نتایج جستجو...
افتتاح هتل پنج ستاره چهارباغ اصفهان

افتتاح هتل پنج ستاره چهارباغ اصفهان

به گزارش هتل نیوز ؛ در حاشیه سفر وزیر گردشگری به اصفهان، هتل پنج ستاره به سبک معماری ایرانی – اسلامی در چهارباغ اصفهان به بهره برداری رسید. این هتل در زمینی به مساحت ۳۷۰۰  و زیربنای ۱۷۴۰۰ مترمربع در ضلع غربی چهارباغ عباسی، خیابان شیخ بهایی، کوچه ارفعی واقع شده است. ۸۵ درصد از تجهیزات بکارگرفته شده در ساخت این هتل را ساخت داخل است. این هتل با ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بیش از سه سال ساخته شده ومجهز به ۱۳۸ اتاق اقامتی با ۳۱۰ تخت و ۲۵۰ مترمربع فضای سبز است. چهار سالن پذیرایی و سالن همایش، دو رستوران مسقف و سالن صبحانه خوری به مساحت ۳۶۰ مترمربع و مجموعه آبی و ورزشی، اتاق گیم نت و بیلیارد و اتاق کودک از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه پنج ستاره  است. با بهره برداری از این مجموعه در ۴ طبقه زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر به طور مستقیم فراهم شده است.

ایجاد شده: 2/آذر/1402       آخرین ویرایش: 2/آذر/1402     اخبار داخلی
گرانی‌ها ؛ هتل ها را بی رونق کرد، مسافران را چادرخواب

گرانی‌ها ؛ هتل ها را بی رونق کرد، مسافران را چادرخواب

به گزارش هتل نیوز و به نقل از توریسم آنلاین ؛ هفته گذشته رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران از افزایش نرخ هتل‌ها در سراسر کشور خبر داد و میانگین این افزایش را ۲۵ درصد اعلام کرد.  به گفته وی میزان افزایش نرخِ ۲۵ درصد که اعلام شده، رقمی نسبی و میانگین کشوری است و این افزایش بسته به نوع خدمات و استانداردسازی هتل‌ها بین ۱۰ تا ۴۵ درصد در نوسان خواهد بود. افزایش نرخ هتل ها به روال هر سال در مهرماه صورت گرفته است. گرچه در رسانه ها با تیتر هایی از قبیل «سفر غیرممکن شد » و «گرانی سرسام آور سفر» و  غیره و ذالک این خبر منعکس شد اما گرانی هتل در کل قصه تازه ای نیست و تقریبا سال هاست که قشر متوسط و کم درآمد جامعه گزینه هتل و اقامتگاههای رسمی را از برنامه  سفر خود حذف کرده اند! طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس (سال ۱۳۹۷)  گزینه هتل کمتر از پنج درصد از سهم اقامت مسافران را به خود اختصاص می دهد و طبق گزارش همین مرکز، نزدیک به ۷۳ درصد اقامت در سفرهای داخلی برای کاهش هزینه‌ها، در خانه آشنایان و بستگان بوده است. باز هم پای دولت و وزارتخانه میراث فرهنگی به میان می آید که بارها با وعده سفر ارزان، رویای سفرهایی در شان خانواده های ایرانی را ترسیم کرده اما هرگز این طرح ها عملی نشده و نتوانسته پای مسافر ایرانی قشر متوسط وضعیف جامعه  را از چادرخوابی و اقامت در منزل بستگان به هتل ها و اقامتگاههای رسمی  باز کند .  وزارتخانه ای که با هدف نگاه کلان به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شد اما همواره صاحب منصبان آن با ارائه طرح های غیر کارشناسی و غیرممکن راه را بر توسعه صنعت دشوارتر کرده و سرمایه گذاران این صنعت را بی رغبت تر. با در پیش گرفتن سیاست های تشویقی  و حمایت از هتلداران و فعالان گردشگری با ارائه یارانه های اختصاصی و همچنین معافیت های مالیاتی مانند کشورهایی که نگاه حرفه ای به مقوله گردشگری دارند می تواند به ارزان سازی سفر و رونق ایرانگردی بیانجامد.

ایجاد شده: 28/آبان/1402       آخرین ویرایش: 28/آبان/1402     اخبار داخلی
پرفسور جعفری ؛ شگرف، پلی برای علم و عمل در گردشگری است

پرفسور جعفری ؛ شگرف، پلی برای علم و عمل در گردشگری است

به گزارش هتل نیوز ؛ شگرف درحاشیه کنفرانس سه روزه توسعه پایدار و تاب آوری گردشگری که با حضور جمعی از فعالان، متخصصان، استادان دانشگاه و پژوهشگران حوزه گردشگری در استانبول ترکیه در۱۸ شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار شد متولد شد. در حاشیه این کنفرانس فعالان ومتخصصین گردشگری فارسی زبان از ایران وسایرکشورها در نشست هم اندیشی روند تاسیس و فعالیت شبکه متخصصین گردشگری فارسی‌زبان (شگرف) را که از حدود یک سال پیش ازکنفرانس آغاز شده بود، بررسی ومورد تاییدقراردادند. " پرفسور جعفر جعفری "، استادبرجسته گردشگری جهان ورئیس هیئت موسس شگرف درباره تاسیس و فعالیت شبکه متخصصین گردشگری فارسی‌زبان (شگرف) اظهار داشت: مدتها بود فعالان گردشگری تقاضای ایجادفضایی برای تبادل اندیشه و ارتباط میان فارسی‌زبانان سراسر جهان که در عرصه علمی و عملی گردشگری فعالیت می‌کنندمطرح بودتا بنحو مقتضی به طور حرفه ای به هم پیوندداشته ودرواقع با این کار یک پل زبانی برای علم وعمل بزنیم که این گروه‌ها با هم ارتباط تخصصی داشته و تبادل نظروتبادل تجربه کنند. استاد ایرانی دانشگاه ویسكانسین استاوت ومولف دایره المعارف گردشگری جهان افزود: فقط ایرانیان نیستند که فارسی صحبت می‌کنند؛ ملت‌های دیگر مانند تاجیکستان ،افغانستان ومردمان سایرکشورهای همسایه ایران وهمچنین افراد بسیاری که در سراسر جهان پراکنده هستند به زبان فارسی صحبت می‌کنند ودارای تخصص گردشگری هستند، با تاسیس این شبکه موجبات هم افزایی، تبادل اطلاعات وتجارب میان متخصصین به زبان فارسی انجام می‌شود،فرصتی است مغتنم برای تعاملات بیشتر، انسجام،مشارکت وهمراهی برای کمک به توسعه پایدارگردشگری درکشورهای فارسی زبان وارتقاءسطح مهارت ودانش فعالان این عرصه درسایرنقاط جهان است. پروفسورجعفری بیان کرد: درباره تشکیل این شبکه بیش از یکسال است که در حال هم اندیشی و رایزنی هستیم،چالشها وچاره های مختلف رادرتیم علاقه مندان مطرح نمودیم وبه صورت گروهی کار کردیم، مخالفت و موافقت درباره موضوعات وجود داشت اما درنهایت هم صدا و هم نظرشدیم.  وی ضمن دعوت ازعلاقه مندان افزود: چه ایرانی و چه غیر ایرانی فارسی زبان ودارای تخصص گردشگری تازمانی که علاقه‌مند به فعالیت در شبکه شگرف باشندمیتوانندبااین انجمن همکاری داشته ، حوزه فعالیت این انجمن مردم فارسی زبان درهر ملیتی و در هر نقطه از جهان است،‌ مرکزاصلی انجمن کشوراسپانیاانتخاب شد،بدلیل اینکه مقرسازمان جهانی گردشگری در اسپانیا است. برنده جایزه اولیس (Ulysses) سازمان جهانی گردشگری بیان کرد: اساسنامه‌ این شبکه تدوین وبه تصویب رسیدودرمراجع قانونی اسپانیانیز به ثبت رسیده است،  جعفری درادامه گفت: بادعوت ازمتخصصین،وبینارها ونشستهای ماهیانه حرفه ای و تخصصی برگزارمی گردد،کنگره ونشست سالانه شبکه متخصصین گردشگری فارسی زبان نیز درآینده برگزار خواهد شد. علاقه مندان میتوانندبرای کسب اطلاعات بیشتربه سایت shegarf.org مراجعه نمایند.

ایجاد شده: 15/آبان/1402       آخرین ویرایش: 15/آبان/1402     اخبار داخلی
سرویس ‌بهداشتی یا سفر‌ ارزان؛ دغدغه وزیر گردشگری چیست؟

سرویس ‌بهداشتی یا سفر‌ ارزان؛ دغدغه وزیر گردشگری چیست؟

به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد ؛ وزیر گردشگری دولت سیزدهم ۲۶ ماه پیش، برای آنکه از مجلس رای اعتماد بگیرد، «تسهیل سفر برای ایرانی‌ها از طریق افزایش فرصت و کاهش هزینه»، «بالا رفتن کیفیت سفر ایرانی‌ها» و «توسعه گردشگری داخلی و یافتن جایگاهی در سطح جهان» را در برنامه ۴ساله خود قرار داده بود. اما در شرایطی که این وعده‌ها عملیاتی نشده، او به‌جای تلاش عملیاتی برای پیشبرد سیاست‌های منجر به سفرهای ارزان، مدتی است دغدغه «وضعیت نامناسب سرویس‌های بهداشتی» در فضاهای عمومی را پیدا کرده است. او چندی پیش، اقدام به تشکیل ستاد «سرویس بهداشتی» در وزارتخانه کرده بود. این در حالی است که صدای بازار گردشگری از انعکاس تهدیدات، اشکالات و ایرادات پیش روی صنعت توریسم به‌قدری بلند است که برای همگان محسوس است. چالش‌هایی که بعد از بحران همه‌گیری افزایش یافته و هم فعالان حوزه گردشگری و هم گردشگران را درگیر کرد. 

ایجاد شده: 13/آبان/1402       آخرین ویرایش: 13/آبان/1402     اخبار داخلی
ضرغامی : مشکل ایرانیان خارج از کشور تنها در دولت سیزدهم قابل حل است

ضرغامی : مشکل ایرانیان خارج از کشور تنها در دولت سیزدهم قابل حل است

" عزت‌الله ضرغامی " وزیر گردشگری در نشست با اعضای کارگروه گردشگری شورای‌عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت : رئیس جمهور با تمام وجود در این راستا جلو آمده است که باید از این فرصت با توجه به موقعیت ایشان در نظام استفاده کرد. برای این کار باید زیر میز بزنیم و با تغییر رویکردهای قبلی کاری متفاوت انجام دهیم که به نتیجه برسد. او گفت : با رفع موانع، ارائه پیشنهادهای نو و کنار گذاشتن رویه‌های پیشین باید با جسارت، تدبیر و برنامه‌ریزی و عمل کنیم. زمینه بسیاری از فعالیت‌هایی که برای ایرانیان خارج از کشور متصور است در گردشگری تجلی دارد. " ضرغامی " افزود : من شخصا در این حوزه انگیزه دارم که با هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های مرتبط راه را برای حضور آنها باز کنیم. وزیر گردشگری ادامه داد : تصوری اشتباه مبنی بر ضدانقلاب بودن ایرانیان خارج از کشور از سوی اقلیتی در قدرت که صاحب رسانه هم هستند، وجود دارد. باید این عقاید و جبهه‌گیری‌ها را از میان برداریم.

ایجاد شده: 7/آبان/1402       آخرین ویرایش: 7/آبان/1402     اخبار داخلی
آنچه آقای وزیر در گرامیداشت هفته گردشگری به آن نپرداخت !؟

آنچه آقای وزیر در گرامیداشت هفته گردشگری به آن نپرداخت !؟

عصر دوشنبه جناب مهندس ضرغامی در آخرین روز هفته گردشگری که مصادف با شصت و پنجمین سالگرد تاسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی بود در سالن برج میلاد تهران ایراد سخن کردند. در این مجال اندک سخنرانی خوبی بود اما کلیشه ای که ما ۳۰ سال پیش همین صحبت ها را عرض می کردیم ولی با حرارت بیش از امروز…! خیلی منتظر بودم تا حرف تازه ای بزند و امیدی دهد دل خستگان این صنعت را … اما سخنان گوهربار خاتمه یافت و ما با دستان خالی مراسم را تا سالی دیگر بدرود گفتیم… ولی آنچه بایست می گفت که نگفت و شاید دچار معذوریتی بود و چندان ملاحظه…   ۱- تعامل با جهان پیشرفته و گفتگو با آنچه ما از آن تابو ساخته ایم. ۲- خود تحریمی و محرومیت از بازار تجارت بین المللی گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای دیپلماسی اقتصاد جهانی، ۳- عدم توجه به راه های برون رفت از انزوای سیاسی و ژئوپلیتیکی کشور برای افزایش سهم ایران از بازار گردشگری بین المللی. ۴- جایگاه و برنامه دولت و وزارتخانه ایشان در اقتصاد گردشگری خاورمیانه نوین بویژه در مقابل رقبای منطقه ای. ۵- تامین امنیت سرمایه برای سرمایه گذاران این صنعت و ضرورت پیشگیری از پلمپ واحدهای اقامتی و پذیرایی گردشگری ۶- تدوین برنامه استراتژیک دولت و وزارت گردشگری برای تغییر رویکرد از جذب گردشگران کم توان مالی به جذب گردشگران کیفی و متمول جهان ۷- تدوین ارایه برنامه برای حل مشکلات انتقال پول به ایران توسط گردشگران خارجی و عدم استفاده از کارت های اعتباری بین المللی. ۸- ارایه برنامه برای تکمیل واحدهای اقامتی و پذیرایی گردشگری با توجه به چندبرابر شدن قیمت مصالح ساختمانی و هزینه مالی و بانکی برای کمک به رهایی سرمایه گذاران گرفتار در این پروژه ها ۹- فقدان سیستم ارتباط شبکه ای اینترنتی فروش و رزرو و پرداخت آنلاین هتل ها و خدمات فروش تورهای گردشگری ایران. ۱۰- ارایه برنامه برای رفع محدودیت های سلیقه ای توسعه ارتباطی و مخابراتی برای بهره گیری گردشگران از شبکه های اجتماعی، تماس های تلفنی واتساپی و تلگرامی و تبلیغ و آگاه سازی اینستاگرامی برای توسعه بازاریابی دیجیتال و امداد و نجات مسافران و گردشگران ۱۱- از دست رفتن سرمایه گذاران و نیروی کار متخصص شاغل در صنعت هتلداری، راهنمایان تور، و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بویژه در ۳ سال اخیر. ۱۲- ارایه برنامه برای آموزش و تربیت نیروی انسانی علاقمند به توسعه صنعت گردشگری و آموزش ضمن خدمت کارکنان در بخش دولتی و خصوصی بویژه در استان ها. ۱۳- ارایه برنامه دولت و مطالبات وزارتخانه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی کشور به عنوان مهم‌ترین شاخص توسعه گردشگری. ۱۴- ارایه برنامه دولت برای افزایش رفاه عمومی، افزایش قدرت خرید برنامه های سفر و مدیریت اوقات فراغت شهروندان و حذف برنامه سفر از سبد هزینه ای خانوار بویژه قشر متوسط جامعه و رونق مجدد بیابان خوابی و خیابان خوابی مسافران در مقابل ضریب سطح اشغال غیر قابل توجیه اقتصادی هتل ها. ۱۵- فقدان بودجه مکفی وزارتخانه برای آگاه سازی و اطلاع رسانی و کمک به برنامه های تبلیغات برون مرزی تورگردانان ایران بویژه در بازارهای هدف گردشگری و نمایشگاه ها و رخدادهای بین المللی گردشگری. ۱۶- ارایه برنامه حمایتی از متصدیان و ذینفعان صنعت گردشگری، صنایع دستی و هنرهای ملی برای بهبود فضای کسب و کار در مقابل دستگاه های نظارتی و مداخله گر. ۱۷- تدوین برنامه ای منسجم، هدفمند و مصوب برای جهت دهی هزینه کردهای برون مرزی نهادهای دولتی و حاکمیتی برای تعدیل ایران هراسی . ۱۸- تدوین برنامه ای جامع برای جذب سرمایه گذاران و گردشگران ایرانی مقیم خارج از کشور و عفو عمومی همه فرزندان دور مانده از وطن. ۱۹- ساماندهی کامل فراینداطلاع رسانی، بازاریابی، جذب، ارایه خدمات و نظارت بر شبکه های گردشگری سلامت و درمان کشور . ۲۰- مشارکت و حمایت اصولی از کارآمد شدن تشکل های صنفی گردشگری برای اصلاح قوانین، مقررات و دستورالعمل ها و واگذاری امور تصدی گری به آنان به عنوان مدافعان و معتمدین اصلی این صنعت. ✍🏻 علی رحیم‌پور - فعال و کارشناس گردشگری

ایجاد شده: 30/مهر/1402       آخرین ویرایش: 30/مهر/1402     مقالات و یادداشت ها
فم تریپ کریس و دوستان؛ پروژه گردشگری که به باد رفت!!!

فم تریپ کریس و دوستان؛ پروژه گردشگری که به باد رفت!!!

حضور سوپر استارهای فوتبال جهان و فرصتی که گردشگری ایران باز هم از دست داد. پس از هفته‌ها انتظار و انتشار اخبار و شایعات متعدد در خصوص حضور تیم فوتبال النصر عربستان در ایران، سرانجام پیش از ظهر دیروز، کاروان این تیم و در راس آن "کریستیانو رونالدو" به عنوان یکی از برترین ورزشکاران تاریخ، وارد کشور شد. تصاویر و ویدئوهای انعکاس یافته از فرودگاه امام خمینی ( ره )، پاویون دولت، خیابان‌های تهران و در نهایت هتل محل اقامت، به خوبی گواه استقبال بی نظیر مردم و اشتیاق فراوان خیل عظیم هواداران برای دیدار با رونالدو و دیگران شوالیه‌ها ( لقب تیم النصر ) بوده است. استقبال این چنینی از چهره‌هایی مانند رونالدو، مسی و نیمار، موضوع عجیب و جدیدی نیست. دیدن اسطوره‌ها از نزدیک همیشه از جذابیت خاصی برخوردار بوده و هر کجای دنیا که بروند با درجه‌ای از شدت و ضعف، عده زیادی شوق دیدار از نزدیک، گرفتن امضا و عکس یادگاری با آنها را دارند. ستاره شیفتگی یک خصلت انسانی است. رونالدو به هر کشور دیگری نیز برود با همین استقبال مواجه می‌شود. پس در نتیجه نمی‌توان به اشتیاق هزاران نفر شهروند ایرانی که اکثر آنها نیز کودکان و نوجوانان بودند، ایرادی گرفت و آن را دلیلی بر خود تحقیری و این رفتار را غیر متمدانه و مایه شرمساری و آبروریزی دانست. جدا از تمامی پوشش‌های خبری، یادداشت‌های مثبت و منفی، پست‌های اینستاگرامی و توئیت‌های انتقادی، طنز و دیگر مطالب منتشر شده در این خصوص در طول 24 ساعت گذشته، بررسی این پدیده از منظر نگاه گردشگری و هتلداری و رعایت اصول تشریفات و استقبال از این دست میهمانان ویژه نیز خالی از لطف نیست. آنچه که مهم است و بایستی به آن اشاره شود، بی نظمی و سوء مدیریت، عدم برنامه‌ریزی، سردرگمی و بی اطلاعی مسئولان و دست‌اندرکاران امر از نحوه استقبال، اصول تشریفات، مدیریت رویدادها و اداره این عشق و شور است. آنها می‌دانستند که شخصیتی با چه جایگاهی وارد کشور شده است اما هیچ تدبیری برای آن نداشتند. رونالدو در حال حاضر با 604 میلیون نفر فالوور در اینستاگرام و بیش از 100 میلیون نفر دنبال کننده در توئیتر، محبوب‌ترین شخصیت جهان در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. فرض کنید انتشار پست‌ها و توئیت‌هایی همراه با عکس، فیلم و هشتگ‌هایی از ایران، تهران، فرودگاه، هتل، خیابان‌ها، غذاهای ایرانی، استقبال و خونگرمی مردم ایران و غیره، توجه چه تعداد مخاطبان جهانی را به سوی ایران جلب می‌کرد. به جرات می‌توان گفت، تاثیر این اقدام در حوزه گردشگری کشور که به سادگی و با برنامه‌ریزی و هماهنگی، قابل انجام بود، بسیار بیشتر از ده‌ها اینفلوئنسری بود که طی چند سال گذشته از کشورهای مختلف و با دعوت وزارت گردشگری وارد ایران شده‌اند و هیچ آمار و ارقامی از نتایج و دستاوردهای این پروژه‌ها نیز در دسترس نیست. از سوی دیگر، حضور رونالدو و ستارگان النصر در ایران بر خلاف سایر بلاگرها و اینفلوئنسرهای حوزه گردشگری، هیچ هزینه‌ای برای دولت، وزارت گردشگری و سایر نهادها و ارگان‌های دیگر به دنبال نداشت و کاملاٌ رایگان بود.  اما در کمال تعجب و البته تاسف، وزارت گردشگری به جای تمامی اقداماتی که به آن اشاره شد و سایر برنامه‌هایی که به سادگی و بدون هیچ هزینه‌ای قابلیت اجرایی داشت، با اعتماد به نفس کامل به دنبال نصب پیام رسان‌های ایرانی روی تلفن‌های همراه شخصیت‌های بین‌المللی بود. تا اینجای کار می‌توان نتیجه گرفت، گردشگری کشور با عدم برنامه‌ریزی، درست مانند رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2022 که در همسایگی کشورمان برگزار شد، فرصت مجددی که ورزش و فوتبال برای آن فراهم کرده بود را از دست داد. با این تفاوت که در مورد قبلی، ده‌ها جلسه‌ و کارگروه، تشکیل و صدها مصاحبه انجام شده بود و در این مورد، حتی همین اقدامات نیز وجود نداشت. در ادامه باید به وقایع روی داده از فرودگاه امام خمینی ( ره ) تا هتل اسپیناس پالاس نیز گریزی داشته باشیم. واقعیت این است که هواداران رونالدو در هیچ نقطه‌ای از دنیا به تپه نوردی روی نیاورده‌اند، درب ورودی هتل را نشکسته‌اند و به لابی هتل هجوم نیاورده‌اند ولیکن باز هم نمی‌توان آنها را به عنوان مقصران اصلی این اتفاق معرفی کرد. در واقع اگر یک برنامه‌ریزی ساده صورت می‌گرفت، جلوی تجمعات عجیب و هجوم به هتل گرفته می‌شد و مراسم استقبال از رونالدو را آبرومندانه‌تر از آنچه که مشاهده کردیم، برگزار کرد. رونالدو زمانی که برای اولین بار وارد عربستان و شهر ریاض شد، هرگز شاهد چنین صحنه‌هایی نبود.  اینکه هوادران برای مشاهده سوپر استار محبوب خود از نزدیک و گرفتن عکس سلفی با او تجمع کنند، مورد عجیبی نیست اما آیا نمی‌شد با فنس کشی، ایجاد یک جایگاه استقبال و پهن کردن فرش قرمز در فرودگاه و مقابل هتل، مشابه آنچه در فستیوال‌های جهانی شاهد هستیم، یک روز خوب برای مردم، ساخته و شان ایرانیان حفظ شود. آیا این امکان وجود نداشت با یک برنامه‌ریزی و هماهنگی و به جای مدیرعامل و مسئولان باشگاه پرسپولیس که تیم حریف رقیب مستقیم آنها محسوب می‌شود و در طول سال‌های اخیر ده‌ها بار از آنها شکایت کرده است، اسطوره‌ای مانند علی دایی در مراسم استقبال از کاروان النصر حضور می‌یافت و به آنها خوشامدگویی می‌گفت. در کنار این اقدامات، واگذاری مسئولیت حفاظت و اسکورت کاروان النصر به دستگاه‌های نظامی - انتظامی، استفاده از مسیرهای حرکت خاص و فریبنده از فرودگاه تا هتل، عدم اعلام نام هتل محل اقامت از چند روز قبل، استفاده از باند هلی کوپتر هتل اسپیناس پالاس از جمله دیگر راهکارهایی بود که با رعایت و اجرای آن، ساعات اولیه حضور کریس و دوستان در ایران را به یاد ماندنی‌تر می‌ساخت. امیدواریم از حالا به بعد، همه چیز به خوبی و خوشی بگذرد. ✍🏻 عارف فاضل

ایجاد شده: 29/شهریور/1402       آخرین ویرایش: 29/شهریور/1402     مقالات و یادداشت ها
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...