نتایج جستجو...
آغاز مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در مادرید

آغاز مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در مادرید

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، رهبران گردشگری از مناطق مختلف جهانی برای بیست و چهارمین اجلاس مجمع عمومی UNWTO وارد مادرید شده‌اند. وزرای گردشگری و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و همینطور مسئولان بخش خصوصی در حوزه گردشگری، در اولین نشست جهانی گردشگری بعد از شروع همه‌گیری کرونا، شرکت خواهند کرد. در مجموع بیش از هزار شرکت‌کننده به نمایندگی از ۱۳۵ کشور، ازجمله ۸۴ وزیر و معاون وزیر گردشگری، در مهم‌ترین نشست آژانس تخصصی گردشگری سازمان ملل متحد شرکت خواهند کرد.  زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، گفت: «گردشگری جهانی با هدایت UNWTO با چالش‌های امروزی مواجه است و در عین حال به فرصت‌های آینده چشم دوخته است. مجمع عمومی UNWTO عزم این بخش را برای راه‌اندازی مجدد گردشگری، هدایت بهبود گردشگری و تبدیل شدن به یک هسته مرکزی برای رسیدن به توسعه پایدار و اقدامات اقلیمی، به نمایش خواهد گذاشت.»  پیش به سوی یک قانون بین‌المللی برای محافظت از گردشگران UNWTO مجمع عمومی را با یک جلسه مقدماتی در مورد قانون بین‌المللی حمایت از گردشگران افتتاح کرد. روند ثبت این قانون مهم که در پاسخ به کاهش اعتماد مصرف‌کننده ناشی از همه‌گیری کروه راه‌اندازی شد، حداقل استانداردها و حقوق مصرف‌کننده را برای گردشگران در شرایط اضطراری فراهم می‌کند. این برنامه با همکاری ۹۸ کشور عضو و عضو وابسته و همچنین پنج سازمان بین‌المللی غیرعضو و سهامداران پیشرو بخش خصوصی، تدوین شده است. پس از تصویب مجمع عمومی UNWTO، این قانون در سال ۲۰۲۲ با هدف تبدیل آن به یک قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه خواهد شد.  اعضای وابسته برای اصلاح و راه‌اندازی مجدد گرد هم می‌آیند اعضای وابسته UNWTO در چارچوب مجمع عمومی، امروز برای چهل و سومین نشست عمومی سالانه خود با هم دیدار کردند. UNWTO متشکل از مشاغل و مقاصد، و همچنین نمایندگان جامعه مدنی و دانشگاهی، روی بیش از ۵۰۰ شرکت وابسته برای تبدیل سیاست گردشگری به عمل حساب کرده است. در مادرید، خلاصه‌ای از اقدامات سازمان جهانی گردشگری جهانی (UNWTO) در واکنش به بحران موجود ارائه شد، و در مورد برنامه «ردیاب مقاصد» که با مشارکت انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) به عنوان نمونه‌ای از مشارکت‌های مؤثر دولتی و خصوصی ارائه شده بود، صحبت‌هایی ردوبدل شد. در همان زمان، نمایندگان اصلاحات پیشنهادی چارچوب قانونی برای عضویت وابسته به UNWTO را تصویب کردند و راه را برای همکاری موثرتر هموار کردند.  شورای اجرایی بر ابتکارات کلیدی صحه می‌گذارد پیش از افتتاح رسمی مجمع عمومی، UNWTO شورای اجرایی خود را برای ۱۱۴امین جلسه تشکیل داد. این شورا که به عنوان هیئت مدیره UNWTO عمل می‌کند، برای شنیدن گزارش دبیرکل پولولیکاشویلی درباره اقدامات انجام شده از جلسه ۱۱۳ که در ابتدای سال نیز در مادرید برگزار شد، تشکیل جلسه داد. اعضای شورای اجرایی با اجرای «برنامه عمومی کار» برای سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ و برای ۲۰۲۲-۲۰۲۳ موافقت کردند. اعضا همچنین چندین طرح کلیدی UNWTO، به ویژه توصیه‌های UNWTO در مورد گردشگری به منظور توسعه روستایی، پروژه بهترین دهکده‌های گردشگری و ابتکار پلاستیک در گردشگری جهانی را تأیید کردند.  همچنین در مادرید، کمیته‌های UNWTO در حوزه گردشگری و پایداری (حفاظت از محیط زیست)، حوزه گردشگری و رقابت، و حوزه آموزش آنلاین گردشگری، کارشناسان را گرد هم آوردند تا راه‌هایی را برای پیشبرد برنامه کاری این سازمان حول محورهای دارای اولویت بررسی کنند. 

ایجاد شده: 10/آذر/1400       آخرین ویرایش: 10/آذر/1400     اخبار خارجی
با ضرغامی فضا برای گفتمان آماده است

با ضرغامی فضا برای گفتمان آماده است

به گزارش هتل نیوز، " سید امیر ناصر طباطبایی " خزانه‌دار جامعه هتلداران کشور و رئیس جامعه هتلداران یزد با بیان این که مشکلات صنعت گردشگری را باید گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حل و فصل کند، اظهار کرد: امروز بهترین راه‌حل برای رفع مشکلات صنعت گردشگری، گفتمان دولت و بخش خصوصی است که اتفاقا وزیر امروز در این حوزه، اهل گفتمان و چالش است.  رئیس جامعه هتلداران یزد ضمن اعلام این مطلب، تصریح کرد: باید از این رویکرد استقبال کرد و مسائل و مشکلات امروز حوزه‌ی میراث فرهنگی و صنایع دستی را به وی منتقل کنیم. وی با بیان این که لازمه تحقق این مهم، برگزاری جلسات ماهیانه با اهالی صنعت است، گفت: امروز فضا برای گفتمان آماده است و باید از این ظرفیت به نحو درست استفاده کنیم و بتوانیم ضمن ارایه مسائل و مشکلات، دیدگاه‌ها و نظرات خود را به متولیان انتقال دهیم. طباطبایی با تاکید بر اینکه انتقادهای یکطرفه و بدون ارائه راهکار منجر به سازندگی و حل مسائل نخواهد شد، تاکید کرد: باید برای رفع مشکلات ضمن انتقاد درست و منطقی راهکار و پیشنهادات خود را نیز ارائه بدهیم و امروز فضای گفتمان حاکم بر صنعت گردشگری بین دولت و بخش خصوصی، زمینه‌ رفع مشکلات با تکیه بر اهتمام طرفین را فراهم کرده، مشروط بر اینکه با اعتقاد به گفتمان، روبروی هم بنشینیم. خزانه دار جامعه هتلداران کشور با اشاره به اینکه برخی از مسائل حل شده در بدو فعالیت وزیر، مانند مسئله ویزای گردشگری، حاصل گفتمان بخش خصوصی و وزیر است، تصریح کرد: سایر مشکلات را نیز می‌توانیم با همین رویکرد برطرف کنیم به شرط آن که وزیر گردشگری نیز از این مسئله استقبال کرده و جلسات خود با بخش خصوصی کارشناسان و متخصصان را افزایش دهد.

ایجاد شده: 6/آذر/1400       آخرین ویرایش: 6/آذر/1400     اخبار داخلی
نرخ هتل ها در سراسر جهان افزایش می‌یابد

نرخ هتل ها در سراسر جهان افزایش می‌یابد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، یکی از دغدغه‌های مهم برای مسافرانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، امکان رزرو هتل است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، سفر و اقامت هتل در سراسر جهان طی دو سال آینده گران‌تر خواهد شد. این موضوع یکی از نتایج هفتمین پیش‌بینی سالانه سفر تجاری جهانی است که توسط گروه CWT و انجمن جهانی سفر تجاری (GBTA) منتشر شده است. این گزارش دلایل اصلی افزایش قیمت هتل‌ها را افزایش تقاضا، محدودیت ظرفیت، تقاضای مسافران و همچنین هزینه‌های نیروی کار و تأمین منابع انرژی می‌داند. به گفته "میشل مک‌کینی فرامیر" مدیر عامل گروه CWT سیر صعودی سفرهای کاری نوسان کامل دارد؛ این تغییر پس از کاهش ۳۱ درصدی نرخ بلیط هواپیما برای سفرهای کاری ایجاد شد. بر اساس این گزارش کارشناسان انتظار دارند نرخ بلیت هواپیما در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب حدود ۳.۳ و ۳.۴ درصد افزایش یابد. انتظار می‌رود با افزایش قیمت ۱۳ درصدی در سال ۲۰۲۲ و ۱۰ درصد بیشتر در سال ۲۰۲۳ افزایش قیمت جهانی هتل‌ها از این میزان نیز پا را فراتر بگذارد. بر اساس بررسی‌های جدید برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی و افزایش تقاضاها برای برگزاری جلسات در محیط‌های محصور منجر به سفر افراد بیشتری می‌شود. انتظار می‌رود این وضعیت در سال ۲۰۲۲ تغییر کند. پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضا برای برگزاری جلسات و رویدادها در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۵۳ درصد افزایش یابد.

ایجاد شده: 4/آذر/1400       آخرین ویرایش: 4/آذر/1400     اخبار خارجی
دبی، میزبان ۲۰۲۵ کنفرانس شورای بین‌المللی موزه‌ها

دبی، میزبان ۲۰۲۵ کنفرانس شورای بین‌المللی موزه‌ها

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، " شیخ محمد بن راشد " نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی در توییتی اعلام کرد شهر دوبی در سال ۲۰۲۵ میزبان کنفرانس بین‌المللی شورای موزه‌ها خواهد بود. این رویداد که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، بزرگترین گردهمایی جهانی نمایندگان و کارشناسان موزه‌ها برای بحث و گفت‌وگو درباره تبلیغ و حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی و بررسی آینده این صنعت است. شیخ محمد در توییت خود عنوان کرد ۲۰ هزار موزه از ۱۱۹ کشور جهان در رویدادی که در دوبی برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند. کنفرانس بین‌المللی شورای موزه‌ها بیانیه‌ای درباره محور رویداد سال ۲۰۲۵ خود منتشر کرده است که مشخصا بر چگونگی سرپا شدن حوزه فرهنگ از ضربه ناشی همه‌گیری کرونا تمرکز خواهد داشت. در این بیانیه آمده است: جهانی که امروز در آن زندگی می‌کنیم با دنیایی که مدتی پیش می‌شناختیم تفاوت فاحشی دارد. جریانی شدید از اتفاقات، از همه گیری کرونا گرفته تا اعتراضات گسترده، بلایای طبیعی، افزایش بی‌عدالتی‌ها و انقلاب در حوزه فناوری و دنیای دیجیتال هرآنچه را فکر می کردیم می‌شناسیم تغییر داده و به چیزی منجر شد که می‌توان از آن مطمئن بود: این که فردا نامعلوم است. در تلاشیم بیاموزیم چطور با فضایی آکنده از تغییرات سریع، سازگار شده، خود را با شرایط وفق داده، تغییر و پیشرفت کنیم. (آن هم در شرایطی که) برخی جوامع و مردم در مواجهه با تغییرات در مقایسه با دیگران مجهزترند. در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: موزه‌های ما نیز با روند مشابهی روبه‌رو بوده‌اند البته نه با سرعتی مشابه. همزمان با آن که سعی می‌کنیم خودمان را تغییر داده و با دیگران ارتباط برقرار کنیم، موزه‌ها نیز همین‌طورند. در این کنفرانس همین را مطرح خواهیم کرد این که قدم بعدی مشترک موزه‌ها و جوامع برای رسیدن به یک آینده بهتر چیست؟   دوره آتی از کنفرانس شورای موزه‌ها سال آینده میلادی در پایتخت جمهوری چک برگزار می‌شود. این کنفرانس با محور قدرت موزه‌ها، به راه‌هایی می‌پردازد که از طریق آنها می‌توان ظرفیت موزه‌ها و نقش آنها در جامعه و اقتصاد جهانی را گسترش داده و تقویت کرد.

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400     اخبار خارجی
اگر گردشگری درمان شود کشور را نجات می‌دهد

اگر گردشگری درمان شود کشور را نجات می‌دهد

به‌گزارش هتل نیوز، هجدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور مهندس " سید عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور صبح امروز یکشنبه ٣٠ آبان‌ماه ١۴٠٠ در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. مهندس ضرغامی در این جلسه با اشاره به شکل‌گیری نگاه و اندیشه نو در وزارتخانه، افزود: «تا زمانی که ساختارشکنی نشود موانع از بین نمی‌رود. ما از وزارتخانه خودمان شروع کرده‌‌ایم و تحول در نگاه و روش‌های اقدام را آغاز کرده‌ایم.» مهندس ضرغامی ادامه داد: «چه کسی گفته مسئولان همیشه باید حرف بزنند؟ گاهی هم باید حرف‌های کارشناسان را بشنوند و به آن‌ها عمل کنند.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قوانین دست و پا گیر را آفت کشور دانست و افزود: «غول نقدینگی که کشور را هدایت کرده باید به سمت خلق ثروت هدایت شود. گردشگری بیماری است که نیاز به شوک دارد و اگر درمان شود کشور را نجات می‌دهد.» مهندس ضرغامی تصریح کرد: «در این مسیر به طور حتم توانمندی‌های بخش خصوصی مورد نیاز است.» او تاکید کرد: «ما وقت نداریم، وقت به سرعت می‌گذرد. مریض را می‌شناسیم، موانع مشخص است و با کمک شما موانع را پشت سر خواهیم گذاشت.»

ایجاد شده: 30/آبان/1400       آخرین ویرایش: 30/آبان/1400     اخبار داخلی
دوران تحول در وزارت گردشگری آغاز شده است

دوران تحول در وزارت گردشگری آغاز شده است

به گزارش هتل نیوز، اولین همایش سراسری معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در محل آمفی‌تئاتر این وزارتخانه برگزار شد. " سیدعزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این همایش گفت: «دوران تحول در وزارتخانه آغاز شده است. هم تحول در اندیشه و نگاه، و هم در روش‌های اقدام. در هر دو حوزه نیاز ساختارشکنی داریم. خط‌قرمزهای موهوم و ساختگی برداشته خواهد شد. ما مدیران خلاق و شجاع می‌خواهیم و دوران روش‌های محافظه‌کارانه، استاتیک و بی‌خاصیت تمام شده است.» او یادآور شد: «مدیریت در جمهوری اسلامی، خدمت بی‌منت به مردم و هموار کردن مسیر آن‌ها به‌سوی خوبی‌ها و ارزش‌های الهی و انسانی است.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «آشنا نبودن برخی مدیران با روح وظایف خود و نگاه کلیشه‌ای و رفع مسئولیت بلای جان مدیریت کشور شده است.» او افزود: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آن‌گونه که در شأن و جایگاه آن است مورد توجه قرار نگرفته است. وظیفه همه ما بر کشیدن و بالا بردن جایگاه وزارتخانه است.» مهندس ضرغامی عنوان کرد: «مدیران وزارتخانه باید سطح دانش و اطلاعات خود را در حوزه‌های مأموریتی ارتقا دهند.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در حوزه‌های مرتبط با این دستگاه ادامه داد: «فضای مجازی و انعکاس نظرات مردم پیرامون مسائل مرتبط با مأموریت‌های وزارتخانه تهدید نیست، بلکه یک فرصت است.» او حفظ میراث‌فرهنگی و ابنیه تاریخی و معرفی آن به نسل‌های آینده را از مهم‌ترین مأموریت‌های این وزارتخانه دانست و تأکید کرد: «کمیته‌ای فنی مرکب از کارشناسان خبره و مطمئن میراث و مدیران مرتبط، مسئول رسیدگی به برخی اختلافات و تصمیم‌گیری کارشناسی در مورد پرونده‌های مفتوح خواهند بود.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه افزود: «در این وزارتخانه نیروهای تحصیل‌کرده و شایسته وجود دارند که با ایجاد یک سامانه ویژه نیاز آینده به منابع انسانی برای توسعه و مأموریت‌های جدید تأمین خواهد شد.» او افزود: « تکریم ارباب رجوع از بازدیدکنندگان موزه‌ها و مراکز گردشگری گرفته تا مراجعان اداری بخش خصوصی، شاخص مهم ارزیابی مدیران ستادی و استانی خواهد بود.» مهندس ضرغامی با بیان اینکه همه مأموریت‌های جدید باید دارای پیوست فرهنگی و رسانه‌ای باشند، ادامه داد: «نظارت بر هتل‌ها، مراکز اقامتی، بوم‌گردی‌‌ها و... باید با دقت و حساسیت بیشتری دنبال شود. این‌ها شاخصه‌های ارزیابی عملکرد همکاران خواهد بود.» او افزود: «ملاقات مدیران با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باید در اولویت برنامه‌های آنان باشد، به‌ویژه کسانی که نیاز به تسهیلات بانکی ندارند.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: «بوروکراسی کشنده آفت جان نظام مدیریتی شده است. ساده‌سازی، ایجاد پنجره واحد و رفع موانع دست‌وپاگیر با پذیرش درصدی از خطای طبیعی مورد تأکید وزارتخانه است.» او درپایان به‌خاطر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ از مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و افزود: «با برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان محترم، رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان آغاز شده است.»

ایجاد شده: 25/آبان/1400       آخرین ویرایش: 25/آبان/1400     اخبار داخلی
الزام ارائه کارت واکسیناسیون کرونا گردشگران خارجی هنگام ورود به استان گیلان

الزام ارائه کارت واکسیناسیون کرونا گردشگران خارجی هنگام ورود به استان گیلان

به گزارش هتل نیوز "حمیدرضا آذرپور" معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگری یکی از بخش هایی است که با شیوع ویروس کووید ۱۹ و به دنبال اعلام پاندمی جهانی آسیب جدی را متحمل شد و به عنوان یکی از بخش های بسیار آسیب دیده همچنان به دلیل حفظ سلامت جامعه با محدودیت های اعمال شده همراهی کرده است. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مجموعه های گردشگری به دلیل محدودیت های پروتکل های بهداشتی، بیش از ۲ هزار و ۹۳ میلیارد تومان خسارت به صنعت گردشگری گیلان وارد شد. آذرپوراظهار داشت: از مجموع میزان خسارت به صنعت گردشگری گیلان، ۶۲۵ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان مربوط به ۶ ماهه نخست امسال است. وی افزود: هتل‌ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های تفریحی-توریستی، میهمان پذیرها، بومگردی، خانه مسافرها، دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری بخش های متضرر در بحث کرونا هستند. آذرپور گفت: با شتاب واکسیناسیون قابل قبول در بسیاری از کشورهای مبدا گردشگرفرست به ایران، نگرانی در این موضوع کاهش یافته و بسیاری از کشورها با مورد ملاحظه قرار دادن پروتکل های بهداشتی به بازگشایی مرزها اقدام نموده اند. وی ادامه داد: با توجه به اثرات مثبت گردشگری بر اقتصاد کشور ،کارآفرینی و ایجاد اشتغال و در راستای حفظ بازارهای هدف گردشگری و احیای کسب و کارهای آسیب دیده این بخش و بر اساس چارچوب رعایت بهداشت عمومی و سلامت جامعه و با بهره گیری از نظرات کارشناسان و هم اندیشی با دستگاه های متولی دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط بیماری کرونا تهیه شده است. وی گفت: گردشگران خارجی حتی با وجود ارائه کارت واکسیناسیون اگر در هنگام ورود به استان دارای علائم ظاهری بیماری مشخص باشند با هماهنگی دستگاه‌های انتظامی به کشور مبداء بازگردانده می شوند.

ایجاد شده: 14/آبان/1400       آخرین ویرایش: 14/آبان/1400     اخبار داخلی
تغییر کاربری کاروانسرای وکیل کرمان به بوتیک‌هتل

تغییر کاربری کاروانسرای وکیل کرمان به بوتیک‌هتل

به گزارش هتل نیوز ، " فریدون فعالی " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه مراحل پایانی بازسازی و مرمت این بنا در دست انجام است گفت: کاروانسرای وکیل در آینده نزدیک به یکی از زیباترین هتل‌های سنتی کشور تبدیل خواهد شد که قرارداد احیا و بازسازی آن در سال ۹۶ با سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شده است. وی با اشاره به اینکه این کاروانسرا طی سال‌های گذشته در معرض تخریب قرار داشت بیان کرد: در این هتل بوتیک تعداد ۶۰ اتاق و ۱۴۴ تخت وجود دارد که ضمن افزایش فضا‌های اقامتی گردشگری کرمان، زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را نیز به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: اعتبار اولیه مرمت این کاروانسرا توسط سرمایه‌گذار ۱۰ میلیارد تومان بوده که در اجرا افزایش یافته است. آقای فعالی تأکید کرد: قرار گرفتن کاروانسرای وکیل در بافت تاریخی و مجاورت با بنا‌های تاریخی شهر کرمان مانند بازار و مجموعه گنجعلی‌خان، موقعیت مناسبی برای اقامت و بازدید گردشگران را در این هتل فراهم می‌کند. فعالی ادامه داد: مرمت این بنای تاریخی با نظارت کارشناسان میراث‌فرهنگی بوده است و تلاش شده هویت و اصالت تاریخی و فرهنگی آن حفظ شود و سرمایه‌گذار نیز به‌خوبی طرح را اجرا کرده است. وی اظهار کرد: پس از اتمام عملیات مرمت و بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان، مراحل تجهیز و آماده‌سازی آن توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود که امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در ادامه با اشاره به وجود کاروانسرا‌های متعدد تاریخی در استان کرمان تاکید کرد: کاروانسرا‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر و کمک به رونق صنعت گردشگری استان کرمان دارند که باید برنامه‌ریزی برای استفاده اقتصادی از آن‌ها به مرحله تعریف و اجرا برسد. آقای فعالی گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی آمادگی دارد مرمت و استفاده از این کاروانسرا‌های تاریخی را پس از طی فرآیند‌های قانونی به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی واگذار کند که ضمن بهره‌برداری مناسب از آن‌ها از نابودی این بنا‌های ارزشمند تاریخی نیز جلوگیری می‌شود.

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
تورم  18 درصدی برای رستوران‌ها و هتل‌های انگلیس

تورم 18 درصدی برای رستوران‌ها و هتل‌های انگلیس

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از گاردین، " یان رایت " دبیر فدراسیون صنایع غذایی انگلیس در جمع کمیته استراتژی صنایع انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان این کشور گفت: این افزایش شدید قیمت برای صنعت هتل‌داری و رستوران‌ها بسیار بد است. وی گفت:‌در صنعت هتل‌داری که به نوعی تحت تأثیر قیمت خرده‌فروشی قرار دارد، هم اکنون نرخ تورم حدود 14 تا 18 درصد است که رقم بسیار وحشتناکی است. به گفته وی،‌تورم هم اکنون از هر چیزی بدتر است، چرا که باعث ایجاد تبعیض برای افراد فقیر می‌شود. رایت به نمایندگان مجلس انگلیس هشدار داد که صنعت غذا و نوشیدنی در این کشور انتظار دارد که این بحران بالا بودن قیمت‌ها و تورم شدید سال‌ها ادامه پیدا کند. دلیل این بحران از سوی کارشناسان اخلال در چرخه تأمین کالا در انگلیس از یکسو و نبود کارگر از سوی دیگر عنوان شده است. رایت می‌گوید، 6 ماه پیش تمام شرکت‌ها فکر می‌کردند که تورم بالا مقطعی خواهد بود، اما الان همه شرکت‌هایی که من می‌شناسم معتقدند که این روند تا سال 2023 یا 2024 طول خواهد کشید. وی در جلسه استماع درباره بحران در چرخه تأمین کالاها و تأثیر آن بر مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها اتفاقات دهه 1970 میلادی را یادآور کرد و گفت: در آن زمان کارمندان رستوران‌ها دو بار در هر ساعت قیمت‌ها را بالا می‌بردند. رایت می‌گوید ما نمی‌توانیم به آن دوران بازگردیم چرا که 15 سال طول کشید تا اوضاع درست شود. تولیدکنندگان مواد غذایی و نوشیدنی در انگلیس از یک طرف با مشکل بالا رفتن حقوق‌ها و از سوی دیگر افزایش قیمت مواد اولیه و رشد هزینه حمل و نقل مواجه هستند، از طرف دیگر نبود راننده کامیون و بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی از گاز گرفته تا برق نیز برای آنها به مشکل جدی بدل شده است. هم اکنون نرخ تورم عمومی در انگلیس به بالاترین سطح در حدود 10 سال گذشته رسیده و انتظار می‌رود باز هم افزایش یابد.

ایجاد شده: 3/آبان/1400       آخرین ویرایش: 3/آبان/1400     اخبار خارجی
وزارت گردشگری به‌دنبال ایجاد هماهنگی بین‌بخشی است

وزارت گردشگری به‌دنبال ایجاد هماهنگی بین‌بخشی است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، روز دوم نخستین سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران با حضور " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور و جمعی از کارشناسان در عرصه صنعت گردشگری روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.  برای نتایج بلند مدت نیاز به وحدت و ساماندهی قوانین است به گفته شالبافیان، اگر ما به دنبال ساماندهی قوانین و مقررات در حوزه گردشگری نباشیم نتیجه قطعی بلندمدت نخواهیم داشت.  او از نبود وحدت و نبود ساماندهی در بخش‌های گردشگری به‌عنوان یکی از نقاط ضعفی که در این نابسامانی‌ها وجود دارد، نام برد.  ایجاد هماهنگی بین‌بخشی، نخستین رویکرد وزارتخانه او ادامه داد: «نخستین رویکردی که از سوی وزارت گردشگری دنبال شد ایجاد حداکثرسازی هماهنگی بین‌بخشی است. در واقع اگر دست اندرکاران این حوزه با یکدیگر هماهنگ نباشند نتیجه مورد نظر هم محقق نخواهد شد.»  معاون گردشگری کشور از هماهنگی با نیروی انتظامی، مناطق آزاد، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه به‌عنوان اقداماتی که تاکنون از سوی این وزارتخانه انجام شده نام برد و گفت: «برای هر کدام یک طرحی بیرون آمده است البته حتماً این همکاری باید در چارچوب قوانین و وظایف این دستگاه‌ها باشد.»  ارتباط با جامعه محلی برای توسعه بوم‌گردی او همچنین از توسعه بوم‌گردی به‌عنوان یکی از موضوعاتی نام برد که در وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفته است و ادامه داد: «در واقع نوعی ارتباط با جامعه محلی مورد ارزیابی قرار گرفته است.»  به گفته شالبافیان حداکثرسازی استفاده از قابلیت‌های فناوری اطلاعات هم دیگر اقدامی است که تاکنون از سوی این وزارتخانه انجام شده است.  شناسایی ۶ سامانه در راستای شفافیت و تسهیل فرایندها معاون گردشگری کشور ادامه داد: «شش سامانه کلیدی را شناسایی کرده‌ایم که موجب شفاف‌سازی و تسهیل امور می‌شود. در واقع می‌خواهیم به ایجاد شفافیت در فرآیند‌ها از طریق فناوری اطلاعات برسیم.»  شالبافیان همچنین به اهمیت برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران اشاره کرد و گفت: «بنا به فرمایش پیامبر اسلام باید سفر کنید تا سالم بمانید. از نظر من یکی از اقدامات مهمی که در حوزه گردشگری انجام شد، برگزاری این رویداد است. محتوایی که در صنعت گردشگری تولید می‌شود ناظر بر چیزی است که به صورت مستقیم مربوط به کشور ما نمی‌شود.»  محتوای تولیدشده در سمپوزیوم می‌تواند تحلیل شود او ادامه داد: «محتوایی در سمپوزیوم تولید شد که در گذشته شاهد آن نبودیم. این محتوا شایسته تحلیل است و کاملاً به درد حال صنعت گردشگری ما می‌خورد. افرادی که در این سمپوزیوم به صحنه آمدند بسیاری از کارشناسان با تجربه این حوزه بودند که تاکنون استفاده زیادی از آن‌ها نمی‌شد. البته شاید انگیزه ارائه دانش و تجربه خود را تاکنون نداشتند.» 

ایجاد شده: 29/مهر/1400       آخرین ویرایش: 29/مهر/1400     اخبار داخلی
بازدید ۲۵۰ هزار اسرائیلی از امارات پس از عادی‌سازی روابط

بازدید ۲۵۰ هزار اسرائیلی از امارات پس از عادی‌سازی روابط

وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی از سفر ۲۵۰ هزار نفر از شهروندان این رژیم به امارات متحده عربی پس از امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط خبر داده است. به گزارش هتل نیوز و به نقل از العهد، این اظهارات در دیدار بین یوئیل رازوزوف و رئیس شورای گردشگری امارات، احمد الفلاسی و در حاشیه افتتاح غرفه رژیم صهیونیستی، در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی بیان شد. خبرگزاری امارات اعلام کرده است که الفلاسی و وزیر رژیم صهیونیستی در مورد اقدامات عملی مشترک برای حمایت از تبادل گردشگری و افزایش پروازهای مستقیم بین شهرهای دو کشور با هدف حمایت از رشد اقتصادی هر دو طرف در همه زمینه‌ها توافق کرده‌اند. وی تصریح کرد که دو طرف بر توسعه بخش گردشگری تأکید دارند. دولت امارات متحده عربی با وجود انتقادات فراوان زمینه حضور رژیم صهیونیستی در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ را فراهم آورد و برخی از وزرای کابینه این رژیم نیز علیرغم اظهارات تروریستی و جنایتکارانِ علیه فلسطینیان در این نمایشگاه حضور یافتند و مورد استقبال مقامات اماراتی قرار گرفتند. نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ با هدف ایجاد تحولی در اقتصاد امارات متحده عربی راه‌اندازی و انتظار داشت با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده تأثیر اقتصادی آن از ۱,۵ درصد تولید ناخالص داخلی فراتر رود. بااین‌حال کارشناسان معتقدند که این اهداف با توجه به شرایط شکننده اقتصاد جهانی در نتیجه کرونا و همچنین محدودیت‌های سفر در تعداد زیادی از کشورهای جهان دور از دسترس هستند. پارلمان اروپا نیز در اقدامی که می‌توان آن را ضربه‌ای بزرگ به تلاش دبی برای جذب میلیون‌ها بازدیدکننده از نمایشگاه توصیف کرد، از کشورهای عضو و شرکت‌های خود خواست در اعتراض به سابقه حقوق بشر در امارات متحده عربی نمایشگاه را تحریم کنند. پارلمان اروپا تصریح کرده است که امارات متحده عربی سابقه بدی از سرکوب سیستماتیک مدافعان حقوق بشر روزنامه‌نگاران، وکلا و معلمانی دارد که مورد مسائل سیاسی و حقوق بشر در امارات صحبت می‌کنند. همچنین از شیوهای غیرانسانی در عامل با بسیاری از کارگران مهاجر نیز انتقاد شده است.

ایجاد شده: 27/مهر/1400       آخرین ویرایش: 27/مهر/1400     اخبار خارجی
شصت و پنج درصد مسافران هوایی، نیروهای دولتی هستند

شصت و پنج درصد مسافران هوایی، نیروهای دولتی هستند

به گزارش هتل نیوز وبه نقل از تسنیم؛ " حرمت الله رفیعی " رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در گفت‌و‌گوی آنلاین با اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران با موضوع بررسی نقش ایرلاین‌ها و حمل‌و‌نقل هوایی در توسعه گردشگری در خصوص آثار کرونا و آزادسازی قیمت بلیت هواپیما بر صنعت حمل‌و‌نقل هوایی و چگونگی انعکاس آن در زمینه سفر و گردشگری گفت:کرونا آسیب جدی به تمام صنایع  بالاخص گردشگری وارد کرد و باعث مشکلات زیادی شد، به طوری‌که می‌توان گفت به دلیل عدم دانش مسئولین و اتخاذ تصمیمات نامناسب و در نظر نگرفتن منافع صنعت گردشگری تقریباً فعالیت این حوزه را به صفر رساند. تصمیمات غیرکارشناسی دولت و عدم مشورت با بخش خصوصی موجب سقوط صنعت گردشگری را در ایام کرونا شد وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های کارشناسانه ایجاد هر شغل در صنعت گردشگری حدود 50 میلیون تومان هزینه دارد تصریح کرد: درحالی‌که در کشورهای دیگر دولت‌ها با اعطای تسهیلات بلاعوض سعی در حفظ مشاغل گردشگری داشتند؛ مسئولین امر با درک شرایط دولت با پیشنهاد متخصصین مبنی بر اعطای وام‌های کم‌بهره از سوی دولت مخالفت کردند و باید گفت دود حاصل از این مخالفت و تصمیمات نادرست به چشم همه مردم رفت و همگان و نه فقط بخش صنعت گردشگری متضرر شدند. این مقام مسئول اظهار داشت: در اثر بی‌توجهی به درخواست‌های بخش خصوصی برای حفظ پرسنل تعداد زیادی از نیروهای شاغل در این حوزه بیکار شده و اقدام به مطالبه بیمه بیکاری کردند که بار اصلی هزینه‌ها در این ارتباط بر عهده دولت بود و این امر منجر به خالی شدن خزانه دولت و تحمیل هزینه‌های سربار به دولت شد. رفیعی همچنین بیان کرد: شخصاً در جلساتی که با حضور معاون اول وقت ریاست جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی برگزار می‌شد بنده با پرداخت وام به صورتی که بازپرداخت آن با تنفس سه ماهه باشد مخالفت کردم و آن را در توسعه و کمک به صنعت گردشگری بی‌رمق قلمداد کردم و مشابه ارز 4200 تومانی فسادبرانگیز توصیف کردم اما به هیچ عنوان به این نظرات توجه نمی‌شد. به اعتقاد وی در حوزه‌های دیگر به غیر از مسائل اقتصادی نیز به دلیل اتخاذ تصمیمات نادرست، صنعت گردشگری متضرر شد؛ مثلاً وزیر بهداشت وقت مدام از مردم درخواست عدم انجام سفر را داشت درحالی که ضریب احتمال ابتلا به این بیماری در مراکز اقامتی بسیار پایین‌تر از مراکز بهداشتی بود و مراکز گردشگری کاملاً شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند. به طوری‌که در بسیاری از کشورها و به صورت مشخص در کشور ترکیه تمام سفرها برقرار و مراکز اقامتی در طول دوره کرونا فعال بودند و به فعالیت خود ادامه می‌دانند و مدیریت کرونا نیز به خوبی انجام شد. رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ادامه داد: این انتظار وجود داشت که دولت با استفاده از فرصت کرونا حداقل به بازسازی و تجهیز ناوگان هوایی کشور بپردازد که از مجموع 250 تا 300 فروند هواپیمای موجود در کشور فقط چیزی در حدود 110 فروند از آن در حال حاضر فعال است و پرواز می‌کند؛ این اتفاق حاصل نشد و درمجموع  باید گفت متأسفانه دولت در طول دوسال گذشته به هیچ عنوان همراه و هم‌یار صنعت گردشگری نبوده و همواره موجب ایجاد چالش و و ورود آسیب به این حوزه می‌شد.  این مقام مسئول همچنین افزود: همه این‌ها در حالی بود که هرچند سال 98 سال پرحادثه و پرچالش بود و در آن با حوادث نظیر سیل، گرانی بنزین، شهادت سرادار سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی مواجه بودیم اما با این حال آمارهای ورودی و خروجی گردشگر در وضعیت نسبتاً مناسبی در مقایسه با ایام همه‌گیری کرونا قرار داشت و دلیل آن را نیز باید دخالت کمتر دولت در حوزه گردشگری دانست و این مطالبه همیشگی بخش خصوصی گردشگری بوده است که دولت اقدام به دخالت مخرب نکند. وی تأکید کرد: در حالی که هم اکنون در کشور صحبت از احتمال وقوع پیک ششم و عدم انجام سفر می‌شود که کشور‌های همجوار در اوج کرونا با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب  اقدام به برگزاری بزرگترین رویداد اقتصادی جهان تحت عنوان اکسپو کرده‌اند. به اعتقاد رفیعی سرمایه‌گذاری در گردشگری به مانند قالب یخ آب نیست که بعد از مدتی هدر رفته و از بین برود اما متأسفانه این دیدگاه غالب در نگاه دولت‌مردان نیست و کاملاً متضاد و مخالف این رویکرد است. عامل گرانی بلیط هواپیما، تعیین نرخ دستوری برای پرواز‌ها است رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی یکی از نمونه‌های دخالت بی مورد دولت در امر گردشگری را تعیین نرخ دستوری برای پروازهای اربعین دانست که موجب فساد، سردرگمی و افزایش چندبرابر قیمت این پرواز در بازار سیاه در ایام مبارک اربعین شد و همگان شاهد بودند مردم دچار سختی در راستای تهیه بلیت و انجام سفر شدند. این فعال صنفی گردشگری همچنین ادامه داد: در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای مسئولین مدام از زیان‌ده بودن ایرلاین‌ها صحبت می‌شود درحالی که سوال اساسی اینجاست که اگر این موضوع صحت دارد چرا تعداد ایرلاین‌ها اینقدر زیاد بوده و هر روز مجوز جدیدی برای یک شرکت به ظاهر خصوصی در این رابطه صادر می‌شود؟ وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به استناد اشتباه برخی از مسئولین به صحبت‌های مقام معظم رهبری در زمینه لوکس بودن صنعت گردشگری و هواپیمایی و استفاده از آن برای کسب درآمد از این حوزه گفت: طبق آماری که مسئولین اعلام می‌کنند کمتر از یک درصد مردم با هواپیما سفر می‌کنند و مطابق همین آمار بالغ بر 65 درصد از همین یک درصد استفاده کنندگان از حمل و نقل هوایی، بخش دولتی است. حال سوالی که وجود دارد این است که اگر این آمار صحت دارد دلیل پرداخت یارانه از جیب 99 درصد مابقی مردم در زمینه سوخت هوایی و ... چیست و چرا باید دولت با دست کردن در جیب مردم برای این صنعت که استفاده کننده اصلی آن خودش است یارانه و ارز دولتی بپردازد؟ وی همچنین با اشاره به جلسه خود با سفیر تونس بیان کرد: در این جلسه ایشان خواستار ارسال گردشگر از ایران بودند اما در مقابل درخواست ما مبنی بر ارسال متقابل گردشگر از تونس به ایران، گردشگری در ایران را پرهزینه دانست که به نظر این موضوع علیرغم تنزل ارزش پول ملی به دلیل گران بودن پرواز و هتل و .‌‌.. صحیح است؛ در حالیکه به دلیل وضعیت نامناسب صنعت هوایی با وجود آنکه کشور ما حداقل جز 10 کشور برتر دنیا در زمینه جاذبه‌های گردشگری است حجم سفرهای داخلی و خارجی برای بازدید از این جاذبه‌ها اصلاً مناسب نبوده و انطباقی ندارد. رفیعی در خصوص آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نیز اظهارکرد: در تمام دنیا نرخ بلیت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و این موضوع اگر به درستی اتفاق بیفتد قابل دفاع بوده و با رقابتی شدن شرایط بین شرکت‌های هواپیمایی موجب افزایش کیفیت سطح خدمات سفر به مسافران می‌شود در حالی که تعیین کف و سقف قیمت کاملاً متضاد با این موضوع است. صدور مجوز جدید آژانس‌های مسافرتی از طرف دولت موجب کلاهبرداری و رانت‌بازی می‌شود رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در خصوص آخرین شرایط آژانس‌های مسافرتی و صدور مجوز فعالیت نیز افزود: وقتی چیزی در حدود 50 درصد از آژانس‌ها در شرف انحلال و تعطیلی هستند صدور مجوز جدید با این هدف که فقط اعلام شود صدور مجوز در راستای ایجاد شغل انجام گرفته بی معنا بوده و صحیح نیست و انتظاری که از دولت وجود دارد هم‌یاری و همراهی برای جلوگیری از تعطیلی آژانس‌های موجود و صدور مجوزها به شیوه صحیح و با نظارت لازم است. رفیعی با انتقاد از اعطای مجوز فعالیت آژانس‌های مسافرتی توسط دولت و بدون مشورت با بخش خصوصی و تخصصی گردشگری تصریح کرد: در شرایط فعلی صدور هر مجوز جدیدی کاملا اشتباه بوده و صرفاً شائبه رانت‌بازی و کلاهبرداری دارد. به گفته این فعال صنفی گردشگری در حال حاضر بالغ بر 5000 آژانس مجوز فعالیت دارند اما اگر بررسی دقیقی صورت پذیرد  چیزی در حدود 2000 دفتر فعالیت واقعی ندارند و بقیه دفاتر به نوعی راکد بوده و عملاً فعالیتی ندارند و خواسته ما انجام بازرسی‌های دقیق و مستمر توسط دولت و واگذاری موضوع صدور مجوز و در مجموع اقدامات تصدی‌گرایانه به معنای دقیق کلمه به بخش خصوصی برابر قانون است. وی در انتها خاطرنشان کرد: آژانس‌های مسافرتی صرفاً عامل فروش خدمات هستند و هیچ نقشی در تعیین قیمت و  یا گران فروشی ندارند و این وظیفه نهادهای نظارتی است که مانع فروش بلیت به قیمت غیرقانونی و گران شوند‌.

ایجاد شده: 27/مهر/1400       آخرین ویرایش: 27/مهر/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...