به گزارش هتلنیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز صحن علنی با بررسی و تصویب ماده 33 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند تا به ازای خروج هر مسافر ایرانی از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی، وجوهی را به عنوان مالیات از مسافران دریافت کنند و به حساب درآمدهای عمومی نزد خزانهداری کل کشور، واریز نمایند. بر اساس تبصره 1 این ماده، افراد و گروههای ذیل از پرداخت مالیات موضوع این ماده مستثنی هستند. دارندگان گذرنامههای سیاسی و خدمت خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی، دریایی و خطوط پروازی دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام میگردند دارندگان پروانه گذر مرزی و مرزنشینان جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگری اعزام میشوند زائران ایرانی که در ایام اربعین حسینی به مقصد عراق از کشور خارج میشوند ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس تبصره ۲ این ماده، گردشگران و ساکنین دائم یا موقت مناطق آزاد تجاری - صنعتی که صرفا از مبداء مناطق مذکور به خارج از کشور عزیمت میکنند، مشمول عوارض خروج از کشور موضوع قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران و آییننامههای اجرایی مربوطه میشوند. همچنین بر اساس تبصره ۳ این ماده، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است تا پرداخت مالیات خروج از کشور مسافران ایرانی که عازم خارج از کشور هستند را به روشی که سازمان تعیین مینماید، کنترل و از خروج مسافرانی که مالیات مزبور را پرداخت ننمودهاند، جلوگیری نماید. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز ماده 34 لایحه مالیات بر ارزش افزوده را نیز تصویب نمودند. بر اساس این ماده، اشخاصی که مبادرت به حمل و نقل برونشهری مسافر و فروش بلیت در داخل کشور با وسایل نقلیه زمینی ( به استثنای ریلی ) و دریایی میکنند، مکلفند تا پنج درصد بهای بلیت را با درج در بلیت و یا قرارداد، حسب مورد به عنوان عوارض شهرداری از مسافران اخذ و هر ماه تا حداکثر پانزدهم ماه به حساب شهرداری مبدا سفر واریز نمایند. واریز عوارض مذکور بعد از موعد مقرر موجب تعلق جریمهای به میزان دو درصد به ازای هر ماه تاخیر و اختلاف و استنکاف از پرداخت عوارض موضوع این ماده، مشمول ماده ۷۷ قانون شهرداریها مصوب 1344/04/11 با اصلاحات و الحاقات بعدی خواهد بود.
ایجاد شده: 1/بهمن/1398 آخرین ویرایش: 1/بهمن/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، فعال حوزه گردشگری سلامت کشور با انتقاد از اظهارات معاونین وزارت بهداشت در نشست با مدیران عامل بیمارستانها و شرکتهای تسهیلگر دارای مجوز گردشگری سلامت، اظهار داشت: ما در این شرایط سخت با اعتبار شخصی در حال جذب گردشگران سلامت به ایران هستیم ولیکن گویا افرادی قصد دارند همین میزان کم را نیز قطع کنند. "عبدالرضا خدادادی" با طرح این پرسش که نقش وزارت گردشگری در حوزه گردشگری سلامت چیست، ابراز داشت: در شرایط بحرانی که گردشگری کشور در آن قرار دارد، موازیکاری وزارت بهداشت در زمینه گردشگری سلامت، اوج بد سلیقگی و نوعی خودزنی است. "خدادادی" بیان داشت: اظهارات مطرح شده از سوی معاون درمان وزارت بهداشت، بیانگر سلطه کامل بیمارستانها و مراکز درمانی بر گردشگری سلامت کشور است. پس وزارت گردشگری کجای این معادله قرار دارد و اصلا چرا به سلامت پیشوند گردشگری اضافه میشود؟ وی افزود: هنوز تعریف دقیق و مشخصی از دلال و دلالپروری در حوزه گردشگری سلامت بعمل نیامده است. گاهی اوقات ملاحظه میشود که حتی شرکتهای تسهیلگر نیز با استفاده از رانتهای خاص خود تبدیل به دلال میشوند. رییس هیاتمدیره شرکت "سراج متحده" که در زمینه اعزام گردشگران سلامت کشور عمان فعالیت میکند در ادامه گفت: با بررسی گذشته و سابقه فعالیت گردشگری سلامت در ایران، متوجه میشویم که افراد و شرکتها در کشور مبدا، اقدام به اعزام بیماران به ایران نمودهاند و اکثر گردشگران سلامت از طریق این افراد و شرکتها وارد کشور میشوند. وی ادامه داد: این در حالیست که شرکتهای تسهیلگر با دریافت مبلغی به عنوان سهم شرکت یا بیمارستان از افراد، همین کار را انجام میدهند. در واقع پول زوری است که باید به شرکتهای دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، پرداخت نمایند. "عبدالرضا خدادادی" با تحلیل وضعیت صنعت گردشگری در کشور، گفت: در شرایط بحرانی کنونی که اکثر تورهای ورودی به کشور، کنسل شده و تعداد گردشگران خارجی به حداقل رسیده است، این مترجمان و راهنمایان گردشگری سلامت دارای سابقه و اعتبار نزد متقاضیان در کشورهای هدف هستند که با اعتمادسازی در حال جذب گردشگران سلامت هستند. وی تصریح کرد: پرداختن به موضوع حذف این دلسوزان و گمنامان عرصه گردشگری سلامت در این برهه زمانی، نوعی کجسلیقگی و خودزنی است. "عبدالرضا خدادادی" در پایان گفت: اگر قرار است بیمارستانها به طور مستقیم، جذب گردشگران سلامت را انجام دهند پس نقش وزارت گردشگری چیست و در این دور باطل ضرر اصلی متوجه چه کسی خواهد بود؟
ایجاد شده: 29/دی/1398 آخرین ویرایش: 29/دی/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، ششمین همایش دیجیتال مارکتینگ و صنعت گردشگری شب گذشته ( 27 دیماه ) با حضور معاون گردشگری کشور در هتل اسپیناس پالاس تهران، برگزار شد. معاون گردشگری کشور ضمن تقاضا از فعالان این حوزه، اصحاب رسانه و مردم برای عدم بازنشر اخبار منفی از ایران در فضای مجازی در خصوص تاثیر واقع اخیر در صنعت گردشگری، اظهار داشت: نگران وضع موجود نیستیم زیرا برنامه ریکاوری گردشگری در حال اجراست. "ولی تیموری" اظهار داشت: اخبار بد هیچ وقت فعالان گردشگری را مایوس نمیکند و برای اینکه ایران مقصدی جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی شود، همواره تلاش میکنیم. وقایع و اتفاقات تلخ در کشورهای دیگر هم رخ داده ولی مهم این است که برنامه داشته باشیم. "تیموری" با اشاره به اینکه برای خروج از این وضعیت ناخواسته، برنامهریزی شده است، گفت: فعالیتهای روتین گردشگری همچون شرکت در نمایشگاهها را ادامه میدهیم. هماکنون در نمایشگاه اشتوتگارت آلمان حضور داریم و به زودی نیز به نمایشگاه فیتور در اسپانیا میرویم. بعد از آن نیز نمایشگاههای تهران و آلمان را در پیش داریم. معاون گردشگری کشور در ادامه گفت: به محض اینکه آرامش در کشور برقرار شود، گردشگری بار دیگر به روزهای اوج خود باز میگردد. البته این روزها باید حواسمان بیشتر باشد که نتیجه تلاشهای چندساله با تولید محتوای منفی و انتشار آن در فضای مجازی از بین نرود. وی در ادامه با اشاره به تاثیرات فناوری دیجیتال در حیات گردشگری، گفت: همچنان که با همه سختیها و استفاده از تمام توان بخش خصوصی و دولتی، تلاش میکنیم تا ایران را به عنوان یک مقصد گردشگری به دنیا معرفی کنیم، باید بدانیم این زحمات وقتی به نتیجه میرسد که مستمر باشد. "ولی تیموری" تصریح کرد: تکنولوژی به همان اندازه که به معرفی داشتههای ایران به عنوان مقصد گردشگری کمک میکند به همان اندازه میتواند با انتشار محتوا و اخبار منفی، یک کشور را به عنوان مقصد بد مطرح کند. معاون گردشگری کشور در پایان، فضای کسب و کار گردشگری در کشور را آماده دانست و اظهار داشت: دستورالعمل کسب و کار فضای مجازی هفته گذشته و پس از مشورت با فعالان گردشگری، ابالاغ شده است. از سوی دیگر تشکل حرفهای آن در بخش خصوصی نیز شکل گرفته و منع قانونی آن برطرف شده است.
ایجاد شده: 28/دی/1398 آخرین ویرایش: 28/دی/1398 اخبار داخلی
دولت باید نظارت عالیه داشته باشد امّا نباید آن را با دخالت عالیه اشتباه گیرد. جناب آقای "مونسان" وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ آیا وقت آن نرسیده به یک خانهتکانی درون سازمانی بپردازید؟! آیا وقت آن نرسیده که بدون آنکه هزینهای به دولت تحمیل کنید تفکر حاکم بر صنعت گردشگری که در این وزارتخانه نهادینه شده را به وسیله نیروهای جوانتر با افکار سازندهتر بیازمائید؟!! ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی، کم کم به تاریخ میپیوندد و در این مدت طولانی همان کسانی که با تبصره "ث" این ماده مخالف بودند به جای آنکه با کمک بخش خصوصی آئیننامهها و دستورالعملها را با تصویب جنابعالی به لایحه و سپس پیشنهاد قانونی تبدیل کنند، به دنبال تضعیف تشکلهای حرفهای بخش خصوصی هستند. عمر و تجربه بعضی از تشکلهای منسجم تاسیسات گردشگری که به صورت خودجوش در استانها و کشور توسط فعالان حقیقی تاسیسات گردشگری به وجود آمده از مجموع فعالیت سازمان ایرانگردی و جهانگردی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارتخانه متبوع بیشتر است. حال معاونین و مدیران کل شما با یکدیگر نیز نمیتوانند به توافق برسند و دستورالعملهای غیر کارشناسی یکدیگر را لغو میکنند. صرفا برای اینکه اجازه ندهند تا تشکلهای بخش خصوصی به رشد و تکامل برسند. جناب آقای وزیر؛ ما هم عقیده داریم وظیفه ذاتی و قانونی دولت و دستگاه اجرائی جنابعالی، نظارت عالیه است امّا چرا این نظارتها به گونهای دیگر تعبیر و تفسیر میشود؟ آنچنان اشتباهات انباشته شده که سایر دستگاههای دولتی نیز به جمع منتقدان آن وزارتخانه برآمده و عضو هیاتمدیره صندوق توسعه ملی میفرمایند ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، آماده پرداخت داریم و وزارت گردشگری نتوانسته است آن را جذب کند چون برنامه ندارد. با هزاران زحمت و امید، سرمایهگذار جذب میشود و ناگهان یکی از مسئولین شما در یکی از شهرها مانند قزوین ایشان را تهدید میکند!!! سپس اظهار میفرمایند که این سرمایهگذاران اهلیت ندارند!!! با توهین، افترا، اتهام زدن و تهدید چه موضوعی را میخواهند ثابت کنند؟! میخواهند سلب مسئولیت نمایند؟! چرایی اینکه در مقابل، سرمایه آماده و تسهیلات آماده امّا فرار سرمایهگذار صورت میگیرد فقط به دلیل ترس از بازگشت سرمایه است. آیا پای درد دل سرمایهگذاران نشستهاند؟ بدون نیازسنجی، مکانیابی و داشتن آمار صحیح و فقط با شعارهای گوناگون مبنی بر اینکه زیرساخت نداریم، هر فرد و هر مشتاق این صنعت را ترغیب به سرمایهگذاری کردهاند. در یک بازه زمانی در یکی از شهرهای زیارتی و یا سیاحتی دو شب به کمبود اتاق گرفتار میشوند و دستورالعمل سراسری و کشوری صادر کرده و با این شعار که گردشگر حق انتخاب دارد، مجوز خانهمسافر را در هر کوی و بازار ارائه میدهند ولی برای ساماندهی آنها به هزاران مشکل بر میخورند. مبتکری عزیز در گوشهای از سرزمین پهناور ایران با هنرمندی تمام، خانه و کاشانه خود را در روستا تبدیل به محل اقامت میکند و احسنت به او که مکانی مورد پسند گردشگران ایرانی وخارجی فراهم مینماید و سپس وامصیبتا!!! مدیران کل استانها به رقابت پرداخته و روستائیان عزیز را تشویق به ساخت بومگردی کرده و بدون مطالعه میدانی، آمار میدهند و حتی توجه به ماهیت و هویت بومی آنها نیز ندارند و فقط به کمیت میاندیشند و حجم و تعداد آنها را افزایش میدهند. خداوند متعال خود کمکی کند تا این عزیزان بتوانند حداقل اقساط بانکی خود را بپردازند. آنچنان این آش شور میشود که وزیر محترم آموزش و پرورش نیز به ساخت و ساز بومگردی میپردازد. از میهمانسراهای دولتی و واحدهای غیرقانونی نمیگوئیم که حکایتی است کهنه و فراموش شده. آیا پسندیدهتر نیست از تشکلهای گردشگری حمایت بیشتری نمائید؟ هرچند کاملاً واقف هستیم که به معاونت گردشگری، ادارات نظارتی و مدیران کل خود دستور دادهاید در صورت رعایت مفاد قانونی و دستورالعملها در روند انتخابات هیاتمدیرهها دخالتی نکنند امّا تصور میفرمائید این مهم رعایت میشود؟ تقاضا میکنم اجازه دهید خودمان نمایندگان خودمان را انتخاب کنیم. تحقیق فرمائید که چگونه با درایت معاونت گردشگری و چشمپوشی دستگاه نظارتی، مجوز فعالیت به تشکل حرفهای تازه تاسیسی در یکی استانها دادهاند که هیاتمدیره آن بازرس ندارد چون خودخواسته بازرس را به نایبرئیس تبدیل کردند. عضوی دیگر پروانه بهرهبرداری ندارد و سابقه مدیریت بعضی از اعضای آن به یک سال و دو سال نیز نمیرسد. آن دیگری با صفر رای که حتی خودش نیز به خودش رای نداده است. این طنز نیست. یک حقیقت تلخ است. یا استانی دیگر که تا حد .فروپاشی تشکل قدیمی پیش رفتهاند به حقیقت چرا حتی یک مورد کوچک از اختیارات خود را با میل و رغبت نمیخواهید به بخش خصوصی بسپارید؟ چرا این همه مقابله؟ وزیر عزیز، جناب آقای مونسان؛ آنجا که فریاد کردیم برای تاسیس وزارتخانه و اینجا که تقاضا میکنیم برای تعامل بیشتر، هر دو را بدون هیچ حُب و بغض و فقط به منظور رونق صنعت گردشگری میخواستیم. لذا اگر نمایندگان آگاه و حقیقی بخش خصوصی را در کنار خود به مشاورهای واقعی طلب کنید، یقین بدانید یک شبه ره صد ساله خواهید رفت. سید علی معینزاده - فعال حوزه گردشگری و هتلداری کشور
ایجاد شده: 24/دی/1398 آخرین ویرایش: 24/دی/1398 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز، مرکز پژوهشهای مجلس شورای در بررسی لایحه بودجه 99 وزارت گردشگری به این نتیجه رسید که اعتبار پیشبینی شده برای جذب هر گردشگر خارجی به کشور، حدود 10 هزار تومان است. بر اساس این گزارش و با توجه به هدف کمی 8 میلیون گردشگر ورودی در لایحه سال 1399، اعتبار پیشبینی شده برای جذب هر گردشگر در حدود 10 هزار تومان یا به عبارتی کمتر از یک دلار است. این بودجه شامل همه فعالیتهای تعریف شده برای جذب گردشگران ورودی است که با میانگین هزینهکرد کشورهای رقیب علیالخصوص در حوزه بازاریابی برای جذب گردشگر بسیار فاصله دارد. در رابطه با گردشگران داخلی نیز با توجه به هدف کمی 75 میلیون نفر برای گردشگران داخلی در لایحه سال 1399، اعتبار اختصاصی برای هر گردشگر حدود 5 هزار تومان است که این هزینه نیز شامل همه فعالیتهای تعریف شده برای توسعه گردشگری داخلی است. با وجود اینکه توسعه گردشگری داخلی، اساس و پایه صنعت گردشگری در کشور است ولیکن اعتبار این بخش کمتر از نصف مبلغ پبشنهادی برای جذب گردشگران ورودی است که به نظر میرسد، توسعه گردشگری داخلی باید از جایگاه و اهمیت بیشتری در لایحه و برنامههای پیشنهادی وزارت گردشگری برخوردار باشد.
ایجاد شده: 24/دی/1398 آخرین ویرایش: 24/دی/1398 اخبار داخلی
معاون گردشگری کشور در چهل و پنجمین نشست ستاد مرکزی خدمات سفر که روز دوشنبه 23 دیماه به میزبانی سازمان صدا و سیما، برگزار شد ضمن اشاره به اینکه این ستاد از 22 دستگاه تشکیل شده و بر اساس مصوبه دولت، جایگاه قانونی خود را پیدا کرده است، اظهار داشت: علاوه بر دستگاههای عضو، بخش خصوصی نیز عضو این ستاد است. کمیتههای تخصصی در دل این ستاد تشکیل شده که با مسئولیت هر یک از اعضا در این کمیتهها، موضوعات مورد بررسی قرار میگیرد. "ولی تیموری" در ابتدای این جلسه، ابراز داشت: فصل پررونق گردشگری کشور در نوروز 99 را پیش رو داریم و معمولا از اوایل اسفندماه نیز وارد فصل پررونق گردشگری بینالمللی میشویم. در حقیقت ایام نوروز علاوه بر رونق گردشگری داخلی منجر به رونق گردشگری خارجی نیز میشود. به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور در ادامه و در رابطه با اتفاقات روزهای اخیر در کشور مانند شهادت سپهبد سلیمانی و سانحه هواپیمای اوکراینی، گفت: این اتفاقات قطعا تاثیراتی بر صنعت گردشگری گذاشته اما این قول را میدهم که صنعت گردشگری به حدی توان و ظرفیت دارد که به زودی خود را باز مییابد و دوباره رونق میگیرد. ولی تیموری در ادامه، گردشگری را نیاز مردم دانست و بیان داشت: نگاه ما به گردشگری، فرهنگی است و چه بسا همین ظرفیت و جایگاه فرهنگی گردشگری است که رئیس جمهور آمریکا در کنار تمامی تهدیدهای نظامی، هدف قرار دادن 52 نقطه فرهنگی ایران را نیز در فهرست تهدیدهای خود قرار میدهد. وی ادامه داد: گردشگران خارجی بسیاری از جمله گردشگران اروپایی و آمریکایی در هنگام سفر به ایران، کلیپهایی از جاذبههای گردشگری، میهماننوازی و سنتهای دوستداشتنی ایران و ایرانیان را منتشر میکنند و دروغهای رسانهای و تصویرسازی نادرست آمریکا و سایر دشمنان از جامعه ما را یادآور میشوند. "ولی تیموری" تصریح کرد: گردشگری میتواند به تقویت روحیه نشاط اجتماعی مردم کمک کند. گردشگری ما میتواند به عنوان یک بازوی توانمند در کنار سایر ظرفیتهای موجود در نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد و در خدمت مردم باشد. رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور در رابطه با نقش و تاثیر سازمان صدا و سیما در حوزه گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یک صنعت ملی است و نیازمند همکاری تمام رسانهها از جمله صدا و سیما به عنوان رسانه ملی هستیم تا تصویر مناسبی از جاذبهها و ظرفیتهای گردشگری ایران به نمایش گذاشته شود. معاون گردشگری کشور در ادامه با انتقاد از برخی افراد و رسانهها در انتشار و انعکاس اخبار منفی از ایران، گفت: در صنعت گردشگری، تصویرسازی اهمیت زیادی دارد یعنی از هر مقصد باید تصویر واقعی ایجاد کنیم و مدیریت این تصاویر نیز مهم است. وی تصریح کرد: زحمتهای فراوانی برای این تصویرها کشیده شده ولی با برخی از اخبار منفی تمام این زحمات به هدر میرود. هیچ جا مانند کشور ایران خبرهای منفی را پررنگ نمیکنند. گویا اخبار منفی بیشتر گرفته میشود. وی افزود: با بازگو کردن اخبار منفی، دامنه خسارتها را بیشتر میکنیم اما با بزرگنمایی اخبار مثبت، میتوان تاثیر اخبار بد را به حداقل رساند. در واقع باید بتوانیم از جاذبه شهرهای مدرن کشور در تصاویرمان استفاده کنیم تا گردشگر با چراغ خاموش وارد ایران نشود. معاون گردشگری در پایان گفت: سیاست اصلی ما در حوزه گردشگری داخلی، توزیع سفر است که شامل فاکتورهای زمانی و جغرافیایی ( مکانی ) میشود. در این خصوص نیز نیازمند همکاری بیشتر صدا و سیما از جمله معاونت استانهای این سازمان هستیم زیرا هر یک از استانها این ظرفیت را دارند تا به جذب گردشگر کمک کنند.
ایجاد شده: 24/دی/1398 آخرین ویرایش: 24/دی/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری کشور، تهیه و اجرای طرح ضربتی با هدف اعتمادسازی، حفظ اشتغال و معیشت صدها هزار نیروی کار در معرض بیکاری در شرایط موجود کشور با توجه به تحولات اخیر را ضروری دانست و اظهار داشت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی در حال تهیه است. مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری، ابراز داشت: با توجه به اتفاقات ماههای اخیر نظیر ناآرامیهای آبانماه، تحولات عراق، اقدام تروریستی در فرودگاه بغداد، سقوط هواپیمای اوکراینی و لغو بسیاری از پروازهای بینالمللی، برنامهریزی گسترده برای اعتمادسازی در ماههای پایانی سال و پیش از شروع فصل پیک سفر گردشگران خارجی به شدت احساس میشود. "محمدابراهیم لاریجانی" ضمن بیان مطالب فوق، عنوان کرد: وزارت گردشگری به صورت ماهانه، فصلی و سالانه برنامههای مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات را در دستور کار قرار داده که در شرایط عادی، متناسب با منابع، بودجه و امکانات به کار گرفته میشود اما با توجه به تغییر و تحولات و اتفاقاتی که به آن اشاره شد و تاثیر منفی آن روی اذهان و افکار عمومی مردم کشورهای بازار هدف، احساس و پیشبینی میکنیم که در فصل پیش روی گردشگری ورودی که از بهار سال آینده آغاز میشود با کاهش سفر به ایران مواجه شویم. "لاریجانی" ادامه داد: در حال حاضر در ایام پیک سفر نیستیم و حجم تورهای کنسل شده به لحاظ کمی و عددی رقم زیادی نیست ولیکن از هماکنون باید برای سال آینده برنامهریزی کنیم تا ضرر کمتری را شاهد باشیم. وی با اشاره به موضوع مدیریت بحران در گردشگری، یادآور شد: موضوعانی نظیر سیل، زلزله، کودتا، انقلاب، مسائل سیاسی، بیماریهای فراگیر و بسیاری دیگر از این مسائل در کشورهای مختلف دنیا رخ میدهد و بر گردشگران ورودی، تاثیر میگذارد که با مجموعهای از اقدامات ضربتی این شرایط به وجود آمده را مدیریت میکنند. مدیر کل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری با تاکید بر اینکه تمامی ذینفعان صنعت گردشگری در کشور اعم از بخش دولتی و فعالان بخش خصوصی در سطوح مختلف ملی و بینالمللی باید در برنامه اعتمادسازی تبلیغات گردشگری ایران نقش موثر ایفا کنند، گفت: اقدامات بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری که برای شرایط عادی پیشبینی و طراحی شده، جوابگوی تبلیغات منفی و رفع تشویق اذهان و تنویر افکار عمومی اتباع کشورهای بازار هدف نیست. وی افزود: از سوی دیگر وزارت گردشگری نیز به تنهایی نمیتواند برنامهریزی گستردهای را در بیش از 30 کشور بازار هدف گردشگری به لحاظ مالی، انسانی و عملیاتی بکار گیرد لذا نیازمند همکاری تمامی ذینفعان و فعالان حوزه گردشگری هستیم. وی در ادامه گفت: آثار و منافع اقتصادی گردشگری متعلق به گروه خاصی نیست و آحاد جامعه را تحت پوشش قرار میدهد. در نتیجه مشارکت موثر تمامی فعالان گردشگری اعم از کسب و کارها، رسانهها، سازمانهای دولتی و حاکمیتی، شهرداری، اتاق بازرگانی، هنرمندان و ورزشکاران در این برنامه ضروری است. "محمد ابراهیم لاریجانی" در ادامه به تشریح برخی اقدامات در جریان این برنامه اعتمادسازی، پرداخت و گفت: اعلام شرایط واقعی کشور از سوی سفارتخانهها، رایزنان فرهنگی و نمایندگان کشور در سایر کشورها، حضور در فضای مجازی علیالخصوص پیامرسانها و شبکههای اجتماعی محبوب در کشورهای بازار هدف، حضور در نشریات و رسانههای سراسری و تخصصی حوزه گردشگری، حضور پررنگ در نمایشگاههای گردشگری، اجرای برنامههایی مانند هفتههای فرهنگی، بازارچههای صنایع دستی، جشنوارههای غذای سنتی و موسیقی ایرانی، برگزاری تورهای آشناسازی ویژه خبرنگاران، تور اپراتورها، بلاگرها و افراد تاثیرگذار در کشورهای بازار هدف، دعوت از اینفلوئنسرها و سلبریتیهایی که میتوانند مردم و گردشگران کشورهای بازار هدف را تحت تاثیر قرار دهند، تنها بخشی از اقدامات تدارک دیده شده در این طرح است. مدیر کل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری در ادامه گفت: پس از برنامهریزی و تعیین شرح اقدامات باید تامین منابع و تقسیم کار میان ذینفعان بخشهای مختلف گردشگری صورت گیرد و هر کدام بخشی از این برنامهها را به لحاظ مادی، معنوی، فنی و مشاورهای، پشتیبانی کنند تا اجرا شود. وی در پایان گفت: اگر اکنون از تهیه برنامه ضربتی بازاریابی و تبلیغات گردشگری سخن میگوئیم در واقع از حفظ اشتغال و معیشت مستقیم و غیرمستقیم دهها و صدها هزار جوان و هموطن در اقصی نقاط کشور حرف میزنیم که در این صنعت مشغول بکارند.
ایجاد شده: 23/دی/1398 آخرین ویرایش: 23/دی/1398 اخبار داخلی
تاکنون از هیچ کس نشنیدهایم که بگوید "در تعطیلات عید نوروز یا کریسمس در خوردن زیادهروی نکردهام" همه ما وقتی به حجم غذاهایی میاندیشیم که در این روزها میخوریم، کمی احساس گناه میکنیم. اما نباید نگران بود. یک ترفند در اینجا به شما یاد میدهیم که میتواند به شما کمک کند تا دوباره به سبک زندگی منظم خود بازگردید و در این مسیر احساس آرامش و اطمینان داشته باشید. راه خود را برای یک شروع موفقیت آمیز در سال جدید با DETOX آغاز نمائید. این نوشیدنی DETOX با استفاده از خیار، لیمو شیرین، لیمو ترش، نعنای تازه و آب تهیه شده است. میتوانید با اضافه کردن کمی زنجبیل، طعم آن را تا حدی تغییر دهید. از آنجایی که تهیه این نوشیدنی بسیار ساده است به شما پیشنهاد میکنیم روزانه چند لیوان از این نوشیدنی معجزهگر و سحرآمیز را بنوشید.
ایجاد شده: 23/دی/1398 آخرین ویرایش: 23/دی/1398 کافی شاپ
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران با اعلام افزایش 28 درصدی اقامت گردشگران در این استان طی 9 ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: بدون شک اگر سیل و سیلاب نبود ما شاهد رشد 40 درصدی در این زمینه بودیم. "مهران حسنی" ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: در این مدت، 75 میلیون و 722 هزار شب اقامت در سطح استان به ثبت رسیده است که از این میان، گردشگران خارجی 535 هزار شب در اقامتگاههای رسمی استان اقامت داشتهاند. وی ابراز داشت: استان مازندران ظرفیت پذیرایی و اقامت برای 1 میلیون و 242 هزار و 937 نفر گردشگر در شب را داراست. معاون گردشگری استان مازندران با اشاره به سرمایهگذاریهای صورت گرفته در حوزه گردشگری استان نیز گفت: در 9 ماهه امسال، 22 پروژه سرمایهگذاری شامل هتل، هتلآپارتمان، آژانس مسافرتی، اقامتگاه بومگردی، مجموعه تفریحی، اقامتگاه گردشگری و ... با حجم سرمایهگذاری 251 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهرهبرداری رسیده که برای 1500 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است. وی افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون 760 مورد پروانه بهرهبرداری انواع هتل، مُتِل، واحد پذیرایی و دیگر مجموعههای گردشگری با حجم سرمایهگذاری 276 میلیارد تومان و 108 مورد موافقت اصولی با حجم سرمایهگذاری 1790 میلیارد تومان، صادر شده است. "مهران حسنی" در پایان گفت: 22 پروژه گردشگری استان مازندران به میزان 51 میلیارد تومان از تسهیلات دولت در حوزه گردشگری بهرهمند شدهاند.
ایجاد شده: 22/دی/1398 آخرین ویرایش: 22/دی/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس اتحادیه هتلها و هتلآپارتمانهای استان تهران با اظهار تاسف از کاهش چشمگیر میزان سفرهای داخلی و ابراز نگرانی از بروز آسیبهای جبرانناپذیر بر بدنه صنعت هتلداری کشور، گفت: چنانچه تمهیدات لازم برای تسهیل سفر داخلی از طریق حمایت از زیرساختهای گردشگری اعم از هتل و حمل و نقل اندیشیده نشود در آمار سفرهای زمستانی و حتی ایام نوروز نیز کاهش را شاهد خواهیم بود. "محمدعلی فرخمهر" اظهار داشت: پیشبینیها حاکی از دشورای سودآوری هتلها در آینده است و آنچه صنعت هتلداری در شرایط فعلی به آن نیاز دارد، تابآوری در شرایط سخت است که جز با حمایت، تسهیل فضای کسب و کار و تقویت این صنعت، مسیر نیست. "فرخمهر" مهمترین چالشهای صنعت هتلداری در شرایط فعلی را نوسانات ارزی و ریالی، بلایای طبیعی و قطعی اینترنت، معرفی کرد و ابراز داشت: پس از امضای برجام، امید زیادی به حوزه گردشگری تزریق شد و انتظار میرفت تا نقطه عطفی در عرصه صنعت هتلداری کشور باشد که البته با خروج آمریکا از برجام و آغاز مجدد تحریمها، روند معکوسی پیدا کرد. وی تصریح کرد: صنعت گردشگری در انتظار تحقق سیاستهای حمایتی کارآمد است و فرصتها از دست میرود. این در حالیست که همچنان با شعار اقتصاد مقاومتی به دنبال جایگزینی منابع درآمدی غیرنفتی در اقتصاد هستیم. رئیس اتحادیه هتلها و هتلآپارتمانهای استان تهران با اشاره به نقش شورای عالی میراث فرهنگی به عنوان بازوی عملکردی در سیاستگذاریهای حوزه گردشگری، ادامه داد: 7 وزیر کابینه و 3 رئیس از نهادهای تاثیرگذار، عضو شورای عالی میراث فرهنگی هستند و به همیت دلیل توقع فعالان گردشگری از این نهاد در مرحله اول، صیانت از تشکلهای گردشگری است. "محمدعلی فرخمهر" افزود: شورای عالی میراث فرهنگی موظف است با نگاهی فرابخشی و فراجناحی، مسائل و چالشهای حوزه گردشگری کشور را مدیریت کند. وی در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: باید در زمینه مقررات مربوط به شهرداری، بیمه، مالیات و ارزش افزوده، بازپرداخت وامهای بانکی، تقسیط تسهیلات دریافتی و ... راهکارهایی طراحی شود. رئیس اتحادیه هتلها و هتلآپارتمانهای استان تهران در ادامه به اقدامات مدیران وزارت گردشگری طی یکسال اخیر، اشاره کرد و گفت: تحرکات سازنده و خوبی در سطح مدیریت ارشد وزارت گردشگری دیده شده که البته کافی نیست. وی در پایان گفت: با وجود سیاستگذاریهای انجام شده و کمیسیونهای مختلفی که در وزارت گردشگری شکل گرفته، دوام و قوام بخشیدن به راهکارهای ارائه شده تنها با حضور بخش خصوصی و قالب آئیننامه و مصوبات قابل اجرا، میسر است.
ایجاد شده: 14/دی/1398 آخرین ویرایش: 14/دی/1398 اخبار داخلی
ایجاد شده: 9/دی/1398 آخرین ویرایش: 9/دی/1398 TV
فرنچ پرس فرنچ پرس (French press) که با نام هایی مانند cafetiere, cafetiere a piston یا coffee plunger شناخته می شود یک دستگاه قهوه دم کن می باشد که در سال ۱۹۲۹ توسط طراح ایتالیایی به نام Attilio Calimani طراحی شد. این دستگاه در کشورهای مختلف با نام های متفاوتی شناخته می شود برای مثال در کشور ایتالیا به عنوان caffettiera a stantuffo، در کشور استرالیا و نیوزیلند و افریقای جنوبی با نام coffee plunger، در بریتانیا و هلند با نام cafetiere و در امریکا و کانادا با نام french press یا coffee press شناخته می شود. این ابزار که برای دم کردن قهوه استفاده میشود، در شکل مدرن خود، شامل یک بدنه استوانه ای باریک است که معمولا از جنس شیشه یا پلاستیک شفاف می باشد. همچنین مجهز به یک سرپوش فلزی یا پلاستیکی و یک پیستون میباشد که درون بدنه باریک ظرف قرار گرفته و دارای یک فیلتر نایلونی یا استیل ضد زنگ مشبک و روزنه دار است. توضيحات دم کردن قهوه با این وسیله، با قرار دادن ذرات اسیاب شده قهوه در داخل ظرف خالی و اضافه کردن اب جوش با دمایی در حدود ۹۳-۹۶ درجه سانتی گراد اغاز می شود. مقدار آب مورد نیاز اولیه برای ۳۰ گرم قهوه، چیزی در حدود ۵۰۰ میلی لیتر می باشد که از این میزان کمتر یا بیشتر بستگی به ذائقه دارد. در مورد اندازه گیری قهوه توجه داشته باشید که معمولا نسبتی بین ۱۰ به ۱ تا نسبت ۱۸ به ۱ در نظر گرفته میشود که میزان حداکثر و حداقل استفاده از قهوه را نشان میدهد. میزان میانگین در این روش تهیه، چیزی در حدود ۱۵.۵ به ۱ می باشد بدین معنا که در ازای هر ۱۵.۵ گرم آب، ۱ گرم قهوه نیاز است. به طور کلی: برای تهیه 3 فنجان قهوه باید ۳ تا ۴ قاشق پودر قهوه در داخل دستگاه بریزید. برای 4 فنجان قهوه، 4 تا 5 قاشق پودر قهوه برای 8 فنجان قهوه، 9 تا 11 قاشق پودر قهوه برای 12 فنجان قهوه باید 13 تا 15 قاشق پودر قهوه استفاده کرد. اندازه دانه آسیاب شده برای French press تقریبا درشت میباشد. برای تهیه قهوه با این دستگاه ابتدا ذرات قهوه را داخل دستگاه میریزیم و به محض اینکه آب به نقطه جوش رسید، حدود ۳۰ ثانیه قبل از ریختن آن در دستگاه کمی صبر میکنیم. هنگامی که آب را داخل ظرف میریزید، ممکن است حبابهایی در سطح ظاهر شود که میزان این حباب را میتوانید با آرام اضافه کردن آب به قهوه به حداقل برسانید. گاهی به دلیل آرام اضافه کردن آب به قهوه، ممکن است ذرات قهوه به خوبی با هم ترکیب نشوند که در این هنگام بهتر است از یک همزن مانند قاشق استفاده کنید. سعی کنید از قاشقهای چوبی استفاده کنید زیرا جنس فلز آنها میتواند باعث ترک خوردن ظرف شما شود که در صورت نشکن بودن ظرف دیگر جای نگرانی وجود ندارد. پیستون دستگاه را در بالای دستگاه به سمت بالا قرار دهید و پیستون را به سمت پایین فشار ندهید زیرا باعث از دست رفتن گرما می شود. پس از ۳ تا ۴ دقیقه به آرامی پیستون را به سمت پایین فشار دهید. زمان مناسب و پیشنهادی برای دم کشیدن قهوه با این دستگاه چیزی در حدود ۲.۵ تا ۶ دقیقه می باشد که بهترین زمان ۴ دقیقه می باشد. اگر به هنگام فشار دادن پیستون به سمت پایین نیاز به فشار زیادی بود و پیستون به سختی پایین رفت، لازم است که از دانه های درشت تری استفاده کنید اما اگر پیستون راحت و بدون هیچ فشاری به پایین رفت، باید دانه ها را کمی بیشتر اسیاب کنید. همیشه رسوباتی در این دستگاه ته نشین میشود. لذا توصیه میشود حدود یک سانتی متر از ته فنجان خود را ننوشید و آنرا در ته فنجان باقی بگذارید. گاهی ممکن است طعم قهوه در ته فنجان، به علت وجود رسوبات اندکی تغییر کرده باشد. انواع دستگاه های قهوه ساز (بخش اول) انواع دستگاه های قهوه ساز (بخش دوم)
ایجاد شده: 2/دی/1398 آخرین ویرایش: 20/بهمن/1398 کافی شاپ