نتایج جستجو...
گردشگری نوروزی، نیازمند طرحی نو

گردشگری نوروزی، نیازمند طرحی نو

به گفته وزیرمحترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حدود ۳۵ میلیون و ۸۷۱ هزار نفر در ایام نوروز امسال در کشورمان سفر کرده اند. بر این اساس از ۲۷ میلیون خانوار ایرانی بیش از ۱۱ میلیون خانوار سفر رفته‌اند و  از مجموع ۸۶  میلیون نفر جمعیت کشور، حدود ۴۰ درصد سفر رفتند و ۶۰ درصد هم سفر نکرده‌اند! با توجه به این واقعیت و تمرکز حجم بالای سفر در بازه 20 روزه تعطیلات نوروزی به نظر می رسد بتوان سفر ایرانیان در نوروز را نمونه ای استثنایی درسطح جهان برشمرد و  آن را با  تعطیلات روز ملی  در چین یا تعطیلات  جشن چند روزه دیوالی در هند مشابه دانست. اما این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که در هردو رویداد مذکور 40 درصد مردم آن کشورها همزمان به سفر نمی روند و از این جهت رویداد سفرهای نوروزی ایرانیان در نوع خود مشابه ای ندارد! از سوی دیگر  هرساله شاهد اتفاقات زیادی در جریان سفرهای نوروزی هستیم که مفهوم توسعه پایدار گردشگری رابه خودی خود به چالش می کشد: همچون ناهنجاری هایی که  نوروز امسال به وضوح بیشتری دیده شد از جمله برداشت خاک در جزیره هرمز یا یادگارنویسی های تخت جمشید که اینها تنها  بخش بسیار کوچکی از مشکلات و مصایب سفرهای نوروزی به حساب می آیند.  در کنار این موضوعات نباید از کشته شدن 880 تن و مجروح شدن بیش از بیست هزار نفر  از هم میهنانمان در تصادفات جاده ای غفلت کنیم. در کنار این موارد ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به مقاصد گردشگری ، مصرف بی رویه بنزین که هرساله در نوروز رکورد می زند، آلودگی های زیست محیطی ناشی از هجوم بی رویه گردشگران به مناطق توریستی و تزاحم با جامعه بومی و محلی که در برخی از اوقات گزارش هایی از مقاومت و مشکلات جوامع میزبان به گوش می رسد نیز به کرات مشاهده شد .  همه این موارد در کنار کمبود بلیت حمل و نقل در کنار گرانی شدید آن بخاطر عدم توازن در عرضه و تقاضا  بویژه در صنعت حمل و نقل هوایی و ریلی را هم بایستی به این موارد اضافه کرد که در کنار خطرات و نابسامانی هایی که در زمینه کمبود ظرفیت اسکان در بسیاری از مناطق کشوررخ می دهد و در نتیجه استقرار در واحدهای غیر رسمی و فاقد استانداردهای لازم برای بخشی از ایرانیان  پیش می آید اشاره کرد که در کل به پایین آمدن کیفیت سفر در نوروز می انجامد. در همین زمینه بد نیست اشاره ای به موضوع مهم تغییر اقلیم و  پیامدهای آن در کشور نیز اشاره کنیم که از جمله انها رخدادهای آب و هوایی نظیر بارش باران های سیل آسا  و صدور هشدارهای قرمز و نارنجی توسط سازمان هواشناسی کشور در ایام نوروز است که نسبت به سالیان قبل بیشتر و تقریبا به یک اقدام عادی و فراگیر تبدیل شده و نشان از این دارد که دیگر فروردین ماه را نمی توان به لحاظ آب وهوایی بهاری دانست و احتمال مواجه در این ایام با آب و هوای زمستانی بسیار است. از منظر عدالت اجتماعی نیز تعطیلات نوروزی 15 روزه برای بخشی از بدنه کارگری کشور که به اصطلاح روزمزد هستند و با انواع بحران های مالی و معیشتی همراه می شوند بسیار عذاب آور و شکننده است و از طرفی استفاده خاص بخشی از کارکنان دولت و نهادها از اماکن اقامتی - مهمانسراها و زایرسراهای ویژه کارکنان دولت و فرهنگیان و ... مورد انتقاد اکثریت مردم قرار گرفته و تولید کنندگان و کار آفرینان کشور نیز  همواره نسبت به تعطیلات طولانی این ایام  که عملا یک ماه از سال کشور تعطیل و اغلب  فعالیت ها بلاتکلیف می مانند شکوه و گلایه دارند.  پرواضح است در این شرایط بهترین مدلی که می توان این روند راتغییر داده و شرایط سفر ایرانیان را متحول و مشکلات را کاهش دهد تغییر سبک سفر ایرانیان و خارج کردن ایام نوروز به عنوان پیک مسافرتی است و برای این مهم کاهش تعطیلات نوروزی و تقلیل آن به 4-5 روز که در تقویم رسمی کشور هم پیش بینی شده مورد انتظار است و برنامه ریزی برای انتقال پیک سفر به فصل تابستان به عنوان فصل مسافرت برای همه افراد و خانواده ها و مشابه اغلب کشورهای دنیا پیشنهاد می شود. براین اساس چنانچه دولت بتواند ضمن تبیین این موضوع به آحاد مردم ایام تعطیلات نوروزی را به سمت تعطیلات کوتاه مدت تقلیل داده و سفر ایرانیان در این ایام متمرکز بر دیدار از فامیل و بستگان ( گردشگری  وی اف آر) شود و از تبلیغات بی رویه سفر  نیز خودداری  گردد ستادهای خدمات سفر در کشور جمع و جور شده و بسیج امکات دولتی محدودتر خواهد شد و مسلما  هزینه های سربار هم کاهش خواهد یافت و مشکلات پیش گفته به حدقابل توجهی کاهش و رفع خواهد شد. بیاییم برای حفظ جان هم میهنانمان و حفظ  آبرو و عزت ایرانیان و پایداری زیست محیطی در کشور و مسافرت های نوروزی طرحی نو در اندازیم. ✍️ فرید جواهرزاده - رییس دوره اول و دوم انجمن علمی طبیعت گردی ایران

ایجاد شده: 22/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 22/فروردین/1404     مقالات و یادداشت ها
 آمار کل گردشگری خارجی ۱۴۰۳ تنها ۲۷۰۰گردشگر!

آمار کل گردشگری خارجی ۱۴۰۳ تنها ۲۷۰۰گردشگر!

به گزارش ایتنا ؛ " مصطفی شفیعی شکیب " رییس جامعه تورگردانان ایران گفت : تور ورودی به ایران به شدت ضعیف شده و نوروز امسال هم تقریبا می‌توان گفت تورهای خارجی ورودی به ایران نداشتیم. متاسفانه گردشگری ورودی به ایران با رکود سنگینی مواجه است و حتی براساس آمار مرکز توسعه صادرات ایران، کل گردشگران ورودی سال ۱۴۰۳ به کشور حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر است. وی افزود : در یک کشور ۸۵ میلیون نفری، آمار ۲۷۰۰ گردشگر ورودی در صنعت گردشگری به معنای آن است که واقعا گردشگر خارجی به ایران سفر نکرده و توری به ایران وارد نشده است. او ادامه داد : درخواست سال‌های قبل برخی دفاتر مسافرتی در حوزه ورود گردشگران خارجی به ایران برای نیامدن گردشگران خارجی به کشور در ایام نوروز به این دلیل بود که هتل‌ها در این ایام قیمت اتاق خود را دو برابر می‌کردند و میزان اقامت مسافر را از یک شب به سه شب بصورت اجباری افزایش می‌دادند. بنابراین دفاتر مسافرتی که در ورود گردشگر به ایران فعالیت می‌کردند تورهای ورودی به ایران در تعطیلات نوروز کنسل می‌کردند.  رییس جامعه تورگردانان ایران در پایان گفت : سفرها به گونه‌ای بود که گردشگران داخلی هتل‌ها و بومگردی‌ها را پر می‌کردند و یا حتی در چادر می‌خوابیدند و به هر حال سفر انجام می‌شد. ولی امسال سفرها به گونه‌ای دیگر انجام شد با این تفاوت که سطح اشغال هتل‌ها در تهران و شهرستان‌ها بسیار کم شد و این تفاوت سفرهای داخلی نوروز ۱۴۰۴ با سال‌های گذشته بود.

ایجاد شده: 21/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1404     اخبار داخلی
کاهش ۴۳ درصدی اشغال هتل‌های اردبیل در نوروز ۱۴۰۴ نسبت به سال قبل

کاهش ۴۳ درصدی اشغال هتل‌های اردبیل در نوروز ۱۴۰۴ نسبت به سال قبل

به گزارش ایتنا ؛ " جعفر بذری " رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل گفت :  صنعت گردشگری استان اردبیل با کاهش نگران‌کننده آمار اقامت گردشگران روبرو شده است به‌گونه‌ای که میزان اشغال اقامتگاه‌ها در سال جاری به ۴۵ درصد رسیده است، درحالی‌که این رقم در سال گذشته ۸۸ درصد بوده است. وی افزود : به نظر می‌رسد کاهش ۴۳ درصدی اشغال اقامتگاه‌های استان اردبیل، طی تعطیلات اخیر، زنگ خطر را برای فعالان این حوزه به صدا درآورده است. " بذری " ادامه داد : در سال گذشته، متوسط ماندگاری ۳۶ ساعت بود، درحالی‌که امسال این رقم به ۱۷ ساعت رسیده است و این نشان می‌دهد که گردشگران زمان کمتری را در استان سپری کرده‌اند. رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل تاکید کرد : در صورت عدم توجه به این موضوع، صنعت گردشگری استان با مشکلات جدی‌تری روبرو خواهد شد.

ایجاد شده: 21/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1404     اخبار داخلی
سیاست های غلط، حکمرانی بد و غفلت از منابع گردشگری کشور

سیاست های غلط، حکمرانی بد و غفلت از منابع گردشگری کشور

وقتی فهم کارگزاران و مسئولان از توانمندی های کشور ناقص است. وقتی برنامه ای برای توسعه گردشگری کشور به عنوان مهمترین اولویت اقتصادی و فرهنگی وجود ندارد. وقتی هدایت سرمایه ها و منابع ملی براساس آمایش سرزمین نیست. وقتی دعوای نمایندگان حوزه های انتخابیه و استانداران برای اختصاص و اخذ بودجه های ملی و هزینه و مصرف آن در صنایع آب بر بدون توجه به اقلیم، منابع آبی و سرزمینی است. وقتی مسابقه بر سر احداث داشتن کارخانه های ذوب‌ فلزات، پتروشیمی، سیمان و سرامیک در بین نمایندگان مجلس شروع می شود و داشتن این صنایع آب بر به افتخاری برای نماینده حوزه های انتخابیه و مسئولان شهر بدون توجه به عواقب آلودگی زیست محیطی، منابع آبی و خاکی، تامین انرژی و بازارهای فروش و حمل و نقل و ترانزیت، تبدیل می شود.  همین شده است که در شهرهایمان ذوب آهن ، سیمان و سنگ و سرامیک داریم ولی آبی برای نوشیدن و هوایی برای نفس کشیدن نداریم. و این یعنی فاجعه و بی خردی تام در حکمرانی و حکمروایی بد و زشت در اداره مملکت. یکی بر سر شاخ و بُن می برید!؟! امروزه همان رخ می دهد که در استان های اصفهان و یزد فارس و ارومیه می بینیم. عدم درک توانمندی ها و ظرفیت های توسعه ای و اولویت بندی تخصیص و هدایت سرمایه ها بر اساس اصل هزینه و فایده منطقه ای و عدم پایبندی به اصول توسعه پایدار و علم اقتصاد در صادرات و واردات و شعارهای بی محتوای خودکفایی صنعتی و کشاورزی و تولیدات ملی به هر قیمتی. تاسف. بعد از ۴۵ سال هم وابسته تر شده ایم و هم محیط زیست مان را نابود کرده ایم و هم دشمن تراشی و تنفر در داخل را در حوزه های جغرافیایی و منطقه ای افزایش داده ایم و هم مردم را به جان یکدیگر انداخته ایم. حکایت تخریب تاسیسات آب انتقالی شرب یزد در شرق اصفهان از همین نوع است. براستی اولویت توسعه در مرکز کشور و فلات مرکزی ایران با توجه به اقلیم و منابع آبی موجود چه بوده و می باشد؟ بجز گردشگری!؟! شهرهایی که هم اکنون به لحاظ ظرفیت ها و منابع برتر میراث عظیم فرهنگی و طبیعی و انسانساخت خود می بایستی به مهمترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل و درآمد چند هزار برابری تولیدات صنایع مخرب استقرار یافته کنونی برای ساکنان این مناطق می شدند، اکنون بر روی زمین سوخته به دنبال آب برای شرب و زمین هایی می گردند که دچار فرسایش و فرونشست روزمره شده اند.  شما نام این بلایی که حاکمان و برنامه ریزان بر سر آنان آورده اند چه می گذارید؟ بجز جهل و بی سوادی و کج فهمی؟ اگر فهم درستی در کشور حاکم بود هم اکنون استانهای اصفهان و یزد و قم و فارس‌ و کرمان بایستی برای جذب هرچه بیشتر گردشگر داخلی و خارجی کنسرسیوم ها و اتحادیه هایی برای مدیریت مقصد و افزایش سهم بیشتر از بازار تجارت گردشکران خارجی برای دیدار از دستاوردهای تمدن کهن ایرانی و اسلامی اقدام می کردند نه دعوا برای انتقال آب جهت شرب و مصرف در صنایع مخرب! آبی که بایستی در زاینده رود جاری و شهر را زنده و سفره های آبی زیر زمینی را تغذیه و تالاب ها را سیراب کند تا انبوه گردشگران دنیا را میزبان شایسته ای باشد و صنایع دستی، سوغات و محصولات محلی را شکوفا نماید هم اکنون اصفهان  را خشک و آلوده و یزد را بی آب و وابسته به آسمان و زمین کرده است. بله این بی تدبیری نیست. این ظلم به میهن است. این ناترازی نیست. این ورشکستکی حکمرانی است. اگر اولویت نظام و کشورداری بر اساس اقتصاد فرهنگ بنا می شد هم اکنون می بایستی سرزمین ایران و البته استان یزد یکی از برترین قطب های گردشگرپذیر جهان و تولید و فروش برتر صنایع دستی، هنرهای بومی و سوغات محلی می شد نه وابسته به آب زاینده رود برای تولید آهن و فولاد و کاشی و سرامیک. بله آب زاینده رود برای کسری آب‌شرب مردمان شریف و نجیب و صرفه جوی استان یزد مورد استفاده قرار می گیرد ولی منابع آبی خود استان صرف چه صنایع آب بری می شود که بر اثر سیاست های غلط مکان گزینی و سهم خواهی ضد پایداری محیطی و گردشگری در این استان و استان اصفهان و البته در استانهای مرکزی و بی آب ایران استقرار یافته اند. درآمد ذوب آهن و کارخانجات و صنایع آب بر اصفهان چند میلیارد دلار است که هم هوا، هم آب و هم روحیه سرزندگی مردم اصفهان را تباه کرده است؟ سالیانه چند میلیون گردشگر داخلی و خارجی را برای دیدن دستاوردهای تمدن اسلامی در شهر اصفهان و کرانه های زیبای زاینده رود می توانیم میزبانی کنیم؟ که هم درآمد چند صدبرابری این صنایع مخرب را داشته باشد، هم صنایع دستی و هنرهای ملی و بومی را شکوفا کند و هم از فرونشست زمین و فرونشست جاذبه ها و تخریب بناهای تاریخی اصفهان پیشگیری کند. برنامه ریزان بی سواد اعم از دولت و نمایندگان مجلس با دستان خودشان جنگ آب را در داخل کشور رقم زده اند که قطعا عواقب آن همانند نابودی معیشت کشاورزان و باغداران بومی، تشدید مهاجرت، افزایش حاشیه نشینی، افزایش ناامنی، بیکاری، تنفر اجتماعی و نابودی محیط زیست و افزایش ریزگردها و آلودگی هوا و در نهایت انسجام ملی را خدشه دار خواهد کرد. این وضعیت برای دریاچه ارومیه و تالاب میانکاله به خاطر سدسازی بی رویه و هدایت حق آبه دریاچه و تالاب برای کشاورزی همچنین انتقال فاضلاب صنعتی و شهری به تالاب انزلی و سایر  منابع آبی داخلی نیز صادق است! سیاست های غلط کشور  و حکمرانی بد...!؟! ✍️ علی رحیم پور - کارشناس گردشگری

ایجاد شده: 20/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 20/فروردین/1404     مقالات و یادداشت ها
 اعلام آمار اقامت رسمی در تأسیسات گردشگری

اعلام آمار اقامت رسمی در تأسیسات گردشگری

به گزارش ایتنا ؛ آمار اقامت رسمی در تأسیسات گردشگری استان‌های کشور منتشر شد. این آمار، میزان استقبال گردشگران از اقامت در مراکز رسمی را نشان می‌دهد و می‌تواند شاخص مهمی برای ارزیابی عملکرد اقامتی استان‌ها باشد. خراسان رضوی با ثبت ۲٬۷۹۴٬۸۴۵ اقامت رسمی، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. مازندران با ۱٬۷۶۷٬۱۸۸ اقامت در جایگاه دوم قرار دارد که نشان‌دهنده جذابیت بالای سواحل دریای خزر و طبیعت شمال کشور برای گردشگران است. گیلان با ۹۳۲٬۷۶۹ مورد اقامت، سومین مقصد پر اقامت بوده که نشان می‌دهد این استان نیز سهم مهمی در جذب گردشگران شمال کشور دارد. فارس و هرمزگان به ترتیب با حدود ۶۱۰ هزار و ۶۰۹ هزار اقامت رسمی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.  استان‌های اصفهان، یزد، خوزستان، کرمان و اردبیل نیز در رتبه‌های پایین‌تر قرار دارند، با اقامت‌هایی در بازه ۲۲۰ تا ۳۷۰ هزار نفر. این ارقام با وجود پتانسیل‌های تاریخی و طبیعی این مناطق، نشان از نیاز به توجه بیشتر در زمینه تبلیغات و زیرساخت‌های گردشگری دارد. این آمار نشان می‌دهد که تمرکز اقامت رسمی همچنان به سمت استان‌های مذهبی و شمالی کشور است. این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای سایر استان‌ها باشد که نیاز به توسعه زیرساخت، تبلیغات مؤثر و تنوع‌بخشی به خدمات گردشگری دارند تا بتوانند سهم بیشتری از گردشگران داخلی و خارجی را جذب کنند.

ایجاد شده: 18/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1404     اخبار داخلی
بازدید از ۱۴۰۰ مرکز اقامتی و پذیرایی بین‌راهی در ایام نوروز

بازدید از ۱۴۰۰ مرکز اقامتی و پذیرایی بین‌راهی در ایام نوروز

به گزارش ایتنا ؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران گفت : تعداد بازدید از مراکز اقامتی و پذیرایی بین‌راهی استان تهران تا ۱۳ فروردین مصادف با روز ملی طبیعت به بیش از ۱۴۰۰ مورد رسید. وی افزود : این آمار در حالی ثبت شده است که ستاد خدمات سفرهای نوروزی از ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ خدمت‌رسانی به گردشگران داخلی و خارجی را آغاز کرد و در این بازه زمانی بازدیدها به طور پیوسته و فشرده با بررسی دقیق و اصولی میزان رعایت استانداردها و ضوابط در همه مراکز بین‌راهی انجام شد تا بتوانیم به بهتری نحو میزبان مسافران نوروزی باشیم. او گفت : همچنین تعداد شکایات، نظرات و پیشنهادات ثبت شده مسافران نوروزی در سامانه برخط ۰۹۶۲۹ تاکنون، بیش از ۵۰۰ مورد بوده که توسط کارکنان و نیروهای فعال ستاد هماهنگی سفر به همه آن‌ها رسیدگی صورت گرفته است.

ایجاد شده: 15/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 15/فروردین/1404     اخبار داخلی
سفر کردن می‌تواند روند پیری را کندتر کند

سفر کردن می‌تواند روند پیری را کندتر کند

به گزارش سرویس خارجی ایتنا ؛ یک پژوهش جدید که توسط دانشگاه Edith Cowan (ECU) در استرالیا انجام شده، نشان می‌دهد که سفر کردن تأثیر مثبتی بر سلامت جسمی و روانی داشته و می‌تواند روند پیری را به تأخیر بیندازد. این تحقیق که برای اولین بار از نظریه انتروپی برای بررسی تأثیرات سفر بر سلامت انسان استفاده کرده، نشان می‌دهد که تجربه‌های مثبت سفر، مانند فعالیت‌های بدنی و استراحت، می‌توانند به کاهش علائم پیری کمک کنند. انتروپی که به‌عنوان گرایش جهان به سوی نابسامانی و مرگ تعریف می‌شود، در این تحقیق به‌کار گرفته شده تا نشان دهد که چگونه سفر می‌تواند این روند را در بدن انسان کاهش دهد.  سفر، راهی برای جوان ماندن بر اساس یافته‌های این مطالعه، سفرهای فعال مانند پیاده‌روی و شنا باعث افزایش تحرک و بهبود سلامت جسمی می‌شوند. از سوی دیگر، سفرهای آرام و بدون فعالیت شدید، می‌توانند استرس مزمن را کاهش داده، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و عملکرد دفاعی بدن را به حالت طبیعی بازگردانند. این موارد به بدن کمک می‌کنند تا در سطحی پایین‌تر از انتروپی قرار گیرد، که این امر با سلامت بهتر و پیری کندتر همراه است. درمان با سفر ؛ راهکاری نوین برای سلامت جسم و روان محققان تأکید دارند که سفر تنها یک تفریح ساده نیست، بلکه می‌تواند به‌عنوان یک عامل مؤثر در بهبود سلامت جسمی و روانی مورد استفاده قرار گیرد. بر همین اساس، آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که “درمان با سفر” می‌تواند به‌عنوان یک روش نوین برای ارتقای سلامت عمومی به کار گرفته شود. این تحقیق در شرایطی منتشر شده که نگرانی از پیری، به‌ویژه در میان زنان و نسل‌های جوان‌تر، افزایش یافته است. محققان توصیه می‌کنند که به‌جای استفاده از روش‌هایی مانند بوتاکس یا تزریق سلول‌های بنیادی، افراد با برنامه‌ریزی برای سفر و تجربه‌های مثبت آن، می‌توانند به سلامت بهتر و طول عمر بیشتر دست یابند. باز نشر با ذكر منبع بلامانع است. 

ایجاد شده: 15/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 15/فروردین/1404     اخبار خارجی
گردشگری ایران درگیر موانع اداری و کمبود زیرساخت‌ها

گردشگری ایران درگیر موانع اداری و کمبود زیرساخت‌ها

به گزارش ایتنا ؛ سیدرضا صالحی‌امیری در آیین افتتاح هتل پنج‌ستاره آراز از برنامه‌های دولت برای توسعه صنعت گردشگری سخن گفت. او تأکید کرد که دولت در نیمه نخست سال جاری بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری اختصاص خواهد داد. همچنین، برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۰۰ هتل جدید در کشور، از جمله ۲۰ تا ۳۰ هتل در مازندران، در دستور کار قرار دارد. وزیر گردشگری بر عزم دولت برای تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری و کاهش بروکراسی‌های پیچیده تأکید کرد. او گفت که دولت با برگزاری نشست‌های مستمر با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، در تلاش است موانع اجرایی را برطرف کند. همچنین، کاهش زمان صدور مجوزهای ساخت هتل به کمتر از یک ماه و ایجاد اتاق‌های مجوز در دستگاه‌های اجرایی، از جمله اقدامات کلیدی دولت خواهد بود. صالحی‌امیری با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری ایران، بر ضرورت جذب گردشگران خارجی و رفع مشکل فصلی بودن گردشگری تأکید کرد. او گفت که دولت در حال مذاکره با کشورهای حوزه نوروزی و خلیج‌فارس برای افزایش گردشگران ورودی است. همچنین، توسعه امکانات گردشگری در استان‌های پرتقاضا، مانند مازندران، از اولویت‌های دولت برای رونق پایدار این صنعت خواهد بود. او گفت که یکی از چالش‌های اصلی سرمایه‌گذاران، بروکراسی پیچیده و زمان‌بر است و دولت با برگزاری نشست‌های مستمر و کاهش زمان صدور مجوزها به کمتر از یک ماه، در تلاش برای رفع این موانع است.

ایجاد شده: 13/فروردین/1404       آخرین ویرایش: 13/فروردین/1404     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...