیلات به هتل‌ها طی روزهای گذشته

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، اظهار داشت: پس از اعلام تحریم‌ها هیچ سرمایه‌گذار خارجی در حوزه گردشگری اعلام برگشت سرمایه نکرده است زیرا منفعت خود را در این مسیر می‌بینند. به گزارش هتل‌نیوز ، دکتر "حسین اربابی" اظهار داشت: به این موضوع تکیه نکرده‌ایم که حتما منتظر سرمایه‌گذاری خارجی باشیم اما تلاش می‌کنیم بسته‌های سرمایه مشترکی داشته باشیم تا سرمایه‌گذار نیز راغب به انجام کار شود. وی ابراز داشت: منطقی به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران اکنون با شدت و سرعت بیشتری کار خود را انجام دهند زیرا کسی نمی‌داند که سال آینده قیمت‌ها چطور می‌شود. معاون سرمایه‌گذاری کشور در رابطه با انصراف اسپانیایی‌ها از پروژه گردشگری در "مُتل قو" نیز گفت: هنوز نمی‌دانیم تکلیفمان در این حوزه چیست و باید 10 روز دیگر مشخص شود. این بلاتکلیفی مانند این است که هنوز نمی‌دانیم شرکت توتال از ایران رفته است یا خیر. وی ادامه داد: طی روزهای گذشته بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات به هتل‌ها از منابع مختلف مانند بانک‌ها و صندوق توسعه ملی داده شده است و هم‌اکنون بیش از 1900 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری 40 هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری در حال انجام است.

ایجاد شده: 15/آبان/1397       آخرین ویرایش: 15/آبان/1397     اخبار داخلی
دلار و یورو نرخ رایج خدمات گردشگری در ایران / از تاکسی و رستوران تا هاستل‌ها و اقامتگاه‌های کوچک

دلار و یورو نرخ رایج خدمات گردشگری در ایران / از تاکسی و رستوران تا هاستل‌ها و اقامتگاه‌های کوچک

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رستوران‌ها و برخی فروشگاه‌های شهرهایی از ایران که این روزها محل حضور گردشگران خارجی شده‌اند در ازای فروش کالاهای مصرفی و خدماتی، یورو و دلار می‌گیرند. این اتفاق از یک سو در پی کاهش ارزش پول ملی کشور اتفاق افتاده است و از سوی دیگر وقتی گردشگران خارجی امکان استفاده از کارت‌های اعتباری در ایران را ندارند و در طول سفر با نوسانات لحظه‌ای قیمت‌ها مواجه می‌شوند از معامله با ارز رایج کشور خود استقبال می‌کنند. بر اساس اعلام برخی راهنمایان گردشگری، فروشگاه‌های مواد غذایی، صنایع دستی و فرش‌فروشی‌ها، راننده‌های تاکسی و برخی رستوران‌ها ترجیح می‌دهند از خارجی‌ها ارز دریافت و به ریال تبدیل کنند. همچنین در برخی اماکن توریستی که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیستند نیز ورودیه گردشگران خارجی به نرخ ارز محاسبه می‌شود. هاستل‌ها و اقامتگاه‌های کوچک از دیگر مراکزی هستند که خدماتشان به گردشگران خارجی را ارزی عرضه می‌کنند. این در حالیست که پیشنهاد هتلداران ایران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دو نرخی شدن نرخ اقامت با مخالفت شدیدی مواجه شده است و کارشناسان، تورگردانان و راهنمایان گردشگری این درخواست را نامتعارف با شیوه‌های جهانی ‌و مغایر با سیاست‌های پولی کشور دانسته‌اند که فقط به بی ارزش‌تر شدن پول ملی منجر خواهد شد.  

ایجاد شده: 9/آبان/1397       آخرین ویرایش: 9/آبان/1397     اخبار داخلی
با ارزی شدن نرخ هتل‌ها مخالفیم / وظیفه همه ما تقویت پول ملی است نه ارز خارجی

با ارزی شدن نرخ هتل‌ها مخالفیم / وظیفه همه ما تقویت پول ملی است نه ارز خارجی

به گزارش هتل‌نیوز ، جامعه تورگردانان ایران به تصمیم هتلداران نسبت به ارزی شدن نرخ هتل‌ها انتقاد و در نامه‌ای به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اعلام کرد: وظیفه همه ما تقویت پول ملی است نه ارز خارجی. جامعه تورگردانان ایران با پیشنهاد هتلداران مبنی بر دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها و محاسبه هزینه گردشگران خارجی به دلار، مخالف و معتقد است که این اقدام ضربه زدن به پول ملی و تقویت پول خارجی است. این تشکل گردشگری در نامه خود به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، آورده است: ظاهرا از این نکته غافل شده‌ایم که وظیفه همه ما در شرایط فعلی تقویت پول ملی است نع تقویت ارز خارجی آن هم در داخل کشور. امروزه همه کشورها برای تقویت واحد پولی کشور خود تلاش می‌کنند. برای مثال روسیه و چین توافق کرده‌اند در معامله با ایران ارزهای خود را جایگزین دلار و یورو کنند. جامعه تورگردانان در ادامه نامه خود ذکر کرده است: نباید فراموش کرد که هتل‌ها و اماکن اقامتی ایران همه ساله نرخ‌های خود را از 20 تا 40 درصد افزایش می‌دهند که این خود سبب افزایش نرخ تورهای ایران نسبت به کشورهای مجاور شده است. تورگردانان ایران به مونسان نوشته‌اند:«نباید فراموش کرد که هتل‌ها و اماکن اقامتی ایران همه ساله از ۲۰ تا بیش از ۴۰ درصد نرخ‌های خود را افزایش می‌دهند که این خود سبب افزایش نرخ تورهای ایران نسبت به کشورهای همجوار شده است .»  

ایجاد شده: 5/آبان/1397       آخرین ویرایش: 5/آبان/1397     اخبار داخلی
توضیح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در خصوص تغییر ماهیت زمین‌های کشاورزی به هتل

توضیح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در خصوص تغییر ماهیت زمین‌های کشاورزی به هتل

به گزارش هتل‌نیوز و در پی انتشار گزارشی با موضوع تغییر ماهیت زمین‌های کشاورزی به هتل، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد. اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با تاکید بر اینکه موضوع توسط دستگاه‌های نظارتی و قضایی در حال رسیدگی است، اعلام کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی بر اساس صدور مجوزهای لازم از سوی جهاد کشاورزی و اخذ تائیدیه از کارگروه‌های ذی‌ربط، امکان‌پذیر است و صرف دریافت موافقت اصولی تأسیسات گردشگری، مجوز تغییر کاربری و ساخت و ساز نیست. با توجه به بررسی و پالایش‌های انجام شده، تعداد معدودی تخلف از پروانه ساختمانی صورت گرفته که با پیگیری و مکاتبات این اداره کل، موضوع توسط دستگاه های نظارتی و قضایی در حال رسیدگی است. درخصوص اراضی ده هکتاری یا اراضی جنگلی جلگه‌ای نیز به آگاهی می‌رساند، متولی اصلی اراضی مذکور اداره کل منابع طبیعی است. با توجه به مصوبه هیات وزیران در سال 90، مقرر شد حداکثر 10 درصد قطعات ( 95 پلاک از 953 قطعه مصوب ) با رعایت 20 درصد از سطح اشغال به کاربری توریستی اختصاص یابد که تاکنون فقط 14 مورد موفق به اخذ پروانه ساختمانی شده و 7 مورد در حال ساخت است و مابقی موارد فاقد پیشرفت فیزیکی است. لذا چنانچه در اراضی مذکور، تخلفات از قبیل تفکیک غیرمجاز و ساخت و ساز صورت پذیرفته با مجوز گردشگری نبوده است و یادآور می‌گردد، گزارشی از انبوه‌سازی کاربری توریستی به این اداره کل واصل نشده و در صورت مشاهده برابر ضوابط اقدام خواهد شد.

ایجاد شده: 5/آبان/1397       آخرین ویرایش: 5/آبان/1397     اخبار داخلی
پایان فرایند استانداردسازی و درجه‌بندی 26 هتل در قشم / اعطای نشان "بوتیک هتل" برای اولین بار در ایران

پایان فرایند استانداردسازی و درجه‌بندی 26 هتل در قشم / اعطای نشان "بوتیک هتل" برای اولین بار در ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از پایان فرایند درجه‌بندی 26 هتل در سراسر این جزیره و اعطای نشان استاندارد به این هتل‌ها خبر داد. "سید محمد امین جعفری حسینی" اعطای نشان استاندارد به هتل‌ها را دستاوردی بزرگ که پس از سه دهه در منطقه آزاد قشم محقق شده است، دانست و ابراز داشت: این مراکز اقامتی بر اساس جدیدترین معیارها، مولفه‌ها و استانداردهای ملی و بین‌المللی، درجه‌بندی شده‌اند. به گزارش هتل‌نیوز ، وی افزود: استانداردسازی و درجه‌بندی هتل‌ها و مراکز اقامتی بر اساس سیاست‌های سازمان منطقه آزاد قشم در دستور کار اداره کل گردشگری قرارگرفت و پس از سپری کردن طی دوره یکساله ضمن اعلام و احراز درجه‌ این هتل‌ها بر اساس ضوابط و معیارهای ملی و بین‌المللی، هتل‌های "ایرمان" و "فولتون" برای نخستین بار کشور موفق به دریافت نشان "بوتیک هتل" شدند. وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، 3 هتل نشان چهار ستاره، 9 هتل نشان سه ستاره، 9 هتل نشان درجه 2 و یک هتل نیز نشان تک ستاره دریافت کردند. وی در پایان گفت: گواهینامه استاندارد این هتل‌ها اهدا شده و دوره پایش آنها سه ساله است که هتل‌ها و اماکن اقامتی بایستی خدمات خود را مطابق با نیاز استانداردهای بین‌المللی، تثبیت نموده و یا ارتقا دهند.

ایجاد شده: 5/آبان/1397       آخرین ویرایش: 5/آبان/1397     اخبار داخلی
واکنش شدید هتلداران نسبت به اظهارات دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران

واکنش شدید هتلداران نسبت به اظهارات دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران

به گزارش هتل‌نیوز ، هتلداران و روسای تشکل‌های هتلداری سراسر کشور نسبت به اظهارات اخیر دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران واکنش نشان دادند که در ادمه مشاهده می‌فرمائید. لازم به ذکر است "مرتضی قربانی" دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در بخشی از مصاحبه اخیر خود اظهار داشته که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها مخالف است و به هیچ وجه چنین اتفاقی نخواهد افتاد. کامیار اسکندریون؛ دبیر جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان زنجان به چه دلیل برای تصمیم‌گیری در خصوص هتل‌ها از سایر بخش‌ها مانند تورگردانان یا آژانس‌ها دعوت و نظرخواهی می‌شود. آیا برای تعیین قیمت مرغ از نمایشگاه‌های اتومبیل دعوت می‌شود؟ این عمل مدیران معاونت گردشگری در مقابل هم قرار دادن تشکل‌های گردشگری و دخالت در امور همدیگر است. آیا جامعه هتلداران تا این لحظه در امور سایر بخشها دخالتی کرده است که ایشان این اجازه را به خود می‌دهند؟ این حق مسلم هتل‌هاست که بتوانند مانند اکثر هتل‌های کشورهای جهان، ارز خارجی دریافت کنند. هتلداران چون در کشور عزیزمان ایران سرمایه‌گذاری کرده اند وحجم این سرمایه نیز بسیار هنگفت بوده با ارز و پول ملی آشنایی کامل دارند ولیکن در نظر داشته باشید که هتلداران طالب دریافت نرخ ارزی از گردشگران خارجی هستند نه هموطنان عزیز. آیا همین آژانس‌ها برای فروش تور خارجی از همین هموطنان ما ارز برای مسافرتشان دریافت نمی‌کنند یا اینکه ایشان با چنین ادعایی از چند و چون اعمال آژانس‌ها بی‌اطلاع است؟ بار دیگر تاکید می‌کنم که دخالت و تصمیم‌گیری در امور سایر بخش‌ها و تشویش اذهان، شایسته نیست و سعی شود در امور مرتبط به بخش خود اعلام نظر و تصمیم بگیرند. حسن سیادتان؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس جناب آقای "مرتضی قربانی" اخیرا مصاحبه‌ای نمودند در مورد اينكه واحد پول رایج در كشور ما ريال است و هتل‌ها نبايد دو نرخی شوند. زمانی كه يک توريست با تور وارد ايران مي‌شود، دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردانان قیمت را محاسبه و برای مثال مبلغ 2000 يورو به ازای يک نفر دريافت می‌كنند. اين مبلغ را كجا تبديل به ريال می‌كنند تا مخارج آن توريست را پرداخت كنند. قطعا اين مبالغ تبدیل به ريال می‌شود و سود حاصل از این تبدیل و اختلاف نرخ به جیب دوستانی می‌رود که امروز مخالف دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها هستند. البته این مخالفت کاملا طبیعی است. زیرا تورگردانان و دفاتر خدمات مسافرتی فقط به منافع خود فکر می‌کنند و این در شرایطی است که یک دفتر خدمات مسافرتی حداکثر دو میلیارد تومان و در مقابل کوچکترین هتل‌ها حداقل بیست میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند. همه دفاتر خدمات مسافرتی به هتل و هتلداران محتاج هستند زیرا اگر هتلی در کشور نباشد، نمی‌توانند تور وارد کنند. هتل‌های سراسر کشور مصمم به دو نرخی نمودن قیمت‌های خود هستند و به هیچ عنوان از این حق مسلم خود نمی‌گذرند. علی معین‌زاده؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان کرمان واقعا مسئولیت اعضای هیات‌مدیره و روسای جوامع هتلداری چه استانی و چه کشوری چیست؟ به استثنای امضای نرخ‌نامه‌ها و تبریک و تشکرهای معمول به یاران و همچنین تسلیت و ابراز همدردی با حوادث ناگواری که برای همکاران پیش می‌آید. آیا گاهی و فقط گاهی نباید برای دفاع صنفی از  هتلداران با انسجام و همکاری بیشتر از دولتمردان حقوق خود را مطالبه و از دخالت سایر افراد در امور مربوط به خودمان جلوگیری کنیم؟ هرچه بیشتر سکوت کنیم از همه طرف ضربه خواهیم خورد. ریاست محترم جامعه تورگردانان آمار کاهش گردشگر را اعلام می‌کنند و با برخورد سخت جناب آقای "مونسان" مواجه می‌شوند. دبیر محترم انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فریاد وامصیبتا سر می‌دهند که نمی‌گذاریم هتل‌ها دو نرخی شوند که البته شاید بعضی از جوامع نیز خودشان مخالف دو نرخی باشند امّا ما خودمان اجازه می‌دهیم که دیگران در کارمان دخالت کنند. جواد عباسی؛ رئیس جامعه هتلداران استان گیلان جای تاسف است که تریبون در اختیار  افرادی قرار گرفته که بدون تحلیل علمی، نظرات شخصی خود را در قالب نظر صنفی از جایگاه صنفی اعلام می‌کنند.  این افراد فقط شیفته حرف زدن در محافل، مجالس و ... هستند بدون اینکه بدانند هر حرفی که می‌زنند چه آثار و نتایجی دارد. زمانی که ما سرگرم ارسال پیام‌های تسلیت و تبریک هستیم، عده‌ای منافع صنفی را به مخاطره انداخته‌اند. پیشنهاد تکراری بنده تاکید بر ایجاد کمیسیون‌ها و تشکیل گروه‌های کاری دارای مسئولیت است تا در خصوص هر یک از مشکلات به صورت قاعده‌مند و مستمر، پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

ایجاد شده: 5/آبان/1397       آخرین ویرایش: 5/آبان/1397     اخبار داخلی
پذیرش هتل (قسمت آخر)

پذیرش هتل (قسمت آخر)

در قسمت آخر از آموزش حرفه پذیرشگری در یک هتل به مباحث مربوط به نوع شخصیت های مناسب این حرفه در محیط کسب و کار میپردازیم: شخصیت های مناسب این شغل در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و ... برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده است که به تخصص و زمان کافی نیاز دارد. البته باید توجه داشت که هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد. حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند. شخصیت های مناسب این شغل بر اساس شخصیت شناسی MBTI میتواند ویژگیهای زیر را دارا باشد: این تیپ شخصیتی دوست دارد با مردم در ارتباط باشد. به مسافرت و کار در این حوزه علاقه دارد.  به حرف های مشتریان به دقت توجه کرده و  عموما حداکثر تلاش خود را برای رفع خواسته های مهمانها انجام می دهد.

ایجاد شده: 29/مهر/1397       آخرین ویرایش: 29/مهر/1397     فرانت آفیس
قرار گرفتن نام هتل‌های ایران در وب‌سایت‌های فروش بین‌المللی با امکان پرداخت آنلاین

قرار گرفتن نام هتل‌های ایران در وب‌سایت‌های فروش بین‌المللی با امکان پرداخت آنلاین

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری با اشاره به مشکلاتی نظیر دلایل بانکی، تحریم، کارت اعتباری و ... که سد راه رزرو آنلاین هتل‌های کشور در سطح دنیا شده است، اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری شرکت توسعه گردشگری و با تعامل با شرکت‌های خارجی، زیرساختی ایجاد شده که با وجود تحریم‌ها این مشکل حل می‌شود. "علی جیرفتی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: تا کمتر از یک ماه آینده تمام هتل‌های ایران این قابلیت را پیدا می‌کنند که از سوی شرکت توسعه گردشگری پنلی دریافت کنند تا بتوانند در وب‌سایت‌های جهانی و به صورت آنلاین، فروش داشته باشند. وی افزود: هتلداران با استفاده از این سیستم می‌توانند در لحظه پول فروش اتاق را دریافت کنند. در واقع پول آنها با هر نوع ارز و کارت اعتباری که پرداخت شده به قیمت روز، تبدیل به ریال و به حساب معرفی شده واریز خواهد شد. مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در ادامه گفت: هتل‌ها برای داشتن امکان فروش در سایت‌های بین‌المللی نیاز به یک کد منحصربفرد داشتند که هم‌اکنون با ارتباط با یکی از کانال‌های رزرواسیون و فروش هتل بزرگ دنیا، امکان دریافت این کد و پنل کاربری فراهم شده است. وی در پایان گفت: این اقدام حاصل یک همکاری مشترک و چند جانبه میان بانک‌های کشور، بانک‌های خارجی، هتلداران و کانال فروش و رزرو هتل‌ها خواهد بود.

ایجاد شده: 16/مهر/1397       آخرین ویرایش: 16/مهر/1397     اخبار داخلی
هتل JW Marriott؛ بلندترین ساختمان آمریکای مرکزی

هتل JW Marriott؛ بلندترین ساختمان آمریکای مرکزی

🔴 هتل JW Marriott؛ بلندترین ساختمان آمریکای مرکزی  🔹 به گزارش سرویس خارجی هتل‌نیوز، بر اساس اعلام شرکت هتل‌های بین‌المللی Marriott هتل JW Marriott در پاناما به عنوان بلندترین ساختمان در آمریکای مرکزی، افتتاح و به خانواده JW Marriott در این منطقه خواهد پیوست. 🔹 این هتل که تنها چند دقیقه با مراکز تجاری و بانک‌های مهم شهر فاصله دارد، پیش از این تحت عنوان Bahia Grand در کشور "پاناما" فعالیت می‌کرد و دارای 369 اتاق و 41 سوئیت لاکچری است. 🔹 هر یک از سوئیت‌های این هتل دارای یک تراس بزرگ، بالکن مجزا و خصوصی است که منظره شگفت‌انگیز خلیج پاناما از آنها به راحتی قابل رویت است به شکلی که منظره اقیانوس در برخی از اتاق‌های آن زبانزد است. 🔹 در پایان لازم به ذکر است که این هتل دارای 3 رستوران است. رستوران "بارسلونا" مختص غذاهای بین‌المللی، رستوران Tejas JW Marriott با غذاهای مختص دریای کارائیب و رستوران Azul که دارای یک منوی سالم شامل غذاهای سبک و طعم‌های سنتی محلی است.

ایجاد شده: 8/مهر/1397       آخرین ویرایش: 9/مهر/1397     اخبار خارجی
به مناسبت برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری

به مناسبت برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری

امروز روز جهانی گردشگری بود و سازمان میراث فرهنگی امسال ترجیح داد که هیچ برنامه ای به مناسبت روز جهانی جهانگردی برخلاف رویه جاری سال های قبل برپا نکند. فعالان صنعت گردشگری کشور به عنوان یکی از مهمترین بخش های چرخش مالی و ارزآوری به کشور نیز اینروز را گرامی نداشتند. اما جامعه هتلداران ایران یک بهانه برای پاسداشت روز جهانی جهانگردی یافت و آن هم برپایی نخستین همایش جامعه هتلداران ایران بود که با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، امیری معاون پارلمانی رییس جمهور و چندتن از اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان میراث فرهنگی برپا شد. برخلاف سال های گذشته که روز جهانی جهانگردی در ایران با برپایی مراسم هایی باشکوه برپا می شد، امسال اما این روز در سکوت اما پربارتر برگزار شد. هتلدارها در جمع انبوه خود در حضور معاون پارلمانی رییس جمهور و محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران مونسان را خطاب قرار دادند و از او خواستند که مشکلات بخش اقامت در صنعت گردشگری ایران را حل کند. یکی از پیشنهادات جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران دو نرخی شدن هزینه اقامت در ایران برای گردشگران بود. او از مونسان خواست که مصوبه ای از دولت بیاورد که براساس آن هتل های ایران بتوانند نرخ اقامت به گردشگران خارجی را به دلار دریافت کنند. به گفته او گردشگران خارجی اکنون در ایران برای اقامت در یک هتل ۵ ستاره با خدمات کامل و صبحانه و ناهار و شام تنها ۸ دلار می پردازند که به معنای مفت فروشی هتل های ایران به گردشگران خارجی است. هتلدارها از مونسان خواستند مشکلات مرتبط با مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر فروش را در سازمان امور مالیاتی کشور برطرف کند. جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران می گوید که ادارت مالیاتی نفس هتلداران ایران را گرفته اند و هر اندازه بخواهند بر خدمات هتل ها مالیات وضع می کنند. رییس جامعه هتلداران ایران همچنین به وضعیت وخیم هتلداری ایران اشاره کرد که به دلیل نابسامانی در بخش پولی و اقتصاد کشور خالی مانده اند و ضریب اشغال آن ها به شدت کاهش یافته است. هتلدارها از علی اصغر مونسان که هنوز معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی را پس از رفتن محمد محب خدایی معرفی نکرده است، خواستند که خانه مسافرهایی که بلای جان صنعت هتلداری کشور شده اند تعطیل شوند و اگر تعطیلی آن ها امکانپذیر نیست لااقل ساماندهی شوند. خانه مسافرها ارمغان مرتضی رحمانی موحد در دوره سکانداری اش در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی بود. خانه مسافرها قرار بود آنزمان که ماجرای نه چندان واقعی سونامی گردشگری ایران مطرح بود سرریز گردشگران خارجی ورودی به ایران را میزبانی کنند. اما حالا وضعیت چنان شده است که رشد قارچ گونه آن ها هتل های ایران را به ورشکستگی کشانده است تا جایی که هتلدارها را ناچار کرد در جمع بزرگ خود از مونسان بخواهند فکری برای مقابله با بحران خانه مسافرها در صنعت هتلداری ایران کند. وضعیت گردشگری ایران حالا دیگر حتی در بخش ورود گردشگران خارجی نیز چندان مناسب نیست. انتظاری که پس از برجام از گردشگری ایران ایجاد شده بود حالا با خصم ترامپ علیه ایران و بالا گرفتن تنش ها در جامعه جهانی بر سر ایران فروکش کرده است. با وجود خالی بودن هتل های کشور اما حالا هتلدارها از رییس سازمان میراث فرهنگی خواسته اند که فکری به حال هزینه حامل های انرژی در هتل ها یایران کنند. نماینده هتلداران ایران در مذاکره با دولت می گوید: قبض آب یا برق یک هتل که سال گذشته ۱۵ میلیون تومان بود امسال به ۶۰ میلیون تومان رسیده است و در این وضعیت هتل ها چاره ای جز تعدیل نیرو یا تعطیلی ندارند. درست در روز جهانی گردشگری و در برنامه ای که به بهانه این روز در یکی از مجلل ترین هتل های تهران برگزار شد و از تمامی بخش های صنعت گردشگری کشور تنها هتلدارها در آن حضور داشتند، هتلدارهای ایران فهرستی از مطالبات بر زمین مانده خود را در برابر رییس سازمان میراث فرهنگی قرار دادند و او را ملزم به پیگیری مطالباتشان تا رسیدن به نتیجه نهایی کردند. آن ها حتی از پدیده ای پرده برداشتند که بیانگر جدال جدید با سیستم بانکی کشور است. آنطور که هتلدارهای کشور در حضور معاوننان رییس جمهوری و رییس شورای شهر تهران و جمعی از نمایندگان مجلس اعلام کردند، بانک هایی که وام های هتلسازی به سرمایه گذاران ارایه کرده اند به دلیل ناتوانی هتلسازها در بازپرداخت تسهیلات شرایط را به گونه ای مهیا می کنند که به مصادره هتل های ساخته شده منجر شود. یعنی چنان سود وام ها افزایش می یابد که بانک های کشور می نشینند تا هتل های جدید را مصادره کنند. استمهال برای بازگرداندن تسهیلات بانکی نیز به همین دلیل در فهرست مطالبات جامعه هتلداران ایران از رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنجانده شده است.

ایجاد شده: 7/مهر/1397       آخرین ویرایش: 8/مهر/1397     مقالات و یادداشت ها
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...