نتایج جستجو...
لازمه توسعه صنعت گردشگری، خروج از تنگنای ژئوپلیتیکی است

لازمه توسعه صنعت گردشگری، خروج از تنگنای ژئوپلیتیکی است

مهم‌ترین دستاورد توافق اخیر ایران با عربستان سعودی رونق و توسعه تبادلات گردشگری بین دو کشور و تسهیل سفر اتباع سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای سفر به ایران است. صرف نظر از اینکه مهم‌ترین برنده این توافق کشور چین بوده و این کشور برای تامین شریان انتقال انرژی از خلیج فارس به تامین و تثبیت امنیت دائمی منطقه نیاز مند است و به قورت مدام تلاش کند تا درگیری بین کشورهای منطقه از جمله ایران و سعودی  ایجاد نشود تا انتقال نفت و گاز به صنایع چین را با بحران مواجه نشود. برخلاف سیاست منطقه ای ایالات متحده و اسرائیل که منافع خود را در ایجاد و تداوم بحران در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس می دانند، این توافق می تواند اقدام مثبتی برای باز شدن تنگناهای موجود بالاخص در روابط خارجی ایران با کشورهای عرب و مسلمان منطقه و زمینه ساز کم رنگ شدن پیمان ابراهیم اسرائیل را فراهم نماید. شاید بتوان گفت بهترین روابط بین دو کشور ایران و سعودی در دوره دوم ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی و تمام دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی بود. سالیانه نزدیک به یک میلیون زائر ایرانی برای حج عمره و تمتع به عربستان سعودی سفر می کردند و تعداد قابل توجهی از اتباع سعودی بویژه شیعیان منطقه شرقیه این کشور بدون هیچ گونه محدودیتی  از سوی حاکمان عربستان به ایران سفر می کردند و درآمد بسیاری را نصیب صنعت گردشگری ایران در بخش زیارت و درمان می نمودند. حتی رسم شده بوده که شیعیان دمام، خُبر، قطیف برای عروس و دامادهایشان جهیزیه به عنوان تبرک از ایران می خریدند…  بیاد دارم در اجلاس وزرای جهانگردی سال ۲۰۰۲ که در شهر ریاض برگزار شد من به اتفاق هیاتی از سازمان ایرانگردی و جهانگردی مهمان ویژه این اجلاس در شهر ریاض بودیم. با جِت شخصی ما را از شهر جده به ریاض منتقل کردند و در آنجا به بهترین نحوه ممکن پذیرایی شدیم و برادر امیرعبدالله ما را به ضیافت شام به خانه شخصی اش دعوت کرد تا از مهماننوازی  ایرانی ها سپاسگزاری کند. چقدر خوشحال بود که از ایران به اتفاق خانواده در سال گذشته دیدار کرده بود. سال قبل که به اتفاق هیات ۷۰ نفره به تهران و  اصفهان سفر کرده بودند خیلی از سفر به ایران مشعوف شده و آنقدر خرید کرده بودند که یک فروند هواپیمای کارگو از ریاض برای انتقال بار آنان به اصفهان آمده بود…. دیماه ۱۳۹۴ فرا رسید. دولت روحانی و دکتر ظریف سخت در پی برداشتن تحریم ها و بن بست مذاکرات برای اجرای برجام بودند که در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ایجاد و تشدید شده بود. فاجعه منا رخ داد و ۴۶۵ زائر ایرانی در سرزمین وحی به طرز غیر قابل باوری جان باختند. شیخ نمر روحانی شیعه سعودی اعدام شد و روابط دو کشور بیش از پیش رو به تاریکی گام نهاد در آن زمان آقای امیر عبدالهیان معاون عربی وزیر امور خارجه ایران بود… ۱۲ دیماه ۱۳۹۴ کنسولگری عربستان در مشهد به آتش کشیده شد و متعاقب آن سفارت ریاض در تهران توسط مزدوران اجاره ای که روسای آنان از اجرای برجام متضرر می شدند در آتش سوخت و به اشغال درآمد و این اقدام غیر انسانی و خلاف قانون و عرف بین الملل عده ای انسان غافل و ناآگاه و عده ای کاسب تحریم باعث ویرانی بسیاری از توانمندی های اقتصادی و سیاسی ایران شده و زمینه ساز قطع روابط با بسیاری از کشورها ی عربی با ایران شدند که به طور مستقیم منافع ملی مردم این سرزمین را هدف قرار داد که عواقب آن همچنان پابرجاست. ۷ سال از آن روزها گذشت و این اقدام جاهلانه زمینه ساز فقر و فلاکت مردم نجیب ایران شد و علاوه بر لطمات سیاسی و اقتصادی و بین المللی  باعث تضعیف و بن بست در توسعه تبادلات گردشگری نه تنها با عربستان بلکه با همه کشورهای عربی منطقه شد. بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس سالیانه بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار برای سفر و گردشگری در سراسر جهان هزینه، بیشترین مدت زمان اقامت و بیشترین خرید را می کنند و ایران بیش از ۷ سال است که از این درآمد سرشار با توجه به مزیت همسایگی و قرابت فرهنگی محروم شده است… با توافق اخیر که با  میانجیگری کشوری غیر مسلمان(چین) برای ایجاد رابطه و برقراری صلح بین دو کشور مسلمان مدعی صورت گرفت امید می رود تا روابط بین دوکشور به حالت عادی برگشته و دست اندرکاران صنعت گردشگری ایران بتوانند از برکات این روابط بهره مند و زائران و گردشگران هر دو سرزمین بتوانند به صورت عادی به سیر و سفر و زیارت بپردازند… دولت مردان ایران بایستی بدانند که صرف امضای این توافق مسایل عمیق و کهنه بین دو کشور به این راحتی قابل حل و فصل نخواهد بود و وجود تحریم های خانمان سوز و عدم عضویت ایران در FATF , استمرار اعتراضات ایرانیان مهاجر و مقیم خارج از کشور، موضوع حقوق بشر، تقلای اسرائیل برای برهم زدن این گونه توافقات همچنان پابرجاست. بایستی بدانند که عربستان سعودی از سر استیصال و عدم حمایت ایالات متحده از این کشور و تهدیدات جدی ایران در طول ۵ ماهه اخیر به خاطر دخالت این کشور در مسائل داخلی ایران به حاکمان چین پناه برده تا دفع انتقام و تهدید ایران کند و گرنه حکام سعودی در طی یکصد سال اخیر هرگز وجود ایرانی قوی را در منطقه را بر نمی تابند.  با این توافق و همراهی ایران و عربستان، صادرات نفت و گاز به کشور چین تضمین شده و نفوذ ایالات متحده برای فشار به این کشور برای تامین سوخت های فسیلی به حداقل ممکن خواهد رسید و استراتژی ٫یک جاده یک راه٫ اژهای زرد گام بلندی در حاکمیت بلامنازع در اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج فارس برداشته است. در عین حال فرصتی هم برای گشایش ژئوپلیتیکی ایران و اندکی نفس کشیدن برای مردم ستم کشیده ایران باز شده است. امید است که با رعایت همه ملاحظات ملی، منطقه ای و بین المللی و توجه اصولی به منافع ملی و تغییر گفتمان تهاجمی به گفتمان تعاملی، دست از لجبازی در عرصه داخلی و بین المللی برداریم و به چارچوب نظری زندگی در رفاه و امنیت و ثبات اقتصادی کشور بیندیشیم و با استفاده از فضای تعاملی ایجاد شده برای برقراری آشتی ملی و بین المللی گام های موثرتری برداریم … ✍️  علی رحیم پور - مدیرعامل گروه هتل‌های بین‌المللی رکسان

ایجاد شده: 21/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 21/اسفند/1401     مقالات و یادداشت ها
از سیم‌کارت گردشگری با برند سوشیاتل رونمایی شد

از سیم‌کارت گردشگری با برند سوشیاتل رونمایی شد

به گزارش هتل نیوز؛ " شهرام شیروانی " نایب رئیس جامعه هتلداران ایران در حاشیه نشست خبری جامعه هتلداران ایران گفت :  این سیم‌کارت با پیگیری جامعه هتلداران ایران و هلدینگ " سوشیانت " به نتیجه رسیده است. این سیم‌کارت با برند " سوشیاتل " آماده عرضه به گردشگران خارجی در تمامی مبادی ورودی کشور و نیز هتل‌های سراسر ایران است. او ادامه داد : این سیم‌کارت در تمامی مرزهای ورودی هوایی، زمینی، ریلی و دریایی، هتل‌های سراسر کشور و مراکزی که به گردشگران خارجی خدمات می‌دهند، ارائه خواهد شد. " شیروانی " گفت : هزینه اولیه خرید این سیم‌کارت رایگان بوده و براساس نوع خدماتی که گردشگر خارجی نیاز دارد، هزینه آن دریافت خواهد شد. نایب رئیس جامعه هتلداران ایران افزود : از طریق سیم‌کارت سوشیاتل اگر گردشگر مسیر خود را گم کند، می‌تواند تنها با ارسال موقعیت مکانی خود به مرکز پیام که مستقیم به مراکز پلیس وصل می‌شود، درخواست کمک کند.

ایجاد شده: 20/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1401     اخبار داخلی
بازرس جامعه هتلداران ایران : همایش ملی جامعه هتلداران ایران برگزار خواهد شد

بازرس جامعه هتلداران ایران : همایش ملی جامعه هتلداران ایران برگزار خواهد شد

" جعفر بذری " بازرس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل در مصاحبه‌ای اختصاصی با هتل نیوز در خصوص دستاوردهای مجمع عمومی جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران گفت ؛ مجمع با حضور اکثریت اعضا از استان‌ها و مناطق آزاد برگزار شد. طرح موارد پیگیری شده در جلسات هیات مدیره جامعه در سال ۱۴۰۱، طرح موارد پیگیری شده در کمیسیون تلفیق مجلس، نرخ‌گذاری، استانداردسازی، پیگیری برنامه‌های سال ۱۴۰۲ و طرح مشکلات خانه‌های مسافر از جمله موارد مطرح شده در مجمع عمومی و نشست خبری بود. " بذری " ادامه داد : برنامه‌ریزی‌‌ها برای اجرای همایش ملی سرمایه‌گذاران، بهره‌برداران و مدیران هتل‌ها در سال آینده انجام شده است. بازرس جامعه هتلداران ایران افزود : نمایشگاهی نیز در حاشیه این همایش با موضوع تجهیزات هتلی برگزار خواهد شد.

ایجاد شده: 20/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1401     اخبار داخلی
نقص قانون در خصوص پلمب خانه مسافرهاى غيرمجاز

نقص قانون در خصوص پلمب خانه مسافرهاى غيرمجاز

" مسیح اله صفا " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران جزیره کیش در مصاحبه‌ای اختصاصی با هتل نیوز در خصوص آخرین وضعیت رزروهای نوروزی و مشکلات این روزهای صنعت هتلداری ایران و جزیره کیش گفت : امسال سال پُر نشیب و فرازی داشتیم. در حالت عادی می بایست از ابتدای آبان ماه با سیر صعودی مسافر به جزیره کیش مواجه می شدیم ولی با توجه به اعتراضات ضریب اشغال اتاق‌ها تا ۱۵ دی ماه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد شد. او گفت : از ۱۵ دی ماه به بعد شاهد رشد اقامت در هتل‌ها تا ۱۰۰ درصد هم بودیم. رزرو نوروزی هتل‌های کیش، از ۹۵ درصد گذشته است. علاوه بر ۵۰ هتل با ظرفیت ۲۰ هزار تخت، ۲۰ هزار واحد خانه دوم هم داریم که به ظرفیت اقامتی جزیره اضافه می شود. " صفا " افزود : خانه‌های شبانه، معضلی برای جزیره کیش هستند که بعضا تا شبی ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان اجاره داده می شوند.  رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران جزیره کیش  از دولت و مسئولین گردشگری کشور خواست که فکری به حال این خانه‌ها کنند. 

ایجاد شده: 19/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1401     اخبار داخلی
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران یزد ؛ بزودی خط ریلی اختصاصی در یزد راه‌اندازی خواهیم کرد

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران یزد ؛ بزودی خط ریلی اختصاصی در یزد راه‌اندازی خواهیم کرد

" امیر ناصر طباطبایی " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان یزد در مصاحبه‌ای اختصاصی با هتل نیوز در خصوص آخرین وضعیت سفرهای نوروزی و راه‌اندازی خطوط هوایی و ریلی اختصاصی استان گفت :  وضعیت رزرو نوروزی امسال به نسبت نوروز ۱۴۰۱ دچار افت شده است. مجموعه های اقامتی استان در هفته اول نوروز رزروی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد دارند ولی در هفته دوم این عدد به حدود ۵۰ درصد می‌رسد. او گفت : یکی از معضلاتی که همیشه در استان مطرح بود و کمبود آن احساس می شد بحث حمل و نقل خصوصاٌ در بخش پروازی بود که با راه‌اندازی ایرلاین یزد ایر کمک شایانی در این بخش شد. " طباطبایی " افزود : قطعاً راه اندازی این ایرلاین در توسعه گردشگری داخلی و بین‌المللی تاثیر بسزایی خواهد داشت. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان یزد در ادامه گفت : بزودی در یزد  یک شرکت حمل و نقل ریلی در دو بخش مسافری و باری با مالکیت استان راه‌اندازی خواهد شد.

ایجاد شده: 18/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 18/اسفند/1401     اخبار داخلی
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی ؛ ضریب رزرو نوروزی مراکز اقامتی در ۸ استان کشور از ۹۰ درصد گذشت

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی ؛ ضریب رزرو نوروزی مراکز اقامتی در ۸ استان کشور از ۹۰ درصد گذشت

به گزارش هتل نیوز؛ " مصطفی فاطمی " مدیرکل توسعه گردشگری داخلی گفت : ضریب رزرو مراکز اقامتی و هتل ها در استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، اصفهان، فارس، یزد، چهار محال و بختیاری و کرمان بیش از ۹۰ درصد برای تعطیلات نوروزی است. او ادامه داد : امسال بدنبال تبلیغ و ترویج اسکان مردم در شهرهای مکمل سفر هستیم تا هم مردم بتوانند از خدمات اقامتی این مراکز برخوردار شوند و هم جاذبه های کمتر دیده شده این مناطق را ببینند. " فاطمی " افزود : امسال ۱۲ هزار اتوبوس مسافران نوروزی را در کشور جابجا می کنند و تلاش کرده ایم تا ظرفیت حوزه ریلی و هوایی را نیز حفظ کنیم و در حوزه سفرهای دریایی نیز کارهای خوبی در کشور شده که این ظرفیت را افزوده است. وی گفت : پیش بینی پیک شدید مسافرت های نوروزی در هفته اول تعطیلات نوروزی امسال را داریم.  مدیرکل توسعه گردشگری داخلی تاکید کرد : از مردم می خواهیم که هر چه زودتر برای نوع سفر و محل اقامت خود تصمیم گیری کنند تا با مشکل اقامت مواجه نشوند.

ایجاد شده: 15/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 15/اسفند/1401     اخبار داخلی
امارات معتبرترین گذرنامه جهان را دارد

امارات معتبرترین گذرنامه جهان را دارد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز؛ امارات متحده عربی با بیش از ۳۰ پله‌ جهش نسبت به سال گذشته، اکنون در فهرست سالانه موسسه " نوماد کاپیتالیست " قوی‌ترین گذرنامه جهان را دارد. گذرنامه امارات در سال ۲۰۲۲ در رتبه ۳۵ قرار داشت، اما به‌دلیل ورود بدون نیاز به ویزا به ۱۸۱ کشور جهان، اعتبار جهانی و دریافت نکردن مالیات بر درآمد، اکنون در جایگاه نخست ایستاده است. برخلاف شاخص " گذرنامه هنلی " که امارات متحده عربی را فقط بر مبنای تعداد مقصدهای بدون نیاز به دریافت ویزا در رتبه ۱۵ قرار داده است، شاخص " نوماد کاپیتالیست " پنج عامل را ارزیابی می‌کند که هرکدام امتیازی متفاوت دارند. این پنج عامل عبارت‌اند از: سفر بدون نیاز به ویزا، دریافت مالیات از‌ شهروندان، جایگاه و اعتبار در جهان، تمایل به اعطای تابعیت و آزادی‌های فردی. هیچ‌یک از کشورهای خاورمیانه به ۲۰ رده اول فهرست راه نیافته‌اند، و لوکزامبورگ و سوییس به‌طور مشترک در جایگاه دوم و ایرلند و پرتغال به‌طور مشترک در جایگاه چهارم قرار دارند.

ایجاد شده: 13/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 13/اسفند/1401     اخبار خارجی
ارائه پیشنهاد افزایش نرخ هتل‌ها پس از نوروز

ارائه پیشنهاد افزایش نرخ هتل‌ها پس از نوروز

" جمشید حمزه زاده " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران کشور گفت : برای ایام عید بنا نداریم افزایش نرخ داشته باشیم. این درحالی است که افزایش نرخ و تورم در کشورمان لحظه‌ای شده است و هزینه هتلداران هم بالا رفته است. او افزود : با این وجود پس از ماه فروردین، با معاونت گردشگری درباره این افزایش نرخ صحبت خواهیم کرد. " حمزه زاده " گفت : در نشست مجمع هتلداران که هفته آینده برگزار می‌شود؛ علاوه بر بحث‌های داخلی، روی موضوع نرخ‌ها و ظرفیت اتاق‌ها نیز گفتگوهایی با رؤسای جوامع هتلداری انجام می‌شود.  رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران کشور ضمن اعلام اینکه عید امسال با ماه رمضان همزمان شده اما نرخ‌ها نیز افزایش داشته و تورم هم رشد کرده است تاکید کرد : تصور می‌کنم رزرو مدارس، خانه مسافرها و مهمانپذیرها از روند افزایشی نسبت به قبل برخوردار باشد.

ایجاد شده: 9/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1401     اخبار داخلی
دیزین، طلایی که بر خاک می کشانیم

دیزین، طلایی که بر خاک می کشانیم

دیزین که متشکل از ۲۳ پیست متفاوت است از جمله پیست های قله، گوزنی، دره، نیم قله، چمن و دیگر مسیرها بشقابی و چکشی و همچنین برف بی نظر آن، یکی از پیست های منحصر به فرد اسکی خاورمیانه است که توان بالایی در ارائه سرویس به ورزش دوستان و توریستان داخلی و خارجی را دارد. رستوران های مختلف که در ناحیه های متفاوت در داخل پیست ساخته شده، بسیار این سایت ورزشی را زیبا و هیجان انگیز کرده. کلبه های متفاوت در مسیر های مختلف برای ارائه غذا و نوشابه بسیار زیبا و به جا طراحی شده اند و در انتها هتل دیزین، زمین بازی ، استخر و کلبه های چوبی بسیار زیبا که برای خدمات اقامتی محیطی ویژه اند، همه و همه سرمایه های ملی ما هستند که ذره ذره مقابل دیدگان دوستار گردشگری و ورزش از بین میروند!.  در مطلبی که چند وقت پیش ارائه کردم، مباحثی راجع به جاده چالوس طرح شد، در آن مطلب اشاره شد که در توسعه گردشگری به عنوان نیازی بر روند مدرنیته ای که از قبل انقلاب آغاز شده بود ، جاده چالوس به عنوان گذرگاهی برای عبور به سمت شمال انتخاب شد و در کنار آن برنامه ای برای تبدیل این جاده منحصر بفرد به مقصد گردشگری وجود داشت، طرح هایی چون: آب اسکی و هتل واریان، پیست های اسکی دیزین و خور، هتل دیزین و هتل گچسر به عنوان تفرج گاه هایی برای فصل سرد و گرم، شهودی بر این ادعاست.   پس از انقلاب بر عکس انتظار، آرام آرام نقش مقصدی جاده چالوس یا همان جاده ۵۹ کم رنگ و کم رنگ تر شد: تخریب آب اسکی، هتل واریان، پیست خور، مشکلات متعدد رستوران های جاده چالوس و ترس مادام از پلمپ و تخریب به دلایل مختلف و عدم ارائه راهکار پایدار برای مشکلاتی چون دفع فاضلاب، موازی کاری های بین سازمانی و یا طرح های مبنی بر انتقال آب جاده چالوس از تونل های آبی را میتوان نشان از سیاست کلی دولت مردان پس از انقلاب دانست.  در صورتی که انتظار می رفت با رشد لجام گسیخته مناطق شهری و کلانشهر شدن تهران و کرج و کمبود سرانه های اوقات فراغت دراستان های مذکور(مقصود استان البرز و تهران است) این گونه تفرج گاه ها مورد توجه ویژه جهت توسعه پایدار گردشگری قرار گیرند.  از طرفی دیگر برای همگان واضح و روشن است که آسیب های محیط زیستی اطراف این دو کلانشهر، زمین خواری ها، از بین رفتن زمین های کشاورزی و باغات، از بین رفتن چشم انداز ها، تشکیل فضاهای ناهمگون پیراشهری و غیره، همگی حاصل از نگاه های دوره ای و بخشی ،عدم نگاه آمایشی درست در مدیریت کلان در کشور است.  و شاید هیچ تصوری نیست که عدم تأمین اوقات فراغت چه مشکلاتی را در پی دارد: از هجوم به شهر های شمالی ایران و شهر های ترکیه گرفته تا مشکلات روحی برای شهروندانی که جز ترافیک و فشار زندگی و آلودگی چیزی برای گذران اوقات فراغت ندارند. همچنین به مخاطره افتادن تعداد زیادی روستا و بیش از هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط با گردشگری این جاده مهم و سایت بی نظیر گردشگری. اما با وجود این نگاه، دیزین به عنوان یکی از پروژه های مقصد شدن جاده چالوس همچنان ماند، بقاء سخت دیزین حاصل تلاش بومیان روستای ولایت رود که میراث دار پیشه پدرانشان بودند و برف و اسکی را تنها نقطه اتکا نگه داشت خاک و آب خود می دانستند بود و شاید تقاضای ریشه دار مردم به ورزش اسکی. این سایت زیبای ورزشی- گردشگری نه تنها سالها توسعه و سرمایه گزاری درستی در آن انجام نشده، بلکه از آن امکان باقی مانده نیز درست حفاظت و مدیریت نشده است و امروز هتل اصلی مجموعه (که توسط بخش دولتی مدیریت میشود) ، با کمترین تغییر نسبت به قریب به نیم قرن گذشته، به دلیل عدم ارائه خدمت درست مورد شکوائیه مراجعین است.  نکته مورد تأسف این است که با وجود برف بسیار عالی بارش های اخیر از ابتدای فصل پیست با ظرفیتی محدود باز شد، یعنی تعدادی از بالابرها مهم ( برای مثال تلکابین قله ) از ابتدای فصل به علت عدم استاندارد سازی از سرویس دهی خارج شده بودند.و در چند روز اخیر با کمال ناباوری و اتفاقی منحصربفرد در تاریخ این پیست به علت عدم تأمین امنیت در تأسیسات بالابری در بهترین زمان بهره بردای با حکم دادستانی محترم پلمپ شد.  اما سوال اینجاست، امروز که ما به عنوان مدعی توسعه گردشگری و ورزش و متولی تأمین اوقات فراغت، نمایشگاه گردشگری برگزار میکنیم و در تهران و شهرستان ها هیاهویی به راه می اندازیم و میلیارد ها صرف تبلیغ جاذبه های استان ها میکنیم (بیلبورد هایی که در شهرهای مختلف جهت تبلیغ گردشگری استان ها نصب شد)، اما امکان مهمی را در نزدیکی پر جمعیت ترین بخش کشور لگد مال میکنیم؟ و تقصیر را از این سازمان بر گردن آن سازمان و از آن اداره به گردن اداره ای دیگر می اندازیم؟ آیا این تبلیغ و این عمل در تناقض باهم نیستند؟!  به نظر می رسد ما هیچ کاری مثبتی که برای این سایت انجام نمیدهیم که هیچ، تمامی اعمال ما در جهت تخریب آن است تا این امکان طلایی را که ما میراث دارش هستیم آنقدر به خاک بکشانیم تا نابودش کنیم، آنچه بر سر آب اسکی آمد. ✍️  علیرضا فرازنده - فعال هتلداری و گردشگری

ایجاد شده: 8/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 8/اسفند/1401     مقالات و یادداشت ها
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...