نشست هماندیشی اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، نشست هماندیشی اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز شنبه مورخ 27 مردادماه به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. در ادامه مشروح گزارش و اظهارات حاضرین در این نشست را مشاهده مینمایید. جمشید حمزهزاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران علیرغم افزایش مسافر در کشور، هتلها از کاهش مسافر رنج میبرند و بسیاری بر خلاف میل باطنی به تعدیل نیرو گرایش پیدا کردهاند. با توجه مشکلات حاکم بر کشور، صنعت هتلداری از یک سو با کاهش مسافر و از سوی دیگر با افزایش هزینهها، مواجه هستند که در نتیجه منجر به کاهش درآمد و سود شده است. مشکلات صنعت هتلداری به دو دسته تقسیم میشود. یک دسته مانند مالیات و بیمه، خارج از اراده سازمان میراث فرهنگی است و در مقابل مسائلی مانند استانداردسازی، درجهبندی و تسهیلات بانکی به طور مستقیم به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتبط است. خوشبختانه به همت معاونت گردشگری، اساسنامه تیپ جامعه هتلداران ایران در راستای انسجام تشکلهای هتلداری در سطح کشور، تدوین و منجر به پیروی از یک سیاست واحد شده است. حسن سیادتان؛ عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس هتلهای کشور با کاهش شدید مسافر مواجه هستند و هتلداران همچنان در انتظار بستههای حمایتی هستند. به دلیل محدودیتهای ایجاد شده از سوی کشور آمریکا، تقاضا داریم تا پاسپورت گردشگران اروپایی ورودی به ایران مُهر نخورد تا دچار مشکلی مانند لغو ویزا نشوند. کامیار اسکندریون؛ عضو هیات مدیره و دبیر جامعه هتلداران ایران در تمامی کشورهای دنیا نرخ ارزی بر اساس رابطه عرضه و تقاضا، تعیین میشود و دستگاههای دولتی مانند بانک مرکزی هیچ نقشی در آن ندارند. حجم اصلی سرمایهگذاری در صنعت گردشگری مربوط به حوزه هتل و هتلداری است و اظهارات آژانسهای مسافرتی در رابطه با مشکلات ارزی به هیچ عنوان صحیح نیست زیرا از هر گردشگری که وارد کشور میشود، ارز دریافت میکنند. وضعیت امروز صنعت هتلداری در ایران به شکلی است که نرخ یک هتل 3 ستاره با قیمت یک ساندویج در خارج از کشور، برابر است. علاوه بر همه این موارد، خانههای مسافر و مراکز اقامتی غیر مجاز و اقامتگاههای دستگاههای دولتی مانند وزارتخانههای آموزش و پروروش و علوم نیز مزید بر علت شدهاند تا شاهد کاهش 40 درصدی میانگین ضریب اشغال هتلها در سراسر کشور باشیم. “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قبول دارم که شرایط سخت شده است اما امیدوارم با همراهی و همکاری تمامی بخشها و دستگاههای مرتبط از این مشکلات عبور کنیم. خوشبختانه در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته رشد 38 درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور را شاهد بودهایم. بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد تا تسهیلاتی بالغ بر 8700 میلیارد تومان با سود پایین توسط صندوق توسعه ملی و با هدف حمایت از صنعت گردشگری در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد. ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی، فرصت مناسبی در اختیار جامعه هتلداران ایران برای توسعه، ساخت و بازسازی واحدهای اقامتی قرار میدهد. هر گونه انتصاب یا تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان و معاونتهای آن بر اساس خواست فعالان این صنف صورت خواهد پذیرفت. در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری طی روزهای آینده نامهای به معاون اول رئیسجمهور ارسال خواهد شد و همچنین اقدامات و نامهنگاریهای لازم در خصوص عدم درج مُهر در پاسپورت گردشگران خارجی، انجام شده که طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. هزینههای مربوط آب، برق و حاملهای انرژی هیچ افزایش نرخی نداشته اما هزینههای جاری و اقلام مصرفی در پی تلاطم بازار با افزایش مواجه شده است. از معاون گردشگری میخواهم تا تمامی راهکارهای موجود در راستای رفع مشکلات صنعت هتلداری اعم از مالیات، بیمه و … را به شکل یک پکیج و بسته حمایتی، ارائه کند. با کلیات طرح ارزی شدن نرخ هتلها موافق هستم ولیکن بایستی کارشناسی لازم در این خصوص صورت گیرد. معاونت گردشگری بایستی نسبت به تشکیل کارگروهی با حضور جامعه هتلداران و جامعه دفاتر خدمات مسافرتی ایران برای بررسی این طرح، اقدام نماید. خوشبختانه دیگر چیزی تحت عنوان تبدیل ارز به نرخ دولتی وجود ندارد و مبنا نرخی است که هر روز از سوی بانک مرکزی، اعلام میشود. در پی این هستیم تا هتلها نیز مانند صرافیها بتوانند مجوزات لازم برای تبدیل ارز را کسب نمایند. ورود وزارت علوم به موضوع اسکان مسافران تابستانی را در جلسه هیات دولت مطرح میکنم زیرا بر اساس مصوبه دولت و هیات محترم وزیران، ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی توسط دستگاههای دولتی، خلاف قانون است. در خصوص واحدهای اقامتی غیر مجاز در حال دستیابی به تفاهمنامهای با نیروی انتظامی هستیم که بر اساس آن با مراکز اقامتی غیرمجاز به شکل جدی برخورد خواهد شد.
ایجاد شده: 28/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 28/مرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به تشریح آخرین وضعیت صنعت هتلداری کشور در رابطه با موضوعات مختلف، پرداخت. گران بودن سفر در ایران در بحث هزینههای گردشگری ابتدا باید به فصل مورد نظر توجه شود. برای مثال در حال حاضر ما در فصل تابستان هستیم و نیمه شمالی کشور خنکتر از نیمه جنوبی آن است و اگر شما بخواهید به بندرعباس بروید، هزینه هتلهای این شهر مفت تمام میشود. این موضوع در تمام جهان وجود دارد که در مباحث گردشگری تحت عنوان High Season و Low Season معرفی میشود. معافیت مالیاتی هتلها در حال حاضر هتلهای ما دارای مشوقهایی هستند که از جمله آنها میتوان به معافیت مالیاتی 50 درصدی اشاره کرد که براساس عملکرد هتلها به آنها تعلق میگیرد. یعنی با توجه به میزان مسافر و درآمدی که ایجاد میکنند از پرداخت مالیات معاف میشوند. آخرین وضعیت استانداردسازی هتلها در حال پیادهسازی سیستمی هستیم که استانداردسازی هتلها علیالخصوص در حوزههایی مانند آتشنشانی، آسانسور و به طور کلی استانداردهای اولیه که با جان انسان در ارتباط است هر چه زودتر انجام شود. از سوی دیگر در پی این هستیم که با ایجاد نظارت سیستمی از طریق مردم، ارتقای کیفی را برای هتلها ایجاد کنیم. این موضوع سبب میشود تا صاحبان تاسیسات اقامتی برای حفظ برند خود به ارتقای کیفیت و همچنین رعایت استانداردها علاقهمند شوند. بسیاری از خدمات در حوزه گردشگری به رفتارهای انسانی وابسته است. البته کیفیت بقیه موارد نیز اهمیت دارد ولی خدمات انسانی نسبت به بقیه موارد از درجه اهمیت بیشتری برخوردارند و سعی ما این است که با بهبود این وضعیت، رضایت بیشتری را در گردشگران ایجاد کنیم. قرارداد شرکت “سمگا” تمام شده و بنده هنوز از شرکتهای تازه اطلاعی ندارم. در عین حال نیز نمیتوانیم آنها را معرفی کنیم زیرا برای آنها تبلیغ میشود ولی قرار است این مسئله تخصصیتر پیگیری شود و تنها مختص به چند شرکت خاص نباشد. مقایسه کیفیت هتلهای ایران و اروپا هر کشوری استانداردهای خودش را دارد و بهتر است که ما زیاد به این موضوع حساسیت نشان ندهیم. همانطور که هتلهای آمریکا و آلمان از استانداردهای متفاوتی بهره میبرند؛ هتلهای داخلی و اروپایی نیز از حیث استاندارد با یکدیگر یکسان نیستند. اصول کلی در هتلها وجود دارد که باید برای همه رعایت شود و ما هم آن اصول را رعایت میکنیم. البته برخی از هتلها درجههایی را اعلام میکنند که درجههای حقیقی نیست و برنامه داریم که این مشکل را حل کنیم.
ایجاد شده: 16/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 16/مرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز در نامه ارسالی از سوی دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران به روسای تشکلهای هتلداری استانهای سراسر کشور آمده است: مدیران محترم تشکلهای هتلداری استانها سلام علیکم با احترام به استحضار میرساند پیرو هماهنگیها و توافقات انجام گرفته با مسئولین محترم اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا در خصوص سامانه “سنا” مقرر شد: 1 – با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی، بهرهبرداری از سامانه “سنا” در کلیه مراکز اقامتی کشور دارای اهمیت ویژه میباشد. 2 – برای ارتباط با سامانه “سنا” الزامی به استفاده و نصب نرمافزار جداگانه برای پذیرش میهمانان نبوده و در صورت تمایل، واحدهای اقامتی میتوانند از هر یک از نرمافزارهای موجود در کشور بهرهبرداری نمایند. 3 – ارتباط با سامانه در مورد کلیه واحدهای اقامتی در صورت بهرهبرداری از نرمافزار برای پذیرش میهمانان به صورت آنلاین و از طریق ارتباط مابین سامانه و نرمافزار صورت میگیرد. 4 – ارتباط واحدهای اقامتی که از نرمافزار برای پذیرش میهمان بهرهبرداری نمیکنند از طریق دسترسی مستقیم به پورتال سامانه “سنا” و ثبت مستقیم اطلاعات انجام میگیرد. 5 – شارژ ماهانه سامانه “سنا” به تفکیک واحدهای اقامتی به صورت زیر میباشد: – هتلهای پنج ستاره: سیصد هزار ریال – هتلهای چهار ستاره: دویست و پنجاه هزار ریال – هتل و هتلآپارتمانهای سه ستاره: دویست هزار ریال – هتل و هتلآپارتمانهای دو ستاره: یکصد و پنجاه هزار ریال – هتل و هتلآپارتمانهای یک ستاره و سایر واحدهای اقامتی: یکصد هزار ریال 6 – در مورد واحدهایی که از گذشته در این خصوص اقدام نموده و بدهی دارند بر اساس جدول فوق اقدام نموده و در مورد واحدهای جدید میبایست اقدامات لازم به نحوی انجام گیرد که حداکثر تا تاریخ 31/04/97 اتصال به سامانه، قطعی شده و از تاریخ 01/05/97 حق شارژ ماهانه پرداخت گردد. 7 – در مورد واحدهایی که فعالیت فصلی دارند موضوع میبایست به صورت مکتوب به اداره اماکن استان اطلاعرسانی گردد. 8 – افزایش نرخ احتمالی در سالهای آتی بر اساس نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی صورت خواهد گرفت. جمشید حمزهزاده – رئیس جامعه هتلداران ایران
ایجاد شده: 26/تیر/1397 آخرین ویرایش: 26/تیر/1397 اخبار داخلی
سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز به تشریح جزئیات پروژههای مربوط به تاسیسات گردشگری در سطح این استان پرداخت. به گزارش هتلنیوز و به گفته سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، جدیدترین آمار و ارقام در خصوص پروژههای تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی طی روزهای آینده توسط شخص مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اعلام خواهد شد. “احمد دیناری” در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: در حال حاضر 350 پروژه گردشگری در حال ساخت، تبدیل، توسعه، بهسازی و نوسازی در سطح استان خراسان رضوی، فعال است که از این میان 271 مورد به پروژههای در دست ساخت مرتبط میشود. “دیناری” تصریح کرد: از میان پروژههای در حال ساخت، 48 درصد هتل، 13 درصد هتلآپارتمان، 11 درصد میهمانپذیر و الباقی جزو سایر تاسیسات گردشگری مانند سفرهخانههای سنتی، مجتمعهای پذیرایی و … هستند. وی افزود: در ماده 1 آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجهبندی، 16 بند شامل 25 نوع تاسیسات گردشگری ذکر شده است. پیشنهاد ما به سرمایهگذاران این است که وارد حوزه تاسیسات گردشگری شوند که عملا جاذبه گردشگری نیز به حساب میآیند. مانند پارکهای گردشگری. گفته سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، ادامه داد: از سوی دیگر سرمایهگذاران حوزه اقامتی نیز بهتر است به موضوع اقامتگاههای ارزان قیمت مانند میهماپذیر و هتلهای حداکثر 2 ستاره ورود پیدا کنند تا شاهد تعادل در حوزه سرمایهگذاری گردشگری استان خراسان رضوی باشیم. وی افزود: خراسان رضوی و شهر “مشهد” هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تعداد گردشگر ندارد منتهی بایستی با اتخاذ سیاستهای درست، برنامهریزی صحیح و مشاوره مناسب، صنعت گردشگری استان را به سمت توسعه سوق داد. وی در پایان گفت: با توجه به برنامههای موجود، توصیه ما به سرمایهگذاران حوزه گردشگری این است که از شهر به سمت روستا حرکت کنند تا علاوه بر ایجاد توازن میان دو بخش، شاهد توسعه روستاها نیز باشیم.
ایجاد شده: 26/تیر/1397 آخرین ویرایش: 26/تیر/1397 اخبار داخلی
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز از طی مراحل اداری تشکیل جامعه هتلداران این استان طی 7 تا 10 روز آینده خبر داد. “یوسف بیدخوری” در حاشیه نشست اخیر فعالان صنعت گردشگری کشور که در محل هتل بزرگ “پارک حیات” مشهد برگزار شد به گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ، پرداخت. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، اظهار داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه ایجاد تشکلهای گردشگری، تشکیل جامعه هتلداران در دستور کار قرار گرفت و هیات موسس نیز بلافاصله با حضور جمعی از اعضای فعلی اتحادیه هتلداران و همچنین تعدادی از سرمایهگذاران عمده صنعت هتلداری مشهد، تشکیل شد. “یوسف بیدخوری” ابراز داشت: پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور اعضای هیات موسس، اصلاحات پیشنهادی مطرح شد و برای دریافت تائیدیه نهایی نیز مکاتباتی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته که این مراحل نیز طی 7 تا 10 روز آینده، انجام خواهد شد. وی تصریح کرد: پس از تائید نهایی اساسنامه از سوی سازمان مرکزی، اطلاعیه تشکیل جلسه مجمع عمومی اعلام خواهد شد و انتخابات هیاتمدیره نیز بر اساس قانون ظرف مدت 15 روز انجام خواهد شد. وی در خصوص اصلاحات انجام گرفته در اساسنامه نیز گفت: بر اساس این اساسنامه، تمامی افرادی که دارای پروانه معتبر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی هستند میتوانند کاندید شوند و در انتخابات هیاتمدیره حضور یابند. از سوی دیگر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز هیچ دخالتی بر روند اجرایی انتخابات نخواهد داشت و صرفا وظیفه بررسی احراز شرایط را بر عهده دارد. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، ادامه داد: با توجه به کثرت واحدهای اقامتی و حضور هتلهای با کیفیت در سطح استان، امیدواریم انجمن بسیار قوی در کنار سازمان داشته باشیم و بر این اساس تعاملات مناسبی نیز صورت گیرد. “بیدخوری” در خصوص وضعیت اتحادیه هتلداران پس از تشکیل جامعه، گفت: اتحادیه هتلداران بر اساس قانون نظام صنفی تشکیل شده و قطعا فعالیت یا عدم فعالیت این تشکل نیز بر اساس قانون مرجع، خواهد بود. وی در پایان گفت: به محض تشکیل جامعه هتلداران استان، تمامی ارتباطات اداره کل با این تشکل خواهد بود زیرا از طریق قانون برنامه ششم توسعه کشور و بر اساس آئیننامه ایجاد و اصلاح، تشکیل شده است.
ایجاد شده: 24/تیر/1397 آخرین ویرایش: 24/تیر/1397 اخبار داخلی
چالش بررسی مسیرهای گردشگری استان خراسان رضوی با رویکرد معرفی هتل “پارک حیات” مشهد به همت گروه گردشگری مارکوپولو و با حمایت گروه هتلهای “هلیا” برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، در این رویداد که برای اولین بار در ایران و طی روزهای 20 لغایت 22 تیرماه سال جاری برگزار شد، جمعی از مقامات عالیرتبه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، سرمایهگذار و مدیران هتل پارک حیات، مدیرعامل و اعضای هیاتمدیره گروه گردشگری مارکوپولو، اعضای هیاتمدیره گروه هتلهای هلیا، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی مشهد مقدس، راهنمایان گردشگری و همچنین کارشناسان فروش دفاتر خدمات مسافرتی از سراسر کشور، حضور داشتند. دکتر “حسن تقیزاده انصاری” مدیرعامل گروه گردشگری مارکوپولو در ابتدای این مراسم ضمن معرفی مارکوپولو به عنوان یکی از سامانههای فعال و برتر در زمینه رزرواسیون هتل که همکاری بسیار نزدیکی با هتلهای سراسر کشور دارد، اظهار داشت: فضای آرام، متفاوت و متمایز هتل بزرگ “پارک حیات” جایگاه ویژهای در بین گردشگران حوزه سیاحت و زیارت مشهد مقدس دارد. مدیرعامل گروه گردشگری مارکوپولو در ادامه، ابراز داشت: قرار گرفتن در منطقه ییلاقی و دور بودن از فضای شلوغ کلانشهر مشهد، مهمترین ویژگی هتل بزرگ “پارک حیات” مشهد و توجیهکننده این حجم از سرمایهگذاری است. مدیرکل هتل داریوش کیش نیز به عنوان یکی دیگر از حاضرین در این نشست، گفت: آقای “مادرشاهیان” به عنوان مالک گروه هتلهای هلیا یکی از پیشکسوتان هتلسازی در ایران است که اولین هتل خود در شهر مشهد را با نام “ارم” در دهه 60 و سالهای پس از جنگ، افتتاح و هتل “پارک حیات” هشتمین هتل ایشان است. “حمیدرضا مخملباف” افزود: جناب آقای “مادرشاهیان” آغازگر تحول در صنعت هتلداری شهر مشهد بودند که هتل “پارک حیات” را نیز به بهترین شکل مرمت، بازسازی و نوسازی نمودند. وی ادامه داد: به جز هتل “هلیا” طی ماههای آینده شاهد افتتاح هتل بزرگ “پانوراما” در جزیره کیش توسط ایشان و گروه هتلهای هلیا، خواهیم بود. “سعید ولیزاده” رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت استان خراسان رضوی نیز با اشاره به استقرار 60 درصد از مراکز اقامتی کل کشور در استان خراسان رضوی و شهر مشهد، گفت: هتل “پارک حیات” یکی از نمونههای موفق و لوکس اقامتی در سراسر کشور است که توسط بخش خصوصی و با حجم سرمایهگذاری زیادی به بهرهبرداری رسیده است. در ادامه این برنامه شرکتکنندگان در غالب تیمهای مختلف و با ارائه خلاقانه 20 بسته سفر با هدف اقامت در هتل پارک حیات، مقصد مشهد را به صورت بسته سفر زیارتی و سیاحتی، ارائه نمودند که در پایان به بهترین بسته سفر از نگاه هیات داوران نیز جوایز ارزندهای اهدا شد. “محمدرضا افشاری” مدیرعامل شرکت ایرانگردی مارکوپولو به عنوان طراح و ایدهپرداز چالش بررسی مسیرهای گردشگری کشور با رویکرد معرفی هتل در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: اجرای فعالیتهایی به این شکل و سیاق منجر به تعامل و هماندیشی بیشتر مسئولان با فعالان حوزه صنعت گردشگری خواهد شد. مدیرعامل شرکت ایرانگردی مارکوپولو در ادامه افزود: اثر بخشی کارگروههایی به این شیوه اجرا، میتواند گامی موثر برای تولید و طراحی بستههای خلاقانه سفر باشد. وی در پایان گفت: گروه گردشگری مارکوپولو آمادگی خود جهت برگزاری این چالش و معرفی ظرفیتهای گردشگری در تمامی هتلهای سراسر کشور را اعلام مینماید.
ایجاد شده: 24/تیر/1397 آخرین ویرایش: 24/تیر/1397 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: هتلداران چندین سال است با “خانهمسافر” در حال جنگ هستند و متاسفانه تا این لحظه نتیجهای نداشته است که دلیل اصلی آن ذینفع بودن مسئولان سازمان میراث فرهنگی در این موضوع است. به گزارش هتلنیوز “جمشید سلطانمرادی” ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 124 هزار ویلا در سراسر استان مازندران وجود دارد که این شرکت در یک فضای کوچک و با استفاده از کمترین امکانات ممکن میتواند از طریق ساماندهی این تعداد درآمدی بالغ بر 24 میلیارد تومان را کسب نماید. وی در رابطه با تعداد شرکتهای فعال در این زمینه در سطح استان مازندران نیز گفت: در حال حاضر دو شرکت به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کردهاند و دو شرکت دیگر نیز در حال کسب مجوز هستند. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حمایت از هتلداران، ابراز داشت: بر خلاف اظهارات مطرح شده هیچ حمایتی از سوی مسئولان و نهادهای متولی از هتلداران صورت نگرفته است و بالعکس همواره در روند کاری فعالان این صنف نیز اختلال ایجاد شده است. “جمشید سلطانمرادی” در این خصوص ادامه داد: در استان مازندران، جامعه هتلداران به عنوان قدیمیترین تشکل هتلداری کشور از هیچ اعتباری نزد مسئولان برخوردار نیست و برای مثال در موضوعی مانند نرخگذاری، مسئولان گردشگری استان حتی مصوبات خود از جمله آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجهبندی نیز پایبند نیستند. وی افزود: برای مثال جامعه هتلداران اعلام کرد که هتلهای استان مازندران هیچگونه افزایش نرخی نخواهند داشت ولی متاسفانه معاونت گردشگری با نادیده گرفتن جامعه هتلداران، نرخها را همراه با افزایش اعلام و تصویب کرد. این در حالیست که جامعه هتلداران همیشه و در همه حال همراه و حامی معاونت گردشگری بوده است که نمونه بارز آن تخفیف 80 درصدی هتلها در طرح نوروزبانان بینوروز است. این فعال صنعت هتلداری کشور در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با خانههای مسافر اشاره کرد و گفت: با وجود نامهنگاری و مکاتبات فراوان، مسئولان استان جامعه هتلداران را مزاحم اهداف خود میدانند و به همین دلیل کوچکترین ترتیب اثری داده نشده است. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران، تصریح کرد: چنانچه خانههای مسافر تحت عنوان اجاره فعالیت کنند، مشاوران مسکن متولی آن خواهند بود در غیر این صورت ساماندهی خانههای مسافر بایستی به جامعه هتلداران واگذار شود و دخالت شرکتهای مادر تخصصی کاملا بیجاست که امیدواریم با تشکیل هر چه سریعتر وزارت گردشگری دست چپاولگر شرکتهای اقماری از صنعت گردشگری کشور قطع شود. وی در پایان گفت: چنانچه معاونت گردشگری اقدامی در خصوص برخورد با شرکتهای خانههای مسافر انجام ندهد، جامعه هتلداران مازندران به صورت مستقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.
ایجاد شده: 29/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز پس از ساخت سازههای نگهدارنده، نصب پنلهای خورشیدی، کابلکشی و نصب تجهیزاتی از قبیل “اینورتر” و “کنتور برق” و بر اساس توافقات حاصل شده با شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، سایت انرژی خورشیدی هتل هویزه تهران به عنوان اولین هتل در کشور مجهز به این سیستم تامین انرژی، راهاندازی شد. مدیرکل هتل هویزه تهران ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: با راهاندازی و استفاده از این سیستم انرژی خورشیدی علاوه بر تامین بخشی از انرژی مورد نیاز هتل، موفق شدیم برای اولین بار در میان هتلهای سراسر کشور با فروش برق تولید شده به وسیله این سیستم انرژی خورشیدی، اقدام به درآمدزایی از طریق ارائه خدمات جانبی در هتل نماییم. دکتر سید مهدی حسینی، تصریح کرد: بر اساس توافق حاصل شده هر کیلو وات برق تولیدی سیستم انرژی خورشیدی به مبلغ 8000 ریال توسط شرکت توزیع نیروی برق استان تهران خریداری خواهد شد که با توجه به حجم برق تولید شده، سالانه مبلغی بالغ بر 150 میلیون ریال درآمد را در بر خواهد داشت. وی در پایان افزود: با توجه به درآمدهای حاصل شده از طریق فروش برق تولیدی سیستم انرژی خورشیدی میتوان گفت هزینههای نصب و راهاندازی این سیستم حداکثر طی مدت 4 سال مستهلک شده و پس از این مدت به سودآوری دست یافت. لازم به ذکر است این سیستم انرژی خورشیدی برای اولین بار در میان هتلهای ایران در هتل هویزه تهران، نصب و راهاندازی گردیده است.
ایجاد شده: 9/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 9/خرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست بررسی فرایند تشکیل جامعه هتلداران استان خراسان رضوی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هیات موسس جامعه هتلداران و برخی هتلداران استان خراسان رضوی در محل هتل “میثاق” مشهد برگزار شد. “ابوالفضل مکرمیفر” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در این نشست ضمن اعلام حمایت از تشکیل جامعه هتلداران، اظهار داشت: هتلداری صدمات زیادی را خورده و اکنون باید برای احیای این صنعت اقتصادی همه فعالان این حوزه همدل و هماهنگ شوند. وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در قانون برنامه ششم توسعه کشور، اظهار داشت: تشکلهای حوزه گردشگری از زیرمجموعه وزارت صنعت و معدن و تجارت به زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تغییرمیکنند و به آغوش خانواده گردشگری برمی گردد. وی تاکید کرد: تشکیل جامعه هتلداران خراسان رضوی یک فرصت است که میتواند بخشی از امور مرتبط با هتلداران را پیگیری کند. “امیر سزاوار” رئیس هیات موسس جامعه هتلداران استان خراسان رضوی در این نشست ضمن اشاره به مفاد قانون برنامه ششم در خصوص تشکلهای گردشگری، اظهار داشت: اتحادیه هتلداران دیگر جایگاهی ندارد و تشکیل جامعه هتلداران ضروری است.
ایجاد شده: 9/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 9/خرداد/1397 اخبار داخلی
مراسم کلنگزنی احداث هتل 5 ستاره صنایع معدنی مهر اصل، روز گذشته با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، نماینده مردم شهرستانهای اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولان شهرستان اهر، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، معاون اداری و مالی شرکت صنایع معدنی و تولیدی “مهر اصل” میزان سرمایهگذاری در این هتل را 50 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این هتل پنج ستاره در زیربنایی بالغ بر 3700 متر مربع و در طول مدت 30 ماه، احداث خواهد شد.
ایجاد شده: 26/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و با با لغو برجام و بازگشت محدد تحریمها، سامانه رزرواسیون Booking.com با ارسال ایمیلی، خروج و حذف هتلهای ایرانی از پلتفرم خود را اعلام کرد. در ایمیل ارسالی سامانه رزرواسیون جهانی Booking.com برای هتلهای ایرانی آمده است: شریک گرامی با توجه به بازگشت مجدد تحریمهای ایران از سوی آمریکا، ما مجبور هستیم تا ارتباط تجاری خود با شرکای ایرانی را متوقف کنیم. بنابراین ما ملزم به انجام اقدامات زیر هستیم: 1 – حذف و کنسل نمودن فوری تمامی فعالیتهای مربوط به ایران در پلتفرم 2 – رزروهای انجام شده با تاریخ Check Out تا روز 4 نوامبر 2018، محترم است و همچنان پابرجاست. 3 – تمامی رزروهای مربوط به تاریخ 5 نوامبر 2018 به بعد، کنسل و حذف میشود. کاربران هماکنون و پس از جستجوی نام هتلهای ایرانی در وبسایت Booking.com با این پیام مواجه میشوند: متاسفانه اقامت در ایران در دسترس ما نیست.
ایجاد شده: 20/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 20/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: هیاترئیسه مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تشکیل وزارت گردشگری موافقت و به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، مطرح خواهد شد. به گزارش هتلنیوز از سوی دیگر عضو هیاترئیسه مجلس شورای اسلامی نیز با تائید این خبر، اظهار داشت: با توجه به اعتراض نمایندگان درخصوص اینکه موافقت مجلس با تشکیل این وزارتخانه نیازمند دو سوم رای نیست، هیات رئیسه مجلس تشکیل جلسه داد و اعضای آن عدم نیاز تصویب این طرح با دو سوم رای را پذیرفتند. “احمد امیرآبادی فراهانی” ابراز داشت: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی روزهای آینده در صحن علنی، نتیجه این جلسه را اعلام و این طرح مجددا به رای گذاشته خواهد شد. وی تصریح کرد: طبق قانون و آنچه که در هیات رئیسه مطرح شد، جزئیات طرح تشکیل وزارتخانه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی پس از طرح در صحن علنی در صورتی که مغایر با برنامه ششم توسعه باشد، نیازمند دریافت دو سوم رای نمایندگان است. رئیس فراکسیون میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در تشریح آخرین وضعیت این طرح، گفت: کلیات طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه با کسب نصف به علاوه یک رای، آرای لازم را کسب نموده و از سوی هیات رئیسه به تصویب رسیده است. وی اظهار داشت: با تصویب این طرح یک سازمان میراث فرهنگی و سازمان صنایع دستی زیر نظر وزارتخانه گردشگری، ایجاد خواهد شد. وی ادامه داد: به علاوه پیشنهاد دادهایم تا مناطق آزاد نیز به عنوان نهادی زیرمجموعه وزارت گردشگری، قرار گیرد.
ایجاد شده: 19/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 19/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی